ORDIN Nr. 2289
din 13 septembrie 2010
privind aprobarea Procedurii
de selectare a societatilor profesionale civile de avocati din România sau din
strtinttate pentru acordarea de asistenta juridica pentru Programul-cadru de
emisiuni de titluri de stat pe termen mediu „Medium Term Notes"
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 642 din 14 septembrie 2010
In temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor
Publice, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere
prevederile pct. 4.1 a), b) 2 din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, cu modificările şi completările
ulterioare, şi prevederile art. 35-38 şi 56 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune
de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de selectare a
societăţilor profesionale civile de avocaţi din România sau din străinătate
pentru acordarea de asistenţă juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de
titluri de stat pe termen mediu „Medium Term Notes", lansat în anul 2010,
prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă componenţa comisiei de evaluare a
societăţilor profesionale civile de avocaţi, prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 3. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu
ANEXA Nr. 1
PROCEDURA
de selectare a societăţilor profesionale civile de
avocaţi din România sau din străinătate pentru acordarea de asistenţă juridică pentru Programul-cadru de
emisiuni de titluri de stat pe termen mediu
„Medium Term Notes"
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezenta procedură asigură cadrul şi
metodologia unitară pentru organizarea şi desfăşurarea achiziţiei de servicii
de asistenţă juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe
termen mediu „Medium Term Notes", denumit în
continuare program.
(2) Achiziţia serviciilor de asistenţă juridică se face
de către Ministerul Finanţelor Publice prin aplicarea procedurii de cerere de
oferte.
(3) Prin servicii de
asistenţă juridică, în sensul prezentei proceduri,
se înţelege totalitatea activităţilor de asistenţă juridică aferentă
programului, în legătură cu, dar nu limitate la:
a) negocierea, pregătirea,
revizuirea oricăror documente aferente implementării şi derulării programului;
b) asistenţa pentru revizuirea
şi actualizarea regulată a documentului de descriere a emitentului;
c) asistenţă în structurarea oricărei tranzacţii şi
participarea în procesul de „due diligence";
d) pregătirea şi/sau revizuirea documentelor necesare
pentru aprobarea, emiterea, vânzarea sau livrarea instrumentelor din cadrul programului;
e) pregătirea şi emiterea unei opinii legale obiective
cu privire la fiecare tranzacţie în cadrul programului şi/sau cu privire la
alte acţiuni, dacă este cazul;
f) analiza şi consilierea cu
privire la reglementări specifice care ar putea avea
impact asupra programului;
g) pregătirea, la un moment dat
pe parcursul derulării programului, a documentaţiei necesare care să permită
efectuarea emisiunilor de instrumente financiare sub Regula 144A din Legea valorilor mobiliare din SUA.
(4) Procedura de atribuire a contractului-cadru de
asistenţă juridică are la bază principiile enunţate la art. 2 alin. (2) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor
de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a
contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 2. - (1) Societăţile profesionale civile de
avocaţi, denumite în continuare societăţi de avocaţi, pot participa
singure sau în asociere/consorţiu la procedura de cerere de oferte.
(2) Forma de asociere se demonstrează prin convenţii
scrise intervenite între membrii asocierii/consorţiului.
Art. 3. -In urma aplicării prezentei proceduri vor fi
selectate maximum 3 societăţi de avocaţi cu care se vor încheia contracte-cadru
de prestări de servicii de asistenţă juridică, denumite în continuare contracte-cadru
de asistenţă juridică.
Art. 4. - (1) Pentru prestarea serviciilor de asistenţă
juridică referitoare la implementarea programului şi a tranzacţiei inaugurale,
Ministerul Finanţelor Publice va acorda mandat, după
încheierea contractului-cadru de asistenţă juridică, societăţii de avocaţi/asocierii/consorţiului care a obţinut
punctajul cel mai mare în urma procedurii de atribuire a contractului-cadru de
asistenţă juridică.
(2) Pentru prestarea serviciilor de asistenţă juridică,
care pot apărea ca fiind necesare pe parcursul derulării programului,
Ministerul Finanţelor Publice va acorda mandat, după încheierea
contractului-cadru de asistenţă juridică, uneia dintre societăţile de
avocaţi/asocieri/consorţii selectate, acestora urmând să le fie cerute oferte
de preţ pentru serviciile vizate, în funcţie de specificul tranzacţiilor şi al
pieţelor financiare vizate de acestea.
(3) Contractul-cadru de
asistenţă juridică produce efecte începând cu data la care Ministerul
Finanţelor Publice emite mandatul de asistenţă juridică, prin care
nominalizează societatea de avocaţi pentru acordarea de servicii de asistenţă
juridică în cadrul programului.
CAPITOLUL II
Selecţia societăţilor de avocaţi
Art. 5. - (1) Procedura de cerere de oferte se
desfăşoară în două etape, respectiv iniţierea procedurii şi selecţia ofertelor.
(2) Etapa de iniţiere a procedurii presupune:
a) publicarea pe site-ul
Ministerului Finanţelor Publice a invitaţiei de participare la selecţia
societăţilor de avocaţi din România sau din străinătate, al cărei model este
prevăzut în anexa A;
b) constituirea nominală a comisiei de evaluare prin
ordin al ministrului finanţelor publice; se desemnează în comisii atât membrii
titulari, cât şi membrii supleanţi.
Art. 6. - Etapele procedurii de atribuire a
contractului-cadru de asistenţă juridică presupun următoarele:
a) primirea ofertelor;
b) analiza şi stabilirea
ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime solicitate;
c) aplicarea criteriilor de selecţie;
d) stabilirea ierarhiei
propunerilor de oferte acceptate pe baza căreia se va încheia contractul-cadru
de asistenţă juridică;
e) informarea conducerii
Ministerului Finanţelor Publice cu privire la rezultatul aplicării procedurii;
f) încheierea contractului-cadru de asistenţă juridică;
g) întocmirea dosarului
contractului-cadru de asistenţă juridică.
Art. 7. - (1) In vederea participării la procedura de
atribuire a contractului-cadru de asistenţă juridică, ofertanţii trebuie să
îndeplinească cerinţele prevăzute în anexa B „Caietul de sarcini".
(2) Condiţiile de eligibilitate şi modalitatea de
punctare a ofertelor sunt cele stabilite prin Caietul de
sarcini.
Art. 8. - Analiza ofertelor se face de către comisia de
evaluare, care răspunde de desfăşurarea următoarelor activităţi:
a) selecţia ofertelor care îndeplinesc criteriile
impuse;
b) aplicarea criteriilor de
selecţie, potrivit celor stabilite în Caietul de
sarcini;
c) stabilirea ierarhiei ofertelor care îndeplinesc
criteriile impuse;
d) întocmirea grilelor de
evaluare şi redactarea raportului procedurii de atribuire a contractului-cadru
de asistenţă juridică; raportul este aprobat de către preşedintele comisiei;
e) informarea conducerii
Ministerului Finanţelor Publice cu privire la rezultatul procedurii de
atribuire a contractului-cadru de asistenţă juridică.
Art. 9. - Pe parcursul desfăşurării procedurii de
atribuire a contractului-cadru de asistenţă juridică, membrii comisiei au
obligaţia de a păstra confidenţialitatea asupra conţinutului ofertelor, precum
şi asupra oricăror altor informaţii prezentate de ofertanţi, a căror dezvăluire
ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja interesele comerciale.
Art. 10. - (1) Fiecare dintre membrii comisiei de
evaluare are obligaţia de a semna o declaraţie pe propria răspundere, prin care
se angajează să respecte dispoziţiile prevăzute la art. 9 şi prin care confirmă
totodată că nu se află în niciuna dintre situaţiile următoare:
a) este soţ sau rudă până la
gradul al patrulea inclusiv ori afin până la gradul al patrulea inclusiv cu
avocaţii propuşi de către ofertanţi pentru a face parte din echipa de avocaţi;
b) în ultimii 3 ani a avut contracte de muncă sau de colaborare cu unul dintre ofertanţi ori cu
asociaţii unuia dintre ofertanţi sau a făcut parte din adunarea asociaţilor sau
din orice alt organ de conducere ori de administrare al unuia dintre ofertanţi;
c) are calitatea de asociat sau face parte din organele de conducere ori de administrare ale unuia
dintre ofertanţi.
(2) Declaraţia prevăzută la alin. (1) trebuie semnată
înainte de iniţierea procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistenţă
juridică a ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime impuse.
(3) In cazul în care unul dintre membrii desemnaţi în
comisia de evaluare constată că se află în una sau mai multe dintre situaţiile
prevăzute la alin. (1), acesta are obligaţia de a solicita de îndată înlocuirea
sa din componenţa comisiei respective.
(4) In cazul în care atât titularul, cât şi supleantul
se află în una sau mai multe dintre situaţiile prevăzute la alin. (1),
conducătorul instituţiei care i-a desemnat va desemna alte două persoane.
Art. 11. - (1) Pe parcursul derulării procedurii de
atribuire a contractului-cadru de asistenţă juridică Ministerul Finanţelor
Publice va lua toate măsurile legale necesare pentru a combate apariţia
eventualelor situaţii de concurenţă neloială sau conflict de interese şi orice
alte fapte considerate contravenţii ori infracţiuni potrivit legislaţiei în
vigoare. In măsura în care aceste situaţii totuşi se produc, se vor lua toate
măsurile legale pentru înlăturarea lor.
(2) Societăţile de avocaţi vor depune o declaraţie pe
propria răspundere privind inexistenţa situaţiilor de conflict de interese în
legătură cu acordarea de asistenţă juridică în cadrul programului, atât la
începutul programului, cât şi înainte de fiecare tranzacţie ce urmează a fi
realizată în cadrul programului.
Art. 12. - (1) In urma
aplicării criteriilor de selecţie şi a evaluării ofertelor, comisia de evaluare
redactează raportul procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistenţă
juridică.
(2) Anunţul privind societăţile profesionale civile de
avocaţi câştigătoare va fi publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice,
precum şi în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a. De asemenea, în
termen de 3 zile de la data încheierii raportului de atribuire a
contractului-cadru de asistenţă juridică vor fi transmise comunicări privind
rezultatul acesteia tuturor ofertanţilor participanţi la procedură.
(3) Actele emise în legătură cu procedura de atribuire
pot fi contestate în condiţiile reglementate de prevederile cap. IX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu
modificările şi completările ulterioare. Termenul de depunere a contestaţiilor
se calculează începând cu ziua lucrătoare următoare luării la cunoştinţă a
comunicărilor transmise.
CAPITOLUL III
Incheierea
contractului-cadru de asistenţă juridică
Art. 13. - (1) Ministerul Finanţelor Publice, în urma
aplicării procedurii de cerere de oferte, va încheia contractele-cadru de
asistenţă juridică cu societăţile de avocaţi ale căror oferte au fost acceptate.
(2) Contractul-cadru de
asistenţă juridică se încheie pe o perioadă de 3 ani şi se semnează de către
ministrul finanţelor publice sau de o persoană delegată în acest sens şi de
către reprezentantul mandatat al ofertanţilor, pe baza documentelor depuse în
vederea participării la procedura de atribuire a contractului-cadru de
asistenţă juridică.
(3) Contractele-cadru de
asistenţă juridică se încheie în termen de cel mult 30 de zile de la anunţarea
ofertanţilor selectaţi în vederea încheierii acestora, cu excepţia cazului în
care au fost formulate contestaţii. In acest caz, se aplică în mod
corespunzător dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările
şi completările ulterioare, referitoare la condiţiile legale privind încheierea
contractelor-cadru de asistenţă juridică.
(4) Modelul contractului-cadru
de asistenţă juridică ce va fi încheiat cu societăţile de avocaţi selectate
este prevăzut în anexa C.
Art. 14. - (1) In baza
contractului-cadru de asistenţă juridică, beneficiarul va emite mandatele de
asistenţă juridică, în funcţie de necesităţile apărute.
(2) In perioada cuprinsă între încheierea
contractului-cadru de asistenţă juridică şi emiterea mandatului de asistenţă
juridică, societăţile de avocaţi nu sunt îndreptăţite să pretindă Ministerului
Finanţelor Publice efectuarea de plăţi în baza contractului-cadru de asistenţă
juridică.
Art. 15. - (1) Mandatul se acordă în condiţiile art. 4,
ţinându-se cont de disponibilitatea efectivă a fiecărei societăţi de avocaţi
pentru realizarea mandatului solicitat şi în funcţie de necesităţile apărute.
(2) După emiterea mandatului, societatea de avocaţi îşi
va numi un reprezentant care va fi responsabil de toate comunicările ulterioare
cu Ministerul Finanţelor Publice.
Art. 16. - (1) Ministerul Finanţelor Publice are
obligaţia de a întocmi dosarul achiziţiei publice, care va cuprinde, în ordine
cronologică, cel puţin următoarele documente:
a) componenţa comisiei de evaluare;
b) invitaţia de participare
privind încheierea contractului-cadru de asistenţă juridică;
c) documentaţia de atribuire;
d) contestaţiile primite,
rezoluţiile şi, după caz, măsurile corective adoptate de Ministerul Finanţelor
Publice şi comunicate ofertanţilor, precum şi hotărârile judecătoreşti
irevocabile;
e) solicitările de clarificări
referitoare la documentaţia de atribuire şi răspunsurile aferente;
f) declaraţiile pe propria răspundere ale membrilor
comisiei de evaluare;
g) procesul-verbal de deschidere a ofertelor; h)
ofertele;
i) solicitările de clarificări referitoare la ofertele
depuse şi răspunsurile aferente;
j) raportul procedurii de atribuire a
contractului-cadru de asistenţă juridică;
k) informarea adresată conducerii ministerului cu privire
la rezultatul aplicării procedurii;
l) anunţul şi comunicările
privind rezultatul aplicării procedurii transmise ofertanţilor;
m) contractul-cadru de asistenţă juridică, semnat;
n) mandatele de asistenţă juridică emise.
(2) Dosarul achiziţiei publice se păstrează de către
Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică din cadrul Ministerului
Finanţelor Publice atât timp cât contractul produce efecte juridice, dar nu mai
puţin de 5 ani de la data finalizării contractului-cadru de asistenţă juridică.
Art. 17. -Anexele A, B şi C fac
parte integrantă din prezenta procedură.
ANEXA A
la procedură
- Model -
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
DIRECŢIA GENERALĂ DE TREZORERIE
ŞI DATORIE PUBLICĂ
Nr............./....................
INVITAŢIE DE
PARTICIPARE
Aprobat
Secretar de stat
Denumirea autorităţii contractante: Ministerul
Finanţelor Publice, cod fiscal nr. 4221306, municipiul Bucureşti, str. Apolodor
nr. 17, sectorul 5, tel......................
Obiectul contractului: servicii de asistenţă juridică,
cod CPV 79112000-2.
Procedura aplicată: cerere de oferte
Data-limită şi locul pentru depunerea ofertelor:
ziua/luna/anul/ora la sediul ministerului, municipiul Bucureşti, str. Apolodor
nr. 17, sectorul 5, et......, camera ..... tel....................
Oferta tehnică şi financiară se vor introduce într-un
plic sigilat, care, la rândul lui, împreună cu celelalte documente doveditoare
se vor introduce într-un alt plic sigilat, pe care vor fi trecute adresa,
denumirea şi datele de contact ale ofertantului participant la procedură,
precum şi denumirea achiziţiei publice.
Clarificări pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor
pot fi solicitate la sediul ministerului, municipiul Bucureşti, str. Apolodor
nr. 17, sectorul 5, et......., camera ..... tel...............Persoana de contact:........................, tel.........................
Modul de elaborare a ofertelor, precum şi sistemul de
evaluare a acestora sunt reglementate în Caietul de sarcini prevăzut în anexa B
la Procedura de selectare a societăţilor profesionale civile de avocaţi din
România sau din străinătate pentru acordarea de asistenţă juridică pentru
Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu „Medium Term
Notes", aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr................,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr......din...........................
Deschiderea ofertelor are loc la data
de......................., la sediul ministerului din municipiul Bucureşti,
str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
Director general,
.......................................
ANEXA B
la procedură
CAIET DE SARCINI
1. Informaţii
generale
Autoritatea contractantă: Ministerul Finanţelor
Publice, Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, România
Scopul aplicării procedurii: atribuirea
contractului-cadru de asistenţă juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de
titluri stat pe termen mediu „Medium Term Notes"
Procedura aplicată: cerere de oferte
Legislaţia aplicabilă:
- art. 2 alin. (2), art. 35-38 şi 56 din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie
publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de
concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
337/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
- pct. 4.1 a), b) 2 din Normele metodologice de
aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria
publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, cu modificările şi
completările ulterioare;
- Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 2.289/2010 privind aprobarea Procedurii de selectare a
societăţilor profesionale civile de avocaţi din România sau din străinătate
pentru acordarea de asistenţă juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de
titluri de stat pe termen mediu „Medium Term
Notes".
Finanţare: bugetul de stat
2. Specificaţii
tehnice
Serviciile de asistenţă juridică aferente programului
cuprind totalitatea activităţilor în legătură cu, dar nu limitate la:
a) negocierea, pregătirea,
revizuirea oricăror documente aferente implementării şi derulării programului;
b) asistenţa pentru revizuirea
şi actualizarea regulată a documentului de descriere a emitentului;
c) asistenţă în structurarea oricărei tranzacţii şi
participarea în procesul de „due diligence";
d) pregătirea şi/sau revizuirea
documentelor necesare pentru aprobarea, emiterea, vânzarea sau livrarea
instrumentelor din cadrul programului;
e) pregătirea şi emiterea unei opinii legale obiective
cu privire la fiecare tranzacţie în cadrul programului şi/sau cu privire la
alte acţiuni, dacă este cazul;
f) analiza şi consilierea cu
privire la reglementări specifice care ar putea avea impact asupra programului;
g) pregătirea, la un moment dat
pe parcursul derulării programului, a documentaţiei necesare care să permită
efectuarea emisiunilor de instrumente financiare sub Regula 144Adin Legea
valorilor mobiliare din SUA.
3. Calificarea
candidaţilor
In vederea participării la procedura de atribuire a
contractului-cadru de asistenţă juridică, ofertanţii trebuie să depună
următoarele:
a) oferta tehnică, conform
formularului prevăzut în anexa nr. 1;
b) oferta financiară, conform formularului prevăzut în
anexa nr. 2;
c) curriculum vitae al membrilor echipei propuse, care
vor fi nominalizaţi în oferta tehnică prevăzută în
anexa nr. 1;
d) documente din care să
rezulte cunoştinţe privind acordarea de asistenţă juridică pentru implementarea
unor programe similare de către emitenţi suverani
sau cu caracteristici similare, precum şi pentru
execuţia de emisiuni de titluri de stat pe pieţele internaţionale;
e) documente de formare academică recunoscute, prin
care să se ateste cunoştinţele temeinice de drept internaţional public şi de
dreptul comerţului internaţional;
f) certificate de atestare recunoscute, care să ateste
nivelul cunoştinţelor de limba engleză, cu excepţia vorbitorilor nativi de
limba engleză;
g) recomandări, certificate,
contracte, care să demonstreze că se bucură de încredere din partea clienţilor,
pe baza tranzacţiilor finalizate de societatea profesională civilă de avocaţi;
h) convenţiile de asociere intervenite între membrii
asocierii/consorţiului;
i) alte documente care să ateste îndeplinirea
criteriilor de selecţie.
4. Criterii de selectare
Criteriile avute în vedere la selectarea ofertelor sunt:
a) numărul de programe MTN la
implementarea cărora ofertantul a participat în perioada 2008-2010; se vor
preciza detalii cu privire la emitent (suveran sau alte instituţii cu
caracteristici similare), volum, monede;
b) numărul de programe MTN
pentru care ofertantul a implementat Regula 144Adin Legea valorilor mobiliare
din SUA în cadrul unui program supus „Regulation S" deja existent;
„Regulation S" exceptează instrumentele financiare destinate
investitorilor din afara SUA de la obligaţiile de înregistrare sub secţiunea 5 a Legii valorilor mobiliare din SUA;
c) numărul de tranzacţii
finalizate în cadrul unui program MTN pentru emitenţi suverani sau cu
caracteristici similare, pentru care ofertantul a acordat asistenţă juridică în
favoarea emitentului sau a băncilor care au intermediat tranzacţia; se va
individualiza fiecare tranzacţie în parte, începând cu anul 2008, cu numele
emitentului, volumul şi data emisiunii, pieţele de vânzare;
d) oferta financiară.
5. Elaborarea ofertei
Ofertantul are obligaţia de a menţine oferta valabilă
pe o perioadă de 60 de zile.
Ministerul Finanţelor Publice are dreptul de a
solicita, în circumstanţe excepţionale, înainte de expirarea perioadei de
valabilitate a ofertei, prelungirea acestei perioade.
Oferta trebuie însoţită de împuternicirea scrisă prin
care reprezentantul ofertantului este autorizat să reprezinte societatea de
avocaţi şi să semneze în numele acesteia.
6. Prezentarea ofertei
Ofertantul trebuie să depună şi să înregistreze oferta
în termenul prevăzut în invitaţia de participare.
Orice ofertant are dreptul de a-şi retrage sau de a-şi
modifica oferta numai înainte de data-limită stabilită pentru deschiderea
ofertei şi numai printr-o solicitare scrisă în acest sens.
Ofertantul are dreptul de a
depune doar o singură ofertă. Nu se admit oferte alternative.
7. Deschiderea şi
evaluarea ofertelor
7.1. Deschiderea ofertelor se va face la sediul
Ministerului Finanţelor Publice, municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17,
sectorul 5, et......., camera...............
Orice ofertant are dreptul să fie prezent la
deschiderea ofertelor.
Comisia de evaluare a ofertelor va întocmi un
proces-verbal de deschidere a ofertelor, care urmează să fie semnat atât de
membrii comisiei, cât şi de reprezentanţii ofertanţilor prezenţi, în care se
consemnează:
- denumirea ofertanţilor;
- oferta tehnică;
- oferta financiară;
- orice alte elemente care privesc deschiderea
ofertelor. 7.2. Evaluarea ofertelor presupune:
- analizarea ofertelor tehnice
şi financiare şi punctarea acestora;
- stabilirea ofertelor inacceptabile, neconforme sau
admisibile;
- ierarhizarea ofertanţilor calificaţi;
- întocmirea raportului procedurii de atribuire a
contractului-cadru de asistenţă juridică.
8. Punctajul
8.1. Punctajul ofertei tehnice:
a) numărul de programe MTN la
implementarea cărora ofertantul a participat în perioada 2008-2010 - câte 5 puncte
pentru fiecare program, dar nu mai mult de 50 de puncte;
b) numărul de programe MTN
pentru care ofertantul a implementat regula 144A unui
program supus „Regulation S" deja existent - câte 5 puncte pentru fiecare
program implementat, dar nu mai mult de 30 de puncte;
c) numărul de tranzacţii
finalizate în cadrul unui program MTN pentru emitenţi suverani sau cu
caracteristici similare, pentru care ofertantul a acordat asistenţă juridică în
favoarea emitentului sau a băncilor care au intermediat tranzacţia - câte două
puncte pentru fiecare tranzacţie, dar nu mai mult de 20 de puncte.
8.1.1. Punctajul ofertei
tehnice se calculează astfel:
a) se adună punctele obţinute
de fiecare ofertă tehnică pentru criteriile prevăzute la pct. 8.1, suma
acestora reprezentând scorul tehnic;
b) oferta cu scorul tehnic cel
mai mare primeşte punctaj maxim de 100 de puncte;
c) celelalte oferte primesc un punctaj calculat astfel:
P_X = S_X x 100/S_M,
unde:
P_X- punctajul ofertei
tehnice analizate;
S_X- scorul tehnic
obţinut de oferta analizată;
S_M - scorul tehnic
obţinut de oferta cu cel mai mare scor tehnic, respectiv cea care a primit 100
de puncte.
8.1.2. Ofertele care nu primesc
puncte la toate cele 3 criterii de selecţie prevăzute la pct. 8.1 şi care nu au
un scor tehnic de cel puţin 70 de puncte sunt descalificate.
8.2. Oferta financiară
8.2.1. Oferta financiară cuprinde onorariul fix maxim
exprimat în euro/societate de avocaţi (asociere/consorţiu) fără TVA, defalcată
pe tipuri de activităţi ce urmează a fi desfăşurate, respectiv:
a) revizuirea prospectului de bază (documentul de
descriere a emitentului) aferent implementării programului şi a primei emisiuni
de obligaţiuni în baza programului, precum şi participarea la procesul de „due
diligence";
b) negocierea documentelor
contractuale aferente programului şi a celor aferente tranzacţiei inaugurale;
c) emiterea opiniei juridice şi
colectarea condiţiilor precedente pentru implementarea programului şi a
tranzacţiei inaugurale.
8.2.2. In vederea analizării
ofertei financiare, ofertele în euro vor fi transformate în lei, la cursul
oficial comunicat de Banca Naţională a României cu două zile înainte de
deschiderea ofertelor.
8.2.3. Punctajul ofertei
financiare se calculează astfel:
a) se însumează valorile onorariilor maxime solicitate
pentru tipurile de activităţi prevăzute la pct. 8.2.1, obţinându-se scorul
financiar;
b) oferta cu scorul financiar cel mai mic va primi 100
de puncte;
c) celelalte oferte primesc un punctaj calculat astfel:
P_X = S_M x 100/S_X,
unde:
P_X- punctajul ofertei
financiare analizate;
S_M - scorul financiar
obţinut de oferta cu cel mai mic scor financiar, respectiv cea care a primit
100 de puncte;
S_X- scorul financiar
obţinut de oferta analizată.
8.2.4. Ofertele financiare al căror
scor financiar depăşeşte cu mai mult de 50% scorul financiar cel mai mic sunt
considerate neconforme.
8.3. Punctajul final
8.3.1. Pentru ierarhizarea ofertelor calificate, la punctajul tehnic obţinut se adaugă punctajul obţinut la
oferta financiară. In caz de egalitate de puncte primează punctajul obţinut la
oferta tehnică.
9. Atribuirea
contractului-cadru de asistenţă juridică
(1) Criteriul de atribuire a contractului-cadru de asistenţă juridică este „oferta corespunzătoare din punct
de vedere tehnico-economic". In situaţia în care 2 sau mai mulţi ofertanţi
obţin punctaj egal, departajarea se face în funcţie de punctajul obţinut la
oferta tehnică.
(2) Ministerul Finanţelor Publice va comunica în scris
tuturor ofertanţilor rezultatul aplicării procedurii, în cel mult 3 zile de la
data la care comisia de evaluare a încheiat Raportul procedurii de atribuire a
contractului-cadru de asistenţă juridică.
(3) Preţul contractului va fi
stabilit în mandat în funcţie de tipul serviciilor de asistenţă juridică solicitate
conform art. 4 din anexa nr. 1 la ordin.
(4) Valoarea contractului poate
fi diminuată, prin acordul părţilor, în situaţia în care bugetul alocat
Ministerului Finanţelor Publice, potrivit legii
bugetului de stat, este insuficient pentru acoperirea tuturor cheltuielilor
aferente serviciilor care vor fi prestate în acel an.
10. Acordarea mandatului
(1) Pentru prestarea
serviciilor de asistenţă juridică referitoare la implementarea programului şi a
tranzacţiei inaugurale, Ministerul Finanţelor Publice va acorda mandat, după
încheierea contractului-cadru de asistenţă juridică, societăţii de
avocaţi/asocierii/consorţiului care a obţinut punctajul cel mai mare în urma
procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistenţă juridică.
(2) Pentru prestarea serviciilor de asistenţă juridică,
care pot apărea ca fiind necesare pe parcursul derulării programului,
Ministerul Finanţelor Publice va acorda mandat, după încheierea
contractului-cadru de asistenţă juridică, uneia/unuia dintre societăţile de
avocaţi/asocieri/consorţii selectate/selectat, acesteia/acestuia urmând să
le/îi fie cerută ofertă de preţ pentru serviciile vizate, în funcţie de
specificul tranzacţiilor şi al pieţelor financiare
vizate de acestea.
11. Anexele nr. 1 şi
2 fac parte integrantă din prezentul caiet de sarcini.
ANEXA Nr. 1
la Caietul de sarcini
OFERTA TEHNICĂ
Ofertant:.....................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
.............................................................................
Nr. crt.
|
Criterii
|
Nr. programe MTN/tranzacţii care
îndeplinesc criteriul
|
1.
|
Numărul de programe MTN la implementarea cărora ofertantul a
participat în perioada 2008-2010
|
|
2.
|
Numărul de programe MTN pentru care
ofertantul a implementat regula 144A unui program supus „Regulation S"
deja existent
|
|
3.
|
Numărul de tranzacţii finalizate în cadrul unui program MTN
pentru emitenţi suverani sau cu caracteristici similare, pentru care
ofertantul a acordat asistenţă juridică în favoarea emitentului sau a băncilor
care au intermediat tranzacţia
|
|
Componenţa echipei de avocaţi:
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .............................
................................................................................
Semnătura
..........................................
ANEXA Nr. 2
la Caietul de sarcini
OFERTA FINANCIARĂ
Ofertant:.......................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................
........................................................................
Nr. crt.
|
Activitate
|
Onorariu/activitate (euro, fără
TVA)
|
1.
|
Revizuirea prospectului de bază (documentul de descriere a
emitentului) aferent implementării Programului-cadru de emisiuni de titluri
de stat pe termen mediu „Medium Term Notes" (programul)
şi a primei emisiuni de obligaţiuni în baza
programului, precum şi participarea la procesul de „due diligence"
|
|
2.
|
Negocierea documentelor contractuale aferente programului şi a
celor aferente tranzacţiei inaugurale
|
|
3.
|
Emiterea opiniei juridice şi colectarea condiţiilor precedente
pentru implementarea programului şi a tranzacţiei inaugurale
|
|
Semnătura
...........................
ANEXA C
la procedură
-Model -
CONTRACT-CADRU DE ASISTENŢĂ JURIDICĂ
1. Părţile
contractante
Intre:
Ministerul Finanţelor Publice, adresa
sediului......................, telefon/fax......................, numărul de
înmatriculare................., cod
fiscal...................., cont trezorerie........................,
reprezentat prin.................................................... (denumirea conducătorului), având funcţia de.............., în calitate de beneficiar,
şi
.................................................................................
(denumirea) , adresa
sediului...................................................................................,
telefon/fax......................, numărul de
înmatriculare................., cod fiscal ....................., cont
(trezorerie, bancă)..................., reprezentat
prin........................................................................ (denumirea conducătorului), având funcţia
de............................................, în
calitate de prestator,
a intervenit prezentul contract-cadru de asistenţă
juridică, denumit în continuare contract.
2. Obiectul contractului
Prin încheierea prezentului contract, prestatorul îşi
asumă obligaţia de a presta servicii de asistenţă juridică, în conformitate cu
prevederile din caietul de sarcini, în vederea implementării şi efectuării de
tranzacţii în cadrul Programului-cadru de emisiuni de
titluri de stat pe termen mediu „Medium Term Notes" (programul), în baza mandatului acordat de Ministerul Finanţelor Publice.
3. Preţul
contractului
3.1. Preţul contractului va fi
stabilit în mandat în funcţie de tipul serviciilor de asistenţă juridică
solicitate conform art. 4 din Procedura de selectare a societăţilor
profesionale civile de avocaţi din România sau din străinătate pentru acordarea
de asistenţă juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe
termen mediu „Medium Term Notes", aprobată prin Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 2.289/2010.
3.2. Beneficiarul se obligă să
plătească prestatorului preţul convenit în cazul în care, în baza mandatului
acordat, prestatorul asigură prestarea de servicii juridice
legate de implementarea programului.
3.3. Plata se face doar pentru
serviciile de asistenţă juridică prestate efectiv de către prestator prin
avocaţii nominalizaţi în oferta tehnică, încheierea prezentului contract
negenerând nicio obligaţie financiară pentru beneficiar, obligaţiile financiare
ale părţilor fiind stipulate în mandatul acordat.
3.4. Facturile pentru onorarii
vor fi redactate defalcându-se activităţile pe subactivităţi şi cheltuieli
aferente, cu prezentarea documentelor justificative.
4. Durata contractului
4.1. Prezentul contract se încheie pentru o perioadă de
3 ani. Prestatorul îşi asumă obligaţia de a asigura servicii de asistenţă
juridică, conform mandatului acordat.
4.2. In baza prezentului contract, beneficiarul va emite
mandatele de asistenţă juridică, în funcţie de
necesităţile apărute.
4.3. In perioada cuprinsă între
momentul încheierii prezentului contract şi emiterea mandatului de asistenţă
juridică, prestatorul nu este îndreptăţit să pretindă beneficiarului să
efectueze plăţi în baza prezentului contract.
4.4. Prestatorul care a primit mandat de asistenţă
juridică are obligaţia de a depune toate diligentele pentru îndeplinirea
mandatului încredinţat.
5. Caracterul
confidenţial al contractului
5.1.(1) O parte contractantă nu
are dreptul, fără acordul scris al celeilalte părţi:
a) de a face cunoscut prezentul contract sau orice
prevedere a acestuia unei terţe părţi, în afara acelor persoane implicate în
îndeplinirea prezentului contract;
b) de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute
sau la care are acces în perioada de derulare a prezentului contract în alt
scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.
(2) Dezvăluirea oricărei informaţii faţă de persoanele
implicate în îndeplinirea prezentului contract se va face confidenţial şi se va
extinde numai asupra acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii
acestuia.
5.2. O parte contractantă va fi exonerată de
răspunderea pentru dezvăluirea de informaţii referitoare la prezentul contract
dacă:
a) informaţia era cunoscută părţii contractante înainte
ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte contractantă; sau
b) informaţia a fost dezvăluită după ce a fost obţinut
acordul scris al celeilalte părţi contractante pentru asemenea dezvăluire; sau
c) partea contractantă a fost
obligată în mod legal să dezvăluie informaţia.
6. Responsabilităţile
prestatorului
6.1. (1) Prestatorul are obligaţia de a presta, cu
profesionalismul şi promptitudinea cuvenite angajamentului asumat şi în
conformitate cu propunerea de ofertă, asistenţă juridică aferentă programului
în legătură cu, dar nu limitată la:
a) negocierea, pregătirea,
revizuirea oricăror documente aferente implementării şi derulării programului;
b) asistenţa pentru revizuirea
şi actualizarea regulată a documentului de descriere a
emitentului;
c) asistenţă în structurarea oricărei tranzacţii şi
participarea în procesul de „due diligence";
d) pregătirea şi/sau revizuirea documentelor necesare
pentru aprobarea, emiterea, vânzarea sau livrarea instrumentelor din cadrul
programului;
e) pregătirea şi emiterea unei opinii legale obiective
cu privire la fiecare tranzacţie în cadrul programului şi/sau cu privire la
alte acţiuni, dacă este cazul;
f) analiza şi consilierea cu privire la legislaţia
specifică ce ar putea avea impact asupra programului;
g) pregătirea documentaţiei
necesare pentru a completa programul în vederea emisiunilor de instrumente
financiare sub regula 144A, la un moment dat pe
parcursul derulării programului.
(2) Prestatorul îşi va desemna
un reprezentant care va fi responsabil de toate comunicările ulterioare cu
Ministerul Finanţelor Publice.
(3) Prestatorul are obligaţia
de a supraveghea prestarea serviciilor, de a asigura resursele umane,
materiale, instalaţiile, echipamentele sau altele asemenea, fie de natură
provizorie, fie definitive, cerute de şi pentru prezentul contract, în măsura
în care necesitatea asigurării acestora este prevăzută în contract sau se poate
deduce în mod rezonabil din prezentul contract.
(4) Prestatorul poate înlocui un membru al echipei numai cu acordul beneficiarului şi dacă avocatul propus are
aceleaşi calificări şi întruneşte criteriile de selecţie aplicate de beneficiar
în cadrul procedurii de atribuire a contractului.
(5) Pe durata derulării
prezentului contract, prestatorul are obligaţia de a informa beneficiarul
despre apariţia situaţiilor de conflict de interese şi de a lua toate măsurile
legale pentru înlăturarea lor.
6.2. Prestatorul este pe deplin responsabil pentru
prestarea serviciilor. Totodată, este răspunzător atât de oportunitatea şi
legalitatea tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de
calificarea personalului folosit pe toată durata prezentului contract.
7. Responsabilităţile
beneficiarului
Beneficiarul are obligaţia de a face demersurile
necesare către toate instituţiile statului pentru a pune la dispoziţia prestatorului
orice facilităţi şi/sau informaţii pe care acesta Ie-a cerut în propunerea de
ofertă sau care au apărut pe durata mandatului acordat şi pe care acesta le
consideră necesare pentru îndeplinirea prezentului
contract.
8. Verificări
8.1. Beneficiarul are dreptul
de a verifica modul de prestare a serviciilor. In desfăşurarea activităţii de
verificare, beneficiarul poate amâna sau refuza plata anumitor activităţi ori
deconturi insuficient fundamentate în prezentările transmise, fără a genera
calculul de penalităţi.
8.2. Verificările vor fi efectuate în conformitate cu
prevederile prezentului contract. Beneficiarul are obligaţia de a notifica în
scris prestatorului identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi în acest
scop.
9. Asigurarea
serviciilor de asistenţă juridică
Prestatorul are obligaţia de a începe prestarea
serviciilor de asistenţă juridică în timpul cel mai scurt posibil de la
primirea mandatului de asistenţă juridică.
10. Modalităţi de
plată
Beneficiarul are obligaţia de a efectua plata către prestator,
prin ordin de plată, în perioada 24-31 a lunii următoare celei în care au fost
prestate serviciile, în conformitate cu prevederile art. 36 alin. (1) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea
bugetară pe anul 2009 şi reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, aprobată
prin Legea nr. 227/2009, cu modificările şi completările ulterioare. Plăţile în
valută aferente facturilor externe se vor efectua la cursul Băncii Naţionale a
României din ziua comunicării facturii către beneficiar, cu respectarea
prevederilor legale.
11. Amendamente
Modificarea prezentului contract se face numai în
scris, cu acordul părţilor contractante.
12. Penalităţi şi daune-interese
In situaţia în care prestatorul nu îşi onorează
obligaţiile asumate prin prezentul contract, beneficiarul are dreptul de a
imputa de două ori valoarea contractului, prezentul contract constituind titlu
executoriu, fără punerea în întârziere sau îndeplinirea altor formalităţi.
13. Rezilierea contractului
13.1. Nerespectarea
obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi dă
dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata
de daune-interese.
13.2. Beneficiarul îşi rezervă
dreptul de a denunţa unilateral prezentul contract în cel mult 30 de zile de la
apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii
acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură
încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului public.
14. Forţa majoră
14.1. Forţa majoră exonerează
părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul
contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.
14.2. Indeplinirea prezentului
contract va fi suspendată pe perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a
prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
14.3. Partea contractantă care
invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în
mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la
dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.
14.4. Dacă forţa majoră
acţionează sau se estimează că va acţiona o perioadă mai mare de 6 luni,
fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin
drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde
celeilalte daune-interese.
15. Soluţionarea
litigiilor
15.1. Beneficiarul şi
prestatorul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin
tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în
cadrul sau în legătură cu îndeplinirea prezentului contract.
15.2. Dacă beneficiarul şi
prestatorul nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală,
fiecare poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanţele
judecătoreşti competente din România.
16. Limba care
guvernează contractul
Limba care guvernează contractul este limba română.
17. Comunicări
17.1. (1) Orice comunicare
între părţi referitoare la îndeplinirea prezentului contract poate fi transmisă
în scris, în limba română sau limba engleză.
(2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în
momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.
17.2. Comunicările între părţi
se pot face şi prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia
confirmării în scris a primirii comunicării. In situaţia în care comunicările
dintre părţi se fac prin intermediul poştei electronice sau al faxului şi sunt
dublate de transmiterea aceloraşi documente şi prin poştă, data comunicării va
fi considerată cea la care se înregistrează exemplarele transmise prin poştă.
18. Legea aplicabilă
contractului
Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din
România.
Incheiat astăzi,............., în două exemplare
originale, câte unul pentru fiecare parte contractantă.
Beneficiar,
........................
Prestator,
........................
ANEXA Nr. 2
COMPONENŢA
comisiei de evaluare a societăţilor profesionale
civile de avocaţi
Preşedinte: secretar de stat coordonator - Direcţia
generală de trezorerie şi datorie publică
Membru: reprezentant desemnat de Direcţia generală de
trezorerie şi datorie publică
Membru: reprezentant desemnat de Direcţia generală de
investiţii, achiziţii publice şi servicii interne
Membru: reprezentant desemnat de Direcţia generală
juridică
Membru: reprezentant desemnat de Direcţia de buget şi
contabilitate internă
NOTĂ:
Prin ordin al ministrului finanţelor publice se va
stabili componenţa nominală a comisiei, numindu-se atât un membru titular, cât
şi un membru supleant.