Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.265 din 28.11.2011

privind desemnarea componenţei Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare şi privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Secretariatului Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare
ACT EMIS DE: Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 75 din 30 ianuarie 2012



SmartCity1

Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei sănătate publică şi control în sănătate publică nr. RL 2.218/2011 din cadrul Ministerului Sănătăţii,având în vedere prevederile art. 7 şi 8 din Hotărârea Guvernului nr. 723/2011 privind stabilirea cadrului legal necesar pentru aplicarea Regulamentului (CE) nr. 1.924/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 decembrie 2006 privind menţiunile nutriţionale şi de sănătate înscrise pe produsele alimentare,în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 7 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 725/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi a unor structuri aflate în subordinea acestuia, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul sănătăţii, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale şi preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emit următorul ordin: Articolul 1Se aprobă componenţa nominală a Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare, denumită în continuare Comisia, prevăzută în anexa nr. 1. Articolul 2Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Secretariatului Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare, prevăzut în anexa nr. 2. Articolul 3Se aprobă Declaraţia de confidenţialitate, prevăzută în anexa nr. 3. Articolul 4Se aprobă Declaraţia de interese, prevăzută în anexa nr. 4. Articolul 5Declaraţiile prevăzute la art. 3 şi 4 vor fi făcute de către membrii Comisiei, personalul Secretariatului, experţi, invitaţi sau observatori. Articolul 6Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 7Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătăţii, Ritli Ladislau Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Valeriu Tabără Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, Radu Roatiş Cheţan ANEXA Nr. 1COMPONENŢA Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare Preşedinte: Mihaela Armanu - Ministerul Sănătăţii Vicepreşedinţi: Daniel Velicu - Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale Liviu Rusu - Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Membri: Camelia Parvan - Institutul Naţional de Sănătate Publică Corina Zugravu - Institutul Naţional de Sănătate Publică Rodica Ferezan - Institutul Naţional de Sănătate Publică Silvia Ştefan - Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale Nastasia Belc - Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale Monica Neagu - Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Georgeta Popovici - Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Secretar: Cardoş Coca ANEXA Nr. 2REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE al Secretariatului Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare Articolul 1(1) Se înfiinţează Secretariatul tehnic ca organism executiv al Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare, denumită în continuare Comisia, în cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică, fără să facă parte din structura organizatorică a acestuia.(2) Personalul Secretariatului este desemnat prin decizia conducerii Institutului Naţional de Sănătate Publică. Articolul 2Principalele atribuţii ale Secretariatului sunt: a)confirmă primirea dosarului de solicitare a autorizării menţiunii de sănătate asociate alimentelor, denumit în continuare dosar, prin înregistrarea acestuia; b)convoacă Comisia; c)supune dosarul Comisiei pentru aplicarea procedurii de evaluare; d)solicită, la cererea Comisiei, date suplimentare pentru susţinerea ştiinţifică a menţiunii de sănătate propuse spre autorizare; e)desfăşoară activitatea de secretariat pentru Comisie; f)transmite dosarul către Ministerul Sănătăţii pentru a fi înaintat Autorităţii Europene pentru Siguranţa Alimentelor; g)introduce în registrul naţional toate informaţiile privind menţiunea de sănătate autorizată de Comisia Europeană; h)îndeplineşte orice alte activităţi solicitate de către Comisie. Articolul 3(1) Procedura de evaluare a conformităţii constă în confirmarea că dosarul de solicitare a autorizării menţiunii/ menţiunilor de sănătate cuprinde documentele menţionate la art. 15 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 1.924/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 decembrie 2006 privind menţiunile nutriţionale şi de sănătate înscrise pe produsele alimentare:a)cererea solicitantului, cu menţionarea numelui şi a adresei; b)nutrientul, substanţa sau alimentul, ori categoria de alimente care face obiectul menţiunii de sănătate; c)caracteristicile menţiunii de sănătate pentru care se solicită autorizarea; d)copie a studiilor care au fost efectuate pentru susţinerea menţiunii de sănătate şi alte documente care să susţină menţiunea; e)informaţii, proprietate a solicitantului, care susţin menţiunea; f)copie a altor studii ştiinţifice relevante pentru acea menţiune de sănătate; g)propunere privind formularea menţiunii de sănătate pentru care se solicită autorizarea; h)date privind condiţiile specifice de utilizare; i)rezumatul solicitării. (2) Comisia va ţine seamă în cadrul procedurii de evaluare şi de următoarele aspecte:a)rezultatele evaluării riscurilor, în special relaţia dintre expunere şi efect; b)beneficiile ce rezultă în urma utilizării menţiunii de sănătate; c)orice efecte inacceptabile relevante; d)concluziile care rezultă din examinarea de către grupul de experţi a efectelor asupra sănătăţii umane. Articolul 4(1) Persoanele nominalizate în anexa nr. 1 la ordin, denumite în continuare membri ai Comisiei, îşi exercită activitatea pe o perioadă de 5 ani.(2) Cu 30 de zile înainte de expirarea perioadei de 5 ani, mandatul poate fi reînnoit sau membrii pot fi înlocuiţi.(3) Comisia funcţionează la sediul unde îşi desfăşoară activitatea Secretariatul, respectiv Institutul Naţional de Sănătate Publică. Articolul 5(1) Şedinţele Comisiei sunt conduse de preşedinte şi sunt convocate prin Secretariat, la cererea acestuia.(2) În lipsa preşedintelui, Comisia este coordonată de unul dintre cei 2 vicepreşedinţi, care preia toate atribuţiile preşedintelui, fiind desemnat în scris de preşedinte.(3) În cazul în care oricare dintre membrii Comisiei nu poate participa la şedinţă, acesta anunţă Secretariatul Comisiei în scris cu privire la mandatarea cu drepturi depline a unui înlocuitor; înlocuitorul este unul dintre membrii Comisiei.(4) În cazul în care nici preşedintele şi niciunul dintre vicepreşedinţii desemnaţi nominal prin anexa nr. 1 la ordin nu sunt prezenţi, fiind reprezentaţi de înlocuitori, şedinţa Comisiei se va reprograma la o dată ulterioară. (5) Membrii Comisiei pot fi schimbaţi pe baza cererii scrise a acestora sau la propunerea conducătorilor structurilor cărora aparţin, precum şi în cazul în care nu îşi îndeplinesc responsabilităţile. Articolul 6În cazul în care este necesară prezenţa unui expert în cadrul şedinţei, se va transmite o invitaţie de către Secretariatul Comisiei; invitaţia se transmite prin fax sau prin email. Expertul va participa la şedinţă numai pentru problematica pentru care a fost solicitat şi are statut de invitat. Articolul 7(1) La şedinţele Comisiei pot participa, în calitate de invitaţi sau observatori, delegaţi din partea instituţiilor reprezentate în Comisie, cu rol de consultanţi tehnici.(2) Observatorii, înainte de începerea şedinţei Comisiei, vor prezenta Secretariatului Comisiei un document prin care au fost desemnaţi să participe la lucrările Comisiei de către instituţia pe care o reprezintă. În document se va preciza domeniul pentru care au fost delegaţi. Articolul 8(1) Ordinea de zi a şedinţei va fi transmisă în format electronic de către Secretariatul Comisiei membrilor Comisiei, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării lucrărilor şedinţei.(2) În cazuri excepţionale, preşedintele Comisiei poate adăuga pe ordinea de zi noi subiecte de discuţie, motivat şi cu avizul tuturor membrilor Comisiei, dar nu cu mai mult de 3 zile calendaristice înainte de data desfăşurării şedinţei; în caz contrar, acestea vor fi discutate la o şedinţă ulterioară a Comisiei. Motivarea va fi menţionată în procesul-verbal al şedinţei Comisiei.(3) Şedinţa Comisiei se declară deschisă de către preşedintele Comisiei, numai dacă se asigură cvorumul în ceea ce priveşte numărul de participanţi cu drept de vot, respectiv cel puţin 6 dintre persoanele reprezentante ale celor 3 autorităţi şi nominalizate în anexa nr. 1 la ordin.(4) În procesul-verbal al şedinţei se va consemna situaţia prezenţei componenţei Comisiei, a invitaţilor, a experţilor şi a observatorilor.(5) Discuţiile din timpul şedinţei se consemnează în procesul-verbal de către secretarul Comisiei.(6) Documentele adresate Comisiei sunt prezentate în timpul şedinţei, consemnându-se rezoluţia în procesul-verbal al şedinţei.(7) Comisia decide prin vot cu majoritate simplă.(8) La sfârşitul şedinţelor Comisiei, procesul-verbal al şedinţei împreună cu ordinea de zi este semnat de către fiecare participant la şedinţă. Articolul 9(1) Membrii Comisiei, personalul Secretariatului şi experţii completează Declaraţia de confidenţialitate (anexa nr. 3 la ordin) şi Declaraţia de interese (anexa nr. 4 la ordin) anual, la prima şedinţă din an şi ori de câte ori intervin modificări în cadrul componenţei acesteia.(2) Invitaţii şi observatorii la şedinţele Comisiei completează Declaraţia de confidenţialitate (anexa nr. 3 la ordin), cu ocazia participării la aceste şedinţe. ANEXA Nr. 3DECLARAŢIE DE CONFIDENŢIALITATE Numele ........ ................ ................, prenumele ........ ................ .......... Instituţia ........ ................ ................ ................ ................ ........ ........... Cunosc că am obligaţia să nu divulg nicio informaţie la care am acces prin activitatea mea în calitate de component al Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare (Comisia)/personal al Secretariatului/expert/invitat sau observator, dacă această informaţie face obiectul unei solicitări privind păstrarea confidenţialităţii. Mă angajez: 1. să păstrez confidenţialitatea şi să respect restricţiile privind orice informaţie la care am acces pe parcursul activităţii mele în calitate de component al Comisiei, personal al Secretariatului, expert, invitat sau observator; 2. să nu divulg unor terţi*) şi/sau să pun la dispoziţia acestora informaţiile la care am acces în cadrul Comisiei; 3. să păstrez confidenţialitatea rapoartelor şi discuţiilor din cadrul Comisiei; 4. să respect caracterul confidenţial al opiniilor, părerilor şi propunerilor exprimate de membrii Comisiei/personal al Secretariatului/expert/invitat sau observator; 5. să nu folosesc nicio informaţie în beneficiu personal şi/sau al unei terţe părţi. Data ........ ............. Semnătura ........ ........ *) Prin terţi se înţelege orice persoană care nu este invitat, observator, expert, component al Comisiei sau personal al Secretariatului Comisiei. ANEXA Nr. 4 DECLARAŢIE DE INTERESE Numele ........ ................ ................, prenumele ........ ........ ............ Instituţia ........ ................ ................ ................ ................ .............. Declar pe propria răspundere că nu am interese*) financiare şi nefinanciare, directe şi indirecte, cu industria alimentară, care pot afecta activitatea mea, în calitate de component al Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare (Comisia)/personal al Secretariatului. Mă angajez ca în situaţia în care, pe parcursul activităţii mele, ar putea apărea un potenţial conflict de interese, voi informa fără întârziere preşedintele Comisiei şi Secretariatul Comisiei, pentru a se decide în consecinţă. Data ........ ............ Semnătura ........ ......... NOTĂ: Declaraţia se semnează de către membrii Comisiei şi personalul Secretariatului. Aceştia au obligaţia de a actualiza anual declaraţia şi ori de câte ori intervin modificări în cadrul acesteia. *) Prin interes se înţelege orice asociere, orice aspect sau avantaj financiar, adică deţinerea de acţiuni sau obligaţiuni, deţinerea de titluri diferite, de exemplu, titluri de participaţie, sau deţinerea unei proprietăţi la o societate comercială, companie, grup de interes economic, naţional sau internaţional, public sau privat.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 265/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 265 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 265/2011
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu