ORDIN Nr. 259
din 26 martie 2010
pentru aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Serviciului de Ambulanta
Bucuresti-Ilfov al Municipiului Bucuresti si al Judetului Ilfov
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 267 din 23 aprilie 2010
Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei
planificarea sistemului sanitar şi politici salariale nr. CS. A. 2.975 din
25 martie 2010, având în vedere prevederile art. 5 din Hotărârea
Guvernului nr. 1.562/2009 privind înfiinţarea Serviciului de
ambulanţă Bucureşti-Ilfov al municipiului Bucureşti şi
al judeţului Ilfov,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Sănătăţii,
ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare
şi funcţionare a Serviciului de Ambulanţă
Bucureşti-Ilfov al Municipiului Bucureşti şi al Judeţului
Ilfov, conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Statul de funcţii pe anul 2010 al
Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov al Municipiului
Bucureşti şi al Judeţului Ilfov va fi aprobat după
aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al unităţii pe
anul 2010.
Art. 3. - Direcţiile de specialitate din cadrul
Ministerului Sănătăţii, Direcţia de Sănătate
Publică a Municipiului Bucureşti şi Serviciul de
Ambulanţă Bucureşti-Ilfov al Municipiului Bucureşti şi
al Judeţului Ilfov vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului
ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii,
Cseke Attila
ANEXA
REGULAMENT DE ORGANIZARE Şl
FUNCŢIONARE
a Serviciului de Ambulanţă
Bucureşti-Ilfov al Municipiului Bucureşti şi al Judeţului
Ilfov
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Serviciul de Ambulanţă
Bucureşti-Ilfov al Municipiului Bucureşti şi al Judeţului
Ilfov, denumit în continuare Serviciul de ambulanţă Bucureşti-Ilfov,
a fost înfiinţat în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
1.562/2009, prin reorganizarea Serviciului de ambulanţă al
municipiului Bucureşti, Staţiei Centrale de Transport Sanitar şi
Ambulanţă Aeriană Bucureşti şi a Serviciului de
ambulanţă al judeţului Ilfov, care se desfiinţează, ca
instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea
Direcţiei de sănătate publică a municipiului
Bucureşti.
(2) Serviciul de ambulanţă
Bucureşti-Ilfov are sediul în municipiul Bucureşti, str. Mihai
Eminescu nr. 226-236, sectorul 2.
Art. 2. - Serviciul de ambulanţă
Bucureşti-Ilfov este serviciu public cu personalitate juridică.
Art. 3. - Serviciul de ambulanţă
Bucureşti-Ilfov este unitate sanitară publică de
importanţă strategică, cu personalitate juridică,
aflată în coordonarea departamentului de specialitate din cadrul
Ministerului Sănătăţii.
CAPITOLUL II
Obiectul de activitate
Art. 4. - (1) Serviciul de ambulanţă
Bucureşti-Ilfov are ca scop principal acordarea asistenţei medicale
de urgenţă şi transportul medical asistat, utilizând, după
caz, personal medical superior şi/sau mediu calificat la diferite
niveluri, precum şi conducători auto formaţi ca
ambulanţieri, ale pacienţilor din municipiul Bucureşti şi
din judeţul Ilfov.
(2) Asistenţa medicală de urgenţă
se acordă fără nicio discriminare legată de, dar nu
limitată la venituri, sex, vârstă, etnie, religie,
cetăţenie sau apartenenţă politică, indiferent
dacă pacientul are sau nu calitatea de asigurat medical.
(3) Acordarea asistenţei medicale publice de
urgenţă nu poate avea un scop comercial.
Art. 5. -Atribuţiile principale ale Serviciului de
ambulanţă Bucureşti-Ilfov sunt următoarele:
1. acordarea asistenţei medicale de
urgenţă la diferite niveluri de către medici şi
asistenţi medical cu diferite grade de pregătire;
2. acordarea asistenţei medicale publice de
urgenţă la nivel prespitalicesc asigurată prin echipaje medicale
de urgenţă şi echipaje de consultaţii de urgenţă
la domiciliu;
3. efectuează transport sanitar neasistat al
pacienţilor care nu se află în stare critică şi nu
necesită monitorizare şi îngrijiri medicale speciale pe durata
transportului;
4. efectuează transport medical asistat al
pacienţilor care necesită monitorizare şi îngrijiri medicale pe
durata transportului;
5. colaborează cu celelalte instituţii
sanitare şi intră în relaţii economice şi juridice
rezultate din îndeplinirea atribuţiilor sale;
6. colaborează cu Inspectoratul pentru
Situaţii de Urgenţă, Poliţia sau unităţi ale
Ministerului Apărării Naţionale, Sistemul naţional unic
pentru apelurile de urgenţă 112, pe baza unor protocoale;
7. desfăşoară activitate prin dispecerat
medical de urgenţă, de preluare şi tratare a apelurilor de
urgenţă cu caracter medical, primite prin centrul unic de apel de
urgenţă, la numărul unic de apel 112;
8. acordă asistenţă medicală de
urgenţă la spectacole în aer liber, festivaluri şi
manifestări sportive solicitată de către organizatori, pe baza
unor contracte încheiate cu Serviciul de ambulanţă
Bucureşti-Ilfov;
9. împreună cu Inspectoratul pentru Situaţii
de Urgenţă al Municipiului Bucureşti, participă la
întocmirea planului de acţiune în situaţii de urgenţă pe
baza listelor cu mijloacele din dotare şi cu personal transmise de toate
instituţiile cu atribuţii în domeniu;
10. efectuează controlul calităţii în
acordarea asistenţei medicale de urgenţă, prin monitorizarea
activităţii echipajelor de intervenţie din punct de vedere
operativ, analiza retroactivă a cazurilor din punct de vedere medical,
monitorizarea intervenţiilor prin intermediul unor persoane cu experienţă
desemnate pentru această activitate, analiza lunară a
mortalităţii şi morbidităţii, verificarea
inopinată periodică a mijloacelor de intervenţie şi
efectuarea de sondaje de opinie anonime în rândul pacienţilor şi al
familiilor acestora;
11. în cazul unor accidente colective sau al unor
calamităţi cu efect limitat, desfăşoară
activităţi de intervenţie specifice în conformitate cu planul
roşu de intervenţie al serviciilor de urgenţe
prespitaliceşti, declanşat la solicitarea inspectorului-şef al
Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă sau, după caz, a
prefectului municipiului Bucureşti;
12. efectuează transportul medicamentelor,
produselor biologice şi al organelor pentru transplant, precum şi al
personalului medical la locul solicitării, în program continuu necesar
acordării asistenţei medicale de urgenţă pe întreg
teritoriul municipiului Bucureşti şi al judeţului Ilfov şi,
după caz, în afara acestuia.
CAPITOLUL III
Conducerea
Art. 6. - (1) Conducerea Serviciului de
ambulanţă Bucureşti-Ilfov este formată din:
- manager general, care asigură conducerea
curentă a unităţii;
- comitet director, format din managerul general,
directorul medical, directorul economic, directorul tehnic şi
asistentul-şef.
(2) Funcţiile specifice comitetului director se
ocupă prin concurs, organizat de managerul general.
(3) Până la ocuparea prin concurs a
funcţiilor de conducere care fac parte din comitetul director, conducerea
interimară se numeşte prin act administrativ al Direcţiei de
sănătate publică a municipiului Bucureşti.
Art. 7. - (1) Contractul individual de muncă al
managerului se suspendă de drept pe perioada exercitării mandatului.
(2) Contractul individual de muncă al persoanelor
care fac parte din comitetul director se suspendă de drept pe perioada
exercitării mandatului.
(3) Personalul de specialitate medico-sanitar care
ocupă funcţii de conducere specifice comitetului director şi are
contractul individual de muncă suspendat poate desfăşura
activitate medicală în cadrul serviciului de ambulanţă
respectiv. Activitatea medicală se desfăşoară în cadrul
funcţiei de conducere ocupate, iar programul de lucru se stabileşte
de comun acord cu managerul general.
Art. 8. - Managerul general şi membrii comitetului
director au obligaţia de a depune o declaraţie de interese şi o
declaraţie referitoare la incompatibilităţi, în conformitate cu
prevederile titlului IV „Sistemul naţional de asistenţă
medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat" din
Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu
modificările şi completările ulterioare.
Art. 9. - Managerul general are încheiat contract de
management cu Direcţia de sănătate publică a municipiului
Bucureşti pe o perioadă de 3 ani.
Art. 10. - In subordinea managerului general se
află directorul medical, directorul economic, directorul tehnic şi
asistentul-şef, precum şi următoarele compartimente:
Compartimentul Runos, Secretariat, Compartimentul securitate în muncă,
PSI, evidenţă militară şi apărare civilă,
Compartimentul audit intern, Compartimentul statistică şi
informatică, Compartimentul legislaţie şi contencios.
Art. 11. - Managerul general are, în principal,
următoarele atribuţii:
A. In domeniul strategiei serviciilor medicale:
1. elaborează planul de management al
serviciului pe perioada mandatului, pe baza nevoilor de servicii medicale ale
populaţiei din zona arondată, luând în considerare şi
prezenţa altor servicii publice în zonă, respectând principiul
complementarităţii, şi nu al concurenţei, împreună cu
ceilalţi membri ai comitetului director şi cu coordonatorii de compartimente;
planul de management al serviciului este avizat de Direcţia de
sănătate publică a municipiului Bucureşti; planul de
management al serviciului se structurează pe etape anuale, evaluate la
sfârşitul fiecărui an financiar;
2. aprobă formarea şi utilizarea fondului de
dezvoltare al serviciului, pe baza propunerilor comitetului director şi
ale coordonatorilor compartimentelor, cu respectarea prevederilor legale;
3. aprobă planul anual de furnizare de servicii
medicale, elaborat de comitetul director, la propunerea directorului medical
şi a coordonatorilor de compartimente;
4. aprobă măsurile propuse de comitetul
director pentru dezvoltarea activităţii serviciului, în
concordanţă cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei;
5. face propuneri, pe baza analizei în cadrul
comitetului director, privind structura organizatorică, reorganizarea,
schimbarea sediului şi a denumirii unităţii, în vederea
aprobării de către Ministerul Sănătăţii, în
conformitate cu reglementările legale în vigoare;
6. aplică strategiile şi politica de
dezvoltare în domeniul sanitar ale Ministerului Sănătăţii,
adecvate la necesarul de servicii medicale pentru populaţia
deservită, luând în considerare specificul local;
7. colaborează cu autorităţile publice
locale şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, precum
şi cu alte unităţi sanitare în planificarea dezvoltării
sistemului de urgenţă prespitalicească în cazul
intervenţiilor individuale, precum şi în cazul intervenţiilor la
calamităţi, în vederea realizării unor servicii integrate,
complementare, eficiente, în conformitate cu necesităţile
cetăţenilor, specificul local şi cu prevederile legale în
vigoare;
8. asigură utilizarea eficientă şi
disponibilitatea continuă a mijloacelor de intervenţie din dotare, în
limita resurselor financiare şi umane.
B. In domeniul managementului economico-financiar:
1. aprobă şi urmăreşte realizarea
planului anual de achiziţii publice;
2. aprobă lista investiţiilor şi a
lucrărilor de reparaţii capitale care urmează să se
realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii, la
propunerea comitetului director, cu avizul Direcţiei de Sănătate
Publică a Municipiului Bucureşti, precum şi al Ministerului
Sănătăţii, după caz;
3. aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli
al serviciului, cu acordul ordonatorului de credite ierarhic superior;
4. aprobă repartizarea bugetului de venituri
şi cheltuieli al serviciului, pe baza propunerilor fundamentate ale
directorului medical, precum şi ale coordonatorilor de compartimente
şi substaţii din structura serviciului;
5. urmăreşte execuţia bugetului de
venituri şi cheltuieli pe compartimente şi substaţii, conform
contractului încheiat cu coordonatorii acestor structuri ale serviciului;
6. răspunde de respectarea disciplinei
economico-financiare la nivelul serviciului, împreună cu directorul
economic;
7. efectuează plăţi, fiind ordonator
terţiar de credite, conform legii;
8. împreună cu comitetul director,
identifică surse pentru creşterea veniturilor proprii ale serviciului,
în limitele legii;
9. negociază şi încheie, în numele şi
pe seama serviciului, contracte de furnizare de servicii medicale cu casa de
asigurări de sănătate judeţeană sau a municipiului
Bucureşti ori, după caz, cu Casa Asigurărilor de
Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei
Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, Casa
Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor,
Construcţiilor şi Turismului şi, după caz, cu case de
asigurări de sănătate private şi alţi operatori
economici;
10. răspunde de organizarea şi
desfăşurarea activităţii de audit public intern, conform
legii.
C. In domeniul managementului
performanţei/calităţii serviciilor:
1. întreprinde măsurile necesare şi
urmăreşte realizarea indicatorilor de performanţă ai
managementului serviciului public de ambulanţă, prevăzuţi
în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr.
1.626/2007 privind aprobarea modelului contractului de management al
serviciilor de ambulanţă judeţene şi al municipiului
Bucureşti. Nivelul şi gradul de importanţă ale
indicatorilor de performanţă specifici serviciului se stabilesc
anual, de comun acord cu Direcţia de Sănătate Publică a
Municipiului Bucureşti. In situaţii excepţionale, din motive
neimputabile conducerii serviciului, nivelul indicatorilor poate fi renegociat
o singură dată în cursul anului;
2. nominalizează coordonatorii şi
răspunde de implementarea şi raportarea indicatorilor programelor
şi subprogramelor naţionale de sănătate derulate la nivelul
serviciului, conform metodologiei elaborate de Ministerul
Sănătăţii;
3. răspunde de crearea condiţiilor necesare
prestării unor servicii medicale de calitate de către personalul
medico-sanitar din serviciu;
4. urmăreşte implementarea protocoalelor de
practică medicală la nivelul serviciului, la propunerea directorului
medical, pe baza recomandărilor şi a protocoalelor naţionale
şi internaţionale din domeniu, precum şi a ordinului ministrului
sănătăţii publice privind competenţele echipajelor
medicale de urgenţă;
5. urmăreşte realizarea
activităţilor de control al calităţii serviciilor medicale
oferite de serviciu, coordonate de directorul medical, cu sprijinul comitetului
director şi al altor compartimente înfiinţate în cadrul serviciului;
6. negociază şi încheie în numele şi pe
seama serviciului protocoale de colaborare şi/sau contracte cu alţi
furnizori de servicii, în condiţiile legii, pentru asigurarea
continuităţii şi creşterii calităţii serviciilor
medicale asigurate în zona de competenţă;
7. răspunde, împreună cu comitetul director,
de asigurarea condiţiilor, echipamentelor şi a materialelor sanitare
necesare intervenţiei în scopul asigurării asistenţei medicale
adecvate de urgenţă şi transportului în deplină
siguranţă a pacienţilor, în conformitate cu normele stabilite de
Ministerul Sănătăţii şi corelat cu nivelul veniturilor
serviciului;
8. răspunde de monitorizarea şi raportarea
corectă a indicatorilor specifici activităţii medicale,
financiari, economici, precum şi a altor date privind activitatea de
supraveghere, prevenire şi control, în conformitate cu reglementările
legale în vigoare;
9. analizează modul de îndeplinire a
obligaţiilor membrilor comitetului director, precum şi ale
coordonatorilor de compartimente, dispunând măsuri de
îmbunătăţire a activităţii;
10. urmăreşte modul de aplicare a
prevederilor legale în vigoare cu privire la respectarea drepturilor
pacientului şi dispune măsuri atunci când se constată
încălcarea acestora;
11. urmăreşte modul de aplicare a
prevederilor legale în vigoare cu privire la organizarea, funcţionarea
şi activitatea medicală a serviciilor publice de ambulanţă
şi dispune măsuri atunci când se constată încălcarea
acestora.
D. In domeniul managementului resurselor umane:
1. aprobă regulamentul intern al serviciului,
precum şi fişa postului pentru personalul angajat;
2. înfiinţează, cu aprobarea comitetului
director, comisii specializate în cadrul serviciului, necesare pentru
realizarea unor activităţi specifice, cum ar fi: comisia
medicamentului, nucleul de calitate, comisia de analiză a decesului etc,
ale căror organizare şi funcţionare se precizează în
regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciului;
3. stabileşte şi aprobă numărul de
personal pe categorii şi locuri de muncă, pe baza propunerilor
directorului medical şi a coordonatorilor de substaţii şi
compartimente, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare;
4. organizează concurs pentru ocuparea
funcţiilor din cadrul comitetului director, cu excepţia persoanelor
numite de Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti
şi autorităţile publice locale, în condiţiile legii;
5. aprobă organizarea concursurilor pentru
ocuparea posturilor vacante, numeşte şi eliberează din
funcţie personalul serviciului, în condiţiile legii;
6. aprobă programul de lucru pe locuri de muncă
şi categorii de personal, pentru personalul aflat în subordine;
7. realizează evaluarea performanţelor
profesionale ale personalului aflat în subordine directă, conform
structurii organizatorice, şi soluţionează contestaţiile în
funcţie de nivelul ierarhic la care s-au făcut;
8. aprobă planul de formare şi
perfecţionare a personalului, în conformitate cu legislaţia în
vigoare şi cu nevoile din serviciul respectiv de ambulanţă;
9. negociază contractul colectiv de muncă la
nivel de unitate;
10. încheie contract de administrare, pe durata
mandatului, cu membrii comitetului director. In cuprinsul acestui contract de
administrare sunt prevăzuţi indicatorii de performanţă, al
căror nivel se aprobă anual de către managerul general al
serviciului, după negocierea cu fiecare din cei menţionaţi
anterior;
11. urmăreşte încheierea asigurărilor
de malpraxis de către personalul medical din subordine;
12. respectă prevederile legale privind
incompatibilităţile şi conflictul de interese.
E. In domeniul managementului administrativ:
1. aprobă şi urmăreşte
respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare şi a
regulamentului intern, cu avizul Direcţiei de Sănătate
Publică a Municipiului Bucureşti;
2. reprezintă serviciul în relaţiile cu
terţe persoane fizice sau juridice;
3. încheie acte juridice în numele şi pe seama
serviciului, conform legii;
4. răspunde de modul de îndeplinire a
obligaţiilor asumate prin contracte şi dispune măsuri de
îmbunătăţire a activităţii serviciului;
5. încheie contracte şi asigură
condiţii corespunzătoare pentru desfăşurarea
activităţilor de învăţământ şi cercetare
ştiinţifică, în conformitate cu metodologia elaborată de
Ministerul Sănătăţii;
6. răspunde de obţinerea autorizaţiei
sanitare de funcţionare şi a certificatului de acreditare, în
condiţiile prevăzute de lege;
7. asigură respectarea prevederilor legale în
vigoare referitoare la păstrarea secretului profesional, păstrarea
confidenţialităţii datelor pacienţilor asistaţi,
informaţiilor şi documentelor referitoare la activitatea serviciului;
8. pune la dispoziţie organelor şi
organismelor competente, la solicitarea acestora, în condiţiile legii,
date privind activitatea serviciului;
9. prezintă Direcţiei de Sănătate
Publică a Municipiului Bucureşti sau Ministerului
Sănătăţii, după caz, informări trimestriale
şi anuale cu privire la patrimoniul dat în administrare, realizarea
indicatorilor activităţii medicale, precum şi la execuţia
bugetului de venituri şi cheltuieli;
10. răspunde de organizarea arhivei serviciului
şi asigurarea securităţii documentelor prevăzute de lege,
în format scris şi electronic;
11. aprobă utilizarea bazei de date medicale a
serviciului pentru activităţi de cercetare medicală, în
condiţiile legii;
12. răspunde de organizarea unui sistem de
înregistrare şi rezolvare a sugestiilor, sesizărilor şi
reclamaţiilor referitoare la activitatea serviciului;
13. conduce activitatea curentă a serviciului, în
conformitate cu reglementările în vigoare;
14. împreună cu comitetul director,
elaborează planul/planurile de acţiune pentru situaţii speciale
şi coordonează activitatea serviciului în caz de război,
dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de
criză, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
15. propune spre aprobare Direcţiei de
Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti un înlocuitor
pentru perioadele de indisponibilitate;
16. nu poate transmite altei persoane drepturile
şi obligaţiile care rezultă din prezentul contract de
management.
Art. 12. - (1) Directorul medical este subordonat
managerului general.
(2) In subordinea directorului medical
funcţionează: Compartimentul de asistenţă medicală de
urgenţă şi transport medical asistat, Compartimentul de
consultaţii de urgenţă şi transport sanitar neasistat,
Substaţiile de ambulanţă, Dispeceratul medical de
urgenţă, Farmacia şi Compartimentul de formare
profesională.
Art. 13. - Directorul medical are, în principal,
următoarele atribuţii:
Atribuţii generale:
1. participă la elaborarea planului de dezvoltare
al serviciului pe perioada mandatului, în baza propunerilor comisiilor numite
de managerul general;
2. participă la elaborarea, pe baza propunerilor
comisiilor numite de managerul general, a planului anual de furnizare de
servicii medicale;
3. propune managerului general, în domeniul său
de responsabilitate, în vederea aprobării:
a) numărul de personal, pe categorii şi
locuri de muncă, în funcţie de reglementările în vigoare;
b) organizarea concursurilor pentru ocuparea
posturilor vacante, în urma consultării cu sindicatele, conform legii;
4. participă la elaborarea regulamentului de
organizare şi funcţionare, regulamentului intern şi organigramei
serviciului, în urma consultării cu sindicatele, conform legii;
5. propune spre aprobare managerului general şi
urmăreşte implementarea de măsuri organizatorice privind
îmbunătăţirea calităţii actului medical şi a
modului de desfăşurare a activităţii, conform prevederilor
legale în vigoare;
6. participă la elaborarea proiectului bugetului
de venituri şi cheltuieli al serviciului, pe baza centralizării de
către compartimentul de specialitate a propunerilor fundamentate ale
coordonatorilor compartimentelor şi substaţiilor din structura
serviciului, pe care îl supune aprobării managerului general;
7. urmăreşte, în domeniul său de
responsabilitate, realizarea indicatorilor privind execuţia bugetului de
venituri şi cheltuieli pentru încadrarea în bugetul alocat;
8. analizează, în domeniul său de
responsabilitate, propunerile comisiilor numite de managerul general privind
utilizarea fondului de dezvoltare, pe care îl supune spre aprobare managerului
general;
9. asigură, în domeniul său de
responsabilitate, îndeplinirea, monitorizarea şi raportarea indicatorilor
specifici activităţii medicale, financiari, economici, precum şi
a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, pe
care le prezintă managerului general;
10. analizează, la propunerea comisiilor numite
de managerul general, măsurile pentru dezvoltarea şi
îmbunătăţirea activităţii serviciului, în
concordanţă cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei,
dezvoltarea tehnologiilor medicale, ghidurilorşi protocoalelor de
practică medicale;
11. participă la elaborarea planului de
acţiune al serviciului pentru situaţii speciale şi
asistenţa medicală în caz de război, dezastre, atacuri
teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de criză, în
conformitate cu prevederile legale în vigoare;
12. la propunerea comisiilor numite de managerul
general, în domeniul său de responsabilitate, întocmeşte,
fundamentează şi prezintă spre aprobare managerului general
planul anual de achiziţii publice, lista investiţiilor şi a
lucrărilor de reparaţii curente şi capitale care urmează
să se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile
legii, şi răspunde de realizarea acestora;
13. analizează, trimestrial sau ori de câte ori
este nevoie, în domeniul său de responsabilitate, modul de îndeplinire a
obligaţiilor asumate prin contracte şi propune managerului general
măsuri de îmbunătăţire a activităţii serviciului;
14. întocmeşte, pentru domeniul său de
responsabilitate, informări lunare, trimestriale şi anuale cu privire
la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care le
analizează cu comisiile numite de managerul general, urmând să le
prezinte managerului general al serviciului;
15. participă la negocierea contractelor de
furnizare de servicii medicale cu casele de asigurări de
sănătate, în condiţiile legii;
16. participă, lunar sau ori de câte ori este nevoie,
la şedinţele comitetului director;
17. face propuneri privind structura
organizatorică, reorganizarea, restructurarea şi schimbarea sediului
serviciului;
18. răspunde în faţa managerului general
pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin;
19. participă la elaborarea raportului anual de
activitate al serviciului.
Atribuţii specifice:
1. coordonează şi răspunde de
elaborarea la termen a propunerilor privind planul de dezvoltare al serviciului
şi planul anual de servicii medicale;
2. monitorizează calitatea serviciilor medicale
acordate la nivelul serviciului, inclusiv prin evaluarea satisfacţiei
pacienţilor, şi elaborează, împreună cu coordonatorii de
compartimente şi substaţii, propuneri de îmbunătăţire
a activităţii medicale;
3. avizează protocoale de practică
medicală şi monitorizează procesul de implementare a
protocoalelor şi ghidurilor de practică medicală la nivelul
serviciului;
4. răspunde de coordonarea şi corelarea
activităţilor medicale desfăşurate la nivelul
compartimentelor şi substaţiilor pentru asigurarea îngrijirilor
medicale adecvate pentru pacienţii asistaţi;
5. coordonează derularea programelor de
sănătate la nivelul serviciului;
6. întocmeşte planul de formare şi
perfecţionare a personalului medical, la propunerea coordonatorilor de
compartimente şi substaţii;
7. avizează utilizarea bazei de date medicale a
serviciului pentru activităţi de cercetare medicală, în
condiţiile legii;
8. asigură respectarea normelor de etică
profesională şi deontologie medicală la nivelul serviciului,
colaborând cu Colegiul Medicilor din România;
9. răspunde de acreditarea personalului medical
şi a activităţilor medicale desfăşurate în cadrul
serviciului, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
10. analizează şi ia decizii în
situaţia existenţei unor cazuri medicale deosebite;
11. participă, alături de managerul general,
la organizarea asistenţei medicale în caz de dezastre, epidemii şi în
alte situaţii speciale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
12. stabileşte coordonatele principale privind
consumul de medicamente şi materiale sanitare la nivelul serviciului, în
vederea unei utilizări judicioase a fondurilor serviciului, prevenirii
polipragmaziei şi a rezistenţei la medicamente;
13. supervizează respectarea prevederilor în
vigoare referitoare la documentaţia medicală a pacienţilor
asistaţi, asigurarea confidenţialităţii datelor medicale,
constituirea arhivei serviciului;
14. ia măsurile necesare, potrivit
dispoziţiilor legale şi contractului colectiv de muncă
aplicabil, pentru asigurarea condiţiilor corespunzătoare de
muncă, prevenirea accidentelor şi îmbolnăvirilor profesionale.
Alte atribuţii:
1. îndrumă şi controlează activitatea
personalului medical, inclusiv a medicilor coordonatori de substaţii, medicilor
coordonatori din dispecerat, a personalului mediu sanitar, inclusiv a
asistentului medical şef, a operatorilor registratori de
urgenţă;
2. păstrează carnetul de urmărire a
formării profesionale;
3. controlează şi răspunde de
completarea fişelor de solicitare şi predarea lor la statistică;
4. întocmeşte fişele de post ale personalului
medico-sanitar şi auxiliar sanitar;
5. întocmeşte fişele anuale de apreciere ale
personalului din subordine;
6. asigură instruirea medicilor stagiari şi a
medicilor din afara unităţii care efectuează gărzi în
instituţie;
7. controlează personalul medico-sanitar în ceea
ce priveşte respectarea baremului de medicamente şi instrumentar;
8. întocmeşte programele de lucru ale personalului
medico-sanitar, coordonările şi gărzile de noapte;
9. controlează folosirea integrală a
timpului de muncă al personalului din subordine, în special în ultimele
ore ale programului de lucru;
10. organizează activitatea de educaţie
sanitară în instituţie;
11. organizează şi controlează activitatea
de perfecţionare şi pregătire profesională a personalului
din subordine;
12. organizează şi răspunde
împreună cu medicul responsabil de dezastre asupra modului de acţiune
în caz de calamităţi naturale sau dezastre;
13. instruieşte personalul medico-sanitar asupra
conţinutului planului de calamităţi existent în unitate;
14. îndeplineşte şi alte atribuţii care
decurg din actele normative în vigoare sau trasate de conducerea
unităţii sau eşalonului superior.
Art. 14. - (1) Asistentul-şef este subordonat
managerului general.
(2) Asistentul-şef coordonează activitatea
personalului sanitar mediu şi auxiliar sanitar.
Art. 15. - Asistentul-şef are, în principal,
următoarele atribuţii:
Atribuţii generale:
1. participă la elaborarea planului de dezvoltare
al serviciului pe perioada mandatului, în baza propunerilor comisiilor numite
de managerul general;
2. participă la elaborarea, pe baza propunerilor
comisiilor numite de managerul general, a planului anual de furnizare de
servicii medicale;
3. propune managerului general, în domeniul său
de responsabilitate, în vederea aprobării, numărul de personal, pe
categorii şi locuri de muncă, în funcţie de reglementările
în vigoare;
4. organizează concursurile pentru ocuparea
posturilor vacante, în urma consultării cu sindicatele, conform legii;
5. participă la elaborarea regulamentului de
organizare şi funcţionare, regulamentului intern şi organigramei
serviciului, în urma consultării cu sindicatele, conform legii;
6. propune spre aprobare managerului general şi
urmăreşte implementarea de măsuri organizatorice privind
îmbunătăţirea calităţii actului medical şi a
modului de desfăşurare a activităţii, conform prevederilor
legale în vigoare;
7. participă la elaborarea proiectului bugetului
de venituri şi cheltuieli al serviciului, pe baza centralizării de
către compartimentul de specialitate a propunerilor fundamentate ale
coordonatorilor compartimentelor şi substaţiilor din structura
serviciului, pe care îl supune aprobării managerului general;
8. urmăreşte, în domeniul său de
responsabilitate, realizarea indicatorilor privind execuţia bugetului de
venituri şi cheltuieli pentru încadrarea în bugetul alocat;
9. analizează, în domeniul său de
responsabilitate, propunerile comisiilor numite de managerul general privind
utilizarea fondului de dezvoltare, pe care îl supune spre aprobare managerului
general;
10. asigură, în domeniul său de
responsabilitate, îndeplinirea, monitorizarea şi raportarea indicatorilor
specifici activităţii medicale, financiari, economici, precum şi
a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, pe
care le prezintă managerului general;
11. analizează, la propunerea comisiilor numite
de managerul general, măsurile pentru dezvoltarea şi
îmbunătăţirea activităţii serviciului, în
concordanţă cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei,
dezvoltarea tehnologiilor medicale, ghidurilorşi protocoalelor de
practică medicale;
12. participă la elaborarea planului de
acţiune al serviciului pentru situaţii speciale şi
asistenţa medicală în caz de război, dezastre, atacuri
teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de criză, în
conformitate cu prevederile legale în vigoare;
13. la propunerea comisiilor numite de managerul
general, în domeniul său de responsabilitate, întocmeşte,
fundamentează şi prezintă spre aprobare managerului general
planul anual de achiziţii publice, lista investiţiilor şi a
lucrărilor de reparaţii curente şi capitale care urmează
să se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile
legii, şi răspunde de realizarea acestora;
14. analizează, trimestrial sau ori de câte ori
este nevoie, în domeniul său de responsabilitate, modul de îndeplinire a
obligaţiilor asumate prin contracte şi propune managerului general măsuri
de îmbunătăţire a activităţii serviciului;
15. întocmeşte, pentru domeniul său de
responsabilitate, informări lunare, trimestriale şi anuale cu privire
la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care le
analizează cu comisiile numite de managerul general, urmând să le
prezinte managerului general al serviciului;
16. participă la negocierea contractelor de
furnizare de servicii medicale cu casele de asigurări de
sănătate, în condiţiile legii;
17. participă, lunar sau ori de câte ori este nevoie,
la şedinţele comitetului director;
18. face propuneri privind structura
organizatorică, reorganizarea, restructurarea şi schimbarea sediului
serviciului;
19. răspunde în faţa managerului general
pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin;
20. participă la elaborarea raportului anual de
activitate al serviciului.
Atribuţii specifice:
1. coordonează şi controlează
îndeplinirea atribuţiilor profesionale de către asistenţii
medicali, registratorii medicali,
operatorii registratori de urgenţă din
teritoriu şi alte categorii de personal cu pregătire
medico-sanitară, privind:
a) îndeplinirea atribuţiilor ce decurg din
fişa postului;
b) comportamentul etic faţă de membrii
echipei, faţă de pacient şi faţă de
aparţinătorii acestuia;
c) respectarea programului de muncă;
d) realizarea obiectivelor propuse în planul de
activitate;
e) asigurarea şi utilizarea eficientă
şi în bune condiţii a instrumentarului, a echipamentelor şi a
inventarului moale existent în dotare;
2. asigură centralizarea, prelucrarea şi
transmiterea informaţiilor şi situaţiilor statistice la
direcţia de sănătate publică şi la casa de
asigurări de sănătate, la termenele stabilite sau ori de câte ori
este nevoie;
3. organizează, lunar sau ori de câte ori este nevoie,
întâlniri de lucru cu personalul din subordine, în care analizează
activitatea desfăşurată şi propune măsuri de
îmbunătăţire a acesteia;
4. controlează şi evaluează periodic
calitatea activităţii personalului din subordine şi a altor
categorii de personal de pregătire medie sanitară şi
organizează programe de pregătire pentru îmbunătăţirea
activităţii;
5. stabileşte pentru personalul din subordine
nevoile de participare la programele de educaţie continuă organizate
în afara serviciului şi le supune aprobării comitetului director;
6. stabileşte criteriile de evaluare a
cunoştinţelor profesionale şi a calităţii
activităţii pentru personalul din subordine;
7. controlează şi evaluează periodic
activitatea personalului din subordine şi acordă calificative
profesionale;
8. propune spre analiză şi
soluţionare sesizările şi redamaţiile privind abaterile de
la normele etice şi profesionale ale personalului din subordine;
9. răspunde de întreţinerea şi
respectarea curăţeniei şi a normelor de igienă în unitate,
de respectarea regimului de economii la energie şi materiale;
10. întocmeşte necesarul de aprovizionare cu
materiale sanitare, instrumentar etc;
11. răspunde de completarea baremului de
medicamente, materiale sanitare, instrumentar etc. din trusele personalului
mediu sanitar, de ţinuta vestimentară şi purtarea ecusonului de
către personalul mediu sanitar.
Art. 16. - (1) Directorul tehnic este subordonat
managerului general.
(2) In subordinea directorului tehnic
funcţionează: Compartimentul de transport medical neasistat
planificat, Compartimentul de evidenţă şi întreţinere
clădiri, Compartimentul mişcare şi exploatare auto, Atelierul
întreţinere şi reparaţii auto, Compartimentul tehnic, revizie
tehnică, transport şi administrativ şi Compartimentul telecomunicaţii.
Art. 17. - Directorul tehnic are, în principal,
următoarele atribuţii:
Atribuţii generale:
1. participă la elaborarea planului de dezvoltare
al serviciului pe perioada mandatului, în baza propunerilor comisiilor numite
de managerul general;
2. participă la elaborarea, pe baza propunerilor
comisiilor numite de managerul general, a planului anual de furnizare de
servicii medicale;
3. propune managerului general, în domeniul său
de responsabilitate, în vederea aprobării:
a) numărul de personal, pe categorii şi
locuri de muncă, în funcţie de reglementările în vigoare;
b) organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor
vacante, în urma consultării cu sindicatele, conform legii;
4. participă la elaborarea regulamentului de
organizare şi funcţionare, regulamentului intern şi organigramei
serviciului, în urma consultării cu sindicatele, conform legii;
5. propune spre aprobare managerului general şi
urmăreşte implementarea de măsuri organizatorice privind
îmbunătăţirea calităţii actului medical şi a
modului de desfăşurare a activităţii, conform prevederilor
legale în vigoare;
6. participă la elaborarea proiectului bugetului
de venituri şi cheltuieli al serviciului, pe baza centralizării de
către compartimentul de specialitate a propunerilor fundamentate ale
coordonatorilor compartimentelor şi substaţiilor din structura
serviciului, pe care îl supune aprobării managerului general;
7. urmăreşte, în domeniul său de
responsabilitate, realizarea indicatorilor privind execuţia bugetului de
venituri şi cheltuieli pentru încadrarea în bugetul alocat;
8. analizează, în domeniul său de
responsabilitate, propunerile comisiilor numite de managerul general privind
utilizarea fondului de dezvoltare, pe care îl supune spre aprobare managerului
general;
9. asigură, în domeniul său de
responsabilitate, îndeplinirea, monitorizarea şi raportarea indicatorilor
specifici activităţii medicale, financiari, economici, precum şi
a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, pe
care le prezintă managerului general;
10. analizează, la propunerea comisiilor numite
de managerul general, măsurile pentru dezvoltarea şi
îmbunătăţirea activităţii serviciului, în
concordanţă cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei,
dezvoltarea tehnologiilor medicale, ghidurilorşi protocoalelor de
practică medicale;
11. participă la elaborarea planului de
acţiune al serviciului pentru situaţii speciale şi
asistenţa medicală în caz de război, dezastre, atacuri
teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de criză, în
conformitate cu prevederile legale în vigoare;
12. la propunerea comisiilor numite de managerul
general, în domeniul său de responsabilitate, întocmeşte,
fundamentează şi prezintă spre aprobare managerului general planul
anual de achiziţii publice, lista investiţiilor şi a
lucrărilor de reparaţii curente şi capitale care urmează
să se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile
legii, şi răspunde de realizarea acestora;
13. analizează, trimestrial sau ori de câte ori
este nevoie, în domeniul său de responsabilitate, modul de îndeplinire a
obligaţiilor asumate prin contracte şi propune managerului general
măsuri de îmbunătăţire a activităţii serviciului;
14. întocmeşte, pentru domeniul său de
responsabilitate, informări lunare, trimestriale şi anuale cu privire
la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care le
analizează cu comisiile numite de managerul general, urmând să le
prezinte managerului general al serviciului;
15. participă la negocierea contractelor de
furnizare de servicii medicale cu casele de asigurări de
sănătate, în condiţiile legii;
16. participă, lunar sau ori de câte ori este
nevoie, la şedinţele comitetului director;
17. face propuneri privind structura
organizatorică, reorganizarea, restructurarea şi schimbarea sediului
serviciului;
18. răspunde în faţa managerului general
pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin;
19. participă la elaborarea raportului anual de
activitate al serviciului.
Atribuţiile specifice:
1. coordonează, controlează şi
îndrumă activitatea de mecanizare privind exploatarea raţională
şi la parametrii optimi a mijloacelor de transport din dotare, în scopul
realizării sarcinilor de transport şi asistenţă
medicală de urgenţă;
2. coordonează şi controlează
activitatea de întreţinere, reparaţii auto şi de altă
natură tehnică;
3. stabileşte măsurile tehnice şi
organizatorice în vederea valorificării superioare a potenţialului
economic şi tehnic al unităţii şi urmăreşte
aplicarea acestora;
4. coordonează organizarea locurilor de
muncă, a turelor şi a numărului de personal în substaţii;
5. organizează şi coordonează
aprovizionarea cu materiale, piese de schimb, carburanţi şi
lubrifianţi la nivelul staţiilor şi substaţiilor;
6. asigură documentaţia tehnică,
pregătirea tehnică şi tehnologică a activităţii
de reparaţii a mijloacelor de transport şi a aparaturii medicale din
dotare, iniţiază studii pentru dezvoltarea serviciului;
7. îndrumă şi controlează modul de
exploatare a parcului auto în vederea menţinerii unei stări tehnice
şi estetice corespunzătoare;
8. avizează propunerile de casare iniţiate de
compartimentul de specialitate şi le înaintează spre aprobare
managerului general;
9. asigură aplicarea şi respectarea normelor
şi măsurilor de securitate a muncii la toate locurile de muncă;
10. participă la organizarea
perfecţionării pregătirii profesionale a personalului din
subordine;
11. propune managerului general măsuri necesare
îmbunătăţirii activităţii din subordine.
Art. 18. - (1) Directorul economic este subordonat
managerului general.
(2) In subordinea directorului economic
funcţionează: Compartimentul financiar-contabilitate, Compartimentul
achiziţii publice şi aprovizionare şi Compartimentul arhivă
şi registratură.
Art. 19. - Directorul economic are, în principal,
următoarele atribuţii:
Atribuţii generale:
1. participă la elaborarea planului de dezvoltare
al serviciului pe perioada mandatului, în baza propunerilor comisiilor numite
de managerul general;
2. participă la elaborarea, pe baza propunerilor
comisiilor numite de managerul general, a planului anual de furnizare de
servicii medicale;
3. propune managerului general, în domeniul său
de responsabilitate, în vederea aprobării:
a) numărul de personal, pe categorii şi
locuri de muncă, în funcţie de reglementările în vigoare;
b) organizarea concursurilor pentru ocuparea
posturilor vacante, în urma consultării cu sindicatele, conform legii;
4. participă la elaborarea regulamentului de
organizare şi funcţionare, regulamentului intern şi organigramei
serviciului, în urma consultării cu sindicatele, conform legii;
5. propune spre aprobare managerului general şi
urmăreşte implementarea de măsuri organizatorice privind
îmbunătăţirea calităţii actului medical şi a
modului de desfăşurare a activităţii, conform prevederilor
legale în vigoare;
6. participă la elaborarea proiectului bugetului
de venituri şi cheltuieli al serviciului, pe baza
centralizării de către compartimentul de specialitate a
propunerilor fundamentate ale coordonatorilor compartimentelor şi
substatiilor din structura serviciului, pe care îl supune aprobării
managerului general;
7. urmăreşte, în domeniul său de
responsabilitate, realizarea indicatorilor privind execuţia bugetului de
venituri şi cheltuieli pentru încadrarea în bugetul alocat;
8. analizează, în domeniul său de
responsabilitate, propunerile comisiilor numite de managerul general privind
utilizarea fondului de dezvoltare, pe care îl supune spre aprobare managerului
general;
9. asigură, în domeniul său de
responsabilitate, îndeplinirea, monitorizarea şi raportarea indicatorilor
specifici activităţii medicale, financiari, economici, precum şi
a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, pe
care le prezintă managerului general;
10. analizează, la propunerea comisiilor numite
de managerul general, măsurile pentru dezvoltarea şi
îmbunătăţirea activităţii serviciului, în
concordanţă cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei,
dezvoltarea tehnologiilor medicale, ghidurilorşi protocoalelor de
practică medicale;
11. participă la elaborarea planului de
acţiune al serviciului pentru situaţii speciale şi
asistenţa medicală în caz de război, dezastre, atacuri
teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de criză, în
conformitate cu prevederile legale în vigoare;
12. la propunerea comisiilor numite de managerul
general, în domeniul său de responsabilitate, întocmeşte,
fundamentează şi prezintă spre aprobare managerului general
planul anual de achiziţii publice, lista investiţiilor şi a
lucrărilor de reparaţii curente şi capitale care urmează
să se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile
legii, şi răspunde de realizarea acestora;
13. analizează, trimestrial sau ori de câte ori
este nevoie, în domeniul său de responsabilitate, modul de îndeplinire a
obligaţiilor asumate prin contracte şi propune managerului general
măsuri de îmbunătăţire a activităţii serviciului;
14. întocmeşte, pentru domeniul său de
responsabilitate, informări lunare, trimestriale şi anuale cu privire
la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care le
analizează cu comisiile numite de managerul general, urmând să le
prezinte managerului general al serviciului;
15. participă la negocierea contractelor de
furnizare de servicii medicale cu casele de asigurări de
sănătate, în condiţiile legii;
16. participă, lunar sau ori de câte ori este
nevoie, la şedinţele comitetului director;
17. face propuneri privind structura
organizatorică, reorganizarea, restructurarea şi schimbarea sediului
serviciului;
18. răspunde în faţa managerului general
pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin;
19. participă la elaborarea raportului anual de
activitate al serviciului.
Atribuţii specifice:
1. asigură şi răspunde de buna
organizare şi desfăşurare a activităţii financiare a
unităţii, în conformitate cu dispoziţiile legale;
2. organizează contabilitatea în cadrul
unităţii, în conformitate cu dispoziţiile legale şi
asigură efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor;
3. asigură întocmirea la timp şi în
conformitate cu dispoziţiile legale a balanţelor de verificare
şi a bilanţurilor anuale şi trimestriale;
4. propune defalcarea pe trimestre a indicatorilor
financiari aprobaţi în bugetul de venituri şi cheltuieli;
5. asigură executarea bugetului de venituri
şi cheltuieli a serviciului, urmărind realizarea indicatorilor
financiari aprobaţi şi respectarea disciplinei contractuale şi
financiare;
6. participă la negocierea contractului de
furnizare de servicii medicale cu casele de asigurări de
sănătate;
7. angajează unitatea prin semnătură
alături de managerul general în toate operaţiunile patrimoniale,
având obligaţia, în condiţiile legii, de a refuza pe acelea care
contravin dispoziţiilor legale;
8. analizează din punct de vedere financiar planul
de acţiune pentru situaţii speciale prevăzute de lege, precum
şi pentru situaţii de criză;
9. participă la organizarea sistemului
informaţional al unităţii, urmărind folosirea cât mai
eficientă a datelor contabilităţii;
10. evaluează, prin bilanţul contabil,
eficienţa indicatorilor specifici;
11. asigură îndeplinirea, în conformitate cu
dispoziţiile legale, a obligaţiilor unităţii către
bugetul statului, trezorerie şi terţi;
12. asigură plata integrală şi la timp
a drepturilor băneşti cuvenite personalului încadrat în unitate;
13. asigură întocmirea, circuitul şi
păstrarea documentelor justificative care stau la baza
înregistrărilor în contabilitate;
14. organizează evidenţa tuturor
creanţelor şi obligaţiilor cu caracter patrimonial care revin
serviciului din contracte, protocoale şi alte acte asemănătoare
şi urmăreşte realizarea la timp a acestora;
15. ia măsuri pentru prevenirea pagubelor şi
urmăreşte recuperarea lor;
16. asigură aplicarea dispoziţiilor legale
privitoare la gestionarea valorilor materiale şi ia măsuri pentru
ţinerea la zi şi corectă a evidenţelor gestionării;
17. răspunde de îndeplinirea atribuţiilor ce
revin compartimentului financiar-contabilitate cu privire la exercitarea
controlului financiar preventiv şi al asigurării
integrităţii patrimoniului;
18. îndeplineşte formele de scădere din
evidenţă a bunurilor de orice fel, în cazurile şi
condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale;
19. împreună cu directorul/serviciul administrativ
întocmeşte şi prezintă studii privind optimizarea măsurilor
de bună gospodărire a resurselor materiale şi băneşti,
de prevenire a formării de stocuri peste necesar, în scopul
administrării cu eficienţă maximă a patrimoniului
unităţii şi a sumelor încasate în baza contractului de furnizare
de servicii medicale;
20. organizează şi ia măsuri de
realizare a perfecţionării pregătirii profesionale a cadrelor
financiar-contabile din subordine;
21. organizează, la termenele stabilite şi
cu respectarea dispoziţiilor legale, inventarierea generală a
elementelor de activ şi de pasiv deţinute de unitate şi
răspunde de înregistrarea în evidenţa contabilă a rezultatelor
inventarierii;
22. ia toate măsurile pentru asigurarea pazei
bunurilor şi valorilor instituţiei.
CAPITOLUL IV
Structura organizatorică
Art. 20. - Structura organizatorică a Serviciului
de ambulanţă Bucureşti-Ilfov se aprobă prin ordin al
ministrului sănătăţii.
Art. 21. - Serviciul de ambulanţă
Bucureşti-Ilfov este o unitate sanitară de categoria a II-a.
Art. 22. - Serviciul de ambulanţă
Bucureşti-Ilfov este organizat pe următoarele compartimente şi
substaţii:
1. Compartimentul de asistenţă medicală
de urgenţă şi transport medical asistat;
2. Compartimentul de consultaţii de
urgenţă şi transport sanitar neasistat;
3. substaţii de ambulanţă;
4. Dispeceratul medical de urgenţă;
5. Farmacia;
6. Compartimentul de formare profesională;
7. Compartimentul de transport medical neasistat
planificat;
8. Compartimentul de evidenţă şi
întreţinere clădiri;
9. Compartimentul mişcare şi exploatare
auto, Atelierul întreţinere şi reparaţii auto, Compartimentul
tehnic, revizie tehnică, transport şi administrativ, Compartimentul
telecomunicaţii;
10. Compartimentul Runos;
11. Secretariat;
12. Compartimentul securitate în muncă, PSI,
evidenţă militară şi apărare civilă;
13. Compartimentul audit intern;
14. Compartimentul statistică şi
informatică;
15. Compartimentul legislaţie şi contencios;
16. Compartimentul financiar-contabilitate;
17. Compartimentul achiziţii publice şi
aprovizionare;
18. Compartimentul arhivă şi
registratură.
Art. 23. - (1) Compartimentul de asistenţă
medicală de urgenţă şi transport medical asistat se
află în subordinea directorului medical.
(2) Coordonarea şi monitorizarea
activităţii compartimentului se fac de către un medic specialist
sau primar în specialitatea medicină de urgenţă,
anestezie-terapie intensivă sau cu atestat în domeniul asistenţei
medicale de urgenţă prespitalicească coordonator.
(3) Atribuţiile principale sunt următoarele:
- acordă asistenţă medicală de
urgenţă la nivel de echipaj medical de urgenţă B1, B2 sau
C2;
- efectuează transport medical asistat la nivel de
echipaj medical de urgenţă B1, B2 sau C2.
(4) Personalul compartimentului este constituit din
personal medical cu studii superioare, personal medical cu studii medii,
ambulanţieri, operatori registratori de urgenţă,
dispeceri/radiotelefonişti şi alte categorii de personal.
(5) Personalul care activează în Compartimentul de
asistenţă medicală de urgenţă şi transport
medical asistat poate activa în Compartimentul de consultaţii de
urgenţă şi transport sanitar neasistat prin detaşare
temporară sau mutat.
(6) Compartimentul funcţionează în regim de
lucru continuu, în aşteptarea solicitărilor de asistenţă
medicală de urgenţă.
Art. 24. - (1) Compartimentul de consultaţii de
urgenţă şi transport sanitar neasistat se află în
subordinea directorului medical.
(2) Coordonarea şi monitorizarea
activităţii de consultaţii la domiciliu din cadrul acestui
compartiment se pot face de către medicul specialist sau primar în
medicină de familie, medicină generală, pediatrie sau
medicină internă coordonator al Compartimentului de
asistenţă medicală de urgenţă şi transport medical
asistat, iar coordonarea şi monitorizarea activităţii de transport
sanitar se fac de către un asistent medical coordonator.
(3) Atribuţiile principale sunt următoarele:
- acordă consultaţii de urgenţă
la domiciliu utilizând autospecialele de consultaţii la domiciliu;
- efectuează transport sanitar neasistat la nivel
de echipaj de transport A1 şi A2;
- sprijină Compartimentul de asistenţă
medicală de urgenţă şi transport medical asistat la nevoie.
(4) Personalul compartimentului este constituit din
personal medical cu studii superioare, personal medical cu studii medii,
conducători auto ambulanţieri şi alte categorii de personal.
Activitatea de transport sanitar neasistat va fi efectuată de
ambulanţieri şi asistenţi sau doar de ambulanţieri,
după caz.
(5) Personalul medical din cadrul compartimentului nu
poate fi detaşat la Compartimentul de asistenţă medicală de
urgenţă şi transport medical asistat decât în urma absolvirii
cursurilor şi obţinerii atestatelor conform prevederilor legale.
(6) Compartimentul funcţionează în regim de
gardă şi/sau ture de cel mult 12 ore.
Art. 25. - (1) Compartimentul de asistenţă
medicală de urgenţă şi transport medical asistat şi
Compartimentul de consultaţii de urgenţă şi transport
sanitar neasistat au în subordine substatii de ambulanţă,
fără personalitate juridică, după cum urmează:
a) o substaţie de ambulanţă,
fără personalitate juridică, care funcţionează în
locaţia fostei Staţii Centrale de Transport Sanitar şi Ambulanţă
Aeriană Bucureşti, respectiv în municipiul Bucureşti, bd.
Mareşal Averescu nr. 3, sectorul 1, la nivelul căreia va fi organizat
şi serviciul care va coordona activitatea de transport nemedicalizat;
b) substatii de ambulanţă, fără
personalitate juridică, în care şi-au desfăşurat
activitatea Staţia Centrală de Transport Sanitar şi
Ambulanţă Aeriană Bucureşti şi Serviciul de
Ambulanţă al Judeţului Ilfov şi substatii ale acestora;
c) substatii de ambulanţă, fără
personalitate juridică, în care îşi desfăşoară
activitatea substatii ale fostului Serviciu de Ambulanţă al
Municipiului Bucureşti.
(2) Substaţiile de ambulanţă ale
Serviciului de ambulanţă Bucureşti-Ilfov sunt următoarele:
Substaţia Sector 1, Substaţia Sector 2 - sediul central,
Substaţia Sector 3, Substaţia Sector 4, Substaţia Sector 5,
Substaţia Sector 6, Substaţia de Ambulanţă de Transport
Nemedicalizat, Substaţia Săftica, Substaţia Măgurele,
Substaţia Voluntari. In cadrul substaţiilorde ambulanţă
funcţionează 10 puncte de lucru, astfel: Substaţia Sector 1 cu
puncte de lucru la Otopeni şi Chitila, Substaţia Sector 4 cu punct de
lucru la Popeşti-Leordeni, Substaţia Sector 6 cu punct de lucru la
Chiajna, Substaţia Voluntari cu puncte de lucru la Brăneşti şi
Pantelimon, Substaţia Măgurele cu puncte de lucru la Vidra şi
Bragadiru, Substaţia Săftica cu puncte de lucru la Buftea şi
Snagov.
(3) Substaţiile de ambulanţă sunt
conduse de medici coordonatori de substatii şi sunt subordonate
directorului medical. In lipsa unui medic, substaţiile de ambulanţă
pot fi coordonate de un asistent medical.
(4) Substaţiile sunt deservite de echipaje
medicale de urgenţă, echipaje de transport sau de consultaţii,
după caz. Punctele de lucru cu echipaje de consultaţii sau transport
nu sunt substatii de intervenţie medicală de urgenţă. In
cazul în care echipajele de urgenţă sunt fără medic,
acestea vor funcţiona cu un asistent medical ca şef de echipaj.
Echipajele pot include şi personal voluntar special pregătit.
(5) Dispeceratul medical de urgenţă şi
medicul coordonator al substaţiei repartizează spre efectuare cazuri
(solicitări) înregistrate prin serviciul 112. Cazurile primite de echipaje
sunt în funcţie de competenţa echipajului şi dotarea
ambulanţei şi se are, de asemenea, în vedere zona teritorială
acoperită de substaţia respectivă.
(6) Personalul medical operativ al substaţiei
desfăşoară activitate în ture, în sistem de 12 ore cu 24 de ore
libere. Prezenţa la serviciu şi formarea echipajelor la schimbul de
tură sunt anunţate la Dispeceratul medical de urgenţă de
către dispecera substaţiei respective.
(7) Personalul medical operativ şi auxiliar al
substaţiilor are atribuţii reglementate prin fişele de post care
sunt anexe la contractele individuale de muncă.
(8) Punctele de lucru au câte un asistent medical coordonator
subordonat medicului coordonator de substaţie.
(9) La nivelul substaţiei, operatoarele
registratoare de urgenţă introduc în programul DISPEC datele din
fişele medicale ale cazurilor efectuate de echipajele de urgenţă
şi consultaţii din cadrul substaţiei.
(10) La nivelul substaţiei se face igienizarea
(spălarea) ambulanţelor arondate substaţiei, dar şi a celor
care fac recepţia tranzitoriu la o substaţie şi necesită
acest lucru.
(11) La nivelul substaţiilor există un stoc
permanent de medicamente şi materiale sanitare din care se face
completarea truselor în caz de nevoie, pe timpul nopţii sau în zilele
libere şi sărbătorile legale.
(12) La nivelul substaţiilor se ţine raport
de gardă zilnic, în cadrul căruia se analizează activitatea din
ultimele 24 de ore a echipajelor din substaţii. Fiecare substaţie are
prevăzută pază proprie 24 de ore din 24 prin agenţi de
pază.
(13) La nivelul fiecărei substaţii se
colectează deşeurile medicale, inclusiv cele de la punctele de lucru
arondate substaţiei respective.
(14) La nivelul fiecărei substaţii
există un ambulanţier cu atribuţii de revizor tehnic şi la
nivelul fiecărei substaţii se verifică starea tehnică
şi kilometrajul ambulanţelor la începutul fiecărei ture, caietul
de bord şi starea de igienă a fiecăreia.
Art. 26. - Dispeceratul medical de urgenţă
este subordonat directorului medical şi este o structură
specializată de preluare şi tratare a apelurilor de urgenţă
cu caracter medical primite prin centrul unic de apel de urgenţă.
Dispeceratele medicale de urgenţă sunt coordonate de personal cu
pregătire medicală superioară, în serviciu permanent.
Art. 27. - (1) Farmacia este subordonată
directorului medical. Farmacia cu circuit închis este amplasată în
spaţiu adecvat, evitându-se situarea ei în vecinătatea spaţiilor
care pot contamina sau influenţa negativ calitatea medicamentului.
(2) Farmacia are următoarele atribuţii:
1. eliberarea medicamentelor şi materialelor
sanitare necesare în desfăşurarea actului medical din cadrul
Serviciului de ambulanţă Bucureşti-Ilfov;
2. la nivelul farmaciei se vor elabora
documente/regulamente care să stabilească, atunci când este cazul,
modul în care farmacistul trebuie să intervină.
(3) O atenţie deosebită se va acorda
echipamentului de lucru în unitatea farmaceutică (halat). Acesta va fi de
culoare albă.
(4) Personalul farmaciei va purta în mod obligatoriu
un ecuson pe care vor fi vizibile numele, funcţia şi gradul
profesional.
Art. 28. - (1) Compartimentul de formare
profesională este subordonat directorului medical. In conformitate cu
ordinul ministrului sănătăţii publice şi al
ministrului internelor şi reformei administrative privind unele
măsuri în asistenţa medicală de urgenţă
prespitalicească s-a creat acest compartiment de pregătire
profesională a angajaţilor, specifică domeniului de activitate
al unităţii, precum şi pentru personalul voluntar care
desfăşoară activitate în Serviciul de ambulanţă
Bucureşti-Ilfov.
(2) Atribuţiile compartimentului sunt
următoarele:
1. pregătirea profesională a personalului
din Serviciul de ambulanţă Bucureşti-Ilfov - Compartimentul de
asistenţă medicală de urgenţă şi transport
medical asistat;
2. pregătirea profesională a personalului
din Serviciul de ambulanţă Bucureşti-Ilfov - Compartimentul de
consultaţii de urgenţă şi transport sanitar neasistat;
3. îndeplineşte toate celelalte atribuţii de
serviciu prevăzute în fişa postului personalului angajat în
compartiment.
(3) In cadrul Serviciului de ambulanţă
Bucureşti-Ilfov este organizată şi funcţionează
Şcoala de Ambulanţieri, înfiinţată în anul 1992 prin
ordinul ministrului sănătăţii privind înfiinţarea
Şcolii de Ambulanţieri în cadrul Staţiei de Salvare a
Municipiului Bucureşti. Aceasta îşi desfăşoară
activitatea pe baza unui plan anual de pregătire profesională în
funcţie de cerinţele posturilor. De asemenea, există şi un
plan de pregătire şi orientare profesională a noilor
angajaţi. Cursurile se desfăşoară la nivelul
instituţiei cu formatori autorizaţi ai Serviciului de
ambulanţă Bucureşti-Ilfov. Cursurile se adresează
următoarelor categorii de personal: ambulanţier, operator registrator
de urgenţă, dispecer/radiotelefonist, brancardier.
(4) Sumele alocate programului de formare
profesională sunt prevăzute în bugetul fiecărui an. Aceste sume
sunt folosite pentru pregătirea profesională organizată prin
Colegiul Medicilor din România, Ordinul Asistenţilor Medicali
Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România
şi Şcoala Naţională de Sănătate Publică,
Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti.
(5) Personalul TESA este de asemenea beneficiar al
unor cursuri de formare şi instruire profesională în funcţie de
necesităţile unităţii.
(6) Organizarea şi evidenţa cursurilor
intră în atribuţia Compartimentului de formare profesională
şi sunt înscrise în caietul de pregătire profesională al
fiecărui angajat.
Art. 29. - (1) Compartimentul de transport medical
neasistat planificat este subordonat directorului tehnic şi are
atribuţii în efectuarea de transporturi nemedicalizate planificate,
după cum urmează:
1. transportul pacientului în vederea dializei de la
domiciliu la spital şi de la spital la domiciliu şi al
însoţitorilor care fac dovada legală;
2. transportul pacientului externat din
unităţile sanitare ale municipiului Bucureşti şi ale
judeţului Ilfov la domiciliul acestuia;
3. transportul de sânge şi probe biologice;
4. transportul nemedicalizat al pacienţilor
pentru consult interdisciplinarde la o unitate medicală la alta şi
retur.
(2) In acest compartiment sunt încadraţi ambulanţieri,
asistenţi medicali şi operatori registratori de urgenţă.
Compartimentul îşi desfăşoară activitatea pe ambulanţe
de tip A1 şi A2.
Art. 30. - Compartimentul de evidenţă şi
întreţinere clădiri este subordonat directorului tehnic şi are,
în principal, următoarele atribuţii:
1. asigură funcţionarea corespunzătoare
a instalaţiilor de încălzire, sanitare şi electrice ale
clădirilor din patrimoniul unităţii;
2. intervine în reglementarea bunei
funcţionări a utilităţilor unităţii (apă,
canal, gaze, energie electrică, salubritate, telefoane);
3. se preocupă ca sediul central şi toate
celelalte sedii ale substaţiilor să aibă un aspect
igienico-sanitar corespunzător.
Art. 31. - Compartimentul mişcare şi
exploatare auto, Atelierul întreţinere şi reparaţii auto,
Compartimentul tehnic, revizie tehnică, transport şi administrativ
şi Compartimentul telecomunicaţii se află în subordinea
directorului tehnic şi au, în principal, următoarele atribuţii:
1. asigură zilnic funcţionalitatea unui
număr optim de ambulanţe care să fie dimensionat în funcţie
de numărul cadrelor medicale active;
2. asigură existenţa unui parc de
ambulanţe cu o stare tehnică bună, capabil de a funcţiona
în condiţii meteo dificile;
3. asigură conducătorii auto bine
pregătiţi profesional, capabili de a conduce autosanitarele în regim
de viteză atunci când situaţia o impune, disciplinaţi, cu
responsabilitate;
4. păstrează şi întreţin în bune
condiţii autosanitarele din parcul unităţii;
5. gestionează corect cantităţile de
benzină primite;
6. instruiesc periodic şoferii pentru ca
aceştia să circule corect pe drumurile publice şi să
respecte regulile de circulaţie;
7. verifică starea fizico-psihică a
şoferilor la ieşirea din cursă;
8. verifică starea tehnică a autosanitarelor
la ieşirea pe poartă;
9. ţin evidenţa parcului auto pe mărci
şi tipuri;
10. înmatriculează în circulaţie
autosanitarele noi sau transferate şi le radiază din circulaţie
pe cele casate;
11. ţin evidenţa accidentelor de
circulaţie în care sunt implicate autosanitarele şi le repară
atunci când acestea suferă avarii;
12. ţin evidenţa rulajului autosanitarelor
şi consumului de combustibil al acestora;
13. întocmesc formele de scoatere din funcţiune a
mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar;
14. încheie asigurarea de răspundere civilă
pentru ambulanţele din parcul unităţii;
15. se preocupă de efectuarea inspecţiilor
tehnice periodice (ITP) la ambulanţele din parcul unităţii;
16. se preocupă ca echipamentul de
radiocomunicaţii de pe ambulanţe şi din dispecerate să fie
mereu în bună stare de funcţionare;
17. se preocupă ca sistemul de telefonie fixă
al instituţiei să fie în perfectă stare de funcţionare;
18. asigură curăţenia şi igiena
unităţii;
19. execută lucrările de revizii tehnice
şi reparaţii curente ale autosanitarelor în condiţii de
calitate;
20. iau măsuri de instruire şi respectare de
către personal a regulilor de protecţie a muncii şi PSI în
procesul de reparaţii auto;
21. instruiesc personalul muncitor din atelier pentru
ca acesta să aibă bune cunoştinţe profesionale necesare
înlăturării defecţiunilor ivite la autosanitare;
22. se preocupă pentru
îmbunătăţirea continuă a bagajului de cunoştinţe
profesionale ale meseriaşilor din atelier.
Art. 32. - Compartimentul Runos este subordonat
managerului general şi are următoarele atribuţii:
1. stabileşte necesarul de personal pentru fiecare
sector de activitate, în funcţie de numărul maxim al acestuia şi
fondurile repartizate;
2. întocmeşte anual şi transmite spre
aprobare la Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului
Bucureşti statul de funcţii pentru personalul unităţii;
3. asigură încadrarea personalului pe posturile
vacante bugetate, cu respectarea condiţiilor de studii şi vechime
şi a legislaţiei în vigoare;
4. asigură acordarea, potrivit legislaţiei
în vigoare, a drepturilor salariale cuvenite personalului încadrat,
reprezentând: salarii de bază, salarii de merit, indemnizaţii de
conducere, spor de vechime în muncă, sporuri pentru condiţii de
muncă, spor pentru munca desfăşurată în ture, spor pentru
munca desfăşurată în zilele nelucrătoare şi de
sărbători legale, spor pentru munca desfăşurată peste
programul normal de lucru, gărzi, indemnizaţii cuvenite pe perioada
cât salariaţii se află în concediu de odihnă sau pentru
incapacitate temporară de muncă;
5. răspunde de calcularea şi reţinerea
impozitului pe salarii, a contribuţiei pentru asigurări sociale de
sănătate, a contribuţiei pentru asigurări sociale de stat
şi a contribuţiei de asigurări pentru şomaj;
6. primeşte de la toate compartimentele
unităţii pontajele întocmite de acestea pentru timpul efectiv de
muncă, pe care le verifică şi le calculează;
7. întocmeşte contractele individuale de
muncă pentru personalul nou-încadrat;
8. întocmeşte, completează şi
păstrează registrul general de evidenţă a salariaţilor
şi îl transmite la inspectoratul teritorial de muncă potrivit
reglementărilor legale;
9. întocmeşte deciziile de modificări ale
drepturilor salariale;
10. întocmeşte şi înregistrează la zi
modificările din carnetele de muncă ale salariaţilor;
11. întocmeşte documentele necesare în vederea
pensionării salariaţilor;
12. întocmeşte şi păstrează dosarul
personal al salariaţilor;
13. întocmeşte dări de seamă şi
statistice solicitate de organele abilitate;
14. periodic efectuează control în compartimente
privind respectarea programului de lucru de către toţi
salariaţii;
15. participă la întocmirea regulamentului de
organizare şi funcţionare al unităţii, iar după
aprobarea acestuia, împreună cu factorii de decizie, îl pune în aplicare;
16. periodic, dacă structura organizatorică
a unităţii se modifică, asigură modificarea prevederilor
articolelor respective, corespunzător noii structuri;
17. participă la întocmirea şi
modificarea, conform prevederilor legislaţiei în vigoare, a regulamentului
intern;
18. analizează şi propune măsurile ce
se impun pentru utilizarea eficientă a personalului din compartimente;
19. întocmeşte statul nominal al medicilor;
20. întocmeşte documentaţia pentru avizul de
liberă practică şi acreditare a personalului din compartimente;
21. eliberează şi vizează anual
legitimaţiile de acces în unitate al salariaţilor;
22. emite deciziile de sancţionare a celor care
săvârşesc abateri disciplinare;
23. urmăreşte modul de aplicare a
măsurilor de organizare a muncii;
24. răspunde de calculul salariilor şi de
întocmirea statelor de plată, la termenele stabilite a se onora către
personalul unităţii;
25. răspunde de întocmirea, la începutul
fiecărui an sau când este nevoie, a statului de funcţii;
26. raportează realizările fondului de
salarii lunar, prin situaţii statistice, la Direcţia de
Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti;
27. răspunde de corecta calculare a drepturilor
personalului: salarii, sporuri, concedii medicale, concedii de odihnă;
28. stabileşte salariile personalului nou-angajat;
29. întocmeşte documentaţia impusă de
Trezoreria Statului pentru ca drepturile salariale să fie plătite la
timp;
30. îndeplineşte toate celelalte atribuţii
prevăzute în fişa postului personalului angajat la Compartimentul
Runos;
31. propune măsuri pentru
îmbunătăţirea activităţii compartimentului;
32. propune managerului general, în domeniul său
de responsabilitate, în vederea aprobării:
a) numărul de personal, pe categorii şi
locuri de muncă, în funcţie de reglementările în vigoare;
b) organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor
vacante, în urma consultării cu sindicatele, conform legii;
33. coordonează elaborarea fişelor posturilor
de către coordonatorii compartimentelor pentru personalul din subordine,
conform legii;
34. organizează activitatea de evaluare a
performanţelor profesionale individuale pentru salariaţii
unităţii, potrivit legii;
35. exercită şi alte atribuţii din
domeniul său de activitate, ce decurg din actele normative sau sunt
dispuse de conducerea unităţii, în cadrul legii.
Art. 33. - Secretariatul se află în subordinea
managerului general şi are următoarele atribuţii:
1. primeşte şi verifică
corespondenţa;
2. clasifică şi ordonează
corespondenţa în mapă;
3. triază corespondenţa prin catalogarea
subiectului, în scopul stabilirii modalităţii de răspuns şi
soluţionare;
4. înregistrează în registrul de
intrare-ieşire şi consemnează numărul şi data pe
documentul primit;
5. repartizează şi urmăreşte
rezolvarea corespondenţei conform dispoziţiei rezolutive şi
comunică răspunsul sau informarea către petenţi sau
structurile solicitante;
6. pregăteşte corespondenţa pentru
expediere;
7. efectuează expedierea propriu-zisă a
corespondenţei;
8. ţine evidenţa petiţiilor,
sesizărilor şi reclamaţiilor în funcţie de termene şi
compartimente, acolo unde este cazul, în registrele special întocmite;
9. respectă prevederile prezentului regulament
şi disciplina în muncă, răspunde de modul de rezolvare a
corespondenţei în termenul prevăzut de lege.
Art. 34. - (1) Compartimentul securitate în muncă,
PSI, evidenţă militară şi apărare civilă este
subordonat managerului general şi are următoarele atribuţii:
1. respectă prevederile Legii
securităţii şi sănătăţii în muncă nr.
319/2006 şi ale Hotărârii Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea
Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii
şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006,
supraveghează activitatea de lucru din cadrul instituţiei din punctul
de vedere al respectării normelor de protecţie a muncii;
2. verifică toate punctele de lucru (inclusiv
substaţiile de sector);
3. ia măsuri de protecţie a muncii la
locurile de muncă unde constată nereguli sau abateri (daca este
cazul, dispune oprirea activităţii);
4. aduce la cunoştinţa managerului general
prin raport scris neregulile constatate şi propune măsuri de
remediere;
5. verifică fişele de protecţie a
muncii, conform legii, pentru tot personalul instituţiei;
6. propune măsuri de îmbunătăţire a
activităţii de protecţie a muncii;
7. întocmeşte un raport lunar, trimestrial şi
anual despre respectarea protecţiei muncii în cadrul instituţiei
şi îl înmânează preşedintelui Comitetului de securitate şi
sănătate în muncă;
8. respectă programul de lucru stabilit şi
regulamentul intern;
9. ţine legătura cu autorităţile
locale (prefectura, primăria generală, primăriile de sector,
inspectoratul de apărare civilă, centrele militare, brigada de
pompieri a capitalei, Inspectoratul General al Poliţiei Capitalei,
Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului
Bucureşti);
10. rezolvă problemele apărute sau trasate de
autorităţile mai sus menţionate şi le aduce la
cunoştinţa şefului direct;
11. participă la convocările de
specialitate, exerciţiile demonstrative organizate de forurile competente
ale capitalei;
12. propune măsuri de prevenire a dezastrelor;
13. analizează şi face propuneri privind
politica de securitate şi sănătate în muncă şi planul
de prevenire şi protecţie, conform regulamentului intern sau
regulamentului de organizare şi funcţionare;
14. urmăreşte realizarea planului de prevenire
şi protecţie, inclusiv alocarea mijloacelor necesare realizării
prevederilor lui şi eficienţa acestora din punctul de vedere al
îmbunătăţirii condiţiilor de muncă;
15. analizează introducerea de noi tehnologii,
alegerea echipamentelor, luând în considerare consecinţele asupra
securităţii şi sănătăţii lucrătorilor,
şi face propuneri în situaţia constatării anumitor
deficienţe;
16. analizează alegerea, cumpărarea,
întreţinerea şi utilizarea echipamentelor de muncă, a
echipamentelor de protecţie colectivă şi individuală;
17. analizează modul de îndeplinire a
atribuţiilor ce revin serviciului extern de prevenire şi
protecţie, precum şi menţinerea sau, dacă este cazul,
înlocuirea acestuia;
18. propune măsuri de amenajare a locurilor de
muncă, ţinând seama de prezenţa grupurilor sensibile la riscuri
specifice;
19. analizează cererile formulate de
lucrători privind condiţiile de muncă şi modul în care
îşi îndeplinesc atribuţiile persoanele desemnate şi/sau
serviciul extern;
20. urmăreşte modul în care se aplică
şi se respectă reglementările legale privind securitatea şi
sănătatea în muncă, măsurile dispuse de inspectorul de
muncă şi inspectorii sanitari;
21. analizează propunerile lucrătorilor
privind prevenirea accidentelor de muncă şi a îmbolnăvirilor
profesionale, precum şi pentru îmbunătăţirea
condiţiilor de muncă şi propune introducerea acestora în planul
de prevenire şi protecţie;
22. analizează cauzele producerii accidentelor de
muncă, îmbolnăvirilor profesionale şi evenimentelor produse
şi poate propune măsuri tehnice în completarea măsurilor dispuse
în urma cercetării;
23. efectuează verificări proprii privind
aplicarea instrucţiunilor proprii şi a celor de lucru şi face un
raport scris privind constatările făcute;
24. dezbate raportul scris, prezentat Comitetului de
securitate şi sănătate în muncă de către
conducătorul unităţii cel puţin o dată pe an, cu
privire la situaţia securităţii şi sănătăţii
în muncă, la acţiunile care au fost întreprinse şi la
eficienţa acestora în anul încheiat, precum şi propunerile pentru
planul de prevenire şi protecţie ce se va realiza în anul
următor.
(2) Personalul de intervenţie din cadrul
Serviciului de ambulanţă Bucureşti-Ilfov va purta echipamente de
protecţie distincte conform normelor şi reglementărilor în
vigoare.
Art. 35. - Compartimentul audit intern este subordonat
managerului general şi are următoarele atribuţii:
1. certificarea trimestrială şi anuală,
însoţită de raport de audit, a bilanţului contabil şi a
contului de execuţie bugetară ale unităţii, prin
verificarea legalităţii, realităţii şi
exactităţii evidenţelor contabile şi ale actelor financiare
şi de gestiune; certificarea se face înaintea aprobării de către
conducătorul unităţii a bilanţului contabil şi a
contului de execuţie bugetară;
2. examinarea legalităţii,
regularităţii şi a conformităţii operaţiunilor,
identificarea erorilor, risipei, gestiunii defectuoase şi fraudelor
şi, pe aceste baze, propunerea de măsuri şi soluţii pentru
recuperarea pagubelor şi sancţionarea celor vinovaţi, după
caz;
3. supravegherea regularităţii sistemelor de
fundamentare a deciziei, planificare, programare, organizare, coordonare,
urmărire şi control al îndeplinirii deciziilor;
4. evaluarea economicităţii,
eficacităţii şi eficienţei cu care sistemele de conducere
şi de execuţie existente în instituţie utilizează resurse
financiare, umane şi materiale pentru îndeplinirea obiectivelor şi
obţinerea rezultatelor stabilite;
5. identificarea slăbiciunilor sistemelor de
conducere şi control, precum şi a riscurilor asociate unor astfel de
sisteme pentru corectarea acestora şi pentru diminuarea riscurilor,
după caz.
Art. 36. - Compartimentul statistică şi
informatică este subordonat managerului general şi are
următoarele atribuţii:
1. oferă servicii informatice pentru toate
compartimentele din instituţie;
2. asigură funcţionarea continuă a
următoarelor aplicaţii aflate în exploatare:
a) sistemul informatic de automatizare a
activităţii dispeceratului (Dispec);
b) sistemul de calcul al salariilor (actualizarea
programelor de calcul, de listare state de plată, fluturaşi,
borderouri, dispoziţii de plată, alte situaţii) în funcţie
de modificările de legislaţie privind salarizarea sau de
hotărârile Comitetului director;
c) programe de întreţinere a tabelelor statistice
(diagnostice prezumtive, străzi, comune, diagnostice la caz, diagnostice
din norme, personal etc);
d) sistemul de programe pentru gestionarea personalului
şi a programelor de lucru (actualizare bază de date de personal, de
maşini, actualizare programe de stabilire a programului de lucru şi a
programelor de listare în funcţie de programul de lucru al personalului,
listare programe personal 961, dispecerat, sterilizare, substaţii,
ciclograme şoferi etc);
e) aplicaţia de magazie - stocuri (scriere
şi actualizare programe şi formate de listare în funcţie de
cerinţe);
3. pregăteşte date, transferă,
verifică, listează, modifică programe, actualizează
programe, salvează date în aplicaţii Runos (CAS, şomaj, state de
funcţii, decizii, prime, CAR, personal, bonuri de masă, telefonie
mobilă);
4. exploatează şi actualizează
aplicaţia de deconturi cu casele de asigurări de sănătate;
5. actualizează, culege şi
pregăteşte date, testează, validează aplicaţia
Evidenţa parcului auto şi a consumurilor de carburanţi;
6. instalează şi configurează soft pe
calculatoarele din staţia de calcul, compartimentele
financiar-contabilitate, Runos, audit intern, secretariat şi magazie;
7. pregăteşte şi verifică date
pentru elaborarea fişelor fiscale şi le listează;
8. supraveghează funcţionarea reţelei
de calculatoare din unitate (server, staţii de lucru, modemuri, alte
echipamente conectate în reţea);
9. verifică şi imunizează
calculatoarele pentru evitarea infectării cu viruşi sau
programe-spion;
10. asigură funcţionarea continuă a
echipamentelor;
11. elaborează noi produse program;
12. elaborează documentaţia de utilizare
pentru produsele realizate;
13. asigură asistenţă în exploatarea
programelor;
14. susţine modulul de curs „Iniţiere în
informatică - Dispec - statistică" pentru operatorii
registratori de urgenţă din Bucureşti şi din alte
oraşe din ţară, în cadrul Şcolii de Ambulanţieri;
15. prelucrează şi arhivează
fişele de solicitare, listingurile de fişe înregistrate şi
listingurile de grafice de activitate;
16. exploatează programele de interogare a bazelor
de date pentru a furniza informaţii legate de anumite solicitări
către conducerea unităţii, Inspecţia Sanitară de Stat,
Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti,
Ministerul Sănătăţii, rude, pacienţi, poliţie,
procuratură;
17. extrage din arhivă fişele solicitate de
conducere;
18. acordă suportul tehnic necesar
informării publicului în legătură cu locul internării,
obiectele pierdute, numele bolnavilor, adresa solicitanţilor, cu acordul
conducerii unităţii;
19. verifică lunar solicitările de la
spitale în conformitate cu fişele de solicitare în vederea realizării
decontului;
20. ţine evidenţa certificatelor medicale
constatatoare de deces, de naştere, a rapoartelor de gardă şi a
graficelor de lucru;
21. acordă suportul tehnic în vederea
întocmirii corespondenţei cu organele de poliţie, procuratură,
judecători, diverse unităţi, la cererea şi cu aprobarea
conducerii.
Art. 37. - Compartimentul legislaţie şi
contencios este subordonat managerului general şi are următoarele
atribuţii:
1. participă la elaborarea ordinelor,
instrucţiunilor, regulamentelor, hotărârilor şi a altor
documente întocmite de Serviciul de ambulanţă Bucureşti-Ilfov;
2. la cererea managerului general avizează proiectele
de acte normative întocmite de alte unităţi, care sunt în
legătură cu atribuţii şi activităţi proprii
unităţii;
3. avizează la cererea conducerii
unităţii actele care pot angaja răspunderea patrimonială a
unităţii;
4. împreună cu celelalte compartimente
funcţionale întocmeşte proiecte de acte cu caracter juridic cu
atribuţiile şi activitatea unităţii;
5. întocmeşte împreună cu Compartimentul
financiar-contabilitate deciziile de imputare şi dă avizul cu privire
la legalitatea actelor elaborate de Serviciul de ambulanţă
Bucureşti-Ilfov;
6. acordă asistenţă juridică
şi reprezintă unitatea în faţa instanţelor de judecată
şi a organelor arbitrale, în cazul când unitatea nu este reprezentată
de managerul general;
7. urmăreşte apariţia
dispoziţiilor şi a actelor normative şi semnalează
conducerii unităţii sarcinile ce revin din acestea;
8. ţine evidenţa proceselor şi
litigiilor în care unitatea este parte şi urmăreşte
obţinerea titlurilor executorii pentru creanţele acesteia;
9. comunică structurilor interesate titlurile
executorii obţinute, urmăreşte împreună cu acestea modul de
executare silită a creanţelor, avizează pentru legalitatea
proceselor-verbale de insolvabilitate a debitorilor întocmite de compartimentul
financiar-contabilitate;
10. avizează anumite acte pentru care legea
prevede exercitarea controlului financiar-contabil preventiv (înaintea
exercitării acestui control), iar în baza unei delegaţii speciale
date de managerul general poate fixa pretenţiile, renunţă la
pretenţii, poate da răspunsuri la interogator (în toate cazurile cu
consultarea compartimentelor de specialitate implicate);
11. participă la negocieri şi la formularea
obiecţiunilor precontractuale, dacă se pun în discuţie probleme
de drept, precum şi la concilierea obiecţiunilor, dacă în
discuţie se pune legalitatea unor clauze ale proiectului de contract;
12. susţine interesele Serviciului de
ambulanţă Bucureşti- Ilfov la instanţele
judecătoreşti şi în faţa altor organe, fiind obligat
să exercite, după caz, căile legale de atac şi să ia
toate măsurile necesare apărării intereselor unităţii;
13. aduce la cunoştinţa factorilor de
răspundere ai unităţii apariţia unor acte normative noi
aplicabile în activitatea Serviciului de ambulanţă
Bucureşti-Ilfov, precum şi asupra modalităţii
aplicării acestora;
14. întocmeşte şi păstrează
evidenţa legislaţiei în vigoare, urmăreşte păstrarea
şi aducerea la zi a acestora cu accent pe actele normative aplicabile în
activitatea specifică unităţii;
15. desfăşoară activitate de prevenţie
şi, după caz, de atenţionare în situaţiile când
constată aplicarea defectuoasă sau neaplicarea legislaţiei în
vigoare, urmărind cu alţi factori de răspundere a remedierii
acestor situaţii;
16. respectă toate reglementările şi
dispoziţiile de ordine interioară privitoare la
desfăşurarea corespunzătoare a activităţii specifice
Serviciul de ambulanţă Bucureşti-Ilfov;
17. este obligat şi nu are dreptul să
acorde informaţii referitoare la activitatea sau evenimentele Serviciului
de ambulanţă Bucureşti-Ilfov către mijloacele mass-media;
18. rezolvă orice alte lucrări cu caracter
juridic.
Art. 38. - Compartimentul financiar-contabilitate este
subordonat directorului economic şi are următoarele atribuţii:
1. răspunde de organizarea şi
funcţionarea în bune condiţii a evidenţei valorilor patrimoniale
ale unităţii, de respectarea cu stricteţe a
integrităţii patrimoniului unităţii, efectuarea controlului
financiar preventiv şi de gestiune;
2. asigură şi răspunde de organizarea
şi funcţionarea, în bune condiţii, a contabilităţii
valorilor materiale;
3. asigură efectuarea corectă şi la
timp a înregistrărilor contabile;
4. asigură şi răspunde de confruntarea
evidenţelor analitice cu cele sintetice;
5. orice operaţiune patrimonială să
fie consemnată în momentul efectuării ei alături de documente
justificative care vor sta la baza înregistrărilor în contabilitate;
6. ţine evidenţa contabilă a valorilor
materiale, obiectelor de inventar, cantitativ şi calitativ;
7. ţine evidenţa contabilă a
clienţilor şi furnizorilor, a celorlalte creanţe, popriri
şi obligaţii pe categorii, persoană fizică sau
juridică;
8. ţine evidenţa contabilă a
veniturilor, pe categorii pe venituri, după natura lor;
9. pentru verificarea înregistrării corecte în
contabilitate a operaţiunilor patrimoniale întocmeşte lunar
balanţă de verificare şi trimestrial bilanţul contabil;
10. întocmeşte bugetul de venituri şi
cheltuieli, analizează şi urmăreşte executarea acestuia;
11. analizează periodic modul de utilizare a
bunurilor materiale cu luarea măsurilor ce se impun în cazul stocurilor
supranormative, cu mişcare lentă sau fără mişcare;
12. adoptă măsurile corespunzătoare
pentru asigurarea integrităţii patrimoniului şi recuperarea
pagubelor;
13. efectuează inventarierea anuală a
tuturor valorilor patrimoniale şi urmăreşte definitivarea
rezultatelor acesteia;
14. răspunde de întocmirea la timp şi în
conformitate cu prevederile dispoziţiilor legale a dărilor de
seamă contabile;
15. organizează ţinerea corectă şi
la timp a evidenţei tehnico-operative;
16. exercită controlul financiar preventiv
şi de gestiune conform prevederilor în vigoare;
17. asigură întocmirea la timp a notelor
contabile;
18. răspunde de organizarea şi efectuarea
verificărilor periodice ale gestiunilor;
19. asigură efectuarea corectă şi în
concordanţă cu dispoziţiile legale în vigoare a operaţiilor
de încasări şi plăţi;
20. răspunde de asigurarea creditelor bugetare
corespunzătoare comenzilor şi contractelor încheiate, în limita
creditelor aprobate;
21. organizează întocmirea documentelor de
plată;
22. verifică documentele justificative ale
cheltuielilor efectuate conform legislaţiei în vigoare;
23. efectuează controlul periodic al casieriei,
verifică existenţa faptică a numerarului şi a celorlalte
valori aflate în casă, confruntă rezultatele cu datele din
evidenţa contabilă şi întocmeşte procesul-verbal de
verificare;
24. întocmeşte cererile de credite bugetare
adresate Direcţiei de Sănătate Publică a Municipiului
Bucureşti;
25. urmăreşte întocmirea la termen a balanţelor
de verificare pentru debitori, creditori, furnizori şi cheltuieli
efective;
26. verifică actele pentru operaţiunile de
plăţi şi încasări privitoare la: statele de plată a
drepturilor salariale cuvenite salariaţilor, încasările de orice fel
supuse controlului ulterior, plăţile de orice fel către bugetul
de stat şi diverşi creditori, cererile prin care se solicită
credite bugetare, precum şi documentele referitoare la deschiderea
finanţării şi decontarea lucrărilor de investiţii;
27. are obligaţia de a informa în scris în timp
util managerul general despre orice neregulă identificată în
evidenţele contabile.
Art. 39. - Compartimentul achiziţii publice
şi aprovizionare este subordonat directorului economic şi are
următoarele atribuţii:
1. să aprovizioneze ritmic instituţia cu
bunurile care sunt solicitate;
2. achiziţia bunurilor şi serviciilor
să se facă conform cu legislaţia în vigoare;
3. achiziţia bunurilor şi serviciilor
să fie făcută în limita sumelor alocate;
4. bunurile achiziţionate să fie de
bună calitate;
5. să cunoască achiziţia de bunuri
specifică sectorului sanitar: medicamente, aparatură medicală
şi materiale sanitare;
6. să cunoască şi să aplice
legislaţia în vigoare actualizată în timp util;
7. păstrează contractele şi
urmăreşte derularea lor până la îndeplinirea termenilor
contractuali.
Art. 40. - Compartimentul arhivă şi
registratură este subordonat directorului economic şi are
următoarele atribuţii:
1. aplică prevederile actelor normative ce
reglementează organizarea şi funcţionarea compartimentului;
2. primeşte, păstrează şi
depozitează documente conform prevederilor legale;
3. întocmeşte şi ţine evidenţa
documentelor aflate în arhivă;
4. respectă regulile privind activitatea de
consultare şi folosire a dosarelor;
5. păstrează curăţenia în
compartiment;
6. ia măsuri de înlăturare a agenţilor
biologici prin desprăfuire şi dezinsecţie;
7. respectă şi aplică măsurile de
prevenire şi stingere a incendiilor cu mijloace de primă
intervenţie aflate în dotare;
8. păstrează confidenţialitatea
informaţiilor deţinute;
9. organizează şi gestionează arhiva
generală a instituţiei, conform normelor în vigoare;
10. asigură predarea prin proces-verbal a
documentelor către Arhivele Naţionale, conform reglementărilor
legale în vigoare (Legea Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, cu
modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 135/2007
privind arhivarea documentelor în formă electronică).
CAPITOLUL V
Finanţarea
Art. 41. - Serviciul de ambulanţă
Bucureşti-Ilfov este unitate finanţată integral din venituri
proprii, provenite din contractele încheiate prin sistemul de asigurări
sociale de sănătate cu casele de asigurări de sănătate
ale municipiului Bucureşti şi judeţului Ilfov, precum şi
din alte surse. Serviciul de ambulanţă Bucureşti-Ilfov poate
primi fonduri din bugetul Ministerului Sănătăţii, din
fonduri alocate de la bugetul de stat sau din venituri proprii, pe
destinaţiile prevăzute de lege.
Art. 42. - (1) Compartimentul de asistenţă
medicală de urgenţă şi transport medical asistat este
finanţat din venituri proprii obţinute din contractele cu casele de
asigurări de sănătate sau din alte surse în condiţiile
legii, de la bugetul de stat pe bază de programe, din donaţii şi
sponsorizări.
(2) Activitatea de consultaţii de
urgenţă la domiciliu şi cea de transport sanitar neasistat sunt
finanţate din venituri proprii obţinute din contractele cu casele de
asigurări de sănătate sau din alte surse în condiţiile
legii, din donaţii şi sponsorizări.
Art. 43. - Managerul general şi membrii Comitetului
director nu pot beneficia de sponsorizări şi/sau finanţări,
direct ori indirect, pentru participare la conferinţe, congrese şi
alte tipuri de manifestări, de către firmele care
comercializează produse farmaceutice şi/sau materiale sanitare ori
firmele care reprezintă interesele acestora, firmele de aparatură
medicală, precum şi firmele care comercializează ambulanţe
şi alte vehicule de intervenţie sau reprezentanţii acestora. In
situaţii speciale, bine justificate, se pot obţine excepţii doar
cu aprobarea ministrului sănătăţii.
CAPITOLUL VI
Dispoziţii finale
Art. 44. - Serviciul de ambulanţă
Bucureşti-Ilfov a preluat personalul din cadrul Serviciului de
Ambulanţă al Municipiului Bucureşti, Staţiei Centrale de
Transport Sanitar şi Ambulanţă Aeriană Bucureşti
şi al Serviciului de Ambulanţă al Judeţului Ilfov, care se
consideră transferat în interesul serviciului.
Art. 45. - Salarizarea personalului de conducere
şi a personalului de execuţie din cadrul Serviciului de
ambulanţă Bucureşti-Ilfov se stabileşte potrivit
prevederilor legale aplicabile personalului contractual din unităţi
bugetare, plătit din fonduri publice.
Art. 46. - Orice modificare şi completare a
prezentului regulament de organizare şi funcţionare se face prin
ordin al ministrului sănătăţii.