ORDIN
Nr. 25 din 2 februarie 2005
pentru aprobarea Normei sanitare veterinare ce introduce un document privind
declararea si controalele veterinare efectuate asupra animalelor vii provenind
din tari terte si care intra pe teritoriul Romaniei*)
ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA SANITARA VETERINARA SI PENTRU
SIGURANTA ALIMENTELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 230 bis din 18 martie 2005

*) Ordinul nr. 25/2005 a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 230 din 18 martie 2005 si este reprodus si in acest numar bis.
In temeiul art. 10 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 privind
organizarea activitatii sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 215/2004, cu modificarile si completarile
ulterioare,
vazand Referatul de aprobare nr. 50.134 din 26 ianuarie 2005, intocmit de
Directia generala inspectie, control, inspectie la frontiera si coordonarea
institutelor veterinare din structura Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare
si pentru Siguranta Alimentelor,
presedintele Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta
Alimentelor emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Norma sanitara veterinara ce introduce un document privind
declararea si controalele veterinare efectuate asupra animalelor vii provenind
din tari terte si care intra pe teritoriul Romaniei, prevazuta in anexa*) care
face parte integranta din prezentul ordin.
------------
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
Art. 2
Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor,
institutele veterinare centrale si directiile sanitar-veterinare si pentru
siguranta alimentelor judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la
indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin constituie transpunerea oficiala a Regulamentului Comisiei
nr. 282/2004 ce introduce un document pentru declararea si controalele
veterinare efectuate asupra animalelor vii provenind din tari terte si care
intra in Comunitate, publicat in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene
(JOCE) nr. L 49 din 19 februarie 2004, p. 11.
Art. 4
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
si va intra in vigoare la 45 de zile de la publicare.
Presedintele Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare
si pentru Siguranta Alimentelor,
Razvan Tiru
ANEXA 1
NORMA SANITARA VETERINARA
ce introduce un document privind declararea si controalele veterinare efectuate
asupra animalelor vii provenind din tari terte si care intra pe teritoriul
Romaniei
Art. 1
Notificarea sosirii animalelor prin intermediul Documentului Veterinar
Comun de Intrare (DVCI)
(1) Atunci cand orice animal, la care s-a referit "Norma sanitara
veterinara privind stabilirea principiilor ce reglementeaza organizarea
controalelor veterinare pentru animalele ce intra in Romania din tari terte",
aprobata prin Ordinul MAAP nr. 83/3.02.2003 publicat in Monitorul Oficial al
Romaniei nr. 159/12.03.2003, intra in Romania dintr-o tara terta, persoana
responsabila de incarcatura, in intelesul art. 2 alin. (2) lit. (e) al
"Normei sanitare veterinare ce stabileste principiile ce reglementeaza
organizarea controalelor veterinare privind produsele ce intra in Romania din
tari terte", aprobata prin Ordinul MAAP nr. 71/03.02.2003, publicat in
Monitorul Oficial nr. 157/12.03.2003, trebuie sa anunte o astfel de intrare cu
cel putin o zi lucratoare inainte de sosirea animalului(lelor) pe teritoriul
Romaniei. O astfel de notificare trebuie efectuata catre personalul de la
postul de inspectie si controale veterinare la frontiera, utilizand un document
intocmit in conformitate cu Documentul Veterinar Comun de Intrare (DVCI),
stabilit la anexa 1.
(2) Documentul Veterinar Comun de Intrare trebuie emis in conformitate cu
regulile generale de certificare stabilite de legislatia nationala ce transpune
legislatia comunitara relevanta.
(3) Pentru a se conforma prezentei norme sanitare veterinare, Documentul
Veterinar Comun de Intrare trebuie sa fie alcatuit dintr-un original si un
numar de copii, dupa cum este solicitat de Autoritatea Sanitara Veterinara si
pentru Siguranta Alimentelor a Romaniei. Persoana responsabila de incarcatura
trebuie sa completeze partea 1 a Documentului Veterinar Comun de Intrare a
tuturor copiilor necesare ale acestuia si sa le transmita medicului veterinar
oficial de la postul de inspectie si controale veterinare de frontiera a
Romaniei.
(4) Fara a aduce atingere paragrafelor (1) si (3), informatiile continute
de document pot sa fie subiectul unei notificari anterioare, transmise prin
intermediul unui sistem de telecomunicatii sau printr-un alt sistem de
transmitere a datelor. In acest caz, informatiile transmise in format
electronic trebuie sa fie aceleasi ca cele necesare pentru partea 1 a modelului
Documentului Veterinar Comun de Intrare.
Art. 2
Controale veterinare
Trebuie sa fie efectuate controale veterinare si analizele de laborator, in
conformitate cu "Norma sanitara veterinara ce stabileste unele reguli
detaliate cu privire la controalele veterinare pentru animale ce sunt importate
din tari terte in Romania" aprobata prin Ordinul MAPAM nr. 525/11.08.2003,
publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 601/25.08.2003.
Art. 3
Proceduri ce trebuie urmate dupa ce sunt realizate controalele sanitare
veterinare
(1) Dupa realizarea controalelor sanitare veterinare specificate de
articolul 4 al "Normei sanitare veterinare privind stabilirea principiilor
ce reglementeaza organizarea controalelor veterinare pentru animalele ce intra
in Romania din tari terte", partea a 2-a a Documentului Veterinar Comun de
Intrare trebuie completata sub responsabilitatea medicului veterinar oficial
responsabil de la postul de inspectie si controale veterinare la frontiera si
trebuie semnata de acesta/aceasta sau de alt medic veterinar oficial care
activeaza sub autoritatea sa.
Atunci cand importul este refuzat, rubrica de la partea a 3-a a
Documentului Veterinar Comun de Intrare, "detalii despre
reexpediere", trebuie completata imediat ce este cunoscuta informatia
relevanta.
Aceasta informatie trebuie introdusa in sistemul de schimb de informatii la
care se refera articolul 15 al "Normei sanitare veterinare referitoare la
controalele veterinare si zootehnice aplicabile comertului Romaniei cu statele
membre ale Uniunii Europene cu unele animale vii si produse de origine animala",
aprobata prin Ordinul MAAP nr. 580/10.12.2002 publicat in Monitorul Oficial al
Romaniei nr. 250/11.04.2003.
(2) Originalul Documentului Veterinar Comun de Intrare trebuie sa cuprinda
partile 1 si 2, completate in intregime si semnate.
(3) Medicul veterinar oficial de la postul de inspectie si controale
veterinare la frontiera, importatorul sau persoana responsabila de incarcatura,
trebuie apoi sa notifice autoritatile vamale de la punctul de trecere a
frontierei cu aceiasi locatie despre decizia veterinara luata in legatura cu
transportul, prin prezentarea originalului Documentului Veterinar Comun de
Intrare sau prin transmiterea electronica a acestuia.
(4) Atunci cand decizia veterinara este favorabila iar autoritatile vamale
au aprobat importul, originalul Documentului Veterinar Comun de Intrare trebuie
sa insoteasca animalele pana la destinatia specificata in document.
(5) O copie a Documentului Veterinar Comun de Intrare trebuie pastrata de
medicul veterinar oficial de la postul de inspectie si controale veterinare la
frontiera.
(6) O copie a Documentului Veterinar Comun de Intrare si cand se considera
corespunzator in conformitate cu articolul 7 al "Normei sanitare
veterinare privind stabilirea principiilor ce reglementeaza organizarea
controalelor veterinare pentru animalele ce intra in Romania din tari
terte", o copie a certificatului veterinar de import, trebuie sa fie
incredintate importatorului sau persoanei responsabile de incarcatura.
(7) Medicul veterinar oficial de la postul de inspectie si controale
veterinare la frontiera, in cauza, trebuie sa pastreze originalul
certificatului veterinar sau documentatia ce insoteste animalele, precum si o
copie a Documentului Veterinar Comun de Intrare, pentru cel putin 3 ani. Totusi,
in cazul animalelor in tranzit sau transhipment a caror destinatie finala este
in afara Comunitatii, in sensul dat acestui termen de art. 4 (3) al
"Normei sanitare veterinare privind stabilirea principiilor ce
reglementeaza organizarea controalelor veterinare pentru animalele ce intra in
Romania din tari terte", respectiv: pentru animalele ce intra intr-un port
sau aeroport din Romania si isi continua calatoria pe mare sau pe cale aeriana
in acelasi vapor sau avion, catre un alt port sau aeroport de destinatie,
controalele de identitate si controalele fizice pot fi efectuate la postul de
inspectie la frontiera la intrarea in Uniunea Europeana, mentionat in document
ca destinatie finala. In astfel de situatii, autoritatea veterinara competenta
care efectueaza controlul documentar in portul sau aeroportul initial, va
informa, prin intermediul sistemului de schimb de informatii, direct sau prin
intermediul autoritatii veterinare locale, medicul veterinar oficial de la
postul de inspectie la frontiera stabilit ca destinatie finala, despre trecerea
animalelor.
In cazul animalelor in tranzit sau transhipment a caror destinatie finala
este in afara Comunitatii, originalul documentului veterinar ce insoteste
animalele la sosire in Romania, trebuie sa insoteasca animalele in continuarea
calatoriei, iar la postul de inspectie si controale veterinare la frontiera,
din Romania, trebuie pastrate numai copii ale acestuia.
Art. 4
Proceduri ce trebuie urmate pentru animalele aflate sub control vamal sau
care sunt supuse monitorizarii speciale
(1) Pentru animalele ce intra in Romania dar avand ca destinatie un stat
membru si care sunt exceptate de la obligatia de a fi supuse controalelor de
identitate si/sau fizice, in conformitate cu articolul 4 (3) sau articolul 8
(1) 1 (b) (2) ale "Normei sanitare veterinare privind stabilirea
principiilor ce reglementeaza organizarea controalelor veterinare pentru
animalele ce intra in Romania din tari terte", atunci cand controlul
documentar este satisfacator, medicul veterinar de la postul de inspectie si
controale veterinare la frontiera, de la intrarea in Romania, trebuie sa
notifice medicul veterinar de la postul de inspectie la frontiera la intrarea
in Uniunea Europeana, mentionat in document ca destinatie finala. O astfel de
notificare trebuie realizata prin intermediul sistemului de schimb de
informatii la care se refera articolul 15 al "Normei sanitare veterinare
referitoare la controalele veterinare si zootehnice aplicabile comertului
Romaniei cu statele membre ale Uniunii Europene cu unele animale vii si produse
de origine animala". Medicul veterinar oficial de la postul de inspectie
de frontiera stabilit in document ca destinatie finala, trebuie sa intocmeasca
un Document Veterinar Comun de Intrare care sa includa decizia veterinara
finala privind acceptarea animalelor.
(2) Atunci cand transportul nu ajunge la postul de inspectie de frontiera
la intrarea in Uniunea Europeana, mentionat in document ca destinatie finala
sau cand exista o neconcordanta cantitativa sau calitativa cu referire la
transportul respectiv, autoritatea veterinara de la postul de inspectie
veterinara de destinatie finala trebuie sa completeze partea a 3-a a
Documentului Veterinar Comun de Intrare.
(3) In cazul tranzitului, persoana responsabila de incarcatura trebuie sa
prezinte transportul medicului veterinar de la postul de inspectie si controale
veterinare la frontiera, de intrare si de iesire in si din Romania. Medicii
veterinari oficiali de la posturile de inspectie si controale veterinare la
frontiera de la iesire din Romania, notificati cu privire la tranzitarea
animalelor ce sunt transportate catre destinatii intr-o tara terta, trebuie sa
completeze partea a 3-a a Documentului Veterinar Comun de Intrare. Acestia
trebuie sa informeze medicii veterinari oficiali de la postul de inspectie si
controale veterinare la frontiera prin care animalele in tranzit au intrat in
Romania, prin intermediul Documentului Veterinar Comun de Intrare.
(4) Medicii veterinari oficiali de la locul de destinatie, notificati in
legatura cu sosirea animalelor destinate unui abator, unei statii de carantina
autorizate, in intelesul "Normei sanitare veterinare ce stabileste
cerintele de sanatate a animalelor si certificarea veterinara pentru importul
in Romania de pasari, altele decat pasarile de ferma si conditiile pentru
carantinarea acestora", aprobata prin Ordinul MAAP nr. 17/15.01.2003, sau
unei organizatii autorizate oficial, unui institut sau centru, in intelesul
"Normei sanitare veterinare stabilind conditiile de sanatate a animalelor
ce reglementeaza comertul statelor membre ale Uniunii Europene cu Romania si
importul din tarile terte de animale, material seminal, ovule si embrioni de la
specii ce nu sunt reglementate prin legislatie specifica", aprobata prin
Ordinul MAAP nr. 159/12.04.2002, toate aceste unitati fiind localizate in aria
de responsabilitate a acestora, trebuie sa completeze partea a 3-a Documentului
Veterinar Comun de Intrare, in cazurile in care transportul nu ajunge la
destinatie sau exista o neconcordanta cantitativa sau calitativa legata de
acesta.
Art. 5
Coordonarea intre autoritatile competente responsabile de controale
Pentru a se asigura ca toate animalele ce intra in Romania sunt supuse
controalelor veterinare, Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru
Siguranta Alimentelor si medicii veterinari oficiali din Romania trebuie sa
lucreze in coordonare cu alte servicii de inspectie, pentru a strange impreuna
toate informatiile relevante privind activitatile de import de animale.
Aceasta trebuie sa includa in special urmatoarele informatii:
a) informatii disponibile pentru serviciile vamale;
b) informatii din manifestele vaselor, trenurilor sau avioanelor;
c) alte surse de informatii accesibile operatorilor rutieri, feroviari si
din porturi sau aeroporturi.
Art. 6
Accesul la bazele de date si participarea in sistemele de informatii
Pentru a indeplini obiectivul stabilit de articolul 5, autoritatile
sanitare veterinare competente si serviciile vamale ale Romaniei trebuie sa
organizeze, atat la nivel central cat si la nivel teritorial si local,
schimburi reciproce de informatii cuprinse in bazele de date proprii. Sistemele
de tehnologie a informatiei utilizate de autoritatile veterinare trebuie, pe
cat posibil sa fie supuse securizarii adecvate a datelor, sa fie coordonate cu
cele ale serviciilor vamale si cu cele ale operatorilor comerciali, astfel
incat transferul de informatii sa se poata efectua in mod rapid.
Art. 7
Utilizarea certificarii electronice
Producerea, utilizarea, transmiterea si pastrarea Documentelor Veterinare
Comune de Intrare (DVCI) pot fi realizate prin mijloace electronice, cu acordul
Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor a Romaniei.
Informatiile trebuie transmise intre autoritatile competente prin
intermediul sistemului de schimb de informatii la care se refera articolul 15
al "Normei sanitare veterinare referitoare la controalele veterinare si
zootehnice aplicabile comertului Romaniei cu statele membre ale Uniunii
Europene cu unele animale vii si produse de origine animala".
Art. 8
Abrogari
Se abroga Ordinul MAAP nr. 344/1.08.2002 pentru aprobarea "Normei
sanitare veterinare privind documentele necesare trecerii frontierei pentru
animale vii importate in Romania", publicat in Monitorul Oficial nr. 689
din 19.09.2002 si Ordinul nr. 484 din 24 iulie 2003 privind modificarea si
completarea Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr.
344/2002 pentru aprobarea "Normei sanitare veterinare privind documentele
necesare trecerii frontierei pentru animale vii importate in Romania"
publicat in Monitorul Oficial nr. 565 din 6 august 2003.
Referintele la Ordinul MAAP nr. 344/2002 si la Ordinul MAAP nr. 484/2003
trebuie interpretate ca referinte la prezenta norma sanitara veterinara.
Art. 9
(1) Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta
Alimentelor poate pune in aplicare acte normative, reglementari si prevederi
administrative, necesare pentru conformarea cu prezenta norma sanitara
veterinara, le va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Ministerului
Integrarii Europene si Misiunii Romaniei pe langa Uniunea Europeana, impreuna
cu tabelele de concordanta, in vederea evaluarii conformitatii transpunerii
legislative si va stabili masurile necesare pentru implementarea corecta si la
timp a prevederilor prezentei norme sanitare veterinare.
(2) Atunci cand Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru
Siguranta Alimentelor adopta cele mentionate la alin. 1, trebuie sa faca o
referire expresa la prezenta norma sanitara veterinara, la publicarea oficiala
a acestora. Procedura privind realizarea referirii mentionate ramane in
responsabilitatea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta
Alimentelor.
(3) Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta
Alimentelor va lua masurile necesare si va sanctiona, potrivit legii, orice
incalcare a prevederilor prezentei norme sanitare veterinare. De asemenea, va
facilita intocmirea documentelor necesare pentru sanctionarea incalcarii
legislatiei veterinare si pentru siguranta alimentelor ce constituie
infractiuni.
(4) Prezenta norma sanitara veterinara constituie transpunerea oficiala a
Regulamentului Comisiei nr. 282/2004.
Art. 10
Anexa face parte integranta din prezenta norma sanitara veterinara.
ANEXA 1
la norma sanitara veterinara
ROMANIA DOCUMENT VETERINAR COMUN DE INTRARE (DVCI) PENTRU ANIMALE
______________________________________________________________________________
|___________| 1. Consignor/Exporter |2. DVCI reference number
|
|Partea 1: | Expeditor/Exportator | Numar de referinta al DVCI
|
|Detalii | _ |________________________________|
|despre | |_| |Border Inspection Posts
|
|transportul| Name |Post de Inspectie si Controale
|
|prezentat | Nume |Veterinare la Frontiera
|
| |
|________________________________|
| | Address |Unit Number
|
| | Adresa |Numarul Unitatii
|
| | |
|
| | Country ISO Code |
|
| | Tara Cod ISO | |
|
|_________________________________|________________________________|
| |3. Consignee - Destinatar |4. Person responsible for the
|
| |Name (Nume) | consignment (Persoana
|
| | | responsabila de incarcatura)
|
| |Address (Adresa) |Name (Nume)
|
| | |
|
| |Postal code (Cod postal) |Address (Adresa)
|
| |
|________________________________|
| |Country - Tara ISO Code |5. Country of|6. Region of
|
| | Cod ISO | origin | origin
|
| | | (Tara de | (Regiunea de
|
| | | origine) | origine)
|
| | | |
|
| | |+ ISO Code |
|
| | |(Codul ISO) |
|
| |_________________________________|_____________|__________________|
| |7. Importer (Importator) |8. Place of destination
|
| |Name (Nume) | (Locul de destinatie)
|
| | | |
| |Address (Adresa) |Name (Nume)
|
| | |
|
| |Postal code (Cod postal) |Approval number
|
| |Country (Tara) ISO Code |(Numar de autorizare)
|
| | Cod ISO |
|
| | |Address (Adresa)
|
| | |
|
| | |Postal code (Cod postal)
|
| | |
|
| | |Country (Tara) ISO Code
|
| | | Cod ISO
|
|
|_________________________________|________________________________|
| |9. Arrival at BIP |10. Veterinary documents
|
| | (estimated date and time) | (Documente veterinare)
|
| | Sosirea la PIF |
|
| | (data si ora estimate) |Number (Numar)
|
| | |
|
| |Date (Data) Time (Ora) |Date of issue (Data emiterii)
|
| |_________________________________| |
| |11. Means of transport: |Accompaning document(s)
|
| | (mijloace de transport) |(Document(e) insotitoare)
|
| | _ _ | |
|___________|Aeroplane |_| Ship |_| |Number(s)
|
| |Avion Vas maritim |Numar(e)
|
| | _ _ |
|
| |Railway |_| Road vehicle |_| |
|
| |wagon Vehicul rutier |
|
| |Vagon de |
|
| |tren |
|
| | _ |
|
| |Other |_| |
|
| |Altele |
|
|
|_________________________________|________________________________|
| |12. Animal species, breed |13. Commodity code (CN code)
|
| | (Specia de animale, rasa) | Pozitia tarifata din codul
|
| | | vamal
|
| |
|________________________________|
| | |14. Number of animals
|
| | | Numar de animale
|
| |
|________________________________|
| | |15. Number of packages |
| | | Numar de pachete (ambalaje)
|
|
|_________________________________|________________________________|
| |16. Animals certified as: (Animale certificate ca):
|
| | _ _ _
|
| |Breeding/production |_| Fattening |_| Slaughter
|_||
| |Reproductie/productie (Ingrasare) (Abator de taiere)
|
| | _ _ _
|
| |Approved bodies |_| Pets |_| Other
|_||
| |Organizatii aprobate Animale de Altele
|
| | companie
|
| | _ _ _
|
| |Quarantine |_| Registered |_| Relaying
|_||
| |(Carantina) equidae Reimersie
|
| | (Cabaline
|
| | inregistrate)
|
| | _ |
| |Circus/exhibition |_|
|
| |(Circ/expozitii)
|
| |__________________________________________________________________|
| |17. Seal number and container numbers
|
| |Numar de sigiliu si numere ale containerului
|
|
|__________________________________________________________________|
| | __ |19. For transit in 3rd __
|
| |18. For transhipment to |__| |country |__|
|
| |Pentru transhipment la |(Pentru transit in
|
| | |tara terta)
|
| |BIP BIP unit no.|
|
| |PIF Nr. PIF |To 3rd country ISO code
|
| | |Catre tara terta Cod ISO
|
| |3rd country 3rd country |
|
| |(tara terta) ISO code |Exit BIP: BIP unit number
|
| | (cod ISO al |PIF de iesire Nr. PIF
|
| | tarii terte |
|
|
|________________________________|_________________________________|
| |20. For import or admission |21. Transiting Member States
|
| | Pentru import sau admitere |(State Membre de tranzit)
|
| | | ___
|
| |Definitive import __ |State Member |___|
|
| |(Import definitiv) |__| |(Stat membru) + ISO code
|
| |Horses re-entry __ | (Cod ISO)
|
| |(Reintrare) |__| |State Member
|
| | __ |(Stat membru) + ISO code
|
| |Temporary addmision horses |__| | (Cod ISO)
|
| |(Cai cu admitere temporara) |State Member
|
| | |(Stat membru) + ISO code
|
| |Exit date (data iesirii) | (Cod ISO)
|
| |Exit point (Punctul de iesire) |
|
| |________________________________|_________________________________|
| |22. Means of transport after Border |23. Transporter
|
| | Inspection Post (Mijloc de | (Transportator)
|
| | transport utilizat dupa |
|
| | trecerea prin PIF) |Name (Nume)
|
| | |
|
| | |Approval number
|
| | ___ |(Numar de autorizare)
|
| |Railway |___| Registred no. |
|
| |wagon (Nr. de |Address (Adresa) |
| |(Vagon de inregistrare) |
|
| |tren) |Postal code (Cod postal)
|
| | ___ |
|
| |Aeroplane |___| Flight no. |Country (Tara)
|
| |(Avion) (Numar de zbor)
|_____________________________|
| | ___ |24. Route plan (Plan de
ruta)|
| |Ship |___| Name (Nume) | _
|
| |(Vapor) |Yes (Da) |_|
|
| | ___ | _
|
| |Road |___| Plate no. |No |_|
|
| |vehicle (nr. de |
|
| |(Vehicul inmatriculare) |
|
| |rutier) |
|
| | ___ |
|
| |Other |___| |
|
| |(Altele) | |
|
|____________________________________|_____________________________|
| |25. Declaration (Declaratie) |Place and date of
declaration|
| |I the undersigned person responsible|(Locul si data declaratiei)
|
| |for the load detailed above certify |
|
| |that to the best of my knowledge |Name of signatory
|
| |and belief the statements made in |(Numele semnatarului) |
| |Part 1 of this document are true and|
|
| |complete and I agree to comply with |Signature (Semnatura)
|
| |the legal requirements of |
|
| |Directive 91/493/FEC including |
|
| |payment for veterinary checks as |
|
| |well as for redispatching |
|
| |consignments, for quarantine or |
|
| |isolation of animals, or cost of |
|
| |euthanasia and disposal if necessary|
|
| |Eu subsemnatul, persoana |
|
| |responsabila de incarcatura |
|
| |detaliata mai sus certific ca, dupa |
|
| |cunostintele mele si cu credinta |
|
| |ca declaratiile facute in Partea 1 |
|
| |a acestui document sunt adevarate si|
|
| |complete si in concordanta cu | |
| |cerintele legale ale |
|
| |"Normei sanitare veterinare ce
| |
| |stabileste conditiile de sanatate | |
| |pentru producerea si punerea pe |
|
| |piata a produselor de pescuit"
| |
| |ce transpune Directiva 91/403/CEE |
|
| |inclusiv plata pentru controale |
|
| |veterinare, ca si pentru |
|
| |reexpedierea transportului, pentru |
|
| |carantinarea sau izolarea animalelor|
|
| |sau costurile pentru eutanasiere sau|
|
| |distrugere daca este necesar. |
|
|___________|____________________________________|_____________________________|
ROMANIA DOCUMENT VETERINAR COMUN DE INTRARE (DVCI) PENTRU ANIMALE
______________________________________________________________________________
|Part 2: |26. Documentary check: |27. DVCI reference number
|
|Decision | Control al documentelor: | Numar de referinta al
|
|on | _ | DVCI
|
|consignment ||_| | |
|(Decizia | RO Standard |
|
|privind | RO Standard |
|
|transportul)| _ _ | |
| |Satisfactory |_| Not satisfactory
|_||___________________________|
| |Satisfacator Nesatisfacator |28. Identity check
|
| | | Control al identitatii
|
| |Additional guarantees | _
|
| |Garantii aditionale |Derogation |_|
|
| | _ _ |Derogare
|
| |Satisfactory |_| Not satisfactory |_|| _
|
| |Satisfacator Nesatisfacator |Satisfactory |_|
|
| | |Satisfacator
|
| |National requirements | _
|
| |Cerinte nationale |Not satisfactory |_|
|
| | _ _ |Nesatisfacator
|
| |Satisfactory |_| Not satisfactory |_||
|
| |Satisfacator Nesatisfacator |
|
|
|_____________________________________|___________________________|
| |29. Physical check |30. Laboratory tests:
|
| | Control fizic | Teste de laborator:
|
| | __ __ | _ _
|
| |Derogation |__| Total animals |__| |No |_| Yes |_| |
| |Derogare checked |Nu Da
|
| | Total |Tested for:
|
| | animale |Testate pentru:
|
| | controlate | _
|
| | _ _ |Random |_|
|
| |Satisfactory |_| Not satisfactory |_||Pe baza
|
| |Satisfacator Nesatisfacator |randomizata
|
| | | _
|
| | |Suspicion |_|
|
| | |Suspiciune
|
| | |
|
| | |Results:
|
| | |Rezultate:
|
| | | _
|
| | |Pending |_|
|
| | |In asteptare
|
| | | _
|
| | |Satisfactory |_|
|
| | |Satisfacator |
| | | _
|
| | |Not satisfactory |_|
|
| | |Nesatisfacator
|
| |_____________________________________|___________________________|
| |31. Welfare check: |32. Impact of the
transport|
| | Control al bunastarii animalelor:| on animals
|
| | _ | Impact al
transportului|
| |Derogation |_| | asupra animalelor
|
| |Derogare | ___
|
| | |Number of dead
|___||
| |Upon arrival |animals
|
| |La sosire |Numar de animale
|
| | _ _ |moarte
|
| |Satisfactory |_| Not satisfactory |_|| ___
|
| |Satisfacator Nesatisfacator |Estimation
|___||
| | |Estimare
|
| | | ___
|
| | |Number of unfit
|___||
| | |animals |
| | |Numar de animale
|
| | |bolnave inapte
|
| | |pentru transport
|
| | | ___
|
| | |Estimation
|___||
| | |Estimare
|
| | | ___
|
| | |Number of birth
|___||
| | |or abortion
|
| | |Numar de fatari
|
| | |sau avorturi
|
|
|_____________________________________|___________________________|
| |33. ACCEPTABLE _ |34. ACCEPTABLE for Transit
|
| | for Transhipment: |_| | Procedure:
|
| | ACCEPTAT pentru | ACCEPTAT pentru
|
| | Transhipment: | Procedura de tranzit
|
| | |
|
| | _ |To 3rd - ISO Code
|
| |BIP |_| BIP unit number: |country - Codul ISO
|
| |PIF Numarul PIF |Catre tara
|
| | |terta
|
| | | |
| | _ |Exit BIP BIP Unit
number|
| |3rd country |_| 3rd country ISO code |PIF de Numarul PIF
|
| |Tara terta Codul ISO al tarii |Iesire
|
| | terte |
|
| |_____________________________________|
|
| |35. ACCEPTABLE for definitive import
|___________________________|
| | ACCEPTAT pentru import definitiv |36. ACCEPTABLE for _
|
| | | temporary admision
|_||
| |For Controled Destination | ACCEPTAT pentru
|
| |Pentru Destinatia Controlata | admitere temporara
|
| | _ |
|
| |Slaughter (Abator) |_| |Deadline
|
| | _ |Termen limita
|
| |Approved Bodies |_| |
|
| |(Intreprinderi aprobate) |
|
| | _ | |
| |Quarantine (carantina) |_| |
|
|
|_____________________________________|___________________________|
| |38. NOT ACCEPTABLE _ |37. Reason for Refusal |
| | NEACCEPTAT |_| | Motivul respingerii
|
| | |
|
| |1 Re-Dispatching _ |1 Absence/Invalid _
|
| | Reexpediat |_| | certificate 1 |_|
|
| | | Certificat absent/
|
| |2 Slaugter _ | invalid
|
| | Abator |_| | _
|
| | |2 Mismatch with 2 |_|
|
| |3 Euthanasia _ | documents
|
| | Eutanasiere |_| | Nepotrivire cu
|
| | | documentele (control
|
| | | de identitate)
|
| | | _
|
| | |3 Non-approved 3 |_|
|
| | | coutry
|
| | | Tara neaprobata
|
| | | _
|
| | |4 Non-approved 4 |_|
|
| | | Region |
| | | Regiune neaprobata
|
| | | _
|
| |_____________________________________|5 Prohibited 5 |_|
|
| |39. Details of controlled | Species
|
| | Destinations (35 36 38) | Specii interzise
|
| | Detalii despre destinatiile | _
|
| | Controlate |6 Absence of 6 |_|
|
| | | additional
|
| | | guarantees
|
| |Approval number (where relevant): | Absenta garantiilor
|
| |Numar de autorizare (cand este | aditionale
|
| |relevant): | _
|
| | |7 Safeguard clause 7 |_|
|
| |Address: | Clauze de protectie
|
| |Adresa: | _
|
| | |8 Diseased or 8 |_|
|
| |Postal Code: | suspect animals
|
| |Codul postal: | Animale bolnave
|
| | | sau suspecte |
| | | _
|
| | |9 Non-Satisfactory 9 |_|
|
| | | Tests
|
| | | Teste
|
| | | nesatisfacatoare
|
| | | _
|
| | |10 Unfit to Travel 10 |_|
|
| | | Necorespunzator
|
| | | pentru a calatori
|
| |_____________________________________| _
|
| |40. Consignment resealed: |11 Absence of 11 |_|
|
| |Transport resigilat | National
|
| | | requirements
|
| | | Absenta
|
| | | cerintelor
|
| |New seal number: | nationale
|
| |Numar nou de sigiliu | _
|
| | |12 Infringement of 12 |_|
|
| | | international
|
| | | transporting
|
| | | regulation
|
| | | Incalcarea
|
| | | regulilor
|
| | | internationale de
|
| | | transport
|
| | | _
|
| | |13 Absence or 13 |_|
|
| | | non-legal
|
| | | identification
|
| | | Identificare
|
| | | absenta sau
|
| | | nelegala
|
| | | _
|
| | |14 Other 14 |_|
|
| | | Altele
|
|
|_____________________________________|___________________________|
| |41. Full Identification of BIP and |42. Official Veterinarian
|
| | official stamp | (Medic veterinar
|
| | Identificarea completa a PIF si | oficial)
|
| | stampila oficiala |
|
| | |I the undersigned official
|
| | |veterinarian for the BIP,
|
| |BIP Stamp |certify that the
veterinary|
| |PIF Stampila |checks on the consignment
|
| | |have been carried out in
|
| |BIP unit no. |accordance with EU
|
| |Numarul PIF |requirements and if needed
|
| | |in accordance with the
|
| | |national requirements of
|
| | |the Member State of
|
| | |destination
|
| | |
|
| | |Subsemnatul, veterinar
|
| | |oficial de la PIF,
certific|
| | |ca controalele veterinare
|
| | |asupra transportului au
|
| | |fost efectuate in
|
| | |concordanta cu cerintele
UE|
| | |si daca a fost necesar, in
|
| | |concordanta cu cerintele
|
| | |nationale ale Romaniei
|
| |_____________________________________|
|
| |43. Customs Document Reference |Name (in capitals)
|
| | Referinta la Documentul Vamal |Nume (litere de tipar)
|
| | |
|
| | |Date Signature
|
| | |Data Semnatura
|
|____________|_____________________________________|___________________________|
|Part 3: |44. Details of re-dispatching
|
|Control | Detalii despre reexpediere
|
|(Control) |
|
| |Means of transport no.:
|
| |(Nr. mijlocului de transport): |
| | __ __ __ __
|
| |Railway wagon |__| Aeroplane |__| Ship |__| Road vehicle
|__||
| |Vagon de tren Avion Vapor Vehicul rutier
|
| |
|
| |Country of destination + ISO Code (Cod ISO)
|
| |Tara de destinatie |
| |
|
| |Date
|
| |Data
|
| |_________________________________________________________________|
| |45. Follow-up
|
| |Continuare
|
| | ___ ___ ___
|
| |Exit BIP |___| Final |___| Local
|___||
| |PIF de Iesire Destination BIP Veterinary Unit
|
| | PIF de destinatie Unitatea
|
| | final veterinara locala
|
| | _ _
|
| |Arrival of the consignment Yes |_| No |_|
|
| |Sosirea transportului Da Nu
|
| | _ _
|
| |Corespondence of the consignment Yes |_| No |_|
|
| |Transport corespondent Da Nu
|
|
|_________________________________________________________________|
| |46. Official Veterinarian (Veterinar oficial) |
| |
|
| |Name (in capitals)
|
| |Nume (cu majuscule)
|
| |
|
| |Address: Unit number:
|
| |Adresa: Numarul unitatii:
|
| |
|
| |Date: Stamp Signature
|
| |Data: Stampila Semnatura
|
|____________|_________________________________________________________________|
Note de indrumare privind utilizarea Documentului Veterinar Comun de
Intrare (DVCI)*1) pentru animale vii din tari terte ce intra in Romania si
pentru animalele vii din Romania ce intra in Uniunea Europeana sau Aria
Economica Europeana
*1) Notele de indrumare privind utilizarea Documentului Veterinar Comun de
Intrare (DVCI) pot fi printate si distribuite separat de certificat.
General: Va rugam completati certificatul cu majuscule. Pentru a confirma o
optiune, bifati casuta sau marcati-o cu o cruce (X)
Trebuie completat cate un document separat pentru fiecare transport
prezentat la postul de inspectie si controale veterinare la frontiera, fie ca
transportul este prezentat ca indeplinind cerintele comunitare transpuse in
legislatia nationala si este destinat liberei circulatii, fie ca este un
transport ce trebuie sa fie dirijat la o destinatie controlata sau este un
transport destinat unei activitati de transhipment sau tranzit.
"Codul ISO" inseamna standardul international, respectiv codul
din doua litere al fiecarei tari.
Partea 1
Aceasta parte trebuie sa fie completata de catre importator sau persoana
responsabila de incarcatura. Notificarea in avans trebuie sa fie facuta cu cel
putin o zi lucratoare inaintea sosirii animalelor pe teritoriul Romaniei sau pe
teritoriul Comunitatii, in cazul animalelor vii exportate din Romania, in
concordanta cu art. 3 (1) (a) al "Normei sanitare veterinare privind
stabilirea principiilor care reglementeaza organizarea controalelor veterinare
pentru animalele care intra in Romania din tari terte" ce transpune
Directiva 91/496/CEE. In scopul realizarii acestui obiectiv, trebuie completate
casutele 5, 9, 11, 12, 13, 14, 16 si una dintre casutele 18, 19 sau 20.
Casuta 1. Expeditor/Exportator: Precizati numele organizatiei comerciale ce
expediaza transportul (din tara terta).
Casuta 2. Post de inspectie si controale veterinare la frontiera. Daca
aceasta informatie nu este preprintata pe document, va rugam sa completati.
Numarul de referinta al DVCI este numarul de referinta unic dat de catre postul
de inspectie si controale veterinare la frontiera ce emite certificatul (de
asemenea apare in casuta 27). Numarul unitatii este unic postului de inspectie
si controale veterinare la frontiera si este listat in fata numelui sau pe
lista posturilor de inspectie la frontiera aprobate, publicata in Monitorul
Oficial sau Jurnalul Oficial.
Casuta 3. Destinatar: Indicati adresa persoanei sau a organizatiei
comerciale mentionata pe certificatul emis de tara terta. Toate aceste detalii
sunt obligatorii.
Casuta 4. Persoana responsabila de incarcatura (inclusiv agentul sau
declarantul acesteia): Aceasta este persoana care raspunde de transport, atunci
cand acesta este prezentat la postul de inspectie si controale veterinare la
frontiera si care face declaratiile necesare catre autoritatile competente in
numele importatorului: precizati numele si adresa. Acestei persoane i se cere
sa notifice postul de inspectie si controale veterinare la frontiera in
conformitate cu art. 3 (1) (a) al "Normei sanitare veterinare privind
stabilirea principiilor ce reglementeaza organizarea controalelor sanitare
veterinare pentru animalele care intra in Romania din tari terte",
aprobata prin Ordinul MAAP nr. 83/2003, publicat in Monitorul Oficial, Partea
I, nr. 159 bis/2003. Daca persoana responsabila de incarcatura si destinatarul
sunt aceiasi persoana, indicati "vezi casuta 3".
Casuta 5. Tara de origine: Aceasta inseamna tara in care animalele au
petrecut perioada necesara (trei luni in cazul bovinelor, porcinelor, ovinelor,
caprinelor si ecvideelor destinate pentru abatorizare; ecvine pentru
reproductie si crestere sau ecvidee inregistrate si pasari; sase luni in cazul
bovinelor si porcinelor pentru reproductie si crestere, pentru ovine si caprine
pentru reproductie, crestere sau ingrasare).
In cazul cailor reintrati: "tara de origine" inseamna tara din
care ei au fost ultima data expediati.
Casuta 6. Regiunea in care animalele au petrecut aceeasi perioada ce este
specificata pentru tara: aceasta este o cerinta numai pentru acele tari ce sunt
divizate in regiuni si pentru care activitatile de import sunt autorizate numai
din una sau mai multe parti ale respectivei tari. Codurile regionale sunt
precizate in cadrul regulilor relevante.
Casuta 7. Importator: Importatorul poate fi departe de postul de inspectie
si controale veterinare la frontiera (poate sa nu fie prezent la PIF):
precizati numele si adresa. Daca importatorul si persoana responsabila de
incarcatura este aceeasi, indicati "vezi casuta 4".
Casuta 8. Locul de destinatie: locul in care animalele sunt dirijate pentru
descarcarea finala (ex.: nu punctele de escala din ruta, folosite pentru odihna,
furajare, adapare) si tinute in conformitate cu regulile curente. Precizati
numele, tara, adresa si codul postal. Daca locul de destinatie este acelasi cu
locatia destinatarului, indicati ca nume si adresa "vezi casuta 3".
Casuta 9. Precizati data si ora cand se asteapta ca transportul sa soseasca
la postul de inspectie si controale veterinare la frontiera. Importatorilor sau
reprezentantilor acestora, conform art. 3 (1) (a) al "Normei sanitare
veterinare privind stabilirea principiilor ce reglementeaza organizarea
controalelor sanitare veterinare pentru animalele ce intra in Romania din tari
terte", aprobata prin Ordinul MAAP nr. 83/2003 si publicata in Monitorul
Oficial, Partea I, nr. 159 bis/2003, li se cere sa transmita, cu o zi lucratoare
inainte, o notificare personalului veterinar de la postul de inspectie la
frontiera la care animalele urmeaza sa fie prezentate, specificand numarul si
natura animalelor, data si ora la care se prevede sosirea animalelor.
Casuta 10. Certificatul/document veterinar: Data emiterii: Data la care
certificatul/documentul a fost semnat de medicul veterinar oficial ca
autoritatea competenta. Numar: precizati numarul oficial unic al
certificatului. Documente insotitoare: Acestea se refera in special la anumite tipuri
de cai (pasaportul calului), documente zootehnice sau permise CITES.
Casuta 11. Precizati detalii despre mijlocul de transport la sosire:
Modul de transport (aerian, maritim, feroviar, rutier)
Identificarea mijloacelor de transport: pentru transport aerian, numarul
zborului; pentru transport maritim, numele vasului; pentru transport feroviar,
numarul trenului si vagonului pentru transport rutier, numarul de inregistrare
al vehiculului rutier si numarul trailerului, atunci cand acesta este folosit.
Document comercial de referinta: numarul listei de imbarcare in avion,
numarul foii de expediere sau numarul comercial al trenului sau vehiculului
rutier.
Casuta 12. Specie: specificati specia animalului/lor precizand numele comun
al acestora iar cand este adecvat, rasa. Pentru animale nedomestice (in special
cele destinate gradinilor zoologice, expozitiilor sau institutelor de
cercetari) precizati numele stiintific.
Casuta 13. Pozitia tarifara din codul vamal: precizati cel putin primele
patru cifre ale codului din Nomenclatorul Combinat relevant, stabilit de
reglementarile vamale nationale ce transpun Regulamentul Consiliului (CEE) nr.
2658/87, cu ultimele amendamente.
Casuta 14. Numar de animale: numarul sau greutatea in kg asa cum sunt
specificate de certificatul veterinar sau de alte documente.
Casuta 15. Numar de pachete: precizati numarul de recipiente, custi sau
boxe in care animalele sunt transportate.
Casuta 16. Animale certificate ca: asa cum sunt certificate de certificat,
in conformitate cu regulile stabilite.
"Organizatii autorizate" conform "Normei sanitare veterinare
stabilind conditiile de sanatate a animalelor ce reglementeaza comertul
statelor membre ale Uniunii Europene cu Romania si importul din tari terte de
animale, material seminal, ovule si embrioni de la specii ce nu sunt
reglementate prin legislatie specifica", aprobata prin Ordinul MAAP nr.
159/12.04.2002 publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 692/20.09.2002,
inseamna o intreprindere, institut sau centru recunoscut oficial.
"Carantina" se refera la "Norma sanitara veterinara ce
stabileste cerintele de sanatate a animalelor si certificarea veterinara pentru
importul in Romania de pasari, altele decat pasarile de ferma si conditiile pentru
carantinarea acestora" aprobata prin Ordinul nr. 17/15.01.2003, publicat
in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 152/10.03.2003 si Monitorul Oficial nr.
152 bis/10.03.2003 (anexa), pentru pasari si "Norma sanitara veterinara
stabilind conditiile de sanatate a animalelor ce reglementeaza comertul
statelor membre ale Uniunii Europene cu Romania si importul din tari terte de
animale, material seminal, ovule si embrioni de la specii ce nu sunt
reglementate prin legislatie specifica", pentru pasari si caini si pisici.
"Reimersie" se aplica la moluste.
"Altele" inseamna pentru scopuri nelistate altundeva in cadrul
acestei clasificari.
Casuta 17. Precizati toate numerele de identificare a sigiliului si
containerului.
Casuta 18. Pentru transhipment:
Folositi aceasta casuta in concordanta cu articolul 4 (3) al "Normei
sanitare veterinare privind stabilirea principiilor care reglementeaza
organizarea controalelor sanitare veterinare pentru animalele ce intra in
Romania din tari terte", atunci cand un transport nu este destinat a fi
importat la acest post de inspectie si controale la frontiera din Romania, iar
animalele isi continua calatoria pe mare sau prin aer, in acelasi vas sau
acelasi avion, catre alt post de inspectie la frontiera din Uniunea Europeana
sau Aria Economica Europeana. Numar unic - vezi casuta 2.
Aceasta casuta poate, de asemenea, fi folosita atunci cand animalele sosesc
in Romania dintr-o tara terta, aflandu-se in drum catre alta tara terta la
bordul aceluiasi avion sau aceleiasi nave maritime.
Casuta 19. Pentru tranzit: aceasta inseamna tranzit prin Romania a
animalelor dintr-o tara terta si destinate unei alte tari terte in concordanta
cu articolul 9 al normei sanitare veterinare mentionate la casuta 18. Precizati
codul ISO al tarii terte de destinatie.
PIF de iesire: Numele PIF prin care animalele urmeaza a parasi Romania.
Casuta 20. Pentru import sau admitere temporara.
Reintrarea se aplica numai in cazul cailor inregistrati pentru curse,
competitii si evenimente culturale, dupa export temporar (Norma sanitara
veterinara privind conditiile de sanatate ale animalelor si certificarea
veterinara pentru reintrarea cailor inregistrati pentru curse, competitii si
evenimente culturale dupa un export temporar aprobata prin Ordinul MAPAM nr.
514/4.11.2002, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 29/21.01.2003.
Admiterea temporara se aplica numai cailor inregistrati, pentru o perioada
maxima de 90 de zile. Indicati locul si data iesirii.
Casuta 21. State membre tranzitate: Informatii suplimentare: precizati
numele statului(elor) membru(e) sau AEE, facand abstractie de destinatie:
import in sau tranzit catre o tara terta.
Casuta 22. Mijloace de transport: Specificati modul de transport ce urmeaza
a fi utilizat dupa ce transportul trece prin PIF si dati detalii.
"Altele" inseamna modalitati de transport, nereglementate de
"Norma sanitara veterinara privind protectia si bunastarea animalelor in
timpul transportului", aprobata prin Ordinul MAPAM nr. 170/2000.
Casuta 23. Transportator: in conformitate cu regulile de bunastare a
animalelor, precizati numarul de aprobare al transportatorului iar in cazul
unui transport aerian, rugam sa va asigurati ca, in fapt, compania este membra
a IATA.
Casuta 24. Plan de ruta: Specificati daca exista un plan de ruta ce
acompaniaza animalele, in conformitate cu cerintele "Normei sanitare
veterinare privind protectia si bunastarea animalelor in timpul
transportului".
Casuta 25. Semnatura: Aceasta semnatura implica si obligatia acceptarii si
reprimirii in Romania, a transportului aflat in tranzit, ce este refuzat la
intrarea in tara terta ce urmeaza dupa Romania.
Partea 2
Aceasta sectiune trebuie completata numai de catre medicul veterinar
oficial de la postul de inspectie si controale veterinare la frontiera
Casuta 26. Controlul documentar. Trebuie completata pentru toate
activitatile de transport. Aceasta include, de asemenea, verificarea
conformitatii cu garantiile aditionale (ce trebuie enumerate) pentru Romania,
iar in ceea ce priveste speciile neenumerate la anexa nr. 1 a "Normei
sanitare veterinare referitoare la controalele veterinare si zootehnice
aplicabile comertului statelor membre ale Uniunii Europene cu Romania cu unele
animale vii si produse de origine animala", aprobata prin Ordinul MAAP nr.
580/10.12.2002, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 250/11.04.2003,
aceasta include conformitatea cu cerintele nationale cu privire la destinatia
finala. Documentatia solicitata pentru acest control trebuie pusa la dispozitie
de importator sau de reprezentantul acestuia. Neconformitatea cu o cerinta
privind garantiile aditionale sau cu o cerinta nationala inseamna ca
transportul este nesatisfacator.
Casuta 27. Aceasta se refera la numarul unic de referinta al postului de
inspectie si controale veterinare la frontiera ce emite certificatul (vezi
casuta 2).
Casuta 28. Controlul identitatii: comparati cu certificatele sau
documentele originale.
Derogare: Bifati casuta atunci cand animalele se supun activitatii de
transhipment de la un post de inspectie si controale veterinare la frontiera la
un altul si nu a fost supus unui control de identitate, potrivit articolului 4
(3) al "Normei sanitare veterinare privind stabilirea principiilor care
reglementeaza organizarea controalelor sanitare veterinare pentru animalele ce
intra in Romania din tari terte". Aceasta casuta trebuie, de asemenea, sa
fie utilizata in cazul speciilor de animale neprecizate la anexa nr. 1 a Normei
sanitare veterinare mentionate la casuta 26, importate la un post de inspectie
si controale veterinare la frontiera al Romaniei si care nu reprezinta
destinatia finala a transportului si pentru care controalele fizice trebuie
efectuate la locul destinatiei finale, in concordanta cu articolul 8 (1), 1,
(b) (2) al "Normei sanitare veterinare privind stabilirea principiilor
care reglementeaza organizarea controalelor sanitare veterinare pentru
animalele care intra in Romania din tari terte".
Casuta 29. Controale fizice: aceasta se refera la rezultatele examinarii
clinice efectuate, la rata de mortalitate si morbiditate in timpul
transportului.
Derogare: Bifati aceasta casuta atunci cand animalele se supun activitatii
de transhipment de la un post de inspectie si controale veterinare la frontiera
la un altul si nu a fost supus unui control de identitate, potrivit articolului
4 (3) al "Normei sanitare veterinare privind stabilirea principiilor care
reglementeaza organizarea controalelor sanitare veterinare pentru animalele ce
intra in Romania din tari terte". Aceasta casuta trebuie, de asemenea, sa
fie utilizata in cazul speciilor de animale neprecizate la anexa nr. 1 a Normei
sanitare veterinare mentionate la casuta 26, importate la un post de inspectie
si controale veterinare la frontiera al Romaniei si care nu reprezinta
destinatia finala a transportului si pentru care controalele fizice trebuie
efectuate la locul destinatiei finale, in concordanta cu articolul 8 (1), 1,
(b) (2) al "Normei sanitare veterinare privind stabilirea principiilor
care reglementeaza organizarea controalelor sanitare veterinare pentru
animalele care intra in Romania din tari terte".
Casuta 30. Testari de laborator:
Testate pentru: Specificati categoria substantei sau agentului patogen
pentru care se intreprinde o procedura de investigare.
"Pe baza randomizata" indica efectuarea de prelevari lunare,
conform cu "Norma sanitara veterinara ce stabileste unele reguli detaliate
cu privire la controalele veterinare pentru animale ce sunt importate din tari
terte in Romania", aprobata prin Ordinul MAAP nr. 525/11.08.2003, publicat
in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 601/25.08.2003.
"Pe baza de suspiciune" include cazuri in care animalele sunt
suspecte a avea boli sau care prezinta semne de boala ori sunt testate in
cadrul unor masuri de protectie in vigoare.
In asteptare: bifati daca animalele nu au fost expediate pana la asteptarea
rezultatelor.
Casuta 31. Controlul bunastarii animalelor: descrieti conditiile de
transport si statusul bunastarii animalelor la sosire.
Derogare: Bifati casuta atunci cand animalele se supun activitatii de
transhipment de la un post de inspectie si controale veterinare la frontiera la
un altul si nu au fost supuse unui control pentru bunastarea animalelor.
Casuta 32. Impactul transportului asupra animalelor: specificati cate
animale au murit, cate sunt necorespunzatoare pentru calatorie, cate femele au
fatat sau au avortat in timpul transportului. In cazul animalelor transportate
in numar mare (pui de o zi, pesti, moluste, etc.) precizati un numar estimativ
al numarului de animale moarte sau necorespunzatoare pentru calatorie (numai
cand este adecvat).
Casuta 33. Acceptabil pentru transhipment: Completati atunci cand este
relevant sa se indice acceptabilitatea pentru transhipment, asa cum este
definita aceasta la casuta 18.
Casuta 34. Acceptat pentru procedura de tranzit: completati, atunci cand se
considera corespunzator, prin indicarea Statelor Membre de tranzit in
conformitate cu planul de ruta.
Casuta 35. Acceptabil pentru piata nationala: completati, atunci cand se
considera corespunzator, daca animalele sunt expediate catre o destinatie
controlata (abator, organizatii autorizate oficial sau carantina, dupa cum sunt
definite la casuta 16) autorizat pentru import in conditii speciale.
Casuta 36. Acceptabil pentru admitere temporara: aceasta casuta se aplica
numai pentru cabaline inregistrate. Acestea sunt autorizate sa ramana pe
teritoriul Romaniei, numai pana la data specificata la casuta 20 si care nu
poate fi mai mare de 90 de zile.
Casuta 37. Motivul respingerii: Completati, dupa cum este corespunzator,
pentru a adauga informatii relevante. Bifati casuta corespunzatoare.
Casuta 38. Neacceptabil: utilizati aceasta casuta pentru activitati de
transport ce nu indeplinesc cerintele comunitare transpuse in legislatia
Romaniei sau care sunt suspecte.
Atunci cand un import este refuzat, indicati clar procedura ce urmeaza a se
aplica. "Abator" inseamna ca, in fapt, carnea animalelor poate fi
dirijata pentru consum uman.
"Eutanasiere" inseamna distrugerea sau eliminarea animalelor iar
carnea acestora nu poate fi dirijata pentru consum uman.
Casuta 39. Detalii ale destinatiilor controlate: Precizati numarul de
autorizare si adresa, inclusiv codul postal, pentru toate destinatiile unde
este necesar un control veterinar suplimentar. Aceasta se aplica casutelor 35,
36 si 38. Pentru casuta 36 precizati adresa primei intreprinderi. In cazul
institutiilor "sensibile" ce trebuie sa ramana anonime, precizati
numai numarul atribuit acestora, nu si adresa acestora.
Casuta 40. Transport resigilat: Utilizati aceasta casuta cand sigiliul
original ce a fost aplicat unui transport a fost distrus la deschiderea containerului.
Trebuie pastrata o lista consolidata a tuturor sigiliilor ce au fost utilizate
in acest scop.
Casuta 41. Stampila oficiala a postului de inspectie si controale
veterinare la frontiera sau a autoritatii competente.
Casuta 42. Semnatura medicului veterinar oficial.
Casuta 43. Pentru utilizare de catre serviciile vamale pentru a adauga
informatii relevante (ex. numarul certificatului vamal T1 sau T5), atunci cand
un transport ramane pentru o perioada sub control vamal.
Aceasta informatie este, in mod normal, adaugata semnarea de catre medicul
veterinar.
Partea 3
Control: aceasta parte trebuie sa fie completata de catre un medic
veterinar oficial responsabil pentru reexpediere sau supervizarea unei
destinatii controlate (PIF, organizatie autorizata, unitate veterinara locala)
Casuta 44. Detalii despre reexpediere: PIF de intrare trebuie sa indice
modul de transport utilizat, identificarea acestuia, tara si data reexpedierii
cat de repede posibil dupa ce aceasta informatie este cunoscuta.
Casuta 45. Urmarire: aceasta parte si partile relevante ale documentului
trebuie sa fie, de asemenea, completate, atunci cand sunt supuse activitatii de
transhipment sau importate, animale din specii nespecificate de anexa nr. 1 a
"Normei sanitare veterinare referitoare la controalele veterinare si
zootehnice aplicabile comertului statelor membre ale Uniunii Europene cu
Romania cu unele animale vii si produse de origine animala", ce nu sunt
supuse controlului fizic la postul de inspectie si controale veterinare la
frontiera de intrare in Romania. Aceasta parte trebuie, de asemenea, completata
de PIF de iesire, in cazul animalelor in tranzit dintr-o tara terta in alta si
de catre unitatile veterinare competente locale, in cazul nesosirii animalelor
asteptate sau daca transportul nu este corespunzator documentelor in termeni
cantitativi sau calitativi.
Casuta 46. Vezi casuta 42.