Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2494 din 26 august 2010

pentru aprobarea Metodologiei privind atestarea personalului de specialitate din domeniul cercet?rii arheologice si înscrierea sa în Registrul arheologilor

ACT EMIS DE: MINISTERUL CULTURII SI PATRIMONIULUI NATIONAL

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 631 din 10 septembrie 2010



In baza prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, cu modificările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 16 lit. j) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/2000 privind protecţia patrimoniului arheologic şi declararea unor situri arheologice ca zone de interes naţional, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul culturii şi patrimoniului naţional emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Metodologia privind atestarea personalului de specialitate din domeniul cercetării arheologice şi înscrierea sa în Registrul arheologilor, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional şi Comisia Naţională de Arheologie vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin orice alte dispoziţii contrare se revocă.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul culturii şi patrimoniului naţional,

Kelemen Hunor

ANEXĂ

METODOLOGIE

privind atestarea personalului de specialitate din domeniul cercetării arheologice si înscrierea sa în Registrul arheologilor

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Prezenta metodologie cuprinde norme cu privire la procedura de atestare a personalului de specialitate din domeniul cercetării arheologice şi înregistrarea sa în Registrul arheologilor, denumit în continuare Registru, pentru categoriile prevăzute la art. 2.

(2) Atestarea se realizează de către Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, cu avizul Comisiei Naţionale de Arheologie, denumită în continuare Comisia.

Art. 2. - Atestarea persoanelor de specialitate şi înregistrarea acestora în Registru se face pentru următoarele categorii:

a) arheolog debutant;

b) arheolog specialist;

c) arheolog expert.

Art. 3. -Incadrarea în una dintre categoriile enumerate la art. 2 se va face pe baza criteriilor de apreciere profesională şi experienţă practică a solicitantului, prevăzute la art. 7 şi 8.

Art. 4. - Competenţele conferite de atestarea în una dintre categoriile prevăzute la art. 2 se stabilesc după cum urmează:

a) arheolog debutant - are dreptul de a fi membru al unui colectiv de cercetare arheologică;

b) arheolog specialist - are dreptul de a conduce un sector din cadrul unui şantier arheologic sistematic sau preventiv ori din cadrul şantierelor de restaurare a monumentelor istorice. In anumite cazuri, Biroul executiv al Comisiei Naţionale de Arheologie poate aproba conducerea unei cercetări preventive de către un arheolog specialist;

c) arheolog expert - are dreptul de a fi responsabil de şantier arheologic sistematic sau preventiv şi de a conduce cercetări în cadrul şantierelor de restaurare a monumentelor istorice.

Art. 5. - Trecerea de la o categorie la alta este decisă de Comisie şi se realizează prin acumularea punctajului minim necesar pentru categoria imediat superioară, potrivit prezentei metodologii.

CAPITOLUL II

Condiţii de atestare

Art. 6. - (1) Pot solicita atestarea ca arheolog în una dintre categoriile prevăzute la art. 2 persoanele care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii generale:

a) au studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă în domeniul istorie;

b) sunt absolvenţi ai unei forme de învăţământ postuniversitar, în specializările istorie veche şi arheologie sau istoria Evului Mediu.

(2) De asemenea, pot solicita atestarea şi absolvenţi ai unei forme de învăţământ superior de lungă durată cu specializarea filologie clasică, sub condiţia încadrării în criteriile prevăzute la art. 7 şi 8.

Art. 7. - Criteriile de apreciere profesională avute în vedere la încadrarea în una dintre categoriile enumerate la art. 2 sunt:

a) absolvirea unor forme de învăţământ postuniversitar în istorie veche, arheologie, istoria Evului Mediu;

b) doctorat în istorie;

c) lucrări publicate şi comunicări ştiinţifice susţinute.

Art. 8. - Criteriile de apreciere a experienţei practice avute în vedere la încadrarea în una dintre categoriile enumerate la art. 2 sunt:

a) efectuarea practicii arheologice pe parcursul studiilor;

b) calitatea de membru al unui colectiv de cercetare arheologică;

c) calitatea de responsabil ştiinţific al unui sector din cadrul unui şantier arheologic;

d) calitatea de responsabil ştiinţific de şantier.

Art. 9. - Incadrarea în categoriile prevăzute la art. 2 se stabileşte conform următoarei grile de punctaj:

a) arheolog debutant - minimum 4 puncte acordate în urma evaluării experienţei practice, diploma de masterat;

b)  arheolog specialist - minimum 15 puncte acordate în urma evaluării experienţei practice, doctorand sau doctor în istorie, minimum 7 studii/lucrări de specialitate publicate;

c)  arheolog expert - minimum 25 de puncte acordate în urma evaluării experienţei practice, doctorat în istorie, 15 studii/lucrări de specialitate publicate, o carte.

Art. 10. - Calcularea punctajului corespunzător experienţei practice, prevăzut la art. 9, se stabileşte după cum urmează:

a) 0,5 puncte - pentru fiecare unitate de timp de două săptămâni pe un şantier arheologic pe perioada studiilor superioare de specialitate, adeverite printr-un înscris al responsabilului de şantier;

b) un punct - pentru fiecare unitate de timp de două săptămâni în care a participat pe un şantier arheologic după înscrierea în Registru.

CAPITOLUL III

Procedura de atestare şi înscriere în Registru

Art. 11. -In vederea atestării, persoanele interesate vor depune la secretariatul Comisiei un dosar care va cuprinde:

a) cerere de atestare;

b) copia actului de identitate;

c) memoriu de activitate;

d)   lista lucrărilor publicate şi a comunicărilor ştiinţifice susţinute;

e)  copii legalizate ale diplomelor de licenţă, precum şi ale documentelor ce dovedesc formele de învăţământ postuniversitar absolvite sau documente de echivalare;

f) adeverinţa de înscriere la doctorat;

g) copie a programului de pregătire a doctoratului; h) copie a diplomei de doctor.

Art. 12. - (1) Pentru atestarea ca arheolog debutant dosarul prevăzut la art. 11 va cuprinde în plus două scrisori de recomandare din partea unor experţi sau specialişti cu care a colaborat.

(2) Evidenţa dosarelor de atestare se ţine într-un registru special de către secretariatul Comisiei.

Art. 13. - (1) In cazul în care se constată că dosarul de atestare este întocmit incorect sau este incomplet, Comisia îl va informa pe solicitant cu privire la necesitatea completării acestuia în conformitate cu art. 11, în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai mult de 5 zile calendaristice de la primirea dosarului.

(2) Termenul de depunere a documentelor solicitate potrivit alin. (1) este de 15 zile de la data comunicării.

(3)  Nedepunerea documentelor în termenul prevăzut la alin. (2) va conduce la respingerea solicitării de atestare.

Art. 14. - (1) In urma verificării dosarului, Comisia hotărăşte, prin decizie, acordarea atestării, respectiv respingerea solicitării, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la depunerea dosarului complet. Comisia poate prelungi termenul o singură dată, pentru o perioadă de maximum 15 zile calendaristice.

(2) Decizia de respingere se motivează în scris de către Comisie şi poate fi contestată în termen de 5 zile de la data comunicării.

Art. 15. - (1) Contestaţiile se analizează, în termen de 10 zile de la depunerea lor, de către o comisie numită prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional.

(2) Persoanele nemulţumite de modul de soluţionare a contestaţiilor se pot adresa instanţelor de judecată, în condiţiile legii contenciosului administrativ.

Art. 16. - Dosarele de atestare se pot restitui solicitanţilor respinşi, la cerere.

Art. 17. - (1) In termen de 30 de zile de la data emiterii deciziei privind acordarea atestării, Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional va elibera un atestat, conform modelelor prevăzute în anexa nr. 1.

(2) Atestatul eliberat de Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional are ca efect înscrierea titularului în Registru.

Art. 18. - (1) In baza atestatului, personalul de specialitate îşi confecţionează ştampila individuală, potrivit categoriei pentru care a fost atestat, conform modelelor prevăzute în anexa nr. 2.

(2) Atestatele şi ştampilele sunt netransmisibile.

Art. 19. - Atestarea se face pentru o perioadă nedeterminată.

Art. 20. - (1) Inscrierea în Registru a persoanelor atestate ca arheologi cu drept de liberă practică în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene se poate face ca urmare a solicitării, însoţită de copii ale documentelor de atestare corespunzătoare pentru una dintre cele 3 categorii prevăzute la art. 2, emise de autorităţile/instituţiile competente, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în materie în statul respectiv.

(2) In cazul în care este necesară verificarea legalităţii documentelor depuse în vederea înscrierii în Registru de către persoanele prevăzute la alin. (1), secretariatul Comisiei contactează autorităţile competente din statul membru al Uniunii Europene sau Spaţiul Economic European în cauză, prin intermediul Sistemului de informare al pieţei interne (IMI).

Art. 21. - (1) Evidenţa datelor cuprinse în Registru este asigurată de secretariatul Comisiei.

(2) Centrul de Pregătire Profesională în Cultură, prin Institutul de Memorie Culturală - CIMEC, filială cu personalitate juridică, centralizează şi gestionează datele transmise de secretariatul Comisiei cu privire la Registru.

CAPITOLUL IV

Situaţii privind suspendarea sau retragerea atestării

Art. 22. - Comisia poate decide suspendarea sau retragerea atestării, ca urmare a sesizărilor formulate de către specialiştii serviciilor publice deconcentrate ale Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional sau ai direcţiei de specialitate din minister ori de membrii Comisiei.

Art. 23. -Atestarea se suspendă în următoarele situaţii:

a) în cazul în care împotriva persoanei atestate s-a pus în mişcare o acţiune penală în legătură cu activitatea pentru care a fost atestată. In acest caz, suspendarea certificatului de atestare se dispune până la soluţionarea definitivă a cauzei;

b)  când persoanele atestate se fac vinovate de încălcarea Codului deontologic al arheologilor din România;

c) în cazul în care persoanele atestate efectuează cercetări arheologice neautorizate, potrivit legii.

Art. 24. -Atestarea se retrage în următoarele cazuri:

a)  când persoanele atestate se fac vinovate de încălcarea prevederilor Regulamentului săpăturilor arheologice din România;

b) când persoanele atestate au fost suspendate de două ori, iar a treia oară săvârşesc abateri similare celor pentru care s-au dispus suspendările anterioare;

c)  când persoanele atestate validează, prin semnătură şi ştampilă, documente pentru domenii de activitate în care nu au fost atestate sau îşi continuă activitatea în perioada de suspendare;

d)  în cazul condamnării definitive pentru fapta penală în legătură cu activitatea pentru care a fost atestat.

Art. 25. - (1) Sesizarea întocmită de persoanele prevăzute la art. 22 alin. (1) va fi supusă analizei Comisiei, care poate dispune clasarea sesizării, suspendarea sau retragerea atestării, după caz.

(2) Comisia are obligaţia analizării sesizărilor în termen de 30 de zile de la depunerea lor.

Art. 26. - (1) Prin decizia de suspendare Comisia va stabili perioada pentru care se suspendă atestarea, precum şi condiţiile necesare anulării suspendării.

(2) Indeplinirea condiţiilor dispuse potrivit alin. (1) se constată de către Comisie şi determină încetarea suspendării atestării.

Art. 27. - (1) Suspendarea, respectiv retragerea atestării se motivează, în scris, de către Comisie.

(2) Decizia de suspendare sau de retragere a atestării se comunică persoanelor în cauză de către secretariatul Comisiei şi poate fi contestată, în scris, în termen de 5 zile de la comunicare.

Art. 28. -Atestatul suspendat, respectiv retras se predă de către deţinător secretarului Comisiei în termen de 10 zile de la comunicare. Suspendarea, respectiv retragerea atestării se menţionează în Registru.

Art. 29. - (1) Decizia de retragere a atestării are ca efect radierea înscrierii personalului de specialitate atestat din Registru.

(2) Radierea se face în termen de 3 zile de la data emiterii deciziei Comisiei.

Art. 30. - Pierderea calităţii de persoană de specialitate atestată şi înscrisă în Registru poate interveni şi în următoarele situaţii:

a) la cerere, înaintată în scris preşedintelui Comisiei;

b) deces.

CAPITOLUL V

Dispoziţii tranzitorii şi finale

Art. 31. - (1) Comisia organizează sesiuni de atestare lunar şi anunţă data şi ora de desfăşurare a acestora prin afişare la sediul Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional şi/sau pe site-ul propriu.

(2) Comisia se poate reuni şi în afara sesiunilor lunare, în scopul analizării situaţiilor de suspendare sau retragere a atestării, precum şi în alte cazuri.

Art. 32. - (1) Degradarea, distrugerea sau pierderea atestatului ori a ştampilei, după caz, se declară, în scris, la secretariatul Comisiei, în termen de 48 de ore de la constatare şi totodată va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, de către persoana în cauză.

(2) După publicarea anunţului prevăzut la alin. (1), Comisia eliberează un duplicat al certificatului de atestare sau aprobă, după caz, confecţionarea unei noi ştampile, pe baza unei cereri scrise, însoţită de copia anunţului publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.

Art. 33. - (1) Atestatele eliberate până în prezent îşi păstrează valabilitatea.

(2) Personalul de specialitate atestat şi înregistrat în Registru poate solicita Comisiei actualizarea atestatelor.

Art. 34. - Prevederile prezentei metodologii se completează cu dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010.

Art. 35. - Anexele nr. 1 şi 2*) fac parte integrantă din prezenta metodologie.

*) Anexele nr. 1 şi 2 sunt reproduse în facsimil.

ANEXA Nr. 1 la metodologie

ANEXA Nr. 2 la metodologie


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2494/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2494 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2494/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu