Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 247 din 13 octombrie 2006

pentru aprobarea Normei sanitare veterinare cu privire la introducerea masurilor comunitare minime pentru controlul anumitor boli ale pestilor

ACT EMIS DE: AUTORITATEA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 921 din 14 noiembrie 2006



Având în vedere prevederile art. 10 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 3 alin. (3) şi al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 130/2006 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia,

văzând Referatul de aprobare nr. 25.477 din 2 octombrie 2006, întocmit de Direcţia generală sanitară veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,

preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Norma sanitară veterinară cu privire la introducerea măsurilor comunitare minime pentru controlul anumitor boli ale peştilor, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, institutele veterinare centrale şi direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - (1) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 241/2002 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare cu privire la măsurile comunitare minime pentru controlul anumitor boli ale peştilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 813 din 8 noiembrie 2002.

(2) De la data intrării în vigoare a prezentului ordin, referirile făcute la ordinul menţionat la alin. (1) se vor considera ca fiind referiri la prezentul ordin.

Art. 4. - Prezentul ordin preia prevederile Deciziei Comisiei 93/53/CEE cu privire la introducerea măsurilor comunitare minime pentru controlul anumitor boli ale peştilor, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. L 175 din 17 iulie 1993, p. 28, amendată ultima dată prin Decizia Comisiei 2001/288/CE.

Art. 5. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare la 10 zile de la publicare.

Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,

Marian Avram

ANEXĂ

NORMĂ SANITARĂ VETERINARĂ

cu privire la introducerea măsurilor comunitare minime pentru controlul anumitor boli ale peştilor

CAPITOLUL I

Prevederi generale

Art. 1. - Prezenta normă sanitară veterinară defineşte măsurile comunitare minime pentru controlul bolilor peştilor la care se face referire în listele I şi II din anexa nr. 1 la Norma sanitară veterinară privind condiţiile de sănătate a animalelor, care reglementează punerea pe piaţă a animalelor şi a produselor de acvacultura, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 82/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 399 din 9 mai 2006, ce transpune în legislaţia naţională Directiva Consiliului 91/67 CEE.

Art. 2. - In sensul prezentei norme sanitare veterinare, se aplică definiţiile stabilite în art. 2 din norma sanitara veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţi Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 82/2006, precum şi următoarele definiţii:

a) boli din lista I - bolile peştilor la care se face referire în lista I din anexa nr. 1 la norma sanitară veterinara aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare si pentru Siguranţa Alimentelor nr. 82/2006;

b)  boli din lista II - bolile peştilor la care se face referire în lista II din anexa nr. 1 la norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare si pentru Siguranţa Alimentelor nr. 82/2006;

c)  peşte suspect de a fi infectat - peştele care prezintă semne clinice, leziuni post-mortem sau reacţii dubioase la testele de laborator şi dă naştere unei suspiciuni privind prezenţa unei boli din lista I sau II;

d)   peşte infectat - peştele la care a fost oficial confirmată prezenţa unei boli din lista I sau II, în urma unui examen de laborator sau, în cazul anemiei infecţioase a somonului, în urma unui examen clinic şi a unui examen post-mortem;

e)   fermă suspectă de a fi infectată - ferma care conţine peşte suspect de a fi infectat;

f)   fermă infectată - ferma care conţine peşte infectat; de asemenea, ferma care a fost evacuată, dar nu a fost încă dezinfectată.

Art. 3. - (1) Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor se asigură că toate fermele care cresc sau deţin peşte receptiv la bolile din lista I sau II îndeplinesc următoarele condiţii:

a)  sunt înregistrate de serviciul veterinar oficial; această înregistrare trebuie actualizată periodic;

b)  deţin registre pentru:

(i)    peştele viu, icrele şi gameţii care intră în fermă, conţinând toate informaţiile privind achiziţionarea, numărul sau greutatea peştilor, mărimea, sursa şi furnizorii lor;

(ii)   peştele viu, icrele şi gameţii care se livrează din fermă, conţinând toate informaţiile privind expedierea, numărul sau greutatea peştilor, mărimea lor;

(iii)   mortalitatea observată.

(2)  Registrele prevăzute la alin. (1) vor fi puse la dispoziţie serviciului veterinar oficial oricând acesta din urmă solicită acest lucru; registrele trebuie actualizate periodic şi păstrate o perioadă de 4 ani.

Art. 4. - Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor se asigură că suspiciunea oricărei boli dintre cele cuprinse în listele I şi II este notificată în mod obligatoriu şi cât mai repede posibil serviciului veterinar oficial.

CAPITOLUL II

Măsurile de control pentru bolile din lista I

Art. 5. - (1) Atunci când peştele dintr-o fermă este suspect de a fi infectat cu o boală din lista I, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor se asigură că serviciul veterinar oficial ia imediat măsuri pentru efectuarea unei anchete epizootologice oficiale, pentru a confirma sau a infirma prezenţa bolii, pentru efectuarea examenului clinic şi pentru prelevarea probelor necesare pentru examenul de laborator.

(2) De îndată ce suspiciunea bolii este notificată, serviciul veterinar oficial trebuie să pună ferma sub supraveghere şi trebuie să solicite următoarele:

a)  să fie făcută o evaluare oficială a tuturor speciilor şi categoriilor de peşti şi, cu privire la fiecare dintre acestea, să fie înregistrat numărul peştilor deja morţi, infectaţi sau suspecţi de a fi infectaţi ori contaminaţi. Evaluarea trebuie actualizată de proprietar sau de deţinător, pentru a se ţine seama de creşterea populaţiei ori de noile cazuri de mortalitate observate în perioada de suspectare a infecţiei; informaţiile din evaluare trebuie să fie prezentate la cerere şi pot fi verificate la fiecare inspecţie;

b)  niciun fel de peşte, viu sau mort, icre sau gameţi nu intră sau nu ies din fermă fără autorizaţia serviciului veterinar oficial;

c) ecarisarea peştilor morţi sau a organelor lor să fie efectuată sub supravegherea medicului veterinar oficial;

d) intrarea sau ieşirea furajelor, uneltelor, obiectelor ori a altor substanţe, cum ar fi deşeurile, ce pot transmite boala, să fie supusă, dacă este necesar, autorizării de către serviciul veterinar oficial, care trebuie să stabilească condiţiile necesare pentru a preveni răspândirea agentului patogen;

e)   mişcarea persoanelor către sau din fermă să fie supusă aprobării serviciului veterinar oficial;

f)  intrarea sau ieşirea vehiculelor în ori din fermă să fie supusă aprobării serviciului veterinar oficial, care trebuie să stabilească condiţiile necesare pentru a preveni răspândirea agentului patogen;

g)  la intrările şi ieşirile din fermă să fie folosite mijloace adecvate de dezinfecţie;

h) o anchetă epizootologică să fie efectuată conform art. 8 alin. (1);

i) toate fermele situate în aceeaşi zonă de captare a apei sau în aceeaşi zonă de coastă să fie puse sub supraveghere oficială şi niciun fel de peşte, icre sau gameţi să nu părăsească aceste ferme fără autorizaţia serviciului veterinar oficial. In cazul zonelor de captare a apei sau al zonelor de coastă vaste, serviciul veterinar oficial poate să decidă să limiteze această măsură la o suprafaţă mai mică din apropierea fermei suspectate de a fi infectată, dacă se consideră că această zonă acordă garanţii maxime pentru prevenirea răspândirii bolii.

(3)   Dacă este necesar, serviciile veterinare oficiale ale ţărilor vecine sau din ţările terţe trebuie informate despre cazul suspectat. In această situaţie serviciul veterinar oficial al ţării respective trebuie să acţioneze în mod corespunzător pentru a aplica măsurile necesare în vederea prevenirii bolii.

(4)   Atunci când este necesar pot fi luate măsuri specifice în conformitate cu cerinţele Uniunii Europene.

(5) Până când măsurile oficiale stabilite la alin. (2) sunt aplicate, proprietarul sau deţinătorul oricărui peşte la care boala este suspectată trebuie să ia toate măsurile adecvate pentru a respecta prevederile alin. (2), cu excepţia lit. h) şi i).

(6) Măsurile la care se face referire la alin. (2) nu trebuie ridicate până când suspiciunea bolii nu a fost infirmată oficial.

Art. 6. - De îndată ce prezenţa unei boli din lista I a fost confirmată oficial, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor se asigură că serviciul veterinar oficial dispune aplicarea măsurilor menţionate la art. 5 alin. (2), precum şi a următoarelor măsuri:

a) într-o fermă infectată:

(i) tot peştele trebuie eliminat conform unei scheme stabilite de serviciul veterinar oficial şi aprobate de Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, în conformitate cu cerinţele Uniunii Europene;

(ii) în cazul fermelor situate departe de mare, toate bazinele trebuie să fie drenate în scopul curăţării şi dezinfectării;

(iii) toate icrele şi gameţii, peştii morţi şi peştii care prezintă semne clinice de boală trebuie să fie consideraţi materiale cu risc crescut şi trebuie să fie distruşi sub supravegherea serviciului veterinar oficial, conform Regulamentului Parlamentului si al Consiliului (CE) 02/1774;

(iv) tot peştele viu trebuie ori să fie omorât şi distrus sub supravegherea serviciului veterinar oficial, conform Regulamentului Parlamentului şi al Consiliului (CE) 02/1774, ori, în cazul peştelui ce a atins mărimea comercială şi nu prezintă niciun semn clinic de boală, să fie dirijat, sub supravegherea serviciului veterinar oficial, pentru comercializare sau procesare în scopul consumului uman. In ultimul caz serviciul veterinar oficial trebuie să se asigure că peştele este imediat eviscerat şi tranşat, că aceste operaţiuni se efectuează în condiţii care să prevină răspândirea agenţilor patogeni, că deşeurile de peşte şi viscerele sunt considerate material cu risc crescut şi sunt supuse unui tratament pentru a distruge agenţii patogeni, în concordanţă cu Regulamentul Parlamentului şi al Consiliului (CE) 02/1774, şi că apa folosită este supusă unui tratament care inactivează orice agent patogen pe care îl poate conţine;

(v) după mutarea peştelui, icrelor şi gameţilor bazinele, echipamentul şi orice material posibil să fie   contaminat   trebuie să fie curăţate şi dezinfectate cât mai repede posibil, urmându-se instrucţiunile stabilite de serviciul veterinar oficial, astfel încât să se elimine orice risc de răspândire sau de supravieţuire a agentului patogen al bolii. Procedurile de curăţare şi dezinfecţie ale unei ferme infectate trebuie să fie stabilite în conformitate cu cerinţele Uniunii Europene;

(vi) orice substanţă care ar putea fi contaminată, la care se face referire în art. 5 alin. (2) lit. d), trebuie să fie distrusă sau tratată astfel încât să se asigure distrugerea oricărui agent patogen prezent;

(vii) o anchetă epizootologică trebuie să fie efectuată în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) şi trebuie aplicate prevederile art. 8 alin. (4). Această anchetă trebuie să includă prelevarea de probe pentru examenul de laborator;

b)  trebuie supravegheată starea de sănătate a peştilor din toate fermele situate în zona de captare a apei sau în zona de coastă în care este situată ferma infectată. Dacă se evidenţiază cazuri pozitive, trebuie aplicate măsurile prevăzute mai sus;

c) repopularea fermei trebuie să fie autorizată de serviciul veterinar oficial, dacă s-au efectuat operaţiunile de curăţare şi dezinfecţie, la sfârşitul unei perioade stabilite de către serviciul veterinar oficial, care să asigure eliminarea agentului patogen, precum şi a altor agenţi patogeni posibili, existenţi în această zonă de captare a apei;

d) dacă pentru aplicarea măsurilor stabilite la art. 5 alin. (2) lit. a), b), c) şi d) este necesar, se va colabora cu alte servicii veterinare oficiale ale statelor vecine. Atunci când este necesar, măsuri suplimentare adecvate trebuie adoptate în conformitate cu cerinţele Uniunii Europene.

Art. 7. - Atunci când peştele care nu aparţine nici unei ferme ori peştele din lacuri, iazuri sau din alte instalaţii folosite pentru pescuit ori peştii ornamentali de exploataţie sunt infectaţi sau suspecţi de a fi infectaţi, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor se asigură că sunt luate măsuri adecvate. Aceasta trebuie să informeze Comisia Europeană şi celelalte state membre ale Uniunii Europene despre măsurile pe care Ie-a luat.

Art. 8. - (1) Ancheta epizootologică trebuie să aibă în vedere:

a)  durata probabilă a perioadei de când boala ar fi putut exista în fermă înainte de a fi notificată sau suspectată;

b)  originea posibilă a bolii din fermă şi identificarea altor ferme în care există icre, gameţi şi peşte din speciile receptive la infecţie;

c)  mişcarea peştilor, icrelor, gameţilor, vehiculelor sau a substanţelor şi persoanelor care ar fi putut purta agentul patogen al bolii în sau din fermele în cauză;

d) posibila existenţă a purtătorilor de boală şi distribuţia lor.

(2)  Dacă ancheta epizootologică evidenţiază că boala ar fi putut fi introdusă din altă zonă de captare a apei sau din altă zonă de coastă ori ar fi putut fi contaminată o altă zonă de captare a apei sau altă zonă de coastă ca urmare a unui contact realizat prin mişcarea peştilor, icrelor sau gameţilor ori a animalelor, vehiculelor şi persoanelor sau în orice alt mod, fermele ce aparţin unor astfel de zone de captare a apei sau zone de coastă trebuie să fie considerate suspecte de infecţie şi trebuie să se aplice măsurile stabilite la art. 5. Dacă prezenţa bolii este confirmată, trebuie să se aplice măsurile stabilite la art. 6.

(3)   Dacă ancheta epizootologică evidenţiază că este necesară cooperarea cu serviciile oficiale ale unui stat membru al Uniunii Europene vecin, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor ia toate măsurile necesare pentru a asigura colaborarea cu aceste servicii în vederea aplicării prevederilor prezentei norme sanitare veterinare.

(4) Trebuie să fie stabilită o unitate de criză cu scopul de a se asigura coordonarea completă a tuturor măsurilor necesare pentru a se realiza eradicarea bolii cât mai repede posibil şi în scopul efectuării investigării epizootice.

CAPITOLUL III

Măsurile de control pentru bolile din lista II

Art. 9. - (1) Atunci când este suspectată şi/sau confirmată o boală din lista II într-o zonă sau într-o fermă autorizată, situată într-o zonă neautorizată, trebuie efectuată o anchetă epizootologică conform art. 8. Dacă România doreşte să îşi recâştige statutul definit conform normei sanitare veterinare aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 82/2006, trebuie să respecte prevederile anexelor nr. 2 şi 3 la norma sanitară veterinară menţionată.

(2)   Dacă ancheta epizootologică relevă că boala ar fi putut să fie introdusă dintr-o zonă sau dintr-o altă fermă autorizată ori ar fi putut să fie transferată în altă fermă autorizată în urma mişcării peştilor, icrelor, gameţilor, vehiculelor sau persoanelor ori în alt mod, această zonă sau fermă trebuie să fie considerată suspectă şi trebuie să se aplice măsurile adecvate.

(3)   Serviciul veterinar oficial poate autoriza creşterea peştilor până când ating dimensiunea comercială pentru a fi comercializaţi.

Art. 10. - (1) Atunci când o fermă neautorizată, situată într-o zonă neautorizată, conţine peşte suspectat de a fi infectat cu o boală din lisa II, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor se asigură că serviciul veterinar oficial ia următoarele măsuri:

a)  declanşează imediat ancheta epizootologică pentru a confirma sau a infirma prezenţa bolii şi, atunci când este necesar, dispune recoltare de probe pentru examinare într-un laborator autorizat;

b)   efectuează sau solicită să se efectueze o evaluare oficială a fermelor infectate, această evaluare fiind actualizată periodic;

c)   pune sau solicită să fie puse sub supraveghere veterinară oficială fermele infectate, pentru a se asigura că, prin derogare de la prevederile art. 3 alin. (1) din norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 82/2006, singurele mişcări autorizate din fermele infectate sunt cele de peşte viu, icre sau gameţi destinaţi fie altor ferme infectate cu aceeaşi boală, fie pentru tăiere în vederea comercializării pentru consumul uman.

(2) Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor poate stabili şi pentru o perioadă determinată, sub supravegherea serviciului veterinar oficial, un program opţional sau obligatoriu pentru eradicarea bolilor din lista II, din fermele neautorizate sau din zonele neautorizate. In această perioadă trebuie interzisă introducerea într-o zonă sau fermă supusă unui astfel de program a peştelui viu, icrelor sau gameţilor proveniţi din fermele infectate ori din ferme cu status de sănătate necunoscut.

(3) Aceste programe care vor fi stabilite pe baza criteriilor generale, în conformitate cu cerinţele Uniunii Europene, vor fi trimise Comisiei Europene pentru examinare detaliată şi, eventual, pentru aprobare, iar atunci când este cazul, vor fi amendate conform recomandărilor.

(4) După perioada la care se face referire la alin. (2) Autoritatea   Naţională   Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa  Alimentelor  trebuie   să   informeze   Comisia Europeană despre rezultatele obţinute.

CAPITOLUL IV

Prevederi finale

Art. 11. - (1) Prelevarea de probe şi testarea de laborator pentru diagnosticarea bolilor din listele I şi II trebuie să se efectueze folosindu-se metodele stabilite conform normei sanitare veterinare aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 82/2006.

(2) Testarea pentru diagnosticarea bolii sau a prezenţei agenţilor patogeni trebuie să se efectueze de către un laborator autorizat de serviciul veterinar oficial. Testarea de laborator, în special la prima apariţie a bolii, trebuie să identifice tipul, subtipul şi varianta agentului patogen care a determinat boala, care trebuie să fie confirmate de laboratorul naţional de referinţă şi pot fi confirmate, dacă se consideră necesar, de laboratorul de referinţă al Comunităţii Europene la care se face referire în art. 13.

Art. 12. - (1) Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor trebuie să se asigure că este desemnat un laborator naţional de referinţă, cu amenajări şi personal experimentat, care să îi permită să indice în orice moment şi, în special când boala în cauză apare pentru prima dată, tipul, subtipul şi varianta agentului patogen care a determinat boala şi să confirme rezultatele obţinute de laboratoarele regionale de diagnostic.

(2)   Laboratorul naţional de referinţă desemnat pentru bolile menţionate în prezenta normă sanitară veterinară este răspunzător de coordonarea standardelor şi a metodelor de diagnostic şi de folosirea reactivilor.

(3)   Laboratorul naţional de referinţă desemnat pentru bolile menţionate în prezenta normă sanitară veterinară este răspunzător de coordonarea standardelor şi a metodelor de diagnostic stabilite de fiecare laborator pentru diagnosticarea bolilor în cauză. In acest scop laboratorul naţional de referinţă:

a)   poate să furnizeze reagenţi pentru diagnostic laboratoarelor autorizate de Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor;

b)  trebuie să controleze calitatea tuturor reagenţilor de diagnostic folosiţi în România;

c)  trebuie să efectueze periodic teste de intercomparare;

d)  trebuie să deţină, din cazurile confirmate în România, culturi ale agentului patogen al bolii izolat;

e)  trebuie să asigure confirmarea rezultatelor pozitive obţinute în laboratoarele de diagnostic autorizate de Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor.

(4) Prin derogare de la prevederile alin. (1), dacă România nu are un laborator naţional autorizat competent pentru boala în cauză, poate folosi serviciile unui laborator naţional dintr-un stat membru al Uniunii Europene cu competenţă în acest domeniu.

(5) Laboratorul naţional de referinţă pentru bolile peştilor este stabilit în anexa nr. 1.

(6)   Laboratorul naţional desemnat pentru bolile la care se face referire cooperează cu laboratorul de referinţă al Comunităţii Europene la care se face referire în art. 13.

Art. 13. - Laboratorul de referinţă al Comunităţii Europene pentru bolile peştilor este indicat în anexa nr. 2.

Art. 14. - Este interzisă vaccinarea împotriva bolilor din lista II în zone autorizate, ferme autorizate situate în zone neautorizate sau în zone ori ferme care au demarat deja procedurile de autorizare stabilite în norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 82/2006, precum şi împotriva bolilor din lista I. Prin derogare, vaccinarea poate fi aprobată în cazul unui focar al bolilor din lista I, cu condiţia ca procedurile de vaccinare să fie specificate în planurile de contingenţă autorizate conform art. 15 şi să se ţină seama de criteriile menţionate în anexa nr. 4.

Art. 15. - (1) Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor elaborează un plan de urgenţă în care trebuie să se specifice cum va implementa măsurile stabilite în prezenta normă sanitară veterinară în eventualitatea unui focar al unei boli din lista I. Acest plan trebuie să permită accesul la facilităţi, echipament, personal şi la toate celelalte structuri corespunzătoare, necesare pentru o eradicare rapidă şi eficientă a focarului.

(2)    Criteriile minime ce trebuie aplicate pentru întocmirea acestor planuri sunt stabilite în anexa nr. 3.

(3)   Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor poate să limiteze din proprie iniţiativă aplicarea criteriilor specifice bolilor în cauză atunci când criteriile minime au fost deja adoptate, în contextul trimiterii planurilor de contingenţă referitoare la aplicarea măsurilor pentru combaterea altei boli.

(4)   Planurile de contingenţă întocmite conform criteriilor menţionate în anexa nr. 3 trebuie înaintate Comisiei Europene, care le va examina pentru a determina dacă ele permit ca obiectivul stabilit să fie atins şi va aproba planurile sau le va amenda, dacă este necesar, în conformitate cu cerinţele Uniunii Europene.

Art. 16. - (1) Experţii Comisiei Europene pot, în colaborare cu Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, şi, în măsura în care este necesar, să efectueze controale ad-hoc în România pentru a se asigura de aplicarea prevederilor prezentei norme sanitare veterinare. Pentru aceasta ei pot verifica un procent reprezentativ de exploataţii pentru a vedea dacă Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor verifică dacă aceste exploataţii îndeplinesc prevederile prezentei norme sanitare veterinare.

(2)   Dacă acest control se efectuează pe teritoriul României, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor trebuie să acorde toată asistenţa necesară experţilor în efectuarea îndatoririlor lor.

(3)   Reguli detaliate pentru implementarea prevederilor prezentului articol trebuie stabilite în conformitate cu cerinţele Uniunii Europene.

Art. 17. - Condiţiile de participare financiară a Comunităţii la acţiunile luate pentru punerea în aplicare a prezentei norme sanitare veterinare sunt definite prin Decizia 90/424/EEC.

Art. 18. - Măsurile necesare pentru implementarea prezentei norme sanitare veterinare privind acţiunile menţionate în articolele enumerate mai jos trebuie adoptate conform procedurilor comunitare:

a)  art. 5 alin. (2);

b)  art. 6;

c)  art. 10 alin. (1) si (2);

d)  art. 12;

e)  art. 15;

f)  art. 16.

Art. 19. - (1) Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor poate adopta acte legislative sau prevederi administrative suplimentare necesare pentru aplicarea prevederilor prezentei norme sanitare veterinare şi va informa Comisia Europeană despre aceasta.

(2) Atunci când Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor adoptă prevederile menţionate la alin. (1), acestea trebuie să facă referire la prezenta normă sanitară veterinară.

Art. 20. - Anexele nr. 1 -4 fac parte integrantă din prezenta normă sanitară veterinară.

ANEXA Nr. 1 la norma sanitară veterinară

LABORATORUL NAŢIONAL DE REFERINŢĂ PENTRU BOLILE PEŞTILOR

Pentru România, laboratorul naţional de referinţă este Laboratorul naţional pentru bolile peştilor din cadrul Institutului National de Diagnostic si Sănătate Animală, str. Dr. Staicovici nr. 63, sectorul 5, cod 76202, Bucureşti, tel. (40-01) 410.12.99, (40-01) 410.13.90, fax (40-01) 411, e-mail: lcsvd@dial.roknet.ro.

ANEXA Nr. 2 la norma sanitară veterinară

LABORATORUL DE REFERINŢĂ  AL COMUNITĂŢII EUROPENE PENTRU   BOLILE   PEŞTILOR

Statens Veterinaere Serumlaboratorium Landbrugsministeriet, Hangoevej 2, 8200 Aarhus N, Denmark.

ANEXA Nr. 3 la norma sanitară veterinară

CRITERII   MINIME   PENTRU   PLANURI   DE   URGENŢĂ

Planurile de urgenţă trebuie să îndeplinească cel puţin următoarele criterii:

1. stabilirea unui centru naţional de criză care să coordoneze toate măsurile de control în România;

2. prevederea unei liste a centrelor locale de combatere a bolii, cu amenajările adecvate, pentru a coordona măsurile de combatere a bolii la nivel local;

3. punerea la dispoziţie de informaţii detaliate cu privire la personalul implicat în măsurile de combatere a bolii, calificarea şi responsabilităţile lui;

4. fiecare centru local de combatere a bolii să fie capabil să contacteze rapid persoanele sau organizaţiile care sunt implicate direct ori indirect;

5. echipamentul şi materialele necesare să fie disponibile pentru a se realiza în mod adecvat măsurile de combatere a bolii;

6. prevederea de instrucţiuni detaliate pentru acţiunile ce sunt întreprinse în cazul suspiciunii sau confirmării infecţiei ori contaminării;

7. stabilirea de programe de instruire pentru a se menţine şi a se dezvolta abilităţile în domeniu şi procedurile administrative;

8. atunci când este necesar, laboratoarele de diagnostic să aibă amenajări pentru examinarea post-mortem, capacitatea necesară pentru serologie, histologie etc. şi să menţină calificarea personalului pentru tehnicile de diagnosticare rapidă (în acest scop trebuie luate măsuri pentru transportarea rapidă a probelor);

9. adoptarea unor prevederi pentru a se asigura competenţele legale necesare pentru implementarea planurilor de urgenţă.

ANEXA Nr. 4 la norma sanitară veterinară

CRITERIILE PENTRU PROGRAME DE VACCINARE

Programele de vaccinare trebuie să conţină cel puţin următoarele:

1. informaţii privind natura bolii care impune să fie efectuată o solicitare de vaccinare;

2. informaţiile trebuie furnizate pentru zonele de coastă şi de uscat, pentru amplasările şi fermele în care poate fi efectuată vaccinarea; în nicio circumstanţă vaccinarea nu poate fi coordonată depăşindu-se limitele zonei infectate şi, dacă este necesar, ale zonei-tampon stabilite în jurul zonei infectate;

3. informaţii detaliate referitoare la vaccinul ce trebuie folosit, incluzând tipul/tipurile de vaccin care poate/pot fi folosit/folosite;

4. informaţii detaliate cu privire la condiţiile de folosire, frecvenţa vaccinării şi limitele de utilizare a vaccinului;

5. criterii pentru încetarea vaccinării;

6. datele, amplasările şi fermele în care au fost efectuate vaccinările şi stabilirea unei zone-tampon vor fi cuprinse într-un registru al vaccinărilor anterioare;

7. măsurile luate pentru ca mişcările peştilor să fie limitate în zona de vaccinare, pentru a garanta că peştii pot părăsi zona de vaccinare doar dacă urmează să fie omorâţi pentru consumul uman sau, dacă este necesar, distruşi;

8. orice alte prevederi necesare, cerute pentru vaccinare.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 247/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 247 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 247/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu