Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2459 din 18 decembrie 2006

pentru aprobarea Reglementarii aeronautice civile romane privind autorizarea agentilor aeronautici civili in domeniul aeroportuar - RACR-AD-AACDA

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1056 din 30 decembrie 2006



Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, ca autoritate de stat în domeniul transporturilor,

în temeiul prevederilor art. 4 lit. b) şi ale art. 63 din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 4 alin. (1) pct. 12 şi 13 şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Reglementarea aeronautică civilă română privind autorizarea agenţilor aeronautici civili în domeniul aeroportuar - RACR-AD-AACDA, prevăzută în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţia generală aviaţie civilă din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin transpune prevederile art. 14 din Directiva Consiliului 96/67/EC privind accesul pe piaţa serviciilor de handling la sol pe aeroporturile din Comunitate, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JO) nr. 272/1996, cu modificările ulterioare.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 5. - Prezentul ordin intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2007.

Art. 6. - La aceeaşi dată Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 358/2002 pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române privind autorizarea agenţilor aeronautici civili în domeniul aeroportuar - RACR-AD-AACDA, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 306 din 9 mai 2002, se abrogă.

Art. 7. - Certificatele de autorizare emise de Regia Autonomă Autoritatea Aeronautică Civilă Română agenţilor aeronautici civili în domeniul aeroportuar până la data intrării în vigoare a prezentei reglementări sunt valabile până la expirarea lor, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2007.

Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,

Radu Mircea Berceanu

ANEXĂ

REGLEMENTARE

aeronautică civilă română privind autorizarea agenţilor aeronautici civili în domeniul aeroportuar - RACR-AD-AACDA

CAPITOLUL  I

GENERALITAŢI

1.1              Scop

1.1.1 Scopul prezentei reglementări de aeronautică civilă este stabilirea cadrului reglementat necesar pentru aplicarea prevederilor art. 63 din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul Aerian, republicată,cu modificările şi completările ulterioare referitoare la evaluarea, autorizarea şi supravegherea organizaţiilor care desfăşoară activităţi sau furnizează servicii în domeniul aeroportuar sau conex.

1.1,2 Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) efectuează activităţile de autorizare şi supraveghere a organizaţiilor care desfăşoară activităţi sau furnizează servicii în domeniul aeroportuar sau conex în baza atribuţiilor care îi revin în conformitate cu prevederile HG nr. 405/1993 şi ale ordinelor ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului aplicabile.

*) Anexa este reprodusă în facsimil.

1.1.3   Evaluarea şi autorizarea unei organizaţii care solicită să desfăşoare activităţi sau să furnizeze servicii aeronautice civile în domeniul aeroportuar sau conex se execută de AACR în scopul constatării şi atestării capacităţii solicitantului de a desfăşura activităţile/serviciile aeronautice civile respective în siguranţă, eficient şi de calitate.

1.1.4   Supravegherea agenţilor aeronautici civili din domeniul aeroportuar sau conex se execută de AACR în scopul asigurării că agenţii aeronautici în cauză respectă condiţiile iniţiale de autorizare. se conformează permanent prevederilor reglementărilor aeronautice aplicabile şi nu afectează siguranţa zborului.

1.2            Aplicabilitate

1.2.1  Prevederile prezentei reglementări se aplică organizaţiilor care solicită autorizarea pentru desfăşurarea de activităţi sau furnizarea de servicii aeronautice civile în domeniul aeroportuar sau conex, precum şi celor care deţin o autorizaţie de agent aeronautic civil în acest domeniu.

1.2.2 - (a) Pentru organizaţiile care distribuie produse aeronautice şi pentru organizaţiile implicate direct în activităţi legate de operarea aeronavelor (operatori aerieni, servicii de dirijare şi control al traficului aerian, de informare aeronautică şi meteorologică, etc), prevederile prezentei reglementări se aplică numai în ceea ce priveşte armonizarea şi integrarea activităţilor lor de bază în ansamblul şi specificul activităţilor aeroportuare.

(b) Evaluarea, autorizarea şi supravegherea organizaţiilor menţionate la lit.(a) pentru activităţile lor de bază sunt supuse unor reglementări specifice emise de Ministerul Transporturilor. Construcţiilor şi Turismului (MTCT).

1.2.3    In cazul în care o organizaţie din categoriile menţionate în paragraful 1.2.2 desfăşoară activităţi aeronautice civile complementare. încadrate potrivit prezentei reglementări în domeniul aeroportuar sau conex, autorizarea şi supravegherea activităţilor în cauză se vor executa potrivii acestei reglementări.

1.2.4  Prezenta reglementare stabileşte cerinţele pentru autorizarea agenţilor aeronautici civili din domeniul aeroportuar sau conex şi acordarea Certificatului de autorizare, pentru modificarea şi prelungirea valabilităţii documentului de autorizare, pentru supravegherea activităţii agenţilor aeronautici autorizaţi, precum şi reguli generale de funcţionare a agenţilor aeronautici respectivi.

1.2.5  - (a) Autorizarea şi supravegherea agenţilor aeronautici civili din domeniul aeroportuar sau conex sunt servicii prestate de AACR şi se tarifează conform prevederilor legale.

(b) AACR poate să restricţioneze, să suspende sau să anuleze autorizarea unui agent aeronautic civil din domeniul aeroportuar sau conex, dacă nu se menţin condiţiile cerute şi pentru care aceasta a fost acordată. Restricţionarea. suspendarea sau anularea autorizării nu presupun rambursarea tarifelor stabilite conform prevederilor legale, achitate pentru serviciile prestate de AACR.

1.3            Definiţii şi abrevieri

1.3.1 In sensul prezentei reglementări, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:

Acceptat / acceptabil - indicaţie pozitivă despre anumite subiecte şi propuneri pe care AACR le consideră compatibile cu scopul propus.

Activităţi aeronautice civile - totalitatea activităţilor legate de proiectarea, construcţia, atestarea, reparaţia. întreţinerea si operarea aeronavelor civile, a aerodromurilor şi a altor obiective de infrastructură aeronauticii civile, de dirijarea şi controlul traficului aerian, de informarea aeronautică şi meteorologica a operatorilor aerieni, de pregătirea şi perfecţionarea personalului aeronautic civil, precum şi a activităţilor aeronautice civile conexe acestora.

Activităţi aeronautice civile conexe - totalitatea serviciilor care contribuie direct la asigurarea desfăşurării activităţilor aeronautice civile,

Agent aeronautic civil - orice persoană fizică sau juridică autorizată să desfăşoare activităţi aeronautice civile.

Anulare - retragerea de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română a documentului de autorizare, ca urmare a nerespectării condiţiilor care au stat la baza autorizării iniţiale sau a cerinţelor impuse de Autoritatea Aeronautică Civilă Română. In acest caz, sunt anulate toate drepturile şi privilegiile acordate prin autorizarea respectivă, iar după revocare, organizaţia nu mai poate desfăşura activităţi sau emite documente în baza autorizării, fiind obligată să elimine din documentele sale toate referirile la aceasta.

Autorizare - confirmare oficială dată printr-un document eliberat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română cu respectarea prevederilor reglementărilor aeronautice române, prin care se atestă capacitatea deţinătorului de a desfăşura activităţile aeronautice civile menţionate în acest document.

Evaluare - constatarea îndeplinirii/neîndeplinirii de către o organizaţie a condiţiilor impuse pentru autorizarea ca agent aeronautic civil.

Facilităţi - baza materială asociată domeniului de activitate care face obiectul autorizării unei organizaţii ca agent aeronautic civil.

Handling - ansamblul serviciilor specializate destinate pasagerilor, bagajelor, mărfii, poştei, echipajului şi aeronavei, asigurate pe aeroport.

Manual operaţional - document care stabileşte organizarea compartimentelor de specialitate ale agentului aeronautic civil şi relaţiile dintre acestea, precum şi procedurile şi instrucţiunile care guvernează activităţile de profil pentru realizarea siguranţei operaţiunilor/activităţilor aeroportuare.

Memoriu de prezentare - document cuprinzând informaţii detaliate despre organizaţie (modul de constituire, obiectul de activitate, organizare, facilităţi, asigurarea calităţii, activitatea prezentă şi de perspectivă, etc).

Organizaţie - persoană juridică independentă, sau parte specializată a unei persoane juridice, constituită în scopul îndeplinirii unor sarcini specifice (ex.: handling).

Produs aeronautic - orice aeronavă, reper/component de aeronavă, inclusiv motoare şi elice complete, precum şi orice materii prime şi materiale destinate construcţiei. întreţinerii şi operării aeronavelor, inclusiv combustibili, lubrifianţi. vopsele şi alte produse chimice asociate.

Renunţare - cerere formală scrisă adresată Autorităţii Aeronautice Civile Române de către un agent aeronautic  civil,  prin  care  solicită  anularea documentului  de autorizare.  In acest caz,organizaţia renunţă efectiv la drepturile şi privilegiile acordate in baza autorizării respective. iar după anulare nu mai are dreptul de a desfăşura activităţile sau de a emile documentele pentru care a fost autorizată iniţiat, fiind obligată sa elimine din documentele sale toate referirile ia autorizare.

Restricţionare - retragere temporară de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română a unor competenţe dintre cele acordate unei organizaţii autorizate prin documentele de autorizare. Restricţionarea constituie un caz particular de suspendare.

Securitate aeronautica - ansamblu de măsuri, resurse materiale si forţe umane, coordonate, mobilizate si utilizate în scopul protecţiei aeronauticii civile împotriva actelor de intervenţie ilicită.

Siguranţa zborului - capacitate a activităţii aeronautice constând în evitarea afectării sănătăţii sau pierderii de vieţi omeneşti, precum şi a producerii de pagube materiale;

Sistemul calităţii - ansamblul de structuri organizatorice, responsabilităţi, proceduri, procese şi resurse, care au ca scop implementarea asigurării calităţii într-o anumită activitate aeronautică civilă.

Suspendare - retragere temporară de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română a competenţelor acordate unei organizaţii autorizate prin documentele de autorizare, ca urmare a nerespectării condiţiilor care au stat la baza autorizării iniţiale sau a cerinţelor impuse de Autoritatea Aeronautică Civilă Română. In acest caz, autorizarea rămâne valabilă, dar nici o activitate invocând autorizarea nu poate fi desfăşurată pe perioada suspendării. Privilegiile care decurg din autorizare pot fi restabilite atunci când Autoritatea Aeronautică Civilă Română constată că circumstanţele care au cauzat suspendarea au fost corectate, iar organizaţia poate demonstra din nou conformarea deplină cu cerinţele aplicabile.

Ceilalţi termeni specifici utilizaţi în prezenta reglementare corespund definiţiilor din Codul aerian (Legea nr. l30/2000).

1.3.2 Abrevieri:

AACR   -    Autoritatea Aeronautică Civilă Română

AD /AP -     aerodrom / aeroport

ICAO     -    Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (International Civil Aviation Organization)

MTCT -       Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului

RACR   -     Reglementări Aeronautice Civile Române

CAPITOLUL 2

ACTIVITĂŢI AERONAUTICE CIVILE ÎN DOMENIUL AEROPORTUAR

2.1             Categorii de activităţi aeronautice civile în domeniul aeroportuar

2.1.1 Activităţile aeronautice civile din domeniul aeroportuar sunt activităţi şi servicii necesare pentru amenajarea, întreţinerea şi funcţionarea aeroporturilor, care trebuie să se conformeze unor cerinţe specifice, stabilite prin reglementările aeronautice naţionale şi internaţionale aplicabile, în legătură cu realizarea siguranţei zborului, securităţii aeronautice, regularităţii şi eficienţei traficului aerian.

2.1.2. Activităţile aeronautice civile din domeniul aeroportuar sunt activităţi care se desfaşoară atât în perimetrul unui aeroport (ca servicii suport pentru transportul aerian civil sau ca servicii de construcţii / montaj / întreţinere / reparaţii la infrastructura şi instalaţiile aeroportuare), cât şi în afara perimetrului aeroportului (ca servicii de cercetare / proiectare / fabricaţie / montaj / reparaţii pentru infrastructura, instalaţiile şi echipamentele de aerodrom).

2.1.3 Categoriile de activităţi aeronautice civile din domeniul aeroportuar sunt următoarele:

1.     Asistenţă tehnică (service) aeronave si  operaţiuni  pe platformă si căi  de rulare ...............................................................   - cod AAR

2,     Depozitare şi manipulare marfă şi poştă pentru transportul aerian ..............................................................................................   - cod AAM

3.    Servicii pasageri şi bagaje........................................................   - cod AAX

4.    Catering şi aprovizionare eu materiale de catering la bordul aeronavelor......................................................................................   - cod AAB

5.    Ansamblul de activităţi de handling aeroportuar (două sau mai multe dintre categoriile de activităţi AAR, AAM, AAX,AAB)........ - cod AAH

6.  Proiectare, asistenţă tehnică şi consultanţă de specialitate privind construcţia de obiective noi pentru infrastructura aviaţiei civile, construcţia de facilităţi destinate depozitarii combustibililor, alimentarii combustibililor la aeronave, comunicaţiilor, navigaţiei aeriene, supravegherii şi meteorologiei aeronautice, precum şi pentru lucrări de reparaţii şi modernizări la obiectivele de aviaţie civilă existente..........................................................................................     - cod AAP

7.    Construcţii, reparaţii, întreţinere şi/sau modernizări la obiective de infrastructură a aviaţiei civile şi facilitaţi destinate depozitării combustibililor, alimentării combustibililor la aeronave, comunicaţiilor, navigaţiei aeriene, supravegherii şi meteorologiei aeronautice  ..........................................................................................    - cod AAC

8.    Proiectare, fabricaţie şi montaj echipamente şi sisteme aeroportuare de comunicaţii, navigaţie aeriană, supraveghere şi meteorologie aeronautică   ..............................................................     - cod AAE

9.    Distribuire materii prime, materiale, echipamente, (auto) vehicule speciale, instalaţii şi sisteme cu specific aeroportuar sau conex, destinate şi utilizate în categoriile de activităţi menţionate mai sus sau pentru întreţinerea şi funcţionarea aeroporturilor, cu excepţia următoarelor produse aeronautice: aeronave, repere/componente de aeronavă (inclusiv motoare şi elice complete), materii prime şi materiale destinate construcţiei, întreţinerii şi operării  aeronavelor (inclusiv combustibili,  lubrifianţi,  vopsele  şi alte produse chimice asociate)........................................................    - cod AAD

10.    Lucrări speciale pentru aeronautică civilă (studii, determinări, atestări, evaluări), pentru producerea de date şi informaţii utilizabile în domeniul aeronautic civil...........................................................     - cod AAS

11.    Alte activităţi, supuse respectării unor cerinţe aeronautice specifice........................................................................................      - cod AAZ

2.1.4   Pentru   desfăşurarea   activităţilor   aeronautice   civile   menţionate   în   paragraful   2.1.3, organizaţiile de profil trebuie să fie autorizate de AACR conform prevederilor prezentei reglementări.

CAPITOLUL 3

CERINŢE PENTRU AUTORIZAREA / MENŢINEREA VALABILITĂŢII AUTORIZĂRII AGENŢILOR AERONAUTICI CIVILI DIN DOMENIUL AEROPOTUAR

3.1              Cerinţe generale

3.1.1 (a) Organizaţia care solicită autorizarea ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar trebuie să fie constituită şi să funcţioneze în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale aplicabile.

(b) Activitatea(atile) pentru care .solicită autorizarea trebuie să fie inclusă(e) in obiectul de activitate declarat şi înregistrat legal.

1.1.2  (a) Organizaţia care solicită autorizarea ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar trebuie să dispună de capabilitatea tehnică şi operaţională (dotare tehnică şi structuri organizatorice) adecvate specificului activităţii, pentru a realiza siguranţa zborului şi securitatea aeronautică, precum şi calitatea serviciilor prestate.

(b) Organizaţia trebuie să dispună de capacitatea financiară necesară pentru susţinerea activitaţii(lor) autorizate şi de acoperire asiguratorie suficientă, corelată cu tipul şi volumul activităţii(lor) autorizate.

3.1.3   Activităţile de profil trebuie să fie organizate, conduse şi executate, după caz, pe bază de:

(a)   proceduri operaţionale detaliate, constituite în Manualul operaţional;   sau

(b)   sistem de asigurare a calităţii, definit în  Manualul  calităţii  şi  implementat la nivelul organizaţiei.

3.1.4   Organizaţia trebuie să deţină reglementările aeronautice naţionale şi internaţionale (standarde, norme, manuale, specificaţii, alte publicaţii tehnice de specialitate) aplicabile pentru activitatea(ăţile) de bază pe care o(le) desfăşoară în domeniul aeroportuar.

3.1.5  Organizaţia trebuie să accepte autoritatea de inspecţie şi de supraveghere exercitată de Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) şi să aplice măsurile corective sau cerinţele specifice stabilite de AACR.

3.2              Cerinţe privind facilităţile

3.2.1   Activităţile cu implicaţii în siguranţa zborului desfăşurate în perimetrul infrastructurii aeroportuare trebuie să fie executate cu echipamente şi facilităţi adecvate, autorizate de AACR.

3.2.2  Echipamentele şi serviciile din domeniul aeroportuar trebuie contractate numai cu furnizori din ţară autorizaţi ca agenţi aeronautici civili sau cu furnizori externi recunoscuţi de AACR (furnizori cu renume şi experienţă în domeniul aeronautic).

3.2.3  Echipamentele folosite pentru activităţile de handling aeroportuar trebuie să corespundă specificaţiilor producătorului şi să fie autorizate de AACR.

3.2.4  Orice alte echipamente utilizate trebuie să aibă caracteristicile şi performanţele adecvate scopului aeronautic propus şi să fie acceptate de AACR.

3.2.5  (a) Organizaţia trebuie să implementeze şi să menţină un program de întreţinere tehnică şi reparaţii pentru echipamente şi facilităţi, un sistem de evidenţă a stării tehnice pentru echipamentele şi facilităţile respective, precum şi un sistem de înregistrări privind întreţinerea tehnică a acestora.

(b) Programul şi sistemele menţionate la lit. (a) trebuie să fie acceptate de AACR.

3.3              Cerinţe privind personalul organizaţiei

3.3.1    Organizaţia trebuie să dispună de personal suficient pentru a putea desfăşura activităţile aeronautice preconizate.

3.3.2  Competenţa personalului implicat în activităţi cu specific aeronautic trebuie stabilită în conformitate cu proceduri şi standarde acceptabile AACR.

3.3.3   (a) Personalul implicat în activităţi cu specific aeronautic trebuie să cunoască şi să aplice curent reglementările aeronautice naţionale şt internaţionale referitoare la domeniul de activitate pentru care este autorizat şi cele în legătură cu siguranţa şi securitatea aeronautică .

(b) Personalul implicat în activităţi cu specific aeronautic trebuie să aibă o experienţă relevantă şi să beneficieze de instruire iniţială şi recurentă în conformitate cu un program acceptabil AACR.

CAPITOLUL 4

PROCEDURA DE AUTORIZARE A AGENTILOR AERONAUTICI CIVILI DIN DOMENIUL AEROPORTUAR

4.1             Semnificaţia autorizării

4.1.1   Certificatul de autorizare ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar atesta ca organizaţia titulara este autorizata de Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), în conformitate cu prevederile reglementărilor aeronautice civile, să desfăşoare activităţile prevăzute în anexa la documentul de autorizare.

4.1.2    Certificatul de autorizare ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar emis unei organizaţii atestă că organizaţia respectivă are capacitatea tehnică şi operaţională să desfaşoare activităţi aeronautice în domeniul aeroportuar şi conferă organizaţiei dreptul să angajeze şi să presteze pe teritoriul naţional activităţile autorizate.

4.1.3 In procesul autorizării, organizaţia trebuie să facă dovada că:

(a)   are capabilitatea de a desfăşura activitatea pentru care a cerut autorizarea la standardul de calitate impus de domeniul aeronautic civil şi se conformează cerinţelor de siguranţă a traficului aerian

(b)   se conformează cerinţelor de dotare şi întreţinere tehnică impuse de natura / specificul şi amploarea / extinderea activităţii preconizate;

(c)    are asigurat un management adecvat, compatibil cu cerinţele legislaţiei naţionale şi ale reglementărilor aeronautice în vigoare;

(d)    are stabilite proceduri acceptabile AACR în conformitate cu prezenta reglementare, cu cerinţele aeronautice aplicabile şi cu respectarea legislaţiei în domeniu;

(e)   are stabilit şi implementează un sistem al calităţii acceptabil AACR, incluzând evaluări independente, care să monitorizeze activităţile autorizate;

(f)    a desemnat o persoană cu responsabilităţi în implementarea sistemului calităţii şi a supravegherii menţinerii condiţiilor de autorizare;

(g) deţine resurse financiare suficiente şi are perspectiva de realizare a activităţii propuse.

4.2            Etapele autorizării

4.2.1  Procedura de autorizare a unui agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar cuprinde următoarele etape:

(a)  solicitarea autorizării;

(b)  verificarea documentaţiei pentru autorizare;

(c)  evaluarea organizaţiei la faţa locului;

(d)  acordarea Certificatului de autorizare.

4.2.2   (a) Durata procesului de autorizare este de 60 de zile calendaristice de la data depunerii cererii de autorizare.

(b) Această perioadă se prelungeşte cu intervalele de timp în care solicitantul aplică cerinţele suplimentare formulate de AACR (completarea documentaţiei prezentate iniţial, implementarea unor măsuri corective, etc.).

4.2.3    Activităţile de verificare, evaluare şi supraveghere sunt servicii prestate de AACR către solicitanţii şi deţinătorii de autorizaţii de agenţi aeronautici civili în domeniul aeroportuar şi se tarifează potrivit prevederilor legale în vigoare.

4.3             Solicitarea autorizării

4.3.1      Pentru obţinerea Certificalului de autorizare ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar, solicitantul trebuie să prezinte la AACR cererea pentru acordarea Certificatului de autorizare, însoţită de următoarele documente:

(a)   Memoriul de prezentare a organizaţiei;

(b)   Manualul operaţional (pentru activităţile cu codurile AAB, AAR. AAH, AAM, AAX) sau Manualul calităţii (pentru activităţile cu codurile AAC, AAD, AAE, AAP, AAS);

(c) Raportul de autoevaluare a conformării organizaţiei eu cerinţele aplicabile activităţilor pentru care se solicită autorizarea şi cu datele declarate după caz, în Manualul operaţional sau în Manualul calităţii.

(d)  alte documente care pot susţine cererea de autorizare;

(e)   dovada plăţii tarifului cuvenit AACR pentru activitatea de evaluare în vederea autorizării.

4.3.2  Solicitantul va fi informat de AACR asupra conţinutului şi formei documentaţiei necesare autorizării, precum şi asupra etapelor procedurii de autorizare.

4.4              Verificarea documentaţiei pentru autorizare

4.4.1  In etapa de verificare a documentaţiei pentru autorizare, AACR realizează analiza de fond a documentaţiei prezentate: conţinutul, modul de întocmire şi de prezentare, informaţiile declarate de solicitant în legătură cu organizaţia şi cu activităţile propuse pentru autorizare, nivelul de documentare relativ la prevederile legislaţiei naţionale şi ale reglementărilor aeronautice aplicabile, etc.

4.4.2   Analiza documentelor prezentate de solicitant în vederea autorizării se efectuează la sediul AACR.

4.4.3    (a) După primirea cererii de autorizare şi a documentaţiei aferente, AACR efectuează verificarea acesteia.

(b) în cazul în care în timpul procesului de evaluare se constată că este necesar să se introducă documente în completarea dosarului de autorizare, perioada de autorizare de maximum 60 zile se va prelungi corespunzător timpului necesar societăţii de a elabora şi a depune la AACR documentele în cauză.

4.4.4   La verificarea cererii pentru autorizare şi a Memoriului de prezentare a organizaţiei, AACR urmăreşte:

(1)   datele de identificare declarate de solicitant;

(2)   împuternicirea, în cazul în care solicitantul este reprezentat de altă persoană;

(3)   actele constitutive, cu toate completările şi modificările ulterioare;

(4)   structura şi conţinutul Memoriului de prezentare a organizaţiei;

(5)   detalii despre activităţile pentru care se solicită autorizarea;

(6)   dovada plăţii tarifului cuvenit AACR pentru activitatea de evaluare în vederea autorizării.

4.4.5    Organizaţia care solicită autorizarea ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar trebuie să întocmească şi să menţină la zi Memoriul de prezentare a organizaţiei, structurat conform Anexei   .

4.4.6      La verificarea Manualului operaţional sau Manualului calităţii (după caz), AACR urmăreşte:

(1)  structura organizatorică şi interfeţele compartimentelor prestatoare ale activităţilor pentru care se solicită autorizarea;

(2) procedurile de sistem, procedurile tehnice de execuţie, procedurile operaţionale, instrucţiuni de lucru specifice activităţilor pentru care se solicită autorizarea;

(3)   facilităţile tehnice specifice şi facilităţile conexe, proceduri de control şi întreţinere, elc;

(4)   documentele de autori/are emise de autorităţile de stat în domeniu pentru asigurarea protecţiei muncii, prevenirii şi stingerii incendiilor şi proiecţiei mediului înconjurător, dotările tehnice şi măsurile adoptate pentru menţinerea condiţiilor din aceste domenii.

(5)   programul de instruire, calificare şi perfecţionare profesională a personalului de conducere şi de execuţie implicat în activităţile pentru care se solicită autorizarea:

(6)   modalităţile de planificare, lansare, organizare/derulare, control şi înregistrare a activităţilor pentru care se solicită autorizarea;

(7)   alte elemente de evaluare, specifice activităţilor din domeniul aeroportuar supuse autorizării.

4.4.7     In cazul în care sunt necesare precizări suplimentare, modificări şi/sau completări la cererea şi/sau documentaţia pentru autorizare, AACR va cere în scris solicitantului informaţiile respective.

4.4.8   Solicitantul trebuie să actualizeze în mod corespunzător şi operativ documentaţia.

4.4.9    Solicitantul îşi asumă şi poartă integra! responsabilitatea pentru autenticitatea informaţiilor/datelor furnizate.

4.5            Evaluarea organizaţiei la faţa locului

4.5.1   în etapa evaluării organizaţiei la faţa locului, AACR urmăreşte concordanţa datelor declarate cu situaţia reală a organizaţiei şi completarea informaţiilor necesare la atestarea capabilităţii şi capacităţii organizaţiei de a desfăşura în condiţii de siguranţă şi eficienţă activitatea(activităţile) pentru care solicită autorizarea.

4.5.2   Evaluarea se realizează prin inspecţii de documentare efectuate de inspectori sau de echipe de inspectori ai AACR în zonele de activitate care au legătură directă cu obiectul autorizării, după caz, astfel:

(a)   la sediul solicitantului;

(b)   în sectoarele operaţionale;

(c)   la bazele / punctele de activitate;

(d)   la facilităţile tehnice proprii sau închiriate;

(e)   în orice alte zone considerate de inspectorii AACR necesar a fi vizitate.

4.5.3   Printre obiectivele inspecţiei la faţa locului, inspectorii AACR vor urmări dacă:

(a)      mijloacele tehnice specifice şi facilităţile conexe (incluzând echipamente, instalaţii, dispozitive, materiale, programe de calcul, etc.) sunt adecvate pentru susţinerea activităţii propuse. Echipamentele aeroportuare trebuie să fie acceptate de AACR pentru a corespunde cerinţelor de siguranţă.

(b)      organizaţia - sau compartimentul specializat pentru activităţi în domeniul aeroportuar -dispune de un cadru organizatoric adecvat şi funcţionează conform procedurilor implementate şi cuprinse în sistemul calităţii :

(c)      personalul cu funcţii de conducere şi de execuţie trebuie să aibă o pregătire corespunzătoare în domeniu. să cunoască şi să aplice procedurile sistemului calităţii, legislaţia în vigoare, alte norme şi reglementări din domeniul sau de responsabilitate. Personalul trebuie să fie instruit, testat. autorizai. licenţiat după caz,

(d)      laboratoarele de încercări sunt autorizate şi certificate. aparatele şi/sau dispozitivele de măsură   şi   control   sunt   verificate   şi   calibrate   corespunzător.   conform   procedurilor sistemului calităţii. Laboratoarele de încercări vor putea li autorizate de către AACR sau, după caz, AACR va putea accepta autorizările altei autorităţi a statului abilitată în domeniu, sau autorizările altor autorităţi internaţionale recunoscute în domeniu.

(e) Manualul operaţional sau Manualul calităţii sunt complete, actualizate, difuzate, cunoscute integral sau pe secţiuni - după necesităţi - si implementate de toate compartimentele implicate.

Procedurile sistemului calităţii şi instrucţiunile de lucru sunt actualizate si difuzate, iar prevederile lor sunt cunoscute şi aplicate în activitatea curentă (evaluare prin urmărirea nemijlocită a derulării activităţii, verificarea documentelor întocmite, chestionarea prin sondaj a personalului implicat, etc);

(f) echipamentele, aparatele, instalaţiile, dotările tehnice speciale şi facilităţile sunt în stare bună de funcţionare şi există proceduri implementate de verificare, control, întreţinere/reparaţii precum şi înregistrare a datelor referitoare la menţinerea stării lor tehnice. Echipamentele aeroportuare vor fi acceptate/autorizate de AACR, pentru asigurarea cerinţelor de siguranţă.

(g) încadrarea compartimentelor şi/sau sectoarelor de activitate cu personal este corespunzătoare (numeric, domenii/profiluri, nivel de pregătire de specialitate, calificare şi experienţă profesională, documente doveditoare, etc);

(h) există condiţii corespunzătoare pentru desfăşurarea activităţii, inclusiv pentru personal, sunt respectate cerinţele de protecţia muncii şi prevenirii şi stingerii incendiilor şi dacă sectoarele/spaţiile de lucru sunt organizate optim şi funcţional;

(i) în baza documentară şi la locurile de desfăşurare a activităţii există norme, manuale. specificaţii tehnice, etc. din domeniul aeronautic în legătură directă cu activităţile care fac obiectul autorizării, precum şi dacă prevederile acestora sunt cunoscute, aplicate şi respectate;

(j) subunităţile dislocate în alte localităţi - unde este cazul - şi care vor executa activităţi în domeniul aeroportuar în baza autorizării organizaţiei sunt coordonate/integrate corespunzător privind organizarea, structura ierarhică de autoritate şi control, baza de documentare, circuitul informaţional, structura şi competenţa personalului, dotarea tehnică; urmărirea, verificarea şi înregistrarea activităţilor, respectarea sistemului calităţii adoptat de organizaţie, etc);

(k) alte aspecte specifice activităţilor care fac obiectul autorizării sunt compatibile cu exigenţele domeniului aeronautic: siguranţa, regularitatea şi eficienţa traficului aerian, calitatea activităţilor/serviciilor prestate, etc.

4.5.4  La finalizarea evaluării la faţa locului, inspectorii AACR vor stabili neconformităţile faţă de cerinţele pentru autorizare în domeniul aeroportuar. AACR va notifica organizaţia în termen de 15 zile lucrătoare în legătură cu neconformităţile constatate şi va formula cerinţe suplimentare,

4.5.5   (a) Solicitantul va transmite la AACR. în scris, programul măsurilor corective preconizate (acţiuni/activităţi, grafic de timp, etc.) pentru eliminarea neconformităţilor semnalate.

(b) în forma acceptată de AACR programul trebuie aplicat în mod operativ de către solicitant.

4.5.6   în situaţia în care se constată că organizaţia îndeplineşte condiţiile de autorizare în totalitate sau cu limite, inspectorii AACR vor stabili restricţiile care se impun şi vor întocmi Raportul de evaluare în vederea emiterii Certificatului de autorizare.

4.5.7    AACR va efectua evaluări de supraveghere şi va verifica stadiul îndeplinirii măsurilor corective sau preventive din program,

4.6       Acordarea Certificatului de autorizare

4.6.1    (a) Rezultatele acţiunilor de evaluare se concretizează prin întocmirea de către inspectorii AACR a unui Raport de evaluare în care se consemnează aprecierile privind capacitatea solicitantului de a desfăşura activităţi aeroportuare în condiţii de siguranţă şi eficienţă, neconformitaţile constatate, cerinţe suplimentare ce trebuie îndeplinite de solicitant, termenele de înlăturare a neconformităţilor şi de îndeplinire a cerinţelor suplimentare formulate de AACR. Raportul de evaluare va mai cuprinde domeniul de autorizare admis cu eventualele restricţii. In Raportul de evaluare se vor mai specifica reglementările, standardele, normele şi alte documente de referinţă interne sau internaţionale, care au fost considerate în cadrul evaluării, vor li nominalizate compartimentele semnificative evaluate, obiectivele inspectate, etc. Raportul de evaluare va fi semnat de către inspectorii AACR implicaţi în procesul de evaluare şi va fi aprobat de Directorul Direcţiei de specialitate din cadrul AACR.

(b) în funcţie de constatările referitoare la întrunirea sau neîntrunirea cerinţelor de autorizare prevăzute de reglementările aplicabile, Raportul de evaluare va consemna acordarea, respectiv neacordarea, Certificatului de autorizare.

4.6.2   Directorul General al AACR decide acordarea sau neacordarea Certificatului de autorizare, în baza concluziilor prezentate în Raportul de evaluare,

4.6.3   (a) Certificatul de autorizare se semnează de Directorul General al AACR, Directorul Direcţiei de specialitate şi de Consilierul juridic din cadrul AACR.

(b) în Anexa la Certificatul de autorizare se precizează condiţiile si/sau restricţiile impuse activităţilor autorizate.

4.6.4 Termenul de valabilitate al Certificatului de autorizare este de 1 an, de la data emiterii.

4.6.5  (a) Certificatului de autorizare emis de AACR se transmite solicitantului, însoţit de un exemplar al Raportului de evaluare.

(b) Un exemplar martor al Certificatului de autorizare rămâne la AACR.

4.6.6   După primirea Certificatului de autorizare, deţinătorul acestuia are statut de agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar şi poate desfăşura activităţile autorizate pe aeroporturile din România - în condiţiile şi cu restricţiile stabilite de AACR.

4.6.7   După emiterea Certificatului de autorizare, AACR procedează la declanşarea activităţii de supraveghere.

4.6.8    Decizia de neacordare a Certificatului de autorizare. însoţită de motivele care au stat la baza adoptării ei, se comunică de AACR, în scris, în termen de 15 zile lucrătoare de la luarea deciziei, solicitantului autorizaţiei.

4.6.9  (a) în cazul neacordării Certificatului de autorizare, solicitantul poate să conteste decizia la AACR, în termen de 15 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă. AACR va transmite către solicitant în termen de 10 zile lucrătoare decizia de menţinere sau revocare a neacordării autorizării,

(b) Solicitantul va putea contesta menţinerea de către AACR a deciziei de neacordare a autorizaţiei, la MTCT, în termen de 15 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă. Termenul de soluţionare a contestaţiei de către MTCT este stabilit de legislaţia naţională în vigoare privind modul de soluţionare a contestaţiilor şi sesizărilor de către instituţiile administraţiei publice centrale.

4.7            Prelungirea valabilităţii Certificatului de autorizare

4.7.1 Condiţii de prelungire a valabilităţii Certificatului de autorizare:

(a)   agentul aeronautic care solicită prelungirea îndeplineşte condiţiile prevăzute la paragraful 4.1.3 al prezentei reglementări;

(b)   agentul aeronautic care solicită prelungirea îşi asumă respectarea tuturor reglementărilor şi normelor legale intrate în vigoare în perioada de valabilitate a Certificatului anterior;

(c)  agentul aeronautic care solicită prelungirea îşi îndeplineşte obligaţiile de plată a serviciilor prestate de către AACR;

(d) nu există rapoarte de constatare sau reclamaţii, primite de AACR privind deficienţe de fond ale activităţii sau lucrărilor organizaţiei care solicită prelungirea;

(e) instituţiile abilitate ale statului nu au constatat deficienţe în activitatea desfăşurată de organizaţia care solicită prelungirea în perioada de valabilitate a certificatului anterior.

4.7.2  Solicitarea prelungirii valabilităţii Certificatului de autorizare se face printr-o cerere depusă la AACR cu 45 de zile înainte de expirarea datei de valabilitate, însoţită de următoarele documente:

(a) Raportul de autoevaluare pentru activităţile cu profil aeronautic, incluzând, după caz, schimbările de natură organizatorică, tehnică şi operaţională faţă de condiţiile din perioada evaluării iniţiale sau de la ultima inspecţie de supraveghere, programe propuse privind acţiunile corective, lista procedurilor comune cu administratorul aeroportului si/sau administratorul serviciilor de trafic aerian, etc;

(b) dovada plăţii tarifului cuvenit AACR pentru activitatea de prelungire a autorizării.

4.7.3   Procesul de evaluare va parcurge ciclul descris în secţiunile 4.4, 4.5 si 4.6, adaptat la specificul solicitării.

4.7.4  Prelungirea valabilităţii Certificatului de autorizare se face în baza Raportului de evaluare, emis în urma evaluării agentului aeronautic în cauză şi în conformitate cu prevederile secţiunii 4.6.

4.7.5  Decizia de aprobare a prelungirii perioadei de valabilitate a Certificatului de autorizare este urmată de emiterea noii ediţii a Certificatului de autorizare.

4.7.6  Prelungirea perioadei de valabilitate a Certificatului de autorizare este de 1 an.

4.7.7  Dacă Certificatul de autorizare expiră, prin depăşirea datei de valabilitate, organizaţia în cauză trebuie să se reautorizeze (procedura de autorizare iniţială şi de acordare a Certificatului).

4.7.8  Neplata tarifului cuvenit AACR îndreptăţeşte AACR să suspende autorizarea, până la achitarea obligaţiilor financiare.

4.7.9   (a) în cazul neprelungirii valabilităţii Certificatului de autorizare, solicitantul poate să conteste decizia la AACR, în termen de 15 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă. AACR va transmite către solicitant în termen de 10 zile lucrătoare decizia de menţinere sau revocare a neprelungirii autorizării,

(b) Solicitantul va putea contesta menţinerea de către AACR a deciziei de neprelungire a autorizaţiei, la MTCT, în termen de 15 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă. Termenul de soluţionare a contestaţiei de către MTCT nu va depăşi 30 zile de la data înregistrării contestaţiei.

4.8           Modificarea Certificatului de autorizare

4.8.1   Pentru modificarea gamei de activităţi autorizate, un agent aeronautic civil se va adresa AACR cu o cerere de modificare a Certificatului de autorizare. însoţită de următoarele documente:

(a)   Raportul de autoevaluare pentru activităţile cu profil aeronautic, incluzând. după caz. schimbările de natură organizatorică, tehnică şi operaţională faţă de condiţiile din perioada evaluării iniţiale sau de la ultima inspecţie de supraveghere, programe propuse privind acţiunile corective, noile proceduri comune cu administratorul aeroportului şi/sau administratorul serviciilor de trafic aerian, etc:

(b)  dovada plăţii tarifului cuvenit AACR pentru activitatea de modificare a autorizării.

4.8.2    Modificările pot consta în includerea/excluderea unor activităţi din categoria autorizată, restrângerea/extinderea cadrului de realizare a unor activităţi din categoria autorizată şi/sau includerea/excluderea uneia sau mai multor categorii de activităţi (relativ la clasificarea din Cap. 2, para. 2.1.3).

4.8.3   Procesul de evaluare va parcurge ciclul descris în secţiunile 4.4. 4.5 şi 4.6, adaptat la specificul modificării solicitate.

4.8.4 Aprobarea modificărilor este urmată de emiterea noii ediţii a anexei la Certificatul de autorizare în cauza.

4.9            Restricţionarea sau suspendarea Certificatului de autorizare

4.9.1   Certificatul  de autorizare ca agent aeronautic civil în domeniul  aeroportuar  poate   fi restricţionat de AACR pe o perioadă limitată, în cazul în care deţinătorul acestuia:

(a)   nu mai îndeplineşte integral, pentru o parte din activitatea agentului aeronautic;

(b)   nu mai dispune, temporar, de facilităţile necesare executării activităţii;

(c)   se abate in activitatea sa de la cerinţele specifice stabilite prin prezenta reglementare şi de la clementele declarate în Memoriul de prezentare a organizaţiei;

(d)   nu respectă reglementările aeronautice aplicabile sau cerinţele specifice stabilite de AACR;

4.9.2   Certificatul de autorizare ea agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar poate fi suspendat de AACR pe o perioadă limitată, în cazul în care deţinătorul acestuia:

(a)  nu şi-a achitat obligaţiile de plată ce îi revin pentru servicii prestate de către AACR;

(b)  are deficienţe minore în activitate;

(c)  nu mai dispune, temporar, de facilităţile necesare executării activităţii;

(d)  se abate în activitatea sa de la cerinţele specifice stabilite prin prezenta reglementare şi de la elementele declarate în Memoriul de prezentare a organizaţiei;

(e)  nu respectă reglementările aeronautice aplicabile sau cerinţele specifice stabilite de AACR;

(f)   nu respectă obligaţiile stabilite prin convenţii/contracte cu administratorii infrastructurilor aeronautice în care desfăşoară activităţi şi/sau sunt locatari;

(g)  este răspunzător pentru producerea unor incidente aeronautice în perimetrul infrastructurilor aeroportuare sau a unor situaţii care afectează siguranţa activităţilor aeroportuare.

4.9.3 Restricţionarea sau suspendarea Certificatului de autorizare se aplică şi atunci când AACR este notificată de către unul din organismele de stat specializate, din cadrul MTCT (Corpul de control al MTCT, Inspectoratul de Stat în Construcţii, Direcţia Generală a Aviaţiei Civile, Inspectoratul Aviaţiei Civile), care constată că agentul aeronautic se află într-unul din cazurile descrise la para.4.9.1 şi para. 4.9.2

4.9.4  Restricţionarea sau suspendarea Certificatului de autorizare se face în baza:

(a)   propunerilor din actele de constatare întocmite de inspectorii AACR în cadrul inspecţiilor de supraveghere;

(b)   constatărilor urmare a verificării reclamaţiilor / sesizărilor primite de la beneficiarii serviciilor agentului aeronautic în cauză;

(c)  constatărilor organismelor de stat specializate menţionate ta para. 4.9.3.

4.9.5  Decizia de restricţionare sau suspendare a Certificatului de autorizare. însoţită de motivele care au stat la baza adoptării ei. se comunică de AACR, în scris, în termen de 15 zile de la luarea deciziei, solicitantului autorizaţiei.

4.9.6 (a) Certificatul de autorizare poate fi suspendat pe o perioada de cel mult 6 luni.

(b) Dacă până la expirarea perioadei de suspendare nu sunt eliminate cauzele care au condus la suspendarea Certificatului de autorizare. acesta se anulează.

4.9.7 Restricţionarea sau suspendarea Certificatului de autorizare se stabilesc de AACR in funcţie de riscul potenţial, generat de activitatea agentului aeronautic în cauza.

4.10           Anularea Certificatului de autorizare

4.10.1   Certificatul de autorizare poate fi anulat de AACR  în cazul în care deţinătorul acestuia:

(a)   are deficienţe majore în activitatea derulata.

-   constatate cu ocazia inspecţiilor instituţiilor abilitate ale statului şi comunicate de acestea la AACR;

-   semnalate de reclamaţiile beneficiarilor (agenţi aeronautici civili) şi confirmate de inspecţiile de supraveghere ale AACR;

-   semnalate de reclamaţiile beneficiarilor (agenţi aeronautici civili) şi susţinute prin rapoarte de control, evaluări, ete. ale instituţiilor abilitate ale statului;

(b)   prezintă neconformităţi majore, constatate de către AACR în cadrul procesului de supraveghere a agentului aeronautic în cauză;

(c)   nu mai dispune de facilităţile necesare executării activităţii;

(d)   a radiat din obiectul său de activitate legal înregistrat activităţile autorizate;

(e)   se abate sistematic în activitatea sa de la cerinţele specifice stabilite prin prezenta reglementare, de la elementele declarate în documentaţia de autorizare prezentată şi/sau de la condiţiile iniţiale de acordare a Certificatului de autorizare, referitoare la siguranţa, regularitatea şi eficienţa traficului aerian, precum şi la calitatea activităţilor/serviciilor aeroportuare prestate;

(f)    nu respectă obligaţiile stabilite prin convenţii/contracte cu administratorii infrastructurilor aeronautice în care desfăşoară activităţi şi/sau sunt locatari;

(g)   este răspunzător pentru producerea unor incidente aeronautice majore în perimetrul infrastructurilor aeroportuare sau a unor situaţii care afectează grav siguranţa activităţilor aeroportuare;

(h) omite să corecteze în termenul de suspendare deficienţele care au justificat măsura suspendării temporare a autorizaţiei;

(i)   solicită în scris anularea şi depune documentul original la AACR.

4.10.2   Anularea Certificatului de autorizare se face în baza:

(a)  propunerilor din actele de constatare întocmite de inspectorii AACR în cadrul inspecţiilor de supraveghere;

(b)  constatărilor urmare  a verificării  reclamaţiilor /  sesizărilor primite de  la  beneficiarii serviciilor agentului aeronautic în cauza;

(c) constatărilor organismelor de stat specializate menţionate la para. 4.9.3.

4.10.3  Decizia de anulare a Certificatului de autorizare, însoţită de motivele care au stat la baza adoptării ei, se comunică de AACR, în scris, în termen de 15 zile de la luarea deciziei, solicitantului autorizaţiei.

4.11            Contestaţii

4.11 (a) Contestaţiile împotriva deciziei de restricţionare, suspendare sau anulare a Certificatului de autorizare se depun la AACR. de către agentul aeronautic în cauza, în termen de 15 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă. AACR va transmite către solicitant în termen de 10 zile lucrătoare decizia de menţinere sau revocare a restricţionării, suspendării sau anularii Certificatului de autorizare.

(b) Solicitantul va putea contesta menţinerea de către AACR a deciziei de restricţionare, suspendare sau anulare a Certificatului de autorizare, la MTCT în termen de 15 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă. Termenul de soluţionare a contestaţiei de către MTCT este stabilit de legislaţia naţională în vigoare privind modul de soluţionare a contestaţiilor şi sesizărilor de către instituţiile administraţiei publice centralei.

CAPITOLUL 5

PROCEDURA DE SUPRAVEGHERE A ACTIVITĂŢII AGENŢILOR ECONOMICI AERONAUTICI CIVILI DIN DOMENIUL AEROPORTUAR

5.1             Scopul procesului de supraveghere

5.1.1     Procesul de supraveghere a activităţilor desfăşurate de agenţii aeronautici civili din domeniul aeroportuar arc scopul de a verifica dacă aceştia:

(1)     menţin condiţiile existente la acordarea autorizării iniţiale şi respectă cerinţele specifice menţionate în Anexa la Certificatul de autorizare;

(2)     respectă cerinţele reglementărilor aeronautice civile aplicabile privind siguranţa, regularitatea şi eficienţa activităţilor aeroportuare şi a traficului aerian, precum şi calitatea serviciilor prestate.

5.1.2    Supravegherea activităţilor desfăşurate de agenţii aeronautici civili din domeniul aeroportuar se efectuează pe întreaga perioada de valabilitate a Certificatului de autorizare.

5.2            Organizarea procesului de supraveghere

5.2.1   (a) Procesul de supraveghere se organizează, este condus şi se execută de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), cu inspectori aeronautici de specialitate.

(b) Supravegherea se realizează pe baza programului şi procedurilor stabilite de AACR, adaptate specificului fiecărei categorii de activităţi din domeniul aeroportuar.

5.2.2  Activitatea de supraveghere se realizează prin inspecţii şi evaluări periodice ale activităţilor de profil desfăşurate de aeronautici civili din domeniul aeroportuar

5.2.3  In cazul sesizării unor deficienţe sau a apariţiei unor dificultăţi, de orice natură, care afectează sau ar putea afecta siguranţa activităţilor aeronautice, AACR organizează inspecţii speciale pentru cazul respectiv.

5.2.4  (a) Dacă în urma activităţii de supraveghere se constată că deţinătorul Certificatului de autorizare nu mai îndeplineşte condiţiile cerute pentru autorizare sau nu respectă limitările specificate în documentul de autorizare, AACR informează imediat, în scris, agentul aeronautic in cauza asupra neconformităţilor constatate si solicita remedierea acestora intr-o perioada de timp determinată.

(b) AACR evaluează dacă agentul aeronautic implicat mai poate continua activitatea în perioada de remediere a neconformităţilor constatate şi. în consecinţă. AACR poate restricţiona sau suspenda autorizarea în perioada de referinţă.

5.2.5     In cazul în care deficienţele sesizate nu se remediază, AACR suspendă sau revocă (anulează) documentul de autorizare al agentului aeronautic respectiv.

CAPITOLUL 6

RESPONSABILITĂŢI SI OBLIGAŢII

6.1  Agenţii aeronautici civili din domeniul aeroportuar sau conex trebuie să:

(a)   Menţină organizaţia, facilităţile, cadrul operaţional şi/sau sistemul calităţii conform prevederilor prezentei reglementări şi cel puţin ta standardul declarat iniţial, constatat şi aprobat prin Certificatul de autorizare acordat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR).

(b)  Desfăşoare în domeniul aeronautic numai activităţile/serviciile pentru care deţin autorizare. cu respectarea limitărilor stabilite în Anexa la Certificatul de autorizare.

(c)  Permită şi asigure persoanelor desemnate de AACR accesul la documentaţia şi facilităţile proprii şi ale subcontractanţilor/furnizorilor, pentru efectuarea evaluării sau supravegherii necesare determinării conformării continue a organizaţiei cu prevederile prezentei reglementări şi ale celorlalte reglementări aeronautice aplicabile.

(d)   Comunice la AACR, anticipat când este posibil, orice modificare semnificativă în organizare, facilităţi, sistemul calităţii sau proceduri operaţionale, însoţită de o evaluare a implicaţiilor potenţiale şi de un plan de măsuri pentru eliminarea sau minimizarea acestora.

(e)  Utilizeze ca subcontractanţi/furnizori agenţi aeronautici civili (organizaţii autorizate în domeniul aeronautic) sau alte organizaţii pentru care AACR a acceptat ca evaluarea să fie făcută de agentul aeronautic civil în cauză, prin sistemul propriu de asigurare a calităţii.

6.2 In activitatea curentă, titularul Certificatului de autorizare are obligaţia să prezinte la AACR spre aprobare/avizare, înainte de predare către beneficiar şi/sau aplicare, rezultatele specifice ale activităţilor sale cu profil aeronautic (studii teoretice, proiecte tehnice, programe/planuri, documentaţii tehnice, buletine de laborator, etc).

Anexă la reglementare

MEMORIUL DE PREZENTARE

Solicitantul trebuie să întocmească şi să menţină la zi Memoriul de prezentare a organizaţiei, care va fi structurat şi va conţine cel puţin următoarele elemente:

PARTEA 1 : INFORMAŢII PRELIMINARII

01.   Cuprins

02.   Scopul Memoriului de prezentare

03.   Documente de referinţă

04.   Abrevieri şi sigle

05.   Definiţii şi terminologie

06.   Lista paginilor efective

07.   Lista reviziilor

08.   Lista de distribuţie a memoriului

09.   Prezentarea organizaţiei

PARTEA 1 : MANAGEMENT

1.1. Declaraţia managerului responsabil al organizaţiei din care să reiasă conformarea Memoriului de prezentare şi a manualelor conexe cu reglementările aplicabile în vigoare. In cazul în care conducerea organizaţiei decide delegarea competenţelor în aplicarea dispoziţiilor Memoriului de prezentare, acest fapt va fi stipulat şi persoana delegată va fi precizată.

1.2.   Personalul de conducere

1.3.   Sarcinile şi responsabilităţile personalului de conducere

1.4.   Organigrama organizaţiei

1.5.   Personalul de inspecţie / certificare

1.6.  Resurse umane

1.7.   Descrierea generală a facilităţilor / amplasamentelor

1.8.   Domeniul de activitate

1.9.   Procedura de notificare  la AACR a modificărilor relative la activităţile organizaţiei/ autorizări/ amplasamente/ personal

1.10.  Procedura de amendare a Memoriului de prezentare

PARTEA 2 : PROCEDURI SPECIFICE SI DE ASIGURAREA CALITĂŢII

2.1

Responsabilitatea managementului

2.11

Stadiul inspecţiilor şi al încercărilor

2.2

Sistemul calităţii

2 12

Controlul produsului neconform

2.3

Analiza contractului

2.13

Acţiuni corective şi preventive

2.4

Controlul documentelor şi al datelor

2.14

Manipulare, depozitare, ambalare, conservare şi livrare

2.5

Aprovizionarea

2.15

Controlul înregistrărilor

2.6

Controlul produsului furnizat de client

2.16

Audituri interne

2.7

Identificarea şi trasabilitatea produsului

2.17

Instruire

2.8

Controlul proceselor

2.18

Service

2.9

Inspecţii şi încercări

2.19

Tehnici statistice

2.10

Controlul   echipamentelor   de   inspecţie. măsurare şi încercare

ANEXE

Formulare utilizate

După caz. organizaţiile solicitante vor elabora un set de proceduri specifice (proceduri operaţionale, proceduri tehnice de execuţie), care vor fi parte a Memoriului de prezentare sau vor constitui un document separat, specificat în Memoriul de prezentare şi alăturat acestuia.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2459/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2459 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu