Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2458 din 18 decembrie 2006

pentru aprobarea Reglementarii aeronautice civile romane privind accesul pe piata serviciilor de handling la sol pe aeroporturi - RACR-APSH, editia 02/2006

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1053 din 29 decembrie 2006



Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, ca autoritate de stat în domeniul transporturilor,

în temeiul prevederilor art. 4 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 4 alin. (1) pct. 12 şi 13 şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul transporturilor, construcţiilor si turismului emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Reglementarea aeronautică civilă română privind accesul pe piaţa serviciilor de handling la sol pe aeroporturi - RACR-APSH, ediţia 02/2006, prevăzută în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţia generală aviaţie civilă din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin transpune următoarele prevederi din Directiva Consiliului 96/67/CE privind accesul pe piaţa serviciilor de handling la sol pe aeroporturile din Comunitate, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JO) nr. 272/1996, cu modificările ulterioare: art. 1 paragrafele 1-3, art. 2-8, art. 9 paragrafele 1-3 şi 6, art. 11, 13, art. 14 paragraful 1 (parţial), art. 15 - 17, art. 19-21, art. 23 paragraful 1.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 5. - Prezentul ordin intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2007.

Art. 6. - La aceeaşi dată Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 2.024/2002 pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române privind accesul pe piaţa serviciilor de handling la sol pe aeroporturi, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 148 din 7 martie 2003, se abrogă.

Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,

Radu Mircea Berceanu

ANEXĂ

REGLEMENTAREA

aeronautică civilă română privind accesul pe piaţa serviciilor de handling la sol pe aeroporturi - RACR-APSH, ediţia 02/2006

Articolul I

Scop

l. Prezenta Reglementare se aplică tuturor aeroporturilor de pe teritoriul României, deschise traficului comercial, în următoarele condiţii:

(a)  Prevederile art. 7(1) referitoare la categoriile de servicii de handling la sol altele decât cele la care se face referire în art. 7 (2), se aplică oricărui aeroport, indiferent de volumul traficului;

(b)  Prevederile referitoare la categoriile de servicii de handling la sol, la care se face referire in art. 7 (2), se aplică aeroporturilor al căror trafic anual este mai mare de un milion de pasageri sau 25.000 tone de marfa;

(c)  Prevederile referitoare la categoriile de servicii de handling la sol la care se face referire in art. 6 se aplică aeroporturilor care au un trafic anual mai mare de 2 milioane de pasageri sau 50.000 tone de marfa.

*) Anexa este reprodusă în facsimil.

2. In situaţia în care un aeroport atinge pragul de trafic de marfa menţionat în prezentul articol, fără a atinge pragul corespunzător de trafic de pasageri, prevederile prezentei Reglementări nu se vor aplica la categoriile de servicii de handling la sol care sunt rezervate exclusiv pentru pasageri.

3. Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va prezenta Comisiei, înainte de 1 iulie al fiecărui an, datele necesare pentru întocmirea listei cu aeroporturile din România la care se face referire în prezentul articol.

Articolul 2

Definiţii şi abrevieri

1. In accepţiunea prezentei Reglementări:

(a)  "aeroport" are înţelesul conform definiţiei date în art. 3.9 din O.G. nr. 29/1997 privind Codul aerian, cu modificările ulterioare;

(b)  „sistem de aeroporturi" înseamnă două sau mai multe aeroporturi grupate, care deservesc acelaşi oraş sau conurbaţie, prevăzut în Anexa II la Regulamentul Consiliului (EEC) nr. 2048/92 din 23 iulie 1992 privind accesul transportatorilor aerieni comunitari pe rute aeriene intera-comunitare.

(c) "organ de conducere al aeroportului" înseamnă o entitate care, în legătură cu alte activităţi sau fără legătură cu acestea, după cum este cazul, are drept obiectiv, în condiţiile respectării legislaţiei şi reglementărilor naţionale, administrarea şi conducerea infrastructurii aeroportului sau. coordonarea şi controlul activităţilor diverşilor operatori prezenţi pe aeroport sau pe sistemul de aeroporturi:

(d)  "utilizator al aeroportului" înseamnă orice persoană fizică sau juridică, responsabilă pentru transportul pasagerilor, al poştei şi/sau al mărfurilor, pe calea aerului, de la sau către aeroportul în cauză:

(e)  "handling la sol" înseamnă serviciile oferite utilizatorilor aeroportului, pe aeroporturi, conform descrierii din Anexa la prezenta Reglementare;

(f)  "handling propriu" înseamnă o situaţie în care un utilizator al unui aeroport prestează direct pentru el însuşi una sau mai multe categorii de servicii de handling la sol şi nu încheie nici un fel de contracte cu terţi pentru prestarea de astfel de servicii; în sensul acestei definiţii, utilizatorii aeroportului, între ei, nu vor fi consideraţi terţe părţi atunci când:

-    unul dintre ei deţine pachetul majoritar de acţiuni al altuia, sau

-    o entitate deţine pachetul majoritar al fiecăruia dintre aceştia:

(g) "prestator de servicii de handling la sol" înseamnă orice persoană fizică sau juridică, care prestează unor terţe părţi una sau mai multe categorii de servicii de handling la sol.

2. Abrevierile utilizate în textul prezentei reglementări au următorul înţeles:

(a) MTCT - Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului

(b) AACR - Regia Autonoma Autoritatea Aeronautică Civilă Română

(c) ROMATSA - Regia Autonomă „Administraţia Serviciilor de Trafic Aerian" - ROMATSA

(d) Comisia - Comisia Europeană

Articolul 3

Organul de conducere al aeroportului

1. In sensul prezentei Reglementări, atunci când un aeroport nu este administrat şi operat de o singură entitate, ci de mai multe entităţi distincte, fiecare dintre acestea va fi considerată parte a organului de conducere al aeroportului.

2.  In mod similar, în sensul prezentei Reglementări, acolo unde a fost instituit un singur organ de conducere pentru mai multe aeroporturi sau sisteme de aeroporturi, fiecare dintre aceste aeroporturi sau sisteme de aeroporturi va fi luat în considerare în mod distinct.

3.  MTCT va asigura aplicarea prezentei Reglementări, în contextul obligaţiilor legale ce îi revin.

Articolul 4

Separarea conturilor

1.  Atunci când organul de conducere al aeroportului, un utilizator al aeroportului sau un prestator de servicii de handling la sol efectuează servicii de handling la sol, aceştia au obligaţia de a separa în mod riguros conturile aferente activităţii de handling la sol de cele aferente celorlalte activităţi.

2.  Sunt interzise transferurile financiare între activitatea de prestator de servicii de handling la sol efectuată de organul de conducere al aeroportului şi celelalte activităţi desfăşurate de acesta conform obligaţiilor legale ce îi revin.

3. Modul în care sunt respectate prevederile paragrafelor l şi 2 este controlat de către AACR şi constituie un element obligatoriu în scopul eliberării sau prelungirii Certificatului de exploatare a! aeroportului.

Articolul 5

Comitetul utilizatorilor aeroportului

1. Cel târziu în 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei reglementări, aeroporturile au obligaţia de a asigura înfiinţarea unui comitet al reprezentanţilor utilizatorilor aeroportului sau a! unor organizaţii care să îi reprezinte.

2. Toţi utilizatorii aeroportului vor avea dreptul să iacă parte din acest comitet sau. în funcţie de opţiunea acestora, să fie reprezentaţi în cadrul acestuia printr-o organizaţie numită în acest scop.

Articolul 6

Handlingul la sol pentru terţe părţi

1.   Aeroporturile vor lua măsurile necesare, pentru a asigura accesul liber pe piaţă al prestatorilor de servicii de handling la sol, pentru furnizarea de asemenea servicii către terţe părţi. Cu aprobarea MTCT, aeroportul poate impune ca prestatorii de servicii de handling la sol să fie rezidenţi ai Comunităţii.

2.  Cu aprobarea MTCT, aeroportul poate limita numărul de prestatori autorizaţi de servicii de handling la sol pentru următoarele categorii de servicii:

-    handlingul de bagaje;

-    handlingul de rampă;

-    handlingul de combustibili şi lubrifianţi;

-    handlingul de marfa şi poştă, în ceea ce priveşte handlingul efectiv de marfa şi poştă la sosire, plecare şi/sau transfer între terminale şi aeronavă.

Limitarea numărului de prestatori nu poate fi făcută la mai puţin de doi prestatori pentru fiecare serviciu de handling la sol.

3. In plus, cel puţin unul dintre prestatorii autorizaţi nu va fi, direct sau indirect, sub controlul:

-   organului de conducere al aeroportului,

-   oricărui utilizator al aeroportului care a transportat mai mult de 25% din pasageri sau mărfuri, pe acel aeroport, în decursul anului precedent celui în care au fost selectaţi acei prestatori,

-   unei entităţi controlate direct sau indirect de respectivul organ de conducere al aeroportului sau utilizator al aeroportului

4.  Acolo unde, în baza paragrafului 2, este limitat numărul de prestatori autorizaţi, aeroportul nu va împiedica un utilizator al aeroportului, căruia îi este alocată oricare parte a aeroportului, să facă o alegere efectivă între cel puţin doi prestatori de servicii de handling la sol, pentru fiecare dintre categoriile de servicii de handling la sol care sunt supuse restricţiilor, în condiţiile stabilite la paragrafele 2 şi 3.

Articolul 7

Handling propriu

1.   Aeroporturile   vor   lua  măsurile   necesare   pentru  a  asigura   libertatea  de   efectuare  a handlingului propriu.

2. Totuşi, pentru următoarele categorii de servicii de handling la sol:

- handlingul bagajelor;

- handlingul de rampă;

- handlingul de combustibili şi lubrifianţi;

- handlingul de marfa şi poştă, în ceea ce priveşte handlingul efectiv de marfa şi poştă la sosire, plecare şi/sau transfer între terminale şi aeronavă.

Aeroporturile pot rezerva, cu aprobarea MTCT, dreptul de handling propriu pentru cel puţin doi utilizatori ai aeroportului, cu condiţia ca aceştia să fie aleşi pe baza unor criterii relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii.

Articolul 8

Infrastructuri centralizate

1.  Prin exceptare de la aplicarea articolelor 6 şi 7, aeroportul, cu aprobarea MTCT, poate rezerva pentru sine sau pentru altă entitate, managementul infrastructurilor centralizate utilizate pentru prestarea serviciilor de handling la sol a căror complexitate, cost şi impact asupra mediului ambiant nu permit diviziunea sau duplicarea, cum ar fi: sortarea bagajelor, degivrarea, purificarea apei şi sistemele de distribuire a combustibilului. El poate impune, pentru prestatorii de servicii de handling la sol şi utilizatorii aeroportului cu handling propriu, utilizarea infrastructurilor respective.

2.  Aeroportul în cauză va lua măsurile necesare pentru ca managementul acestor infrastructuri să fie transparent, obiectiv şi nediscriminatoriu şi, în mod special, pentru a nu împiedica accesul prestatorilor de servicii de handling la sol sau al utilizatorilor de aeroport cu handling propriu, în limitele stabilite prin prezenta Reglementare.

Articolul 9

Exceptări

1.  In situaţia în care, pe un aeroport, constrângeri specifice privind capacitatea sau spaţiul disponibil, ce iau naştere în special din gradul de aglomerare şi utilizare al spaţiului, fac imposibilă deschiderea pieţei şi/sau implementarea handlingului propriu conform prezentei Reglementări, aeroportul poate decide, cu aprobarea MTCT:

(a) să limiteze numărul de prestatori pentru una sau mai multe categorii de servicii de handling la sol, altele decât cele la care se face referire în art. 6 (2), pe întreg aeroportul sau doar în parte; în acest caz prevederile art. 6 (2) şi (3) se aplică;

(b)  să rezerve pentru un singur prestator una sau mai multe categorii de servicii de handling la sol, la care se face referire în art. 6 (2);

(c)  să rezerve handlingul propriu pentru un număr limitat de utilizatori ai aeroportului pentru categoriile de servicii de handling la sol, altele decât cele la care se face referire în art. 7 (2), cu condiţia ca acei utilizatori să fie aleşi pe bază de criterii relevante, obiective şi nediscriminatorii;

(d)  să interzică handlingul propriu sau să îl limiteze la un singur utilizator al aeroportului pentru categoriile de servicii de handling la sol la care se face referire în art. 7 (2).

2. Pentru toate exceptările decise în baza paragrafului 1, trebuie:

(a)  să se specifice categoria sau categoriile de servicii de handling la sol pentru care a fost acordată exceptarea, precum şi restricţiile specifice de spaţiu disponibil sau capacitate care să justifice această decizie;

(b) să fie însoţite de un plan de măsuri adecvate pentru depăşirea acestor constrângeri, In plus, exceptările nu trebuie:

(i) să prejudicieze în mod nejustificat scopurile prezentei Reglementări;

(ii) să distorsioneze concurenţa între prestatorii de servicii de handling la sol şi/sau utilizatorii de aeroport cu handling propriu;

(iii) să se extindă mai mult decât este necesar.

3.  MTCT va notifica Comisia asupra oricăror exceptări acordate în baza paragrafului 1, cu cel puţin 3 luni înainte intrării în vigoare a acestora, cât şi asupra motivelor care au stat la baza acordării acestor exceptări. Exceptările vor intra în vigoare numai după aprobarea Comisiei şi publicarea deciziei acesteia în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene.

4.  Exceptările acordate în baza paragrafului 1 nu pot depăşi o durată de trei ani, excepţie făcând cele acordate în baza paragrafului l(b). In termen de cel mult trei luni înainte de sfârşitul acestei perioade, aeroportul trebuie să ia o nouă hotărâre asupra oricărei cereri de exceptare, care va fi de asemenea supusă procedurii descrise în cadrul acestui articol

Exceptările acordate în baza paragraful 1 (b) nu pot depăşi o durată de doi ani. Cu toate acestea, aeroportul poate să solicite, în baza prevederilor paragrafului 1, ca această perioadă să fie prelungită o singură dată, cu încă doi ani. O astfel de solicitare va fi supusă procedurii de aprobare descrise în cadrul acestui articol.

Articolul 10

Selecţia prestatorilor de servicii de handling

1. Aeroporturile vor lua măsurile necesare pentru organizarea unei proceduri de selecţie a prestatorilor autorizaţi să furnizeze servicii de handling la sol, în situaţia în care numărul lor este limitat conform prevederilor articolului 6 (2) sau ale articolului 9. Această procedură trebuie să respecte următoarele principii:

 (a)   In cazul în care aeroportul stabileşte obligativitatea îndeplinirii unor standarde sau specificaţii tehnice de către prestatorii de servicii de handling la sol, atunci acele standarde sau specificaţii vor fi stabilite după consultări cu Comitetul utilizatorilor aeroportului. Criteriile de selecţie prevăzute prin standardele sau specificaţiile tehnice menţionate trebuie să fie relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii;

MTCT poate impune, după notificarea Comisiei, ca în cadrul standardelor şi specificaţiilor tehnice pe care prestatorii de servicii de handling la sol trebuie să le îndeplinească, să fie incluse şi obligaţii de serviciu public aferente unor aeroporturi ce deservesc zone periferice sau în curs de dezvoltare ţară, care nu prezintă interes comercial dar care sunt de importanţă majoră pentru România.

(b)  Invitaţia de participare la licitaţie trebuie publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene, astfel încât să permită participarea oricărui prestator de servicii de handling la sol interesat;

(c) Prestatorii de servicii de handling la sol vor fi aleşi:

(i) de către organul de conducere al aeroportului, după consultarea cu Comitetul utilizatorilor aeroportului, cu condiţia ca acesta:

-    să nu ofere servicii similare de handling la sol, şi

-    să nu aibă controlul direct sau indirect asupra oricărui furnizor de astfel de servicii, şi

-    să nu fie implicat în nici un fel în furnizarea unor astfel de servicii;

(ii) în toate celelalte cazuri, de către o Comisie independentă de organul de conducere al aeroportului în cauză, numită de Ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, după consultarea cu Comitetul utilizatorilor aeroportului şi cu organul de conducere al aeroportului respectiv.

(d)  Prestatorii de servicii de handling la sol vor fi selectaţi pentru o perioadă de maxim şapte ani;

(e)  Atunci când un prestator de servicii de handling la sol îşi încetează activitatea înainte de sfârşitul perioadei pentru care a fost desemnat, el va fi înlocuit pe baza aceleiaşi proceduri

2.   Acolo unde numărul prestatorilor de servicii de handling la sol este limitat conform prevederilor articolului 6 (2) sau ale articolului 9, organul de conducere al aeroportului poate furniza el însuşi servicii de handling la sol, fara a se supune procedurii de selecţie descrisă în paragraful 1. In mod  similar,  poate autori/a antrepriza acestor servicii  pe aeroportul  în  cauză.   fară  parcurgerea procedurii sus amintite, dacă:

-    controlează antreprenorul direct sau indirect, sau

-    este controlat de antreprenor direct sau indirect.

3.  Organul de conducere al aeroportului va informa Comitetul utilizatorilor aeroportului asupra deciziilor luate în conformitate cu acest articol.

Articolul 11

Consultări

Aeroporturile vor asigura organizarea unei proceduri obligatorii de consultare în legătură cu aplicarea prezentei Reglementări, între organul de conducere al aeroportului, Comitetul utilizatorilor aeroportului şi furnizorii de servicii de handling la soi. La astfel de consultări, vor fi invitaţi şi reprezentanţi ai MTCT. Această consultare va cuprinde, între altele, tarifele acelor servicii pentru care a fost acordată o exceptare în conformitate cu art. 9 (1) (b), cât şi organizarea prestării respectivelor servicii. O astfel de consultare va fi organizată cel puţin o data pe an.

Articolul 12

Aprobări

In scopul derulării activităţii de handling la sol, un prestator de servicii de handling la sol sau un utilizator al aeroportului care efectuează handling propriu trebuie să deţină o autorizaţie valabilă emisă de AACR, conform prevederilor reglementărilor aeronautice specifice.

Articolul 13

Reguli de conduită

Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului poate, la propunerea organului de conducere al aeroportului şi în condiţii bine justificate:

- să interzică unui prestator de servicii de handling la sol sau unui utilizator al aeroportului, să furnizeze servicii de handling la sol sau de handling propriu, dacă acel prestator sau utilizator nu se conformează regulilor impuse pentru asigurarea bunei funcţionări a aeroportului.

Aceste reguli trebuie să respecte următoarele principii:

(a)   ele trebuie aplicate într-o manieră nediscriminatorie faţă de prestatorii de servicii de handling la sol şi utilizatorii aeroportului;

(b)   ele trebuie să răspundă obiectivului propus;

(c)   ele nu trebuie să reducă, în practică, accesul pe piaţă sau dreptul de a efectua handling propriu, la un nivel inferior celui stabilit prin prezenta Reglementare.

- să ceară, în mod particular, prestatorilor de servicii de handling la sol de pe un aeroport, să participe într-o manieră corectă şi nediscriminatorie la îndeplinirea obligaţiilor privind serviciul public, în conformitate cu reglementările şi legislaţia naţională, incluzând şi obligaţia asigurării continue a serviciului.

Articolul 14

Accesul la instalaţii

1.  Aeroporturile vor lua măsurile necesare pentru a asigura accesul prestatorilor de servicii de handling la sol şi utilizatorilor de aeroport cu handling propriu, la instalaţiile aeroportului, în măsura în care acestea le sunt necesare pentru desfăşurarea activităţii. Dacă organul de conducere al aeroportului sau, după caz, oricare altă entitate sub al cărui control se află acesta, impune condiţii privind accesul, aceste condiţii vor trebui să fie relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii.

2.  Spaţiul disponibil pentru handlingul la sol pe un aeroport trebuie împărţit între diverşii prestatori de servicii de handling la sol şi utilizatori de aeroport cu handling propriu, inclusiv noii veniţi în domeniu, în măsura necesară exercitării drepturilor lor şi pentru a asigura o concurenţă, efectivă şi corectă, în baza unor reguli şi criterii relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii.

3.  Acolo unde accesul la instalaţiile aeroportului presupune aplicarea unor tarife, acestea vor fi stabilite în conformitate cu criterii relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii.

Articolul 15

Siguranţa şi securitatea

Prevederile prezentei Reglementări nu afectează în nici un fel drepturile şi obligaţiile specifice cu privire la ordinea publică, siguranţa şi securitatea aeroporturilor.

Articolul 16

Compatibilitatea cu legislaţia naţională

Prestatorii de servicii de handling la sol au obligaţia de a respecta prevederile legislaţiei naţionale, compatibile cu legislaţia comunitară.

Articolul 17

Reciprocitate

1.  In legătură cu accesul pe piaţa de handling propriu sau de handling la sol, fără a se aduce vreun prejudiciu angajamentelor şi obligaţiilor internaţionale ale Comunităţii, atunci când un stat terţ:

(a) nu oferă prestatorilor de servicii de handling la sol sau utilizatorilor de aeroport cu handling propriu din România, un tratament de jure sau de facto care sa fie comparabil celui acordat de către România prestatorilor de servicii de handling la sol sau utilizatorilor de aeroport cu handling propriu din acea ţară, sau

(b) nu oferă, de jure sau de facto, prestatorilor de servicii de handling la sol sau utilizatorilor de aeroport cu handling propriu din România, un tratament naţional, sau

(c)  oferă prestatorilor de servicii de handling la sol sau utilizatorilor de aeroport cu handling propriu din alte ţări, un tratament preferenţial faţă de cel oferit celor din România, MTCT poate suspenda, total sau parţial, obligaţiile ce decurg din prezenta Reglementare fară de prestatorii de servicii de handling la sol sau utilizatorii de aeroport cu handling propriu din acea ţară.

2.  Dacă este luată o astfel de decizie, MTCT va informa în acest sens Comisia.

Articolul 18

Dreptul de contestaţie

Eventualele  contestaţii  ale  deciziilor  sau  măsurile   individuale   luate  în   conformitate  cu prevederile art. 7 (2) şi art.10 la 12 se pot face cu respectarea prevederilor legislaţiei specifice.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2458/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2458 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu