E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2321 din 16 iulie 2009

pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura de acordare a amanarii la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 508 din 23 iulie 2009



In temeiul prevederilor art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare şi ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei şi finanţelor,

Gheorghe Pogea

ANEXĂ

NORME   METODOLOGICE

privind procedura de acordare a amânării la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Amânarea la plată se acordă pentru obligaţiile fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, precum şi pentru majorările de întârziere aferente acestora.

(2)  Amânarea la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen se acordă la cererea contribuabililor, persoane fizice sau juridice, indiferent de forma de proprietate, modul de organizare şi data înfiinţării.

(3)  Prin obligaţii fiscale neachitate la termen se înţelege impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate bugetului general consolidat, datorate şi neachitate la termenele legale de plată, precum şi majorări de întârziere aferente acestora.

(4) Prin majorări de întârziere aferente acestora se înţelege obligaţiile fiscale accesorii pentru care organul fiscal competent a comunicat decizii referitoare la obligaţiile de plată accesorii şi pentru care s-a împlinit termenul de plată conform prevederilor art. 111 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală.

(5) Intr-un an calendaristic, amânarea la plată se poate acorda o singură dată.

Art. 2. - (1) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin unităţile subordonate acesteia, acordă amânarea la plată pentru perioada solicitată de contribuabil, dar care nu poate fi mai mare de 6 luni. Amânarea la plată nu poate depăşi data de 20 decembrie a anului fiscal în care se acordă.

(2) Amânarea la plată se acordă pe număr de luni, iar termenul începe să curgă de la data emiterii deciziei de acordare a amânării la plată.

CAPITOLUL II

Competenţa de soluţionare a cererilor de amânare la plată şi procedura de soluţionare a acestora

Art. 3. - (1) Amânarea la plată se solicită de către contribuabili în baza unei cereri depuse la organele fiscale competente.

(2) In cazul în care contribuabilii au organizate sedii secundare plătitoare de impozit pe venitul din salarii, cererea de amânare la plată va fi depusă la organul fiscal competent în administrarea contribuabililor în structura cărora funcţionează aceste sedii secundare.

(3)  Concomitent cu depunerea cererii de amânare la plată, contribuabilul solicită şi eliberarea certificatului de atestare fiscală care va cuprinde sumele ce vor face obiectul amânării la plată. In certificatul de atestare fiscală, eliberat în vederea acordării amânării la plată, se vor menţiona creanţele fiscale principale exigibile, existente în sold în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii şi neachitate la data eliberării acestuia, precum şi majorările de întârziere aferente acestora.

(4) Cererea de amânare la plată trebuie să cuprindă următoarele elemente:

a) datele de identificare ale contribuabilului: denumirea/numele şi prenumele acestuia, al reprezentantului fiscal/împuternicitului, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, numărul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, precum şi numele, prenumele şi calitatea celor care reprezintă contribuabilul în relaţiile cu terţii;

b) perioada pentru care se solicită amânarea la plată exprimată în luni;

c) suma totală pentru care se solicită amânarea la plată, defalcată pe tipuri de impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate bugetului general consolidat şi, separat, majorările de întârziere aferente acestora. In cazul contribuabililor care au organizate sedii secundare plătitoare de impozit pe venitul din salarii, acestea se defalcă pe fiecare sediu secundar.

(5) Contribuabilii fără domiciliu fiscal în România, care au obligaţii fiscale neachitate la termen, pot beneficia de amânare la plată numai dacă acestea desemnează un împuternicit potrivit art. 18 din Codul de procedură fiscală.

(6) Amânarea la plată se acordă de organele fiscale competente prin emiterea unei decizii conform modelului prezentat în anexa nr. 1.

(7) Deciziile de acordare a amânărilor la plată care privesc şi obligaţiile fiscale ale sediilor secundare se vor comunica, în copie, şi organelor fiscale competente pentru administrarea acelor sedii secundare.

(8)  Pierderea valabilităţii amânării la plată se constată de către organul fiscal competent prin emiterea unei decizii ale cărei model şi conţinut sunt prevăzute în anexa nr. 2.

Art. 4. - (1) După depunerea de către contribuabili a cererilor de amânare la plată, organul fiscal competent verifică dacă aceştia îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a) nu înregistrează obligaţii fiscale restante la data de 30 septembrie 2008, pentru care va consulta şi va edita fişa analitică pe plătitori la data de 30 septembrie 2008, din care să rezulte că la această dată aveau toate declaraţiile depuse şi nu înregistrează obligaţii fiscale restante.

Dacă un contribuabil înregistrează la data de 30 septembrie 2008 obligaţii fiscale restante, dar are depuse înainte de această dată un decont cu sumă negativă de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare şi/sau o cerere de restituire, în curs de soluţionare la data depunerii cererii de amânare, condiţia este îndeplinită dacă:

1. suma obligaţiilor fiscale restante este mai mică sau egală cu suma de rambursat/restituit;

2.  sunt îndeplinite dispoziţiile referitoare la data stingerii în cazul compensării conform art. 122 alin. (1) din Codul de procedură fiscală.

Diferenţele rezultate în urma soluţionării deconturilor cu sumă negativă de TVA cu opţiune de rambursare şi/sau a cererilor de restituire se consideră obligaţii de plată începând cu data comunicării modului de soluţionare a acestora, conform dispoziţiilor art. 111 alin. (2) din Codul de procedură fiscală;

b) şi-au depus toate declaraţiile fiscale conform legii pentru perioada 1 octombrie 2008 şi data depunerii cererii de amânare la plată. Dovada depunerii acestora va fi editată din baza de date a organului fiscal;

c) nu au înscrise fapte în cazierul fiscal pentru care va solicita compartimentului cu atribuţii în eliberarea cazierului fiscal informaţii privind existenţa sau inexistenţa faptelor sancţionate de legile fiscale, financiare, precum şi cele care privesc disciplina financiară;

d)  nu s-a atras răspunderea pentru contribuabilii persoane fizice, potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare, şi/sau nu s-a atras răspunderea solidară pentru contribuabilii persoane fizice şi persoane juridice, potrivit prevederilor art. 27 şi 28 din Codul de procedură fiscală. In acest sens, contribuabilul va depune o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu s-a atras răspunderea potrivit acestor prevederi legale.

(2)  Condiţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), c) şi d) trebuie îndeplinite la data depunerii cererii.

(3) După verificările efectuate potrivit alin. (1), organul fiscal competent, în termen de cel mult 3 zile de la data eliberării certificatului de atestare fiscală, întocmeşte referatul conform modelului prezentat în anexa nr. 3.

(4)   Referatul va fi însoţit de documentele doveditoare îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (1).

(5)  Pentru contribuabilii care au organizate sedii secundare plătitoare de impozit pe venitul din salarii, organul fiscal competent în administrarea sediilor secundare va aplica prevederile art. 5 şi va întocmi referatul prevăzut în anexa nr. 3.

(6) Organul fiscal competent în administrarea sediului secundar va transmite referatul, împreună cu certificatul de atestare fiscală, organului fiscal competent în administrarea contribuabilului.

(7) Organul fiscal competent în administrarea contribuabilului va elibera certificatul de atestare fiscală, care va cuprinde sumele ce vor face obiectul amânării la plată atât pentru activitatea proprie, cât şi pentru cele ale sediilor secundare şi va întocmi un referat final, după caz.

(8)  Pe baza constatărilor din referat, organul fiscal va emite decizia de acordare a amânării la plată sau, după caz, decizia de respingere.

(9)   Modelul şi conţinutul deciziei de respingere sunt prezentate în anexa nr. 4.

(10) In situaţia în care organul fiscal constată neîndeplinirea unei condiţii, înaintea emiterii deciziei de respingere, se va efectua audierea contribuabililor potrivit art. 9 din Codul de procedură fiscală.

Art. 5. - (1) Atunci când se constată neconcordanţe între obligaţiile fiscale cuprinse în cererea contribuabilului şi cele din certificatul de atestare fiscală, organul fiscal competent va solicita, în scris, prezentarea contribuabilului la sediul său pentru clarificarea situaţiei fiscale a acestuia. Odată cu solicitarea se va transmite contribuabilului şi o copie a certificatului de atestare fiscală.

(2) După clarificarea neconcordanţelor, organul fiscal competent întocmeşte, în două exemplare, o notă de constatare conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, pe baza căreia va proceda la eliberarea unui nou certificat de atestare fiscală. Această notă va fi semnată de funcţionarul desemnat pentru soluţionarea cererii şi avizată de şeful compartimentului cu atribuţii privind evidenţa analitică pe plătitori şi de reprezentantul legal al contribuabilului. Un exemplar al acesteia va fi comunicat contribuabilului, iar altul va fi arhivat la dosarul fiscal al contribuabilului.

(3) Ca urmare a eliberării noului certificat de atestare fiscală, organul fiscal competent va proceda la emiterea deciziei de amânare la plată cu respectarea prevederilor art. 4 alin. (3).

Art. 6. - (1) Termenul general de soluţionare a cererilor de amânare la plată este de maximum 15 zile de la data depunerii cererilor.

(2) In situaţia în care pentru soluţionarea cererilor de amânare la plată este necesară clarificarea aspectelor prevăzute la art. 5, termenul general de soluţionare menţionat la alin. (1) se prelungeşte cu perioada cuprinsă între data solicitării de prezentare a contribuabilului în vederea punerii de acord asupra diferenţelor constatate şi data eliberării noului certificat de atestare fiscală.

Art. 7. - (1) In cazul în care pentru amânarea la plată contribuabilul depune o garanţie sub forma unei scrisori de garanţie bancară, aceasta va avea o valabilitate mai mare cu 60 de zile decât perioada de amânare la plată.

(2) In cazul în care contribuabilul oferă bunuri libere de orice sarcini, organul fiscal competent va dispune instituirea măsurilor asigurătorii. Bunurile oferite vor fi însoţite de raportul de evaluare întocmit de un expert independent, realizat conform prevederilor art. 4 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, denumită în continuare ordonanţă de urgenţă. Comunicarea Comisiei privind elementele de ajutor de stat în vânzările de terenuri şi clădiri de către autorităţile publice, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 209/1997, poate fi vizualizată prin accesarea portalului Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, respectiv http://anaf.mfinante.ro

(3) In cazul în care contribuabilul oferă bunuri mobile libere de orice sarcini, organul fiscal competent poate să verifice existenţa faptică a acestora, eventualele sarcini înscrise în registrele de publicitate prevăzute de lege şi să informeze organul de executare asupra rezultatelor constatărilor. In vederea realizării acestor verificări, organul fiscal competent va putea accesa baza de date a Arhivei Electronice de Garanţii Reale Mobiliare.

(4) In cazul în care contribuabilul oferă bunuri imobile libere de orice sarcini, acesta va prezenta organului fiscal competent extras de carte funciară.

(5) Dacă pentru sumele amânate la plată sunt deja instituite sechestre şi organul fiscal care le-a aplicat are prioritate în faţa oricărui alt creditor, condiţia prevăzută la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă se consideră îndeplinită în limita valorii determinate potrivit art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă. In acest caz contribuabilul are obligaţia de a prezenta, în termen de 15 zile de la data comunicării deciziei de amânare la plată, raportul de evaluare pentru bunurile sechestrate, care se va întocmi conform Comunicării Comisiei privind elementele de ajutor de stat în vânzările de terenuri şi clădiri de către autorităţile publice, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 209/1997.

(6) Odată cu identificarea, organul de executare competent în a cărui rază teritorială se află bunurile proprietatea contribuabilului va proceda la indisponibilizarea lor, prevederile cap. 6 privind măsurile asigurătorii al titlului VIII din Codul de procedură fiscală aplicându-se în mod corespunzător.

(7) In cazul pierderii valabilităţii amânării la plată sau la data expirării perioadei de amânare la plată, organul fiscal competent va executa garanţia sau, după caz, va trece la valorificarea bunului în contul obligaţiilor fiscale rămase de plată sau pentru stingerea obligaţiilor fiscale amânate la plată nestinse.

(8)  Pe perioada amânării la plată contribuabilii sunt obligaţi să îşi achite, conform legii, obligaţiile fiscale cu termene de plată începând cu data emiterii deciziei de amânare la plată.

(9)  Obligaţiile fiscale prevăzute la alin. (8) pot fi stinse prin orice modalitate şi în condiţiile prevăzute de Codul de procedură fiscală.

Obligaţia de plată se consideră îndeplinită şi în cazul contribuabililor care au depuse la organul fiscal deconturi cu sumă negativă de TVA cu opţiune de rambursare şi/sau cereri de restituire, dacă:

a)  suma obligaţiilor de plată este mai mică sau egală cu suma de rambursat/restituit;

b) sunt îndeplinite dispoziţiile referitoare la data stingerii în cazul compensării conform art. 122 alin. (1) din Codul de procedură fiscală.

Diferenţele rezultate în urma soluţionării deconturilor cu sumă negativă de TVA cu opţiune de rambursare şi/sau a cererilor de restituire se consideră obligaţii de plată începând cu data comunicării modului de soluţionare a acestora, conform dispoziţiilor art. 111 alin. (2) din Codul de procedură fiscală.

(10) Orice alte obligaţii fiscale care nu fac obiectul amânării la plată, inclusiv majorările de întârziere comunicate până la emiterea deciziei de amânare, aferente obligaţiilor fiscale principale care au făcut obiectul amânării la plată, se vor stinge conform prevederilor legale în vigoare.

(11) Incepând cu data emiterii deciziei de amânare la plată, pentru obligaţiile fiscale care fac obiectul amânării la plată, executarea silită nu începe sau nu continuă, după caz.

(12)  Decizia referitoare la obligaţiile de plată accesorii se emite la data stingerii sumelor amânate la plată, dacă acestea au fost stinse anticipat, sau în ziua imediat următoare expirării termenului de amânare la plată.

CAPITOLUL III

Dispoziţii finale

Art. 8. - Pe perioada amânării la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen, cu excepţiile prevăzute de lege, se datorează majorări de întârziere conform prevederilor art. 123 din Codul de procedură fiscală.

Art. 9. - Organele fiscale competente în administrarea contribuabililor care acordă amânări la plată vor organiza evidenţa cererilor de amânare la plată, a amânărilor la plată acordate şi vor urmări modul de respectare a acestora.

Art. 10. - (1) Cererile de amânare la plată depuse şi nesoluţionate înainte de data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice vor fi soluţionate conform prevederilor acestora.

(2) Cererile de amânare la plată depuse şi nesoluţionate înainte de 30 iunie 2010 se vor soluţiona conform prevederilor prezentelor norme metodologice.

Art. 11. - Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

ANEXA Nr. 1 la normele metodologice

- Model -

(persoane juridice şi persoane fizice)

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili

Direcţia generală a finanţelor publice........................

Administraţia finanţelor publice................................

Nr............/...............

DECIZIE

de acordare a amânării la plată

Către: Denumire/Nume şi prenume...................................................................

Domiciliul fiscal:

Localitatea......................, str...........................................................................

nr........., bl.........., et..........Judeţul/sectorul......................................................

Codul de identificare fiscală..............................................................................

In temeiul prevederilor art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.321/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală,

având în vedere Cererea dumneavoastră nr...................., înregistrată sub nr...................din data de............................., precum şi Certificatul de atestare fiscală nr................/...........................,

se emite următoarea decizie:

1. Se acordă amânarea la plată până la data de.............a obligaţiilor fiscale datorate în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii, respectiv ........., şi nestinse până la data eliberării certificatului de atestare fiscală, în sumă totală de ..............., reprezentând*):

                                                                                                                                                                                                     - lei -

Denumirea obligaţiei fiscale amânate la plată

Debite

Majorări de întârziere

0

1

2

Total:

2.  Pentru sumele amânate la plată, cu excepţiile prevăzute de lege, se datorează majorări de întârziere în conformitate cu prevederile art. 123 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în sumă de.............lei.

3.  (1) Pentru sumele amânate la plată conform pct. 1 se constituie o garanţie, în termen de 15 zile de la data comunicării prezentei decizii la nivelul obligaţiilor fiscale amânate la plată conform pct. 1 şi a majorărilor de întârziere datorate pe perioada amânării la plată conform pct. 2.

(2) Garanţia poate fi constituită sub formă de scrisoare de garanţie bancară şi/sau se vor oferi bunuri libere de orice sarcini în vederea instituirii măsurilor asigurătorii.

(3) In cazul scrisorii de garanţie, aceasta se va constitui pe o perioadă de valabilitate mai mare cu 60 de zile decât perioada de amânare la plată prevăzută la pct. 1.

(4)  După data pierderii valabilităţii amânării la plată sau după expirarea perioadei de amânare la plată, garanţiile se vor executa după cum urmează:

a) în cazul scrisorii de garanţie bancară, organul fiscal competent va solicita băncii garante utilizarea garanţiei în vederea stingerii sumelor rămase de plată din decizia de amânare la plată;

b) în cazul bunurilor libere de orice sarcini oferite de contribuabil, organul fiscal competent în administrarea contribuabilului va proceda la valorificarea acestora, potrivit legii.

4. (1) Pe perioada amânării la plată contribuabilii sunt obligaţi să îşi achite, conform legii, obligaţiile fiscale cu termene de plată începând cu data emiterii deciziei de amânare la plată.

(2) Obligaţiile fiscale prevăzute la alin. (1) pot fi stinse prin orice modalitate şi în condiţiile prevăzute de Codul de procedură fiscală.

Obligaţia de plată se consideră îndeplinită şi în cazul contribuabililor care au depuse la organul fiscal deconturi cu sumă negativă de TVA cu opţiune de rambursare şi/sau cereri de restituire, dacă:

a) suma obligaţiilor de plată este mai mică sau egală cu suma de rambursat/restituit;

b)  sunt îndeplinite dispoziţiile referitoare la data stingerii în cazul compensării conform art. 122 alin. (1) din Codul de procedură fiscală.

Diferenţele rezultate în urma soluţionării deconturilor cu sumă negativă de TVA cu opţiune de rambursare şi/sau cererilor de restituire se consideră obligaţii de plată începând cu data comunicării modului de soluţionare a acestora, conform dispoziţiilor art. 111 alin. (2) din Codul de procedură fiscală.

5.  Orice alte obligaţii fiscale care nu fac obiectul amânării la plată, inclusiv majorările de întârziere comunicate până la emiterea deciziei de amânare la plată, aferente obligaţiilor fiscale principale care au făcut obiectul amânării la plată, se vor stinge conform prevederilor legale în vigoare.

6.  (1) Amânarea la plată prevăzută în prezenta decizie îşi pierde valabilitatea dacă:

a)...................................**) nu respectă prevederile pct. 3;

b) în situaţia în care...................**) nu îşi achită, conform legii, obligaţiile fiscale cu termene de plată începând cu data emiterii prezentei decizii.

(2) Nerespectarea condiţiilor prevăzute la pct. 6. (1) în care s-a acordat amânarea la plată prin prezenta decizie atrage anularea acesteia, începerea imediată sau continuarea, după caz, a executării silite pentru întreaga sumă neplătită.

Impotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent în conformitate cu prevederile art. 209 alin. (2) din Codul de procedură fiscală, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit prevederilor art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.

Conducătorul unităţii fiscale

Numele şi prenumele..........................................

Semnătura şi ştampila unităţii..............................

*) Pentru contribuabilii cu sedii secundare, tabelul de la pct. 1 se va întocmi atât pe total societate, cât şi defalcat pe activitatea proprie şi cea a sediilor secundare.

**) Se va menţiona, după caz, denumirea contribuabilului persoană juridică sau persoană fizică.

ANEXA Nr. 2 la normele metodologice

- Model -

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili

Direcţia generală a finanţelor publice........................

Administraţia finanţelor publice................................

Nr............/...............

DECIZIE

de comunicare a pierderii valabilităţii amânării la plată

Către: Denumire/Nume şi prenume.......................................................................

Domiciliul fiscal:

Localitatea..........................., str........................................nr........, bl......., et........judeţul/sectorul.......................................

Codul de identificare fiscală..................................................................

In temeiul prevederilor art. 5 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare şi al prevederilor art. 3 alin. (8) din Normele metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.321/2009,

vă comunicăm că amânarea la plată, aprobată prin Decizia de acordare a amânării la plată nr..............., şi-a pierdut valabilitatea, începând cu data de.............., datorită nerespectării dispoziţiilor................*) din acest act administrativ.

De asemenea, vă precizăm că potrivit prevederilor art. 5 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2009 pierderea valabilităţii amânării la plată atrage anularea acesteia, precum şi începerea sau continuarea, după caz, a executării silite.

Garanţia constituită de dumneavoastră va fi executată în contul sumelor amânate la plată şi a majorărilor de întârziere aferente, rămase nestinse.

Impotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent în conformitate cu prevederile art. 209 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit prevederilor art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.

Conducătorul unităţii fiscale

Numele şi prenumele..........................................

Semnătura şi ştampila unităţii..............................

*) Se vor menţiona condiţiile neîndeplinite din decizia de acordare a amânării la plată.

ANEXA Nr. 3 la normele metodologice

- Model -

Organul fiscal competent..............................

(care aprobă sau respinge cererea)

Aprobat/data..........

Conducătorul unităţii fiscale

Semnătura

REFERAT

Subsemnatul (a),..........................................., având funcţia de.....................în cadrul Serviciului/Biroului/Compartimentului ........................................................., ca urmare a cererii depuse de..........................................., C.I.F.............................înregistrată sub nr..............din data de........................, am procedat la verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare şi de Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.321/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, şi am constatat că au fost/nu au fost îndeplinite condiţiile de acordare a amânării la plată, respectiv:

Secţiunea A: Condiţii de acordare a amânării la plată

Conditii de acordare a amânării la plată

Modul de respectare a condiţiilor

a) nu înregistrează obligaţii fiscale restante la data de 30 septembrie 2008

|__|         |__|

Da         Nu

b) şi-a depus toate declaraţiile fiscale

|__|       |__|

Da       Nu

c) nu are înscrise fapte în cazierul fiscal

|__|       |__|

Da       Nu

d) nu s-a stabilit răspunderea potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi/sau răspunderea solidară potrivit prevederilor art. 27 şi 28 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

|__|     |__|

Da       Nu

Secţiunea B: Sume ce vor face obiectul amânării la plată*)

                                                                                                                                                                                                       -lei-

Denumirea obligaţiei fiscale amânate la plată

Debite

Majorări de întârziere

0

1

2

Total

Faţă de cele mai sus constatate propun aprobarea/respingerea cererii de amânare la plată.

De asemenea, anexăm la prezentul referat şi documentele doveditoare ale îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2009, precum şi Certificatul de atestare fiscală nr........../..........**)

Intocmit

Inspector,

........................................................

Avizat

Şef compartiment,

........................................................

*) Se va completa numai în situaţia în care condiţiile de acordare a amânării la plată sunt îndeplinite, atât pe total societate, cât şi pentru fiecare sediu secundar şi activitate proprie.

**) Se vor menţiona şi anexa toate certificatele de atestare fiscală eliberate atât pentru contribuabil, cât şi pentru sediile secundare, după caz.

ANEXA Nr. 4 la normele metodologice

- Model -

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili

Direcţia generală a finanţelor publice........................

Administraţia finanţelor publice................................

Nr............/...............

DECIZIE

de respingere a cererii de amânare la plată

Către: Denumire/Nume şi prenume.........................................................

Domiciliul fiscal:

Localitatea..................., str....................................................................

nr........., bl.........., et..........Judeţul/sectorul.............................................

Codul de identificare fiscală....................................................................

In temeiul prevederilor art. 4 alin. (9) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.321/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală,

se respinge Cererea dumneavoastră nr........., prin care solicitaţi amânarea la plată a sumei de.................., reprezentând obligaţii fiscale datorate în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii şi nestinse până la data eliberării Certificatului de atestare fiscală nr............din data de................., datorită nerespectării dispoziţiilor................*) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare.

Impotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent în conformitate cu prevederile art. 209 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit prevederilor art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.

Conducătorul unităţii fiscale

Numele şi prenumele..........................................

Semnătura şi ştampila unităţii..............................

*) Se va menţiona, după caz, art. 2 alin. (1) lit. a), b), c) sau d).

ANEXA Nr. 5 la normele metodologice

- Model -

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili

Direcţia generală a finanţelor publice........................

Administraţia finanţelor publice................................

Serviciul/Compartimentul........................................

Nr............/...............

NOTĂ   DE   CONSTATARE

încheiată astăzi,........../............., la sediul unităţii fiscale

Subsemnatul (a), ..........................................., având funcţia de .....................în cadrul Serviciului/Compartimentului ...................................................................., am procedat la reglarea fişei sintetice pe plătitori a..................................................., C.I.F...............................Drept urmare, am constatat că.......................................figurează în evidenţe cu următoarele obligaţii fiscale datorate în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii, respectiv..................., şi nestinse la data eliberării certificatului de atestare fiscală..............., care vor face obiectul amânării la plată:

                                                                                                                                                                                                     - lei -

Denumirea obligaţiei fiscale

Debite

Majorări de întârziere

Total

Sunt de acord.

Contribuabil,

........................................................

Avizat

Şef serviciu/compartiment,

........................................................

Intocmit

Inspector,

........................................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2321/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2321 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu