Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.2299 din 23.08.2012

privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap
ACT EMIS DE: Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 672 din 26 septembrie 2012



SmartCity1

Luând în considerare Referatul de aprobare al Direcţiei protecţia persoanelor cu handicap nr. 125.357/2012,având în vedere prevederile:art. II din Legea nr. 136/2012 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 84/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap;

art. 901 alin. (1) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin. Articolul 3La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 1.736/2010 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 11 ianuarie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă. Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale, Mariana Câmpeanu
ANEXĂREGULAMENT de organizare şi funcţionare a Comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, denumită în continuare Comisia superioară, funcţionează, în conformitate cu prevederile art. 901 din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare lege, în structura Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, în cadrul Direcţiei protecţia persoanelor cu handicap, denumită în continuare DPPH. Articolul 2(1) Componenţa nominală a Comisiei superioare se aprobă prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.(2) Activitatea de secretariat a Comisiei superioare este asigurată de către personalul din structura DPPH. Articolul 3(1) Comisia superioară îşi desfăşoară activitatea în şedinţe conduse de către preşedintele acesteia, în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor.(2) La şedinţele Comisiei superioare participă, cu statut de observator, un reprezentant al Consiliului Naţional al Dizabilităţii din România.(3) Comisia superioară se întruneşte în şedinţe, obligatoriu de două ori pe săptămână şi ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui acesteia.(4) Convocarea membrilor Comisiei superioare şi a observatorului din partea Consiliului Naţional al Dizabilităţii din România se poate realiza şi prin mijloace electronice.(5) În situaţia în care unul dintre membri nu poate lua parte la şedinţă din motive independente de voinţa sa, va trebui să anunţe din timp preşedintele Comisiei superioare, menţionând cauzele care îl împiedică să participe.(6) În cazul în care un membru absentează de la şedinţe de două ori consecutiv fără motive temeinice, acesta va fi înlocuit.(7) Pe perioada absenţei temporare a preşedintelui, medicul, membru al Comisiei superioare, va prelua atribuţiile acestuia.(8) Preşedintele este obligat să precizeze dacă este întrunit cvorumul legal. Acest lucru va fi menţionat şi în procesul-verbal de şedinţă. Articolul 4La finalul fiecărei şedinţe, secretarul întocmeşte un proces-verbal de şedinţă. Procesul-verbal de şedinţă împreună cu o copie a convocării reprezintă documentele care stau la baza acordării indemnizaţiei de şedinţă, reglementată de lege. Articolul 5(1) Deciziile Comisiei superioare se iau în şedinţele legal întrunite potrivit art. 3 alin. (1), cu votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi.(2) Preşedintele îşi exercită votul după exprimarea voinţei tuturor membrilor Comisiei superioare.(3) În caz de paritate de voturi, votul preşedintelui este decisiv. Articolul 6(1) În exercitarea atribuţiilor de coordonare metodologică a comisiilor de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti, denumite în continuare comisii de evaluare, Comisia superioară emite precizări şi instrucţiuni cu caracter metodologic, care sunt obligatorii pentru aplicarea unitară a prevederilor legale.(2) În exercitarea atribuţiilor privind soluţionarea contestaţiilor formulate în condiţiile legii, la certificatele de încadrare în grad şi tip de handicap, eliberate de comisiile de evaluare, Comisia superioară emite decizii de admitere sau decizii de respingere a contestaţiei.(3) În exercitarea atribuţiilor privind reevaluarea persoanelor adulte cu handicap ca urmare a recomandărilor cuprinse în documentele întocmite în urma unor acţiuni de control dispuse prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale sau ca urmare a autosesizării, Comisia superioară emite:a)decizii de reevaluare; b)decizii de încadrare în grad şi tip de handicap; c)decizii de neîncadrare în grad şi tip de handicap. Articolul 7(1) Modelele deciziilor emise potrivit art. 6 alin. (3) sunt prevăzute în anexele nr. 1-6.(2) Punerea în executare a deciziilor se face de către direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului din unitatea administrativ-teritorială în care a fost eliberat certificatul de încadrare în grad şi tip de handicap sau care asigură plata prestaţiilor sociale, după caz.(3) Deciziile emise de Comisia superioară pot fi atacate potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, cererile adresate instanţei fiind scutite de taxa judiciară de timbru.(4) În situaţia în care, în urma atacării în instanţă a deciziei Comisiei superioare potrivit alin. (3), s-a obţinut o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă, investită cu formulă executorie, Comisia superioară emite decizie de încadrare în grad şi tip de handicap, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 6. Capitolul IIProcedura de soluţionare a contestaţiilor Articolul 8(1) Contestaţiile împotriva certificatelor de încadrare în grad şi tip de handicap se depun la secretariatul comisiei de evaluare care a eliberat documentul sau la registratura DPPH.(2) În situaţia în care contestaţia se depune la registratura DPPH, aceasta se transmite Comisiei superioare şi se înregistrează în Registrul de corespondenţă al Comisiei superioare. Articolul 9În situaţia înregistrării contestaţiei la secretariatul comisiei de evaluare, acesta va transmite Comisiei superioare contestaţia, dovada comunicării certificatului de încadrare în grad şi tip de handicap şi dosarul persoanei în cauză, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrare. Articolul 10(1) În situaţia înregistrării contestaţiei la registratura DPPH, secretariatul Comisiei superioare solicită de îndată comisiilor de evaluare transmiterea dosarului persoanei.(2) Comisia de evaluare, prin secretariatul acesteia, are obligaţia de a transmite documentele solicitate în termen de 3 zile lucrătoare de la solicitare.(3) Termenul de soluţionare a contestaţiilor curge de la data înregistrării dosarului în Registrul de corespondenţă al Comisiei superioare. Articolul 11Dosarul persoanei cuprinde obligatoriu, în copie, următoarele documente: certificatul de încadrare în grad şi tip de handicap contestat, documentele care au stat la baza evaluării sociale, medicale şi psihologice, raportul de evaluare complexă şi orice alte documente care pot contribui la stabilirea corectă a încadrării în grad şi tip de handicap. Articolul 12(1) Secretariatul Comisiei superioare verifică respectarea termenului legal de depunere de 30 de zile de la comunicarea certificatului de încadrare în grad şi tip de handicap.(2) Comisia superioară soluţionează contestaţiile în termen de 45 de zile lucrătoare de la data înregistrării dosarului în Registrul de corespondenţă al Comisiei superioare.(3) În situaţia în care contestaţia a fost depusă în afara termenului legal de depunere prevăzut la alin. (1), se va dispune respingerea acesteia ca tardiv introdusă, comunicându-se în scris atât contestatarului, cât şi comisiei de evaluare soluţia adoptată şi motivarea acesteia, în termen de 15 zile de la data înregistrării. Articolul 13(1) Comisia superioară va analiza documentele care au stat la baza încadrării în grad şi tip de handicap, pronunţându-se cu privire la contestaţia formulată prin decizie de:a)admitere a contestaţiei; b)respingere a contestaţiei. (2) Decizia Comisiei superioare va cuprinde o justificare de specialitate şi va fi transmisă comisiei de evaluare prin poştă.(3) Comisia de evaluare are obligaţia de a aduce decizia la cunoştinţa contestatarului în termen de 5 zile de la primirea documentelor. Articolul 14(1) În cazul admiterii, Comisia superioară emite decizia de admitere a contestaţiei, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2, stabilind încadrarea în grad şi tip de handicap.(2) În cazul respingerii, Comisia superioară emite decizia de respingere a contestaţiei, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, caz în care se disting următoarele situaţii:a)se constată respectarea criteriilor medico-psihosociale pe baza cărora se stabileşte încadrarea în grad de handicap, caz în care Comisia superioară menţine încadrarea în grad şi tip de handicap; b)există suspiciuni cu privire la respectarea criteriilor medico-psihosociale pe baza cărora se stabileşte încadrarea în grad de handicap, caz în care Comisia superioară propune serviciului de evaluare complexă o nouă evaluare, în vederea încadrării corespunzătoare/neîncadrării într-un grad de handicap. (3) Decizia de admitere a contestaţiei are valabilitate de la data emiterii certificatului de încadrare în grad de handicap de comisia de evaluare şi care este contestat la Comisia superioară.(4) Decizia de respingere a contestaţiei are valabilitate de la data emiterii acesteia. Capitolul IIIProcedura de reevaluare Articolul 15În sensul prezentului regulament, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii: a)reevaluarea - procedura dispusă de către Comisia superioară ca urmare a recomandărilor cuprinse în documentele întocmite în urma unor acţiuni de control dispuse prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale sau în situaţia în care Comisia superioară se sesizează din oficiu în cazul eliberării unui certificat de încadrare în grad şi tip de handicap asupra căruia există suspiciuni în ceea ce priveşte nerespectarea criteriilor medico-psihosociale pe baza cărora se stabileşte încadrarea în grad de handicap; b)decizia de reevaluare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 5, este actul administrativ emis de Comisia superioară în baza căruia se începe procedura de reevaluare; c)referat - document elaborat de reprezentantul din structura de specialitate a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, în urma procesului de reevaluare; d)raport de reevaluare - document elaborat de serviciul de evaluare complexă în urma procesului de reevaluare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 7; e)decizie privind încadrarea/neîncadrarea în grad şi tip de handicap - actul administrativ emis de Comisia superioară în urma reevaluării, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4/anexa nr. 3; f)proces-verbal de control - procesul-verbal întocmit în urma acţiunilor de control dispuse prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale. Articolul 16(1) Documentele întocmite în urma unor acţiuni de control dispuse prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, care cuprind recomandări motivate cu privire la reevaluarea persoanelor cu handicap, sunt înregistrate în Registrul de corespondenţă al Comisiei superioare.(2) Recomandările motivate vor fi transmise de către echipele de control şi în format electronic de tip baze de date şi vor conţine obligatoriu următoarele informaţii:a)numele şi prenumele persoanei cu handicap; b)CNP-ul; c)judeţul/sectorul; d)adresa de domiciliu; e)numărul certificatului/deciziei de încadrare în grad de handicap; f)tipul handicapului; g)gradul de handicap; h)codul bolii; i)statutul social; j)motivarea. (3) În termen de 10 zile de la primirea documentelor, în urma analizării, Comisia superioară emite decizia de reevaluare, prin care dispune începerea procedurii de reevaluare. Articolul 17Decizia de reevaluare cuprinde recomandări cu privire la conţinutul dosarului de evaluare complexă şi va fi transmisă direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului din raza de domiciliu al persoanei, în vederea efectuării reevaluării de către serviciul de evaluare complexă. Articolul 18Pentru buna desfăşurare a reevaluării, conducătorul direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv de sector al municipiului Bucureşti desemnează o persoană care îndeplineşte următoarele atribuţii: a)înregistrează în registrul de reevaluare al serviciului de evaluare complexă decizia de reevaluare, procesul-verbal întocmit şi pregăteşte dosarul persoanei cu handicap; b)aduce la cunoştinţa persoanei, prin comunicare cu confirmare de primire, cu 20 de zile lucrătoare înainte de reevaluare, data şi locul unde va avea loc reevaluarea, precum şi documentele suplimentare necesare pentru reevaluare; c)înregistrează în registrul de reevaluare al serviciului de evaluare complexă rapoartele de reevaluare şi referatele; d)asigură transmiterea rapoartelor de reevaluare şi a referatelor către Comisia superioară. Articolul 19Se pot prezenta la reevaluare numai acele persoane cu handicap care au fost înştiinţate de serviciul de evaluare complexă în acest sens şi care vor prezenta: a)actul de identitate; b)comunicarea serviciului de evaluare complexă cu privire la reevaluare; c)documente relevante în vederea stabilirii gradului şi tipului de handicap, altele decât cele existente la dosar. Articolul 20Reevaluarea persoanei se va realiza de către serviciul de evaluare complexă din cadrul direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, în termen de 60 de zile lucrătoare de la data înregistrării deciziei de reevaluare la registratura acesteia. Articolul 21În cazul în care persoana supusă reevaluării nu se prezintă la a doua convocare a serviciului de evaluare complexă, directorul direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului dispune, prin act administrativ, suspendarea dreptului de asistenţă socială sub formă de prestaţii sociale. Articolul 22(1) Specialiştii din serviciul de evaluare complexă analizează documentele din dosar, examinează persoana, iar concluziile, împreună cu motivarea acestora, le vor cuprinde în raportul de reevaluare.(2) Raportul de reevaluare cuprinde recomandări cu privire la încadrarea sau neîncadrarea în grad de handicap. Articolul 23Procesul de reevaluare se desfăşoară în prezenţa unui reprezentant din structura de specialitate a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, care va întocmi un referat cu privire la respectarea criteriilor medico-psihosociale pe baza cărora se stabileşte încadrarea în grad de handicap şi a procesului de reevaluare. Articolul 24(1) În urma reevaluării, raportul de reevaluare, referatul şi dosarul completat vor fi înaintate Comisiei superioare în termen de 5 zile de la data efectuării reevaluării.(2) Comisia superioară va emite decizia de încadrare sau decizia de neîncadrare în grad şi tip de handicap, corespunzătoare fiecărui caz, în termen de 10 zile de la înregistrarea celor prevăzute la alin. (1) în registrul de corespondenţă al acesteia. Articolul 25În cazul în care persoana nu se prezintă la reevaluare în termenul prevăzut de 60 de zile lucrătoare, în baza raportului de reevaluare însoţit de referat, Comisia superioară emite decizie de neîncadrare în grad şi tip de handicap. Articolul 26Deciziile emise de Comisia superioară vor fi transmise direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv de sector al municipiului Bucureşti, spre a fi aduse la cunoştinţa serviciului de evaluare complexă, care, în urma discuţiilor cu persoana evaluată sau, după caz, şi cu reprezentantul legal al acesteia, propune comisiei de evaluare modificarea şi completarea programului individual de reabilitare şi integrare socială. Articolul 27Fiecare parte interesată are dreptul să primească la cerere o copie a raportului de reevaluare, a referatului, a documentelor care au stat la baza încadrării/neîncadrării în grad şi tip de handicap şi a procesului-verbal de control. Capitolul IV Coordonarea metodologică şi monitorizarea activităţii de evaluare şi încadrare în grad şi tip de handicap Articolul 28Comisia superioară coordonează metodologic şi monitorizează activitatea de evaluare şi încadrare în grad şi tip de handicap desfăşurată în cadrul serviciilor de evaluare complexă şi al comisiilor de evaluare, cu privire la: 1. respectarea procedurii de evaluare; 2. respectarea prevederilor privind organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare; 3. respectarea criteriilor medico-psihosociale pe baza cărora se stabileşte încadrarea în grad de handicap, caz în care Comisia superioară va urmări corectitudinea evaluării medico-psihosociale, stabilirii deficienţei funcţionale, încadrării în grad şi tip de handicap, datei dobândirii handicapului, precum şi a modului în care s-a stabilit valabilitatea certificatelor de încadrare în grad şi tip de handicap; 4. respectarea de către entităţile cu atribuţii în evaluare şi încadrare a instrucţiunilor emise de către aceasta; 5. punerea în aplicare a deciziilor emise de Comisia superioară. Articolul 29În exercitarea atribuţiilor cu privire la coordonarea metodologică şi monitorizarea activităţii de evaluare şi încadrare în grad şi tip de handicap desfăşurate în cadrul serviciilor de evaluare complexă şi al comisiilor de evaluare, Comisia superioară: elaborează, după caz, instrucţiuni metodologice în scopul clarificării şi aplicării unitare la nivel naţional a criteriilor medico-psihosociale pe baza cărora se stabileşte încadrarea în grad de handicap;

se autosesizează şi întreprinde demersurile prevăzute de lege în cazul în care constată abateri repetate de la prevederile legale cu privire la evaluarea şi încadrarea în grad şi tip de handicap;

monitorizează activitatea de evaluare şi încadrare în grad şi tip de handicap desfăşurată la nivelul serviciilor de evaluare complexă şi al comisiilor de evaluare, prin vizite şi prin colectarea structurată a informaţiilor cu care ia contact în procesul de soluţionare a contestaţiilor sau de reevaluare şi analiza acestora; participă, prin membrii acesteia, atunci când este nominalizată, la acţiuni comune de control pe teme vizând evaluarea şi încadrarea în grad şi tip de handicap a persoanelor adulte. Articolul 30Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul regulament. ANEXA Nr. 1la regulament Modelul deciziei de respingere a contestaţiei MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE COMISIA SUPERIOARĂ DE EVALUARE A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP DECIZIE Nr. ........ ............/data ........ .......... Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, constituită în conformitate cu prevederile Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, numită în baza Ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. ...../............., întrunită în şedinţa din .........., în prezenţa cvorumului, analizând documentele depuse, RESPINGE contestaţia cu nr. ..../........ împotriva Certificatului de încadrare în grad şi tip de handicap nr. ...../data ........., eliberat de ........ ............., a doamnei/domnului ........ ........ ........, CNP ........ ........, adresa ........ ........ ........, cu următoarea justificare/motivare: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... Prezenta decizie poate fi contestată potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Preşedinte, ........ ................ ........ (numele şi prenumele) Semnătura ........ ................ ........ Membri: ........ ................ ........ ........ ................ ........ (numele şi prenumele) Semnătura ........ ................ ........ ........ ................ ........ ANEXA Nr. 2la regulament Modelul deciziei de admitere a contestaţiei MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE COMISIA SUPERIOARĂ DE EVALUARE A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP DECIZIE Nr. ........ ............/data ........ .......... Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, constituită în conformitate cu prevederile Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, numită în baza Ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. ...../............., întrunită în şedinţa din .........., în prezenţa cvorumului, analizând documentele depuse, ADMITE contestaţia cu nr. ..../......... împotriva certificatului de încadrare în grad şi tip de handicap nr. ..../data .........., eliberat de ........., a doamnei/domnului ........ ........ .........., CNP ........ ........ ........., adresa ........ ........ .........., statut social*): 1. fără venit; 2. cu pensie de urmaş; 3. cu pensie de invaliditate; 4. cu pensie de limită de vârstă; 5. salariat; 6. altele........ ........ ........ şi stabileşte încadrarea în grad şi tip de handicap, astfel: Grad de handicap ........ ................ ................ ............ Cod boală ........ ................ ................ ........ ............... Cod handicap ........ ................ ................ ........ ......... Deficienţa funcţională*): uşoară;

medie;

accentuată;

gravă:

cu asistent personal;

fără asistent personal;

cu indemnizaţie de însoţitor;

fără indemnizaţie de însoţitor.Motivare/Justificare**): ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ Data dobândirii handicapului ........ ................ ........ ........., documentul ........ ................ ........ ............. Valabilitate*): - 6 luni; - 12 luni; - permanent de la data ........ ................ ............ Documentaţia cu care se va prezenta la revizuire: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... Termen de revizuire***) ........ ................ ................ ................ ................ ............... Prezenta decizie poate fi contestată potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Decizia obligă toate persoanele şi autorităţile la respectarea ei, în concordanţă cu prevederile legislaţiei în vigoare. Preşedinte, ........ ................ ........ (numele şi prenumele) Semnătura ........ ................ ........ Membri: ........ ................ ........ ........ ................ ........ (numele şi prenumele) Semnătura ........ ................ ........ ........ ................ ........ *) Se anulează ceea ce nu corespunde. **) Se completează numai pentru persoanele care solicită pensionarea în temeiul art. 58 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare. ***) Nu se completează în cazul certificatului cu caracter permanent. ANEXA Nr. 3la regulament Modelul deciziei de neîncadrare în grad şi tip de handicap, în urma procesului de reevaluare MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE COMISIA SUPERIOARĂ DE EVALUARE A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP DECIZIE Nr. ........ ............./data ........ .......... Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, constituită în conformitate cu prevederile Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, numită în baza Ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. ....../.............., întrunită în şedinţa din .............., în prezenţa cvorumului, având în vedere Raportul de evaluare complexă nr. ................/data ............... şi Referatul reprezentantului Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr. ............/.............., întocmite în urma procesului de reevaluare declanşat prin Decizia de reevaluare nr. ......../data ............, precum şi documentele existente la dosar, decide NEÎNCADRAREA în grad şi tip de handicap a doamnei/domnului ........ ........ ........, CNP........ ............, adresa ........ ................, cu următoarea justificare/motivare: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... Prezenta decizie poate fi contestată potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Preşedinte, ........ ................ ........ (numele şi prenumele) Semnătura ........ ................ ........ Membri: ........ ................ ........ ........ ................ ........ (numele şi prenumele) Semnătura ........ ................ ........ ........ ................ ........ ANEXA Nr. 4la regulament Modelul deciziei de încadrare în grad şi tip de handicap, în urma procesului de reevaluare MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE COMISIA SUPERIOARĂ DE EVALUARE A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP DECIZIE Nr. ........ ............/data ........ .......... Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, constituită în conformitate cu prevederile Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, numită în baza Ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. ....../............., întrunită în şedinţa din .........., în prezenţa cvorumului, având în vedere Raportul de evaluare complexă nr. ................/data ........ ........ şi Referatul reprezentantului Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr. ............/..............., întocmite în urma procesului de reevaluare declanşat prin Decizia de reevaluare nr. ......../data ..............., precum şi documentele existente la dosar, decide ÎNCADRAREA în grad şi tip de handicap a domnului/doamnei ........ ........ ........,CNP ........ ..........., adresa ........ ........ ........, statut social*): 1. fără venit; 2. cu pensie de urmaş; 3. cu pensie de invaliditate; 4. cu pensie de limită de vârstă; 5. salariat; 6. altele ........ ........ ........, astfel: Grad de handicap ........ ................ ........ ........... Cod boală ........ ................ ................ ............... Cod handicap ........ ................ ................ .......... Deficienţa funcţională*): uşoară;

medie;

accentuată;

gravă:

cu asistent personal;

fără asistent personal;

cu indemnizaţie de însoţitor;

fără indemnizaţie de însoţitor.Motivare/Justificare**): ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ Data dobândirii handicapului ........ ................ ................, documentul ........ ................ ........ ............... Valabilitate*): - 6 luni; - 12 luni; - permanent de la data ........ ................ ............ Documentaţia cu care se va prezenta la revizuire: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ Termen de revizuire***) ........ ................ ................ ................ ........... Prezenta decizie poate fi contestată potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Decizia obligă toate persoanele şi autorităţile la respectarea ei, în concordanţă cu prevederile legislaţiei în vigoare. Preşedinte, ........ ................ ........ (numele şi prenumele) Semnătura ........ ................ ........ Membri: ........ ................ ........ ........ ................ ........ (numele şi prenumele) Semnătura ........ ................ ........ ........ ................ ........ *) Se anulează ceea ce nu corespunde. **) Se completează numai pentru persoanele care solicită pensionarea în temeiul art. 58 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare. ***) Nu se completează în cazul certificatului cu caracter permanent. ANEXA Nr. 5la regulament Modelul deciziei de reevaluare MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE COMISIA SUPERIOARĂ DE EVALUARE A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP DECIZIE Nr. ............ din data de ........ ............. Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, constituită în conformitate cu prevederile Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, numită în baza Ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. ...../............., întrunită în şedinţa din .........., în prezenţa cvorumului, sesizându-se din oficiu/analizând recomandările din Raportul de control înregistrat cu nr. .......... din data de ........ .........., în urma acţiunii de control dispuse prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale asupra certificatului/deciziei de încadrare în grad de handicap nr. ............... din ........ ........., emis/emisă de ........ ........ .........., decide REEVALUAREA doamnei/domnului ........ ........ ............, CNP ........ .............., adresa ........ ............., str. ........ ........ .............. nr. ....., bl. ....., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ........ ........ ..........., în perioada ........ ................ ........... Prezenta decizie poate fi contestată potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Preşedinte, ........ ................ ........ (numele şi prenumele) Semnătura ........ ................ ........ Membri: ........ ................ ........ ........ ................ ........ (numele şi prenumele) Semnătura ........ ................ ........ ........ ................ ........ ANEXA Nr. 6la regulament Modelul deciziei de încadrare în grad şi tip de handicap, în urma unei sentinţe civile definitive şi irevocabile MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE COMISIA SUPERIOARĂ DE EVALUARE A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP DECIZIE Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, constituită în conformitate cu prevederile Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, numită în baza Ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. ......../........ ..........., întrunită în şedinţa din ........ ............, în prezenţa cvorumului, în baza Sentinţei civile nr. ......../........ ..........., pronunţată de ........ ........ ..........., în şedinţa publică din data de ........ .............., dată în soluţionarea Dosarului nr. ........../.............., definitivă şi irevocabilă, decide ÎNCADRAREA în grad şi tip de handicap a domnului/doamnei ........ ........ .........., CNP ........ ..........., adresa ........ .............., statut social*): 1. fără venit; 2. cu pensie de urmaş; 3. cu pensie de invaliditate; 4. cu pensie de limită de vârstă; 5. salariat; 6. altele ........ ........ ........, astfel: Grad de handicap ........ ................ ........ ........... Cod boală ........ ................ ................ ............... Cod handicap ........ ................ ................ .......... Deficienţa funcţională*): uşoară;

medie;

accentuată;

gravă:

cu asistent personal;

fără asistent personal;

cu indemnizaţie de însoţitor;

fără indemnizaţie de însoţitor.Motivare/Justificare**): Data dobândirii handicapului ........ ................ .............., documentul ........ ................ ................ .......... Valabilitate*): - 6 luni; - 12 luni; - permanent de la data ........ ................ ............ Documentaţia cu care se va prezenta la revizuire: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ Termen de revizuire***) ........ ................ ................ ................ ................ ............... Prezenta decizie poate fi contestată potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Decizia obligă toate persoanele şi autorităţile la respectarea ei în concordanţă cu prevederile legislaţiei în vigoare. Preşedinte, ........ ................ ........ (numele şi prenumele) Semnătura ........ ................ ........ Membri: ........ ................ ........ ........ ................ ........ (numele şi prenumele) Semnătura ........ ................ ........ ........ ................ ........ *) Se anulează ceea ce nu corespunde. **) Se completează numai pentru persoanele care solicită pensionarea în temeiul art. 58 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare. ***) Nu se completează în cazul certificatului cu caracter permanent. ANEXA Nr. 7la regulament Modelul raportului de reevaluare RAPORT DE REEVALUARE I. Datele de identificare Numele şi prenumele ........ ................ ................ ............. CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Locul naşterii ........ ................ ................ .......... Domiciliul ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ Actul de identitate: B.I./C.I. seria ....... nr. ........ ............., valabilitatea ........ ........ ........... Nr. de telefon ........ ........ .......... Persoana de contact/Persoana de sprijin: Numele şi prenumele ........ ................ ................ ............. Domiciliul ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ Nr. de telefon ........ ........ .......... Măsurile de protecţie de care a beneficiat persoana cu handicap ........ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............ II. Rezultatele evaluării 1. Rezultatele evaluării sociale: Date relevante privind evaluarea socială ........ ................ ................ ................ ................ ............... Concluziile şi recomandările asistentului social ........ ................ ................ ................ ........ ............. 2. Rezultatele evaluării medicale: Date relevante privind evaluarea medicală ........ ................ ................ ................ ................ ............. Concluziile şi recomandările medicului ........ ................ ................ ................ ................ ........ ......... 3. Rezultatele evaluării psihologice: Date relevante privind evaluarea psihologică ........ ................ ................ ................ ................ ........... Concluziile şi recomandările psihologului ........ ................ ................ ................ ................ .............. 4. Rezultatele evaluării vocaţionale: Date relevante privind evaluarea vocaţională ........ ................ ................ ................ ................ ........... Concluziile şi recomandările psihopedagogului ........ ................ ................ ................ ................ ......... 5. Rezultatele evaluării nivelului de educaţie: Date relevante privind evaluarea nivelului de educaţie ........ ................ ................ ................ .............. Concluziile şi recomandările psihopedagogului ........ ................ ................ ................ ................ ......... 6. Rezultatele evaluării abilităţilor şi a nivelului de integrare socială: Date relevante privind evaluarea abilităţilor şi a nivelului de integrare socială (gradul de dependenţă) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............ Concluziile şi recomandările psihologului, psihopedagogului ........ ................ ................ ........ ......... III. Concluzii În urma reevaluării, se constată următoarele: Propunerea de încadrare/neîncadrare într-un grad de handicap ........ ................ ................ ............. Propunerea privind orientarea profesională ........ ................ ................ ................ ................ ............... Propuneri privind luarea unei măsuri de protecţie ........ ................ ................ ................ ........ .......... Serviciul de evaluare complexă Asistent social, ........ ................ ......... Medic specialist, ........ ................ ......... Psiholog, ........ ................ ......... Alţi specialişti, ........ ................ ......... ........ ................ .........


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2299/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2299 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu