Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 225 din 8 octombrie 2010

privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Directiei generale pentru relatiile cu institutiile prefectului

ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 693 din 15 octombrie 2010



Având în vedere Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică si efectivele Ministerului Administraţiei si Internelor, cu modificările si completările ulterioare,

în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si funcţionarea Ministerului Administraţiei si Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările si completările ulterioare,

ministrul administraţiei si internelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare si funcţionare a Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul administraţiei si internelor,

Constantin-Traian Igas

ANEXĂ

REGULAMENT

de organizare si funcţionare a Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Direcţia generală pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, denumită în continuare direcţia generală, este structura de specialitate a aparatului central al Ministerului Administraţiei si Internelor, denumit în continuare ministerul, fără personalitate juridică, având competenţă în domeniul monitorizării, îndrumării metodologice si controlului ierarhic de specialitate asupra activităţii prefecţilor, subprefecţilor si a personalului din cadrul instituţiilor prefectului.

(2) Direcţia generală asigură în activitatea sa aplicarea legilor, a ordonanţelor si hotărârilor Guvernului, a ordinelor si instrucţiunilor emise de ministrul administraţiei si internelor, precum si a dispoziţiilor secretarului de stat care coordonează direcţia generală, în domeniul său de competenţă.

Art. 2. - Direcţia generală este subordonată ministrului administraţiei si internelor si secretarului de stat desemnat să coordoneze activitatea direcţiei generale.

CAPITOLUL II

Organizarea direcţiei generale

Art. 3. - (1) Statul de organizare al direcţiei generale se aprobă prin ordin al ministrului administraţiei si internelor.

(2) Direcţia generală are următoarea structură organizatorică:

a) conducerea;

b) Serviciul monitorizarea situaţiilor de urgenţă;

c) Serviciul monitorizarea activităţii instituţiilor prefectului în relaţia cu serviciile publice deconcentrate;

d) Unitatea de management al Proiectului de diminuare a riscului în cazul producerii calamităţilor naturale si pregătire pentru situaţii de urgenţă;

e) Compartimentul monitorizarea activităţii de verificare a legalităţii actelor;

f) Compartimentul analize, sinteze si elaborare acte administrative;

g) Compartimentul coordonarea activităţii instituţiilor prefectului în domeniul electoral;

h) Compartimentul evidenţa situaţiei privind restituirea proprietăţilor.

(3) Structura organizatorică a direcţiei generale este prevăzută în anexa nr. 1.

Art. 4. - Intre structurile de specialitate ale direcţiei generale, prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b)-h), se stabilesc relaţii de cooperare, în vederea îndeplinirii atribuţiilor.

Art. 5. - (1) Personalul direcţiei generale este format din funcţionari publici, funcţionari publici cu statut special si personal contractual, repartizaţi pe domenii de activitate.

(2) Intregul personal al direcţiei generale este subordonat direct directorului general si răspunde în faţa acestuia pentru executarea sarcinilor de serviciu încredinţate potrivit fiselor posturilor.

(3) Unitatea de management al Proiectului de diminuare a riscului în cazul producerii calamităţilor naturale si pregătire pentru situaţii de urgenţă funcţionează sub directa coordonare a secretarului de stat desemnat să coordoneze activitatea direcţiei generale.

Art. 6. - (1) Direcţia generală cooperează cu alte structuri din cadrul aparatului central al ministerului si cu structuri aflate în subordinea sau în coordonarea ministerului, desfăsoară relaţii de cooperare pentru îndeplinirea atribuţiilor cu alte autorităţi publice, instituţii si organizaţii si are relaţii de coordonare în domeniul de specialitate si de control cu instituţiile prefectului.

(2) Diagrama de relaţii a direcţiei generale este prevăzută în anexa nr. 2.

Art. 7. - (1) Sistemul informaţional-decizional derulat în cadrul direcţiei generale este prevăzut în anexa nr. 3.

(2) Legătura dintre componenta decizională si cea informaţională a sistemului prevăzut la alin. (1) se prezintă astfel:

a) la intrare, componenta informaţională furnizează componentei decizionale informaţia pe care aceasta din urmă o transmite spre prelucrare structurilor de specialitate;

b) la iesire, componenta informaţională dirijează deciziile luate în cadrul componentei decizionale pentru a fi executate si aplicate de către structurile de specialitate ale direcţiei generale, respectiv structurile coordonate;

c) componenta informaţională necesită un circuit intern de informaţii.

(3) Componenta informaţională si cea decizională sunt cuplate, variabilele de intrare ale uneia fiind variabilele de iesire ale celeilalte.

CAPITOLUL III

Atribuţiile direcţiei generale

Art. 8. - Principalele obiective ale direcţiei generale sunt:

a) crearea cadrului de referinţă corespunzător aplicării legislaţiei specifice într-un mod coerent si unitar la nivelul instituţiilor prefectului;

b) perfecţionarea managementului în cadrul instituţiilor prefectului în ceea ce priveste gestionarea problematicilor din diferite sectoare de activitate;

c) cresterea calităţii si eficienţei serviciilor publice prestate de instituţiile prefectului.

Art. 9. - Direcţia generală are următoarele atribuţii principale:

a) coordonarea în domeniul de specialitate, monitorizarea, îndrumarea metodologică si controlul ierarhic de specialitate al activităţii prefecţilor, subprefecţilor si a personalului din cadrul instituţiilor prefectului cu privire la exercitarea atribuţiilor stabilite prin acte normative si realizarea sarcinilor încredinţate de către Guvern ori date de conducerea ministerului;

b) monitorizarea evoluţiei situaţiilor de urgenţă, a măsurilor întreprinse de către prefecţi si de autorităţile administraţiei publice locale, în vederea informării conducerii ministerului;

c) monitorizarea îndeplinirii de către prefecţi a atribuţiilor constituţionale privind conducerea serviciilor publice deconcentrate;

d) realizarea responsabilităţilor pentru implementarea părţii A din cadrul Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale si pregătire pentru situaţii de urgenţă, denumit în continuare Proiect;

e) monitorizarea îndeplinirii de către prefecţi a atribuţiilor constituţionale referitoare la verificarea legalităţii actelor administrative ale autorităţilor administraţiei publice locale;

f) realizarea, din însărcinarea conducerii ministerului, a controlului ierarhic de specialitate asupra activităţii prefecţilor, subprefecţilor si a instituţiilor prefectului, cu privire la exercitarea atribuţiilor prevăzute de acte normative, a sarcinilor încredinţate de către Guvern ori date de conducerea ministerului;

g) întocmirea, din însărcinarea conducerii ministerului, de informări, sinteze, note, analize si rapoarte, pe diverse teme din domeniul de competenţă, pe baza datelor transmise de către prefecţi;

h) coordonarea activităţii instituţiilor prefectului în vederea aplicării într-un mod coerent si unitar a legislaţiei specifice din domeniul electoral;

i) realizarea, la solicitarea conducerii ministerului, de analize privind problematica rezultată din sesizările cu privire la procesul de restituire a proprietăţilor, pe baza datelor transmise de către prefecţi;

j) participarea la întocmirea proiectelor de răspuns la interpelările si întrebările adresate primului-ministru si ministrului administraţiei si internelor de către membrii Parlamentului României, în domeniul său de competenţă;

k) participarea la elaborarea proiectelor de legi, ordonanţe si hotărâri ale Guvernului, precum si alte acte normative care privesc activitatea ministerului în domeniul administraţiei publice;

l) participarea la organizarea, în baza dispoziţiilor primite, de întâlniri de lucru între primul-ministru si alţi reprezentanţi ai Guvernului, conducerea ministerului, pe de o parte, si prefecţi, subprefecţi, reprezentanţi ai serviciilor publice deconcentrate si ai autorităţilor administraţiei publice locale, pe de altă parte.

CAPITOLUL IV

Conducerea direcţiei generale

Art. 10. - (1) Conducerea direcţiei generale este exercitată de către directorul general si directorul general adjunct.

(2) Pentru reglementarea activităţii direcţiei generale, directorul general poate emite dispoziţii în temeiul ordinelor, instrucţiunilor si dispoziţiilor conducerii ministerului.

(3) Fisa postului directorului general este prevăzută în anexa nr. 4, iar fisa postului directorului general adjunct este prevăzută în anexa nr. 5.

Art. 11. - (1) Directorul general conduce întreaga activitate a direcţiei generale si o reprezintă în relaţiile cu celelalte structuri ale ministerului, cu instituţii si autorităţi din administraţia publică centrală si locală, cu alte instituţii publice, precum si cu organizaţii ale societăţii civile.

(2) Directorul general răspunde de întreaga activitate pe care o desfăsoară direcţia generală în faţa conducerii ministerului.

(3) In condiţiile legii, directorul general poate delega atribuţii din competenţa sa directorului general adjunct sau altor persoane din subordine, după caz.

CAPITOLUL V

Atribuţiile structurilor de specialitate din cadrul direcţiei generale

SECŢIUNEA 1

Atribuţiile Serviciului monitorizarea situaţiilor de urgenţă

Art. 12. - Principalul obiectiv al Serviciului monitorizarea situaţiilor de urgenţă este asigurarea managementului informaţiei între toate structurile implicate în prevenirea si gestionarea situaţiilor de urgenţă, prin intermediul instituţiilor prefectului.

Art. 13. - Serviciul monitorizarea situaţiilor de urgenţă are următoarele atribuţii principale:

a) întocmirea de informări, sinteze, note si rapoarte privind evoluţia situaţiilor de urgenţă, măsurile întreprinse de către prefecţi si de autorităţile administraţiei publice locale, precum si cu privire la pagubele produse ca urmare a fenomenelor naturale periculoase, în vederea informării conducerii direcţiei generale;

b) elaborarea proiectelor de hotărâri ale Guvernului privind alocarea de sume din fondurile de rezervă pentru înlăturarea efectelor unor calamităţi naturale, în baza propunerilor prefecţilor si ale consiliilor judeţene;

c) elaborarea, împreună cu Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale, a proiectelor de hotărâri ale Guvernului privind acordarea unor ajutoare umanitare populaţiei afectate de dezastre;

d) centralizarea, pe judeţe, atât a sumelor alocate din fondurile de rezervă, cât si a ajutoarelor umanitare puse la dispoziţia populaţiei afectate de dezastre;

e) organizarea, în cadrul direcţiei generale, a serviciului de monitorizare permanentă a eventualelor situaţii de urgenţă ce ar putea apărea la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale.

SECŢIUNEA a 2-a

Atribuţiile Serviciului monitorizarea activităţii instituţiilor prefectului în relaţia cu serviciile publice deconcentrate

Art. 14. - Principalul obiectiv al Serviciului monitorizarea activităţii instituţiilor prefectului în relaţia cu serviciile publice deconcentrate este perfecţionarea managementului în cadrul instituţiilor prefectului în ceea ce priveste gestionarea problematicilor în domeniul serviciilor publice deconcentrate.

Art. 15. - Serviciul monitorizarea activităţii instituţiilor prefectului în relaţia cu serviciile publice deconcentrate are următoarele atribuţii principale:

a) monitorizarea si îndrumarea metodologică a activităţii structurilor de specialitate în domeniul serviciilor publice deconcentrate, din cadrul instituţiilor prefectului;

b) monitorizarea activităţii colegiilor prefecturale si întocmirea de informări, sinteze, rapoarte, situaţii si note privind activitatea serviciilor publice deconcentrate, pe domenii de activitate, la solicitarea conducerii direcţiei generale;

c) întocmirea corespondenţei referitoare la problemele esenţiale ce se desprind din sedinţele colegiilor prefecturale a căror soluţionare este în competenţa ministerelor si a celorlalte organe ale administraţiei publice centrale;

d) analizarea rapoartelor privind stadiul realizării planurilor de acţiune ale serviciilor publice deconcentrate si întocmirea de sinteze privind principalele domenii de activitate analizate în cadrul colegiilor prefecturale.

SECŢIUNEA a 3-a

Atribuţiile Unităţii de management al Proiectului

Art. 16. - Principalul obiectiv al Unităţii de management al Proiectului este consolidarea capacităţii de finanţare si management în situaţii de urgenţă a populaţiei si elaborarea unui program de asigurare la catastrofe, prin realizarea unui sistem de management informaţional pentru situaţii de urgenţă, elaborarea unui scenariu seismic pentru Vrancea si elaborarea unui program de constientizare.

Art. 17. - Unitatea de management al Proiectului are următoarele atribuţii principale:

a) realizarea implementării activităţilor stabilite pentru partea A a Proiectului, conform planului de implementare si documentului de evaluare a Proiectului;

b) realizarea managementului financiar-contabil al Proiectului;

c) realizarea si îndeplinirea atribuţiilor ce revin ministerului pe linia raportării, monitorizării si evaluării progresului Proiectului si a celor referitoare la monitorizarea financiară, în termenii agreaţi cu instituţia finanţatoare;

d) realizarea obligaţiilor asumate de minister prin acordul de împrumut subsidiar încheiat cu Ministerul Finanţelor Publice pentru realizarea părţii A a Proiectului;

e) asigurarea derulării procedurilor de achiziţie de bunuri, servicii si servicii de consultanţă, în conformitate cu prevederile reglementărilor si ghidurilor pentru serviciile de consultanţă ale BIRD si în conformitate cu Planul de achiziţii al Proiectului;

f) înfiinţarea si organizarea, din dispoziţia secretarilor de stat responsabili, a comisiilor de evaluare a ofertelor primite în cadrul procedurilor de achiziţie derulate;

g) elaborarea proiectelor contractelor, încheierea acestora cu ofertanţii declaraţi câstigători, asigurarea derulării si implementării contractelor încheiate, prin coordonarea în mod direct a activităţii consultanţilor sau furnizorilor;

h) asigurarea coordonării grupurilor de lucru formate din specialistii desemnaţi de instituţiile implicate în Proiect;

i) asigurarea secretariatelor grupurilor de lucru formate din specialistii desemnaţi de instituţiile implicate în Proiect, precum si a secretariatului Comitetului Naţional de Asigurare la Dezastre si Comitetului de coordonare a implementării Sistemului de management informaţional pentru situaţii de urgenţă.

SECŢIUNEA a 4-a

Atribuţiile Compartimentului monitorizarea activităţii de verificare a legalităţii actelor

Art. 18. - Principalul obiectiv al Compartimentului monitorizarea activităţii de verificare a legalităţii actelor este asigurarea unui cadru unitar si coerent cu privire la aplicarea de către instituţiile prefectului a legislaţiei privind verificarea legalităţii actelor administrative ale autorităţilor administraţiei publice locale.

Art. 19. - Compartimentul monitorizarea activităţii de verificare a legalităţii actelor are următoarele atribuţii principale:

a) monitorizarea modului de organizare si desfăsurare în cadrul instituţiilor prefectului a activităţii de verificare a actelor administrative ale autorităţilor administraţiei publice locale;

b) realizarea, din însărcinarea conducerii direcţiei generale, a controlului ierarhic de specialitate asupra activităţii prefecţilor, subprefecţilor si a instituţiilor prefectului, cu privire la exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege, a sarcinilor încredinţate de către Guvern ori date de conducerea ministerului;

c) verificarea ordinelor cu caracter normativ emise de către prefecţi, precum si a proiectelor de acte normative iniţiate de către prefecţi si consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti, cu formularea de propuneri conform prevederilor legale;

d) verificarea documentaţiei transmise de către prefecţi si elaborarea proiectului de aviz al ministerului pentru înfiinţarea/desfiinţarea de oficii prefecturale;

e) asigurarea datelor necesare publicării, pe paginile de internet si intranet ale ministerului, a informaţiilor de interes public referitoare la unele activităţi ale direcţiei generale.

Art. 20. -In situaţia în care, în urma controalelor ierarhice de specialitate efectuate, se constată aspecte care necesită verificări suplimentare, Compartimentul monitorizarea activităţii de verificare a legalităţii actelor înaintează conducerii direcţiei generale propuneri în acest sens.

SECŢIUNEA a 5-a

Atribuţiile Compartimentului analize, sinteze si elaborare acte administrative

Art. 21. - Principalul obiectiv al Compartimentului analize, sinteze si elaborare acte administrative este asigurarea managementului informaţiei în ceea ce priveste gestionarea problematicilor din diferite sectoare de activitate.

Art. 22. - Compartimentul analize, sinteze si elaborare acte administrative are următoarele atribuţii principale:

a) întocmirea, la solicitarea conducerii direcţiei generale, de informări, sinteze, note, analize si rapoarte, în baza datelor transmise de către prefecţi, pe diverse teme din domeniul de competenţă al direcţiei generale;

b) participarea la organizarea de întâlniri de lucru între primul-ministru al Guvernului României si alţi reprezentanţi ai Guvernului, conducerea ministerului, pe de o parte, si prefecţi, subprefecţi, reprezentanţi ai serviciilor publice deconcentrate si ai autorităţilor administraţiei publice locale, pe de altă parte;

c) participarea la elaborarea de materiale pentru videoconferinţele cu prefecţii si urmărirea modului de aplicare a dispoziţiilor date în cursul acestora;

d) redactarea de propuneri de proiecte în scopul obţinerii de finanţare în vederea cresterii performanţei activităţilor desfăsurate în direcţia generală si în instituţiile prefectului;

e) pregătirea si elaborarea proiectelor de hotărâre a Guvernului pentru numirea, respectiv eliberarea în/din funcţie a prefecţilor si a subprefecţilor, precum si a actelor administrative de modificare a raporturilor de serviciu ale acestora.

SECŢIUNEA a 6-a

Atribuţiile Compartimentului coordonarea activităţii instituţiilor prefectului în domeniul electoral

Art. 23. - Principalul obiectiv al Compartimentului pentru coordonarea activităţii instituţiilor prefectului în domeniul electoral este crearea cadrului de referinţă corespunzător aplicării legislaţiei specifice într-un mod coerent si unitar la nivelul instituţiilor prefectului, în ceea ce priveste organizarea si desfăsurarea alegerilor locale, parlamentare, prezidenţiale si pentru Parlamentul European, precum si a referendumului naţional.

Art. 24. - Compartimentul coordonarea activităţii instituţiilor prefectului în domeniul electoral are următoarele atribuţii principale:

a) coordonarea activităţii instituţiilor prefectului în ceea ce priveste gestionarea problematicilor cu privire la organizarea si desfăsurarea alegerilor locale, parlamentare, prezidenţiale si pentru Parlamentul European, precum si a referendumului naţional;

b) sprijinirea instituţiilor prefectului în aplicarea într-un mod coerent si unitar a legislaţiei specifice din domeniul electoral;

c) participarea la elaborarea proiectelor de acte normative necesare asigurării unui cadru unitar în ceea ce priveste organizarea si desfăsurarea alegerilor locale, parlamentare, prezidenţiale si pentru Parlamentul European, precum si a referendumului naţional;

d) asigurarea evidenţei unităţilor administrativ-teritoriale unde este necesară organizarea de alegeri parţiale si elaborarea proiectelor de hotărâre a Guvernului privind stabilirea datei alegerilor parţiale, pe baza propunerilor prefecţilor;

e) elaborarea, împreună cu Autoritatea Electorală Permanentă, a proiectelor de hotărâre a Guvernului pentru aprobarea programelor calendaristice privind realizarea acţiunilor referitoare la organizarea si desfăsurarea alegerilor parţiale locale si parlamentare.

SECŢIUNEA a 7-a

Atribuţiile Compartimentului evidenţa situaţiei privind restituirea proprietăţilor

Art. 25. - Principalul obiectiv al Compartimentului evidenţa situaţiei privind restituirea proprietăţilor este asigurarea cadrului necesar cu privire la centralizarea datelor referitoare la stadiul restituirii proprietăţilor.

Art. 26. - Compartimentul evidenţa situaţiei privind restituirea proprietăţilor are următoarele atribuţii principale:

a) monitorizarea si îndrumarea metodologică a activităţii structurilor de specialitate în domeniul restituirii proprietăţilor din cadrul instituţiilor prefectului;

b) analizarea rapoartelor privind stadiul procesului de restituire a proprietăţilor;

c) analizarea, la solicitarea conducerii direcţiei generale, a problematicii rezultate din sesizările cu privire la procesul de restituire a proprietăţilor;

d) realizarea, la solicitarea conducerii ministerului, de sinteze si informări cu privire la stadiul procesului de restituire a proprietăţilor, pe baza datelor transmise de către prefecţi.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii finale

Art. 27. -Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul regulament.

ANEXA Nr. 1*)

la regulament

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ

a Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului

*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 2*)

la regulament

DIAGRAMA DE RELAŢII

a Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului

*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 3*)

la regulament

SISTEMUL INFORMAŢIONAL-DECIZIONAL

derulat în cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului

*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 4

la regulament

MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI Sl INTERNELOR

DIRECŢIA GENERALA PENTRU RELAŢIILE CU INSTITUŢIILE PREFECTULUI

Aprob

FISA POSTULUI Nr..............

Informaţii generale privind postul

1. Denumirea postului: director general

2. Nivelul postului: de conducere

3. Scopul principal al postului: asigurarea monitorizării, îndrumării si a controlului ierarhic de specialitate asupra activităţii prefecţilor, subprefecţilor si a personalului din cadrul instituţiilor prefectului cu privire la exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege si realizarea sarcinilor încredinţate

Condiţii specifice pentru ocuparea postului

1. Studii de specialitate: superioare

2. Perfecţionări (specializări): program de formare specializată sau de perfecţionare în administraţia publică

3. Cunostinţe de operare/programare pe calculator (necesitate si nivel): operare pe calculator, nivel mediu

4. Limbi străine (necesitate si nivel de cunoastere): o limbă de circulaţie internaţională, nivel mediu

5. Abilităţi, calităţi si aptitudini necesare: capacitate de organizare si coordonare, abilităţi în gestionarea resurselor umane, abilităţi de comunicare

6. Cerinţe specifice: disponibilitate pentru călătorii frecvente si delegări

7. Competenţa managerială (cunostinţe de management, calităţi si aptitudini manageriale): calităţi si aptitudini manageriale

Atribuţiile postului

1. Organizarea si conducerea activităţii Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului

2. Organizarea si conducerea activităţii de monitorizare, coordonare, îndrumare metodologică si control al activităţii prefecţilor, subprefecţilor si personalului din cadrul instituţiilor prefectului cu privire la realizarea atribuţiilor prevăzute de lege, precum si a sarcinilor încredinţate

3. Organizarea activităţii privind realizarea, din însărcinarea conducerii Ministerului Administraţiei si Internelor, a controlului ierarhic de specialitate asupra activităţii prefecţilor, subprefecţilor si a personalului instituţiilor prefectului, cu privire la realizarea atribuţiilor prevăzute de actele normative, precum si a sarcinilor încredinţate

4. Coordonarea activităţii de monitorizare a îndeplinirii de către prefecţi a atribuţiilor referitoare la controlul legalităţii actelor administrative ale autorităţilor administraţiei publice locale

5. Asigurarea întocmirii, la solicitarea conducerii Ministerului Administraţiei si Internelor, de informări, sinteze, note, analize si rapoarte, pe diverse teme din domeniul de competenţă al Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, pe baza datelor transmise de către prefecţi

6. Conducerea activităţii de monitorizare a evoluţiei situaţiilor de urgenţă, a măsurilor dispuse de către prefecţi, precum si de întocmire de informări, sinteze, rapoarte si note cu privire la pagubele produse ca urmare a fenomenelor naturale periculoase, în vederea informării conducerii Ministerului Administraţiei si Internelor

7. Conducerea activităţii de întocmire a proiectelor de hotărâre a Guvernului privind alocarea de sume din fondurile de rezervă pentru înlăturarea efectelor unor calamităţi naturale sau referitoare la acordarea de ajutoare umanitare de primă urgenţă populaţiei afectate de dezastre, în baza propunerilor prefecţilor si ale consiliilor judeţene

8. Conducerea activităţii de monitorizare si îndrumare metodologică a activităţii structurilor de specialitate în domeniul serviciilor publice deconcentrate, din cadrul instituţiilor prefectului

9. Asigurarea activităţii de coordonare a operaţiunilor desfăsurate de instituţiile prefectului în cadrul proceselor electorale si cu ocazia referendumurilor naţionale

10. Asigurarea participării la elaborarea proiectelor de acte normative necesare asigurării unui cadru unitar în ceea ce priveste organizarea si desfăsurarea alegerilor locale, parlamentare, prezidenţiale si pentru Parlamentul European, precum si a referendumului naţional

11. Organizarea activităţii de verificare a ordinelor cu caracter normativ emise si transmise de către prefecţi si informarea conducerii Ministerului Administraţiei si Internelor în vederea formulării de propuneri privind anularea acestora, dacă este cazul

12. Organizarea activităţii de verificare a proiectelor de acte normative iniţiate de către prefecţi, de consiliile judeţene, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, în vederea formulării de propuneri conform prevederilor legale

13. Conducerea activităţii de pregătire si elaborare a proiectelor de hotărâre a Guvernului pentru numirea/eliberarea în/din funcţie a prefecţilor si subprefecţilor, precum si a actelor administrative de modificare a raporturilor de serviciu ale acestora

14. Participarea la activitatea de elaborare de proiecte de materiale în vederea informării Parlamentului, precum si de răspuns la întrebările si interpelările formulate de către deputaţi sau senatori, în temeiul art. 111 alin. (1) si art. 112 alin. (1) din Constituţia României, republicată

15. Asigurarea participării la organizarea, în baza dispoziţiilor primite, de întâlniri de lucru între primul-ministru si alţi reprezentanţi ai Guvernului, conducerea Ministerului Administraţiei si Internelor, pe de o parte, si prefecţi, subprefecţi, reprezentanţi ai serviciilor publice deconcentrate si ai autorităţilor administraţiei publice locale, pe de altă parte

16. Participarea la activitatea de elaborare de proiecte de acte normative din domeniul administraţiei publice

17. Organizarea activităţii privind realizarea, din însărcinarea conducerii Ministerului Administraţiei si Internelor, de analize privind problematica rezultată din sesizările cu privire la procesul de restituire a proprietăţilor, pe baza datelor transmise de către prefecţi

Identificarea funcţiei publice corespunzătoare postului

1. Denumire: funcţie publică de conducere

2. Clasa: I

3. Gradul profesional: superior

4. Vechimea (în specialitate necesară): 5 ani

Sfera relaţională a titularului postului

1. Sfera relaţională internă:

a) Relaţii ierarhice:

- subordonat faţă de: secretarul de stat

- superior pentru: directorul general adjunct, sefii de serviciu si celelalte persoane din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului

b) Relaţii funcţionale: cu toate structurile Ministerului Administraţiei si Internelor

c) Relaţii de control: faţă de directorul general adjunct, sefii de serviciu si celelalte persoane din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului

d) Relaţii de reprezentare:

2. Sfera relaţională externă:

a) cu autorităţi si instituţii publice: relaţii necesare realizării atribuţiilor din fisa postului

b) cu organizaţii internaţionale:

c) cu persoane juridice private:

3. Limite de competenţă: în limitele stabilite prin fisa postului si prin regulamentul de organizare si funcţionare

4. Delegarea de atribuţii si competenţă: către directorul general adjunct

Intocmit de:

1. Numele si prenumele:

2. Funcţia publică de conducere: secretar de stat

3. Semnătura.......................................

4. Data întocmirii..................................

Luat la cunostinţă de către ocupantul postului

1. Numele si prenumele

2. Semnătura.......................................

3. Data.................................................

ANEXA Nr. 5

la regulament

MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI Sl INTERNELOR

DIRECŢIA GENERALA PENTRU RELAŢIILE CU INSTITUŢIILE PREFECTULUI

Aprob

FISA POSTULUI Nr..............

Informaţii generale privind postul

1. Denumirea postului: director general adjunct

2. Nivelul postului: de conducere

3. Scopul principal al postului: monitorizarea si îndrumarea de specialitate asupra activităţii personalului din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului cu privire la realizarea atribuţiilor prevăzute de lege si a sarcinilor încredinţate

Condiţii specifice pentru ocuparea postului

1. Studii de specialitate: superioare

2. Perfecţionări (specializări): program de formare specializată sau de perfecţionare în administraţia publică

3. Cunostinţe de operare/programare pe calculator (necesitate si nivel): operare pe calculator, nivel mediu

4. Limbi străine (necesitate si nivel de cunoastere): o limbă de circulaţie internaţională, nivel mediu

5. Abilităţi, calităţi si aptitudini necesare: capacitate de organizare si coordonare, abilităţi în gestionarea resurselor umane, abilităţi de comunicare

6. Cerinţe specifice: disponibilitate pentru călătorii frecvente si delegări

7. Competenţa managerială (cunostinţe de management, calităţi si aptitudini manageriale): calităţi si aptitudini manageriale

Atribuţiile postului

1. Participarea la organizarea si conducerea activităţii de coordonare, monitorizare, îndrumare metodologică si control al activităţii prefecţilor, subprefectilor si a personalului din cadrul instituţiilor prefectului cu privire la realizarea atribuţiilor prevăzute de lege, precum si a sarcinilor încredinţate

2. Participarea la organizarea activităţii privind realizarea, din însărcinarea conducerii Ministerului Administraţiei si Internelor, a controlului ierarhic de specialitate asupra activităţii prefecţilor, subprefectilor si a personalului instituţiilor prefectului, cu privire la realizarea atribuţiilor prevăzute de lege, precum si a sarcinilor încredinţate

3. Participarea la organizarea activităţii privind întocmirea, la solicitarea conducerii Ministerului Administraţiei si Internelor, de informări, sinteze, note, analize si rapoarte, pe diverse teme din domeniul de competenţă al Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, pe baza datelor transmise de către prefecţi

4. Coordonarea activităţii de monitorizare a evoluţiei situaţiilor de urgenţă, a măsurilor dispuse de către prefecţi, precum si de întocmire de informări, sinteze, rapoarte si note cu privire la pagubele produse ca urmare a fenomenelor naturale periculoase, în vederea informării conducerii Ministerului Administraţiei si Internelor

5. Coordonarea activităţii de întocmire a proiectelor de hotărâre a Guvernului privind alocarea de sume din fondurile de rezervă pentru înlăturarea efectelor unor calamităţi naturale sau referitoare la acordarea de ajutoare umanitare de primă urgenţă populaţiei afectate de dezastre, în baza propunerilor prefecţilor si ale consiliilor judeţene

6. Coordonarea activităţii de verificare a proiectelor de acte normative iniţiate de către prefecţi, de consiliile judeţene, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, în vederea formulării de propuneri conform prevederilor legale

7. Coordonarea activităţii de verificare a ordinelor cu caracter normativ emise si transmise de către prefecţi si informarea conducerii Ministerului Administraţiei si Internelor în vederea formulării de propuneri privind anularea acestora, dacă este cazul

8. Participarea la activitatea de coordonare a operaţiunilor desfăsurate de instituţiile prefectului în cadrul proceselor electorale si cu ocazia referendumurilor naţionale

9. Coordonarea activităţii de monitorizare si îndrumare metodologică a activităţii structurilor de specialitate în domeniul serviciilor publice deconcentrate, din cadrul instituţiilor prefectului

10. Coordonarea activităţii de monitorizare a activităţii colegiilor prefecturale

11. Coordonarea activităţii de monitorizare a situaţiei privind restituirea proprietăţilor

12. Coordonarea activităţii de pregătire si elaborare a proiectelor de hotărâre a Guvernului pentru numirea/eliberarea în/din funcţie a prefecţilor si subprefectilor, precum si a actelor administrative de modificare a raporturilor de serviciu ale acestora

13. Participarea la organizarea, în baza dispoziţiilor primite, de întâlniri de lucru între primul-ministru si alţi reprezentanţi ai Guvernului, conducerea Ministerului Administraţiei si Internelor, pe de o parte, si prefecţi, subprefecţi, reprezentanţi ai serviciilor publice deconcentrate si ai autorităţilor administraţiei publice locale, pe de altă parte

14. Participarea la activitatea de elaborare a proiectelor de materiale în vederea informării Parlamentului, precum si de răspuns la întrebările si interpelările formulate de către deputaţi sau senatori, în temeiul art. 111 alin.(1) si art. 112 alin.(1) din Constituţia României, republicată

15. Participarea la activitatea de elaborare a proiectelor de acte normative din domeniul administraţiei publice

16. Indeplinirea atribuţiilor specifice funcţionarului de securitate

17. Coordonarea activităţii privind analizarea petiţiilor repartizate Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului si iniţierea demersurilor necesare în vederea soluţionării lor

18. Realizarea acţiunilor necesar a fi întreprinse în baza corespondenţei între structurile centrale ale Ministerului Administraţiei si Internelor

Identificarea funcţiei publice corespunzătoare postului

1. Denumire: funcţie publică de conducere

2. Clasa: I

3. Gradul profesional: superior

4. Vechimea (în specialitate necesară): 5 ani

Sfera relaţională a titularului postului

1. Sfera relaţională internă:

a) Relaţii ierarhice

- subordonat faţă de: directorul general

- superior pentru: sefii de serviciu si celelalte persoane din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului

b) Relaţii funcţionale: cu toate structurile Ministerului Administraţiei si Internelor

c) Relaţii de control: faţă de sefii de serviciu si celelalte persoane din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului

d) Relaţii de reprezentare:

2. Sfera relaţională externă:

a) cu autorităţi si instituţii publice: relaţii necesare realizării atribuţiilor din fisa postului

b) cu organizaţii internaţionale:

c) cu persoane juridice private:

3. Limite de competenţă: în limitele stabilite prin fisa postului si prin regulamentul de organizare si funcţionare

4. Delegarea de atribuţii si competenţă:

Intocmit de:

1. Numele si prenumele:

2. Funcţia publică de conducere: director general

3. Semnătura.........................................

4. Data întocmirii....................................

Luat la cunostinţă de către ocupantul postului

1. Numele si prenumele:................................

2. Semnătura...........................

3. Data..............................

Avizat Direcţia generală de informaţii si protecţie internă:

1. Numele si prenumele:...................................

2. Funcţia publică: director general

3. Semnătura...........................

4. Data:............................

Contrasemnează:

1. Numele si prenumele:...................................

2. Funcţia: secretar de stat

3. Semnătura...........................

4. Data:............................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 225/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 225 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 225/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu