ORDIN Nr. 2210
din 21 decembrie 2006
privind depunerea
declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 74 din 31 ianuarie 2007
In temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea
Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu
modificările şi completările ulterioare,
având în vedere prevederile art. 81 alin. (1) şi ale
art. 196 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Următoarele declaraţii fiscale pot fi
depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanţă:
- Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul
general consolidat, cod 14.13.01.01/a;
- Declaraţia rectificativă, cod 14.13.01.00/r;
- Decontul de taxă pe valoarea adăugată, cod
14.13.01.02;
- Declaraţia privind impozitul pe profit, cod 14.13.01.04;
- Decontul special de taxă pe valoarea adăugată, cod
14.13.01.02/s;
- Declaraţia recapitulativă, cod 14.13.01.02/r;
- Decontul privind accizele, cod. 14.13.01.03;
- Decontul privind impozitul la ţiţeiul şi la gazele
naturale din producţia internă, cod. 14.13.01.05;
- Situaţia principalilor indicatori economico-financiari
aferenţi activităţii de jocuri de noroc.
(2) Plătitorii de impozite, taxe şi contribuţii pot
utiliza metoda de depunere a declaraţiilor prevăzute la alin. (1) prin mijloace
electronice de transmitere la distanţă ca metodă alternativă de depunere a
declaraţiilor fiscale.
(3) Pentru depunerea prin mijloace electronice a
declaraţiilor fiscale, contribuabilii utilizează serviciul existent pe site-ul
Ministerului Finanţelor Publice. Completarea şi transmiterea declaraţiilor se
fac în conformitate cu manualul de utilizare a serviciului „Depunere declaraţii
on-line", publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.
(4) Data depunerii declaraţiei fiscale este data
înregistrării acesteia pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, astfel cum a
fost comunicată contribuabilului prin mesajul electronic de confirmare transmis
ca urmare a primirii declaraţiei.
Art. 2. - (1) Pentru declararea unei obligaţii
bugetare, pentru aceeaşi perioadă de raportare, nu se pot utiliza simultan mai
multe metode de depunere a declaraţiilor fiscale.
(2) In situaţia în care plătitorul de impozite, taxe şi
contribuţii a utilizat pentru aceeaşi obligaţie bugetară şi aceeaşi perioadă de
raportare mai multe căi de transmitere a declaraţiei fiscale, va fi
înregistrată prima declaraţie depusă, conform legii. Orice corecţie ulterioară
a unei sume declarate se face prin depunerea unei declaraţii fiscale
rectificative, în condiţiile legii.
Art. 3. - (1) Pentru utilizarea
metodei de depunere a declaraţiilor prin mijloace electronice, contribuabilii
au obligaţia solicitării
certificatului digital de identificare a reprezentantului legal, denumit în
continuare certificat digital.
(2) Certificatul digital se
eliberează gratuit de Ministerul Finanţelor Publice pe numele reprezentantului
legal al contribuabilului.
(3) Certificatul digital pentru depunerea
declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice este utilizat de către
contribuabil numai în relaţia cu organul fiscal.
(4) Solicitarea certificatului digital se face de către
contribuabil prin depunerea unei cereri la direcţia generală a finanţelor
publice judeţeană sau la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti, în a cărei rază teritorială contribuabilul îşi are domiciliul
fiscal.
(5) Modelul şi conţinutul Cererii pentru obţinerea
certificatului digital de identificare a reprezentantului legal sunt prevăzute
în anexa nr. 1.
(6) Cererea menţionată la alin. (5) se depune de către
reprezentantul legal al contribuabilului sau de către persoana împuternicită de
acesta, potrivit legii. La depunerea cererii se prezintă următoarele documente:
- actul de autorizare a funcţionării
contribuabilului, în original şi copie;
- documentele de identitate
ale reprezentantului legal, în original şi copie;
- extras din registrul comerţului care să certifice
persoanei calitatea de reprezentant legal, în original şi copie.
(7) In cazul în care cererea se depune de către
persoana împuternicită, potrivit legii, cererea va fi însoţită de următoarele
documente:
- actul de autorizare a funcţionării
contribuabilului, în original şi copie;
- documentele de identitate ale reprezentantului
legal, în copie legalizată;
- documentele de identitate
ale persoanei împuternicite, în original şi copie;
- documentul de împuternicire, în original şi copie
legalizată;
- extras din registrul comerţului care să certifice
persoanei calitatea de reprezentant legal, în original şi copie.
(8) Pe baza documentelor
depuse, organul fiscal verifică realitatea datelor înscrise în cerere şi
păstrează copiile documentelor prezentate. Copiile documentelor, copia legalizată a documentului de
împuternicire şi copia legalizată a documentelor de identitate ale
reprezentantului legal, după caz, se anexează la cerere.
(9) Certificatul digital se transmite reprezentantului
legal al contribuabilului, prin poştă electronică, la adresa menţionată în
cerere.
Art. 4. - (1) După primirea certificatului digital,
reprezentantul legal al contribuabilului poate solicita emiterea certificatelor
digitale de tip delegat, pentru cazul în care dreptul de semnare a
declaraţiilor fiscale se deleagă altor persoane.
(2) Solicitarea certificatului digital de tip delegat
se face de către reprezentantul legal al contribuabilului, pe baza unei cereri
care se completează direct pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, în
conformitate cu manualul de utilizare a serviciului „Depunere declaraţii
on-line".
In cazul sediilor secundare, înregistrate ca plătitori de impozit pe veniturile din salarii,
certificatul digital de tip delegat se solicită de către entitatea care Ie-a
înfiinţat.
(3) Persoanele pentru care se solicită certificat de
tip delegat se înregistrează în sistem numai de către reprezentantul legal al
contribuabilului, care a obţinut certificat digital, conform prezentului ordin.
(4) Modelul şi conţinutul Cererii pentru obţinerea
certificatului digital de tip delegat sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(5) Certificatul digital de tip delegat se transmite persoanei indicate în cerere, prin procedura
de transmitere prevăzută la art. 3 alin. (9).
Art. 5. - (1) Certificatul digital este valabil pe o
perioadă de 2 ani.
(2) Reînnoirea certificatului digital se face de
către reprezentantul legal, prin funcţionalităţile puse la dispoziţie de
serviciul „Depunere declaraţii on-line".
(3) Revocarea certificatului digital se poate face
fie de către contribuabil pe baza unei cereri care se completează direct pe
site-ul Ministerului Finanţelor Publice, fie din oficiu, de către organul
fiscal, în cazul în care certificatul digital nu este folosit pe o perioadă mai
mare de un an.
(4) Reînnoirea şi revocarea certificatelor digitale
se fac în conformitate cu instrucţiunile manualului de utilizare a serviciului
„Depunere declaraţii on-line".
(5) Modelul şi conţinutul Cererii pentru revocarea
certificatului digital de identificare a reprezentantului legal, respectiv ale Cererii pentru revocarea
certificatului digital de tip delegat sunt prevăzute în
anexa nr. 3, respectiv anexa nr. 4.
(6) In situaţia în care revocarea certificatului
digital se solicită de o persoană diferită de persoana pentru care a fost
eliberat, cererea se depune la direcţia generală a finanţelor publice judeţeană
sau la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, în a cărei
rază teritorială contribuabilul îşi are domiciliul fiscal. Modelul şi
conţinutul Cererii pentru revocarea certificatului digital de identificare a
reprezentantului legal sunt prevăzute în anexa nr. 5. Cererea va fi însoţită de
documentele prevăzute la art. 3 alin. (6) şi (7), după caz, referitoare la
persoana care solicită revocarea.
Art. 6. - Declaraţia depusă prin mijloace electronice
se prezumă a fi semnată de către reprezentantul legal al contribuabilului, a
cărui semnătură a fost ataşată declaraţiei, conform certificatului digital
utilizat.
Art. 7. - Anexele nr. 1-5*) fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 8. - (1) Prezentul ordin se aplică de la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, de către contribuabilii persoane juridice care au domiciliul fiscal
în municipiul Bucureşti sau judeţul Ilfov, cu excepţia contribuabililor mari,
aflaţi în administrarea Direcţiei generale de administrare a marilor
contribuabili.
(2) Metoda de depunere a declaraţiilor fiscale prin
mijloace electronice de transmitere la distanţă nu se aplică pentru sediile
secundare ale contribuabililor persoane juridice prevăzuţi la alin. (1),
înregistrate ca plătitori de impozit pe salarii, care nu îşi desfăşoară
activitatea pe raza teritorială a municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov.
Art. 9. - Direcţia generală de gestiune a impozitelor
şi contribuţiilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
Direcţia generală a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor
Publice, Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti,
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Ilfov, precum şi, după caz,
direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 10. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
*) Anexele nr. 1 -5 sunt reproduse în facsimil.
ANEXA nr.1
140
Ministerul Finanţelor Publice
Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală
|_| Se completează cu X în cazul în care se solicita reînnoirea certificatului digital
CERERE PENTRU OBŢINEREA CERTIFICATULUI DIGITAL DE
IDENTIFICARE A REPREZENTANTULUI LEGAL
A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI
Denumire contribuabil
|
|
Cod de identificare fiscală
|
|_| |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
Adresa
|
Judeţ
Sector Localitate
|_________________________________|______|____________________________________|
Strada
Nr. Bloc Scara Etaj Ap.
|________________________________|_______|______|___________|_______|_________|
Cod poştal |____________| Telefon |__________| Parola |___________| E-mail
|___________|
|
|
|
|
*) Parolasestabileste de catre reprezentantul legal si
trebuie sa aiba minim 8 caractere
In vederea utilizării sistemului de depunere a
declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, subsemnatul(a)
.................................................., în calitate de reprezentant
legal al societăţii/plătitorului de impozite, taxe
şi contribuţii..................................., solicit eliberarea
certificatului digital.
B. DATE DE IDENTIFICARE ALE REPREZENTANTULUI LEGAL
AL CONTRIBUABILULUI
Nume, prenume
|
|
CNP/NIF
|
|
Domiciliu
|
|
E-mail
|
|
Prezenta cerere este însoţită de următoarele documente:
|_| actul de autorizare a
funcţionării contribuabilului;
|_| documentele de identitate ale reprezentantului
legal/împuternicitului;
|_| documentul de împuternicire;
|_| extras din Registrul
Comerţului care să certifice persoanei calitatea de reprezentant legal.
_________________________________________________________________________________________________________________
Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte
publice, declar că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete.
Nume,
prenume reprezentant legal..........................
Data......................................
Semnătura................................
Ştampila...................................
_________________________________________________________________________________________________________________
Loc rezervat organului fiscal
Nr. înregistrare........................
Data.........................................
ANEXA nr.2
141
Ministerul Finanţelor Publice
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
|_| Se completează cu X în cazul în care se solicită reînnoirea
certificatului digital de tip delegat
CERERE PENTRU OBŢINEREA CERTIFICATULUI DIGITAL DE
TIP DELEGAT
A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI
Denumire contribuabil
|
|
Cod de identificare fiscală
|
|_| |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
Adresa
|
Judeţ
Sector Localitate
|_________________________________|______|____________________________________|
Strada
Nr. Bloc Scara Etaj Ap.
|________________________________|_______|______|___________|_______|_________|
Cod poştal |____________| Telefon |__________| Parola |___________| E-mail
|___________|
|
|
|
|
*) Parolasestabileste de catre reprezentantul legal si
trebuie sa aiba minim 8 caractere
Subsemnatul(a)................................................în
calitate de reprezentant legal al societăţii/plătitorului de impozite, taxe şi
contribuţii.....................................................................,
solicit eliberarea certificatelor digitale de tip
delegat, pentru persoanele nominalizate mai jos.
B. DATE DE IDENTIFICARE ALE PERSOANELOR DELEGATE
1
|
Nume, prenume
|
|
CNP/NIF
|
|
Domiciliu
|
|
E-mail
|
|
Cod de identificare fiscală al sediului
secundar **)
|
|
2
|
Nume, prenume
|
|
CNP/NIF
|
|
Domiciliu
|
|
E-maii
|
|
Cod de identificare fiscală
al sediului secundar **)
|
|
..............................................................................................................................
**) Se completează în cazul în care certificatele
digitale de tip delegat se solicită pentru îndeplinirea obligaţiilor declarative
care revin sediului secundar.
Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte
publice, declar că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete.
Data…………………….
Semnătura.........................
ANEXA nr.3
142
Ministerul Finanţelor Publice
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
CERERE PENTRU REVOCAREA CERTIFICATULUI DIGITAL DE
IDENTIFICARE A REPREZENTANTULUI LEGAL
A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI
Denumire contribuabil
|
|
Cod de identificare fiscală
|
|_| |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
Adresa
|
Judeţ
Sector Localitate
|_________________________________|______|____________________________________|
Strada
Nr. Bloc Scara Etaj Ap.
|________________________________|_______|______|___________|_______|_________|
Cod poştal |____________| Telefon |__________| Parola |___________| E-mail
|___________|
|
|
|
|
*) Parolasestabileste de catre reprezentantul legal si
trebuie sa aiba minim 8 caractere
Subsemnatul(a)...............................................,
în calitate de reprezentant legal al societăţii/plătitorului de impozite, taxe şi
contribuţii.....................................................................,
solicit revocarea certificatului digital.
B. DATE DE IDENTIFICARE ALE REPREZENTANTULUI LEGAL AL
CONTRIBUABILULUI
Nume, prenume
|
|
CNP/NIF
|
|
Domiciliu
|
|
E-mail
|
|
Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte
publice, declar că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete.
Data………………………. Semnătura.......................
ANEXA nr.4
143
Ministerul Finanţelor
Publice
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
CERERE PENTRU REVOCAREA CERTIFICATULUI DIGITAL DE TIP
DELEGAT
A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI
Denumire contribuabil
|
|
Cod de identificare fiscală
|
|_| |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
Adresa
|
Judeţ
Sector Localitate
|_________________________________|______|____________________________________|
Strada
Nr. Bloc Scara Etaj Ap.
|________________________________|_______|______|___________|_______|_________|
Cod poştal |____________| Telefon |__________| Parola |___________| E-mail
|___________|
|
|
|
|
*) Parolasestabileste de catre reprezentantul legal si
trebuie sa aiba minim 8 caractere
Subsemnatul(a)...............................................,
în calitate de reprezentant legal al societăţii/plătitorului de impozite, taxe şi contribuţii.....................................................................,
solicit revocarea certificatelor digitale de tip
delegat, pentru persoanele nominalizate mai jos.
B. DATE DE IDENTIFICARE ALE PERSOANELOR DELEGATE
1
|
Nume, prenume
|
|
CNP/NIF
|
|
Domiciliu
|
|
E-mail
|
|
Cod de identificare fiscală al sediului
secundar **)
|
|
2
|
Nume, prenume
|
|
CNP/NIF
|
|
Domiciliu
|
|
E-mail
|
|
Cod de identificare
fiscală al sediului
secundar **)
|
|
**) Se completează în cazul în care se solicită
revocarea unui certificat digital de tip delegat obţinut pentru îndeplinirea
obligaţiilor declarative care revin sediului secundar.
Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte
publice, declar că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete.
Data…………………………
Semnătura...........................
ANEXA nr.5
144
Ministerul Finanţelor Publice
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
CERERE PENTRU REVOCAREA CERTIFICATULUI DIGITAL DE
IDENTIFICARE A REPREZENTANTULUI LEGAL
A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI
Denumire contribuabil
|
|
Cod de identificare fiscală
|
|_| |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
Adresa
|
Judeţ
Sector Localitate
|_________________________________|______|____________________________________|
Strada
Nr. Bloc Scara Etaj Ap.
|________________________________|_______|______|___________|_______|_________|
Cod poştal |____________| Telefon |__________| Parola |___________| E-mail
|___________|
|
|
|
|
Subsemnatul(a)...............................................,
în calitate de reprezentant legal al
societăţii/plătitorului de impozite,
taxe şi
contribuţii.....................................................................,
solicit revocarea certificatului digital, eliberat
pentru:
B. DATE DE IDENTIFICARE ALE PERSOANEI PENTRU CARE SE SOLICITĂ REVOCAREA CERTIFICATULUI DIGITAL
Nume, prenume
|
|
CNP/NIF
|
|
Domiciliu
|
|
C. DATE DE IDENTIFICARE ALE
PERSOANEI CARE SOLICITĂ REVOCAREA CERTIFICATULUI DIGITAL
Nume, prenume
|
|
CNP/NIF
|
|
Domiciliu
|
|
E-mail
|
|
Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte
publice, declar că datele înscrise în acest formular sunt corecte si complete.
Data.......................................
Semnătura........................