ORDIN Nr. 521
din 3 aprilie 2007
pentru modificarea si
completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.210/2006 privind
depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la
distanta
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 252 din 16 aprilie 2007
In temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărarea Guvernului nr. 208/2005 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
avand în vedere prevederile
art. 81 alin. (1) şi ale art. 196 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. I. - Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.210/2006 privind depunerea
declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă,
publicat în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 74 din 31 ianuarie 2007, se modifică şi se completează după cum
urmează:
1. La articolul 1,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(1) Următoarele declaraţii fiscale pot fi depuse prin
mijloace electronice de transmitere la distanţă:
- Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul
general consolidat, cod 14.13.01.01/a;
- Declaraţia rectificativă, cod 14.13.01.00/r;
- Declaraţia privind impozitul pe profit, cod
14.13.01.04;
- Decontul de taxă pe valoarea adăugată, cod
14.13.01.02;
- Decontul special de taxă pe valoarea adăugată, cod 14.13.01.02/s;
- Decontul privind accizele, cod 14.13.01.03."
2. La articolul 1,
alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Pentru depunerea prin mijloace electronice de
transmitere la distanţă a declaraţiilor fiscale, contribuabilii utilizează
serviciul „Depunere declaraţii" existent pe site-ul Ministerului
Finanţelor Publice, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală."
3. La articolul 1, după
alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu următorul cuprins:
„(31) Completarea şi
transmiterea declaraţiilor prevăzute la alin. (1) se efectuează în conformitate
cu instrucţiunile de utilizare a serviciului „Depunere declaraţii", utilizandu-se formularele de declaraţii fiscale
existente pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, portalul Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală."
4. Articolul 3 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 3. - (1) Pentru utilizarea metodei de depunere a declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la
distanţă, contribuabilii au obligaţia solicitării certificatului digital.
(2) Certificatul digital se eliberează gratuit de
către Ministerul Finanţelor Publice, pe numele persoanelor împuternicite pentru
semnarea declaraţiilor fiscale.
(3) Certificatul digital
pentru depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice este utilizat
de către contribuabil numai în relaţia cu organul fiscal.
(4) Solicitarea certificatului digital se face prin
înregistrarea persoanei împuternicite pentru semnarea declaraţiilor ca
utilizator al serviciului „Depunere declaraţii" şi depunerea formularului
140 „Cerere pentru obţinerea certificatului
digital", aflat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, portalul
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(5) Modelul şi conţinutul
formularului 140 „Cerere pentru obţinerea certificatului digital" sunt
prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
(6) Cererea pentru obţinerea certificatului digital
se completează, se transmite electronic şi se listează prin functionalitatile
puse la dispoziţie de serviciul „Depunere declaraţii".
Exemplarul listat, semnat şi ştampilat de către
contribuabil, conform legii, se depune de către persoana împuternicită pentru
semnarea declaraţiilor fiscale, într-un interval de 30 de zile lucrătoare de la
transmiterea electronică a cererii, la direcţia generală a finanţelor publice
judeţeană sau, după caz, la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială contribuabilul îşi are
domiciliul fiscal.
(7) Cererea în format hartie
va fi însoţită de următoarele documente:
- actul de autorizare a funcţionării contribuabilului,
în original şi copie;
- documentul de identitate al solicitantului, în
original şi copie;
- documentul eliberat de contribuabil, din care rezultă dreptul solicitantului de a semna declaraţiile
fiscale pentru contribuabil.
(8) Pe baza documentelor depuse, organul fiscal
verifică realitatea datelor înscrise în cerere, iar copiile documentelor
prezentate şi documentul privind dreptul solicitantului de a semna declaraţiile
fiscale se anexează la cerere.
(9) Informaţiile necesare pentru ridicarea
certificatului digital se transmit persoanei solicitante, prin poşta
electronică, la adresa menţionată în cererea pentru obţinerea certificatului digital."
5. Articolul 4 se abrogă.
6. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 5. - (1) Certificatul digital este valabil o
perioadă de 3 ani.
(2) Reînnoirea certificatului digital se solicită de
către titularul acestuia, prin completarea şi depunerea formularului 140
„Cerere pentru obţinerea certificatului digital", urmandu-se procedura prevăzută la art. 3
alin. (6) -(9).
(3) Revocarea certificatului digital se solicită de
titularul acestuia prin completarea şi transmiterea formularului 141 „Cerere pentru revocarea certificatului
digital", aflat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, portalul
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Cererea pentru revocarea
certificatului digital se transmite prin mijloace electronice de transmitere la
distanţă, prin functionalitatile puse la dispoziţie de serviciul „Depunere
declaraţii".
(4) Modelul şi conţinutul formularului 141 „Cerere
pentru revocarea certificatului digital" sunt prevăzute în anexa nr. 2 la
prezentul ordin.
(5) In situaţia în care
revocarea certificatului digital se solicită de o persoană diferită de persoana
pentru care acesta a fost eliberat, Cererea pentru revocarea certificatului
digital se depune în format hartie,
semnat şi ştampilat de către contribuabil, conform legii, la direcţia generală
a finanţelor publice judeţeană sau, după caz, la Direcţia Generală a Finanţelor
Publice a Municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială contribuabilul
îşi are domiciliul fiscal. Cererea va fi însoţită de următoarele documente:
- actul de autorizare a funcţionării
contribuabilului, în original şi copie;
- documentul de identitate al persoanei care solicită
revocarea certificatului digital, în original şi copie;
- documentul eliberat de contribuabil, din care rezultă dreptul persoanei solicitante de a revoca certificatul
digital.
(6) In situaţia în care certificatul digital nu este
folosit o perioadă mai mare de un an, revocarea se face, din oficiu, de către
organul fiscal."
7. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins: „Art. 6. - Declaraţia depusă prin mijloace electronice se prezumă a
fi semnată de către persoana împuternicită pentru semnarea declaraţiilor
fiscale, a cărei semnătură a fost ataşată declaraţiei, conform certificatului
digital utilizat."
Art. II. - (1) Cererile
pentru obţinerea certificatului digital, întocmite potrivit modelului prevăzut
în anexa nr. 1 la Ordinul
ministrului finanţelor publice nr. 2.210/2006 privind depunerea declaraţiilor
fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, depuse de către
contribuabili anterior datei intrării în vigoare a prezentului ordin, răman valabile.
(2) In termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării
în vigoare a prezentului ordin, contribuabilii prevăzuţi la alin. (1) vor
transmite, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, formularul 140
„Cerere pentru obţinerea certificatului digital", conform instrucţiunilor
de utilizare a serviciului „Depunere declaraţii".
Art. III. - Anexele nr.
1 şi 2 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.210/2006 se înlocuiesc
cu anexa nr. 1*) la prezentul ordin şi, respectiv, anexele nr. 3, 4 şi 5 se
înlocuiesc cu anexa nr. 2*) la prezentul ordin.
Art. IV. - Direcţia
generală de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor din cadrul Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, Direcţia generală a tehnologiei informaţiei
din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Direcţia Generală a Finanţelor
Publice a Municipiului Bucureşti, Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
Judeţului Ilfov, precum şi, după caz, direcţiile de spcialitate din cadrul
Ministerului Finanţelor Publice şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. V. - Prezentul ordin
va fi publicat în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
*) Anexele nr. 1 şi 2 sunt reproduse în facsimil.
ANEXA Nr. 1
140
Ministerul Finanţelor Publice
Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală
Număr de operator de date cu caracter personal - 1067
CERERE PENTRU OBŢINEREA CERTIFICATULUI DIGITAL
A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI
Cod de identificare fiscală
|
|
Denumire
|
|
Adresă
|
|
B. DATE DE IDENTIFICARE ALE PERSOANEI PENTRU CARE SE SOLICITĂ CERTIFICATUL DIGITAL
CNP/NIF
|
|
Nume, prenume
|
|
Adresă e-mail
|
|
Telefon
|
|
Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar
că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete.
|
Data.......................................
|
Nume, prenume..............................................
Funcţia............................................................
Semnătura.............................................
Ştampila
|
Loc rezervat organului fiscal
|
Nr. înregistrare........................
Data.....................................
|
ANEXA Nr. 2
141
Ministerul Finanţelor Publice
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
Număr de operator de date cu caracter personal -1067
CERERE PENTRU REVOCAREA CERTIFICATULUI DIGITAL
A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI
Cod de identificare fiscală
|
|
Denumire
|
|
Adresă
|
|
B. DATE DE IDENTIFICARE ALE
PERSOANEI CARE SOLICITĂ REVOCAREA
CERTIFICATULUI DIGITAL
CNP/NIF
|
|
Nume, prenume
|
|
Adresă e-mail
|
|
C. DATE DE IDENTIFICARE ALE PERSOANEI PENTRU CARE SE
SOLICITĂ REVOCAREA CERTIFICATULUI DIGITAL*)
*) Se completează numai în cazul în care revocarea certificatului
digital se solicită de o persoană diferită de persoana pentru care acesta a
fost eliberat
Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele înscrise în acest formular
sunt corecte si complete.
|
Data.....................................
|
Nume, prenume.......................................
Funcţia..................................................
Semnătura.............................................
Ştampila
|
Loc rezervat organului fiscal
|
Nr.inregistrare .................................
Data.....................................
|