ORDIN Nr. 221
din 20 februarie 2008
pentru acceptarea
amendamentelor la Conventia internationala privind standardele de pregatire a
navigatorilor, brevetare/atestare si efectuare a serviciului de cart, adoptata
la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), asa cum a fost amendata, adoptate de Organizatia
Maritima Internationala prin Rezolutia MSC.203(81) a Comitetului Securitatii
Maritime din 18 mai 2006, precum si a amendamentelor la Codul privind
pregatirea, brevetarea/atestarea si efectuarea serviciului de cart (Codul
STCW), adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia
MSC.209(81) a Comitetului Securitatii Maritime din 18 mai 2006
ACT EMIS DE:
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 171 din 5 martie 2008
In temeiul prevederilor art. 12 lit. f) din Ordonanţa
Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, ale art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr.
42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 2
pct. 18 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare,
ministrul transporturilor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se acceptă amendamentele la Convenţia
internaţională privind standardele de pregătire a navigatorilor,
brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptată la Londra la 7
iulie 1978 (STCW 1978), aşa cum a fost amendată, adoptate de Organizaţia
Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.203(81) a Comitetului Securităţii
Maritime din 18 mai 2006, prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se acceptă amendamentele la Codul privind
pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW), adoptate de Organizaţia
Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.209(81) a Comitetului Securităţii
Maritime din 18 mai 2006, prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 3. - Autoritatea Navală Română va lua măsurile
necesare pentru punerea în aplicare a prezentului ordin.
Art. 4. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban
ANEXA Nr. 1
REZOLUŢIA MSC.203(81)
(adoptată la 18 mai 2006)
Adoptarea amendamentelor la Convenţia internaţională
din 1978 privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare
şi efectuare a serviciului de cart, aşa cum a fost amendată
Comitetul Securităţii Maritime,
amintind art. 28(b) din Convenţia
privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile
Comitetului,
notând şi art. XII din Convenţia internaţională din
1978 privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi
efectuare a serviciului de cart (STCW) (denumită în continuare Convenţia), cu
privire la procedurile de amendare a Convenţiei,
luând în considerare, la cea de-a optzeci şi una
sesiune a sa, amendamentele la Convenţie, propuse şi difuzate în conformitate
cu art. Xll(1)(a)(i) din aceasta,
1. adoptă, în conformitate cu
art. Xll(1)(a)(iv) din Convenţie, amendamentele la Convenţie, al căror text
este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate
cu art. XII(1)(a)(vii)(2) din Convenţie, că amendamentele se vor considera ca
fiind acceptate la 1 iulie 2007, cu excepţia cazului în care, înainte de
această dată, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau
guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total cel puţin
50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale cu nave cu un tonaj brut de
100 sau mai mult vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
3. invită părţile să noteze că,
în conformitate cu art. Xll(1)(a)(vii) din Convenţie, amendamentele vor intra
în vigoare la 1 ianuarie 2008, după acceptarea lor în conformitate cu
paragraful 2;
4. solicită secretarului
general, în conformitate cu art. Xll(1)(a)(v) din Convenţie, să transmită
tuturor părţilor la Convenţie copii certificate ale acestei rezoluţii şi ale
textului amendamentelor conţinute în anexă;
5. solicită în plus secretarului general să transmită
copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei la aceasta membrilor Organizaţiei
care nu sunt părţi la Convenţie.
ANEXĂ la Rezoluţia MSC.203(81)
AMENDAMENTE
la Convenţia internaţională din 1978 privind
standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, asa cum a
fost amendată
CAPITOLUL I
Prevederi generale
Regula I/1 - Definiţii şi explicaţii
1. Punctul „." de la
sfârşitul paragrafului 1 subparagraful 25 se înlocuieşte cu punct şi virgulă
„;".
2. La paragraful 1 se introduc
noile subparagrafe 26 şi 27 după subparagraful 25 existent:
„26. Codul ISPS înseamnă
Codul internaţional pentru securitatea navelor şi facilităţilor portuare (Codul
ISPS), adoptat la 12 decembrie 2002, prin Rezoluţia 2 a Conferinţei guvernelor
contractante la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii
omeneşti pe mare (SOLAS), aşa cum poate fi amendată de Organizaţie;
27. persoana desemnată cu securitatea navei înseamnă persoana
de la bord, subordonată comandantului, desemnată de companie ca responsabilă cu
securitatea navei, inclusiv cu implementarea şi menţinerea planului de
securitate al navei şi cu păstrarea legăturii cu persoana desemnată cu
securitatea companiei şi cu persoanele desemnate cu securitatea facilităţii
portuare."
CAPITOLUL VI
Situaţii de urgenţă, protecţia muncii, asistenţă
medicală şi
supravieţuire pe mare
3. Titlul existent al capitolului VI se înlocuieşte după cum urmează:
„Atribuţiuni pentru situaţii de urgenţă, protecţia
muncii, securitate, asistenţă medicală şi supravieţuire pe mare"
4. Se introduce următoarea nouă regulă VI/5 după regula
VI/4 existentă:
„Regula VI/5
Cerinţele minime obligatorii pentru eliberarea certificatelor de capacitate pentru persoanele desemnate cu securitatea
navei
1. Fiecare candidat pentru un certificat de capacitate
trebuie ca, în calitate de persoană desemnată cu securitatea navei:
1. să aibă un stagiu aprobat de îmbarcare la bordul
navelor maritime de cel puţin 12 luni sau un stagiu corespunzător de îmbarcare
la bordul navelor maritime şi cunoştinţe de exploatare a navei; şi
2. să respecte standardul de competenţă pentru primirea
certificatului de capacitate în calitate de persoană desemnată cu securitatea
navei, conform celor menţionate în secţiunea A-VI/5, paragrafele 1-4 din Codul
STCW.
2. Administraţiile se vor asigura că un certificat de
capacitate este eliberat fiecărei persoane care posedă calificările cerute
conform prezentei reguli.
3. Fiecare parte trebuie să
compare standardele de competenţă cerute persoanelor desemnate cu securitatea
navei, care deţin sau pot dovedi cu documente calificările înaintea intrării în
vigoare a acestei reguli, cu acelea indicate pentru certificatul de capacitate
din secţiunea A-VI/5 a Codului STCW şi să determine necesitatea perfecţionării
acestor persoane în specialitatea lor.
4. Până la 1 iulie 2009, o parte poate continua să
recunoască personalul care deţine sau poate dovedi cu documente calificarea de
persoană desemnată cu securitatea navei înainte de intrarea în vigoare a
prezentei reguli."
ANEXA Nr. 2
REZOLUŢIA MSC.209(81
)
(adoptată la 18 mai 2006)
Adoptarea amendamentelor la codul privind
pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (codul STCW)
Comitetul Securităţii Maritime,
amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea
Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile Comitetului,
amintind şi art. XII, şi regula I/1.2.3 din Convenţia
internaţională din 1978 privind standardele de pregătire a navigatorilor,
brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart (STCW) (denumită în
continuare Convenţia), cu privire la procedurile de amendare a părţii A
din Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW),
luând în considerare, la cea de-a optzeci şi una
sesiune a sa, amendamentele la partea A din Codul STCW, propuse şi difuzate în
conformitate cu art. XII(1)(a)(i) din aceasta,
1. adoptă, în conformitate cu
articolul Xll(1)(a)(iv) la Convenţie, amendamentele la Codul STCW, al căror
text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate
cu art. Xll(1)(a)(vii)(2) din Convenţie, că amendamentele menţionate la Codul
STCW se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2007, cu excepţia cazului
în care, înainte de această dată, mai mult de o treime din guvernele
contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale
reprezintă în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale
mondiale de nave cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 100 vor fi notificat
obiecţiile lor la aceste amendamente;
3. invită părţile la Convenţie să noteze că, în
conformitate cu art. Xll(1)(a)(ix) din Convenţie, amendamentele vor intra în
vigoare la 1 ianuarie 2008, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful
2;
4. solicită secretarului
general, în conformitate cu art. XII(1)(a)(v) la Convenţie, să transmită
tuturor părţilor la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale
textului amendamentelor conţinute în anexă;
5. solicită în plus secretarului general să transmită
copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei la aceasta membrilor organizaţiei
care nu sunt părţi la Convenţie.
ANEXĂ la Rezoluţia MSC.209(81)
AMENDAMENTE
la Codul privind
pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (codul STCW)
PARTEA A
STANDARDE OBLIGATORII
cu privire la prevederile anexei la Convenţia STCW
1. Titlul existent al capitolului VI se înlocuieşte după cum urmează:
„Standarde privind
atribuţiunile pentru situaţii de urgenţă, protecţia muncii, securitate,
asistenţă medicală şi supravieţuire pe mare"
2. La capitolul VI, secţiunea
A-VI/2, tabelul existent A-VI/2-2 se înlocuieşte cu următorul tabel:
Coloana 1
|
Coloana 2
|
Coloana 3
|
Coloana 4
|
Competenţă
|
Cunoaştere, înţelegere şi
capacitate profesională
|
Metode de demonstrare a competenţei
|
Criterii de evaluare a competenţei
|
„Inţelegerea construcţiei, întreţinerii, reparaţiei şi echipării
şalupelor rapide de salvare
|
Construcţia şi echipamentul şalupelor rapide de salvare şi
componentele individuale ale echipamentului lor
Cunoştinţe privind întreţinerea, reparaţiile de avarie ale
şalupelor rapide de salvare şi umflarea şi dezumflarea în condiţii normale a
compartimentelor de flotabilitate a şalupelor rapide de salvare pneumatice
|
Evaluarea documentelor obţinute în urma instruirii practice
|
Metoda de efectuare a întreţinerii curente şi a reparaţiilor de
urgenţă
Identificarea componentelor şi a echipamentului cerut pentru
şalupele rapide de salvare
|
Conducerea operaţiunilor cu privire la echipamentul şi mijloacele
de lansare la apă, cu care nava este în mod curent echipată, în timpul
lansării la apă şi al recuperării
|
Evaluarea disponibilităţii echipamentului şi a mijloacelor de
lansare la apă a şalupelor rapide de salvare, în scopul lansării la apă si
exploatării imediate Inţelegerea funcţionării şi a limitărilor cu privire la
vinci, frâne, curenţi, barbete, echipamentul de compensare a mişcării şi la
orice alt echipament montat în mod curent pe aceste şalupe
Măsuri de siguranţă în timpul lansării la apă şi recuperării unei
şalupe rapide de salvare Lansarea la apă şi recuperarea unei şalupe rapide de
salvare în condiţii predominante şi în condiţii nefavorabile meteorologice si
de stare a mării
|
Evaluarea documentelor obţinute în urma
demonstraţiei practice a capacităţii de comandă în siguranţă a lansării la
apă şi recuperării şalupei de salvare împreună cu echipamentul său
|
Posibilitatea de a pregăti şi conduce operaţiunile legate de
echipamentul şi mijloacele de lansare la apă în timpul lansării la apă şi al
recuperării şalupelor rapide de salvare
|
Conducerea şalupei rapide de salvare, care se află în mod curent
la bordul navei, în timpul lansării la apă şi recuperării
|
Evaluarea disponibilităţii şalupelor rapide de salvare şi a
echipamentului său în scopul lansării la apă şi exploatării imediate Măsuri
de siguranţă în timpul lansării la apă şi recuperării unei şalupe rapide de
salvare
Lansarea la apă şi recuperarea unei şalupe rapide de salvare în
condiţii predominante şi în condiţii nefavorabile meteorologice si de stare a
mării
|
Evaluarea documentelor obţinute în urma demonstraţiei practice a
capacităţii de efectuare în siguranţă a lansării la apă şi recuperării
şalupei de salvare împreună cu echipamentul său
|
Aptitudinea de a comanda şalupa rapidă de
salvare în timpul lansării la apă şi recuperării
|
Conducerea şalupei rapide de salvare după lansarea la apă
|
Caracteristici specifice, echipamente şi limitări ale şalupelor
rapide de salvare
|
Evaluarea documentelor obţinute în urma demonstraţiei practice a
capacităţii de:
|
Demonstrarea exploatării şalupelor rapide de salvare cu
limitările echipamentelor în condiţii predominante şi în condiţii
nefavorabile meteorologice si de stare a mării
|
|
Proceduri pentru redresarea unei şalupe
rapide de salvare răsturnate Manevrarea unei şalupe rapide de salvare în
condiţii dominante şi în condiţii nefavorabile meteorologice şi de stare a
mării
Echipamente de navigaţie şi echipamente de siguranţă disponibile
la bordul şalupei rapide de salvare
Modele de căutare şi factorii de mediu care influenţează
realizarea lor
|
1. a redresa o şalupă rapidă de salvare răsturnată
2. a manevra o şalupă rapidă de salvare în condiţii meteorologice
şi de stare a mării predominante
3. a înota cu echipament special
4. a utiliza mijloace de comunicaţie şi semnalizare dintre o
şalupă rapidă de salvare şi un elicopter şi, respectiv, o navă
5. a utiliza echipamentul de avarie din dotare
6. a recupera un rănit din apă şi a transfera acest rănit la un
elicopter, pe o navă sau într-un loc sigur
7. a realiza modele de executare a căutării ţinând seama de
factorii de mediu
|
|
Exploatarea motorului unei şalupe rapide de salvare
|
Metode de pornire şi exploatare a motorului şalupei rapide de
salvare şi a accesoriilor sale
|
Evaluarea documentelor obţinute în urma
demonstraţiei practice a capacităţii de pornire şi exploatare a motorului
şalupei rapide de salvare
|
Motorul este pornit şi exploatat astfel încât să se asigure
posibilitatea manevrării"
|
3. Următoarea nouă secţiune A-VI/5 şi tabelul se
introduc după tabelul existent VI/4-2:
„SECŢIUNEA A-VI/5
Cerinţe minime obligatorii pentru eliberarea
certificatelor de capacitate persoanelor desemnate cu securitatea navei
Standardul de competenţă
1. Fiecărui candidat la un
certificat de capacitate i se va cere ca, în calitate de persoană desemnată cu
securitatea navei, să îşi demonstreze competenţa în îndeplinirea sarcinilor,
îndatoririlor şi a responsabilităţilor prevăzute în coloana 1 din tabelul
A-VI/5.
2. Nivelul de cunoaştere a
tematicii cuprinse în coloana 2 din tabelul A-VI/5 va fi suficient pentru a
permite candidaţilor să acţioneze în calitate de persoană desemnată cu
securitatea navei.
3. Instruirea şi experienţa
cerute pentru realizarea nivelului necesar de cunoaştere teoretică, înţelegere
şi capacitate profesională trebuie să aibă la bază instrucţiunile prevăzute în
secţiunea B-VI/5 a prezentului cod.
4. Fiecare candidat la certificare trebuie să facă
dovada că a atins standardul de competenţă în conformitate cu metodele de
demonstrare şi criteriile de evaluare a competenţei prevăzute în coloanele 3 şi
4 din tabelul A-VI/5.
Prevederi tranzitorii
5. Determinarea competenţei
profesionale la persoanele existente desemnate cu securitatea navei, care deţin
sau pot dovedi cu documente calificările înaintea intrării în vigoare a acestei
reguli, se va efectua pe baza:
1. stagiului aprobat de
îmbarcare la bordul navelor maritime în calitate de persoană desemnată cu
securitatea navei pe o perioadă de cel puţin 6 luni, în total, în ultimii 3 ani; sau
2. îndeplinirii funcţiilor
considerate a fi echivalente stagiului de îmbarcare la bordul navelor maritime
cerut la paragraful 5.1; sau
3. absolvirii unei verificări
aprobate; sau
4. finalizării cu succes a
unei instruiri aprobate.
6. Fiecărei persoane care a
fost recunoscută drept competentă pe baza secţiunii A-VI/5, paragraful 5, i se
va elibera un certificat de capacitate profesională, în calitate de persoană
desemnată cu securitatea navei.
TABELUL A-VI/5
Standarde minime de capacitate pentru persoanele
desemnate cu securitatea navei
Coloana 1
|
Coloana 2
|
Coloana 3
|
Coloana 4
|
Competenţă
|
Cunoaştere, înţelegere şi
capacitate operaţională
|
Metode de demonstrare a competenţei
|
Criterii de evaluare a competenţei
|
Intreţinerea şi supravegherea implementării unui plan de
securitate a navei
|
Cunoaşterea politicii internaţionale
de securitate şi a responsabilităţilor
Guvernelor, companiilor şi persoanelor
desemnate
Cunoaşterea scopului planului de securitate al navei şi a elementelor sale componente, precum si a procedurilor conexe şi
menţinerea evidenţei
Cunoaşterea procedurilor ce vor fi angajate în implementarea unui plan de securitate a navei şi raportarea incidentelor de
securitate
Cunoaşterea nivelurilor de securitate maritimă şi a măsurilor de securitate luate în consecinţă, precum şi a procedurilor de la bordul navei
şi a celor aferente instalaţiilor portuare
Cunoaşterea cerinţelor şi procedurilor pentru efectuarea auditurilor interne,
inspecţiilor la faţa
locului, controlului şi monitorizării activităţilor de securitate specificate în planul de securitate al navei
Cunoaşterea cerinţelor şi procedurilor pentru raportare la persoana desemnată cu securitatea companiei a oricăror deficienţe şi neconformităţi
identificate în timpul auditurilor interne, verificărilor periodice şi inspecţiilor de securitate
Cunoaşterea metodelor şi procedurilor
utilizate la modificarea planului de securitate a navei
Cunoaşterea planurilor de acţiune în caz
de urgenţă referitoare la securitate şi procedura de răspuns la ameninţarea securităţii sau încălcarea securităţii, inclusiv
măsurile pentru sprijinirea
operaţiunilor importante cu
privire la interfaţa dintre navă/port
Cunoaşterea practică a termenilor
si definiţiilor referitoare la securitatea maritimă
|
Evaluarea documentelor obţinute în urma
instruirii sau examinării aprobate
|
Procedurile şi acţiunile sunt în conformitate cu principiile
stabilite în Codul ISPS şi Convenţia SOLAS, aşa cum au fost amendate
Cerinţele legislative cu privire la securitate sunt corect identificate.
Prin proceduri se realizează starea de pregătire care permite
răspunsul la modificările în nivelurile de securitate maritimă.
Comunicaţiile din sfera responsabilităţii persoanei desemnate cu
securitatea navei, care sunt clare şi înţelese
|
Evaluarea riscului, pericolului pentru
securitate, precum şi a vulnerabilităţii
|
Cunoaşterea evaluării riscului şi a mecanismelor de evaluare
Cunoaşterea documentelor de evaluare a securităţii, inclusiv a
Declaraţiei de securitate Cunoaşterea metodelor utilizate pentru
|
Evaluarea documentelor obţinute în urma instruirii aprobate sau
în urma experienţei şi examinării aprobate, incluzând demonstrarea practică a
competenţei în domeniul:
1. efectuării căutărilor fizice
2. efectuării inspecţiilor care nu au un
|
Proceduri si acţiuni care corespund
principiilor stabilite de'Codul ISPS şi Convenţia SOLAS
Proceduri care garantează o stare de pregătire ce permite
răspunsul la modificările nivelurilor de securitate maritimă Comunicaţii din
sfera responsabilităţii persoanei
|
|
a se sustrage de la aplicarea măsurilor
de securitate
Cunoştinţe care permit identificarea, pe bază nediscriminatorie, a persoanelor
care prezintă un potenţial risc pentru
securitate
Cunoştinţe care permit identificarea armelor, substanţelor şi a
dispozitivelor periculoase şi
luarea la cunoştinţă despre daunele care pot fi
produse
Cunoaşterea metodelor de management a grupelor de oameni şi controlul acestora, după caz
Cunoaşterea tratamentului aplicat informaţiilor confidenţiale cu privire
la securitate şi a comunicaţiilor cu privire la securitate
Cunoaşterea executării şi coordonării căutărilor
Cunoaşterea metodelor de căutare fizică şi a inspecţiilor care nu au un caracter
inoportun
|
caracter inoportun
|
desemnate cu securitatea navei, care sunt clare şi înţelese
|
Efectuarea inspecţiilor regulate la navă în vederea asigurării că
măsurile de securitate corespunzătoare sunt implementate şi respectate
|
Cunoaşterea cerinţelor pentru desemnarea şi supravegherea zonelor
cu acces limitat Cunoaşterea mijloacelor pentru controlul accesului la navă
şi la zonele cu acces limitat la bordul navei Cunoaşterea metodelor care
permit asigurarea supravegherii eficace a zonelor de punte şi a zonelor din
jurul navei Cunoaşterea aspectelor de securitate cu privire la manipularea mărfii
şi proviziilor la bord şi coordonarea cu alţi membri ai personalului de la
bord şi cu persoanele desemnate cu securitatea facilităţii portuare
Cunoaşterea metodelor care permit controlul îmbarcării, debarcării şi
accesului pe navă a persoanelor si efectelor lor
|
Evaluarea documentelor obţinute în urma instruirii sau examinării
aprobate
|
Proceduri si acţiuni care corespund principiilor stabilite de Codul ISPS şi Convenţia SOLAS
Proceduri care garantează starea de disponibilitate pentru a
răspunde la modificările de la nivelurile securităţii maritime Comunicaţiile
din sfera responsabilităţii persoanei desemnate cu securitatea navei, care
sunt clare şi înţelese
|
Asigurarea că echipamentele şi sistemele de securitate, dacă
există, sunt exploatate, testate şi calibrate corect
|
Cunoaşterea diferitelor tipuri de echipamente si sisteme de
securitate, precum si a limitărilor
lor
Cunoaşterea procedurilor, instrucţiunilor şi recomandărilor cu
privire la utilizarea sistemelor de alertare privind securitatea navei Cunoaşterea
metodelor de testare, calibrare şi întreţinere a sistemelor şi echipamentelor
de securitate, în special atunci când nava se află în marş
|
Evaluarea documentelor obţinute în urma instruirii sau examinării
aprobate
|
Proceduri si acţiuni care corespund principiilor
stabilite de Codul ISPS şi Convenţia SOLAS
|
Incurajarea informării în domeniul securităţii şi sporirea
vigilenţei
|
Cunoaşterea cerinţelor cu privire la instruire, exerciţii şi exersare conform
diferitelor coduri şi convenţii
Cunoaşterea metodelor pentru sporirea informării în domeniul securităţii şi sporirea vigilenţei la bord
Cunoaşterea metodelor pentru evaluarea eficientei exerciţiilor si exersării
|
Evaluarea documentelor obţinute în urma instruirii sau examinării
aprobate
|
Proceduri si acţiuni care corespund
principiilor stabilite de Codul ISPS şi Convenţia
SOLAS
Comunicaţiile din sfera responsabilităţii persoanei desemnate cu
securitatea navei, care sunt clare şi înţelese
|