Având în vedere art. 20 alin. (2) şi art. 50 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 118/2014, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 18. alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 344/2014 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, precum şi pentru modificarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Instrucţiunile privind circuitul documentelor între compartimentele de acreditare a furnizorilor de servicii sociale şi a serviciilor sociale din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice şi instituţiile aflate în subordinea sa, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Prezentul ordin va fi dus la îndeplinire de către compartimentul de acreditare a furnizorilor de servicii sociale şi a serviciilor sociale din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, de către compartimentele de acreditare înfiinţate în cadrul instituţiilor din subordinea sa, respectiv Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie, Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi, Agenţia Naţională pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bărbaţi, precum şi de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială. Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice, Dragoş-Nicolae Pîslaru ANEXĂINSTRUCŢIUNI privind circuitul documentelor între compartimentele de acreditare a furnizorilor de servicii sociale şi a serviciilor sociale din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice şi instituţiile aflate în subordinea sa Articolul 1(1) Dosarul de acreditare al furnizorului de servicii sociale, format din cerere de acreditare a furnizorului de servicii sociale şi documente justificative conform prevederilor legale, poate fi transmis astfel:a)electronic, în format needitabil, la adresa de e-mail a compartimentului de acreditare din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice: acreditare@mmuncii.gov.ro; b)în plic închis, format A4, pe care sunt înscrise numele şi adresa destinatarului şi ale expeditorului, cu menţiunea „Solicitare de acreditare furnizor de servicii sociale", depus direct sau trimis prin poştă la Registratura generală a instituţiei, pe adresa de corespondenţă: Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, str. Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, sectorul 1, Bucureşti, cod poştal 010026. (2) Dosarul de acreditare al furnizorului de servicii sociale se înregistrează la registratura Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice şi în Registrul special de evidenţă a solicitărilor de acreditare ale furnizorilor de servicii sociale, de către persoana desemnată cu această atribuţie şi se repartizează compartimentului de acreditare din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice. Articolul 2
(1) Dosarul de acreditare al serviciului social, format din cererea de acreditare a serviciului social, fişa de autoevaluare şi documente justificative conform prevederilor legale, indiferent de categoria persoanelor beneficiare cărora li se adresează serviciul social, se transmite astfel:a)electronic, în format needitabil, la adresa de e-mail a compartimentului de acreditare din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice: acreditare@mmuncii.gov.ro; b)în plic închis, format A4, pe care sunt înscrise numele şi adresa destinatarului şi ale expeditorului, cu menţiunea „Solicitare de acreditare serviciu social", depus direct sau trimis prin poştă la registratura generală a instituţiei, pe adresa de corespondenţă: Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, str. Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, sectorul 1, Bucureşti, cod poştal 010026. (2) În cazul dosarului de acreditare al serviciului social depus electronic, se va printa doar cererea pe care va fi înscris numărul de la registratura generală a Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, de către persoana desemnată cu această atribuţie.(3) În funcţie de categoria de beneficiari, cererea va fi direcţionată pentru soluţionare către instituţiile subordonate/ direcţia de specialitate a Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.(4) Dosarul de acreditare al serviciului social transmis electronic va fi redirecţionat de pe adresa acreditare@mmuncii.gov.ro către evaluatorii din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice sau pe adresele de e-mail ale compartimentelor de acreditare din cadrul instituţiilor subordonate, în funcţie de categoria de beneficiari. (5) În cazul dosarului de acreditare al serviciului social depus la registratura generală a ministerului sau transmis prin poştă, după înregistrare de către persoana desemnată cu această atribuţie, acesta este înaintat persoanei desemnate din Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice care, în funcţie de categoria de beneficiari, îl distribuie compartimentului de acreditare din Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice sau instituţiilor subordonate. Articolul 3(1) În data de 5 a fiecărei luni calendaristice, instituţiile din subordinea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice transmit prin e-mail compartimentului de acreditare din cadrul ministerului, în format Excel, cu respectarea machetei incluse în anexa care face parte integrantă din prezentele instrucţiuni, lista nominală cu serviciile sociale acreditate în domeniile de activitate pe care le coordonează, împreună cu copia licenţelor de funcţionare/licenţelor de funcţionare provizorie eliberate în luna anterioară, în vederea înregistrării serviciului social acreditat în Registrul electronic unic al serviciilor sociale. (2) În termen de 10 zile lucrătoare de la data eliberării licenţei de funcţionare sau, după caz, de la primirea copiei conform prevederilor alin. (1), Direcţia politici servicii sociale din cadrul Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice are responsabilitatea de a centraliza şi publica pe siteul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice datele prezentate la alin. (1), în format Excel şi PDF. Direcţia politici servicii sociale este responsabilă de verificarea acurateţei datelor de contact din Registrul electronic unic al serviciilor sociale.(3) În termenul prevăzut la alin. (2), în scopul realizării evidenţierii şi vizibilităţii furnizorilor de servicii sociale şi a serviciilor acordate de aceştia, Direcţia politici servicii sociale transmite datele din Registrul electronic unic al serviciilor sociale către Unitatea pentru Tehnologia Informaţiei în vederea actualizării aplicaţiei informatice ce poate fi accesată direct de pe pagina de internet a Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice. ANEXĂla instrucţiuni
Nr. înregis-trare dosar serviciu |
Data iniţială de înregis-trare dosar serviciu |
Data înregis-trare dosar serviciu cu reveniri |
Nr. dosar furnizor acredi-tat |
Denu-mire furnizor |
Judeţ furnizor |
E-mail furnizor |
Telefon 1 furnizor |
Telefon 2 furnizor |
Website furnizor |
Denu-mire serviciu social |
Cod serviciu social |
Tip serviciu social |
Stradă serviciu social |
Număr stradă serviciu social |
Bloc |
Locali-tate |
Judeţ/ Sector serviciu |
E-mail serviciu social |
Telefon 1 serviciu social |
Telefon 2 serviciu social |
Website serviciu social |
Forma de organi-zare a serviciu-lui social |
Cate-gorii benefi-ciari |
Situaţii în care se află benefi-ciarii |
Capaci-tate |
Număr RG iniţial |
REVE-NIRI |
Data respin-gerii/ Retra- gere licenţă |
Data licenţă provi-zorie |
Data licenţă de funcţio-nare pe termen de 5 ani |
Număr şi serie licenţă de funcţio-nare valabilă 5 ani |
Obser-vaţii |
Respon- sabil |
Zile rămase pentru soluţio-nare dosar |
Stadiul rezol-vării dosaru-lui |
Zile rămase pentru elibe-rarea licenţei de funcţio-nare (valabilă 5 ani) |
Lipsă licenţă de funcţio-nare |