Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 219 din 14 februarie 2006

privind timpul de lucru si de odihna al navigatorilor de la bordul navelor care fac escala in porturile romanesti

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 168 din 22 februarie 2006



Având în vedere prevederile art. 69 şi 70 din Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunităţile Europene şi statele membre ale acestora, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993,în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, republicată, şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite următorul ordin:

Scopul şi domeniul de aplicare

Art. 1. - (1) Scopul prezentului ordin este de a furniza un mecanism pentru verificarea şi asigurarea conformităţii navelor care fac escală în porturile româneşti cu prevederile Directivei 1999/63/CE1) din 21 iunie 1999 în vederea îmbunătăţirii siguranţei maritime, a condiţiilor de muncă, precum şi a sănătăţii şi siguranţei navigatorilor la bordul navelor.

(2) Autoritatea Navală Română trebuie să ia măsuri corespunzătoare pentru a se asigura că navele care nu sunt înmatriculate în România sau nu arborează pavilionul român respectă clauzele 1-12 din acordul anexat la Directiva 1999/63/CE.

Definiţii

Art. 2. - Termenii folosiţi în prezentul ordin au următorul înţeles:

a)  autoritate competentă - Autoritatea Navală Română, autoritate de stat în domeniul siguranţei navigaţiei, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, căreia i se deleagă competenţele privind aplicarea dispoziţiilor referitoare la timpul de lucru al navigatorilor de la bordul navelor, denumită în continuare ANR;

b)  inspector - persoană din cadrul ANR, autorizată de aceasta să inspecteze condiţiile de muncă la bordul navelor;

c)   navă - orice navă maritimă, aflată în proprietate publică sau privată, care desfăşoară în mod obişnuit operaţiuni maritime comerciale. Navele de pescuit nu sunt incluse în această definiţie;

d)   plângere - orice informaţie sau raport înaintat de către un membru al echipajului, un organism profesional, o asociaţie, un sindicat sau, în general, de către orice persoană care are un interes în ceea ce priveşte siguranţa navei, incluzând riscurile privind siguranţa sau sănătatea membrilor echipajului acesteia.

Intocmirea rapoartelor

Art. 3. - (1) Fără a se aduce atingere prevederilor art. 1 alin. (2), în cazul în care ANR primeşte o plângere referitoare la o navă care intră voluntar în unul dintre porturile româneşti, în cursul normal al activităţilor sale comerciale sau din motive legate de exploatarea sa, plângere care nu este în mod evident nefondată, sau obţine probe că o navă nu se conformează normelor prevăzute în Directiva 1999/63/CE, va întocmi un raport adresat administraţiei statului de pavilion.

(2)   Atunci când în urma inspecţiei efectuate în conformitate cu art. 4 sunt descoperite probe relevante, ANR trebuie să ia măsurile necesare pentru a se asigura că toate situaţiile de la bordul navei, care prezintă în mod clar un risc la adresa siguranţei sau sănătăţii echipajului, sunt remediate.

(3)   Identitatea persoanei care depune raportul sau plângerea nu trebuie dezvăluită comandantului sau proprietarului navei în cauză.

Inspecţie şi inspecţie mai detaliată

Art. 4. - (1) La efectuarea unei inspecţii, pentru a obţine probe că o navă nu se conformează cu cerinţele Directivei 1999/63/CE, inspectorul va stabili dacă:

a)   a fost elaborat un tabel cu programul de muncă al echipajului la bordul navei, în limba sau în limbile de lucru ale navei şi în limba engleză, în conformitate cu modelul prezentat în anexa nr. 1, sau într-un format alternativ echivalent, şi dacă acesta este afişat la bord într-un loc uşor accesibil;

b)  există înregistrări în care se consemnează orele de muncă sau orele de odihnă ale navigatorilor, în limba sau în limbile de lucru ale navei şi în limba engleză, în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 2, sau într-un format alternativ echivalent, care se păstrează la bord, şi dacă există dovezi că aceste înregistrări au fost vizate corespunzător de autoritatea competentă a statului în care este înmatriculată nava.

(2) Dacă a fost primită o plângere sau dacă, plecând de la propriile sale observaţii la bord, inspectorul consideră că navigatorii sunt prea obosiţi, acesta trebuie să efectueze o inspecţie mai detaliată, în conformitate cu alin. (1), pentru a stabili dacă orele de muncă sau perioadele de odihnă consemnate sunt în conformitate cu normele stabilite în Directiva 1999/63/CE şi dacă au fost respectate în mod corect, ţinând cont şi de alte înregistrări referitoare la exploatarea navei.

Remedierea deficienţelor

Art. 5. - (1) Dacă inspecţia sau inspecţia mai detaliată arată că nava nu se conformează cu cerinţele Directivei 1999/63/CE, ANR trebuie să ia măsurile necesare pentru a se asigura că sunt remediate orice condiţii de la bord care prezintă în mod clar un risc la adresa siguranţei sau sănătăţii navigatorilor. Aceste măsuri pot include interzicerea plecării din port până la remedierea deficienţelor sau până când navigatorii nu s-au odihnit suficient.

(2) Dacă există probe clare că primul cart sau carturile de schimb ulterioare sunt excesiv de obosite, ANR nu trebuie să permită plecarea navei din port până la remedierea deficienţelor constatate sau până când navigatorii în cauză nu s-au odihnit suficient.

Proceduri ulterioare

Art. 6. - (1) In cazul în care unei nave i se interzice plecarea din port ca urmare a aplicării art. 5, ANR trebuie să informeze comandantul, proprietarul sau operatorul, administraţia statului pavilionului ori a statului în care este înmatriculată nava sau consulatul ori, în absenţa acestuia, cel mai apropiat reprezentant diplomatic al statului respectiv cu privire la rezultatele inspecţiilor prevăzute la art. 4, la deciziile luate de inspector şi măsurile de remediere dispuse, dacă este cazul.

(2) La efectuarea unei inspecţii în temeiul prezentului ordin trebuie depuse toate eforturile posibile pentru a se evita întârzierea nejustificată a unei nave. Dacă o navă este întârziată în mod nejustificat, proprietarul sau operatorul este îndreptăţit la compensaţii pentru orice pierdere sau daună suferită. In orice situaţie în care se invocă o întârziere nejustificată, sarcina de a o proba revine proprietarului sau operatorului navei.

Dreptul la contestaţie

Art. 7. - (1) Proprietarul, operatorul sau reprezentantul navei în România are dreptul la contestaţie împotriva deciziei ANR de a reţine nava în port. Contestaţia nu suspendă măsura de reţinere.

(2)   Dreptul la contestaţie se supune prevederilor legale în vigoare privind contenciosul administrativ.

(3)  ANR trebuie să informeze comandantul navei despre dreptul la contestaţie prevăzut la alin. (1).

Cooperarea dintre administraţii

Art. 8. - (1) ANR trebuie să ia măsurile necesare pentu a asigura, în condiţii compatibile cu cele prevăzute la art. 14 din Directiva 1995/21/CE1) din 19 iunie 1995 privind aplicarea, în ceea ce priveşte navele care fac escală în porturile comunitare şi care navighează în apele care se găsesc sub jurisdicţia statelor membre, a normelor internaţionale referitoare la siguranţa navelor, prevenirea poluării şi condiţiile de viaţă şi de muncă la bordul navelor (controlul statului portului), cooperarea cu autorităţile competente din statele membre ale Uniunii Europene pentru aplicarea efectivă a prezentului ordin şi va notifica Comisiei Europene aceste măsuri.

(2) Informaţiile privind măsurile luate în aplicarea art. 4 şi 5 vor fi publicate în conformitate cu procedurile prevăzute în art. 15 din Directiva 1995/21/CE.

Neaplicarea „tratamentului mai favorabil"

Art. 9. - La inspectarea unei nave înmatriculate sau care arborează pavilionul unui stat care nu este parte la Convenţia Organizaţiei Internaţionale a Muncii - ILO 180 sau la Protocolul la Convenţia Organizaţiei Internaţionale a Muncii - ILO 147, ANR trebuie să se asigure că tratamentul aplicat acestei nave şi echipajului ei nu este mai favorabil decât cel aplicat unei nave aflate sub pavilionul unui stat care este parte la Convenţia ILO 180 sau la Protocolul la Convenţia ILO 147 ori la ambele.

Art. 10. - ANR va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 11. - Anexele nr. 1 şi 22 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 12. - Prezentul ordin transpune prevederile Directivei Parlamentului European şi a Consiliului nr. 1999/95/CE din 13 decembrie 1999 privind aplicarea prevederilor referitoare la timpul de lucru al navigatorilor de la bordul navelor care fac escală în porturile Comunităţii, publicată în JO L 014 din 20 ianuarie 2000, p. 0029-0035.

Art. 13. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,

Gheorghe Dobre

MODEL FORMAT FOR TABLE OF SHIPBOARD WORKING ARRANGEMENTS(1)

Name of ship:      Flag of ship:          IMO number (if any):    

Latest update of table:     () of () pages.

The maximum hours of work or minimum hours of rest are applicable in accordance with:     (naţional law or regulation) issued in conformity with ILO's

Seafarer's Hours of Work and the Manning of Ships Convention 1996(No.180) and with any appticable collective agreement registered or authorised in accordance with that Convention and with the International Convention on standards of training, certification and watchkeeping for seafarers, 1978, as amended, (STCW Convention) (2).

Maximum hours of work or minimum hours of rest (3):    

Other requirements:    

Position/rank(4)

Scheduled daily work hours at sea

Scheduled daily work hours in port

Comments

Total daily work/rest hours (3)

Watchkeeping (from-to)

Non-watchkeeping

duties

(from-to) (6)

Watchkeeping (from-to)

Non-watchkeeping

duties

(from-to)

At sea

in ports

Signatura of the master:

(1) The terms used in this model table are to appear in the working language or languages of the ship and in English.

(2) See overleaf for selected extract from ILO Convention No. 180 and STCW Convention.

(3) Delete as applicable.

(4) For those positions/ranks that are also listed in the ship's safe manning document, the terminology used should be the same as in that document.

(5) For watching personnel the comment sectlon may be used to indicate the anticipated number of hours to be devoted to unscheduled work and any such hours should be included in the appropriate total work hours column.

MODEL FORMAT FOR RECORD OF HOURS OF WORK OR HOURS OF REST OF SEAFARERS (1)

Name of ship:          IMO number (if any);          Flag of ship:    

Seafarer (full name):          Position/rank:    

Month and year:          Watchkeeper(2): yes        no 

Record of hours of work/rest (3)

Please mark periods of work or rest, as applicable, with X, or using a continuous line or arrow.

     COMPLETE THE TABLE ON THE REVERSE SIDE

The following naţional laws, regulations and/or collective agreements governing limitations on working hours or minimum rest periods apply to this
ship:    

I agree that this record is an accurate reflection of the hours of work or rest of the seafarer concerned.

Name of master or person authorised by the master to sign this record:    

Signatura of master or authorised person:       Signature of seafarer:    

A copy of this record is to be given to the seafarer.

This form is subject to examination and endorsement under
procedures established by the    

(name of competent authority)

(1) The terms used in-this model table are to appear in the working languages of the ship and in English.

(2) Tick as appropriate.

(3)     Delete as appropriate.

Please mark periods of work or rest, as applicable, with an X, or using a continuous line or arrow

Hours of rest in 24-hour period

Comments

Not to be completed by the seafarer (1)

Hours 0

00

10

20

30

40

50

60

70

80

91

01

11

21

31

41

51

61

71

81

92

02

12

22

23

Hours of work or rest,

as applicable, in any

24-hour period (2)

Hours of work or rest,

as applicable, in any

7-day period {*)

Date

Hours 0

0 0

1 0

2 0

3.0

4 0

50

60

70

8 0

9 1

0 1

1 1

2 1

3 1

4 1

5 1

6 1

7 1

8 1

9 2

0 2

1 2

2 2

23

(1) For completion and use in accordance wlth the procedures established by the competent authorlty in compliance with the relevant requlrements of ILO Convention No.180 on Seafarers' Hours of Work and Manning of Ships Convention 1996.

(2) Additional calculations or verifications may be necessary to ensure compliance with the relevant of ILO Convention No.180 on Seafarers' Hours of Work and the Manning of Ships Conventlon,1996 and the International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping, 1978 as amended.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 219/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 219 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 219/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu