ORDIN Nr. 209
din 16 septembrie 2010
privind aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Directiei pentru politici fiscale
si bugetare locale
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 657 din 23 septembrie 2010
Având în vedere prevederile art. 3 din anexa la Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 120/2010 pentru
aprobarea Regulamentului de ordine interioară în direcţiile generale/direcţiile
aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare a Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale, prevăzut în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Directorul Direcţiei pentru politici fiscale
şi bugetare locale va dispune măsuri pentru cunoaşterea dispoziţiilor
prezentului ordin de către întregul personal al direcţiei pe care o
coordonează.
Art. 3. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 1.496/2006
pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei pentru
Politici Fiscale, Bugetare şi Investiţii Locale.*)
Art. 4. - Prezentul ordin intră în vigoare la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
*) Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr.
1.496/2006 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, întrucât a fost emis anterior intrării
în vigoare a Legii nr. 194/2007 pentru modificarea şi completarea Legii nr.
24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative.
ANEXĂ
REGULAMENT
de organizare si funcţionare a Direcţiei pentru
politici fiscale si bugetare locale
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Direcţia pentru
politici fiscale şi bugetare locale, denumită în continuare Direcţie, este
organizată şi funcţionează în structura aparatului central al Ministerului
Administraţiei şi Internelor.
Art. 2. - Obiectivul de bază al Direcţiei constă în
elaborarea şi implementarea politicilor financiar-fiscale şi bugetare la
nivelul administraţiei publice locale.
Art. 3. - Direcţia îşi desfăşoară activitatea în
temeiul Hotărârii Guvernului nr. 732/2010 pentru modificarea Hotărârii
Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele
Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru modificarea Hotărârii
Guvernului nr. 1.380/2009 privind înfiinţarea, organizarea, funcţionarea şi
atribuţiile Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale
şi pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.678/2008 privind înfiinţarea
Institutului de Studii pentru Ordine Publică în subordinea Ministerului
Administraţiei şi Internelor şi pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea
Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele
Ministerului Administraţiei şi Internelor.
Art. 4. - Direcţia este subordonată secretarului de
stat pentru comunităţile locale.
Art. 5. - Resursele materiale, financiare şi tehnice
ale Direcţiei sunt asigurate şi gestionate de direcţiile specializate ale
aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor.
CAPITOLUL II
Structura organizatorică a Direcţiei pentru politici
fiscale şi
bugetare locale
Art. 6. - (1) Direcţia este structurată după cum
urmează:
a) conducerea;
b) compartimentul politici fiscale locale;
c) compartimentul politici bugetare locale;
d) compartimentul administrare bază de date;
(2) Structura organizatorică a Direcţiei (organigrama)
este prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 7. - (1) Relaţiile în cadrul Direcţiei sunt:
a) de autoritate între conducerea Direcţiei şi
compartimente, materializate în relaţii:
1. ierarhice de coordonare;
2. funcţionale;
b) de cooperare între compartimente.
(2) Diagrama de relaţii a Direcţiei este prevăzută în
anexa nr. 2.
Art. 8. - In îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin
Direcţia cooperează cu celelalte structuri ale Ministerului Administraţiei şi
Internelor şi colaborează, potrivit legii, ordinelor ministrului administraţiei
şi internelor şi dispoziţiilor secretarului de stat pentru comunităţi locale,
cu instituţii publice şi cu organisme ale autorităţilor publice centrale şi
locale.
Art. 9. - Conducerea activităţii structurilor din
cadrul Direcţiei este asigurată de către director.
Art. 10. -In aplicarea prevederilor legale, a ordinelor
şi a instrucţiunilor ministrului administraţiei şi internelor, directorul emite
dispoziţii.
Art. 11. - Directorul reprezintă Direcţia în
raporturile cu şefii celorlalte structuri, cu conducerea ministerului, precum
şi cu celelalte instituţii publice.
Art. 12. - (1) Directorul are în subordine întregul personal
şi răspunde în faţa conducerii ministerului de întreaga activitate a Direcţiei,
îndeplinind atribuţiile prevăzute în fisa postului (anexa nr. 3).
(2) Directorul poate delega atribuţii din competenţa sa
pe trepte ierarhice subordonate şi pe funcţii.
CAPITOLUL III
Atribuţiile Direcţiei pentru politici fiscale şi
bugetare locale
Art. 13. - Direcţia are următoarele atribuţii
principale:
a) întreprinde demersurile
necesare, potrivit competenţelor, pentru îndeplinirea măsurilor prevăzute în
Programul legislativ, în conformitate cu obiectivele Programului de guvernare;
b) elaborează proiecte de acte
normative în domeniile stabilirii, impunerii, urmăririi şi încasării
impozitelor şi taxelor locale, al administrării creanţelor bugetelor locale,
executării silite, inspecţiei fiscale, soluţionării contestaţiilor asupra
actelor de impunere, finanţelor publice locale, transferării de atribuţii şi
fonduri unităţilor administrativ-teritoriale în domeniile: învăţământ, cultură,
servicii, dezvoltare publică, locuinţe, asistenţă socială şi ajutoare sociale;
c) acordă asistenţă autorităţilor administraţiei
publice locale pentru aplicarea unitară a prevederilor legale în domeniul
administrării creanţelor bugetare locale şi în domeniul administrării
veniturilor;
d) soluţionează petiţii primite de la instituţii
publice, persoane fizice sau persoane juridice care au calitatea de
contribuabili, în vederea interpretării şi aplicării unitare a prevederilor
legale;
e) sprijină dezvoltarea
capacităţii financiare a unităţilor administrativ-teritoriale prin elaborarea
de politici fiscale şi bugetare la nivelul administraţiei publice locale;
f) participă la elaborarea proiectului legii bugetare
anuale şi a anexelor la legea bugetară anuală privind sumele defalcate din
unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrare, pe judeţe şi categorii
de instituţii publice;
g) dezvoltă şi administrează o bază naţională de date
care să asigure un sistem informaţional unitar la nivelul administraţiei
publice locale;
h) elaborează analize privind echilibrarea bugetelor
locale, referitoare la creşterea gradului de autofinanţare şi a
descentralizării unor cheltuieli, şi formulează propuneri pentru accelerarea
descentralizării şi deconcentrării serviciilor publice de la nivelul
administraţiei publice centrale la nivelul administraţiei publice locale;
i) acordă asistenţă autorităţilor administraţiei
publice locale în repartizarea sumelor defalcate din unele venituri ale
bugetului de stat şi a cotelor defalcate din impozitul pe venit la unităţile administrativ-teritoriale;
j) monitorizează, din punctul de vedere al aplicării
prevederilor legale, sistemul de echilibrare a bugetelor locale cu sume
defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi cu cote defalcate din
impozitul pe venit;
k) acordă asistenţă direcţiilor generale ale finanţelor
publice judeţene cu privire la repartizarea către unităţile
administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului
de stat şi a cotelor defalcate din impozitul pe venit;
l) analizează modul de
asigurare a resurselor financiare pe unităţi administrativ-teritoriale, conform
sistemului de echilibrare, şi formulează propuneri de îmbunătăţire a
sistemului;
m) asigură reprezentare în cadrul Comitetului pentru
finanţe publice locale, Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale,
Comisiei pentru politici monetare, fiscale şi bugetare din cadrul Consiliului
Economic şi Social, conform mandatului dat de conducerea Ministerului
Administraţiei şi Internelor;
n) colaborează cu Direcţia generală comunităţi locale,
zone asistate, ajutor de stat, şi parteneriat cu structurile asociative pentru sprijinirea autorităţilor
administraţiei publice locale în vederea atragerii de resurse umane din
finanţări externe pentru derularea unor programe de introducere şi dezvoltare a
alimentărilor cu apă, realizarea de canalizări şi modernizări de drumuri,
pentru introducerea sau extinderea alimentării cu gaze naturale, modernizarea
infrastructurilor şi extinderea transportului local, inclusiv a transportului
şcolar;
o) asigură realizarea parteneriatului cu structurile
asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale, prin consultarea
acestora în vederea perfecţionării cadrului legislativ şi instituţional;
p) colaborează cu Unitatea centrală pentru reformă în administraţia
publică, Direcţia generală pentru dezvoltarea capacităţii administrative şi cu
Unitatea de politici publice în domeniile de activitate
de interes comun;
q) identifică, iniţiază, negociază şi monitorizează
programele de investiţii externe realizate în baza unor credite acordate de
instituţii financiare internaţionale, prin acorduri bilaterale de cooperare sau
prin promovarea parteneriatului public-privat cu
parteneri externi;
r) elaborează şi monitorizează strategii şi programe de
dezvoltare a infrastructurii unităţilor administrativ-teritoriale cu finanţare
internă şi externă, precum şi a serviciilor publice de interes general;
s) asigură promovarea unor
programe şi proiecte cu finanţare internă, care vizează dezvoltarea locală şi
regională; participă la proiectele cu finanţare externă iniţiate de alte
instituţii în domeniul administraţiei publice locale;
ş) acţionează pentru promovarea şi atragerea de
investiţii în folosul administraţiei publice locale;
t) sprijină activitatea autorităţilor administraţiei
publice locale în vederea atragerii de fonduri structurale, investiţii sau
parteneriate publice-private, acordându-le consultanţa necesară;
ţ) organizează şi participă la întâlniri, seminare,
conferinţe la care participă reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei
publice, instituţiilor publice, structurilor asociative ale autorităţilor
administraţiei publice locale şi ai organizaţiilor neguvernamentale sau ai
altor entităţi, pentru diseminarea prevederilor legale sau a bunelor practici identificate
în domeniul administraţiei publice locale, atragerii de fonduri structurale sau
investiţii, finanţelor publice locale şi al administrării creanţelor bugetelor
locale;
u) sprijină autorităţile administraţiei publice locale
în contractarea de credite interne şi externe, în constituirea de garanţii,
emisiunea de obligaţiuni de către autorităţile municipale şi judeţene,
înfiinţarea unui fond de investiţii al autorităţilor publice locale, având ca
acţionari şi participanţi străini;
v) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de
actele normative în vigoare sau dispuse de conducerea ministerului în domeniul
de activitate al Direcţiei.
CAPITOLUL IV
Conducerea Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale
Art. 14. - Conducerea operativă curentă a structurilor
din cadrul Direcţiei este asigurată de către director.
Art. 15. - Directorul poate delega, în tot sau în
parte, atribuţii şefilor de compartimente sau altor salariaţi, conform legii.
CAPITOLUL V
Atribuţiile fiecărui compartiment de muncă
SECŢIUNEA 1
Compartimentul politici fiscale locale
Art. 16. - Compartimentul politici fiscale locale,
condus de un şef de compartiment, este organizat sub autoritatea directă a directorului şi îşi desfăşoară
activitatea în vederea îndeplinirii următoarelor atribuţii:
a) elaborează şi fundamentează acte normative în
domeniul administrării creanţelor fiscale: al stabilirii, constatării,
impunerii, urmăririi şi încasării impozitelor şi taxelor locale, al
administrării creanţelor bugetelor locale, executării silite, inspecţiei
fiscale, soluţionării contestaţiilor asupra actelor de impunere', finanţelor
publice locale, transferării de atribuţii, cu accent pus
pe titlul IX din Legea nr. 571/2003 privind Codul
fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţa Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legea-cadru a descentralizării
nr. 195/2006, Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu
modificările şi completările ulterioare, Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001
privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
legislaţia secundară şi pe alte acte normative cu reglementări în domeniul
financiar-fiscal;
b) acordă asistenţă autorităţilor administraţiei
publice locale pentru aplicarea unitară a prevederilor legale în domeniul
creanţelor bugetare locale;
c) colaborează cu Ministerul
Finanţelor Publice pentru alinierea politicilor fiscale la politicile
consacrate în economii de succes din Uniunea Europeană;
d) soluţionează, potrivit legii
şi dispoziţiilor conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, petiţii
primite de la instituţii publice, persoane fizice sau persoane juridice care au
calitatea de contribuabili în vederea interpretării şi aplicării unitare a
prevederilor legale;
e) sprijină dezvoltarea
capacităţii financiare a unităţilor administrativ-teritoriale prin elaborarea
de politici fiscale şi bugetare la nivelul administraţiei publice locale;
f) colaborează cu structurile
asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale şi cu structurile
profesionale ale acestora, în vederea asigurării implementării politicilor şi
strategiilor de descentralizare;
g) participă la elaborarea
actelor normative şi a legislaţiei secundare privind: finanţele publice locale, stabilirea şi colectarea impozitelor şi
taxelor locale, inspecţia fiscala, depunerea declaraţiilor fiscale, urmărirea
şi executarea silită a creanţelor fiscale locale, formularea de contestaţii
asupra actelor de impunere şi de control emise de autorităţile administraţiei
publice locale;
h) formulează puncte de vedere pentru elaborarea
răspunsurilor la interpelările parlamentarilor în domeniul propriu de
competenţă;
i) emite avize pentru actele normative din domeniul fiscal local şi al procedurii fiscale locale;
j) acordă sprijin de specialitate autorităţilor
administraţiei publice locale în procesul de stabilire a impozitelor şi taxelor
locale, inclusiv pentru corecta dimensionare a acestora, în funcţie de nevoile
locale şi de posibilităţile de plată ale contribuabililor;
k) îndrumă compartimentele de specialitate ale
autorităţilor administraţiei publice locale în vederea aplicării unitare a
prevederilor Codului fiscal şi ale Codului de procedură fiscală;
l) acordă consultanţă de
specialitate contribuabililor persoane fizice, respectiv persoane juridice,
pentru corecta aplicare unitară a prevederilor legale în ceea ce priveşte
stabilirea, constatarea, urmărirea, controlul şi achitarea impozitelor şi taxelor locale;
m) elaborează analize privind echitatea fiscală,
privind gradul de suportabilitate fiscală a contribuabililor, privind gradul de
colectare a veniturilor şi posibilitatea creşterii bazei impozabile;
n) întocmeşte situaţii privind veniturile proprii,
nivelul de realizare a acestora, ponderea veniturilor proprii în total venituri
ale autorităţilor administraţiei publice locale etc;
o) efectuează proiecţii la nivel macro privind evoluţia
fenomenului fiscal şi impactul acestora atât asupra bugetelor locale, cât şi
asupra contribuabililor;
p) întocmeşte raportări cu privire la activitatea
desfăşurată;
q) elaborează sinteze asupra activităţii desfăşurate,
planuri de acţiune, dezvoltate global şi care implică aportul Direcţiei;
r) analizează dispoziţiile legale în vigoare, incidente
în domeniul stabilirii, constatării, impunerii, controlului, urmăririi şi
încasării veniturilor unităţilor administrativ-teritoriale şi elaborează
propuneri pentru îmbunătăţirea acestora, împreună cu structurile asociative ale
aleşilor locali, în scopul descentralizării şi creşterii eficienţei administraţiei
publice locale;
s) organizează întâlniri, seminare, conferinţe cu
participarea autorităţilor administraţiei publice, instituţiilor publice şi
structurilor asociative ale aleşilor locali, pentru proiectele referitoare la
adaptarea la standardele Uniunii Europene a legislaţiei incidente domeniului
fiscalităţii locale;
ş) implementează noile prevederi de ordin
financiar-fiscal local prin prime măsuri de instruire la nivel local,
formatorii iniţiaţi în cadrul programelor de descentralizare şi management
financiar devenind, la rândul lor, formatori ai specialiştilor în domeniu la
nivel naţional;
t) elaborează raportări periodice, precum şi raportări
la decizie sau la ordin asupra activităţii desfăşurate în conformitate cu
obiectivele Programului de guvernare 2010-2012, care se înaintează către
conducerea ministerului.
SECŢIUNEA a 2-a
Compartimentul politici bugetare locale
Art. 17. - Compartimentul politici bugetare locale,
condus de un şef de compartiment, este organizat sub
autoritatea directă a directorului şi îşi desfăşoară activitatea în vederea
îndeplinirii următoarelor atribuţii:
1. elaborează şi fundamentează acte normative în
domeniul finanţelor publice locale, al administrării creanţelor bugetelor
locale, transferării de atribuţii, cu accent pus pe Legea nr. 273/2006, cu
modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 215/2001, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, Legea-cadru nr. 195/2006, Ordonanţa
Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, titlul IX din Legea nr. 571/2003, cu modificările
şi completările ulterioare, Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, legislaţia secundară şi pe alte acte
normative cu reglementări în domeniul financiar-fiscal;
2. sprijină dezvoltarea
capacităţii financiare a unităţilor administrativ-teritoriale prin elaborarea
de politici fiscale şi bugetare la nivelul administraţiei publice locale;
3. acordă asistenţă
autorităţilor administraţiei publice locale pentru aplicarea unitară a
prevederilor legale în domeniul administrării veniturilor şi creanţelor
bugetelor locale;
4. colaborează cu Ministerul
Finanţelor Publice pentru alinierea politicilor fiscale şi bugetare la
politicile consacrate în economii de succes din Uniunea Europeană;
5. colaborează cu Ministerul
Finanţelor Publice pentru analiza solicitărilor autorităţilor administraţiei
publice locale privitoare la nivelul sumelor defalcate din unele venituri ale
bugetului de stat, al cotelor defalcate din impozitul pe venit şi la
repartizarea echitabilă a acestora pe judeţe şi localităţi;
6. colaborează cu Ministerul
Finanţelor Publice în vederea stabilirii sumelor defalcate din unele venituri
ale bugetului de stat şi a transferurilor bugetare către bugetele locale,
precum şi pentru repartizarea acestora pe judeţe/municipiul Bucureşti;
7. conlucrează cu Ministerul
Finanţelor Publice pentru stabilirea criteriilor privind repartizarea pe
localităţi a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi a
cotelor defalcate din impozitul pe venit, implicit pentru urmărirea modului de
repartizare de către direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene a unor
astfel de sume şi adoptarea măsurilor necesare pentru aplicarea formulei de
repartizare statuată de lege, precum şi pentru prevenirea dezechilibrelor
bugetare locale determinate de repartizarea incorectă a acestor sume;
8. acordă asistenţă direcţiilor generale ale finanţelor
publice judeţene cu privire la repartizarea către unităţile
administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului
de stat şi a cotelor defalcate din impozitul pe venit;
9. elaborează analize privind
echilibrarea bugetelor locale, referitoare la creşterea gradului de
autofinanţare şi a descentralizării unor cheltuieli, precum şi formularea de
propuneri pentru accelerarea descentralizării şi deconcentrării serviciilor
publice de la nivelul administraţiei publice centrale la nivelul administraţiei
publice locale;
10. monitorizează, din punctul
de vedere al aplicării prevederilor legale, sistemul de echilibrare a bugetelor
locale cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi cu cote defalcate din impozitul pe venit;
11. întocmeşte analize privind situaţiile de criză
financiară şi de insolvenţă a unităţilor administraţiei publice locale şi
formulează propuneri privind creşterea autonomiei financiare a unităţilor
administrativ-teritoriale, respectiv optimizarea situaţiei economico-financiare
a acestora;
12. elaborează analize privind
datoria publică locală şi formulează propuneri de îmbunătăţire a cadrului
legal;
13. sprijină autorităţile
administraţiei publice locale în activitatea de emitere de obligaţiuni judeţene
şi municipale şi, respectiv, pentru obţinerea de credite bancare pe bază de
garanţii locale în vederea efectuării unor investiţii de infrastructură
durabile, dedicate dezvoltării economico-sociale a comunităţilor locale;
14. colaborează cu structurile
asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale şi cu structurile
profesionale ale acestora în vederea asigurării implementării politicilor şi
strategiilor de descentralizare;
15. participă la elaborarea
proiectului legii bugetelor locale anuale şi a anexelor (privind sumele
defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, pe judeţe şi categorii de
instituţii publice, şi acţiuni din domeniile învăţământului preuniversitar,
sănătăţii, asistenţei sociale şi agriculturii ale căror cheltuieli se asigură
din bugetele locale) la legea bugetară anuală;
16. participă la elaborarea
actelor normative şi a legislaţiei secundare privind: finanţele publice locale,
corelarea acestora cu stabilirea şi colectarea impozitelor şi taxelor locale,
inspecţia fiscală, depunerea declaraţiilor fiscale, urmărirea şi executarea
silită a creanţelor fiscale locale, formularea de contestaţii asupra actelor de
impunere şi de control emise de autorităţile administraţiei publice locale;
17. formulează puncte de vedere
pentru elaborarea răspunsurilor la interpelările parlamentarilor în domeniul
propriu de competenţă;
18. emite avize pentru actele
normative din domeniul finanţelor publice locale;
19. acordă sprijin de
specialitate autorităţilor administraţiei publice locale în procesul de
stabilire a impozitelor şi taxelor locale, inclusiv pentru corecta dimensionare
a acestora, în funcţie de nevoile locale şi de posibilităţile de plată ale
contribuabililor;
20. îndrumă compartimentele de specialitate ale
autorităţilor administraţiei publice locale în vederea aplicării unitare a
prevederilor legii finanţelor publice locale, a Codului fiscal şi a Codului de
procedură fiscală;
21. acordă consultanţă de specialitate contribuabililor
instituţii publice, persoane fizice, respectiv persoane
juridice, pentru corecta aplicare a prevederilor legale;
22. acordă sprijin de specialitate pentru elaborarea
bugetelor locale şi urmărirea în teritoriu, inclusiv aprobarea acestora la
termenele legal stabilite; acordă sprijin pentru executarea corectă a bugetelor
locale şi pentru elaborarea şi supunerea spre aprobare a conturilor de
închidere a exerciţiilor bugetare;
23. elaborează analize privind
îmbunătăţirea echilibrării bugetelor locale, creşterea gradului de
autofinanţare şi a descentralizării unor cheltuieli; analizează modul de
întocmire a bugetelor locale pe ansamblul fiecărui judeţ/municipiului Bucureşti, pe baza bugetelor de venituri
şi cheltuieli aprobate de către autorităţile administraţiei publice locale după
aprobarea legii bugetare anuale;
24. întocmeşte situaţii privind
influenţele asupra sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat,
pentru menţinerea capacităţii financiare a unităţilor administrativ-teritoriale
corespunzător responsabilităţilor ce le revin;
25. efectuează proiecţii la
nivel macro privind evoluţia bugetelor locale în vederea elaborării sintezei
proiectului bugetului general consolidat;
26. întocmeşte raportări cu privire la activitatea
desfăşurată;
27. elaborează sinteze asupra activităţii desfăşurate,
planuri de acţiune, dezvoltate global şi care implică aportul direcţiei;
28. organizează întâlniri, seminare, conferinţe cu
participarea autorităţilor administraţiei publice, instituţiilor publice şi a
structurilor asociative ale aleşilor locali, pentru proiectele referitoare la adaptarea
la standardele Uniunii Europene a legislaţiei incidente domeniului finanţelor
publice locale;
29. implementează noile
prevederi de ordin financiar-fiscal local prin prime măsuri de instruire la
nivel local, formatorii iniţiaţi în cadrul programelor de descentralizare şi
management financiar devenind, la rândul lor, formatori ai specialiştilor în
domeniu la nivel naţional;
30. elaborează şi fundamentează
proiectele de acte normative în domeniile stabilirii, constatării, impunerii,
urmăririi şi încasării impozitelor şi taxelor locale, al administrării
creanţelor bugetelor locale, executării silite, controlului fiscal,
soluţionării obiecţiilor şi contestaţiilor asupra actelor de impunere,
finanţelor publice locale, transferării de atribuţii şi fonduri unităţilor
administrativ-teritoriale în domeniile: învăţământ, cultură, servicii,
dezvoltare publică, locuinţe, asistenţă socială şi ajutoare sociale;
31. soluţionează, potrivit
legii şi dispoziţiilor conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor,
petiţiile şi sesizările înaintate de către persoane fizice/juridice;
32. soluţionează sesizările
înaintate de către autorităţile administraţiei publice locale cu privire la
domeniul finanţelor publice locale;
33. elaborează raportări
periodice, precum şi raportări la decizie sau la ordin asupra activităţii
desfăşurate în conformitate cu obiectivele Programului de guvernare 2010-2012,
care se înaintează către conducerea ministerului.
SECŢIUNEA a 3-a
Compartimentul administrare bază de date
Art. 18. - Compartimentul administrare bază de date,
condus de un şef de compartiment, este organizat sub autoritatea directă a
directorului şi îşi desfăşoară activitatea în vederea îndeplinirii următoarelor
atribuţii:
a) dezvoltă şi administrează o bază naţională de date
având ca obiectiv general modernizarea administraţiei publice prin dezvoltarea
unui sistem naţional de colectare, prelucrare, analiză şi raportare a
informaţiilor vizând funcţionarea administraţiei publice locale şi asigurarea
accesului la informaţii utilizând tehnologia informaţiei. Baza de date va
asigura un sistem informaţional unitar la nivelul administraţiei publice
locale, acesta fiind un suport pentru: realizarea de analize asupra activităţii
administraţiei publice locale; luarea deciziilor de către conducerea
ministerului în ceea ce priveşte procesul de descentralizare şi de identificare
a metodologiilor aplicabile administraţiei publice locale; elaborarea
strategiilor de reformă în administraţia publică locală etc;
b) integrează volumul
informaţional primit de la celelalte servicii ale direcţiei, de la alte
structuri din cadrul ministerului, de la autorităţile administraţiei publice
locale, respectiv de la alte instituţii aparţinând administraţiei publice
centrale, inclusiv de la instituţiile deconcentrate ale acestora;
c) conlucrează cu celelalte
structuri ale ministerului în vederea identificării soluţiei informatice şi a
aplicaţiei informatice optime realizării bazei de date;
d) participă la elaborarea proiectelor de acte
normative şi a legislaţiei secundare aferentă acestora în domeniul
financiar-fiscal, potrivit competenţelor;
e) acordă asistenţă autorităţilor administraţiei
publice locale pentru aplicarea unitară a prevederilor legale în domeniul
administrării creanţelor bugetare locale şi în domeniul administrării
veniturilor;
f) elaborează analize privind
echilibrarea bugetelor locale, referitoare la creşterea gradului de
autofinanţare şi a descentralizării unor cheltuieli, precum şi formularea de
propuneri pentru accelerarea descentralizării şi deconcentrării serviciilor
publice de la nivelul administraţiei publice centrale la nivelul administraţiei
publice locale;
g) acordă asistenţă autorităţilor administraţiei
publice locale în repartizarea sumelor defalcate din unele venituri ale
bugetului de stat la unităţile administrativ-teritoriale;
h) monitorizează din punctul de vedere al aplicării
prevederilor legale sistemul de echilibrare a bugetelor locale cu cote
defalcate şi sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat;
i) acordă asistenţă direcţiilor generale ale finanţelor
publice judeţene cu privire la repartizarea către unităţile administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de
stat;
j) analizează modul de asigurare a resurselor financiare
pe unităţi administrativ-teritoriale conform sistemului de echilibrare şi
formulează propuneri de îmbunătăţire a sistemului;
k) asigură realizarea
parteneriatului cu structurile asociative ale autorităţilor administraţiei
publice locale, prin consultarea acestora în vederea perfecţionării cadrului
legislativ şi instituţional;
l) organizează şi participă la
întâlniri, seminarii, conferinţe cu participarea autorităţilor administraţiei
publice, instituţiilor publice, a structurilor asociative ale autorităţilor
administraţiei publice locale şi organizaţiilor neguvernamentale sau altor
entităţi, pentru diseminarea prevederilor legale sau a
bunelor practici identificate în domeniul
administraţiei publice locale, finanţelor publice locale şi al administrării creanţelor
bugetelor locale;
m) soluţionează petiţii primite de la instituţii
publice persoane fizice sau juridice care au calitatea de contribuabili în
vederea interpretării şi aplicării unitare a prevederilor legale;
n) soluţionează potrivit legii şi dispoziţiilor
conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor petiţiile şi sesizările
înaintate de către persoane fizice/juridice;
o) elaborează raportări periodice, precum şi raportări
la decizie sau la ordin asupra activităţii desfăşurate în conformitate cu
obiectivele Programului de guvernare 2010-2012, care se înaintează către
conducerea ministerului;
p) asigură accesul la baza de date, prin internet sau
intranet, beneficiarilor: Ministerul Administraţiei şi Internelor,
administraţia publică centrală şi locală, structurile asociative ale
autorităţilor administraţiei publice locale, organizaţiile neguvernamentale,
cetăţenii, alte instituţii sau organizaţii interesate.
CAPITOLUL VI
Dispoziţii finale
Art. 19. - Conducerea Direcţiei asigură detalierea atribuţiilor
din prezentul regulament prin fişele de post ale întregului personal al
direcţiei.
Art. 20. - Directorul, precum şi şefii compartimentelor
din cadrul Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale vor dispune
măsuri pentru cunoaşterea dispoziţiilor prezentului regulament de către întreg
personalul din structurile pe care le conduc.
Art. 21. - Personalul Direcţiei este obligat să
cunoască părţile ce îl privesc şi să aplice întocmai prevederile prezentului
regulament.
Art. 22. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1*)
la regulament
ORGANIGRAMA
Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale

*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2*)
la regulament
DIAGRAMA DE RELAŢII
a Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare
locale

*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 3
la regulament
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
Direcţia pentru politici fiscale şi bugetare locale
Aprob1)
Ministrul administraţiei şi internelor,
FIŞA POSTULUI
Nr. 1
I. Informaţii
generale privind postul
1. Denumirea postului: director
2. Nivelul postului: conducere
3. Scopul principal al
postului: responsabilităţi în domeniile politicilor fiscale şi bugetare pentru
administraţia publică locală, în managementul programelor cu finanţare externă,
coordonării elaborării de studii, prognoze, analize la nivel sectorial şi macro.
Condiţii specifice pentru ocuparea postului2):
1. Studii de specialitate:
studii superioare economice şi, eventual, specializări în domeniile relaţii
publice, drept public şi ştiinţe administrative, managementul sectorului
public, management;
2. Perfecţionări
(specializări): fiscalitate locală, finanţe publice locale, management,
executarea creanţelor bugetelor locale;
3. Cunoştinţe de
operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel): cunoştinţe de operare
pe calculator (Word, Excel, PowerPoint, Paint, grafică, tehnoredactare la nivel
înalt);
4. Limbi străine3) (necesitate şi nivel4) de cunoaştere): cunoaşterea cel
puţin a unei limbi de circulaţie mondială (engleză, germană, franceză, spaniolă
etc. - citit, scris, vorbit bine);
5. Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare:
abilităţi manageriale, activitate depusă în elaborarea de analize
macroeconomice şi sectoriale privind echilibrul financiar, bugetar şi fiscal,
experienţă în colaborarea cu instituţii şi organisme europene şi/sau
internaţionale. Gândire tehnică analitică, aptitudine generală de învăţare,
aptitudini de comunicare, planificarea şi organizarea operaţiilor şi
activităţilor, acordare şi transmitere de informaţii, culegere, clasificare şi
interpretare a informaţiilor, acordare de consultanţă şi consiliere;
6. Cerinţe specifice5): disponibil pentru muncă, spirit
de anticipaţie şi rezistent la stres; cooperant cu colegii, spirit selectiv şi
de iniţiativă; exemplu personal de corectitudine şi disciplină. Inteligenţă de
nivel superior, atenţie concentrată şi distributivă, flexibilitate mentală,
iniţiativă, echilibru emoţional, capacitate de a lucra cu oamenii, rezistenţă
mare la stres, uşurinţă, claritate şi coerenţă în exprimare, perseverenţă,
orientare spre sarcină, putere de concentrare, interes pentru documentare şi
soluţionarea problemelor, spirit practic, informarea, ajutorarea şi dezvoltarea
altora, tact, amabilitate, ambiţie, încredere în sine;
7. Competenţa managerială
(cunoştinţe de management, calităţi şi aptitudini manageriale): experienţă
managerială de minimum 5 ani.
Atribuţiile postului6):
A. In cadrul direcţiei (timp alocat: 25%):
a) coordonează elaborarea şi
elaborează acte cu caracter normativ sau individual în domeniul
financiar-fiscal local, finanţelor publice locale, administrării creanţelor
bugetelor locale, împrumuturilor contractate de autorităţile administraţiei
publice locale, administraţiei publice locale, descentralizării punând accent
pe titlul IX din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legea administraţiei
publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, Legea-cadru a descentralizării nr. 195/2006, Legea nr. 273/2006
privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare,
Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările
şi completările ulterioare, legislaţia secundară şi pe alte acte normative cu
reglementări în domeniul financiar-fiscal sau alte acte normative din
dispoziţia conducerii ministerului;
b) coordonează elaborarea
proiecţiilor la nivel macro şi sectorial cu privire la evoluţia veniturilor şi
cheltuielilor bugetelor locale, în vederea elaborării sintezei proiectului
bugetelor locale şi a proiectului bugetului general consolidat;
c) coordonează elaborarea de
analize şi prognoze privind cauzele, efectele şi consecinţele nerealizării
veniturilor planificate asupra realizării programelor de finanţare a
serviciilor publice locale;
d) coordonează întocmirea
materialelor de documentare şi fundamentare a indicatorilor financiari, pe
fiecare judeţ şi municipiul Bucureşti, pentru toate acţiunile administraţiei
publice locale: învăţământ preuniversitar de stat, cultură, asistenţă socială,
gospodărie comunală, drumuri şi poduri etc;
e) participă la elaborarea
proiectului legii bugetare anuale, precum şi a precizărilor metodologice
privind modul de întocmire a bugetelor locale. Elaborează propunerile privind
stabilirea sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru
echilibrarea bugetelor proprii ale consiliilor judeţene şi ale bugetelor locale;
f) elaborează politici fiscale
şi bugetare în domeniul administraţiei publice locale;
g) gestionează procesul de
elaborare şi amendare a legislaţiei referitoare la administraţia publică
locală, finanţele publice locale şi fiscalitatea locală;
h) coordonează elaborarea de analize în legătură cu
politicile şi tehnicile bugetare utilizate în alte state şi face propuneri de
îmbunătăţire a gradului de autofinanţare a bugetelor locale;
i) coordonează elaborarea sintezei noilor propuneri (în
baza limitelor sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat) ale
ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale, pe ansamblul judeţului
şi municipiului Bucureşti, conform clasificaţiei economice şi funcţionale;
j) coordonează dezvoltarea şi administrarea unei baze
naţionale de date având ca obiectiv general modernizarea administraţiei publice
prin dezvoltarea unui sistem naţional de colectare, prelucrare, analiză şi
raportare a informaţiilor vizând funcţionarea administraţiei publice locale şi
asigurarea accesului la informaţii utilizând tehnologia informaţiei, astfel
încât baza de date să asigure un sistem informaţional unitar la nivelul
administraţiei publice locale, acesta fiind un suport pentru: realizarea de
analize asupra activităţii administraţiei publice locale; luarea deciziilor de
către conducerea ministerului în ceea ce priveşte procesul de descentralizare
şi de identificare a metodologiilor aplicabile administraţiei publice locale;
elaborarea strategiilor de reformă în administraţia publică locală etc;
k) identifică, iniţiază, negociază şi monitorizează
programele finanţate din fonduri structurale derulate în cadrul direcţiei;
l) reprezintă ministerul în
comisia de autorizare a împrumuturilor locale;
m) organizează sau participă la întâlniri, seminare,
conferinţe, traininguri, cursuri cu participarea autorităţilor administraţiei
publice, instituţiilor publice şi structurile asociative ale autorităţilor
administraţiei publice locale, funcţionarilor publici, pentru diseminarea
prevederilor legale din domeniile administraţiei publice locale, finanţelor
publice locale, fiscalităţii locale, fondurilor structurale;
n) se documentează asupra studiilor şi analizelor
efectuate de alte direcţii din cadrul ministerului, precum şi a celor elaborate
de unele organisme internaţionale în domeniul său de activitate;
o) studiază permanent legislaţia în vigoare privind
domeniul financiar-fiscal, precum şi alte materiale de specialitate (cărţi şi
publicaţii);
p) coordonează elaborarea proiectelor de acte normative
ce revin direcţiei şi avizează proiecte de acte normative iniţiate de organele
administraţiei publice locale sau de alte ministere privind domeniul de
activitate al direcţiei;
q) întocmeşte materialele de răspuns la interpelările
parlamentarilor în legătura cu obiectul de activitate al direcţiei;
r) elaborează propuneri pentru descentralizarea, în
continuare, a serviciilor publice, respectiv transferarea unei părţi importante
a puterii administrative de la Guvern la colectivităţile locale;
s) asigură rezolvarea problemelor rezultate din
solicitările Parlamentului şi ale Guvernului României, din corespondenţa cu
alte ministere şi direcţii din Ministerul Administraţiei şi Internelor, cu
autorităţi ale administraţiei publice locale, federaţii sindicale, cetăţeni;
ş) reprezintă Direcţia pentru politici fiscale şi
bugetare locale în echipele de lucru din cadrul comitetelor interministeriale
pentru îndeplinirea obiectivelor trasate la nivel ministerial şi guvernamental;
t) asigură colaborarea şi cooperarea cu instituţiile şi
organismele străine şi internaţionale, pe baza mandatului primit de la conducerea
ministerului;
ţ) răspunde de modul de executare a lucrărilor şi
respectă sarcinile primite de la conducerea ministerului;
u) are obligaţia să păstreze confidenţialitatea
lucrărilor executate şi a conţinutului acestora;
v) are obligaţia să păstreze confidenţialitatea
documentelor clasificate cu caracter „SECRET DE SERVICIU" şi
„SECRET";
w) referitor la gestionarea informaţiilor clasificate
nivel „SECRET", este obligat:
- să asigure organizarea activităţii structurii de
securitate, respectiv a funcţionarului de securitate şi compartimentelor
speciale pentru gestionarea informaţiilor clasificate, în condiţiile legii;
- să solicite instituţiilor
abilitate efectuarea de verificări pentru avizarea eliberării certificatului de
securitate şi autorizaţiei de acces la informaţii clasificate pentru angajaţii
proprii;
- să notifice Oficiului Registrului Naţional al
Informaţiilor Secrete de Stat (ORNISS) eliberarea certificatului de securitate sau
a autorizaţiei de acces pentru fiecare angajat care lucrează cu informaţii
clasificate;
- să aprobe listele cu personalul verificat şi avizat
pentru lucrul cu informaţiile secrete de stat şi evidenţa deţinătorilor de
certificate de securitate şi autorizaţii de acces şi să le comunice ORNISS şi
instituţiilor abilitate să coordoneze activitatea şi controlul măsurilor
privitoare la protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii;
- să întocmească lista
informaţiilor secrete de stat şi a termenelor de menţinere în nivelurile de
secretizare şi să o supună aprobării Guvernului, potrivit legii;
- să stabilească obiectivele, sectoarele şi locurile
din zona de competenţă care prezintă importanţă deosebită pentru protecţia
informaţiilor secrete de stat şi să le comunice Serviciului Român de
Informaţii, pentru a fi supuse spre aprobare Guvernului;
- să solicite asistenţă de specialitate instituţiilor
abilitate să coordoneze activitatea şi să controleze măsurile privitoare la
protecţia informaţiilor secrete de stat;
- să supună avizării instituţiilor abilitate programul
propriu de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate şi să asigure
aplicarea acesteia;
- să elaboreze şi să aplice
măsurile procedurale de protecţie fizică a personalului care are acces la
informaţii clasificate;
- să întocmească ghidul pe baza
căruia se va realiza încadrarea corectă şi uniformă în nivelurile de
secretizare a informaţiilor secrete de stat, în strictă conformitate cu legea,
şi să îl prezinte, spre aprobare, împuterniciţilor şi funcţionarilor superiori
abilitaţi prin lege să atribuie nivelurile de secretizare;
- să asigure aplicarea şi
respectarea regulilor generale privind evidenţa, întocmirea, păstrarea,
procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea şi
distrugerea informaţiilor secrete de stat şi a interdicţiilor de reproducere şi
circulaţie, în conformitate cu actele normative în vigoare;
- să comunice instituţiilor abilitate, potrivit
competenţelor, lista funcţiilor din subordine care necesită acces la informaţii
secrete de stat;
- la încheierea contractelor
individuale de muncă, a contractelor de colaborare sau convenţiilor de orice
natură, să precizeze obligaţiile ce le revin părţilor pentru protecţia
informaţiilor clasificate în interiorul şi în afara unităţii, în timpul
programului şi după terminarea acestuia, precum şi la încetarea activităţii în
unitatea respectivă;
- să asigure includerea personalului
structurii/funcţionarului de securitate în sistemul permanent de pregătire şi
perfecţionare;
- să aprobe normele interne de aplicare a măsurilor
privind protecţia informaţiilor clasificate, în toate componentele acesteia, şi
să controleze modul de respectare în cadrul unităţii;
- să asigure fondurile necesare, în limita fondurilor
alocate, pentru implementarea măsurilor privitoare la protecţia informaţiilor
clasificate, conform legii;
- să analizeze, ori de câte ori este necesar, dar cel
puţin semestrial, modul în care structura/funcţionarul de securitate şi
personalul autorizat asigură protecţia informaţiilor clasificate;
- să asigure inventarierea anuală a documentelor
clasificate şi, pe baza acesteia, să dispună măsuri în consecinţă, conform
legii;
- să sesizeze instituţiile
prevăzute la art. 25 din Legea nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor
clasificate, cu modificările şi completările ulterioare, conform competenţelor,
în legătură cu incidentele de securitate şi riscurile la adresa informaţiilor
secrete de stat;
- să dispună efectuarea de
cercetări şi, după caz, să sesizeze organele de urmărire penală în situaţia
compromiterii informaţiilor clasificate;
x) coordonează compartimentele direcţiei;
y) emite dispoziţii personalului din subordine;
z) îndeplineşte orice alte sarcini primite de la
conducerea ministerului privind domeniul de activitate al direcţiei.
B. In cadrul Echipei de management şi de specialişti a
proiectului „Realizarea arhitecturii sistemului informaţional şi a structurii
bazei de date economico-financiare ale autorităţilor administraţiei publice
locale - BDAPL" (timp alocat: 75%):
- coordonează şi supervizează
proiectul „Realizarea arhitecturii sistemului informaţional şi a structurii
bazei de date economico-financiare ale autorităţilor administraţiei publice
locale - BDAPL":
• supervizează întregul proiect;
• coordonează realizarea activităţilor proiectului;
• coordonează activitatea echipei de proiect;
• gestionează relaţia cu autoritatea de management;
• coordonează elaborarea
rapoartelor tehnice şi financiare pe care le verifică şi avizează;
• alături de consultantul
auditor extern, va răspunde de auditarea întregului proiect.
Identificarea funcţiei publice corespunzătoare
postului:
1. Denumire: director
2. Clasa:
3. Gradul profesional7)
4. Vechimea (în specialitate necesară): 5 ani
II. Sfera relaţională
a titularului postului
1. Sfera relaţională internă:
a) relaţii ierarhice:
- subordonat faţă de conducerea ministerului;
- superior pentru structurile componente ale direcţiei
şi ale diferitelor grupuri de lucru al căror conducător este numit de conducerea ministerului;
b) relaţii funcţionale: postul
presupune relaţii funcţionale de colaborare cu specialiştii din cadrul
direcţiei, din celelalte direcţii din cadrul ministerului, din Ministerul
Finanţelor Publice, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului,
Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, Ministerul Transporturilor şi
Infrastructurii, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerul
Mediului şi Pădurilor, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, alte
ministere competente în domeniile de activitate specifice postului, precum şi
din prefecturi, consilii judeţene şi celelalte unităţi
administrativ-teritoriale;
c) relaţii de control: asupra
activităţii salariaţilor din subordine, iar în cazul altor salariaţi, conform mandatului dat de conducerea ministerului;
d) relaţii de reprezentare: în
baza mandatului primit de la conducerea ministerului, în cadrul echipelor de
lucru din cadrul ministerului şi interministeriale.
2. Sfera relaţională externă:
a) cu autorităţi şi instituţii
publice: ministere, Parlamentul României, autorităţi ale administraţiei publice
locale sau centrale pentru realizarea atribuţiilor de serviciu, precum şi cu
acestea sau alte entităţi, conform mandatului dat de conducerea ministerului;
b) cu organizaţii
internaţionale: conform mandatului dat de conducerea ministerului;
c) cu persoane juridice private: conform mandatului dat
de conducerea ministerului.
3. Limite de competenţă8): stabilite prin mandatul acordat.
4. Delegarea de atribuţii şi competenţă: poate delega
atribuţii către salariaţii din subordine, prin notă internă ce completează fişa
postului.
Intocmit de9):
1. Numele şi
prenumele:...................................................
2. Funcţia publică de
conducere: secretar de stat
3. Semnătura....................................................................
4. Data
întocmirii...............................................................
Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului
1. Numele şi
prenumele:...................................................
2. Semnătura....................................................................
3.
Data..............................................................................
Avizat de 10):
1. Numele şi
prenumele:...................................................
2. Funcţia: director general
3. Semnătura....................................................................
4.
Data..............................................................................
1) Se va completa cu
numele şi funcţia conducătorului autorităţii sau instituţiei publice. Se va
semna de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice şi se va
ştampila în mod obligatoriu.
2) Se va completa cu
informaţiile corespunzătoare condiţiilor prevăzute de lege şi stabilite la
nivelul autorităţii sau instituţiei publice pentru ocuparea funcţiei publice
corespunzătoare.
3) Dacă este cazul.
4) Se vor stabili
pentru fiecare dintre criteriile „citit", „scris" şi „vorbit",
după cum urmează: „cunoştinţe de bază", „nivel mediu", „nivel avansat".
5) De exemplu: călătorii frecvente, delegări, detaşări,
disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiţii.
6) Se stabilesc pe baza activităţilor care presupun exercitarea
prerogativelor de putere publică, în concordanţă cu specificul funcţiei publice
corespunzătoare postului.
7) Se stabileşte
potrivit prevederilor legale.
8) Reprezintă libertatea decizională de care beneficiază titularul
pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin.
9) Se întocmeşte de
conducătorul compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea titularul
postului.
10) Se avizează de
către directorul Direcţiei Generale de Informaţii şi Protecţie Internă pentru
persoana în cauză.