Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 209 din 16 septembrie 2010

privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Directiei pentru politici fiscale si bugetare locale

ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 657 din 23 septembrie 2010



Având în vedere prevederile art. 3 din anexa la Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioară în direcţiile generale/direcţiile aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor,

în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Directorul Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale va dispune măsuri pentru cunoaşterea dispoziţiilor prezentului ordin de către întregul personal al direcţiei pe care o coordonează.

Art. 3. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 1.496/2006 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei pentru Politici Fiscale, Bugetare şi Investiţii Locale.*)

Art. 4. - Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul administraţiei şi internelor,

Vasile Blaga

*) Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 1.496/2006 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, întrucât a fost emis anterior intrării în vigoare a Legii nr. 194/2007 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative.

ANEXĂ

REGULAMENT

de organizare si funcţionare a Direcţiei pentru politici fiscale si bugetare locale

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Direcţia pentru politici fiscale şi bugetare locale, denumită în continuare Direcţie, este organizată şi funcţionează în structura aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor.

Art. 2. - Obiectivul de bază al Direcţiei constă în elaborarea şi implementarea politicilor financiar-fiscale şi bugetare la nivelul administraţiei publice locale.

Art. 3. - Direcţia îşi desfăşoară activitatea în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 732/2010 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.380/2009 privind înfiinţarea, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale şi pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.678/2008 privind înfiinţarea Institutului de Studii pentru Ordine Publică în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor şi pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Administraţiei şi Internelor.

Art. 4. - Direcţia este subordonată secretarului de stat pentru comunităţile locale.

Art. 5. - Resursele materiale, financiare şi tehnice ale Direcţiei sunt asigurate şi gestionate de direcţiile specializate ale aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor.

CAPITOLUL II

Structura organizatorică a Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale

Art. 6. - (1) Direcţia este structurată după cum urmează:

a) conducerea;

b) compartimentul politici fiscale locale;

c) compartimentul politici bugetare locale;

d) compartimentul administrare bază de date;

(2) Structura organizatorică a Direcţiei (organigrama) este prevăzută în anexa nr. 1.

Art. 7. - (1) Relaţiile în cadrul Direcţiei sunt:

a) de autoritate între conducerea Direcţiei şi compartimente, materializate în relaţii:

1. ierarhice de coordonare;

2. funcţionale;

b) de cooperare între compartimente.

(2) Diagrama de relaţii a Direcţiei este prevăzută în anexa nr. 2.

Art. 8. - In îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin Direcţia cooperează cu celelalte structuri ale Ministerului Administraţiei şi Internelor şi colaborează, potrivit legii, ordinelor ministrului administraţiei şi internelor şi dispoziţiilor secretarului de stat pentru comunităţi locale, cu instituţii publice şi cu organisme ale autorităţilor publice centrale şi locale.

Art. 9. - Conducerea activităţii structurilor din cadrul Direcţiei este asigurată de către director.

Art. 10. -In aplicarea prevederilor legale, a ordinelor şi a instrucţiunilor ministrului administraţiei şi internelor, directorul emite dispoziţii.

Art. 11. - Directorul reprezintă Direcţia în raporturile cu şefii celorlalte structuri, cu conducerea ministerului, precum şi cu celelalte instituţii publice.

Art. 12. - (1) Directorul are în subordine întregul personal şi răspunde în faţa conducerii ministerului de întreaga activitate a Direcţiei, îndeplinind atribuţiile prevăzute în fisa postului (anexa nr. 3).

(2) Directorul poate delega atribuţii din competenţa sa pe trepte ierarhice subordonate şi pe funcţii.

CAPITOLUL III

Atribuţiile Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale

Art. 13. - Direcţia are următoarele atribuţii principale:

a) întreprinde demersurile necesare, potrivit competenţelor, pentru îndeplinirea măsurilor prevăzute în Programul legislativ, în conformitate cu obiectivele Programului de guvernare;

b) elaborează proiecte de acte normative în domeniile stabilirii, impunerii, urmăririi şi încasării impozitelor şi taxelor locale, al administrării creanţelor bugetelor locale, executării silite, inspecţiei fiscale, soluţionării contestaţiilor asupra actelor de impunere, finanţelor publice locale, transferării de atribuţii şi fonduri unităţilor administrativ-teritoriale în domeniile: învăţământ, cultură, servicii, dezvoltare publică, locuinţe, asistenţă socială şi ajutoare sociale;

c) acordă asistenţă autorităţilor administraţiei publice locale pentru aplicarea unitară a prevederilor legale în domeniul administrării creanţelor bugetare locale şi în domeniul administrării veniturilor;

d) soluţionează petiţii primite de la instituţii publice, persoane fizice sau persoane juridice care au calitatea de contribuabili, în vederea interpretării şi aplicării unitare a prevederilor legale;

e) sprijină dezvoltarea capacităţii financiare a unităţilor administrativ-teritoriale prin elaborarea de politici fiscale şi bugetare la nivelul administraţiei publice locale;

f) participă la elaborarea proiectului legii bugetare anuale şi a anexelor la legea bugetară anuală privind sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrare, pe judeţe şi categorii de instituţii publice;

g) dezvoltă şi administrează o bază naţională de date care să asigure un sistem informaţional unitar la nivelul administraţiei publice locale;

h) elaborează analize privind echilibrarea bugetelor locale, referitoare la creşterea gradului de autofinanţare şi a descentralizării unor cheltuieli, şi formulează propuneri pentru accelerarea descentralizării şi deconcentrării serviciilor publice de la nivelul administraţiei publice centrale la nivelul administraţiei publice locale;

i) acordă asistenţă autorităţilor administraţiei publice locale în repartizarea sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi a cotelor defalcate din impozitul pe venit la unităţile administrativ-teritoriale;

j) monitorizează, din punctul de vedere al aplicării prevederilor legale, sistemul de echilibrare a bugetelor locale cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi cu cote defalcate din impozitul pe venit;

k) acordă asistenţă direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene cu privire la repartizarea către unităţile administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi a cotelor defalcate din impozitul pe venit;

l) analizează modul de asigurare a resurselor financiare pe unităţi administrativ-teritoriale, conform sistemului de echilibrare, şi formulează propuneri de îmbunătăţire a sistemului;

m) asigură reprezentare în cadrul Comitetului pentru finanţe publice locale, Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, Comisiei pentru politici monetare, fiscale şi bugetare din cadrul Consiliului Economic şi Social, conform mandatului dat de conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor;

n) colaborează cu Direcţia generală comunităţi locale, zone asistate, ajutor de stat, şi parteneriat cu structurile asociative pentru sprijinirea autorităţilor administraţiei publice locale în vederea atragerii de resurse umane din finanţări externe pentru derularea unor programe de introducere şi dezvoltare a alimentărilor cu apă, realizarea de canalizări şi modernizări de drumuri, pentru introducerea sau extinderea alimentării cu gaze naturale, modernizarea infrastructurilor şi extinderea transportului local, inclusiv a transportului şcolar;

o) asigură realizarea parteneriatului cu structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale, prin consultarea acestora în vederea perfecţionării cadrului legislativ şi instituţional;

p) colaborează cu Unitatea centrală pentru reformă în administraţia publică, Direcţia generală pentru dezvoltarea capacităţii administrative şi cu Unitatea de politici publice în domeniile de activitate de interes comun;

q) identifică, iniţiază, negociază şi monitorizează programele de investiţii externe realizate în baza unor credite acordate de instituţii financiare internaţionale, prin acorduri bilaterale de cooperare sau prin promovarea parteneriatului public-privat cu parteneri externi;

r) elaborează şi monitorizează strategii şi programe de dezvoltare a infrastructurii unităţilor administrativ-teritoriale cu finanţare internă şi externă, precum şi a serviciilor publice de interes general;

s) asigură promovarea unor programe şi proiecte cu finanţare internă, care vizează dezvoltarea locală şi regională; participă la proiectele cu finanţare externă iniţiate de alte instituţii în domeniul administraţiei publice locale;

ş) acţionează pentru promovarea şi atragerea de investiţii în folosul administraţiei publice locale;

t) sprijină activitatea autorităţilor administraţiei publice locale în vederea atragerii de fonduri structurale, investiţii sau parteneriate publice-private, acordându-le consultanţa necesară;

ţ) organizează şi participă la întâlniri, seminare, conferinţe la care participă reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice, instituţiilor publice, structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale şi ai organizaţiilor neguvernamentale sau ai altor entităţi, pentru diseminarea prevederilor legale sau a bunelor practici identificate în domeniul administraţiei publice locale, atragerii de fonduri structurale sau investiţii, finanţelor publice locale şi al administrării creanţelor bugetelor locale;

u) sprijină autorităţile administraţiei publice locale în contractarea de credite interne şi externe, în constituirea de garanţii, emisiunea de obligaţiuni de către autorităţile municipale şi judeţene, înfiinţarea unui fond de investiţii al autorităţilor publice locale, având ca acţionari şi participanţi străini;

v) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de actele normative în vigoare sau dispuse de conducerea ministerului în domeniul de activitate al Direcţiei.

CAPITOLUL IV

Conducerea Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale

Art. 14. - Conducerea operativă curentă a structurilor din cadrul Direcţiei este asigurată de către director.

Art. 15. - Directorul poate delega, în tot sau în parte, atribuţii şefilor de compartimente sau altor salariaţi, conform legii.

CAPITOLUL V

Atribuţiile fiecărui compartiment de muncă

SECŢIUNEA 1

Compartimentul politici fiscale locale

Art. 16. - Compartimentul politici fiscale locale, condus de un şef de compartiment, este organizat sub autoritatea directă a directorului şi îşi desfăşoară activitatea în vederea îndeplinirii următoarelor atribuţii:

a) elaborează şi fundamentează acte normative în domeniul administrării creanţelor fiscale: al stabilirii, constatării, impunerii, urmăririi şi încasării impozitelor şi taxelor locale, al administrării creanţelor bugetelor locale, executării silite, inspecţiei fiscale, soluţionării contestaţiilor asupra actelor de impunere', finanţelor publice locale, transferării de atribuţii, cu accent pus pe titlul IX din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legea-cadru a descentralizării nr. 195/2006, Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, legislaţia secundară şi pe alte acte normative cu reglementări în domeniul financiar-fiscal;

b) acordă asistenţă autorităţilor administraţiei publice locale pentru aplicarea unitară a prevederilor legale în domeniul creanţelor bugetare locale;

c) colaborează cu Ministerul Finanţelor Publice pentru alinierea politicilor fiscale la politicile consacrate în economii de succes din Uniunea Europeană;

d) soluţionează, potrivit legii şi dispoziţiilor conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, petiţii primite de la instituţii publice, persoane fizice sau persoane juridice care au calitatea de contribuabili în vederea interpretării şi aplicării unitare a prevederilor legale;

e) sprijină dezvoltarea capacităţii financiare a unităţilor administrativ-teritoriale prin elaborarea de politici fiscale şi bugetare la nivelul administraţiei publice locale;

f) colaborează cu structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale şi cu structurile profesionale ale acestora, în vederea asigurării implementării politicilor şi strategiilor de descentralizare;

g) participă la elaborarea actelor normative şi a legislaţiei secundare privind: finanţele publice locale, stabilirea şi colectarea impozitelor şi taxelor locale, inspecţia fiscala, depunerea declaraţiilor fiscale, urmărirea şi executarea silită a creanţelor fiscale locale, formularea de contestaţii asupra actelor de impunere şi de control emise de autorităţile administraţiei publice locale;

h) formulează puncte de vedere pentru elaborarea răspunsurilor la interpelările parlamentarilor în domeniul propriu de competenţă;

i) emite avize pentru actele normative din domeniul fiscal local şi al procedurii fiscale locale;

j) acordă sprijin de specialitate autorităţilor administraţiei publice locale în procesul de stabilire a impozitelor şi taxelor locale, inclusiv pentru corecta dimensionare a acestora, în funcţie de nevoile locale şi de posibilităţile de plată ale contribuabililor;

k) îndrumă compartimentele de specialitate ale autorităţilor administraţiei publice locale în vederea aplicării unitare a prevederilor Codului fiscal şi ale Codului de procedură fiscală;

l) acordă consultanţă de specialitate contribuabililor persoane fizice, respectiv persoane juridice, pentru corecta aplicare unitară a prevederilor legale în ceea ce priveşte stabilirea, constatarea, urmărirea, controlul şi achitarea impozitelor şi taxelor locale;

m) elaborează analize privind echitatea fiscală, privind gradul de suportabilitate fiscală a contribuabililor, privind gradul de colectare a veniturilor şi posibilitatea creşterii bazei impozabile;

n) întocmeşte situaţii privind veniturile proprii, nivelul de realizare a acestora, ponderea veniturilor proprii în total venituri ale autorităţilor administraţiei publice locale etc;

o) efectuează proiecţii la nivel macro privind evoluţia fenomenului fiscal şi impactul acestora atât asupra bugetelor locale, cât şi asupra contribuabililor;

p) întocmeşte raportări cu privire la activitatea desfăşurată;

q) elaborează sinteze asupra activităţii desfăşurate, planuri de acţiune, dezvoltate global şi care implică aportul Direcţiei;

r) analizează dispoziţiile legale în vigoare, incidente în domeniul stabilirii, constatării, impunerii, controlului, urmăririi şi încasării veniturilor unităţilor administrativ-teritoriale şi elaborează propuneri pentru îmbunătăţirea acestora, împreună cu structurile asociative ale aleşilor locali, în scopul descentralizării şi creşterii eficienţei administraţiei publice locale;

s) organizează întâlniri, seminare, conferinţe cu participarea autorităţilor administraţiei publice, instituţiilor publice şi structurilor asociative ale aleşilor locali, pentru proiectele referitoare la adaptarea la standardele Uniunii Europene a legislaţiei incidente domeniului fiscalităţii locale;

ş) implementează noile prevederi de ordin financiar-fiscal local prin prime măsuri de instruire la nivel local, formatorii iniţiaţi în cadrul programelor de descentralizare şi management financiar devenind, la rândul lor, formatori ai specialiştilor în domeniu la nivel naţional;

t) elaborează raportări periodice, precum şi raportări la decizie sau la ordin asupra activităţii desfăşurate în conformitate cu obiectivele Programului de guvernare 2010-2012, care se înaintează către conducerea ministerului.

SECŢIUNEA a 2-a

Compartimentul politici bugetare locale

Art. 17. - Compartimentul politici bugetare locale, condus de un şef de compartiment, este organizat sub autoritatea directă a directorului şi îşi desfăşoară activitatea în vederea îndeplinirii următoarelor atribuţii:

1. elaborează şi fundamentează acte normative în domeniul finanţelor publice locale, al administrării creanţelor bugetelor locale, transferării de atribuţii, cu accent pus pe Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legea-cadru nr. 195/2006, Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, titlul IX din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, legislaţia secundară şi pe alte acte normative cu reglementări în domeniul financiar-fiscal;

2. sprijină dezvoltarea capacităţii financiare a unităţilor administrativ-teritoriale prin elaborarea de politici fiscale şi bugetare la nivelul administraţiei publice locale;

3. acordă asistenţă autorităţilor administraţiei publice locale pentru aplicarea unitară a prevederilor legale în domeniul administrării veniturilor şi creanţelor bugetelor locale;

4. colaborează cu Ministerul Finanţelor Publice pentru alinierea politicilor fiscale şi bugetare la politicile consacrate în economii de succes din Uniunea Europeană;

5. colaborează cu Ministerul Finanţelor Publice pentru analiza solicitărilor autorităţilor administraţiei publice locale privitoare la nivelul sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, al cotelor defalcate din impozitul pe venit şi la repartizarea echitabilă a acestora pe judeţe şi localităţi;

6. colaborează cu Ministerul Finanţelor Publice în vederea stabilirii sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi a transferurilor bugetare către bugetele locale, precum şi pentru repartizarea acestora pe judeţe/municipiul Bucureşti;

7. conlucrează cu Ministerul Finanţelor Publice pentru stabilirea criteriilor privind repartizarea pe localităţi a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi a cotelor defalcate din impozitul pe venit, implicit pentru urmărirea modului de repartizare de către direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene a unor astfel de sume şi adoptarea măsurilor necesare pentru aplicarea formulei de repartizare statuată de lege, precum şi pentru prevenirea dezechilibrelor bugetare locale determinate de repartizarea incorectă a acestor sume;

8. acordă asistenţă direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene cu privire la repartizarea către unităţile administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi a cotelor defalcate din impozitul pe venit;

9. elaborează analize privind echilibrarea bugetelor locale, referitoare la creşterea gradului de autofinanţare şi a descentralizării unor cheltuieli, precum şi formularea de propuneri pentru accelerarea descentralizării şi deconcentrării serviciilor publice de la nivelul administraţiei publice centrale la nivelul administraţiei publice locale;

10. monitorizează, din punctul de vedere al aplicării prevederilor legale, sistemul de echilibrare a bugetelor locale cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi cu cote defalcate din impozitul pe venit;

11. întocmeşte analize privind situaţiile de criză financiară şi de insolvenţă a unităţilor administraţiei publice locale şi formulează propuneri privind creşterea autonomiei financiare a unităţilor administrativ-teritoriale, respectiv optimizarea situaţiei economico-financiare a acestora;

12. elaborează analize privind datoria publică locală şi formulează propuneri de îmbunătăţire a cadrului legal;

13. sprijină autorităţile administraţiei publice locale în activitatea de emitere de obligaţiuni judeţene şi municipale şi, respectiv, pentru obţinerea de credite bancare pe bază de garanţii locale în vederea efectuării unor investiţii de infrastructură durabile, dedicate dezvoltării economico-sociale a comunităţilor locale;

14. colaborează cu structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale şi cu structurile profesionale ale acestora în vederea asigurării implementării politicilor şi strategiilor de descentralizare;

15. participă la elaborarea proiectului legii bugetelor locale anuale şi a anexelor (privind sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, pe judeţe şi categorii de instituţii publice, şi acţiuni din domeniile învăţământului preuniversitar, sănătăţii, asistenţei sociale şi agriculturii ale căror cheltuieli se asigură din bugetele locale) la legea bugetară anuală;

16. participă la elaborarea actelor normative şi a legislaţiei secundare privind: finanţele publice locale, corelarea acestora cu stabilirea şi colectarea impozitelor şi taxelor locale, inspecţia fiscală, depunerea declaraţiilor fiscale, urmărirea şi executarea silită a creanţelor fiscale locale, formularea de contestaţii asupra actelor de impunere şi de control emise de autorităţile administraţiei publice locale;

17. formulează puncte de vedere pentru elaborarea răspunsurilor la interpelările parlamentarilor în domeniul propriu de competenţă;

18. emite avize pentru actele normative din domeniul finanţelor publice locale;

19. acordă sprijin de specialitate autorităţilor administraţiei publice locale în procesul de stabilire a impozitelor şi taxelor locale, inclusiv pentru corecta dimensionare a acestora, în funcţie de nevoile locale şi de posibilităţile de plată ale contribuabililor;

20. îndrumă compartimentele de specialitate ale autorităţilor administraţiei publice locale în vederea aplicării unitare a prevederilor legii finanţelor publice locale, a Codului fiscal şi a Codului de procedură fiscală;

21. acordă consultanţă de specialitate contribuabililor instituţii publice, persoane fizice, respectiv persoane juridice, pentru corecta aplicare a prevederilor legale;

22. acordă sprijin de specialitate pentru elaborarea bugetelor locale şi urmărirea în teritoriu, inclusiv aprobarea acestora la termenele legal stabilite; acordă sprijin pentru executarea corectă a bugetelor locale şi pentru elaborarea şi supunerea spre aprobare a conturilor de închidere a exerciţiilor bugetare;

23. elaborează analize privind îmbunătăţirea echilibrării bugetelor locale, creşterea gradului de autofinanţare şi a descentralizării unor cheltuieli; analizează modul de întocmire a bugetelor locale pe ansamblul fiecărui judeţ/municipiului Bucureşti, pe baza bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate de către autorităţile administraţiei publice locale după aprobarea legii bugetare anuale;

24. întocmeşte situaţii privind influenţele asupra sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, pentru menţinerea capacităţii financiare a unităţilor administrativ-teritoriale corespunzător responsabilităţilor ce le revin;

25. efectuează proiecţii la nivel macro privind evoluţia bugetelor locale în vederea elaborării sintezei proiectului bugetului general consolidat;

26. întocmeşte raportări cu privire la activitatea desfăşurată;

27. elaborează sinteze asupra activităţii desfăşurate, planuri de acţiune, dezvoltate global şi care implică aportul direcţiei;

28. organizează întâlniri, seminare, conferinţe cu participarea autorităţilor administraţiei publice, instituţiilor publice şi a structurilor asociative ale aleşilor locali, pentru proiectele referitoare la adaptarea la standardele Uniunii Europene a legislaţiei incidente domeniului finanţelor publice locale;

29. implementează noile prevederi de ordin financiar-fiscal local prin prime măsuri de instruire la nivel local, formatorii iniţiaţi în cadrul programelor de descentralizare şi management financiar devenind, la rândul lor, formatori ai specialiştilor în domeniu la nivel naţional;

30. elaborează şi fundamentează proiectele de acte normative în domeniile stabilirii, constatării, impunerii, urmăririi şi încasării impozitelor şi taxelor locale, al administrării creanţelor bugetelor locale, executării silite, controlului fiscal, soluţionării obiecţiilor şi contestaţiilor asupra actelor de impunere, finanţelor publice locale, transferării de atribuţii şi fonduri unităţilor administrativ-teritoriale în domeniile: învăţământ, cultură, servicii, dezvoltare publică, locuinţe, asistenţă socială şi ajutoare sociale;

31. soluţionează, potrivit legii şi dispoziţiilor conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, petiţiile şi sesizările înaintate de către persoane fizice/juridice;

32. soluţionează sesizările înaintate de către autorităţile administraţiei publice locale cu privire la domeniul finanţelor publice locale;

33. elaborează raportări periodice, precum şi raportări la decizie sau la ordin asupra activităţii desfăşurate în conformitate cu obiectivele Programului de guvernare 2010-2012, care se înaintează către conducerea ministerului.

SECŢIUNEA a 3-a

Compartimentul administrare bază de date

Art. 18. - Compartimentul administrare bază de date, condus de un şef de compartiment, este organizat sub autoritatea directă a directorului şi îşi desfăşoară activitatea în vederea îndeplinirii următoarelor atribuţii:

a) dezvoltă şi administrează o bază naţională de date având ca obiectiv general modernizarea administraţiei publice prin dezvoltarea unui sistem naţional de colectare, prelucrare, analiză şi raportare a informaţiilor vizând funcţionarea administraţiei publice locale şi asigurarea accesului la informaţii utilizând tehnologia informaţiei. Baza de date va asigura un sistem informaţional unitar la nivelul administraţiei publice locale, acesta fiind un suport pentru: realizarea de analize asupra activităţii administraţiei publice locale; luarea deciziilor de către conducerea ministerului în ceea ce priveşte procesul de descentralizare şi de identificare a metodologiilor aplicabile administraţiei publice locale; elaborarea strategiilor de reformă în administraţia publică locală etc;

b) integrează volumul informaţional primit de la celelalte servicii ale direcţiei, de la alte structuri din cadrul ministerului, de la autorităţile administraţiei publice locale, respectiv de la alte instituţii aparţinând administraţiei publice centrale, inclusiv de la instituţiile deconcentrate ale acestora;

c) conlucrează cu celelalte structuri ale ministerului în vederea identificării soluţiei informatice şi a aplicaţiei informatice optime realizării bazei de date;

d) participă la elaborarea proiectelor de acte normative şi a legislaţiei secundare aferentă acestora în domeniul financiar-fiscal, potrivit competenţelor;

e) acordă asistenţă autorităţilor administraţiei publice locale pentru aplicarea unitară a prevederilor legale în domeniul administrării creanţelor bugetare locale şi în domeniul administrării veniturilor;

f) elaborează analize privind echilibrarea bugetelor locale, referitoare la creşterea gradului de autofinanţare şi a descentralizării unor cheltuieli, precum şi formularea de propuneri pentru accelerarea descentralizării şi deconcentrării serviciilor publice de la nivelul administraţiei publice centrale la nivelul administraţiei publice locale;

g) acordă asistenţă autorităţilor administraţiei publice locale în repartizarea sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat la unităţile administrativ-teritoriale;

h) monitorizează din punctul de vedere al aplicării prevederilor legale sistemul de echilibrare a bugetelor locale cu cote defalcate şi sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat;

i) acordă asistenţă direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene cu privire la repartizarea către unităţile administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat;

j) analizează modul de asigurare a resurselor financiare pe unităţi administrativ-teritoriale conform sistemului de echilibrare şi formulează propuneri de îmbunătăţire a sistemului;

k) asigură realizarea parteneriatului cu structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale, prin consultarea acestora în vederea perfecţionării cadrului legislativ şi instituţional;

l) organizează şi participă la întâlniri, seminarii, conferinţe cu participarea autorităţilor administraţiei publice, instituţiilor publice, a structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale şi organizaţiilor neguvernamentale sau altor entităţi, pentru diseminarea prevederilor legale sau a bunelor practici identificate în domeniul administraţiei publice locale, finanţelor publice locale şi al administrării creanţelor bugetelor locale;

m) soluţionează petiţii primite de la instituţii publice persoane fizice sau juridice care au calitatea de contribuabili în vederea interpretării şi aplicării unitare a prevederilor legale;

n) soluţionează potrivit legii şi dispoziţiilor conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor petiţiile şi sesizările înaintate de către persoane fizice/juridice;

o) elaborează raportări periodice, precum şi raportări la decizie sau la ordin asupra activităţii desfăşurate în conformitate cu obiectivele Programului de guvernare 2010-2012, care se înaintează către conducerea ministerului;

p) asigură accesul la baza de date, prin internet sau intranet, beneficiarilor: Ministerul Administraţiei şi Internelor, administraţia publică centrală şi locală, structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale, organizaţiile neguvernamentale, cetăţenii, alte instituţii sau organizaţii interesate.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii finale

Art. 19. - Conducerea Direcţiei asigură detalierea atribuţiilor din prezentul regulament prin fişele de post ale întregului personal al direcţiei.

Art. 20. - Directorul, precum şi şefii compartimentelor din cadrul Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale vor dispune măsuri pentru cunoaşterea dispoziţiilor prezentului regulament de către întreg personalul din structurile pe care le conduc.

Art. 21. - Personalul Direcţiei este obligat să cunoască părţile ce îl privesc şi să aplice întocmai prevederile prezentului regulament.

Art. 22. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul regulament.

ANEXA Nr. 1*)

la regulament

ORGANIGRAMA

Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale

*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 2*)

la regulament

DIAGRAMA DE RELAŢII

a Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale

*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 3

la regulament

MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR

Direcţia pentru politici fiscale şi bugetare locale

Aprob1)

Ministrul administraţiei şi internelor,

FIŞA POSTULUI

Nr. 1

I. Informaţii generale privind postul

1. Denumirea postului: director

2. Nivelul postului: conducere

3. Scopul principal al postului: responsabilităţi în domeniile politicilor fiscale şi bugetare pentru administraţia publică locală, în managementul programelor cu finanţare externă, coordonării elaborării de studii, prognoze, analize la nivel sectorial şi macro.

Condiţii specifice pentru ocuparea postului2):

1. Studii de specialitate: studii superioare economice şi, eventual, specializări în domeniile relaţii publice, drept public şi ştiinţe administrative, managementul sectorului public, management;

2. Perfecţionări (specializări): fiscalitate locală, finanţe publice locale, management, executarea creanţelor bugetelor locale;

3. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel): cunoştinţe de operare pe calculator (Word, Excel, PowerPoint, Paint, grafică, tehnoredactare la nivel înalt);

4. Limbi străine3) (necesitate şi nivel4) de cunoaştere): cunoaşterea cel puţin a unei limbi de circulaţie mondială (engleză, germană, franceză, spaniolă etc. - citit, scris, vorbit bine);

5. Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: abilităţi manageriale, activitate depusă în elaborarea de analize macroeconomice şi sectoriale privind echilibrul financiar, bugetar şi fiscal, experienţă în colaborarea cu instituţii şi organisme europene şi/sau internaţionale. Gândire tehnică analitică, aptitudine generală de învăţare, aptitudini de comunicare, planificarea şi organizarea operaţiilor şi activităţilor, acordare şi transmitere de informaţii, culegere, clasificare şi interpretare a informaţiilor, acordare de consultanţă şi consiliere;

6. Cerinţe specifice5): disponibil pentru muncă, spirit de anticipaţie şi rezistent la stres; cooperant cu colegii, spirit selectiv şi de iniţiativă; exemplu personal de corectitudine şi disciplină. Inteligenţă de nivel superior, atenţie concentrată şi distributivă, flexibilitate mentală, iniţiativă, echilibru emoţional, capacitate de a lucra cu oamenii, rezistenţă mare la stres, uşurinţă, claritate şi coerenţă în exprimare, perseverenţă, orientare spre sarcină, putere de concentrare, interes pentru documentare şi soluţionarea problemelor, spirit practic, informarea, ajutorarea şi dezvoltarea altora, tact, amabilitate, ambiţie, încredere în sine;

7. Competenţa managerială (cunoştinţe de management, calităţi şi aptitudini manageriale): experienţă managerială de minimum 5 ani.

Atribuţiile postului6):

A. In cadrul direcţiei (timp alocat: 25%):

a) coordonează elaborarea şi elaborează acte cu caracter normativ sau individual în domeniul financiar-fiscal local, finanţelor publice locale, administrării creanţelor bugetelor locale, împrumuturilor contractate de autorităţile administraţiei publice locale, administraţiei publice locale, descentralizării punând accent pe titlul IX din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legea-cadru a descentralizării nr. 195/2006, Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, legislaţia secundară şi pe alte acte normative cu reglementări în domeniul financiar-fiscal sau alte acte normative din dispoziţia conducerii ministerului;

b) coordonează elaborarea proiecţiilor la nivel macro şi sectorial cu privire la evoluţia veniturilor şi cheltuielilor bugetelor locale, în vederea elaborării sintezei proiectului bugetelor locale şi a proiectului bugetului general consolidat;

c) coordonează elaborarea de analize şi prognoze privind cauzele, efectele şi consecinţele nerealizării veniturilor planificate asupra realizării programelor de finanţare a serviciilor publice locale;

d) coordonează întocmirea materialelor de documentare şi fundamentare a indicatorilor financiari, pe fiecare judeţ şi municipiul Bucureşti, pentru toate acţiunile administraţiei publice locale: învăţământ preuniversitar de stat, cultură, asistenţă socială, gospodărie comunală, drumuri şi poduri etc;

e) participă la elaborarea proiectului legii bugetare anuale, precum şi a precizărilor metodologice privind modul de întocmire a bugetelor locale. Elaborează propunerile privind stabilirea sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor proprii ale consiliilor judeţene şi ale bugetelor locale;

f) elaborează politici fiscale şi bugetare în domeniul administraţiei publice locale;

g) gestionează procesul de elaborare şi amendare a legislaţiei referitoare la administraţia publică locală, finanţele publice locale şi fiscalitatea locală;

h) coordonează elaborarea de analize în legătură cu politicile şi tehnicile bugetare utilizate în alte state şi face propuneri de îmbunătăţire a gradului de autofinanţare a bugetelor locale;

i) coordonează elaborarea sintezei noilor propuneri (în baza limitelor sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat) ale ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale, pe ansamblul judeţului şi municipiului Bucureşti, conform clasificaţiei economice şi funcţionale;

j) coordonează dezvoltarea şi administrarea unei baze naţionale de date având ca obiectiv general modernizarea administraţiei publice prin dezvoltarea unui sistem naţional de colectare, prelucrare, analiză şi raportare a informaţiilor vizând funcţionarea administraţiei publice locale şi asigurarea accesului la informaţii utilizând tehnologia informaţiei, astfel încât baza de date să asigure un sistem informaţional unitar la nivelul administraţiei publice locale, acesta fiind un suport pentru: realizarea de analize asupra activităţii administraţiei publice locale; luarea deciziilor de către conducerea ministerului în ceea ce priveşte procesul de descentralizare şi de identificare a metodologiilor aplicabile administraţiei publice locale; elaborarea strategiilor de reformă în administraţia publică locală etc;

k) identifică, iniţiază, negociază şi monitorizează programele finanţate din fonduri structurale derulate în cadrul direcţiei;

l) reprezintă ministerul în comisia de autorizare a împrumuturilor locale;

m) organizează sau participă la întâlniri, seminare, conferinţe, traininguri, cursuri cu participarea autorităţilor administraţiei publice, instituţiilor publice şi structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale, funcţionarilor publici, pentru diseminarea prevederilor legale din domeniile administraţiei publice locale, finanţelor publice locale, fiscalităţii locale, fondurilor structurale;

n) se documentează asupra studiilor şi analizelor efectuate de alte direcţii din cadrul ministerului, precum şi a celor elaborate de unele organisme internaţionale în domeniul său de activitate;

o) studiază permanent legislaţia în vigoare privind domeniul financiar-fiscal, precum şi alte materiale de specialitate (cărţi şi publicaţii);

p) coordonează elaborarea proiectelor de acte normative ce revin direcţiei şi avizează proiecte de acte normative iniţiate de organele administraţiei publice locale sau de alte ministere privind domeniul de activitate al direcţiei;

q) întocmeşte materialele de răspuns la interpelările parlamentarilor în legătura cu obiectul de activitate al direcţiei;

r) elaborează propuneri pentru descentralizarea, în continuare, a serviciilor publice, respectiv transferarea unei părţi importante a puterii administrative de la Guvern la colectivităţile locale;

s) asigură rezolvarea problemelor rezultate din solicitările Parlamentului şi ale Guvernului României, din corespondenţa cu alte ministere şi direcţii din Ministerul Administraţiei şi Internelor, cu autorităţi ale administraţiei publice locale, federaţii sindicale, cetăţeni;

ş) reprezintă Direcţia pentru politici fiscale şi bugetare locale în echipele de lucru din cadrul comitetelor interministeriale pentru îndeplinirea obiectivelor trasate la nivel ministerial şi guvernamental;

t) asigură colaborarea şi cooperarea cu instituţiile şi organismele străine şi internaţionale, pe baza mandatului primit de la conducerea ministerului;

ţ) răspunde de modul de executare a lucrărilor şi respectă sarcinile primite de la conducerea ministerului;

u) are obligaţia să păstreze confidenţialitatea lucrărilor executate şi a conţinutului acestora;

v) are obligaţia să păstreze confidenţialitatea documentelor clasificate cu caracter „SECRET DE SERVICIU" şi „SECRET";

w) referitor la gestionarea informaţiilor clasificate nivel „SECRET", este obligat:

- să asigure organizarea activităţii structurii de securitate, respectiv a funcţionarului de securitate şi compartimentelor speciale pentru gestionarea informaţiilor clasificate, în condiţiile legii;

- să solicite instituţiilor abilitate efectuarea de verificări pentru avizarea eliberării certificatului de securitate şi autorizaţiei de acces la informaţii clasificate pentru angajaţii proprii;

- să notifice Oficiului Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat (ORNISS) eliberarea certificatului de securitate sau a autorizaţiei de acces pentru fiecare angajat care lucrează cu informaţii clasificate;

- să aprobe listele cu personalul verificat şi avizat pentru lucrul cu informaţiile secrete de stat şi evidenţa deţinătorilor de certificate de securitate şi autorizaţii de acces şi să le comunice ORNISS şi instituţiilor abilitate să coordoneze activitatea şi controlul măsurilor privitoare la protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii;

- să întocmească lista informaţiilor secrete de stat şi a termenelor de menţinere în nivelurile de secretizare şi să o supună aprobării Guvernului, potrivit legii;

- să stabilească obiectivele, sectoarele şi locurile din zona de competenţă care prezintă importanţă deosebită pentru protecţia informaţiilor secrete de stat şi să le comunice Serviciului Român de Informaţii, pentru a fi supuse spre aprobare Guvernului;

- să solicite asistenţă de specialitate instituţiilor abilitate să coordoneze activitatea şi să controleze măsurile privitoare la protecţia informaţiilor secrete de stat;

- să supună avizării instituţiilor abilitate programul propriu de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate şi să asigure aplicarea acesteia;

- să elaboreze şi să aplice măsurile procedurale de protecţie fizică a personalului care are acces la informaţii clasificate;

- să întocmească ghidul pe baza căruia se va realiza încadrarea corectă şi uniformă în nivelurile de secretizare a informaţiilor secrete de stat, în strictă conformitate cu legea, şi să îl prezinte, spre aprobare, împuterniciţilor şi funcţionarilor superiori abilitaţi prin lege să atribuie nivelurile de secretizare;

- să asigure aplicarea şi respectarea regulilor generale privind evidenţa, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea şi distrugerea informaţiilor secrete de stat şi a interdicţiilor de reproducere şi circulaţie, în conformitate cu actele normative în vigoare;

- să comunice instituţiilor abilitate, potrivit competenţelor, lista funcţiilor din subordine care necesită acces la informaţii secrete de stat;

- la încheierea contractelor individuale de muncă, a contractelor de colaborare sau convenţiilor de orice natură, să precizeze obligaţiile ce le revin părţilor pentru protecţia informaţiilor clasificate în interiorul şi în afara unităţii, în timpul programului şi după terminarea acestuia, precum şi la încetarea activităţii în unitatea respectivă;

- să asigure includerea personalului structurii/funcţionarului de securitate în sistemul permanent de pregătire şi perfecţionare;

- să aprobe normele interne de aplicare a măsurilor privind protecţia informaţiilor clasificate, în toate componentele acesteia, şi să controleze modul de respectare în cadrul unităţii;

- să asigure fondurile necesare, în limita fondurilor alocate, pentru implementarea măsurilor privitoare la protecţia informaţiilor clasificate, conform legii;

- să analizeze, ori de câte ori este necesar, dar cel puţin semestrial, modul în care structura/funcţionarul de securitate şi personalul autorizat asigură protecţia informaţiilor clasificate;

- să asigure inventarierea anuală a documentelor clasificate şi, pe baza acesteia, să dispună măsuri în consecinţă, conform legii;

- să sesizeze instituţiile prevăzute la art. 25 din Legea nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificările şi completările ulterioare, conform competenţelor, în legătură cu incidentele de securitate şi riscurile la adresa informaţiilor secrete de stat;

- să dispună efectuarea de cercetări şi, după caz, să sesizeze organele de urmărire penală în situaţia compromiterii informaţiilor clasificate;

x) coordonează compartimentele direcţiei;

y) emite dispoziţii personalului din subordine;

z) îndeplineşte orice alte sarcini primite de la conducerea ministerului privind domeniul de activitate al direcţiei.

B. In cadrul Echipei de management şi de specialişti a proiectului „Realizarea arhitecturii sistemului informaţional şi a structurii bazei de date economico-financiare ale autorităţilor administraţiei publice locale - BDAPL" (timp alocat: 75%):

- coordonează şi supervizează proiectul „Realizarea arhitecturii sistemului informaţional şi a structurii bazei de date economico-financiare ale autorităţilor administraţiei publice locale - BDAPL":

• supervizează întregul proiect;

• coordonează realizarea activităţilor proiectului;

• coordonează activitatea echipei de proiect;

• gestionează relaţia cu autoritatea de management;

coordonează elaborarea rapoartelor tehnice şi financiare pe care le verifică şi avizează;

alături de consultantul auditor extern, va răspunde de auditarea întregului proiect.

Identificarea funcţiei publice corespunzătoare postului:

1. Denumire: director

2. Clasa:

3. Gradul profesional7)

4. Vechimea (în specialitate necesară): 5 ani

II. Sfera relaţională a titularului postului

1. Sfera relaţională internă:

a) relaţii ierarhice:

- subordonat faţă de conducerea ministerului;

- superior pentru structurile componente ale direcţiei şi ale diferitelor grupuri de lucru al căror conducător este numit de conducerea ministerului;

b) relaţii funcţionale: postul presupune relaţii funcţionale de colaborare cu specialiştii din cadrul direcţiei, din celelalte direcţii din cadrul ministerului, din Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerul Mediului şi Pădurilor, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, alte ministere competente în domeniile de activitate specifice postului, precum şi din prefecturi, consilii judeţene şi celelalte unităţi administrativ-teritoriale;

c) relaţii de control: asupra activităţii salariaţilor din subordine, iar în cazul altor salariaţi, conform mandatului dat de conducerea ministerului;

d) relaţii de reprezentare: în baza mandatului primit de la conducerea ministerului, în cadrul echipelor de lucru din cadrul ministerului şi interministeriale.

2. Sfera relaţională externă:

a) cu autorităţi şi instituţii publice: ministere, Parlamentul României, autorităţi ale administraţiei publice locale sau centrale pentru realizarea atribuţiilor de serviciu, precum şi cu acestea sau alte entităţi, conform mandatului dat de conducerea ministerului;

b) cu organizaţii internaţionale: conform mandatului dat de conducerea ministerului;

c) cu persoane juridice private: conform mandatului dat de conducerea ministerului.

3. Limite de competenţă8): stabilite prin mandatul acordat.

4. Delegarea de atribuţii şi competenţă: poate delega atribuţii către salariaţii din subordine, prin notă internă ce completează fişa postului.

Intocmit de9):

1. Numele şi prenumele:...................................................

2. Funcţia publică de conducere: secretar de stat

3. Semnătura....................................................................

4. Data întocmirii...............................................................

Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului

1. Numele şi prenumele:...................................................

2. Semnătura....................................................................

3. Data..............................................................................

Avizat de 10):

1. Numele şi prenumele:...................................................

2. Funcţia: director general

3. Semnătura....................................................................

4. Data..............................................................................

1) Se va completa cu numele şi funcţia conducătorului autorităţii sau instituţiei publice. Se va semna de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice şi se va ştampila în mod obligatoriu.

2) Se va completa cu informaţiile corespunzătoare condiţiilor prevăzute de lege şi stabilite la nivelul autorităţii sau instituţiei publice pentru ocuparea funcţiei publice corespunzătoare.

3) Dacă este cazul.

4) Se vor stabili pentru fiecare dintre criteriile „citit", „scris" şi „vorbit", după cum urmează: „cunoştinţe de bază", „nivel mediu", „nivel avansat".

5) De exemplu: călătorii frecvente, delegări, detaşări, disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiţii.

6) Se stabilesc pe baza activităţilor care presupun exercitarea prerogativelor de putere publică, în concordanţă cu specificul funcţiei publice corespunzătoare postului.

7) Se stabileşte potrivit prevederilor legale.

8) Reprezintă libertatea decizională de care beneficiază titularul pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin.

9) Se întocmeşte de conducătorul compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea titularul postului.

10) Se avizează de către directorul Direcţiei Generale de Informaţii şi Protecţie Internă pentru persoana în cauză.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 209/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 209 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 209/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu