Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2017 din 3 august 2007

pentru aprobarea Regulamentului privind desfasurarea activitatii comisiei de disciplina pentru cercetarea abaterilor disciplinare ale personalului de probatiune

ACT EMIS DE: MINISTERUL JUSTITIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 570 din 20 august 2007



Avand în vedere dispoziţiile art. 72-77 din Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probaţiune, în conformitate cu prevederile Hotărarii Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul justiţiei emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind desfăşurarea activităţii comisiei de disciplină pentru cercetarea abaterilor disciplinare ale personalului de probaţiune, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Regulamentul privind desfăşurarea activităţii comisiei de disciplină pentru cercetarea abaterilor disciplinare ale personalului de probaţiune intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 3. - Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii, Direcţia de probaţiune şi şefii serviciilor de probaţiune vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

Ministrul justiţiei,

Tudor-Alexandru Chiuariu

ANEXA

REGULAMENT

privind desfăşurarea activităţii comisiei de disciplină pentru cercetarea abaterilor disciplinare ale personalului de probaţiune

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Personalul din serviciile de probaţiune răspunde disciplinar în cazul săvarşirii unor abateri de la îndatoririle de serviciu, precum şi în cazul manifestării unui comportament care dăunează interesului serviciului şi prestigiului justiţiei.

(2) Abaterea disciplinară constă într-o acţiune sau inacţiune în legătură cu munca, săvarşită cu vinovăţie, prin care normele legale, regulamentul intern, codul deontologic sau dispoziţiile legale date de conducătorii ierarhici sunt încălcate de consilierul de probaţiune, şeful serviciului sau de inspectorul de probaţiune.

Art. 2. - Sunt abateri disciplinare faptele prevăzute la art. 73 din Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probaţiune, denumită în continuare Lege.

Art. 3. - Sancţiunile disciplinare aplicabile personalului din serviciile de probaţiune sunt prevăzute la art. 74 alin. (1) din Lege.

Art. 4. - (1) Sancţiunea disciplinară prevăzută la art. 74 alin. (1) lit. a) din Lege se poate aplica direct, prin decizie, de către şeful serviciului, pentru consilierii de probatiune, sau de către directorul direcţiei de specialitate, pentru şefii de servicii şi inspectorii de probatiune.

(2)  Sancţiunile disciplinare prevăzute la art. 74 alin. (1) lit. b)-e) din Lege se aplică de ministrul justiţiei, la propunerea comisiei de disciplină.

(3)  Pentru aceeaşi abatere disciplinară se poate aplica o singură sancţiune.

CAPITOLUL II

Constituirea şi atribuţiile comisiei de disciplină

Art. 5. - (1) Comisia de disciplină se constituie, prin ordin al ministrului justiţiei, din reprezentanţi ai Direcţiei de probatiune din cadrul Ministerului Justiţiei, în termen de cel mult 14 zile de la data înregistrării sesizării la această direcţie.

(2) Dacă procedura cercetării disciplinare se desfăşoară faţă de un inspector de probatiune, din comisia de disciplină va face parte şi un reprezentant al Direcţiei resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii din cadrul Ministerului Justiţiei.

(3)  Comisia de disciplină se dizolvă la data clasării cauzei sau la data comunicării deciziei şefului serviciului de probatiune, directorului Direcţiei de probatiune sau, după caz, a ordinului ministrului justiţiei cu privire la soluţionarea cauzei.

Art. 6. - (1) Comisia de disciplină va fi alcătuită din 3 membri numiţi de ministrul justiţiei, la propunerea directorului Direcţiei de probatiune, după cum urmează:

a) 2 membri - inspectori de probatiune;

b)  un membru - personal de specialitate juridică asimilat, potrivit legii, judecătorilor şi procurorilor.

(2) Din comisia de disciplină mai face parte un număr egal de membri supleanţi, numiţi după aceleaşi reguli ca şi membrii comisiei de disciplină.

(3)  Preşedintele comisiei de disciplină este ales prin vot secret, cu majoritate simplă, din randul membrilor comisiei.

Art. 7. - (1) Comisia de disciplină are un secretar titular şi un secretar supleant, numiţi din randul personalului Direcţiei de probatiune, prin ordinul de constituire a comisiei de disciplină.

(2) Secretarul titular şi supleantul acestuia nu sunt membri ai comisiei de disciplină.

Art. 8. - Nu poate fi membră în comisia de disciplină persoana care se află în una dintre următoarele situaţii de incompatibilitate:

a) este soţ, rudă sau afin pană la gradul al IV-lea inclusiv cu persoana cercetată disciplinar;

b) a fost sancţionată disciplinar în ultimii 3 ani.

Art. 9. - Comisia de disciplină are următoarele atribuţii principale:

a)   cercetează abaterile disciplinare pentru care a fost sesizată;

b) întocmeşte rapoarte cu privire la fiecare cauză pentru care a fost sesizată, pe care le înaintează ministrului justiţiei;

c) propune aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare.

Art. 10. - Preşedintele comisiei de disciplină constituite pentru pesonalul din serviciile de probatiune are ca atribuţii principale:

a) stabileşte locul, data şi ora cand au loc şedinţele comisiei de disciplină;

b) conduce şedinţele comisiei de disciplină;

c)   coordonează activitatea comisiei de disciplină şi a secretarului acesteia.

Art. 11. -Atribuţiile principale ale secretarului comisiei de disciplină sunt următoarele:

a) înregistrează şi ţine evidenţa tuturor sesizărilor înaintate comisiei de disciplină;

b)   efectuează lucrările necesare desfăşurării cercetării disciplinare şi a acţiunii în faţa comisiei de disciplină;

c)  convoacă membrii comisiei de disciplină, persoana cu a cărei faptă a fost sesizată comisia, persoana care a formulat sesizarea şi persoanele a căror audiere este necesară în soluţionarea cauzei;

d)  redactează şi semnează alături de membrii comisiei de disciplină şi de preşedintele acesteia procesul-verbal al şedinţelor comisiei de disciplină şi decizia motivată şi le înaintează şefului serviciului, directorului Direcţiei de probatiune sau ministrului justiţiei, după caz.

Art. 12. -Activitatea comisiei de disciplină are la bază următoarele principii:

a) prezumţia de nevinovăţie, conform căruia se prezumă că persoana supusă cercetării este nevinovată atat timp cat vinovăţia sa nu a fost dovedită;

b)   garantarea dreptului la apărare, conform căruia se recunoaşte dreptul persoanei împotriva căreia a fost îndreptată sesizarea de a fi audiată, de a prezenta dovezi în apărarea sa şi de a fi asistată de un apărător ori de a fi reprezentată;

c)  celeritatea procedurii, care presupune obligaţia comisiei de disciplină de a proceda fără întarziere la soluţionarea cauzei, cu respectarea drepturilor persoanelor implicate şi a regulilor prevăzute de prezentul regulament;

d)     contradictorialitatea, care presupune asigurarea posibilităţii persoanelor aflate pe poziţii divergente de a se exprima cu privire la orice act sau fapt care are legătură cu abaterea disciplinară pentru care a fost sesizată comisia de disciplină;

e)  proporţionalitatea, conform căruia trebuie respectat un raport corect între gravitatea abaterii disciplinare, circumstanţele săvarşirii acesteia şi sancţiunea disciplinară propusă a fi aplicată;

f) legalitatea sancţiunii, conform căruia comisia de disciplină nu poate propune decat sancţiunile disciplinare prevăzute de lege;

g)  unicitatea sancţiunii, conform căruia pentru o abatere disciplinară nu se poate aplica decat o singură sancţiune disciplinară.

Art. 13. - (1) Comisia de disciplină se constituie la sesizarea:

a) ministrului justiţiei;

b) secretarului de stat coordonator, secretarului general sau secretarului general adjunct;

c) directorului Direcţiei de probatiune;

d)  şefului serviciului de probatiune în care îşi desfăşoară activitatea persoana a cărei faptă este sesizată;

e) oricărei persoane care se consideră vătămată prin fapta personalului de probatiune.

(2) Sesizarea trebuie să cuprindă:

a)  numele, prenumele, domiciliul şi, după caz, locul de muncă şi funcţia deţinută de persoana care a formulat sesizarea;

b) numele, prenumele şi, dacă este posibil, serviciul în care îşi desfăşoară activitatea persoana a cărei faptă este sesizată;

c) descrierea faptei care constituie obiectul sesizării;

d) arătarea dovezilor pe care se sprijină sesizarea;

e) data şi semnătura celui ce formulează sesizarea.

(3) Sesizarea se formulează în scris şi este însoţită, atunci cand este posibil, de înscrisurile care o susţin.

(4) In situaţia cand sesizarea nu este însoţită de elementele prevăzute la alin. (2) lit. a), c) şi e), preşedintele comisiei de disciplină sau unul dintre membrii acesteia, delegaţi de acesta, va pune în vedere persoanei care a formulat sesizarea să realizeze completările necesare.

(5)  Dacă persoana care a formulat sesizarea nu realizează completările solicitate de comisia de disciplină potrivit alin. (4), sesizarea va fi clasată.

CAPITOLUL III

Cercetarea prealabilă

Art. 14. - (1) Şedinţele comisiei de disciplină sunt publice, cu excepţia cazurilor în care:

a)  persoana cercetată solicită motivat ca acestea să nu fie publice;

b)   preşedintele comisiei de disciplină hotărăşte, pentru motive întemeiate, ca acestea să nu fie publice.

Art. 15. - (1) Pentru aplicarea unei sancţiuni disciplinare sunt obligatorii efectuarea cercetării prealabile şi audierea persoanei.

(2) Cercetarea prealabilă va fi efectuată de către comisia de disciplină în termen de cel mult 30 de zile de la data constituirii comisiei de disciplină.

Art. 16. - (1) Persoana supusă cercetării disciplinare prealabile va fi convocată în scris în vederea audierii, precizandu-se obiectul, data, ora şi locul întrevederii.

(2)   Citarea se face prin scrisoare recomandată, prin înştiinţare scrisă de luare la cunoştinţă prin semnătură, prin fax sau prin orice mijloc de comunicare ce permite confirmarea primirii citaţiei.

(3)  Citarea şi audierea persoanei cercetate şi verificarea apărărilor acesteia sunt obligatorii. Persoanei a cărei faptă constituie obiectul sesizării i se comunică o copie de pe sesizarea îndreptată împotriva sa, sub sancţiunea nulităţii raportului întocmit de comisia de disciplină la terminarea cercetării prealabile.

(4)  Poate fi citată şi persoana care a înaintat sesizarea comisiei de disciplină sau orice altă persoană ale cărei declaraţii pot ajuta la soluţionarea cauzei. Decizia citării acestor persoane aparţine comisiei de disciplină.

(5) Persoana cercetată are dreptul să ia cunoştinţă de toate actele dosarului şi poate solicita administrarea de probe în apărare. Se pot administra probe şi după faza cercetării prealabile.

(6) Refuzul persoanei cercetate de a se prezenta la cercetări sau de a face declaraţii se consemnează într-un proces-verbal şi nu împiedică finalizarea cercetării prealabile.

Art. 17. - (1) Lucrările comisiei de disciplină se consemnează într-un proces-verbal ce va fi semnat de toţi membrii acesteia, în care se consemnează dacă persoana cercetată a fost prezentă.

(2)  In cadrul cercetării prealabile se vor stabili faptele şi urmările acestora, împrejurările în care au fost săvarşite, precum şi orice date concludente ce pot fi avute în vedere pentru încadrarea faptei ca abatere disciplinară şi pentru aprecierea vinovăţiei sau nevinovăţiei persoanei cercetate.

(3)  Audierea acesteia se consemnează în scris sau se înregistrează audio de către secretarul comisiei de disciplină, sub sancţiunea nulităţii.

(4)  In cursul cercetării disciplinare prealabile, persoana cercetată are dreptul să formuleze şi să susţină toate apărările în favoarea sa, aducand toate probele pe care le consideră necesare. Persoana cercetată are dreptul să cunoască toate actele cercetării.

(5)  Rezultatul cercetării prealabile este consemnat într-un raport.

Art. 18. - (1) După întocmirea raportului, comisia de disciplină poate:

a) să propună clasarea, în cazul în care se concluzionează că exercitarea acţiunii disciplinare nu se justifică;

b) să treacă la judecarea acţiunii disciplinare.

(2) Dacă se constată de către comisia de disciplină că fapta cercetată nu constituie abatere disciplinară sau că persoana cercetată este nevinovată, se propune respingerea acţiunii disciplinare.

(3)  Cercetarea disciplinară prealabilă se finalizează prin propunerea de aplicare sau neaplicare a unei sancţiuni disciplinare, avandu-se în vedere criteriile prevăzute la art. 74 din Lege.

(4)   Dacă se constată că acţiunea disciplinară este întemeiată, comisia de disciplină va propune şefului serviciului, directorului Direcţiei de probaţiune sau ministrului justiţiei, după caz, printr-o decizie motivată, redactată în termen de 10 zile de la întocmirea raportului, aplicarea unei sancţiuni disciplinare în raport cu gravitatea abaterii disciplinare săvarşite şi a urmărilor acesteia, cu cauzele care au determinat săvarşirea acesteia, cu împrejurările în care abaterea a fost săvarşită, cu gradul de vinovăţie, cu circumstanţele personale ale celui ce a săvarşit-o, cu comportamentul său general în timpul serviciului şi cu existenţa unor antecedente disciplinare.

(5) In cazul în care comisia de disciplină are indicii că fapta săvarşită de persoana cercetată poate fi considerată infracţiune, aceasta propune ministrului justiţiei sesizarea organelor de urmărire penală.

(6)   Deciziile comisiei de disciplină se adoptă cu votul majorităţii simple.

Art. 19. - (1) La propunerea comisiei de disciplină, ministrul justiţiei, prin ordin, dă o sancţiune disciplinară.

(2) Ministrul justiţiei nu poate aplica o sancţiune disciplinară mai gravă decat cea propusă de comisia de disciplină, dar poate să aplice, motivat, o sancţiune mai uşoară.

(3)  Sub sancţiunea nulităţii absolute, ordinul prevăzut la alin. (1) cuprinde în mod obligatoriu:

a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinară;

b)  precizarea prevederilor din actele normative în vigoare, care au fost încălcate de persoana sancţionată;

c)   temeiul legal în baza căruia se aplică sancţiunea disciplinară;

d) sancţiunea ce se va aplica;

e) termenul în care ordinul poate fi contestat;

f)  instanţa competentă la care ordinul prin care s-a dispus sancţiunea disciplinară poate fi contestat.

(4) Sancţiunea disciplinară se aplică în termen de 90 de zile de la data înregistrării actului de constatare a abaterii disciplinare, dar nu mai tarziu de 6 luni de la data săvarşirii abaterilor disciplinare.

(5)    Impotriva sancţiunii disciplinare aplicate potrivit prevederilor art. 74 alin. (1) lit. a) din Lege persoana în cauză poate face contestaţie la directorul Direcţiei de probaţiune sau, după caz, la ministrul justiţiei, în termen de 15 zile de la comunicarea sancţiunii disciplinare aplicate.

(6)  Pe baza propunerii comisiei de disciplină, directorul Direcţiei de probaţiune sau ministrul justiţiei adoptă o decizie definitivă.

(7) Răspunderea disciplinară nu exclude răspunderea civilă, penală sau administrativă a persoanei pentru fapta săvarşită.

Art. 20. - (1) Decizia sau ordinul de sancţionare, după caz, se comunică prin scrisoare recomandată, prin înştiinţare scrisă de luare la cunoştinţă prin semnătură, prin fax sau prin orice mijloc de comunicare ce permite confirmarea primirii, persoanei cercetate, în termen de 5 zile de la data emiterii.

(2) Decizia sau ordinul de aplicare a sancţiunii disciplinare poate fi atacat, în termen de 30 de zile de la comunicare, la instanţa de contencios administrativ competentă.

Art. 21. - (1) Ordinul sau decizia de sancţionare se ataşează la dosarul profesional al angajatului.

(2) Persoana nemulţumită de sancţiunea aplicată se poate adresa instanţei de judecată competente, potrivit legii.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2017/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2017 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu