ORDIN Nr. 20
din 24 martie 2010
pentru aprobarea Procedurii
privind decontarea actiunilor sanitar-veterinare cuprinse în Programul
actiunilor de supraveghere, prevenire si control al bolilor la animale, al
celor transmisibile de la animale la om, protectia animalelor si protectia
mediului, în Programul actiunilor privind identificarea si înregistrarea
porcinelor, ovinelor si caprinelor si în Programul actiunilor privind
identificarea si înregistrarea bovinelor
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 212 din 2 aprilie 2010
Văzând Referatul de aprobare nr. 333 din 10
februarie 2010, întocmit de Direcţia generală sanitară
veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare
Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,
având în vedere prevederile art. 10 lit. b) din
Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii
sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu
modificările şi completările ulterioare,
în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.492/2009
pentru aprobarea continuării acţiunilor sanitar-veterinare cuprinse
în Programul acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi
eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om,
protecţia animalelor şi protecţia mediului, a altor acţiuni
prevăzute în alte programe naţionale, pe care Autoritatea
Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa
Alimentelor trebuie să le pună în aplicare, precum şi a
tarifelor maximale aferente acestora pentru anul 2010,
în temeiul art. 3 alin. (3) şi al art. 4 alin. (3)
din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi
funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare
şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din
subordinea acesteia,
preşedintele Autorităţii Naţionale
Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura privind decontarea
acţiunilor sanitar-veterinare cuprinse în Programul acţiunilor de
supraveghere, prevenire şi control al bolilor la animale, al celor
transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi
protecţia mediului, în Programul acţiunilor privind identificarea
şi înregistrarea porcinelor, ovinelor şi caprinelor şi în
Programul acţiunilor privind identificarea şi înregistrarea bovinelor,
prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Contractele de concesiune a
activităţilor sanitar-veterinare publice de interes naţional
şi a bunurilor imobile în care se desfăşoară
activităţi de asistenţă sanitar-veterinară,
contractele de servicii de supraveghere, prevenire şi control al bolilor
la animale şi al bolilor transmisibile de la animale la om, de
protecţie a animalelor şi a mediului, de identificare şi
înregistrare a animalelor şi a mişcării acestora, precum şi
de corectare a eventualelor erori sau neconformitati generate de nerespectarea
termenelor de înregistrare ori de greşeli de înregistrare, respectiv
contractele de servicii de identificare şi înregistrare a animalelor
şi a mişcării acestora, precum şi de corectare a
eventualelor erori sau neconformitati generate de nerespectarea termenelor de
înregistrare ori de greşeli de înregistrare, după caz, aflate în curs
de executare la data intrării în vigoare a prezentului ordin, se
completează în mod corespunzător, prin act adiţional, cu
obligaţiile medicului veterinar împuternicit stabilite prin procedura
prevăzută la art. 1.
Art. 3. - Direcţiile sanitar-veterinare şi
pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. -Autoritatea Naţională Sanitară
Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor va controla modul de
aplicare a prevederilor prezentului ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Autorităţii Naţionale
Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,
Marian Zlotea
ANEXĂ
PROCEDURĂ
privind decontarea acţiunilor
sanitar-veterinare cuprinse în Programul acţiunilor de supraveghere,
prevenire şi control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la
animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, în
Programul acţiunilor privind identificarea şi înregistrarea
porcinelor, ovinelor şi caprinelor si în Programul acţiunilor privind
identificarea si înregistrarea bovinelor
1. Responsabilităţile medicului veterinar
de liberă practică împuternicit
1.1. Preia, suportând cheltuielile de deplasare, de la
sediul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa
alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, crotaliile,
celelalte mijloace de identificare a animalelor prevăzute de
legislaţia specifică în vigoare, formularele, paşapoartele
pentru bovine, duplicatele acestor paşapoarte, cărţile de
exploataţie, echipamentele de tehnică de calcul şi de
comunicaţie, inclusiv orice echipament sau componentă a acestuia care
a necesitat întreţinere, reparaţii curente sau înlocuire, produsele
de uz veterinar, precum şi orice alte produse şi echipamente necesare
realizării acţiunilor sanitar-veterinare, pe bază de aviz de
expediţie (cantitativ şi valoric) emis de către biroul/serviciul
contabilitate din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru
siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti,
în funcţie de repartizarea efectuată de biroul/serviciul de
sănătate şi bunăstare animală sau de biroul/serviciul
de monitorizare şi supraveghere sanitar-veterinară, respectiv de
compartimentul identificarea animalelor, înregistrarea exploataţiilor din
cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa
alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
1.2. Scade din gestiunea proprie crotaliile, celelalte
mijloace de identificare a animalelor prevăzute de legislaţia
specifică în vigoare, formularele, paşapoartele pentru bovine,
duplicatele acestor paşapoarte, cărţile de exploataţie,
produsele de uz veterinar, precum şi alte produse necesare realizării
acţiunilor sanitar-veterinare, pe bază de bon de consum lunar.
1.3. Păstrează în gestiunea proprie
echipamentele de tehnică de calcul şi de comunicaţie, inclusiv
echipamentele sau componentele acestora care au necesitat întreţinere,
reparaţii curente ori înlocuire, orice alte echipamente necesare
realizării acţiunilor sanitar-veterinare, precum şi stocurile de
crotalii, de alte mijloace de identificare a animalelor prevăzute de
legislaţia specifică în vigoare, de formulare, de produse de uz
veterinar şi de orice alte produse necesare realizării
acţiunilor sanitar-veterinare şi le pune la dispoziţia
direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
1.4. Predă la sediul direcţiei
sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, la încetarea contractului, suportând
cheltuielile de deplasare, echipamentele de tehnică de calcul şi de
comunicaţie, inclusiv echipamentele sau componentele acestora care au
necesitat întreţinere, reparaţii curente sau înlocuire, orice alte
echipamente necesare realizării acţiunilor sanitar-veterinare, precum
şi stocurile de crotalii, de alte mijloace de identificare a animalelor
prevăzute de legislaţia specifică în vigoare, de formulare, de
produse de uz veterinar şi de orice alte produse necesare realizării
acţiunilor sanitar-veterinare, pe bază de aviz de expediţie
(cantitativ şi valoric) emis de către medicul veterinar de
liberă practică împuternicit.
1.5. Intocmeşte decontul lunar pentru încasarea
contravalorii manoperei acţiunilor sanitar-veterinare realizate în
conformitate cu prevederile Programului acţiunilor de supraveghere,
prevenire şi control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la
animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului,
aprobat anual prin hotărâre a Guvernului, şi ale Programului cifric
al activităţilor de supraveghere, profilaxie şi control al
bolilor la animale.
1.6. Decontul lunar prevăzut la pct. 1.5 cuprinde
următoarele documente:
a) decont justificativ privind prestarea serviciilor
sanitar-veterinare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1;
b) decont justificativ cumulativ pentru consumul de
produse de uz veterinar, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2;
c) tabel privind efectuarea vaccinării contra
antraxului, rabiei sau a altor vaccinări dispuse de urgenţă, al
cărui model este prevăzut în anexele nr. 3a) şi 3b);
d) tabel privind efectuarea recoltării de probe,
al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4;
e) tabel de tuberculinare - test unic, al cărui
model este prevăzut în anexa nr. 5;
f) tabel de tuberculinare - test comparativ, al
cărui model este prevăzut în anexa nr. 6;
g) sinteza vaccinărilor, al cărei model este
prevăzut în anexa nr. 7. Sinteza pentru vaccinarea contra pseudopestei
aviare se depune doar pentru localităţile situate pe o rază de
10 km în jurul exploataţiilor avicole autorizate sanitar-veterinar;
h) proces-verbal de efectuare a acţiunilor
sanitar-veterinare pentru exploataţii comerciale autorizate, al cărui
model este prevăzut în anexa nr. 8;
i) nota de însoţire a probelor recoltate, al
cărei model este prevăzut în anexa nr. 9;
j) alte documente, stabilite prin act adiţional la
contractul în temeiul căruia efectuează acţiunile
sanitar-veterinare.
1.7. Prezintă decontul lunar prevăzut la
pct. 1.5 medicului veterinar zonal, pentru verificare în vederea avizării
de către acesta, în ultimele 3 zile ale lunii curente pentru care s-au
efectuat acţiunile sanitar-veterinare.
1.8. După avizarea de către medicul
veterinar zonal a decontului lunar prevăzut la pct. 1.5, medicul veterinar
de liberă practică împuternicit depune decontul lunar până la
data de 7 a lunii curente, pentru luna anterioară, la biroul/serviciul de
sănătate şi bunăstare animală sau la biroul/serviciul
de monitorizare şi supraveghere sanitar-veterinară din cadrul direcţiei
sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, unde se înregistrează, se
verifică şi se avizează de persoana desemnată prin decizie
a directorului direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa
alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
1.9.Intocmeşte factura fiscală aferentă
acţiunilor sanitar-veterinare prevăzute în Programul acţiunilor
de supraveghere, prevenire şi control al bolilor la animale, al celor
transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi
protecţia mediului şi o depune la registratura direcţiei
sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, în vederea înregistrării, în
termen de 5 zile de la avizarea decontului lunar de către biroul/serviciul
de sănătate şi bunăstare animală sau de
biroul/serviciul de monitorizare şi supraveghere sanitar-veterinară
din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa
alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
1.10. Intocmeşte decontul lunar pentru încasarea
contravalorii manoperei activităţilor sanitar-veterinare realizate în
conformitate cu prevederile Programului acţiunilor privind identificarea
şi înregistrarea porcinelor, ovinelor şi caprinelor şi ale
Programului acţiunilor privind identificarea şi înregistrarea
bovinelor.
1.11. Decontul lunar prevăzut la pct. 1.10
cuprinde următoarele documente:
a) decontul justificativ lunar, al cărui model
este prevăzut în anexa nr. 10;
b) situaţia privind numărul animalelor
identificate şi înregistrate, înscrise în formularele de identificare (F1)
predate pentru decontarea activităţii sanitar-veterinare, al
cărei model este prevăzut în anexa nr. 11;
c) situaţia mişcării animalelor, al
cărei model este prevăzut în anexa nr. 12;
d) situaţia evenimentelor consemnate, al
cărei model este prevăzut în anexa nr. 13;
e) situaţia crotaliilor şi a formularelor,
al cărei model este prevăzut în anexa nr. 14;
f) situaţia erorilor, al cărei model este
prevăzut în anexa nr. 15;
g) evidenţa crotaliilor recuperate de la
proprietari în urma sacrificărilor pentru consum propriu şi predarea
acestora direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa
alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, al
cărei model este prevăzut în anexa nr. 16.
Documentele menţionate la lit. c)-g) se depun doar
în cazul în care se efectuează asemenea operaţiuni aferente lunii
pentru care se depune decontul justificativ.
1.12. Prezintă decontul lunar prevăzut la
pct. 1.10 şi exemplarul roşu al formularelor de identificare (F1)
medicului veterinar oficial al circumscripţiei sanitar-veterinare zonale,
pentru verificare şi avizare de către acesta, până la finele
lunii în care s-au realizat acţiunile sanitar-veterinare de identificare
şi înregistrare a animalelor.
1.13. După avizarea decontului lunar
prevăzut la pct. 1.10 de către medicul veterinar oficial al
circumscripţiei sanitar-veterinare zonale, depune decontul justificativ
lunar şi exemplarul albastru al formularelor de identificare (F1), până
la data de 8 a lunii curente, pentru acţiunile sanitar-veterinare
realizate în luna anterioară, la compartimentul identificarea animalelor,
înregistrarea exploataţiilor din cadrul direcţiei sanitar-veterinare
şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti; în cazul identificării şi
înregistrării animalelor din specia bovine, depune la compartimentul
identificarea animalelor, înregistrarea exploataţiilor din cadrul
direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi centralizatorul
paşapoartelor şi al duplicatelor acestor paşapoarte distribuite
proprietarilor, pentru care medicul veterinar de liberă practică
împuternicit a confirmat primirea cu cel puţin 5 zile înaintea depunerii
decontului justificativ lunar la compartimentul identificarea animalelor,
înregistrarea exploataţiilor din cadrul direcţiei sanitar-veterinare
şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti.
1.14. Intocmeşte factura fiscală
aferentă acţiunilor sanitar-veterinare prevăzute în Programul
acţiunilor privind identificarea şi înregistrarea porcinelor,
ovinelor şi caprinelor şi în Programul acţiunilor privind
identificarea şi înregistrarea bovinelor şi o depune la registratura
direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în vederea
înregistrării, în termen de 5 zile de la avizarea decontului justificativ
lunar prevăzut la pct. 1.10 de compartimentul identificarea animalelor,
înregistrarea exploataţiilor din cadrul direcţiei sanitar-veterinare
şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, pentru acţiunile sanitar-veterinare realizate
în luna anterioară.
1.15. Semnează următoarele documente:
a) deconturile lunare prevăzute la pct. 1.5
şi 1.10;
b) avizul de expediţie a produselor de uz
veterinar, precum şi a oricăror alte produse şi echipamente
necesare realizării acţiunilor sanitar-veterinare, emis de către
biroul/serviciul contabilitate din cadrul direcţiei sanitar-veterinare
şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti;
c) bonul de consum emis de către
biroul/serviciul contabilitate din cadrul direcţiei sanitar-veterinare
şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti;
d) factura fiscală.
1.16. Alături de decontul justificativ lunar
prevăzut la pct. 1.10 poate fi obligat să depună şi alte
documente, stabilite prin act adiţional la contractul în temeiul
căruia efectuează acţiunile sanitar-veterinare.
1.17. Recoltarea de probe în cazul existenţei unei
suspiciuni sau al unei confirmări a unei boli prevăzute în Programul
acţiunilor de supraveghere, prevenire şi control al bolilor la
animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor
şi protecţia mediului se poate face numai de către medicii
veterinari oficiali.
1.18. Răspunde civil şi penal de
veridicitatea datelor înscrise în documentele care constituie deconturi şi
sunt înaintate medicului veterinar oficial al circumscripţiei sanitar-veterinare
zonale.
2. Responsabilităţile medicului veterinar
oficial al circumscripţiei sanitar-veterinare zonale
2.1. Verifică şi avizează decontul lunar
prevăzut la pct. 1.5 pentru realitatea, regularitatea şi
conformitatea cu Programul acţiunilor de supraveghere, prevenire şi
control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om,
protecţia animalelor şi protecţia mediului a acţiunilor
sanitar-veterinare cuprinse în deconturile lunare, astfel încât medicul
veterinar de liberă practică împuternicit să poată preda
deconturile lunare la direcţia sanitar-veterinară şi pentru
siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului
Bucureşti, în termenul prevăzut la pct. 1.8.
2.2. Verifică şi avizează deconturile
lunare prevăzute la pct. 1.10 pentru realitatea, regularitatea şi
conformitatea cu Programul acţiunilor privind identificarea şi
înregistrarea porcinelor, ovinelor şi caprinelor şi cu Programul
acţiunilor privind identificarea şi înregistrarea bovinelor a
acţiunilor sanitar-veterinare cuprinse în deconturile lunare, astfel încât
medicul veterinar de liberă practică împuternicit să poată
preda deconturile lunare la direcţia sanitar-veterinară şi
pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului
Bucureşti, în termenul prevăzut la pct. 1.13.
2.3. Pentru realizarea celor prevăzute la pct.
2.2, are următoarele responsabilităţi:
a) controlează prin sondaj un număr
reprezentativ din exploataţiile în care au fost efectuate acţiuni
sanitar-veterinare şi sunt indicate în decont şi întocmeşte nota
de constatare prevăzută în anexa nr. 17;
b) controlează faptic, în teren, un număr
reprezentativ de animale identificate şi înregistrate de medicul veterinar
împuternicit, în luna pentru care este întocmit decontul, şi întocmeşte
nota de constatare prevăzută în anexa nr. 18;
c) verifică şi răspunde civil şi
penal de veridicitatea datelor înscrise în documentele care constituie
decontul, care îi sunt înaintate de medicul veterinar împuternicit.
2.4. In situaţia constatării existenţei
unor date neconforme cu realitatea în cadrul documentelor care constituie
decontul, înaintate de medicul veterinar împuternicit, anulează decontul
şi sesizează organele abilitate să cerceteze faptele constatate.
3. Responsabilităţile biroului/serviciului
de sănătate şi bunăstare animală sau ale
biroului/serviciului de monitorizare şi supraveghere
sanitar-veterinară, respectiv ale compartimentului identificarea
animalelor, înregistrarea exploataţiilor, după caz, din cadrul
direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti
3.1. Verifică documentele care au stat la baza
întocmirii deconturilor lunare prevăzute la pct. 1.5 şi 1.10 şi
avizează deconturile lunare pentru respectarea prevederilor tehnice din
Programul acţiunilor de supraveghere, prevenire şi control al bolilor
la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecţia
animalelor şi protecţia mediului, din Programul acţiunilor
privind identificarea şi înregistrarea porcinelor, ovinelor şi
caprinelor şi din Programul acţiunilor privind identificarea şi
înregistrarea bovinelor, în termen de maximum 5 zile de la depunerea de
către medicul veterinar de liberă practică împuternicit, dar nu
mai târziu de data de 13 a lunii curente, pentru luna anterioară.
3.2. La avizarea decontului lunar prevăzut la
pct. 1.5, ia în consideraţie probele recoltate în cadrul Programului
acţiunilor de supraveghere, prevenire şi control al bolilor la
animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor
şi protecţia mediului, în baza notelor de însoţire emise de
medicul veterinar de liberă practică împuternicit şi avizate de
laboratorul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor judeţean,
respectiv al municipiului Bucureşti, pentru conformitatea probelor,
astfel:
„Se certifică conformitatea unui număr
de........ probe din totalul de ............. probe aduse" (se vor
urmări specia, integritatea, calitatea, prospeţimea, cantitatea
şi prevederile Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire
şi control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la
om, protecţia animalelor şi protecţia mediului).
3.3. La avizarea decontului lunar prevăzut la
pct. 1.10, compartimentul identificarea animalelor, înregistrarea
exploataţiilor din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru
siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti are obligaţia să verifice numărul de animale
prezentate prin decontul justificativ de medicul veterinar împuternicit ca
fiind identificate şi înregistrate în luna precedentă. Aceasta va
consta în verificarea corespondenţei între numărul de animale
înaintat de medicul veterinar împuternicit prin decontul justificativ,
numărul de animale care este înscris în formularele de identificare (F1)
albastre prezentate de acesta în luna respectivă şi numărul de
animale înregistrat în baza naţională de date; în plus,
compartimentul identificarea animalelor, înregistrarea exploataţiilor are
obligaţia să verifice în baza naţională de date
veridicitatea datelor înscrise în documentele care constituie decontul lunar,
documente care au fost verificate şi avizate de către medicul
veterinar oficial al circumscripţiei sanitar-veterinare zonale.
3.4. Predă deconturile lunare prevăzute la
pct. 1.5 şi 1.10, însoţite de centralizatoare cantitativ-valorice, în
original, la biroul/serviciul contabilitate din cadrul direcţiei
sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, până la data de 14 a lunii
curente, pentru luna anterioară.
3.5. Centralizatoarele prevăzute la pct. 3.4 sunt
semnate de şeful biroului/serviciului de sănătate şi
bunăstare animală sau al biroului/serviciului de monitorizare şi
supraveghere sanitar-veterinară, respectiv de şeful compartimentului
identificarea animalelor, înregistrarea exploataţiilor, după caz,
precum şi de directorul adjunct economic şi de directorul adjunct
sanitar-veterinar al direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa
alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi vor
cuprinde sintagma: „Subsemnaţii certificăm realitatea, legalitatea,
oportunitatea şi regularitatea celor înscrise mai sus."
3.6. Un exemplar original al centralizatoarelor
prevăzute la pct. 3.4 se transmite şi Direcţiei generale
sanitare veterinare din cadrul Autorităţii Naţionale
Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, până la
data de 20 a lunii în curs, pentru luna anterioară.
3.7. Verifică şi răspunde civil şi
penal de veridicitatea datelor înscrise în documentele care constituie
decontul, înaintate de medicul veterinar împuternicit.
3.8. In situaţia constatării existenţei
unor date neconforme cu realitatea în cadrul documentelor care constituie
decontul, înaintate de medicul veterinar împuternicit, anulează decontul
şi propune conducerii direcţiei sanitar-veterinare şi pentru
siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti sesizarea organelor abilitate să cerceteze faptele
constatate.
4. Responsabilităţile biroului/serviciului
contabilitate din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru
siguranţa alimentelor judeţene, respectiva municipiului
Bucureşti
4.1. Emite avizul de expediţie (cantitativ
şi valoric) a crotaliilor, a celorlalte mijloace de identificare a
animalelor prevăzute de legislaţia specifică în vigoare, a
formularelor, a paşapoartelor pentru bovine, a duplicatelor acestor
paşapoarte, a cărţilor de exploataţie, a echipamentelor de
tehnică de calcul şi de comunicaţie, inclusiv a oricărui
echipament sau oricărei componente a acestuia care a necesitat
întreţinere, reparaţii curente sau înlocuire, a produselor de uz
veterinar, precum şi a oricăror alte produse şi echipamente
necesare realizării acţiunilor sanitar-veterinare, în funcţie de
repartizarea efectuată de biroul/serviciul de sănătate şi
bunăstare animală sau de biroul/serviciul de monitorizare şi
supraveghere sanitar-veterinară, respectiv de compartimentul identificarea
animalelor, înregistrarea exploataţiilor din cadrul direcţiei
sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti.
4.2. Verifică îndeplinirea condiţiilor de
formă şi de fond ale facturilor fiscale emise de medicii veterinari
de liberă practică împuterniciţi, având în vedere
următoarele aspecte:
a) factura fiscală este înregistrată şi
datată în evidenţele medicului veterinar de liberă practică
împuternicit, precum şi la registratura direcţiei sanitar-veterinare
şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiva
municipiului Bucureşti;
b) factura fiscală are înscrisă denumirea
corectă a formei de organizare a medicului veterinar de liberă
practică împuternicit;
c) pe factura fiscală este menţionat clar
obiectul contractului;
d) suma este înscrisă în lei, fără
corecturi/ştersături, şi este identică cu cea din centralizatorul
lunar transmis de biroul/serviciul de sănătate şi bunăstare
animală sau de biroul/serviciul de monitorizare şi supraveghere
sanitar-veterinară sau de compartimentul identificarea animalelor,
înregistrarea exploataţiilor, după caz, din cadrul direcţiei
sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti;
e) pe factura fiscală este calculată şi
înscrisă corect valoarea taxei pe valoarea adăugată (TVA),
dacă este cazul;
f) factura fiscală este semnată şi
ştampilată de medicul veterinar de liberă practică
împuternicit;
g) factura fiscală emisă de medicul
veterinar de liberă practică împuternicit este vizată pentru
„Bun de plată" de ordonatorul terţiar de credite sau de
către persoana delegată cu aceste atribuţii.
4.3. Verifică corectitudinea tarifelor înscrise în
decontul lunar, în raport cu prevederile legale în vigoare, pentru fiecare
acţiune sanitar-veterinară efectuată, calculele efectuate pentru
stabilirea valorii din decontul lunar şi din factura fiscală, precum
şi consumul de materiale specifice în concordanţă cu
acţiunile sanitar-veterinare efectuate.
4.4. Completează centralizatoarele prevăzute
la pct. 3.4, rezultând centralizatoarele finale, cu valorile pe fiecare
acţiune sanitar-veterinară, calculând, dacă este cazul,
penalităţile, conform prevederilor contractuale, şi determinând
valoarea totală pentru fiecare acţiune sanitar-veterinară;
centralizatoarele finale vor cuprinde valoarea totală pe fiecare
circumscripţie sanitar-veterinară de asistenţă; TVA se va
evidenţia separat pe centralizatoare.
4.5. Verifică exactitatea valorilor din facturile
fiscale în raport cu cele din centralizatoarele finale prevăzute la pct.
4.4.
4.6. Emite bonul de consum pentru produsele de uz
veterinar, precum şi pentru celelalte produse consumate, cuprinse în
deconturile lunare, după avizarea acestora.
4.7. Indeplineşte operaţiunile specifice
privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor
determinate de acţiunile sanitar-veterinare.
4.8. Centralizatoarele finale prevăzute la pct.
4.4 sunt semnate de şeful biroului/serviciului de sănătate
şi bunăstare animală sau al biroului/serviciului de monitorizare
şi supraveghere sanitar-veterinară, respectiv de şeful
compartimentului identificarea animalelor, înregistrarea exploataţiilor,
după caz, precum şi de directorul adjunct economic şi de
directorul adjunct sanitar-veterinar al direcţiei sanitar-veterinare
şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti şi vor cuprinde sintagma: „Subsemnaţii
certificăm realitatea, legalitatea, oportunitatea şi regularitatea
celor înscrise mai sus."
4.9. Transmite Direcţiei economice din cadrul
Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru
Siguranţa Alimentelor, până la data de 20 a lunii curente, pentru
luna anterioară, un exemplar original al centralizatoarelor finale
prevăzute la pct. 4.4.
4.10. Conduce evidenţa contabilă
analitică, potrivit prevederilor legale în vigoare.
4.11. Verifică şi răspunde civil şi
penal de veridicitatea datelor înscrise în documentele care constituie
decontul, înaintate de medicul veterinar împuternicit.
4.12. In situaţia constatării existenţei
unor date neconforme cu realitatea în cadrul documentelor care constituie
decontul, înaintate de medicul veterinar împuternicit, anulează decontul
şi propune conducerii direcţiei sanitar-veterinare şi pentru
siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti sesizarea organelor abilitate să cerceteze faptele
constatate.
5. Responsabilităţile Direcţiei
generale sanitare veterinare din cadrul Autorităţii Naţionale
Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor
5.1. Centralizează datele cuprinse în
centralizatoarele prevăzute la pct. 3.4.
5.2. Centralizarea prevăzută la pct. 5.1, cu
privire la acţiunile sanitar-veterinare cuprinse în Programul
acţiunilor de supraveghere, prevenire şi control al bolilor la
animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor
şi protecţia mediului, este avizată de şeful serviciului de
sănătate şi bunăstare animală sau al serviciului de
monitorizare şi supraveghere sanitar-veterinară şi de directorul
general al Direcţiei generale sanitare veterinare.
5.3. Centralizarea prevăzută la pct. 5.1, cu
privire la acţiunile sanitar-veterinare cuprinse în Programul
acţiunilor privind identificarea şi înregistrarea porcinelor,
ovinelor şi caprinelor şi în Programul acţiunilor privind
identificarea şi înregistrarea bovinelor, este avizată de şeful
biroului identificarea animalelor, înregistrarea exploataţiilor şi de
directorul general al Direcţiei generale sanitare veterinare.
5.4. Centralizările prevăzute la pct. 5.2
şi 5.3 sunt transmise, în copie şi în original, Direcţiei
economice din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare
şi pentru Siguranţa Alimentelor.
5.5. Verifică şi răspunde civil şi
penal de veridicitatea datelor înscrise în documentele care constituie
decontul, înaintate de medicul veterinar împuternicit.
5.6. In situaţia constatării existenţei
unor date neconforme cu realitatea în cadrul documentelor care constituie
decontul, înaintate de medicul veterinar împuternicit, anulează decontul
şi propune conducerii Autorităţii Naţionale Sanitare
Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor sesizarea organelor
abilitate să cerceteze faptele constatate.
6. Responsabilităţile Direcţiei
economice din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare
şi pentru Siguranţa Alimentelor
6.1. In baza centralizatoarelor finale prevăzute
la pct. 4.4 şi a centralizărilor prevăzute la pct. 5.2 şi
5.3, Direcţia economică alocă sume direcţiilor
sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, în funcţie de solicitările
acestora şi de prevederile bugetare, conform legislaţiei în vigoare.
6.2. Indeplineşte operaţiunile specifice
privind ordonanţarea şi plata sumelor prevăzute la pct. 6.1.
6.3. Verifică şi răspunde civil şi
penal de veridicitatea datelor înscrise în documentele care constituie
decontul, înaintate de medicul veterinar împuternicit.
6.4. In situaţia constatării existenţei
unor date neconforme cu realitatea în cadrul documentelor care constituie
decontul, înaintate de medicul veterinar împuternicit, anulează decontul
şi propune conducerii Autorităţii Naţionale Sanitare
Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor sesizarea organelor
abilitate să cerceteze faptele constatate.
7. Responsabilităţile Direcţiei de
inspecţie şi control din cadrul Autorităţii Naţionale
Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, precum şi
ale Serviciului de inspecţie şi control din cadrul direcţiilor
sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti
7.1. Verifică veridicitatea datelor înscrise în
documentele care constituie decontul, înaintate de medicul veterinar împuternicit,
în cazurile în care există sesizări în acest sens sau în cazurile în
care există tematică de control.
7.2. In situaţia constatării existenţei
unor date neconforme cu realitatea în cadrul documentelor prevăzute la
pct. 7.1, propun conducerii Autorităţii Naţionale Sanitare
Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor anularea decontului
şi sesizarea organelor abilitate să cerceteze faptele constatate.
8. Documentele al căror model este
prevăzut în anexele nr. 1-18 sunt avizate, respectiv aprobate, după caz,
de persoanele menţionate în cuprinsul acestora.
9. Anexele nr. 1-18 fac parte integrantă din
prezenta procedură.
ANEXA Nr. 1 la procedură
Cabinetul medical veterinar/S.C.
...............................................
Judeţul....................
Nr. ............/..............
Direcţia Sanitar-Veterinară si pentru
Siguranţa Alimentelor.......................
Nr.............../..................................
Aprobat
Director adjunct sanitar-veterinar
.....................................................
Director adjunct economic
......................................................
Avizat
Biroul/Serviciul contabilitate
...................................................
Biroul/Serviciul de sănătate şi
bunăstare animală sau Biroul/Serviciul de monitorizare şi
supraveghere sanitar-veterinară
..................................................
Verificat şi avizat
Medic veterinar oficial al Circumscripţiei
Sanitar-veterinare
Zonale.....................................
...................................................
DECONT JUSTIFICATIV
pentru efectuarea
activităţilor/serviciilor sanitar-veterinare prevăzute în
Programul acţiunilor de supraveghere, prevenire şi control al bolilor
la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecţia
animalelor şi protecţia mediului în luna................../anul.........
Cabinetul medical
veterinar/S.C................................................, concesionar al
activităţilor sanitar-veterinare/prestator al serviciilor
sanitar-veterinare prevăzute în Programul acţiunilor de supraveghere,
prevenire şi control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la
animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, în cadrul
localităţii.....................din judeţul...................,
în temeiul Contractului de concesiune/Contractului de servicii
nr........../..................., am efectuat/prestat următoarele
activităţi/servicii sanitar-veterinare:
Nr. crt.
|
Denumirea activităţii/serviciului
sanitar-veterinar
|
UM/cap
|
Nr. capete
|
Cantitatea
|
Tarif/UM (lei)
|
Valoarea decontului (lei)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
Medic veterinar
concesionar/prestator...............................
Semnătura reprezentantului
legal..............................
Ştampila................................
Parafa...................................
ANEXA Nr. 2 la procedură
Cabinetul medical veterinar/S.C.
............................................
Judeţul.................................
Nr. ..................../................
Direcţia Sanitar-Veterinară si pentru
Siguranţa Alimentelor.......................
Nr.............../..................................
Aprobat
Director adjunct sanitar-veterinar
.......................................................
Director adjunct economic
......................................................
Avizat
Biroul/Serviciul contabilitate
.....................................................
Biroul/Serviciul de sănătate şi
bunăstare animală sau Biroul/Serviciul de monitorizare şi
supraveghere sanitar-veterinară
....................................................
Verificat şi avizat
Medic veterinar oficial al Circumscripţiei
Sanitar-veterinare
Zonale.............................................
.......................................................
DECONT JUSTIFICATIV
cumulativ pentru consumul de produse de uz veterinar
în luna................../anul...........
Cabinetul medical
veterinar/S.C................................, concesionar al
activităţilor sanitar-veterinare/prestator al serviciilor
sanitar-veterinare prevăzute în Programul acţiunilor de supraveghere,
prevenire şi control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la
animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, în
cadrul localităţii..................din
judeţul...................în temeiul Contractului de
concesiune/Contractului de servicii nr........../..................., am consumat
următoarele produse de uz veterinar primite de la direcţiile
sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti....................., pentru
efectuarea/prestarea următoarele activităţi/servicii sanitar-veterinare:
Nr. crt.
|
Denumirea produselor de uz
veterinar
|
UM
|
Stoc
|
Cantitatea
|
Stoc
|
primită
|
utilizată
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Medic veterinar
concesionar/prestator...............................
Semnătura reprezentantului
legal........................................
Ştampila.................................
Parafa...................................
ANEXA Nr. 3a) la procedură
Cabinetul medical veterinar/S.C.
............................................
Judeţul................................
Nr. ................../.................
Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru
Siguranţa Alimentelor.............................
Circumscripţia Sanitar-Veterinară
Zonală.............................
Nr.............../......................
Verificat şi avizat
Medic veterinar oficial al Circumscripţiei
Sanitar-veterinare Zonale.....................
...........................................................
TABEL
privind efectuarea
vaccinării........................, la
specia................................., la data de.........................,
cu vaccin.....................................,
seria................................,
valabilitatea..............................., în localitatea.................................
Nr. crt.
|
Proprietarul
|
Adresa
|
Codul de identificare a animalului
|
Rasa
|
Sexul
|
Vârsta
|
Refuz
|
Semnătura proprietarului
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Medic veterinar
concesionar/prestator...............................
Semnătura reprezentantului
legal........................................
Parafa....................................
Ştampila................................
ANEXA Nr. 3b) la procedură
Cabinetul medical veterinar/S.C.
..............................................
Judeţul...................................
Nr. ..................../...................
Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru
Siguranţa Alimentelor..........................
Circumscripţia Sanitar-Veterinară
Zonală...........
Nr.............../......................
Verificat şi avizat
Medic veterinar oficial al Circumscripţiei
Sanitar-veterinare Zonale.....................
...........................................................
TABEL
privind efectuarea vaccinării
antirabice......., la specia........, la data de..........., cu
vaccin........., seria..........., valabilitatea..............., în localitatea.................
Nr. crt.
|
Numele proprietarului/Codul
exploataţiei
(după caz)
|
Adresa
|
Identificarea animalelor
|
Semnătura proprietarului
|
Specia
|
Rasa
|
Talia
|
Sexul
|
Culoarea/ Alte semne
|
Vârsta
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Medic veterinar concesionar/prestator............
Semnătura reprezentantului
legal.....................
Parafa.......................
Ştampila...................
ANEXA Nr. 4*) la procedură
Cabinetul Medical-Veterinar/S.C................
Judeţul.........................................
Nr.................................................
Semnătura Reprezentantului Legal.............
Direcţia Sanitar-Veterinara şi pentru
Siguranţa Alimentelor ..............
Circumscripţia Sanitar-Veterinară
Zonală..............................................
Nr.................../.................................
EMITENT
|
PFA -SV
|
Cabinetul Medical-Veterinar/S.C.
|
Tabel de probe, anexa la documentul
de însoţire nr...............din...............................
|
Tipul
probelor
Specia: prelevate:
Investigaţii solicitate:
Nr. crt.
|
Investigaţii de laborator
|
Cod investigaţie
|
1
|
|
|
2
|
|
|
3
|
|
|
4
|
|
|
5
|
|
|
(Medic veterinar oficial)
(Semnatura, ştampila şi parafa)
Executat acţiune:
|
|
|
|
( Medic veterinar împuternicit)
|
( Semnătura şi parafa)
|
Data executării acţiunii: |__|__|
/ |__|__| / |__|__|__|__|
(ZZ/LL/AAAA)
Tabel Animale:
Nr. crt.
|
Cod Crotalie
|
Sex
|
Vârsta
|
Adresa
|
Cod exploataţie
|
Localitate
|
Proprietar
|
|
Investigaţii
|
|
Semnătura proprietar
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL EXPLOATAŢII SUPRAVEGHEATE:
TOTAL ANIMALE TESTATE:
*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 5 la procedură
Cabinetul medical veterinar/S.C.
..............................................
Judeţul...................................
Nr................./......................
Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru
Siguranţa Alimentelor...........
Circumscripţia Sanitar-Veterinară Zonală
.................................................
Nr............/...............
Verificat şi avizat
Medic veterinar oficial al Circumscripţiei
Sanitar-veterinare Zonale....................
...................................
TABEL DE TUBERCULINARE
TEST UNIC
Data.............., localitatea.....................,
cod SIRUTA................
Tuberculină bovină
seria......................., valabilitatea........................
Nr. crt.
|
Identificarea animalului
|
Grosimea pliului
|
Caracterul reacţiei locale*)
|
Rezultatul reacţiei**)
|
Semnătura proprietarului
|
Alte menţiuni (de exemplu,
dehelmintizări)
|
Codul exploataţiei
|
Codul de identificare
|
Numele proprietarului
|
Starea fiziologică
|
Grupa de vârstă
|
Pliu iniţial
|
Pliu la 72 h
|
Diferenţă pliu
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Em - edem moale
Ep - edem păstos
Ed - edem dur
Nod - nodul
**) P - pozitiv
Ne - neconcludent
N - negativ
Medic veterinar concesionar/prestator............
Semnătura reprezentantului legal..............
Parafa...................
Ştampila...................
ANEXA Nr. 6 la procedură
Cabinetul medical veterinar/S.C.
..............................................
Judeţul...................................
Nr................./......................
Direcţia Sanitar-Veterinară
şi pentru Siguranţa Alimentelor..............
Circumscripţia Sanitar-Veterinară Zonală
.............................................................
Nr............/...............
Verificat şi avizat
Medic veterinar oficial al Circumscripţiei
Sanitar-veterinare Zonale......................
.............................................................
TABEL DE TUBERCULINARE TEST COMPARATIV
Data............, localitatea.................cod SIRUTA.........................
Tuberculină bovină seria................,
valabilitatea...............
Tuberculină aviară
seria........................, valabilitatea.......................
Nr. crt.
|
Identificarea
animalului
|
Grosimea
pliului
|
Caracterul
reacţiei locale*
|
Diferenţa
dintre B şi A
|
Rezultatul
reacţiei TCS**
|
Semnătura
proprietarului
|
Alte
menţiuni (de exemplu, dehelmintizări)
|
Codul
exploataţiei
|
Codul de
identificare
|
Numele
proprietarului
|
Starea
fiziologică
|
Grupa de
vârstă
|
Tuberculine
|
Pliu
iniţial
|
Pliu la 72
h
|
Diferenţă
pliu
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
|
|
|
|
|
|
A
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Em - edem moale
Ep - edem păstos
Ed - edem dur
Nod - nodul
** P - pozitiv
Ne - neconcludent
N - negativ
Medic veterinar
concesionar/prestator...............................
Semnătura reprezentantului
legal........................................
Parafa...........................
Ştampila.......................
ANEXA Nr. 7 la procedură
Cabinetul medical veterinar/S.C.
...................................................
Judeţul........................................
Nr..................../........................
Direcţia Sanitar-Veterinară
şi pentru Siguranţa Alimentelor..............
Circumscripţia Sanitar-Veterinară Zonală
.............................................................
Nr............/...............
Verificat şi avizat
Medic veterinar oficial al Circumscripţiei
Sanitar-veterinare Zonale.....................
............................................................
SINTEZA
vaccinărilor la specia.............., în perioada.................,
date despre acţiune*........................
Nr. crt.
|
Localitatea
|
Numărul
exploataţiilor
existente
|
Numărul de animale
|
Observaţii
|
Existente
|
Vaccinate
|
Nevaccinate
|
Sub vârsta de vaccinare
|
Cauze obiective
|
Refuz
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* De exemplu: vaccinarea antirabică de necesitate,
vaccinarea profilactică contra
antraxului...............campania..............
Medic veterinar concesionar/prestator..........
Semnătura reprezentantului
legal....................
Parafa.........................................................
Ştampila......................................................
ANEXA Nr. 8 la procedură
Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru
Siguranţa Alimentelor.............................
Circumscripţia Sanitar-Veterinară Zonală
...................................................
Nr................................/.............
PROCES-VERBAL
Subsemnaţii, în urma citirii şi
interpretării reacţiilor la tuberculinare efectuate în
perioada.................................................. la bovinele din
exploataţia comercială
autorizată...........................................................,
consemnăm următoarele:
1. Efectiv la data controlului
............................., din care vaci ......................., juninci
.........................., tineret peste 6
săptămâni.............................., tineret 0-6
săptămâni..................., alte categorii de bovine..............................
2. Au fost tuberculinate în
total........................................., din care: prin test
unic........................, iar prin test comparativ
simultan............................, folosindu-se tuberculină
bovină.................., ccm seria............................,
valabilitatea.........................., şi tuberculină
aviară............................................, ccm
seria.........................................,
valabilitatea.........................................
3. Operaţiunile de tuberculinare au fost efectuate
de:
Dr..........................................de
la................................;
Dr..........................................de
la................................;
Dr..........................................de
la................................;
Dr..........................................de
la................................
4. Rezultatele obţinute la testul unic:
Pozitive total............................, din care
matcă......................;
Neconcludente total......................., din care
matcă..................;
Negative total..............................., din care
matcă...................
5. Rezultate obţinute la test comparativ simultan:
Specificare
|
Total
|
Pozitive
|
Neconcludente
|
Negative
|
Juninci
|
|
|
|
|
Vaci
|
|
|
|
|
Tineret peste 6 săptămâni
|
|
|
|
|
Alte categorii de bovine
|
|
|
|
|
TOTAL GENERAL:
|
|
|
|
|
Se anexează tabelul cu bovinele care au
reacţionat pozitiv, declarate bolnave TBC.
6. Animalele productive cu cod de identificare
............................................... se vor livra la abator
............................................., în ziua
de.................................. 200......, însoţite de certificatul
sanitar-veterinar şi de fişele de tăiere, în 3 exemplare, de
tabelul cu codurile de identificare, de formularele de mişcare şi de
paşapoarte.
Animalele pentru retestare, cu codul de
identificare......................................................, se vor
înscrie în registrul de bovine tuberculino-reagente în observaţie, sub
răspunderea medicului
veterinar..................................................
Se vor izola în...............................,
răspunzând de acestea dl............................, în calitate
de................................
In perioada .................................
200........, se va executa dezinfecţia generală a unităţii
în prezenţa Dr. ................................, cu substanţele
dezinfectante recomandate de către autoritatea sanitar-veterinară
competentă teritorial.
De executarea corespunzătoare a
curăţeniei mecanice răspund dl................., conducător
de unitate, şi dl........................., şeful
fermei...............................
7. Următorul control alergic (retestare, general)
va fi executat la data de............................ de către comisia
formată din: dr........................., dr..................,
dr.......................
8. Cazurile confirmate de tuberculoză la bovine se
comunică în mod obligatoriu şi direcţiei de sănătate
publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
9. Orice mişcare de animale, produse de origine
animală şi furaje se va face cu avizul Direcţiei
Sanitar-veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor..................
Comisia de tuberculinare
Medic veterinar şef (parafa)
Dr........................
Dr........................
Dr........................
Dr........................
Conducătorul unităţii,
....................................................................
Şeful exploataţiei comerciale autorizate,
....................................................................
Observaţii ale Direcţiei Sanitar-veterinare
şi pentru Siguranţa Alimentelor la data....................
Verificat
Delegat al Direcţiei Sanitar-veterinare şi
pentru Siguranţa Alimentelor .................................,
..........................................
ANEXA Nr. 9 la procedură
Model faţă
Cabinetul medical
veterinar/S.C.....................................
Judeţul.............................
Nr. ............../.....................
Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru
Siguranţa Alimentelor...........................
Circumscripţia Sanitar-Veterinară Zonală
....................................................................
Nr.............../...................
Verificat şi avizat
Medic veterinar oficial al Circumscripţiei
Sanitar-veterinare Zonale.....................
......................................................
NOTA DE ÎNSOŢIRE
Nr......................, data.................
Felul probelor şi specia animalelor de la care au
fost prelevate probele
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
Data recoltării şi
ora......................................................., recoltate de
la.....................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
(Se va trece codul animalelor pentru cele identificate
sau conform tabelului anexat în cazul unui număr mare de animale, potrivit
anexei nr. 4 la procedură.)
Localitatea
..........................................................................................................................................
Proprietarul animalelor ........................................................................................................................
Adresa
...............................................................................................................................................
Codul exploataţiei
...............................................................................................................................
Date epidemiologice despre efectivele de animale de la
care s-au recoltat probele
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Date clinice despre efectivele de animale de la care
s-au recoltat probele
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Date anatomopatologice despre efectivele de animale de
la care s-au recoltat probele
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Tratamente efectuate şi rezultatele obţinute
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Imunizări efectuate, data şi vaccinul
utilizat (inclusiv la origine)
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Date cu privire la furajare, cazare, îngrijire şi
alte informaţii care pot servi la stabilirea diagnosticului (mortalitate,
morbiditate)
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Diagnosticul prezumtiv
........................................................................................................................................................................ ......................
Examene cerute
........................................................................................................................................................................ ................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Medic veterinar
concesionar/prestator........................
Semnătura reprezentantului
legal.................................
Parafa......................
Ştampila...................
Recepţie probe
Laborator
Intocmit.............................................
Model verso
Nr. crt.
|
Nr. probei
|
Specia
|
Felul probei
|
Rezultat LSVSJ
|
Rezultat IDSA
|
Observaţii
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 10 la procedură
Cabinetul medical veterinar/S.C...................
Judeţul............................
Nr. ............../................
Direcţia Sanitar-Veterinară si pentru
Siguranţa Alimentelor............
Nr.............../...................
Aprobat
Director adjunct sanitar-veterinar
.........................................................
Director adjunct economic
...........................................................
Avizat
Biroul/Serviciul contabilitate.................
Compartimentul identificarea animalelor, înregistrarea
exploataţiilor.............
Verificat şi avizat
Medic veterinar oficial al Circumscripţiei
Sanitar-veterinare Zonale.....................
................................................................
DECONT JUSTIFICATIV
pentru efectuarea serviciilor de identificare
şi înregistrare a animalelor
în luna................../anul.....................
Cabinetul medical veterinar/S.C................................,
prestator al serviciilor de identificare şi înregistrare a animalelor din
cadrul localităţii ....................., judeţul
..................., în temeiul Contractului de servicii nr........../...........,
am prestat următoarele servicii:
Nr. crt.
|
Identificarea şi înregistrarea
animalelor din specia
|
Număr de capete
|
Tarif/cap
(lei)
|
Valoare decont (lei)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1.
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
Medic veterinar
prestator.................................
Semnătura reprezentantului
legal......................
Parafa.............................................................
Ştampila..........................................................
ANEXA Nr. 11 la procedură
Cabinetul medical veterinar/S.C.......................
Judeţul........................
Nr. ............../............
Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru
Siguranţa Alimentelor.......................
Circumscripţia Sanitar-Veterinară
Zonală.......
Nr.............../................
Certific că am efectuat verificarea unui
număr reprezentativ din animalele înscrise în prezentul document. Medic
veterinar oficial al Circumscripţiei Sanitar-veterinare Zonale
............................................................
SITUAŢIE
privind numărul animalelor identificate şi
înregistrate, înscrise în formularele de identificare (F1) predate pentru
decontarea activităţii sanitar-veterinare din luna........................
Specia
|
Număr de animale
|
Total
|
Ferme
|
Exploataţii nonprofesionale
|
Bovine
|
|
|
|
Ovine
|
|
|
|
Caprine
|
|
|
|
Suine
|
|
|
|
Medic veterinar
prestator.................................
Semnătura reprezentantului
legal.......................
Ştampila..........................................................
Parafa.............................................................
ANEXA Nr. 12 la procedură
Cabinetul medical veterinar/S.C..........
Judeţul..........................
Nr. ............../...................
Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru
Siguranţa Alimentelor.........................
Circumscripţia Sanitar-Veterinară
Zonală.........
Nr.............../.................
Verificat şi avizat
Medic veterinar oficial al Circumscripţiei
Sanitar-veterinare Zonale.....................
...........................................................
SITUAŢIA MIŞCĂRII ANIMALELOR ÎN LUNA
..................
Specia
|
Ieşiri
|
Intrări
|
Bovine
|
|
|
Ovine
|
|
|
Caprine
|
|
|
Suine
|
|
|
Număr formulare F2 de ieşire eliberate.............de
la seria..........................la seria .......................
Număr formulare F2 roşii
înregistrate.................
Număr formulare F2 de intrare
primite...............
Număr formulare F2 albastre
înregistrate............
Medic veterinar
prestator.......................................
Semnătura reprezentantului
legal..............................
Ştampila................................
Parafa...................................
ANEXA Nr. 13 la procedură
Cabinetul medical veterinar/S.C.
......................................................
Judeţul..........................
Nr.............../...................
Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru
Siguranţa Alimentelor...................
Circumscripţia Sanitar-Veterinară Zonală
...
Nr.............../.................
Verificat şi avizat
Medic veterinar oficial al Circumscripţiei
Sanitar-veterinare Zonale.....................
...............................................................
SITUAŢIA EVENIMENTELOR CONSEMNATE IN LUNA
Specia
|
Sacrificare pentru consum propriu
|
Moartea animalului
|
Dispariţia animalului
|
Pierderea crotaliei
|
Regăsirea animalului
|
Pierderea paşaportului
|
Pierderea cardului
|
Bovine
|
|
|
|
|
|
|
|
Ovine
|
|
|
|
|
|
|
|
Caprine
|
|
|
|
|
|
|
|
Suine
|
|
|
|
|
|
|
|
Număr formulare F3 completate.............de la
seria................................la seria ................................
Număr formulare F3 înregistrate.............
Medic veterinar
prestator.........................................
Semnătura reprezentantului
legal..............................
Ştampila................................
Parafa....................................
ANEXA Nr. 14 la procedură
Cabinetul medical veterinar/S.C.
......................................................
Judeţul..........................
Nr.............../...................
Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru
Siguranţa Alimentelor...................
Circumscripţia Sanitar-Veterinară Zonală
...
Nr.............../.................
Verificat şi avizat
Medic veterinar oficial al Circumscripţiei
Sanitar-veterinare Zonale...........................
................................................................
SITUAŢIA CROTALIILOR ŞI FORMULARELOR LA
DATA DE
Cabinetul medical veterinar/S.C.
|
Alocate de la începutul
activităţii de identificare şi înregistrare
|
Stoc la începutul lunii
|
Stoc la sfârşitul lunii
|
Crotalii
|
Crotalii
|
Crotalii
|
Bovine
|
Ovine
|
Caprine
|
Suine
|
Bovine
|
Ovine
|
Caprine
|
Suine
|
Bovine
|
Ovine
|
Caprine
|
Suine
|
I
|
II
|
I
|
II
|
I
|
II
|
I
|
II
|
I
|
II
|
I
|
II
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cabinetul medical
veterinar/S.C.
|
Alocate de la începutul
activităţii de identificare şi înregistrare
|
Stoc la începutul lunii
|
Stoc la sfârşitul lunii
|
Carnete
|
Carnete
|
Carnete
|
F1
|
F2
|
F3
|
F4
|
F1
|
F2
|
F3
|
F4
|
F1
|
F2
|
F3
|
F4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Medic veterinar
prestator.........................................
Semnătura reprezentantului
legal..............................
Ştampila................................
Parafa...................................
ANEXA Nr. 15 la procedură
Cabinetul medical veterinar/S.C.
...........................................
Judeţul..................................
Nr.............../...................
Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru
Siguranţa Alimentelor...............................
Circumscripţia Sanitar-Veterinară
Zonală...............
Nr.............../.................
Verificat şi avizat
Medic veterinar oficial al Circumscripţiei
Sanitar-veterinare Zonale.....................
...........................................................
SITUAŢIA ERORILOR ÎN LUNA
.........................
Erori existente la începutul lunii
|
Erori înregistrate în lună
|
Erori corectate în lună
|
Erori existente necorectate la
sfârşitul lunii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Medic veterinar prestator..............................
Semnătura reprezentantului
legal..............................
Ştampila................................
Parafa...................................
ANEXA Nr. 16 la procedură
Cabinetul medical veterinar/S.C.
......................................................
Judeţul............................................
Nr.............../...................
Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru
Siguranţa Alimentelor...............................
Circumscripţia Sanitar-Veterinară
Zonală...............
Nr.............../.................
Verificat şi avizat
Medic veterinar oficial al Circumscripţiei
Sanitar-veterinare Zonale.....................
................................................................
EVIDENŢA
crotaliilor recuperate de la proprietari în urma
sacrificărilor pentru consum propriu şi predarea acestora
Direcţiei Sanitar-veterinare şi pentru Siguranţa
Alimentelor.............................în luna.........................
Specia
|
Nr. crotalii recuperate în
lună
|
Nr. crotalii predate către
DSVSA in lună
|
Bovine
|
|
|
Ovine
|
|
|
Caprine
|
|
|
Suine
|
|
|
Medic veterinar
prestator.........................................
Semnătura reprezentantului
legal..............................
Ştampila................................
Parafa...................................
ANEXA Nr. 17 la procedură
Cabinetul medical veterinar/S.C.
......................................................
Judeţul...........................................
Nr.............../...................................
Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru
Siguranţa Alimentelor........................
Circumscripţia Sanitar-Veterinară Zonală
..................................................................
Nr.............../......................
Verificat şi avizat
Medic veterinar oficial al Circumscripţiei
Sanitar-veterinare Zonale....................
..........................................................
(semnătura, parafa şi ştampila)
NOTA DE CONSTATARE
Subsemnatul,..........................................,
medic veterinar oficial al Circumscripţiei Sanitar-veterinare
Zonale..................., posesor al legitimaţiei de serviciu nr........./................,
în baza art. 14 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004
privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru
siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările
ulterioare, am efectuat astăzi,......................, verificarea
faptică în teren a realităţii datelor prezentate în decontul
acţiunilor sanitar-veterinare obligatorii din Programul cifric pentru
luna..................., anul............, de către Cabinetul medical
veterinar/S.C................................., după cum urmează:
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
proprietarului
|
Codul de exploatatie
|
Nr. de identificare (crotalia
verificată)
|
Localitatea
|
Poziţia din tabel
|
Tipul de acţiune executată
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toate datele prezentate mai sus sunt reale şi se
regăsesc în declaraţiile proprietarilor (declaraţii-tip cu
semnături) din luna.......................
La prezenta notă se ataşează un nr.
de........anexe (se completează, dacă este cazul, atunci când se
verifică un număr de animale mai mare decât cel prezent la rubrica
respectivă).
ANEXA Nr. 18 la procedură
Cabinetul medical veterinar/S.C.
......................................................
Judeţul...........................................
Nr.............../...................................
Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru
Siguranţa Alimentelor.............................
Circumscripţia Sanitar-Veterinară Zonală
....................................................
Nr.............../......................
Verificat şi avizat
Medic veterinar oficial al Circumscripţiei
Sanitar-veterinare Zonale........................
..............................................................
(semnătura, parafa şi ştampila)
NOTA DE CONSTATARE
Subsemnatul,
dr............................................., medic veterinar oficial al
Circumscripţiei Sanitar-veterinare Zonale................, posesor al
legitimaţiei de serviciu nr........., în baza art. 14 alin. (1) lit. a)
din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea
activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
215/2004, cu modificările şi completările ulterioare, am
efectuat astăzi,......................., verificarea faptică în teren
a unui număr reprezentativ din animalele identificate şi înregistrate
în luna ..............200......de către Cabinetul medical
veterinar/S.C.........................., reprezentând .... capete, după
cum urmează:
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
proprietarului
|
Codul de exploatatie
|
Nr. de animale verificate
|
Localitatea
|
Seria/nr. formularului F1
|
Nr./data fişei de
inspecţie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toate datele prezentate mai sus sunt reale şi se
regăsesc în fişele de inspecţie în exploatatiile cu animale în
nr. de......., întocmite în luna.......................
La prezenta notă se ataşează un nr.
de........anexe (se completează, dacă este cazul, atunci când se
verifică un număr de animale mai mare decât cel prezent la rubrica
respectivă).