ORDIN Nr. 1934
din 19 octombrie 2006
privind modificarea si
completarea Regulamentului pentru desemnarea, pregatirea profesionala si
examinarea consilierilor de siguranta pentru transportul rutier, feroviar sau
pe caile navigabile interioare al marfurilor periculoase, aprobat prin Ordinul
ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1.044/2003
ACT EMIS DE:
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 930 din 16 noiembrie 2006
In temeiul prevederilor art. 12 lit. f), g) şi h) din
Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, ale art. 5 alin. (3) lit. g) şi h) din
Ordonanţa Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 102/2006, ale art. 4 alin. (1) şi ale
art. 7 lit. e) şi f) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul
naval, republicată, ale art. 7 alin. (3) lit. e) şi f) din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi
reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 5 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul transporturilor, construcţiilor şi
turismului emite prezentul ordin.
Art. I. - Regulamentul pentru desemnarea, pregătirea profesională şi
examinarea consilierilor de siguranţă pentru transportul rutier, feroviar sau
pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase, aprobat prin Ordinul
ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.044/2003,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 35 din 16 ianuarie 2004, se modifică şi se
completează după cum urmează:
1. Literele c) şi d) ale
articolului 1 vor avea următorul cuprins:
,,c) mărfuri periculoase - mărfurile care fac parte din lista prevăzută la cap. 3.2 din anexa
A la Acordul european referitor la transportul rutier internaţional al
mărfurilor periculoase (ADR), încheiat la Geneva la 30 septembrie 1957, la care
România a aderat prin Legea nr. 31/1994, preluată ca anexa A la Directiva nr.
94/55/CE a Consiliului din 21 noiembrie 1994 privind transportul rutier de
mărfuri periculoase, mărfurile care fac parte din Lista materiilor şi
obiectelor periculoase, prevăzute în cap. 3.2, tabelul A din Regulamentul
privind transportul internaţional feroviar al mărfurilor periculoase (RID),
care se aplică în România
conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 49/1999, aprobată şi modificată
prin Legea nr. 788/2001, precum şi mărfurile definite la art. 3 lit. k) şi I) din Ordinul ministrului transporturilor,
construcţiilor şi turismului nr. 323/2006 pentru aprobarea Sistemului de
informare şi monitorizare a traficului navelor care intră/ies în/din apele
naţionale navigabile ale României;
d) activităţi vizate - transportul rutier, feroviar şi pe căile navigabile interioare al
mărfurilor periculoase, precum şi încărcarea şi descărcarea aferente acestui
transport;".
2. Litera b) a articolului 2
va avea următorul cuprins:
,,b) ale căror activităţi se referă la transportul
mărfurilor periculoase ambalate în cantităţi limitate, conform prevederilor
cap. 3.4 din anexa A la Acordul european referitor la transportul rutier
internaţional al mărfurilor periculoase (ADR), încheiat la Geneva la 30
septembrie 1957, la care România a aderat prin Legea nr. 31/1994, şi conform
prevederilor cap. 3.4 din Regulamentul privind transportul internaţional
feroviar al mărfurilor periculoase (RID), care se aplică în România conform
prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 49/1999, aprobată şi modificată prin Legea nr. 788/2001, sau stabilite
prin alte convenţii internaţionale ori prin lege."
3. Litera c) a articolului
2 se abrogă.
4. Titlul capitolului II va avea următorul cuprins:
„CAPITOLUL II
Desemnarea, pregătirea şi rolul consilierilor de siguranţă"
5. Alineatul (6) al
articolului 5 va avea următorul cuprins:
„(6) Certificatul este valabil
5 ani. Perioada de valabilitate a acestuia se prelungeşte automat pentru o nouă
perioadă de 5 ani, dacă titularul a urmat în anul anterior expirării
certificatului cursuri recapitulative conform art. 51 şi a promovat un examen organizat
de organismul examinator desemnat, conform art. 8. In acest sens, organismul
examinator desemnat poate elibera un nou certificat conform modelului prevăzut
în anexa C la prezentul regulament."
6. După articolul 5 se
introduce un nou articol, articolul 51, cu următorul cuprins:
„ARTICOLUL 51
Pregătirea consilierilor de siguranţă
(1) Pot efectua cursuri de pregătire a consilierilor
de siguranţă pentru transportul rutier, feroviar sau pe căile navigabile
interioare al mărfurilor periculoase ori cursuri recapitulative numai centrele
autorizate de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, conform
reglementărilor specifice fiecărui mod de transport.
(2) Tematica cursurilor va cuprinde cel puţin
subiectele prevăzute în anexa B la prezentul regulament şi va fi avizată de
direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor,
Construcţiilor şi Turismului, pentru fiecare mod de transport. Tematica
specifică pentru mărfurile din clasa 7 (materiale radioactive) va fi avizată şi
de Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare din cadrul
Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor.
(3) Pentru fiecare mod de transport cursurile de
pregătire vor fi organizate pe module specifice tipurilor de mărfuri menţionate
la art. 8 alin. (4), după cum urmează:
a) modulul de bază, cuprinzând subiectele comune
tuturor tipurilor de mărfuri - 12 ore;
b) modulul adiţional pentru mărfuri din clasa 1
(explozivi) - 6 ore;
c) modulul adiţional pentru mărfuri din clasa 2 (gaze)
- 6 ore;
d) modulul adiţional pentru
mărfuri din clasa 7 (materiale radioactive) - 12 ore;
e) modulul adiţional pentru mărfurile din clasele 3,
4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.2,6.1, 6.2, 8 şi 9 (solide şi lichide) - 12 ore;
f) modulul adiţional pentru mărfurile cu numerele ONU
1202, 1203 şi 1223 (uleiuri minerale) - 6 ore.
(4) Cursurile recapitulative vor fi organizate conform
modulelor descrise la alin(3), având duratele reduse la jumătate din duratele
prezentate la alin. (3).
(5) Cursanţii vor primi de la centrele unde urmează
cursuri de pregătire materiale bibliografice elaborate astfel încât să cuprindă
informaţiile necesare în activitatea de consilier de siguranţă."
7. Articolul 6 va avea
următorul cuprins:
„(1) Dacă în cursul unui transport de mărfuri
periculoase sau ca urmare a unei operaţiuni de încărcare/descărcare efectuate
de către întreprindere se produce un accident care afectează o persoană,
bunurile sau mediul înconjurător, consilierul de siguranţă trebuie, după ce a
cules toate informaţiile utile pentru acest scop, să redacteze un raport cu
privire la accident, destinat conducerii întreprinderii sau, dacă este cazul,
unei autorităţi publice locale. Raportul cu privire la accident se întocmeşte
în conformitate cu modelul prevăzut în anexa D la prezentul regulament.
(2) Raportul menţionat la alin. (1) nu poate înlocui
rapoartele redactate de către conducerea întreprinderii, care sunt prevăzute de
orice alte dispoziţii naţionale, comunitare şi internaţionale în vigoare."
8. Alineatul (4) al articolului 8 va avea următorul cuprins:
„(4) Candidaţii care intenţionează să lucreze pentru
întreprinderi specializate în transportul anumitor tipuri de mărfuri
periculoase vor fi examinaţi, în conformitate cu prevederile anexei B la
prezentul regulament, numai din tematicile care au legătură cu activitatea
întreprinderilor respective. Aceste tipuri de mărfuri sunt grupate astfel:
- clasa 1 (explozivi);
- clasa 2 (gaze);
- clasa 7 (materiale radioactive);
- clasele 3, 4.1, 4.2, 4.3,
5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 8 şi 9 (solide şi lichide);
- numerele ONU 1202, 1203 şi 1223 (uleiuri minerale),
In acest caz, la eliberarea certificatului conform modelului prezentat în anexa
C la prezentul regulament, se vor anula grupele de mărfuri pentru care
candidatul nu a promovat examenul prevăzut la alin.
(3)."
9. La articolul 8, după
alineatul (4) se introduc 5 noi alineate, alineatele (5), (6), (7), (8), (9) şi
(10), cu următorul cuprins:
„(5) Pentru promovarea examenului candidaţii trebuie să
răspundă corect la un număr de 70% din numărul întrebărilor din chestionar şi
să realizeze cel puţin 70% din punctajul maxim la studiul de caz.
(6) Rezultatul examinării se comunică candidaţilor în
cel mult 3 zile lucrătoare de la data susţinerii examenului, iar eventualele
contestaţii se depun în termen de două zile lucrătoare de la comunicare la
sediul organismului examinator. Candidaţii respinşi pot susţine o singură dată
un nou examen la data şi în locul comunicate de comisia de examinare.
Candidaţii respinşi şi la acest examen se pot prezenta la următoarea examinare
numai după ce au urmat un nou curs de specialitate.
(7) Organismele examinatoare desemnate vor convoca,
pentru fiecare examen, o comisie de examinare cu următoarea componenţă:
- 2 membri reprezentanţi ai organismului examinator
desemnat care organizează examenul, dintre care unul în calitate de preşedinte,
iar cel de-al doilea în calitate de membru;
- un membru reprezentant al Comisiei Naţionale pentru
Controlul Activităţilor Nucleare din cadrul Ministerului Mediului şi
Gospodăririi Apelor, în cazul în care candidaţii susţin examen şi pentru
mărfuri din clasa 7 (materiale radioactive);
- direcţiile de specialitate competente pe fiecare
mod de transport din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pot desemna
un reprezentant care să facă parte din comisia de examinare. In acest sens,
organismele examinatoare vor transmite o înştiinţare scrisă la direcţiile de
specialitate cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de susţinerea examenului.
(8) Până la 1 ianuarie 2007, organismele examinatoare
desemnate vor elabora pentru fiecare mod de transport câte un compendiu cu
întrebările şi studiile de caz pe care le-au inclus în examinări. Compendiile
vor cuprinde cel puţin câte 200 de întrebări şi 40 de studii de caz pentru
fiecare mod de transport şi vor fi actualizate ori de câte ori va fi necesar.
(9) Compendiile elaborate conform alin. (8) vor fi
transmise direcţiilor de specialitate, competente pe fiecare mod de transport,
din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(10) Incepând cu data aderării la Uniunea Europeană,
Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va transmite regulat
Comisiei Europene compendiile elaborate conform alin. (8)."
10. După articolul 8 se
introduc două noi articole, articolele 9 şi 10, cu următorul cuprins:
„Art. 9. - Organismele examinatoare desemnate vor ţine
câte un registru al consilierilor de siguranţă pentru fiecare mod de transport,
care va cuprinde:
a) datele de identificare ale consilierilor de siguranţă;
b) datele de identificare ale întreprinderilor care
i-au desemnat;
c) seria, numărul, perioada de valabilitate şi
tipurile de mărfuri pentru care certificatul este valabil;
d) perioada şi locul de desfăşurare a cursului de
pregătire sau recapitulativ, centrul de pregătire care a organizat cursul,
precum şi data, locul şi componenţa comisiei de examinare.
Art. 10. - Ministerul Transporturilor, Construcţiilor
şi Turismului comunică Comisiei Europene:
a) textul prezentului ordin,
care transpune Directiva nr. 96/35/CE din 3 iunie 1996 privind desemnarea şi
calificarea profesională a consilierilor de siguranţă pentru transportul
rutier, feroviar şi pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase,
publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. L 145 din 19
iunie 1996, şi Directiva nr. 2000/18/CE din 17 aprilie 2000 cu privire la exigenţele
minimale aplicabile la examenul consilierilor de siguranţă pentru transportul
rutier, feroviar sau pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase,
publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. L 118 din 19
mai 2000; şi
b) textul celorlalte acte normative care dispun în
domeniul reglementat de directivele menţionate la lit. a)."
11. Litera c) a
anexei A la regulament va avea următorul cuprins:
,,c) să redacteze un raport anual destinat conducerii
întreprinderii şi organismului examinator desemnat care i-a eliberat
certificatul de consilier de siguranţă, referitor la activităţile
întreprinderii cu privire la transportul mărfurilor periculoase. Raportul anual
va fi întocmit conform modelului prezentat în anexa E şi va fi transmis
organismelor examinatoare desemnate, menţionate atât pe hârtie, cât şi în format electronic. Raportul anual se va
păstra o perioadă de 5 ani la sediul întreprinderii şi va fi pus la dispoziţie
autorităţilor naţionale, la cererea acestora;".
12. La anexa A la
regulament, după litera d) se adaugă o nouă literă, litera e), cu următorul
cuprins:
,,e) răspunde de existenţa planului de securitate
conform prevederilor cap. 1.10.3.2 din RID/ADR şi monitorizează aplicarea
acestuia. In sensul prezentului regulament, prin securitate
se înţelege complexul de acţiuni preventive şi de
măsuri ce trebuie luate în scopul minimalizării riscurilor de furt şi/sau
utilizare rău-intenţionată a acelor mărfuri periculoase care pot periclita
siguranţa persoanelor, a bunurilor materiale şi/sau a mediului
înconjurător."
13. La punctul I al
anexei B la regulament, după litera b) se adaugă două noi litere, literele c)
şi d), cu următorul cuprins:
,,c) cunoaşterea riscurilor determinate de furtul
şi/sau utilizarea rău-intenţionată a mărfurilor periculoase cu grad ridicat de
risc şi modalităţile de prevenire a acestora;
d) elaborarea planului de
securitate conform prevederilor cap. 1.10.3.2 din RID/ADR şi monitorizarea
aplicării acestuia."
14. Anexa C la regulament
se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
15. Anexa D la regulament
se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
16. Anexa nr. 3 la prezentul ordin devine anexa E
la regulament.
Art. II. - Certificatele
emise până la data intrării în vigoare a prezentului ordin rămân valabile până
la expirare.
Art. III. - Prezentul
ordin transpune art. 2 lit. (a) şi (c), art. 3 lit. (b), art. 6 şi anexa III
din Directiva nr. 96/35/CE din 3 iunie 1996 privind desemnarea şi calificarea
profesională a consilierilor de siguranţă pentru transportul rutier, feroviar
şi pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase, publicată în
Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. L 145 din 19 iunie 1996,
precum şi art. 2 lit. (b) şi (c), art. 3 alin. 3 lit. (c) şi alin. 4 şi art. 6
din Directiva nr. 2000/18/CE din 17 aprilie 2000 cu privire la exigenţele
minimale aplicabile la examenul consilierilor de siguranţă pentru transportul
rutier, feroviar sau pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase,
publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. L 118 din 19
mai 2000.
Art. IV. - Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., Autoritatea Feroviară Română
- AFER şi Autoritatea Navală Română - A.N.R. vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. V. - Prezentul ordin
va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare în termen de 60 de zile de la data
publicării.
Ministrul transporturilor, construcţiilor şi
turismului,
Radu Mircea Berceanu.
ANEXA Nr. 1*) (Anexa C la regulament)
ANEXA Nr. 2*) (Anexa D la regulament)
RAPORT DE INCIDENT / ACCIDENT:
I. Model pentru
transportul pe căi navigabile al mărfurilor periculoase:
1. Data incidentului / accidentului:
2. Ora:
3. Locul (de exemplu: km):
4. Mărfuri periculoase implicate:
5. Codul mărfurilor
periculoase:
6. Denumirea mărfurilor periculoase:
7. Tipul ambalajelor [containere de volum mediu (IBC)]
aplicate:
8. Ambalaje aprobate [containere de volum mediu (IBC)]:
[ ] Da [ ] Nu
codul ambalajului/codul IBC:
9. Tipul mijlocului de transport implicat:
10. Scurtă descriere a incidentului / accidentului:
a) cum s-a întâmplat accidentul
(descrierea exactă a pagubei):
b) cauzele posibile (de exemplu: eroare tehnică şi/sau
eroare umană şi/sau condiţii meteorologice):
c) propuneri pentru măsuri care să prevină asemenea
accidente în viitor:
11. Cantităţile de marfă pierdute (kg) şi, dacă este
cazul, radioactivitatea pentru materialele radioactive (B(q)) şi simbolul
chimic al nuclidului radioactiv:
12. Felul incidentului / accidentului:
[ ] pierdere de substanţe
[ ]foc
[ ] explozie
[ ] explozie cu foc ulterior
13. Persoane rănite ca urmare a deversării de mărfuri
periculoase: [] Nu [] Da
14. Alte detalii:
Data.....................
Semnătura................"
*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
II. Model pentru
transportul feroviar şi rutier al mărfurilor periculoase
conform paragrafului 1.8.5 RID/ADR:
Operator de transportator /Administrator al nfrastructurii
feroviare:
...........................................................................................................................................................
Adresa
...........................................................................................................................................................
Numele persoanei de
contactat:............................................................................................................
Tel:..........................................
Fax.........................................................
|
(Autoritatea competentă va înlătura această pagină de
copertă înaintea transmiterii raportului)
1. Mod
|
|_| Feroviar
Numărul vagonului (facultativ)
|
|_| Rutier
Numărul de înmatriculare al vehiculului
(facultativ)
|
2. Data şi locul evenimentului
|
Anul: ............... Luna: ................ Ziua:
...................Ora:..............
|
Feroviar
|_| Staţia
|_| Staţia de triaj/de formare a
trenului
|_| Linia de încărcare/descărcare/ transbordare
Localitatea / Tara: .....................
sau
|_| Linie deschisă
Descrierea liniei:...................
Kilometri: ............................
|
Rutier
|_| Zonă locuită
|_| Locul de încărcare/descărcare/
transbordare
|_| Drum deschis
Localitatea /Tara:.....................
|
3. Topografia
|
|_| Pantă/înclinare
|_| Tunel
|_| Pod/pasaj inferior de nivel
|_| Intersecţie
|
4. Condiţii meteorologice deosebite
|
|_| Ploaie
|_| Ninsoare
|_| Gheată
|_| Ceată
|_| Furtună
|_| Vijelie
Temperatură: .......................°C
|
5. Descrierea evenimentului
|
|_| Deraiere/ ieşire în afara
drumului
|_| Coliziune
|_| Răsturnare/rostogolire
|_| Incendiu
|_| Explozie
|_| Pierderi
|_| Defecţiune tehnică
|
Alte detalii ale evenimentului:
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
|
6. Mărfuri periculoase implicate
|
Nr. ONU1)
|
Clasa
|
Grupa de ambalare
|
Cantitatea estimată de produs pierdută (kg sau I)2)
|
Mijlocul de reţinere3)
|
Materialul mijlocului de reţinere
|
Tip de defect al mijlocului de reţinere4)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1) Se va indica de asemenea denumirea tehnică în cazul
mărfurilor periculoase atribuite unei rubrici colective la care se aplică
dispoziţia specială 274.
|
2) pentru clasa 7, se vor indica valorile conform
criteriilor enunţate la 1.8.5.3.
|
3) Se va indica numărul corespunzător
1 Ambalaj
2 RMV
3 Ambalaj mare
4 Container mic
5 Vagon
6 Vehicul
7 Vagon-cisternă
8 Vehicul-cisternă
9 Vagon-baterie
10 Vehicul-baterie
11 Vagon cu cisterne demontabile
12 Cisternă demontabilă
13 Container mare
14 Container-cisternă
15 CGEM
16 Cisternă mobilă
|
4) Se va indica numărul corespunzător
1 Pierderi
2 Incendiu
3 Explozie
4 Defect de structură
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Cauza evenimentului (dacă este cunoscută cu claritate)
|
|_| Defect tehnic
|_| Arimare necorespunzătoare a
încărcăturii
|_| Cauze operaţionale (exploatare
feroviară)
|_| Altele:
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
|
8. Consecinţele evenimentului
|
Vătămare corporală cauzată de mărfurile periculoase implicate:
|_| Morţi (număr:....................)
|_| Răniţi (număr: .................. )
Pierdere
de produs:
|_| Da
|_| Nu
|_| Risc iminent de pierdere de produs
Deteriorări ale echipamentelor sau a mediului:
|_| Suma estimată a deteriorării
<sau= 50 000 Euro
|_| Suma estimată a deteriorării <sau= 50 000 Euro
Intervenţia autorităţilor:
|_| Da |_|
Evacuarea de persoane timp de cel puţin trei ore
din cauza prezenţei mărfurilor periculoase
|_|
Inchiderea căilor de circulaţie publice timp de cel puţin trei ore din cauza
prezenţei mărfurilor periculoase
|_| Nu
|
Dacă este necesar, autoritatea competentă poate cere
informaţii suplimentare.
ANEXA Nr. 3*) (Anexa E la regulament)
RAPORT ANUAL
al consilierului de siguranţă conform prevederilor art. 1.8.3.3 din
RID / ADR
1. DATE DE IDENTIFICARE ALE ÎNTREPRINDERII
Denumire:
Sediu:
C.U.I.
Tel:
Fax:
email:
Puncte de lucru:
(Nota: se vor mentiona datele tuturor punctelor de
lucru ale înteprinderii)
2. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONSILIERULUI (-LOR)
DE SIGURANŢĂ:
Nume:
Prenume:
CNP:
Act. Identitate, serie / număr:
Certificat de consilier de siguranţă, serie / număr:
(Nota: se vor mentiona datele tuturor consilierilor de siguranţă ai
înteprinderii)
3. MENŢIONAREA
ACTIVITĂŢILOR RELEVANTE SI A MODURILOR DE
TRANSPORT
|_|
Incărcare |_|
Transport rutier
|_|
Descărcare |_| Transport feroviar
|_|
Transport
|_| Transport pe căi navigabile interioare
4. ACTIVITĂŢILE
MENŢIONATE LA PCT. 3 FAC PARTE DIN OPERAŢIUNI DE TRANSPORT ÎN TRAFIC:
judeţean (%)
naţional (%)
înU.E.(%)
în alte state (%)
5. INFORMAŢII
PRIVIND ACTIVITĂŢILE SI CANTITĂŢILE RELEVANTE DE MĂRFURI
ÎNCĂRCARE
|
clasa
|
cantitatea (tone/an sau mc/ an)
|
punct de încărcare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
DESCĂRCARE
|
clasa
|
cantitatea (tone/ an sau mc/ an)
|
punct de descărcare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
TRANSPORT
|
clasa
|
cantitatea în tone/an
|
cantitatea în tone x km / an
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. LISTA VEHICULELOR RUTIERE UTILIZATE
Nr. înmatriculare
|
deţinător
|
tipul vehiculului
|
masa maximă autorizată
|
tip certificat de agreare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. MODURI DE TRANSPORT UTILIZATE
rutier (%)
|
|
feroviar (%)
|
|
pe căi navigabile interioare (%)
|
|
altele (%)
|
|
8. TIPURI DE RECIPIENTE UTILIZATE LA TRANSPORT
|_| Containere
|_| Containere cisternă
|_| Colete
|_| Recipiente mari pentru vrac
|_| Cisterne
|_| Recipiente pentru gaze
|_| Vagoane cisternă
|_| Cisterne demontabile
|_| Altele
|_| Vagoane de marfă
9. LISTA EVENIMENTELOR (ACCIDENTE, INCIDENTE SAU
ABATERI GRAVE) SURVENITE PE PARCURSUL ANULUI, ÎN TIMPUL TRANSPORTULUI,
ÎNCĂRCĂRII SAU DESCĂRCĂRII MĂRFURILOR PERICULOASE
10. INFORMARE
GENERALĂ PRIVIND ACTIVITĂŢILE CONSILIERULUI (-LOR) DE SIGURANŢĂ
10.1 Pregătirea angajaţilor
Numărul de angajaţi aflaţi în punctul de lucru unde
se desfăşoară activitatea precizată la pct. 3:
Numărul de angajaţi implicaţi în activitatea
precizată la pct. 3:
Au fost pregătiţi profesional angajaţii implicaţi în
desfăşurarea activităţilor precizate la pct. 3:
DA |_| NU |_|
Pregătirea profesională a angajaţilor a fost
menţionată în fişele de protecţie a muncii şi în dosarele cu acte personale ale
acestora:
DA |_| NU |_|
In cazul în care răspunsul este negativ, detalierea
măsurilor luate de conducerea întreprinderii pentru a remedia această
deficienţă.
Descrierea, dacă este
cazul, a pregătirii profesionale efectuate (durată în ore, număr de cursanţi,
conţinut, alte informaţii relevante)
11. INFORMAŢII
DE ORDIN GENERAL PRIVIND ACTIVITĂŢILE CONSILIERULUI (-LOR) DE SIGURANŢĂ
1. Au fost examinate de consilierul de siguranţă procedurile pentru identificarea mărfurilor
periculoase în vederea transportului?
Observaţii:
|
|_| DA
|_| NU
|_| Nu este cazul
|
2. Au fost examinate de consilierul de siguranţă procedurile
referitoare la luarea în considerare a tuturor particularităţilor mărfurilor
de transportat atunci când sunt achiziţionate vehicule?
Observaţii:
|
|_| DA
|_| NU
|_| Nu este cazul
|
3. Au fost examinate de consilierul de siguranţă procedurile de
verificare a echipamentelor utilizate la transportul, încărcarea sau
descărcarea mărfurilor periculoase?
Observaţii:
|
|_| DA
|_| NU
|_| Nu este cazul
|
4. Au fost examinate de consilierul de siguranţă procedurile de
punere în aplicare a măsurilor de urgenţă adecvate şi, după caz, de redactare
a raportului, în cazul accidentelor, incidentelor sau abaterilor grave
constatate în timpul transportului, încărcării sau descărcării mărfurilor
periculoase?
Observaţii:
|
|_| DA
|_| NU
|_| Nu este cazul
|
5. A fost verificată de consilierul de siguranţă implementarea
măsurilor necesare prevenirii repetării accidentelor, incidentelor sau
abaterilor grave din timpul transportului, încărcării sau descărcării
mărfurilor periculoase?
Observaţii:
|
|_| DA
|_| NU
|_| Nu este cazul
|
6. Au fost examinate de consilierul de siguranţă procedurile
referitoare la luarea în considerare a prescripţiilor legale şi a
particularităţilor referitoare la transportul mărfurilor periculoase la
alegerea şi utilizarea sub-contractorilor sau a terţilor?
Observaţii:
|
|_| DA
|_| NU
|_| Nu este cazul
|
7. A fost verificat de consilierul
de siguranţă faptul că personalul implicat în transportul, încărcarea sau
descărcarea mărfurilor periculoase dispune de proceduri şi instrucţiuni de
lucru detaliate?
Observaţii:
|
|_| DA
|_| NU
|_| Nu este cazul
|
8. A fost examinată de consilierul de siguranţă adoptarea de
măsuri în scopul sensibilizării la riscul inerent transportului, încărcării
sau descărcării mărfurilor periculoase?
Observaţii:
|
|_| DA
|_| NU
|_| Nu este cazul
|
9. A fost examinat de consilierul de siguranţă modul în care se
verifică existenţa la bordul vehiculelor a documentelor şi echipamentelor
care trebuie să însoţească transportul, precum şi conformitatea acestora cu
prevederile legale?
Observaţii:
|
|_| DA
|_| NU
|_| Nu este cazul
|
10. A fost evaluată de consilierul de siguranţă implementarea
procedurilor de verificare a respectării prescripţiilor referitoare la
încărcarea şi descărcarea mărfurilor periculoase?
Observaţii:
|
|_| DA
|_| NU
|_| Nu este cazul
|
11. A fost verificată de consilierul de siguranţă existenţa
planului de securitate indicat în capitolul 1.10.3.2 din RID/ADR?
Observaţii:
|
|_| DA
|_| NU
|_| Nu este cazul
|