Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1934 din 19 octombrie 2006

privind modificarea si completarea Regulamentului pentru desemnarea, pregatirea profesionala si examinarea consilierilor de siguranta pentru transportul rutier, feroviar sau pe caile navigabile interioare al marfurilor periculoase, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1.044/2003

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 930 din 16 noiembrie 2006



In temeiul prevederilor art. 12 lit. f), g) şi h) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 5 alin. (3) lit. g) şi h) din Ordonanţa Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 102/2006, ale art. 4 alin. (1) şi ale art. 7 lit. e) şi f) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, republicată, ale art. 7 alin. (3) lit. e) şi f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite prezentul ordin.

Art. I. - Regulamentul pentru desemnarea, pregătirea profesională şi examinarea consilierilor de siguranţă pentru transportul rutier, feroviar sau pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.044/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 35 din 16 ianuarie 2004, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. Literele c) şi d) ale articolului 1 vor avea următorul cuprins:

,,c) mărfuri periculoase - mărfurile care fac parte din lista prevăzută la cap. 3.2 din anexa A la Acordul european referitor la transportul rutier internaţional al mărfurilor periculoase (ADR), încheiat la Geneva la 30 septembrie 1957, la care România a aderat prin Legea nr. 31/1994, preluată ca anexa A la Directiva nr. 94/55/CE a Consiliului din 21 noiembrie 1994 privind transportul rutier de mărfuri periculoase, mărfurile care fac parte din Lista materiilor şi obiectelor periculoase, prevăzute în cap. 3.2, tabelul A din Regulamentul privind transportul internaţional feroviar al mărfurilor periculoase (RID), care se aplică în România conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 49/1999, aprobată şi modificată prin Legea nr. 788/2001, precum şi mărfurile definite la art. 3 lit. k) şi I) din Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 323/2006 pentru aprobarea Sistemului de informare şi monitorizare a traficului navelor care intră/ies în/din apele naţionale navigabile ale României;

d) activităţi vizate - transportul rutier, feroviar şi pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase, precum şi încărcarea şi descărcarea aferente acestui transport;".

2. Litera b) a articolului 2 va avea următorul cuprins:

,,b) ale căror activităţi se referă la transportul mărfurilor periculoase ambalate în cantităţi limitate, conform prevederilor cap. 3.4 din anexa A la Acordul european referitor la transportul rutier internaţional al mărfurilor periculoase (ADR), încheiat la Geneva la 30 septembrie 1957, la care România a aderat prin Legea nr. 31/1994, şi conform prevederilor cap. 3.4 din Regulamentul privind transportul internaţional feroviar al mărfurilor periculoase (RID), care se aplică în România conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 49/1999, aprobată şi modificată prin Legea nr. 788/2001, sau stabilite prin alte convenţii internaţionale ori prin lege."

3.  Litera c) a articolului 2 se abrogă.

4.  Titlul capitolului II va avea următorul cuprins:

„CAPITOLUL II

Desemnarea, pregătirea şi rolul consilierilor de siguranţă"

5.   Alineatul (6) al articolului 5 va avea următorul cuprins:

„(6) Certificatul este valabil 5 ani. Perioada de valabilitate a acestuia se prelungeşte automat pentru o nouă perioadă de 5 ani, dacă titularul a urmat în anul anterior expirării certificatului cursuri recapitulative conform art. 51 şi a promovat un examen organizat de organismul examinator desemnat, conform art. 8. In acest sens, organismul examinator desemnat poate elibera un nou certificat conform modelului prevăzut în anexa C la prezentul regulament."

6.   După articolul 5 se introduce un nou articol, articolul 51, cu următorul cuprins:

„ARTICOLUL 51

Pregătirea consilierilor de siguranţă

(1)   Pot efectua cursuri de pregătire a consilierilor de siguranţă pentru transportul rutier, feroviar sau pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase ori cursuri recapitulative numai centrele autorizate de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, conform reglementărilor specifice fiecărui mod de transport.

(2)  Tematica cursurilor va cuprinde cel puţin subiectele prevăzute în anexa B la prezentul regulament şi va fi avizată de direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, pentru fiecare mod de transport. Tematica specifică pentru mărfurile din clasa 7 (materiale radioactive) va fi avizată şi de Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor.

(3)   Pentru fiecare mod de transport cursurile de pregătire vor fi organizate pe module specifice tipurilor de mărfuri menţionate la art. 8 alin. (4), după cum urmează:

a)  modulul de bază, cuprinzând subiectele comune tuturor tipurilor de mărfuri - 12 ore;

b)  modulul adiţional pentru mărfuri din clasa 1 (explozivi) - 6 ore;

c)  modulul adiţional pentru mărfuri din clasa 2 (gaze) - 6 ore;

d)  modulul adiţional pentru mărfuri din clasa 7 (materiale radioactive) - 12 ore;

e)  modulul adiţional pentru mărfurile din clasele 3, 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.2,6.1, 6.2, 8 şi 9 (solide şi lichide) - 12 ore;

f)   modulul adiţional pentru mărfurile cu numerele ONU 1202, 1203 şi 1223 (uleiuri minerale) - 6 ore.

(4) Cursurile recapitulative vor fi organizate conform modulelor descrise la alin(3), având duratele reduse la jumătate din duratele prezentate la alin. (3).

(5)   Cursanţii vor primi de la centrele unde urmează cursuri de pregătire materiale bibliografice elaborate astfel încât să cuprindă informaţiile necesare în activitatea de consilier de siguranţă."

7.  Articolul 6 va avea următorul cuprins:

„(1) Dacă în cursul unui transport de mărfuri periculoase sau ca urmare a unei operaţiuni de încărcare/descărcare efectuate de către întreprindere se produce un accident care afectează o persoană, bunurile sau mediul înconjurător, consilierul de siguranţă trebuie, după ce a cules toate informaţiile utile pentru acest scop, să redacteze un raport cu privire la accident, destinat conducerii întreprinderii sau, dacă este cazul, unei autorităţi publice locale. Raportul cu privire la accident se întocmeşte în conformitate cu modelul prevăzut în anexa D la prezentul regulament.

(2) Raportul menţionat la alin. (1) nu poate înlocui rapoartele redactate de către conducerea întreprinderii, care sunt prevăzute de orice alte dispoziţii naţionale, comunitare şi internaţionale în vigoare."

8.   Alineatul (4) al articolului 8 va avea următorul cuprins:

„(4) Candidaţii care intenţionează să lucreze pentru întreprinderi specializate în transportul anumitor tipuri de mărfuri periculoase vor fi examinaţi, în conformitate cu prevederile anexei B la prezentul regulament, numai din tematicile care au legătură cu activitatea întreprinderilor respective. Aceste tipuri de mărfuri sunt grupate astfel:

-  clasa 1 (explozivi);

-  clasa 2 (gaze);

-  clasa 7 (materiale radioactive);

-  clasele 3, 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 8 şi 9 (solide şi lichide);

-  numerele ONU 1202, 1203 şi 1223 (uleiuri minerale), In acest caz, la eliberarea certificatului conform modelului prezentat în anexa C la prezentul regulament, se vor anula grupele de mărfuri pentru care candidatul nu a promovat examenul prevăzut la alin. (3)."

9.   La articolul 8, după alineatul (4) se introduc 5 noi alineate, alineatele (5), (6), (7), (8), (9) şi (10), cu următorul cuprins:

„(5) Pentru promovarea examenului candidaţii trebuie să răspundă corect la un număr de 70% din numărul întrebărilor din chestionar şi să realizeze cel puţin 70% din punctajul maxim la studiul de caz.

(6)  Rezultatul examinării se comunică candidaţilor în cel mult 3 zile lucrătoare de la data susţinerii examenului, iar eventualele contestaţii se depun în termen de două zile lucrătoare de la comunicare la sediul organismului examinator. Candidaţii respinşi pot susţine o singură dată un nou examen la data şi în locul comunicate de comisia de examinare. Candidaţii respinşi şi la acest examen se pot prezenta la următoarea examinare numai după ce au urmat un nou curs de specialitate.

(7)   Organismele examinatoare desemnate vor convoca, pentru fiecare examen, o comisie de examinare cu următoarea componenţă:

-   2 membri reprezentanţi ai organismului examinator desemnat care organizează examenul, dintre care unul în calitate de preşedinte, iar cel de-al doilea în calitate de membru;

-  un membru reprezentant al Comisiei Naţionale pentru Controlul Activităţilor Nucleare din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor, în cazul în care candidaţii susţin examen şi pentru mărfuri din clasa 7 (materiale radioactive);

-   direcţiile de specialitate competente pe fiecare mod de   transport   din   cadrul   Ministerului   Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pot desemna un reprezentant care să facă parte din comisia de examinare. In acest sens, organismele examinatoare vor transmite o înştiinţare scrisă la direcţiile de specialitate cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de susţinerea examenului.

(8)   Până la 1 ianuarie 2007, organismele examinatoare desemnate vor elabora pentru fiecare mod de transport câte un compendiu cu întrebările şi studiile de caz pe care le-au inclus în examinări. Compendiile vor cuprinde cel puţin câte 200 de întrebări şi 40 de studii de caz pentru fiecare mod de transport şi vor fi actualizate ori de câte ori va fi necesar.

(9)   Compendiile elaborate conform alin. (8) vor fi transmise direcţiilor de specialitate, competente pe fiecare mod de transport, din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.

(10)  Incepând cu data aderării la Uniunea Europeană, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va transmite regulat Comisiei Europene compendiile elaborate conform alin. (8)."

10.   După articolul 8 se introduc două noi articole, articolele 9 şi 10, cu următorul cuprins:

„Art. 9. - Organismele examinatoare desemnate vor ţine câte un registru al consilierilor de siguranţă pentru fiecare mod de transport, care va cuprinde:

a)   datele de identificare ale consilierilor de siguranţă;

b)   datele de identificare ale întreprinderilor care i-au desemnat;

c)  seria, numărul, perioada de valabilitate şi tipurile de mărfuri pentru care certificatul este valabil;

d)   perioada şi locul de desfăşurare a cursului de pregătire sau recapitulativ, centrul de pregătire care a organizat cursul, precum şi data, locul şi componenţa comisiei de examinare.

Art. 10. - Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului comunică Comisiei Europene:

a)   textul prezentului ordin, care transpune Directiva nr. 96/35/CE din 3 iunie 1996 privind desemnarea şi calificarea profesională a consilierilor de siguranţă pentru transportul rutier, feroviar şi pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. L 145 din 19 iunie 1996, şi Directiva nr. 2000/18/CE din 17 aprilie 2000 cu privire la exigenţele minimale aplicabile la examenul consilierilor de siguranţă pentru transportul rutier, feroviar sau pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. L 118 din 19 mai 2000; şi

b)   textul celorlalte acte normative care dispun în domeniul reglementat de directivele menţionate la lit. a)."

11.    Litera c) a anexei A la regulament va avea următorul cuprins:

,,c) să redacteze un raport anual destinat conducerii întreprinderii şi organismului examinator desemnat care i-a eliberat certificatul de consilier de siguranţă, referitor la activităţile întreprinderii cu privire la transportul mărfurilor periculoase. Raportul anual va fi întocmit conform modelului prezentat în anexa E şi va fi transmis organismelor examinatoare desemnate, menţionate atât pe hârtie, cât şi în format electronic. Raportul anual se va păstra o perioadă de 5 ani la sediul întreprinderii şi va fi pus la dispoziţie autorităţilor naţionale, la cererea acestora;".

12.   La anexa A la regulament, după litera d) se adaugă o nouă literă, litera e), cu următorul cuprins:

,,e) răspunde de existenţa planului de securitate conform prevederilor cap. 1.10.3.2 din RID/ADR şi monitorizează aplicarea acestuia. In sensul prezentului regulament, prin securitate se înţelege complexul de acţiuni preventive şi de măsuri ce trebuie luate în scopul minimalizării riscurilor de furt şi/sau utilizare rău-intenţionată a acelor mărfuri periculoase care pot periclita siguranţa persoanelor, a bunurilor materiale şi/sau a mediului înconjurător."

13.  La punctul I al anexei B la regulament, după litera b) se adaugă două noi litere, literele c) şi d), cu următorul cuprins:

,,c) cunoaşterea riscurilor determinate de furtul şi/sau utilizarea rău-intenţionată a mărfurilor periculoase cu grad ridicat de risc şi modalităţile de prevenire a acestora;

d) elaborarea planului de securitate conform prevederilor cap. 1.10.3.2 din RID/ADR şi monitorizarea aplicării acestuia."

14.   Anexa C la regulament se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.

15.   Anexa D la regulament se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.

16.   Anexa nr. 3 la prezentul ordin devine anexa E la regulament.

Art. II. - Certificatele emise până la data intrării în vigoare a prezentului ordin rămân valabile până la expirare.

Art. III. - Prezentul ordin transpune art. 2 lit. (a) şi (c), art. 3 lit. (b), art. 6 şi anexa III din Directiva nr. 96/35/CE din 3 iunie 1996 privind desemnarea şi calificarea profesională a consilierilor de siguranţă pentru transportul rutier, feroviar şi pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. L 145 din 19 iunie 1996, precum şi art. 2 lit. (b) şi (c), art. 3 alin. 3 lit. (c) şi alin. 4 şi art. 6 din Directiva nr. 2000/18/CE din 17 aprilie 2000 cu privire la exigenţele minimale aplicabile la examenul consilierilor de siguranţă pentru transportul rutier, feroviar sau pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. L 118 din 19 mai 2000.

Art. IV. - Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., Autoritatea Feroviară Română - AFER şi Autoritatea Navală Română - A.N.R. vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. V. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare în termen de 60 de zile de la data publicării.

Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,

Radu Mircea Berceanu.

ANEXA Nr. 1*) (Anexa C la regulament)

ANEXA Nr. 2*) (Anexa D la regulament)

RAPORT DE INCIDENT / ACCIDENT:

I.           Model pentru transportul pe căi navigabile al mărfurilor periculoase:

1. Data incidentului / accidentului:

2. Ora:

3. Locul (de exemplu: km):

4. Mărfuri periculoase implicate:

5. Codul mărfurilor periculoase:

6. Denumirea mărfurilor periculoase:

7.  Tipul ambalajelor [containere de volum mediu (IBC)] aplicate:

8.  Ambalaje aprobate [containere de volum mediu (IBC)]:

[ ] Da [ ] Nu

codul ambalajului/codul IBC:

9.  Tipul mijlocului de transport implicat:

10.  Scurtă descriere a incidentului / accidentului:

a) cum s-a întâmplat accidentul (descrierea exactă a pagubei):

b) cauzele posibile (de exemplu: eroare tehnică şi/sau eroare umană şi/sau condiţii meteorologice):

c) propuneri pentru măsuri care să prevină asemenea accidente în viitor:

11. Cantităţile de marfă pierdute (kg) şi, dacă este cazul, radioactivitatea pentru materialele radioactive (B(q)) şi simbolul chimic al nuclidului radioactiv:

12. Felul incidentului / accidentului:

[ ] pierdere de substanţe

[ ]foc

[ ] explozie

[ ] explozie cu foc ulterior

13. Persoane rănite ca urmare a deversării de mărfuri periculoase: [] Nu [] Da

14. Alte detalii:

Data.....................

Semnătura................"

*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.

II.         Model pentru transportul feroviar şi rutier al mărfurilor periculoase conform paragrafului 1.8.5 RID/ADR:

Operator de transportator /Administrator al nfrastructurii feroviare:

...........................................................................................................................................................

Adresa

...........................................................................................................................................................

Numele persoanei de contactat:............................................................................................................

Tel:..........................................  Fax.........................................................

(Autoritatea competentă va înlătura această pagină de copertă înaintea transmiterii raportului)

1. Mod

|_| Feroviar

Numărul vagonului (facultativ)

|_|    Rutier

Numărul de înmatriculare al vehiculului

(facultativ)

2.   Data şi locul evenimentului

Anul: ............... Luna: ................   Ziua: ...................Ora:..............

Feroviar

|_|   Staţia

|_|   Staţia de triaj/de formare a trenului

|_|   Linia de încărcare/descărcare/ transbordare

Localitatea / Tara: .....................

sau

|_|   Linie deschisă

Descrierea liniei:...................

Kilometri: ............................

Rutier

|_|  Zonă locuită

|_|  Locul de încărcare/descărcare/ transbordare

|_|   Drum deschis

Localitatea /Tara:.....................

3. Topografia

|_|    Pantă/înclinare

|_|    Tunel

|_|    Pod/pasaj inferior de nivel

|_|    Intersecţie

4.   Condiţii meteorologice deosebite

|_|     Ploaie

|_|     Ninsoare

|_|    Gheată

|_|    Ceată

|_|     Furtună

|_|    Vijelie

Temperatură: .......................°C

5.   Descrierea evenimentului

|_|     Deraiere/ ieşire în afara drumului

|_|    Coliziune

|_|     Răsturnare/rostogolire

|_|     Incendiu

|_|     Explozie

|_|     Pierderi

|_|     Defecţiune tehnică

Alte detalii ale evenimentului:

..................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

6.     Mărfuri periculoase implicate

Nr. ONU1)

Clasa

Grupa de ambalare

Cantitatea estimată de produs pierdută (kg sau I)2)

Mijlocul de reţinere3)

Materialul mijlocului de reţinere

Tip de defect al mijlocului de reţinere4)

1)    Se va indica de asemenea denumirea tehnică în cazul mărfurilor periculoase atribuite unei rubrici colective la care se aplică dispoziţia specială 274.

2)      pentru clasa 7, se vor indica valorile conform criteriilor enunţate la 1.8.5.3.

3)    Se  va  indica numărul corespunzător

1    Ambalaj

2    RMV

3    Ambalaj mare

4    Container mic

5    Vagon

6    Vehicul

7    Vagon-cisternă

8    Vehicul-cisternă

9    Vagon-baterie

10  Vehicul-baterie

11   Vagon cu cisterne demontabile

12   Cisternă demontabilă

13   Container mare

14   Container-cisternă

15   CGEM

16   Cisternă mobilă

4)   Se va indica numărul corespunzător

1     Pierderi

2     Incendiu

3     Explozie

4     Defect de structură

7.    Cauza evenimentului (dacă este cunoscută cu claritate)

|_|    Defect tehnic

|_|    Arimare necorespunzătoare a încărcăturii

|_|    Cauze operaţionale (exploatare feroviară)

|_|    Altele:

..................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

8.   Consecinţele evenimentului

Vătămare corporală cauzată de mărfurile periculoase implicate:

|_|   Morţi (număr:....................)

|_|   Răniţi (număr: .................. )

Pierdere de produs:

|_|    Da

|_|    Nu

|_|   Risc iminent de pierdere de produs

Deteriorări ale echipamentelor sau a mediului:

|_|    Suma estimată a deteriorării    <sau=     50 000 Euro

|_|    Suma estimată a deteriorării    <sau=     50 000 Euro

Intervenţia autorităţilor:

|_|     Da                      |_|    Evacuarea de persoane timp de cel puţin trei ore

                                          din cauza prezenţei mărfurilor periculoase

                                   |_|    Inchiderea căilor de circulaţie publice timp de cel puţin trei ore din cauza  

                                          prezenţei mărfurilor periculoase

|_|     Nu

Dacă este necesar, autoritatea competentă poate cere informaţii suplimentare.

ANEXA Nr. 3*) (Anexa E la regulament)

RAPORT ANUAL

al consilierului de siguranţă conform prevederilor art. 1.8.3.3 din RID / ADR

1. DATE DE IDENTIFICARE ALE ÎNTREPRINDERII

Denumire:

Sediu:

C.U.I.

Tel:

Fax:

email:

Puncte de lucru:

(Nota: se vor mentiona datele tuturor punctelor de lucru ale înteprinderii)

2. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONSILIERULUI (-LOR) DE SIGURANŢĂ:

Nume:

Prenume:

CNP:

Act. Identitate, serie / număr:

Certificat de consilier de siguranţă, serie / număr:

(Nota: se vor mentiona datele tuturor consilierilor de siguranţă ai înteprinderii)

3. MENŢIONAREA ACTIVITĂŢILOR RELEVANTE SI A MODURILOR DE TRANSPORT

|_|    Incărcare                                                                                 |_|   Transport rutier

|_|    Descărcare                                                                              |_|   Transport feroviar

|_|    Transport                                                                                 |_|   Transport pe căi navigabile interioare

4. ACTIVITĂŢILE MENŢIONATE LA PCT. 3 FAC PARTE DIN OPERAŢIUNI DE TRANSPORT ÎN TRAFIC:

judeţean (%)

naţional (%)

înU.E.(%)

în alte state (%)

5. INFORMAŢII PRIVIND ACTIVITĂŢILE SI CANTITĂŢILE RELEVANTE DE MĂRFURI

ÎNCĂRCARE

clasa

cantitatea (tone/an sau mc/ an)

punct de încărcare

TOTAL

*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.

DESCĂRCARE

clasa

cantitatea (tone/ an sau mc/ an)

punct de descărcare

TOTAL

TRANSPORT

clasa

cantitatea în tone/an

cantitatea în tone x km / an

6. LISTA VEHICULELOR RUTIERE UTILIZATE

Nr. înmatriculare

deţinător

tipul vehiculului

masa maximă autorizată

tip certificat de agreare

7. MODURI DE TRANSPORT UTILIZATE

rutier (%)

feroviar (%)

pe căi navigabile interioare (%)

altele (%)

8. TIPURI DE RECIPIENTE UTILIZATE LA TRANSPORT

|_|    Containere

|_|    Containere cisternă

|_|    Colete

|_|    Recipiente mari pentru vrac

|_|    Cisterne

|_|    Recipiente pentru gaze

|_|    Vagoane cisternă

|_|    Cisterne demontabile

|_|    Altele

|_|    Vagoane de marfă

9. LISTA EVENIMENTELOR (ACCIDENTE, INCIDENTE SAU ABATERI GRAVE) SURVENITE PE PARCURSUL ANULUI, ÎN TIMPUL TRANSPORTULUI, ÎNCĂRCĂRII SAU DESCĂRCĂRII MĂRFURILOR PERICULOASE

DATA

LOCUL EVENIMENTULUI

10. INFORMARE GENERALĂ PRIVIND ACTIVITĂŢILE CONSILIERULUI (-LOR) DE SIGURANŢĂ

10.1 Pregătirea angajaţilor

Numărul de angajaţi aflaţi în punctul de lucru unde se desfăşoară activitatea precizată la pct. 3:

Numărul de angajaţi implicaţi în activitatea precizată la pct. 3:

Au fost pregătiţi profesional angajaţii implicaţi în desfăşurarea activităţilor precizate la pct. 3:

DA |_|     NU |_|

Pregătirea profesională a angajaţilor a fost menţionată în fişele de protecţie a muncii şi în dosarele cu acte personale ale acestora:       

DA |_|     NU |_|

In cazul în care răspunsul este negativ, detalierea măsurilor luate de conducerea întreprinderii pentru a remedia această deficienţă.

Descrierea, dacă este cazul, a pregătirii profesionale efectuate (durată în ore, număr de cursanţi, conţinut, alte informaţii relevante)

11. INFORMAŢII DE ORDIN GENERAL PRIVIND ACTIVITĂŢILE CONSILIERULUI (-LOR) DE SIGURANŢĂ

1. Au fost examinate de consilierul de siguranţă procedurile pentru identificarea mărfurilor periculoase în vederea transportului?

Observaţii:

|_| DA

|_| NU

|_| Nu este cazul

2. Au fost examinate de consilierul de siguranţă procedurile referitoare la luarea în considerare a tuturor particularităţilor mărfurilor de transportat atunci când sunt achiziţionate vehicule?

Observaţii:

|_| DA

|_| NU

|_| Nu este cazul

3. Au fost examinate de consilierul de siguranţă procedurile de verificare a echipamentelor utilizate la transportul, încărcarea sau descărcarea mărfurilor periculoase?

Observaţii:

|_| DA

|_| NU

|_| Nu este cazul

4. Au fost examinate de consilierul de siguranţă procedurile de punere în aplicare a măsurilor de urgenţă adecvate şi, după caz, de redactare a raportului, în cazul accidentelor, incidentelor sau abaterilor grave constatate în timpul transportului, încărcării sau descărcării mărfurilor periculoase?

Observaţii:

|_| DA

|_| NU

|_| Nu este cazul

5. A fost verificată de consilierul de siguranţă implementarea măsurilor necesare prevenirii repetării accidentelor, incidentelor sau abaterilor grave din timpul transportului, încărcării sau descărcării mărfurilor periculoase?

Observaţii:

|_| DA

|_| NU

|_| Nu este cazul

6. Au fost examinate de consilierul de siguranţă procedurile referitoare la luarea în considerare a prescripţiilor legale şi a particularităţilor referitoare la transportul mărfurilor periculoase la alegerea şi utilizarea sub-contractorilor sau a terţilor?

Observaţii:

|_| DA

|_| NU

|_| Nu este cazul

7. A fost verificat de consilierul de siguranţă faptul că personalul implicat în transportul, încărcarea sau descărcarea mărfurilor periculoase dispune de proceduri şi instrucţiuni de lucru detaliate?

Observaţii:

|_| DA

|_| NU

|_| Nu este cazul

8. A fost examinată de consilierul de siguranţă adoptarea de măsuri în scopul sensibilizării la riscul inerent transportului, încărcării sau descărcării mărfurilor periculoase?

Observaţii:

|_| DA

|_| NU

|_| Nu este cazul

9. A fost examinat de consilierul de siguranţă modul în care se verifică existenţa la bordul vehiculelor a documentelor şi echipamentelor care trebuie să însoţească transportul, precum şi conformitatea acestora cu prevederile legale?

Observaţii:

|_| DA

|_| NU

|_| Nu este cazul

10. A fost evaluată de consilierul de siguranţă implementarea procedurilor de verificare a respectării prescripţiilor referitoare la încărcarea şi descărcarea mărfurilor periculoase?

Observaţii:

|_| DA

|_| NU

|_| Nu este cazul

11. A fost verificată de consilierul de siguranţă existenţa planului de securitate indicat în capitolul 1.10.3.2 din RID/ADR?

Observaţii:

|_| DA

|_| NU

|_| Nu este cazul


COMENTARII la Ordinul 1934/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1934 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
ANONIM a comentat Ordonanţa 112 1999
    Art.8 1/b- nu este constitutional deoarece face discriminare pe criteriu de sex -in sensul vechimii cerute pt. barbati25 ani fata de femei 20 ani(care au fost criteriile legale pt. a exista aceasta diferenta la vechimea ceruta?)Un raspuns scris ar elucida problema.
ANONIM a comentat Legea 77 2014
    Esti interesat de un împrumut? Profit de această ocazie pentru a aplica pentru un împrumut de azi. Noi oferim credite aprobare rapida plan de rambursare flexibil interes scăzut pe termen scurt și lung E-mailul meu: denarja464@outlook.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1934/2006
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu