Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1741 din 20 octombrie 2010

pentru aprobarea Ghidului de finantare a Programului privind instalarea sistemelor de încalzire care utilizeaza energie regenerabila, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încalzire - beneficiari unitati administrativ-teritoriale, institutii publice si unitati de cult

ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 731 din 3 noiembrie 2010



Luând în considerare referatul Administraţiei Fondului pentru Mediu privind aprobarea Ghidului de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire - beneficiari unităţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unităţi de cult,

în baza prevederilor art. 13 alin. (1) lit. q) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 13 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul mediului şi pădurilor emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Ghidul de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire - beneficiari unităţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unităţi de cult, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului mediului nr. 565/2009 pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de înlocuire sau de completare a sistemelor clasice de încălzire cu sisteme care utilizează energie solară, energie geotermală şi energie eoliană ori alte sisteme care conduc la îmbunătăţirea calităţii aerului, apei şi solului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 375 din 3 iunie 2009, cu modificările şi completările ulterioare. Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului şi pădurilor,

Laszlo Borbely

ANEXA

GHID DE FINANŢARE

a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire - beneficiari unităţi administrativ-teritoriale, instituţii publice si unităţi de cult

Art. 1. - Prezentul ghid de finanţare furnizează informaţii privind completarea cererilor de înscriere în Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire - beneficiari unităţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unităţi de cult, denumit în continuare Program, a cererilor de finanţare pentru proiecte, precum şi desfăşurarea programului de finanţare. Ghidul de finanţare este documentul în care sunt precizate toate criteriile de eligibilitate ce trebuie să fie îndeplinite de către solicitantul finanţării, precum şi cele privind proiectul şi cheltuielile, bugetul prevăzut şi desfăşurarea programului de finanţare.

Art. 2. - Obiectul Programului îl reprezintă finanţarea de la Fondul pentru mediu a proiectelor privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire.

Art. 3. - Scopul Programului îl reprezintă îmbunătăţirea calităţii aerului, apei şi solului prin reducerea gradului de poluare cauzată de arderea lemnului şi a combustibililor fosili utilizaţi pentru producerea energiei termice folosite pentru încălzire şi obţinerea de apă caldă menajeră, precum şi stimularea utilizării sistemelor care folosesc în acest sens sursele de energie regenerabilă, nepoluante.

Art. 4. -In sensul prezentului ghid de finanţare, expresiile şi termenii de mai jos se definesc astfel:

a) Autoritate-Administraţia Fondului pentru Mediu;

b) beneficiar- solicitantul al cărui proiect a fost aprobat şi care a încheiat contract pentru finanţare cu Autoritatea;

c) instalator - operatorul economic specializat, care instalează sisteme de încălzire ce utilizează energie solară, energie geotermală, energie eoliană, energie hidro, biomasă, gaz de fermentare a deşeurilor, denumit şi gaz de depozit, gaz de fermentare a nămolurilor din instalaţiile de epurare a apelor uzate şi biogaz sau orice alte sisteme care conduc la îmbunătăţirea calităţii aerului, apei şi solului;

d) sistem de încălzire - complex de instalaţii, construcţii, echipamente şi elemente destinate obţinerii/producerii de energie termică, inclusiv în cogenerare;

e) sistem de încălzire clasic - sistem de încălzire bazat pe arderea combustibililor fosili: produse petroliere, gaze naturale, cărbuni;

f) solicitant - unitatea administrativ-teritorială, instituţia publică, unitatea de cult.

Art. 5. - (1) Unităţile administrativ-teritoriale, instituţiile publice sau unităţile de cult pot depune proiecte de finanţare în cadrul Programului pentru imobilele aflate în proprietatea ori în administrarea lor.

(2) In cadrul Programului se pot realiza proiecte privind înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire cu sisteme care utilizează energie solară, energie geotermală, energie eoliană, energie hidro, biomasă, gaz de fermentare a deşeurilor, denumit şi gaz de depozit, gaz de fermentare a nămolurilor din instalaţiile de epurare a apelor uzate şi biogaz sau orice alte sisteme care conduc la îmbunătăţirea calităţii aerului, apei şi solului.

Art. 6. - Pentru a participa la Program, solicitantul trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:

a) să nu înregistreze obligaţii de plată restante la bugetul general consolidat;

b) să facă dovada că poate să asigure şi va asigura contribuţia proprie în vederea implementării proiectului;

c) să aibă în administrare sau în proprietate imobilul pe care urmează să se implementeze proiectul.

Art. 7. - (1) Alocarea din Fondul pentru mediu a sumei necesare finanţării Programului se face anual, în limita fondurilor stabilite cu această destinaţie prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli al Autorităţii, aprobat prin hotărâre a Guvernului.

(2) Unităţile administrativ-teritoriale/Instituţiile publice/Unităţile de cult pot solicita finanţare pentru mai multe locaţii în cadrul aceleiaşi cereri de finanţare.

Art. 8. - (1) Finanţarea se acordă prin modalitate nerambursabilă, ca procent din cheltuielile eligibile ale proiectului.

(2) Procentul de cheltuieli eligibile nefinanţat constituie contribuţia proprie a solicitantului, asigurată din surse financiare proprii.

(3) Finanţarea se face eşalonat, în interiorul perioadei de valabilitate a contractului pentru finanţare şi pe măsura realizării proiectului.

(4) Finanţarea nerambursabilă, asigurată de Autoritate, se acordă în cuantum de până la 90% din cheltuielile eligibile ale proiectului.

(5) Cuantumul finanţării pentru instituţiile publice nu poate depăşi valoarea de 2.000.000 lei.

(6) Cuantumul finanţării pentru unităţile de cult nu poate depăşi valoarea de 500.000 lei.

(7) Cuantumul finanţării în cazul unităţilor administrativ-teritoriale nu poate depăşi următoarele valori:

a) 4.000.000 lei pentru unităţile administrativ-teritoriale cu un număr de locuitori mai mare de 100.000;

b) 3.000.000 lei pentru unităţile administrativ-teritoriale cu un număr de locuitori cuprins între 50.000 şi 100.000;

c) 2.000.000 lei pentru unităţile administrativ-teritoriale cu un număr de locuitori cuprins între 20.000 şi 50.000;

d) 1.000.000 lei pentru unităţile administrativ-teritoriale cu un număr de locuitori cuprins între 3.000 şi 20.000;

e) 500.000 lei pentru unităţile administrativ-teritoriale cu un număr de locuitori mai mic de 3.000.

(8) Cuantumul finanţării reprezintă însumarea valorilor tuturor obiectivelor pentru care se solicită finanţare de către un solicitant.

Art. 9. - (1) Unităţile administrativ-teritoriale care doresc participarea la Program trebuie să depună următoarele documente:

a) cererea de finanţare nerambursabilă, în formatul prevăzut în anexa nr. 1;

b) copia certificatului de înregistrare fiscală;

c) copia hotărârii consiliului local, consiliului judeţean din care să rezulte acordul cu privire la participarea la Program;

d) documente din care să rezulte calitatea solicitantului de proprietar sau administrator al imobilului în care se va monta sistemul de încălzire;

e) hotărârea consiliului local sau a consiliului judeţean privind aprobarea studiului de fezabilitate, conform anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii;

f) declaraţia pe propria răspundere că sunt prevăzute în buget sumele necesare cofinanţării proiectelor de mediu sau hotărârea consiliului local prin care se obligă la asigurarea surselor financiare necesare în vederea susţinerii contribuţiei proprii în cazul în care proiectul va fi selectat în vederea finanţării de către Autoritate;

g) studiul de fezabilitate elaborat potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 28/2008, care să cuprindă explicit: consumul lunar de apă rece şi apă caldă menajeră, certificat de documentele de plată, şi numărul de utilizatori, exceptând acorduri şi autorizaţii.

(2) Instituţiile publice/Unităţile de cult care doresc participarea la Program trebuie să depună următoarele documente:

a) cererea de finanţare nerambursabilă, în formatul prevăzut în anexa nr. 1;

b) copia certificatului de înregistrare fiscală;

c) copia hotărârii organelor de decizie din care să rezulte acordul cu privire la participarea la Program;

d) documente din care să rezulte calitatea solicitantului de proprietar sau administrator al imobilului în care se va monta sistemul de încălzire;

e) hotărârea organelor de decizie din care să rezulte aprobarea studiului de fezabilitate, conform anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 28/2008;

f) declaraţia pe propria răspundere că sunt prevăzute în buget sumele necesare cofinanţării proiectelor de mediu;

g) studiul de fezabilitate elaborat potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 28/2008, care să cuprindă explicit: consumul lunar de apă rece şi apă caldă menajeră, certificat de documentele de plată, şi numărul de utilizatori, exceptând acorduri şi autorizaţii.

Art. 10. - Sunt considerate eligibile următoarele cheltuieli efectuate în cadrul Programului:

a) cheltuielile prevăzute pentru realizarea investiţiei conform studiului de fezabilitate (instalaţii, echipamente, subansamble, construcţii aferente instalaţiilor);

b) cheltuielile cu montajul sistemelor, efectuarea, verificarea probelor şi încercărilor;

c) taxa pe valoarea adăugată (TVA);

d) cheltuielile cu consultanţa, studii de fezabilitate, proiectul tehnic, în limita a 8% din cheltuielile pentru investiţia de bază.

Art. 11. - Sunt considerate neeligibile următoarele cheltuieli:

a) cheltuielile efectuate până la semnarea contractului de finanţare, excluzând cheltuielile prevăzute la art. 10 lit. d);

b) cheltuielile unui eventual credit contractat de beneficiar pentru plata contribuţiei proprii, cheltuielile bancare, comisioanele, diferenţele de curs valutar;

c) costurile de exploatare a instalaţiilor existente sau realizate în cadrul proiectului;

d) cheltuielile realizate în regie proprie;

e) cheltuielile privitoare la emiterea acordurilor, avizelor şi autorizaţiilor;

f) cheltuielile cu orice fel de amendă sau cheltuielile de judecată generate de lucrările de instalare a sistemului.

Art. 12. - (1) Aprobarea proiectului are la bază analiza şi evaluarea cererii de finanţare şi a documentaţiei depuse de către solicitant.

(2) Preşedintele Autorităţii emite o dispoziţie prin care numeşte comisia de analiză, constituită din personalul Autorităţii.

(3) Comisia de analiză verifică şi analizează documentele prezentate de către solicitant şi formulează propuneri prin grila de evaluare a eligibilităţii solicitantului, întocmită în formatul prevăzut în anexa nr. 2, Comitetului director al Autorităţii în vederea avizării.

(4) Comitetul de avizare al Autorităţii aprobă sau respinge cererea de finanţare a solicitantului.

(5) Lista solicitanţilor aprobaţi şi lista solicitanţilor respinşi se publică pe site-ul Autorităţii, după finalizarea procedurii de analiză şi evaluare.

(6) Solicitanţii nemulţumiţi de decizia Comitetului de avizare pot depune o contestaţie la sediul Autorităţii în termen de 3 zile de la data afişării pe pagina de internet a acesteia a proiectelor aprobate şi a celor respinse.

(7) Contestaţiile se soluţionează de către o comisie constituită prin dispoziţie a preşedintelui Autorităţii.

(8) Soluţionarea contestaţiilor se face în termen de 7 zile de la data expirării termenului de depunere a contestaţiilor şi se finalizează prin elaborarea listei finale cu proiectele selectate, care se aprobă de către Comitetul de avizare.

Art. 13. - (1) Contractul-cadru pentru finanţare nerambursabilă în cadrul Programului este prevăzut în anexa nr. 3.

(2) Autoritatea nu efectuează plăţi în avans pentru lucrări efectuate anterior încheierii contractului de finanţare nerambursabilă, cu excepţia prevederilor art. 10 lit. d), nu efectuează plăţi pe baza facturilor pro forma emise de către instalator beneficiarului finanţării şi nu efectuează plăţi pentru facturile reprezentând avansuri în baza unor convenţii.

(3) Decontarea sumei către beneficiar se face în baza contractului pentru finanţare nerambursabilă şi a cererii de tragere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la contractul-cadru pentru finanţare nerambursabilă.

Art. 14. - Responsabilitatea întocmirii documentaţiei de achiziţie, organizării şi derulării procedurii de achiziţie, potrivit prevederilor legislaţiei specifice achiziţiilor publice, revine beneficiarului.

Art. 15. - (1) Evaluarea cererilor de finanţare se va face după următoarele criterii:

a) cota de cofinanţare;

b) tipul sistemului de încălzire înlocuit;

c) raportul cost-beneficiu al instalaţiei;

d) gradul de utilizare şi randamentul instalaţiei propuse.

(2) Cererile de finanţare vor fi aprobate în ordinea descrescătoare a punctajului acordat conform grilei de evaluare a eligibilităţii solicitantului.

Art. 16. - (1) Sesiunile de finanţare şi bugetul alocat sesiunii vor fi stabilite prin dispoziţie a preşedintelui Autorităţii şi vor fi publicate pe site-ul acesteia.

(2) Sumele neutilizate într-o sesiune se reportează pentru sesiunea următoare.

(3) Cererea de finanţare şi documentaţia anexată, legată şi opisată, se depun într-un singur exemplar, în plic sigilat, la registratura Autorităţii, la adresa: Administraţia Fondului pentru Mediu, municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, codul poştal 060031. Pe plic trebuie scrise în mod obligatoriu următoarele informaţii:

a) denumirea şi adresa completă ale solicitantului;

b) menţiunea pentru „Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire - beneficiari unităţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unităţi de cult".

(4) Documentele prevăzute la alin. (3) pot fi transmise prin poştă, cu confirmare de primire, cu condiţia ca data primirii şi a înregistrării la Autoritate să nu depăşească data-limită a sesiunii de depunere.

(5) Documentaţia conţinând ştersături, ilizibilă, incompletă sau neconformă cu realitatea atrage respingerea cererii de finanţare.

Art. 17. - (1) Toate datele, informaţiile, instrucţiunile, comunicatele şi alte documente relevante în legătură cu Programul se publică pe site-ul Autorităţii, www.afm.ro, la secţiunea „Informaţii referitoare la Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire - beneficiari unităţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unităţi de cult".

(2) Singurele informaţii şi instrucţiuni valabile prezentate în mass-media referitoare la Program sunt cele transmise sub formă de comunicate de presă din partea Ministerului Mediului şi Pădurilor şi a Autorităţii.

Art. 18. - (1) Beneficiarul finanţării care a participat la Program este obligat să inscripţioneze sistemul cu sintagma „Finanţat din Fondul pentru mediu".

(2) Orice demers publicitar efectuat de către beneficiar sau instalator cu privire la proiectul propus, în orice formă şi în orice mediu, trebuie să specifice că acesta este realizat în cadrul Programului derulat de Ministerul Mediului şi Pădurilor şi finanţat de Autoritate.

Art. 19. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ghid de finanţare.

ANEXA Nr. 1

la ghidul de finanţare

Antet solicitant........................................

Nr. de înregistrare (la solicitant)...................din data...............

Nr. de înregistrare (la Administraţia Fondului pentru Mediu)...................din data......................

CERERE DE FINANŢARE NERAMBURSABI

Denumirea solicitantului .....................................................................................................................

Forma juridică de organizare .........................................................................................................................

Codul fiscal .................................................................................................................................

Adresa sediului: str....................................................................... nr............, localitatea (municipiul/oraşul/comuna/ satul).................................................. Judeţul/sectorul........................................................

Telefon........................., fax.........................., e-mail .........................................................

Reprezentant legal ..................................................................................................................................

Responsabil de proiect ...............................................................................................................................

Telefon (fix şi mobil)........................................, e-mail ..................................................

FINANŢARE SOLICITATĂ

............................................................................................................

(unitatea administrativ-teritorială/instituţia publică/unitatea de cult)

solicită o finanţare nerambursabilă în sumă de...........................lei, reprezentând.........% din valoarea totală eligibilă a proiectului pentru amplasarea sistemelor care utilizează energie solară, energie geotermala, energie eoliană, energie hidro, biomasă, gaz de fermentare a deşeurilor, denumit şi gaz de depozit, gaz de fermentare a nămolurilor din instalaţiile de epurare a apelor uzate şi biogaz sau orice alte sisteme care conduc la îmbunătăţirea calităţii aerului, apei şi solului în cadrul următoarelor locaţii: .........................................................................................

Valoarea totală a proiectului este de......................................lei (cheltuieli eligibile + cheltuieli neeligibile).

Valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului, conform ghidului de finanţare, este de..................................lei.

Contribuţia proprie reprezintă...............% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile.

Subsemnatul, reprezentant al (unitatea administrativ-teritorială/instituţia publică/unitatea de cult) ......................................................... ........................................................................., declar pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, următoarele:

a) sunt îndeplinite obligaţiile exigibile de plată a impozitelor şi taxelor către bugetul general consolidat, bugetul local şi Fondul pentru mediu;

b) nu avem cazier fiscal;

c) nu susţinem activităţi/nu sponsorizăm şi nu vom susţine/nu vom sponsoriza activităţi cu efect negativ asupra mediului pe întreaga durată a contractului de finanţare;

d) vom asigura contribuţia proprie necesară implementării proiectului;

e) nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate;

f) am depus întreaga documentaţie solicitată de Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), conform ghidului de finanţare;

g) suntem de acord cu faptul că în timpul procesului de analiză şi evaluare a proiectului poate apărea ca necesară completarea cu noi acte, autorizaţii, avize etc. a documentaţiei depuse iniţial, pe care, la cererea şi în termenul precizat de AFM, ne obligăm să le depunem.

Subsemnatul îmi asum răspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere de finanţare nerambursabilă şi în toate celelalte formulare şi documente depuse, inclusiv documentele financiare, garantez că datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte şi declar că am luat cunoştinţă de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.

Neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea eronată sau falsă a acestor condiţii va duce automat la respingerea proiectului ori, ulterior, la returnarea integrală a sumei primite ca finanţare în cadrul acestui program, dacă aceasta a fost acordată.

Finanţarea nerambursabilă solicitată, dacă va fi aprobată şi acordată, va fi utilizată în mod exclusiv pentru scopurile declarate în prezenta cerere de finanţare nerambursabilă şi în formularele şi documentele aferente.

Prin semnarea prezentei cereri de finanţare nerambursabilă şi aplicarea ştampilei, semnatarul confirmă că a înţeles şi şi-a însuşit în întregime conţinutul acesteia.

Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal al solicitantului

...............................................................

Semnătura reprezentantului legal şi ştampila solicitantului

..............................................

Numele, prenumele şi funcţia responsabilului de proiect

................................................

Semnătura responsabilului de proiect

........................................................

ANEXA Nr. 2

la ghidul de finanţare

GRILĂ DE EVALUARE A ELIGIBILITĂŢII SOLICITANTULUI

Unitatea administrativ-teritorială/lnstituţia publică/Unitatea de cult...........................................................

Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a cererii de înscriere:...........................

Suma solicitată prin cererea de finanţare nerambursabilă:..................................lei

Criteriul de eligibilitate

Indeplinirea criteriului de eligibilitate

Eligibilitatea solicitantului

DA

NU

Comentarii

1.

Cererea de finanţare nerambursabilă (CF) este completată integral, ştampilată şi semnată de reprezentanţii autorizaţi ai solicitantului şi de persoana responsabilă de proiect.

2.

Cererea de finanţare nerambursabilă conţine declaraţia reprezentantului legal al unităţii administrativ-teritoriale/instituţiei publice/unităţii de cult potrivit căreia:

- nu sponsorizează/nu susţine activităţi cu efect negativ asupra mediului;

- deţine contribuţia proprie necesară implementării proiectului;

- nu are obligaţii exigibile de plată la bugetul general consolidat, bugetele locale, Fondul pentru mediu.

3.

Copia certificatului de înregistrare fiscală

4.

Copia hotărârii consiliului local/consiliului judeţean/organului de decizie privind aplicarea la Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire

5.

Documentele din care să rezulte că beneficiarul are în proprietate sau în administrare imobilul în care se va monta sistemul de încălzire

6.

Hotărârea consiliului local/consiliului judeţean/organului de decizie prin care se aprobă studiul de fezabilitate potrivit anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii si lucrări de intervenţii

7.

Declaraţie pe propria răspundere că sunt prevăzute în buget sumele necesare cofinanţării proiectelor de mediu

8.

Studiul de fezabilitate conform anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 28/2008, care să cuprindă explicit consumul lunar de apă rece/apă caldă menajeră, certificat de documentele de plată, şi numărul de utilizatori

9.

Criterii de evaluare

Punctaj

- cota de finanţare

Maximum 20 pct.

10% -0 puncte

>=20% - 2 puncte

>=35% - 4 puncte

>=50% - 8 puncte

>=65% - 12 puncte

>=80% - 16 puncte

Peste 80% - 20 de puncte

- tipul sistemului de încălzire înlocuit

Maximum 20 pct.

Combustibil solid - 20 de puncte Energie electrică - 20 de puncte Combustibil lichid - 15 puncte Combustibil gazos - 10 puncte

- raportul cost-beneficiu al instalaţiei:

RIRF/C < rata de actualizare (5%), respectiv VNAF/C < 0 - 5 puncte

RIRF/C > rata de actualizare (5%), respectiv VNAF/C > 0 - 0 puncte

Fluxul de numerar cumulat este pozitiv în fiecare an al proiecţiei - 5 puncte

Fluxul de numerar cumulat este negativ în un/mai mulţi an/ani al/ai proiecţiei - 0 puncte

RIRF/K > 5%, respectiv VNAF/K > 0 - 5 puncte

RIRF/K < 5%, respectiv VNAF/K < 0 - 0 puncte

RIRE/C > 5,5%, respectiv VANE/C > 0 - 5 puncte

RIRE/C < 5,5%, respectiv VANE/C < 0 - 0 puncte

Maximum 20 pct.

Punctaj

- precizarea gradului de utilizare

10 pct.

- precizarea randamentului instalaţiei propuse

10 pct.

Tipul sursei energetice regenerabile utilizate

0-20 pct.

- biomasă

20 pct.

- geotermal

20 pct.

- solar

15 pct.

- eolian

15 pct.

- hidro

10 pct.

- altele

5 pct.

NOTĂ:

In cadrul rubricii „Indeplinirea criteriului de eligibilitate" se bifează, după caz, cu DA sau NU îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate respectiv şi se vor înscrie, după caz, comentariile de rigoare.

REZULTATUL EVALUĂRII:

1 Juridic: ACCEPTAT/RESPINS

Numele şi prenumele evaluatorului: .................................................................... Data:..................Semnătura:..................

2 Tehnic: ACCEPTAT/RESPINS

Numele şi prenumele evaluatorului: ................................................................... Data:..................Semnătura:..................

Comisia de analiză propune Comisiei de avizare aprobarea/respingerea.

Preşedintele Comisiei de analiză,

Numele şi prenumele: ...................................................................... Data:.................. Semnătura:..................

OBSERVAŢIE:

Respingerea cererii de înscriere a solicitantului în etapa evaluării juridice atrage în mod automat invalidarea solicitantului, documentaţia depusă de către acesta nemaifiind evaluată din punct de vedere tehnic.

ANEXA Nr. 3

la ghidul de finanţare

CONTRACT-CADRU PENTRU FINANŢARE NERAMBURSABI

Nr..........din....................

Intre:

Părţile contractante

Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, codul fiscal 14715650, cont nr................................, deschis la Trezoreria Sectorului 6 Bucureşti, reprezentată legal prin ..........................- preşedinte, în calitate de finanţator, denumită în continuare AFM,

şi

........................................, cu sediul în....................................., CIF.........................., cont nr..........................., deschis la Trezoreria...................................., reprezentată legal prin domnul/doamna ...................................................., care împuterniceşte pe domnul/doamna ............................................, în calitate de beneficiar, denumită în continuare beneficiar,

a intervenit prezentul contract pentru finanţare nerambursabilă, denumit în continuare contract.

ARTICOLUL 1

Obiectul şi valoarea contractului

1.1. Prin prezentul contract, AFM acordă beneficiarului o finanţare nerambursabilă, denumită în continuare finanţare, în vederea  susţinerii  proiectului  intitulat „..............................................", denumit în continuare proiect, din cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire - beneficiari unităţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unităţi de cult, denumit în continuare Program, conform Hotărârii Comisiei de avizare nr.........din..........................., în temeiul ghidului de finanţare a Programului, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 1.741/2010.

1.2. Valoarea totală a prezentului contract, respectiv finanţarea, este de................lei.

ARTICOLUL 2

Durata contractului

Prezentul contract intră în vigoare la data semnării lui de către ambele părţi şi este valabil ............luni, cu posibilitatea prelungirii prin act adiţional.

ARTICOLUL 3

Modalitatea de finanţare

Executarea lucrărilor aferente fiecărei cereri de tragere stabilite prin graficul de finanţare nerambursabilă, prevăzut în anexa nr. 2, şi pentru fiecare locaţie va începe numai cu acordul scris al AFM, care va cuprinde şi confirmarea de garantare a finanţării pentru respectiva cerere de tragere. Garantarea se va efectua în funcţie de veniturile încasate şi alocate programului descris la art. 1.

3.1. Finanţarea se face în maximum două tranşe pe fiecare locaţie, prima dintre ele constând în contravaloarea serviciilor de realizare a studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic şi de consultanţă, iar cea de-a doua fiind valoarea totală a lucrării de execuţie.

3.2. Finanţarea se realizează prin debitarea contului de trezorerie al AFM, pe măsura tragerii sumelor, şi prin creditarea contului nr.............................., deschis la......................., de către beneficiar, pe bază de cerere de tragere, întocmită în formatul prevăzut în anexa nr. 3, însoţită în mod obligatoriu de documentele prevăzute în anexa nr. 4.

3.3.Virarea sumelor din contul AFM în contul beneficiarului se face în termen de 30 de zile de la depunerea cererii de tragere, în condiţiile în care cererea de tragere şi documentaţia aferentă sunt complete şi corect întocmite şi sumele încasate la Fondul pentru mediu permit decontarea sumei solicitate.

3.4. Suma neutilizată de beneficiar la data expirării contractului pentru finanţare nerambursabilă se consideră anulată şi rămâne la dispoziţia AFM.

3.5. Orice plată excedentară efectuată de AFM constituie plată necuvenită, iar beneficiarul are obligaţia de a restitui sumele necuvenite în termen de 10 zile de la data confirmării de primire a notificării din partea AFM. Depăşirea termenului stabilit va atrage calcularea unor majorări de întârziere în cuantum de 0,1%/zi de întârziere.

ARTICOLUL 4

Obligaţiile părţilor

4.1. Beneficiarul se obligă:

a) să utilizeze finanţarea numai în scopul şi în condiţiile în care a fost acordată;

b) să asigure executarea proiectului cu diligenta necesară şi eficienţă, în conformitate cu prezentul contract, precum şi cu legislaţia în vigoare şi standardele de mediu aplicabile;

c) să fie singurul răspunzător în faţa AFM pentru implementarea proiectului;

d) să asigure înregistrarea în evidenţa contabilă a tuturor documentelor privind operaţiunile aferente prezentului contract, precum şi arhivarea acestora, conform reglementărilor contabile în vigoare;

e) să plătească toate taxele, impozitele şi contribuţiile pe care le datorează potrivit reglementărilor legale şi în termenele prevăzute de acestea;

f) să permită reprezentanţilor AFM accesul la sediile sale şi la amplasamentele proiectului pentru inspectarea activităţilor ce se realizează din finanţarea acordată şi examinarea registrelor şi a evidenţelor contabile, precum şi a altor documente relevante în legătură cu derularea proiectului;

g) să nu sponsorizeze activităţi cu impact negativ asupra mediului, pe întreaga perioadă de valabilitate a contractului;

h) să informeze AFM şi să prezinte documentele corespunzătoare în cazul în care survin modificări cu privire la informaţiile furnizate cu ocazia prezentării cererii de finanţare nerambursabilă sau pe parcursul derulării prezentului contract, în termen de maximum 10 zile de la producerea respectivei modificări;

i) în îndeplinirea prezentului contract, să nu prezinte date, informaţii sau înscrisuri false, eronate ori incomplete;

j) să furnizeze în maximum 5 zile lucrătoare de la notificarea AFM orice informaţii suplimentare considerate necesare pentru îndeplinirea prezentului contract;

k) să specifice în cazul oricărui demers publicitar efectuat în legătură cu proiectul, în orice formă şi în orice mediu, că acesta este realizat în cadrul Programului derulat de Ministerul Mediului şi Pădurilor şi finanţat prin Administraţia Fondului pentru Mediu.

4.2. AFM'se obligă:

a) să asigure finanţarea proiectului numai pentru cheltuielile eligibile ale proiectului, stabilite potrivit anexei nr. 1, în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita veniturilor încasate şi disponibile alocate Programului prin bugetul anual propriu de venituri şi cheltuieli;

b) să pună la dispoziţia beneficiarului informaţiile legate de finanţare.

ARTICOLUL 5

Răspunderea contractuală

5.1. Nerespectarea de către beneficiar a oricăreia dintre obligaţiile/clauzele asumate prin prezentul contract constituie caz de culpă.

5.2. Constituie caz de culpă şi următoarele fapte ale beneficiarului:

a) comite nereguli de ordin financiar în legătură cu proiectul, stabilite printr-o hotărâre judecătorească definitivă;

b) situaţia economico-financiară a acestuia nu mai asigură condiţii de realizare a proiectului.

5.3. Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul derulării contractului, AFM fiind degrevată în totalitate de orice responsabilitate.

5.4. Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea pentru sistemele instalate de către instalator, precum şi pentru soluţiile tehnice adoptate în legătură cu proiectul. AFM îşi rezervă dreptul de a suspenda finanţarea pe o perioadă determinată, în funcţie de veniturile încasate şi alocate programului respectiv, precum şi în cazul rectificării bugetului de venituri şi cheltuieli.

5.5. Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea pentru efectuarea lucrărilor de instalare a sistemelor de încălzire în lipsa acordurilor, avizelor, autorizaţiilor şi a altor documente necesare.

5.6. Beneficiarul suportă taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregătirea, încheierea, executarea, punerea în aplicare şi finalizarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi activităţilor aferente.

5.7. Beneficiarul rămâne direct răspunzător pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa ori la iniţiativa sa.

5.8. Orice caz de culpă şi orice disfuncţionalitate apărute pe parcursul derulării prezentului contract vor fi notificate beneficiarului de către AFM, în maximum 5 zile de la constatare. Dacă deficienţele menţionate nu sunt înlăturate în termen de maximum 15 zile de la data notificării, AFM are dreptul de a lua următoarele măsuri:

a) sistarea temporară a utilizării finanţării, până la remedierea cauzelor care au dus la sistare;

b) sistarea definitivă a finanţării şi rezilierea unilaterală a contractului, cu recuperarea sumelor virate către beneficiar, în condiţiile Codului de procedură fiscală/Codului de procedură civilă.

ARTICOLUL 6

Incetarea contractului

6.1. Prezentul contract încetează de drept:

a) la data prevăzută în contract;

b) la data intervenţiei unui act de autoritate;

c) la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în asemenea măsură, încât îndeplinirea acestuia ar fi contrară AFM şi interesului public; acest fapt va fi notificat beneficiarului în termen de 10 zile de la momentul apariţiei unor astfel de circumstanţe sau de la momentul în care AFM a avut cunoştinţă de apariţia unor astfel de circumstanţe.

6.2. Prezentul contract încetează la iniţiativa beneficiarului, prin renunţare, cu un preaviz scris de maximum 30 de zile, în cazul imposibilităţii obiective a acestuia de a realiza proiectul. Acest fapt implică restituirea finanţării conform art. 5 pct. 5.8 lit. b).

6.3. Prezentul contract încetează, prin reziliere, la iniţiativa AFM, în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a obligaţiilor contractuale asumate de către beneficiar; în acest caz, beneficiarul este obligat la plata de daune-interese, în cuantum egal cu suma trasă din finanţare; în situaţia în care încetarea contractului intervine înainte de termenul stabilit pentru prima tragere, beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.

ARTICOLUL 7

Forţa majoră şi cazul fortuit

7.1. Prin forţă majoră şi/sau caz fortuit se înţelege un eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil şi insurmontabil, intervenit după încheierea contractului şi care împiedică părţile să îşi execute, total sau parţial, obligaţiile contractuale.

7.2. Partea care invocă forţa majoră are următoarele obligaţii:

a) de a o notifica celeilalte părţi în termen de 5 zile de la data apariţiei;

b) de a transmite în termen de cel mult 30 de zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţă majoră certificatul de forţă majoră emis de autoritatea competentă;

c) de a comunica data încetării în termen de 5 zile de la încetare;

d) de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

7.3. Dacă nu se procedează la anunţare în condiţiile şi în termenele prevăzute, partea care o invocă va suporta toate daunele provocate celeilalte părţi prin lipsa notificării.

7.4. Indeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.

7.5. Forţa majoră, comunicată şi dovedită în condiţiile pct. 7.2, exonerează de răspundere partea care o invocă.

7.6. Dacă forţa majoră şi/sau consecinţele acesteia durează sau se estimează că va/vor dura mai mult de 3 luni, părţile se obligă să negocieze cu bună-credinţă în vederea identificării soluţiei celei mai bune:

a) încetarea contractului, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese;

b) modificarea contractului.

7.7. Prevederile de mai sus se aplică şi în caz fortuit.

ARTICOLUL 8

Cesiunea

Prezentul contract, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul niciunei cesiuni totale sau parţiale.

ARTICOLUL 9

Litigii

9.1. Orice diferend rezultat din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilă.

9.2. In cazul în care o soluţie amiabilă nu este posibilă, litigiul se supune spre soluţionare instanţelor judecătoreşti competente în a căror rază teritorială îşi are sediul AFM.

ARTICOLUL 10

Dispoziţii finale

10.1. Beneficiarul este de acord ca AFM să publice date privind rezultatele implementării proiectului.

10.2. Orice notificare în baza prezentului contract se face în scris, la următoarele adrese:

- pentru AFM: municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6;

- pentru beneficiar:...................

In cazul în care beneficiarul doreşte să fie notificat la o altă adresă sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicată în scris la AFM. Notificările făcute beneficiarului la adresa sus-menţionată sau la o altă adresă comunicată ulterior se consideră a fi aduse la cunoştinţă acestuia. Sub condiţia ca acestea să fie confirmate ulterior, notificările se pot transmite şi prin fax, la următoarele numere telefonice:

- pentru AFM:.......................................................................;

- pentru beneficiar:.............................................................

10.3. Prezentul contract constituie titlu executoriu, potrivit art. 13 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, fiind întocmit, interpretat şi executat conform legislaţiei române şi guvernat de aceasta.

10.4. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în caz de semnare prin procură, noi, reprezentanţii legali ai beneficiarului, am luat cunoştinţă de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.

10.5. Anexele, pe care beneficiarul declară că le cunoaşte şi le acceptă, fac parte integrantă din prezentul contract.

10.6. Prezentul contract, inclusiv anexele la acesta, poate fi modificat şi/sau completat numai cu acordul părţilor, prin act adiţional.

10.7. Prin excepţie de la prevederile pct. 10.6, nu este necesară întocmirea unui act adiţional pentru modificările din coloana nr. 4 („Data programată") şi coloana nr. 5 („Suma") din anexa nr. 2 la contract, dacă acestea nu implică şi modificarea duratei de realizare a proiectului sau modificarea valorii totale a proiectului.

10.8. Sumele neutilizate la tragerile programate se vor reporta la tragerile ulterioare, cu această destinaţie. Solicitarea privind decalarea datei programate de depunere a cererii de tragere şi/sau modificarea sumei de tras se transmite în scris, cu cel puţin două zile înaintea momentului la care se doreşte ca această modificare să intre în vigoare.

10.9. Prezentul contract s-a semnat la data de...................., la sediul AFM, în 4 exemplare, toate având valoare juridică egală, dintre care 3 exemplare pentru AFM şi un exemplar pentru beneficiar.

10.10. Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul contract de finanţare.

Administraţia Fondului pentru Mediu

Preşedinte,

............................

Beneficiar

Preşedinte,

.....................

ANEXA Nr. 1

la Contractul pentru finanţare nerambursabilă nr............/.............

CAPITOLE SI SUBCAPITOLE DE CHELTUIELI ELIGIBILE

CAPITOLE ŞI SUBCAPITOLE DE CHELTUIELI ELIGIBILE

Administraţia Fondului pentru Mediu

Preşedinte,

.....................

Beneficiar

ANEXA Nr. 2

la Contractul pentru finanţare nerambursabilă nr......./.............

GRAFIC DE FINANŢARE NERAMBURSABI

Nr. crt.

Data depunerii cererii de tragere

Suma

0

1

2

1.

2.

Total:

X

Administraţia Fondului pentru Mediu

Preşedinte,

........................

Beneficiar

ANEXA Nr. 3

la Contractul pentru finanţare nerambursabilă nr............/...........

Solicitant.....................................

Sediul.........................................

C.U.I..........................................

Cont nr......................................., deschis la Trezoreria................................

Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu............................

Către

Administraţia Fondului pentru Mediu

CERERE DE TRAGERE

Nr............/......................

In baza Contractului pentru finanţare nerambursabilă nr.................din.........../............./....................., vă rugăm să aprobaţi prezenta cerere de tragere, pentru suma de..............................lei, din finanţarea nerambursabilă în valoare de......................lei.

Această sumă va fi utilizată pentru plata cheltuielilor eligibile aferente activităţilor desfăşurate în perioada......................

Documentele justificative: situaţii de lucrări executate de beneficiar, cuantificate valoric (după caz), facturi fiscale, ordine de plată, extrase de cont şi/sau alte documente justificative, respectiv chitanţe fiscale, cecuri, registre de casă, ordine de deplasare (după caz), facturi externe (traduse autorizat în limba română), documente de transport, packing list, dispoziţii de plată externe, declaraţii vamale (pentru importurile din afara Uniunii Europene), extrase de cont, documente de transfer al fondurilor (în cazul importurilor), contracte cu terţi pentru achiziţia de bunuri/servicii/lucrări (în situaţia în care contractul este redactat într-o limbă străină, se va prezenta şi traducerea autorizată a acestuia în limba română), proces-verbal de recepţie bunuri/servicii/lucrări, certificate de calitate şi de garanţie, declaraţia de conformitate (a producătorului utilajului), precum şi alte documente relevante sunt anexate la prezenta cerere de tragere, în original sau în copii.

Situaţia finanţării la data prezentei cereri de tragere

Suma totală

aprobată conform

contractului de finanţare

Suma acordată

până la data prezentei cereri de tragere

Suma solicitată

prin prezenta cerere de tragere

Suma aprobată

prin prezenta cerere de tragere

Suma totală trasă

din finanţare, inclusiv suma aprobată prin prezenta cerere de tragere

Suma rămasă

de tras din finanţarea aprobată (col. 1-5)

1

2

3

4

5

6

Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii, declar că am verificat datele din prezenta cerere şi, în conformitate cu informaţiile furnizate, o declar corectă şi completă.

Reprezentantul legal al beneficiarului,

Numele şi prenumele.......................

Funcţia...............................................

Semnătura........................................

L.S.

Aprobat

Administraţia Fondului pentru Mediu

Preşedinte..................................

Serviciul juridic...............................

Director tehnic...................................

Şef Serviciu implementare şi monitorizare..............................

Referent de specialitate...................................

NB1: Coloanele 1, 2 şi 3 se completează de către beneficiar, iar coloanele 4, 5 şi 6, de către salariaţii Administraţiei Fondului pentru Mediu.

NB2: După aprobare, o copie a cererii de tragere va fi înmânată beneficiarului.

ANEXA Nr. 4

la Contractul pentru finanţare nerambursabilă nr............/...........

LISTA

documentelor justificative pentru efectuarea plăţilor de către Administraţia Fondului pentru Mediu

1. Situaţii de lucrări executate de beneficiar, cuantificate valoric (după caz)

2. Facturi fiscale, ordine de plată, extrase de cont şi/sau alte documente justificative, respectiv chitanţe fiscale, cecuri (după caz)

3. Facturi externe (traduse autorizat în limba română), documente de transport, packing list, dispoziţii de plată externe, declaraţii vamale, extrase de cont, documente de transfer al fondurilor (în cazul importurilor)

4. Contracte cu terţi pentru achiziţia de bunuri/servicii/lucrări (In situaţia în care contractul este redactat într-o limbă străină, se va prezenta şi traducerea autorizată a acestuia în limba română.)

5. Proces-verbal de recepţie bunuri sau servicii

6. Certificate de calitate şi de garanţie

7. Declaraţia de conformitate (a producătorului utilajului)

8. Dovada plăţii integrale a facturilor aferente tragerii anterioare

9. Declaraţie privind respectarea prevederilor legale specifice achiziţiilor publice

10. Proces-verbal la terminarea lucrărilor

11. Proces-verbal la punerea în funcţiune

12. Autorizaţie de construire

13. Alte documente relevante


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1741/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1741 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu