Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 168 din 18 februarie 2008

pentru aprobarea Metodologiei de raportare a cazurilor si evenimentelor la care intervin serviciile publice de ambulanta

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 277 din 9 aprilie 2008



Având în vedere prevederile titlului IV „Sistemul naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat" din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005,

în temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008,

ministrul sănătăţii publice şi ministrul internelor şi reformei administrative emit următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Metodologia de raportare a cazurilor şi evenimentelor la care intervin serviciile publice de ambulanţă, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Conducerea serviciilor de ambulanţă judeţene sau al municipiului Bucureşti este obligată să transmită inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene sau al municipiului Bucureşti zilnic, prin fax - în scopul certificării autenticităţii documentului - şi, în cazul în care este posibil, prin intermediul poştei electronice, între orele 5,00-5,30, informaţiile prevăzute în anexa la metodologia aprobată prin prezentul ordin.

(2) Datele cuprinse în raport fac obiectul intervalului de timp cuprins între ora 7,00 a zilei precedente şi ora 5,00 a zilei în curs.

(3)   Pentru intervalul orar 5,00-7,00 din ziua în curs informaţiile vor fi însumate în raportul aferent zilei următoare.

Art. 3. - Rapoartele, întocmite conform prevederilor art. 2, vor fi transmise de personalul aflat în tura de serviciu a dispeceratelor inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene sau al municipiului Bucureşti, prin fax, autorităţilor de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti corespondente şi înaintate, în format electronic, către Dispeceratul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, până cel mai târziu la ora 6,30, în vederea centralizării datelor la nivel naţional şi comunicării acestora conducerii Ministerului Sănătăţii Publice.

Art. 4. - Raportarea evenimentelor la care participă forţele de intervenţie ale inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene sau al municipiului Bucureşti, inclusiv cele ale serviciilor mobile de urgenţă, reanimare şi descarcerare (SMURD), se va efectua în continuare conform cadrului normativ în vigoare ce reglementează fluxul informaţional specific organizat la nivelul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă şi aprobat prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative.

Art. 5. - (1) Zilnic, la ora 9,00, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă transmite conducerii Ministerului Sănătăţii Publice, prin centrul operativ al ministerului de specialitate, Situaţia centralizatoare, la nivel naţional, a intervenţiilor serviciilor publice de ambulanţă din ultimele 24 de ore.

(2) Situaţia menţionată la alin. (1) va fi însoţită de informarea privind intervenţiile SMURD desfăşurate în ultimele 24 de ore la nivel naţional.

(3)  Materialele specificate la alin. (2) se prezintă zilnic ministrului sănătăţii publice şi persoanelor nominalizate de acesta.

Art. 6. - (1) In situaţii de o gravitate extremă sau deosebit de complexe, inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, precum şi inspectorii şefi ai inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene sau al municipiului Bucureşti pot solicita conducerilor serviciilor publice de ambulanţă înaintarea, în regim de urgenţă, a unor rapoarte suplimentare, stabilind în acest sens tipul şi formatul (telefonic, letric sau electronic), periodicitatea şi/sau termenele-limită de raportare.

(2) In cazul situaţiilor de urgenţă specificate la alin. (1), primul raport suplimentar, fără a mai fi necesară o solicitare prealabilă, va fi transmis inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean sau al municipiului Bucureşti, în scris şi/sau în format electronic, în cel mult 60 de minute de la anunţarea cazului. Raportul va conţine următoarele informaţii:

a) o scurtă descriere a cazului, forţele şi mijloacele cu care s-a intervenit, modul de rezolvare a situaţiei medicale şi stadiul acesteia;

b) numărul total al pacienţilor, numărul decedaţilor, precum şi numărul celor care au necesitat sau necesită transport la spital;

c) lista cu pacienţii care se află în stare critică şi diagnosticul preliminar al acestora.

(3) Anterior transmiterii raportului suplimentar prin fax/poştă electronică, personalul de serviciu din dispeceratul medical are obligaţia de a raporta telefonic inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean sau al municipiului Bucureşti situaţia operativă existentă în momentul ajungerii echipajului serviciului public de ambulanţă la locul evenimentului, precum şi primele măsuri luate pentru acordarea primului ajutor medical victimelor, cu excepţia situaţiei în care intervenţia se desfăşoară în comun cu echipajele SMURD.

(4)  Imediat după primirea raportului suplimentar scris sau în format electronic, personalul din serviciul operativ al inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean sau al municipiului Bucureşti va retransmite documentul către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă.

(5) La solicitarea conducerii Ministerului Sănătăţii Publice, în baza rapoartelor suplimentare înaintate de inspectoratele pentru situaţii de urgenţă judeţene sau al municipiului Bucureşti, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă va pune la dispoziţia solicitantului informaţiile transmise din teritoriu.

(6)  In cazul producerii situaţiilor menţionate la alin. (5), persoana desemnată de ministrul sănătăţii publice este informată, în maximum 15 minute de la sosirea raportului suplimentar la Ministerul Sănătăţii Publice, de către ofiţerul de serviciu.

Art. 7. -Apariţia unui număr neobişnuit de mare de solicitări poate reprezenta manifestarea unei intoxicaţii colective sau a unei epidemii cu origine necunoscută şi se raportează inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean sau al municipiului Bucureşti conform modelului prezentat în anexa la metodologie.

Art. 8. - Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, conducerea serviciilor publice de ambulanţă judeţene şi al municipiului Bucureşti, inspectorii şefi ai inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene şi al municipiului Bucureşti şi şeful Centrului operaţional naţional din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 9. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în termen de 15 zile de la publicare.

Art. 10. - Nerespectarea dispoziţiilor prezentului ordin se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Ministrul sanataţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

Ministrul internelor şi reformei administrative,

Cristian David

ANEXĂ

METODOLOGIE

de raportare a cazurilor si evenimentelor la care intervin serviciile publice de ambulantă

1.   Culegerea, sistematizarea şi centralizarea datelor şi informaţiilor specifice de către serviciile de ambulanţă judeţene sau al municipiului Bucureşti

2. Intocmirea şi transmiterea raportului zilnic personalului din dispeceratele inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene sau al municipiului Bucureşti, conform modelului din anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie

3. Prelucrarea şi valorificarea datelor primite de specialiştii aflaţi în tura de serviciu a inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene sau al municipiului Bucureşti

4.  Intocmirea situaţiilor zilnice privind activitatea specifică serviciului de ambulanţă la nivelul zonelor de competenţă şi expedierea acestora autorităţilor de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti

5. Inaintarea situaţiilor menţionate la pct. 4 la Dispeceratul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă

6.   Preluarea şi centralizarea datelor şi informaţiilor în Dispeceratul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, întocmirea şi transmiterea Situaţiei centralizatoare, la nivel naţional, a intervenţiilor serviciilor publice de ambulanţă, însoţită de informarea privind intervenţiile SMURD şi, după caz, de alte evenimente care pun în pericol sănătatea şi viaţa oamenilor, petrecute în ultimele 24 de ore la nivel naţional, personalului din tura de serviciu a Centrului operativ cu activitate permanentă din Ministerul Sănătăţii Publice

7. Informarea ministrului sănătăţii publice şi a personalului cu atribuţii în domeniu

NOTA: Metodologia întocmirii şi transmiterii rapoartelor suplimentare rezidă din normele juridice prevăzute în cuprinsul ordinului.

ANEXA la metodologie

FORMULAR DE RAPORTARE ZILNICĂ A ACTIVITĂŢII SEVICIILOR DE AMBULANŢĂ

1.  Perioada care face obiectul raportării, de la LL |_____| ZZ|_____|ora |_____| până la LL|_____|ZZ|_____| ora |_____|

2. Serviciul de ambulanţă al judeţului...................../municipiului Bucureşti

3.  Numele persoanei care a completat raportul.....................

4.  Numărul total intervenţii efectuate cu ambulanţe de tip B şi C|_____|

5.  Numărul accidentelor rutiere/feroviare la care s-a intervenit fără alte forţe implicate (ISU/SMURD) |_____|

6. Numărul accidentelor rutiere/feroviare la care s-a intervenit în cooperare cu alte forţe de intervenţie (ISU/SMURD) |_____|

7.  Numărul altor accidente/traumatisme la care s-a intervenit fără alte forţe implicate (ISU/SMURD) |_____|

8. Numărul altor accidente/traumatisme la care s-a intervenit în cooperare cu alte forţe de intervenţie (ISU/SMURD) |_____|

9.  Numărul total de pacienţi transportaţi la spital cu mijloacele proprii ale serviciului de ambulanţă |_____|

10.  Numărul total de pacienţi predaţi la sau preluaţi de la echipajele ISU/SMURD, inclusiv elicopterul |_____|

11.  Numărul pacienţilor găsiţi decedaţi la sosirea echipajelor serviciului de ambulanţă |_____|

12.  Numărul pacienţilor care au intrat în stop cardiac pe parcursul transportului către o unitate sanitară |_____|

13.  Numărul total de pacienţi intubaţi de personalul serviciului de ambulanţă înaintea predării acestora |_____|

14.  Probleme disciplinare apărute în ultimele 24 ore             DA|_____| NU |_____|

15.  Probleme organizatorice apărute în ultimele 24 ore         DA|_____| NU |_____|

16. Numărul evenimentelor sau accidentelor rutiere în care au fost implicate mijloacele proprii ale serviciului de ambulanţă |_____|

17.  Numărul total de echipaje tip B pentru următoarele 24 h        z. |_____|/n |_____|

18.  Numărul total de echipaje tip C pentru următoarele 24 h        z. |_____|/n |_____|

19.  Numărul medicilor de gardă pentru următoarele 24 h             z. |_____|/n |_____|

20.  Numărul asistenţilor de gardă pentru următoarele 24 h           z. |_____|/n |_____|

21.  Numărul ambulanţierilor de gardă pentru următoarele 24 h     z. |_____|/n |_____|

NOTA: Detalii privind activităţile specificate la pct. 14 şi 15 vor fi înaintate de serviciile de ambulanţă judeţene sau al municipiului Bucureşti, direct, conducerii Ministerului Sănătăţii Publice, la solicitarea punctuală a personalului abilitat, conform dispoziţiilor ministrului sănătăţii publice.

Director medical/Medic responsabil tură,

....................................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Data:..............-............-..........Ora:......,......


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 168/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 168 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 168/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu