Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1646 din 17 octombrie 2007

pentru aprobarea Procedurii de restituire a sumelor reprezentand contributie individuala de asigurari sociale retinuta de la asigurati, platita in plus fata de plafonul maxim admis prin prevederile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, pe perioada de timp in care a fost instituit plafon maximal de calcul al bazei de impunere

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 725 din 26 octombrie 2007



In temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărarea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 117 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:

Art. 1. - (1) Se aprobă Procedura de restituire a sumelor reprezentand contribuţie individuală de asigurări sociale reţinută de la asiguraţi, plătită în plus faţă de plafonul maxim admis prin prevederile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, pe perioada de timp în care a fost instituit plafon maximal de calcul al bazei de impunere, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

(2) Pentru aplicarea procedurii de restituire prevăzută la alin. (1) urmează a fi utilizate formularele „Dispoziţie de restituire a unor sume de la bugetul de asigurări sociale de stat", respectiv „Decizie de impunere pe venitul din salarii realizat prin recalcularea contribuţiei individuale de asigurări sociale", al căror model este prevăzut în anexele nr. 1 şi 2 la procedură.

Art. 2. - Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală a contabilităţii publice şi a sistemului de decontări în sectorul public, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii, administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXĂ

PROCEDURĂ   DE   RESTITUIRE

a sumelor reprezentand contribuţie individuală de asigurări sociale reţinută de la asiguraţi, plătită în plus faţă de plafonul maxim admis prin prevederile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, pe perioada de timp în care a fost instituit plafon maximal de calcul al bazei de impunere

1.  Obiectul prezentei proceduri este constituit de sumele reprezentand contribuţie individuală de asigurări sociale plătită în plus faţă de plafonul maxim admis prevăzut de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare.

2.  Sumele prevăzute la pct. 1 se restituie la cerere, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, persoanelor fizice care au drept de restituire, potrivit legii, denumite în continuare solicitanţi.

3. Pentru restituirea sumelor în cauză solicitanţii vor depune la Casa Naţională de Pensii şi alte Drepturi de Asigurări Sociale o cerere pentru certificarea dreptului la restituire.

4.  Cererile depuse la Casa Naţională de Pensii şi alte Drepturi de Asigurări Sociale vor fi verificate sub aspectul realităţii şi exactităţii celor solicitate, precum şi al încadrării în termenul legal de prescripţie a dreptului de a cere compensarea sau restituirea sumelor în cauză.

5. In conformitate cu rezultatele verificărilor, Casa Naţională de Pensii şi alte Drepturi de Asigurări Sociale va emite o dispoziţie de restituire a unor sume de la bugetul de asigurări sociale de stat, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta procedură.

6.  Prin dispoziţia de restituire aprobată de conducătorul Casei Naţionale de Pensii şi alte Drepturi de Asigurări Sociale, aceasta va confirma sumele plătite în plus faţă de obligaţia fiscală, pe fiecare an în parte. După aprobare, dispoziţia de restituire se comunică solicitantului.

7. In cazul în care dispoziţia de restituire a fost aprobată, iar dreptul la restituire a fost confirmat, solicitantul va formula şi depune o cerere de restituire a sumelor în cauză la organul fiscal în a cărui administrare se află, potrivit prevederilor legale, denumit în continuare organ fiscal competent. La cererea de restituire se anexează, în original, dispoziţia de restituire.

8.  Cererea de restituire, însoţită de dispoziţia de restituire, se depune şi se înregistrează la organul fiscal competent şi va fi soluţionată în termen de 45 de zile de la data înregistrării de către serviciul/compartimentul cu atribuţii în evidenţa analitică pe plătitori - persoane fizice, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.899/2004 pentru aprobarea Procedurii de restituire şi rambursare a sumelor de la buget, precum şi de acordare a dobanzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depăşirea termenului legal.

9.  După primirea cererii de restituire şi a dispoziţiei de restituire, organul fiscal competent va efectua verificarea acestora şi a datelor din evidenţa analitică pe plătitori - persoane fizice.

10.   In cazul în care, după primirea şi verificarea documentelor prevăzute la pct. 9, precum şi a datelor din evidenţa analitică pe plătitori - persoane fizice, organul fiscal competent constată existenţa unor obligaţii fiscale restante ale solicitantului, sumele solicitate se restituie numai după efectuarea compensării acestor obligaţii bugetare restante, iar acesta întocmeşte în acest sens Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale - M.F.R - A.N.A.F. cod 14.13.41.99.

11. In cazul în care suma de restituit este mai mare decat suma reprezentand obligaţiile fiscale restante ale contribuabilului - persoană fizică, organul fiscal competent efectuează compensarea pană la concurenţa acestor obligaţii fiscale, iar diferenţa rezultată o restituie acestuia şi întocmeşte în acest sens, în 3 exemplare, decizia de restituire prevăzută de Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.899/2004. In baza deciziei de restituire aprobate, organul fiscal competent va întocmi, în 3 exemplare, Nota privind restituirea/rambursarea unor sume - M.F.R -A.N.A.F. cod 14.13.41.99/a.

12.  Cererea de restituire şi dispoziţia de restituire, în copie, însoţite de nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau de nota privind restituirea/rambursarea unor sume, după caz, se transmit la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal competent, în scopul efectuării operaţiunii de compensare şi/sau restituire.

13.  Cererea de restituire şi dispoziţia de restituire, în copie, însoţite de nota privind restituirea/rambursarea unor sume se transmit şi  compartimentului  cu  atribuţii  în  administrarea impozitului pe venit, care, pe baza documentelor prezentate, stabileşte impozitul pe venit datorat şi emite o decizie de impunere. Modelul şi conţinutul formularului „Decizie de impunere pe venitul din salarii realizat prin calcularea contribuţiei individuale de asigurări sociale", cod M.E.F 14.13.02.13/c.r., precum şi caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare ale formularului sunt prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 care fac parte integrantă din prezenta procedură.

14.  Calculul impozitului pe venit se face prin aplicarea cotei de impozit asupra venitului reprezentand contribuţie individuală de asigurări sociale achitată în plus de către asigurat şi solicitată la restituire. Decizia de impunere se emite în două exemplare, unul dintre acestea urmand a fi transmis prin poştă, cu confirmare de primire sau înmanat contribuabilului sub semnătură de primire, iar celălalt urmand a fi transmis compartimentului cu atribuţii de organizare a evidenţei analitice pe plătitori - persoane fizice, împreună cu cererea de restituire şi copia dispoziţiei de restituire, în vederea instituirii debitului şi compensării şi/sau restituirii sumei, după caz.

15. Unitatea Trezoreriei Statului va efectua restituirea sumei solicitate ori a celei rămase de restituit după efectuarea operaţiunii de compensare, din contul de venituri al bugetului asigurărilor sociale de stat 22.21.03.08.

16.  Restituirea se efectuează în numerar sau în contul bancar indicat de persoana fizică solicitantă, prin cererea sa.

17.  După efectuarea compensării şi/sau a restituirii, după caz, unitatea Trezoreriei Statului păstrează un exemplar al notei de compensare şi/sau al notei de restituire şi le transmite pe celelalte două organului fiscal competent, în termen de 3 zile de la efectuarea operaţiunilor, în vederea înregistrării în evidenţa analitică pe plătitori - persoane fizice a acestora.

18. Ulterior, organul fiscal competent va transmite, în termen de 7 zile de la primirea acestor documente, un exemplar al notei de compensare şi/sau al notei de restituire solicitantului şi va informa, printr-o adresă, Casa Naţională de Pensii şi alte Drepturi de Asigurări Sociale cu privire la efectuarea operaţiunilor de compensare/restituire.

ANEXA Nr. 1 la procedură

Denumirea instituţiei publice

..................................................

Str................................nr.........,

localitatea................, sectorul.....

DISPOZIŢIE   DE   RESTITUIRE

a unor sume de la bugetul de asigurări sociale de stat

Nr......../data...............

Către:

Solicitant (denumirea asiguratului)...............................................................................cu domiciliul în localitatea.........................................................., str...................nr......, bl......, sc......, ap.....Judeţul/sectorul.................................., avand C.N.P..............................................................................................

In baza cererii dumneavoastră nr................/data.................., au fost efectuate verificări cu privire la situaţia sumelor plătite în plus faţă de obligaţia fiscală, în perioada............................., în urma cărora se certifică dreptul dumneavoastră de creanţă, pentru suma totală de....................lei, şi se dispune restituirea acesteia.

Conducătorul instituţiei publice

Nume/prenume....................

Semnătura

L.S.

Verificat

Funcţia.....................................

Nume/prenume........................

Data........................................

Semnătura................................

Intocmit

Funcţia......................................

Nume/prenume..........................

Data..........................................

Semnătura.................................

ANEXA Nr. 2 la procedură

Număr de operator  de date cu caracter  personal - 1067

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Administraţia Finanţelor Publice ...............................................

Nr. înregistrare..........................

Data............./.........../...............

DECIZIE   DE   IMPUNERE

pe venitul din salarii realizat prin recalcularea contribuţiei individuale de asigurări sociale

Către:

Nume:................................................................

Prenume:............................................................

Domiciliul fiscal: Localitatea:................................

Str......................................................................

Nr.......Bl. ...Sc. ...Ap. ... Judeţ/sector: ................

CNP.......................................................................................

In baza art. 57 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal şi a  documentului care atestă contribuţia individuală de asigurări sociale plătită în plus în perioada ....................şi admisă la restituire, eliberat de Casa Naţională de Pensii şi alte Drepturi de Asigurări Sociale nr...............din..............., se stabileşte impozitul pe venit datorat, după cum urmează:

                - lei -

Denumire indicator

Decizie anterioară

Decizie curentă

1. Venitul din salarii realizat prin recalcularea contribuţiei individuale de asigurări sociale

2. Impozit datorat

3. Diferenţe de impozit, conform art. 90 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată

a. constatate în plus

b. constatate în minus

Impozitul datorat (rd. 2) în sumă de...................lei se plăteşte în termen de.........................de la data comunicării prezentei decizii.

Diferenţa de impozit constatată în plus (rd. 3a) în sumă de.................................lei se plăteşte în funcţie de data comunicării prezentei decizii, astfel:

- dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună, termenul de plată este pană la data de 5 a lunii următoare;

-  dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună, termenul de plată este pană la data de 20 a lunii următoare;

Diferenţa constatată în minus (rd. 3b) în sumă de.................... lei se compensează şi/sau se restituie, după caz, potrivit prevederilor legale în vigoare. Impotriva măsurilor dispuse prin prezenta se poate face contestaţie, care se depune, în termen de 30 zile de la comunicare la organul fiscal emitent. Prezenta reprezintă titlu de creanţă şi constituie înştiinţare de plată, conform legii.

Aprobat:

Funcţie..............................

Nume, prenume.................

Data..................................

Verificat:

Funcţie...............................

Nume, prenume.................

Data..................................

Intocmit:

Funcţie...............................

Nume, prenume..................

Data...................................

Am primit un exemplar

Semnătură contribuabil....................

Data........../......./........

sau nr. şi data confirmării de primire...................

Cod MEF 14.13.02.13/c.r.

ANEXA Nr. 3 la procedură

CARACTERISTICILE   DE   TIPĂRIRE,

modul de difuzare, de utilizare şi păstrare ale formularului „Decizie de impunere pe venitul din salarii realizat prin recalcularea contribuţiei individuale de asigurări sociale", cod M.E.F. 14.13.02.13/c.r.

1.  Denumirea: Decizie de impunere pe venitul din salarii realizat prin recalcularea contribuţiei individuale de asigurări sociale;

2. Codul M.E.F.: 14.13.02.13/c.r.

3.  Formatul: A4/t1

4. Caracteristicile de tipărire:

- pe o singură faţă;

- se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare şi completare, cu adaptări adecvate situaţiei contribuabilului.

5. Se difuzează: gratuit.

6. Se utilizează: la calculul impozitului datorat pe venitul din salarii realizat prin recalcularea contribuţiei individuale de asigurări sociale.

7. Se întocmeşte în două exemplare, de către organul fiscal competent.

8. Circulă:

- un exemplar la organul fiscal competent;

- un exemplar la contribuabil.

9. Se arhivează: de compartimentul cu atribuţii de organizare a evidenţei analitice pe plătitori - persoane fizice.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1646/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1646 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1646/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu