Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1552 din 19 iulie 2007

privind aprobarea criteriilor generale de admitere in invatamantul postliceal

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 543 din 9 august 2007



In temeiul prevederilor Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările ulterioare,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 366/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului,

ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Criteriile generale de admitere în învăţământul postliceal, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Admiterea în învăţământul postliceal se organizează anual în două etape, după încheierea sesiunii iunie- iulie şi, respectiv, august a examenului de bacalaureat.

(2) Pentru anul şcolar 2007-2008, admiterea în învăţământul postliceal de stat se va organiza într-o singură etapă, 10-14 septembrie 2007.

Art. 3. - Unităţile de învăţământ care şcolarizează clase de învăţământ postliceal (şcoală postliceală şi şcoală de maiştri) îşi vor elabora metodologia de admitere pentru învăţământul postliceal în conformitate cu prevederile Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările ulterioare, şi ale prezentului ordin.

Art. 4. - Direcţia generală management învăţământ pre­universitar, Direcţia generală managementul resurselor umane, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor şi relaţia cu Parlamentul, inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi conducerile unităţilor de învăţământ care şcolarizează clase de învăţământ postliceal duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 5. - Odată cu aprobarea prezentului ordin se abrogă prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.104/2001.

Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului,

Cristian Mihai Adomniţei

ANEXA

CRITERII  GENERALE

de admitere în învăţământul postliceal

Art. 1. - Invăţământul postliceal de stat se organizează de către Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, din proprie iniţiativă, la propunerea autorităţilor administraţiei publice locale sau la cererea operatorilor economici şi a altor instituţii interesate.

Art. 2. - (1) Pentru clasele de învăţământ postliceal de stat şcolarizate din iniţiativa Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului finanţarea se realizează prin bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale, din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi din alte venituri ale bugetelor locale.

(2) Pentru clasele de învăţământ postliceal de stat şcolarizate la cererea solicitanţilor, persoane fizice sau juridice, finanţarea se realizează de către solicitanţi, prin contract de şcolarizare încheiat cu unitatea de învăţământ care realizează şcolarizarea. Modelul contractului-cadru este cuprins în anexa care face parte integrantă din prezentele criterii generale.

Art. 3. - Calificările profesionale pentru care se asigură şcolarizarea sunt cuprinse în nomenclatoarele aprobate aflate în vigoare la începerea şcolarizării. Pentru orientarea candidaţilor şi a agenţilor economici, listele calificărilor profesionale ce pot fi şcolarizate prin învăţământ postliceal se afişează la unităţile de învăţământ şi la inspectoratele şcolare. De asemenea, acestea pot fi afişate la sediile operatorilor economici, la alte instituţii interesate şi pot fi publicate în presă.

Art. 4. - (1) Admiterea în învăţământul postliceal se face pe baza prezentelor criterii generale de admitere în învăţământul postliceal elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi a unei metodologii elaborate de unitatea de învăţământ, cu consultarea factorilor interesaţi, şi aprobate de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ.

(2) Pentru clasele de învăţământ postliceal de stat, finanţate prin bugetele locale şi alocate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti admiterea se organizează pe unităţi de învăţământ, în funcţie de numărul de locuri şi numărul de candidaţi.

(3)  Pentru clasele de învăţământ postliceal de stat pentru care şcolarizarea este finanţată de solicitanţi, persoane fizice sau juridice, prin contract încheiat cu unitatea de învăţământ care asigură şcolarizarea, admiterea se organizează în funcţie de numărul de locuri propus de conducerile unităţilor de învăţământ şi aprobat de inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi de numărul de candidaţi.

Art. 5. -Au dreptul să se înscrie la nivelul de învăţământ postliceal absolvenţi de liceu, cu sau fără diplomă de bacalaureat, pe baza următoarelor acte:

- cerere de înscriere;

- certificat de naştere, carte de identitate şi, după caz, certificat de căsătorie, în copie, certificate „conform cu originalul" de către un membru al comisiei de admitere;

- diplomă de bacalaureat sau adeverinţă de absolvire a studiilor liceale, după caz;

- foaie matricolă pentru clasele IX-XII/XIII;

- adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie din care să rezulte că este sănătos clinic şi apt pentru calificarea pe care doreşte să o dobândească.

Art. 6. - In şcoala de maiştri pot fi înscrişi absolvenţi de liceu, cu sau fără diplomă de bacalaureat, care la începerea anului I dovedesc o vechime în producţie de cel puţin 3 ani într-o meserie corespunzătoare profilului de pregătire oferit prin şcoala de maiştri.

Art. 7. - Inscrierea candidaţilor pentru admiterea la învăţământul postliceal se face conform cu prevederile metodologiei elaborate de unitatea de învăţământ.

Art. 8. - In cazul în care numărul candidaţilor depăşeşte numărul de locuri sau dacă există o solicitare expresă a operatorului economic care finanţează şcolarizarea, se va organiza concurs de admitere care va consta într-o probă scrisă. Tematica probei scrise este stabilită de fiecare unitate de învăţământ, aprobată de consiliul de administraţie, la propunerea şi cu consultarea operatorilor economici, în funcţie de specificul calificării profesionale prin şcoala postliceală sau de maiştri.

Art. 9. - (1) In cazul în care pentru unele calificări profesionale sunt necesare aptitudini specifice sau la recomandarea operatorului economic, comisia de admitere din unitatea de învăţământ respectivă poate introduce o probă de aptitudini (de exemplu: desen tehnic, desen artistic etc). Această probă este eliminatorie şi se susţine înaintea desfăşurării celeilalte probe. Conţinutul şi durata probei de aptitudini vor fi stabilite de comisia de admitere din unitatea de învăţământ organizatoare şi vor fi afişate înainte de începerea înscrierii candidaţilor la examenul de admitere.

(2) Proba de aptitudini se evaluează cu calificativul „Admis/Respins". Rezultatele la probele de aptitudini nu pot fi contestate. Hotărârea comisiei de admitere rămâne definitivă.

Art. 10. - Fiecare unitate de învăţământ face publice prin afişare, cu cel puţin 30 de zile înainte de admitere, prevederile metodologiei de admitere pentru învăţământul postliceal, elaborată de unitatea de învăţământ, tematica probelor de concurs, bibliografia recomandată şi, după caz, probele de aptitudini pentru calificările şcolarizate.

Art. 11. - (1) Pentru coordonarea admiterii în învăţământul postliceal, în fiecare unitate de învăţământ se constituie o comisie de admitere care îşi desfăşoară activitatea în baza metodologiei de admitere menţionate la art. 4 alin. (1).

(2) Componenţa comisiei de admitere şi atribuţiile membrilor comisiei de admitere se stabilesc prin metodologia elaborată de unitatea de învăţământ.

Art. 12. - (1) Cadrele didactice din comisia de admitere au obligaţia de a respecta cu stricteţe criteriile generale de admitere şi metodologia elaborată de unitatea de învăţământ.

(2) Cadrele didactice angajate în organizarea şi desfăşurarea examenului de admitere care comit fapte cu caracter infracţional (furnizări de soluţii ale subiectelor, înlocuiri de lucrări, modificări nejustificate de note, facilitarea unor acţiuni sau intenţii de fraudă ale elevilor etc.) sau manifestă neglijenţă în îndeplinirea răspunderilor vor fi sancţionate în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Membrii comisiei de admitere vor semna declaraţii în nume propriu cu privire la respectarea criteriilor generale de admitere şi a metodologiei de admitere elaborate de unitatea de învăţământ cu consultarea factorilor interesaţi.

Art. 13. - Pentru situaţia desfăşurării probei scrise vor fi elaborate de membrii comisiei de admitere, în ziua susţinerii probei, 3 variante de subiecte. Fiecare variantă se introduce într-un plic care se sigilează şi se semnează de către profesorul care a elaborat subiectele, aplicându-se ştampila unităţii de învăţământ. Preşedintele comisiei de concurs alege unul dintre aceste plicuri pentru examen şi unul de rezervă. Toate plicurile ce conţin variantele subiectelor de examen sunt păstrate de conducerea unităţii de învăţământ în aceleaşi condiţii ca şi probele scrise.

Art. 14. - (1) Contestaţiile lucrărilor scrise se depun la secretariatul comisiei de admitere, în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor, şi vor fi înregistrate la secretariatele unităţilor de învăţământ. Contestaţiile sunt soluţionate în unitatea de învăţământ respectivă de către comisia de contestaţii, constituită conform metodologiei elaborate de unitatea de învăţământ.

(2)  Pentru rezolvarea contestaţiilor, preşedintele comisiei repartizează lucrările sigilate membrilor comisiei de contestaţii, membri care vor fi alţii decât cei care au corectat iniţial.

(3) In cazul în care după reevaluare se constată o diferenţă de cel puţin 0,5 puncte faţă de evaluarea iniţială, comisia de contestaţii modifică nota lucrării şi dispune toate măsurile care decurg din această schimbare. Nota acordată după recorectare este definitivă. Hotărârile comisiei de contestaţii se consemnează într-un proces-verbal semnat de membrii comisiei şi de preşedinte.

(4)  Rezultatele la contestaţii se comunică prin afişarea la avizierul unităţii de învăţământ, în termen de cel mult 48 de ore de la depunerea contestaţiilor.

Art. 15. - Lucrările scrise, borderourile de notare şi celelalte documente se păstrează în arhiva unităţii de învăţământ până la sfârşitul anului şcolar respectiv, iar cataloagele de examen, permanent.

Art. 16. - Elevii au dreptul să se înscrie pentru frecventarea cursurilor numai la unitatea de învăţământ şi la calificarea profesională pentru care au fost declaraţi admişi.

Art. 17. - (1) In cazul locurilor repartizate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, cheltuielile necesare organizării concursului de admitere sunt asigurate de la bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale, din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi din alte venituri ale bugetelor locale.

(2) In cazul locurilor cu taxă, taxa de admitere se afişează odată cu planul de şcolarizare şi acoperă cheltuielile de admitere.

Art. 18. - Pentru anul şcolar 2007-2008, pentru locurile repartizate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, aplicarea prevederilor art. 10 se face cu cel puţin 15 zile înainte de admitere.

ANEXA la criteriile generale

CONTRACT-CADRU

pentru şcolarizarea prin învăţământ postliceal cu taxă

Incheiat astăzi ....................................... între unitatea de învăţământ ......................................................................................................., cu sediul în localitatea ............................................................., str ................................................................................. nr............., judeţul..........................................., tel./fax................................., având codul fiscal.................................................şi contul curent nr..................., deschis la ................................., reprezentată prin director/director adjunct ........................................................, contabil-şef..............................................................,

şi .........................................................................elev/operator economic ...................................................................., cu domiciliul/sediul în localitatea ............................, judeţul.................................., str......................................nr........., bl ................, sc ........, tel./fax  .................,  cod poştal ..................................., legitimat cu  C.I. seria ........................... nr.............................................., eliberată de ...................................................... la data de ........................................., având codul fiscal .........................................şi contul curent nr......................................., deschis la ............................., şi reprezentată prin director............................................., contabil-şef ....................................................................

Obiectul prezentului contract îl constituie stabilirea obligaţiilor părţilor pe durata şcolarizării.

1.  Unitatea de învăţământ..............................................................................se obligă să asigure:

- pregătirea profesională (teoretică şi practică) în concordanţă cu standardele de pregătire profesională şi curriculumul şcolar, pentru fiecare an şcolar din planul de învăţământ;

- baza didactico-materială la nivelul cerinţelor de profesionalizare stabilite prin standardele de pregătire profesională.

2. Elevul/Operatorul economic........................................solicită pregătirea în calificarea profesională.................................., forma de învăţământ..................................., şi se obligă:

- să frecventeze cursurile/să acorde facilităţi elevilor propuşi în vederea asigurării frecventării cursurilor;

- să respecte Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi regulamentul intern al unităţii de învăţământ;

-    să achite anual sau într-o altă formă convenită (semestrial) taxa de şcolarizare în valoare de (în cifre şi litere)........................................................lei.

Suma se poate modifica o singură dată pe parcursul anului şcolar, în concordanţă cu modificările esenţiale legate de creşterea salariilor, a cheltuielilor de întreţinere şi modernizare a unităţii şcolare. Plata poate fi făcută şi integral la început de an şcolar, fără ca ea să poată fi modificată ulterior.

In cazul nerealizării contractului din culpa elevului/operatorului economic, unitatea şcolară nu este obligată la restituirea taxelor achitate.

Litigiile ivite cu ocazia executării prezentului contract vor fi soluţionate pe cale amiabilă sau de instanţele judecătoreşti competente.

Contractul se încheie pe durata de un an, între unitatea de învăţământ ............................................şi elevul/operatorul economic................................., pentru pregătirea în calificarea profesională ............................................, forma de învăţământ ..................................., în cadrul unităţii de învăţământ ..................................................................................................

Drept care s-a încheiat prezentul contract de şcolarizare în 3 sau 4 exemplare, dintre care un exemplar la secretariatul unităţii şcolare organizatoare, unul la serviciul contabilitate al unităţii şcolare, unul la elev şi/sau unul la operatorul economic.

Nr...........................din...................................

UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT,

.......................................................................

Director,.

.......................................................................

Contabil-şef,

.......................................................................

Nr...........................din......................................

OPERATORUL ECONOMIC,

.......................................................................

Director,

.......................................................................

Contabil-şef,

.......................................................................

ELEV,

.......................................................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1552/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1552 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1552/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu