ORDIN Nr. 1645
din 30 noiembrie 2010
pentru aprobarea modului de
organizare si functionare a Consiliului de analiza a problemelor persoanelor cu
handicap
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 821 din 8 decembrie 2010
Având în vedere prevederile Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu
handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în baza art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei
Sociale, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă modul de organizare şi funcţionare
a Consiliului de analiză a problemelor persoanelor cu handicap, potrivit anexei
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei
Sociale, prin Direcţia generală protecţia persoanelor cu handicap, va duce la
îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
Art. 3. - La data intrării în
vigoare a prezentului ordin, Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru
Persoanele cu Handicap nr. 256/2007 privind organizarea şi funcţionarea
Consiliului de analiză a problemelor persoanelor cu handicap, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 561 din 15 august 2007, se abrogă.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Ioan Nelu Botiş
ANEXĂ
ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA
Consiliului de
analiză a problemelor persoanelor cu handicap
Art. 1. - Consiliul de analiză a problemelor
persoanelor cu handicap, denumit în continuare Consiliu,
este un organism fără personalitate juridică ce
funcţionează pe lângă Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
Art. 2. - (1) Principalele atribuţii ale Consiliului
sunt următoarele:
a) emite avize consultative cu
privire la proiectele de acte normative care au ca obiect protecţia persoanelor
cu handicap, iniţiate de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale prin
Direcţia generală protecţia persoanelor cu handicap sau de alte autorităţi
competente;
b) analizează problematica
protecţiei persoanelor cu handicap şi propune măsuri privind îmbunătăţirea
condiţiilor de viaţă ale acestora;
c) sesizează organele
competente cu privire la încălcarea drepturilor persoanelor cu handicap.
(2) Consiliul îndeplineşte orice alte atribuţii
stabilite prin acte normative sau dispuse de ministrul muncii, familiei şi
protecţiei sociale.
Art. 3. -In realizarea atribuţiilor
sale, Consiliul colaborează cu ministerele şi organele de specialitate ale
administraţiei publice centrale, organizaţiile neguvernamentale ale persoanelor
cu handicap sau care reprezintă interesele acestora, cu instituţiile de cult
recunoscute de lege cu activitate în domeniu şi cu alţi parteneri sociali.
Art. 4. - (1) Consiliul se întruneşte în şedinţe
ordinare trimestriale la convocarea ministrului muncii, familiei şi protecţiei
sociale sau în şedinţe extraordinare ori de câte ori este necesar, la
solicitarea a cel puţin unei treimi din numărul membrilor săi.
(2) Consiliul poate funcţiona în prezenţa a cel puţin
jumătate din numărul membrilor şi poate lua hotărâri cu votul majorităţii
simple a membrilor prezenţi.
Art. 5. - (1) Agenda de lucru este stabilită de către
ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale şi directorul general al
Direcţiei generale protecţia persoanelor cu handicap împreună cu secretariatul
Consiliului, la propunerea membrilor, cu cel puţin 14 zile înainte de reuniune.
(2) Secretariatul transmite spre informare tuturor
membrilor agenda de lucru, precum şi procesele-verbale ale reuniunii
precedente, cu cel puţin 7 zile înainte de reuniune.
Art. 6. - (1) Şedinţele se
desfăşoară la sediul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale sau în
orice alt loc pe care aceasta îl propune.
(2) Fiecare participant îşi suportă cheltuielile de
deplasare în vederea participării la şedinţele Consiliului.
Art. 7. - (1) Consiliul are ca membri permanenţi câte
un reprezentant desemnat de conducerea următoarelor organisme guvernamentale şi
neguvernamentale:
a) Ministerul Muncii, Familiei
şi Protecţiei Sociale, care va desemna câte un reprezentant din cadrul
Direcţiei generale protecţia persoanelor cu handicap, a Direcţiei generale
protecţia copilului, a Direcţiei generale de inspecţie socială;
b) Ministerul Sănătăţii;
c) Consiliul Naţional al Dizabilităţi! din România;
d) o organizaţie neguvernamentală pentru protecţia
drepturilor omului.
(2) Pot avea statut de membri
nepermanenţi reprezentanţii organismelor administraţiei publice centrale şi/sau
locale, precum şi ai organismelor de drept public sau privat în domeniu.
(3) La şedinţele Consiliului pot participa în calitate
de invitaţi şi reprezentanţi ai altor autorităţi şi instituţii publice, altele
decât cele nominalizate la alin. (1) şi (2).
(4) Membrii Consiliului nu sunt remuneraţi pentru
activitatea desfăşurată în această calitate.
Art. 8. - Secretariatul Consiliului
se asigură de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale prin Direcţia
generală protecţia persoanelor cu handicap, care se va îngriji de buna
organizare şi desfăşurare a activităţilor acestuia prin:
a) pregătirea documentelor;
b) redactarea punctelor de
vedere asupra documentelor supuse discuţiei;
c) elaborarea rapoartelor
necesare şi colectarea de date şi informaţii cu privire la monitorizarea
progreselor realizate în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor
persoanelor cu handicap;
d) realizarea de propuneri cu
privire la îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă a persoanelor cu handicap;
e) asigurarea de informări
permanente ale membrilor Consiliului în legătură cu problematica persoanelor cu
handicap pe plan european şi internaţional.