Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 163 din 11 noiembrie 2010

privind aprobarea Contractului-cadru pentru transportul titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid pentru anul 2011

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA PENTRU RESURSE MINERALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 775 din 19 noiembrie 2010



In temeiul prevederilor art. 4 alin. (4) din Hotarârea Guvernului nr. 1.419/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale si ale art. 5.9 si 7.2 din anexa la Hotarârea Guvernului nr. 793/2002 privind aprobarea acordului petrolier de concesiune a activitatii de exploatare a Sistemului national de transport al titeiului, gazolinei, condensatului si etanului, inclusiv a conductelor magistrale si a instalatiilor, echipamentelor si dotarilor anexe, aferente sistemului, încheiat între Agentia Nationala pentru Resurse Minerale si Societatea Comerciala „Conpet" - S.A. Ploiesti, cu modificarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aproba Contractul-cadru pentru transportul titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid pentru anul 2011, prevazut în anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Prezentul ordin intra în vigoare în termen de 3 zile de la data publicarii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(2) La data intrarii în vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale nr. 232/2009 privind aprobarea Contractului-cadru pentru transportul titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid pentru anul 2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 772 din 12 noiembrie 2009.

Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,

Alexandru Patruti

ANEXA

CONTRACT-CADRU

pentru transportul titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid

nr...........din anul.........luna...........ziua............

CAPITOLUL I

Partile contractante

Intre  ......................,  cu sediul în   ...................., judetul ..................,  cod  postal   .........., telefon  ....................., fax ................., telex ................, C.U.I...................., înscrisa în registrul comertului la nr.........., cod SIRUES................, cod IBAN................., deschis la............., capital social subscris si varsat   ...........,   reprezentata   legal   prin   director   general ......................si prin director economic......................., denumita expeditor, pe de o parte, si ........................, cu sediul în..................Judetul................., cod postal ..................., telefon .............., fax.............., telex ..............., C.U.I..............., înscrisa în registrul comertului la nr.................., cod SIRUES................, cod IBAN ................, deschis la ..............., capital social subscris si varsat........., reprezentata legal prin director general ...................si director economic..................., denumita transportator, pe de alta parte, s-a încheiat prezentul contract.

CAPITOLUL II

Obiectul contractului

Art. 1. - (1) Obiectul contractului consta în prestarea serviciilor de transport al titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid, dupa caz, de la punctele de primire la punctele de predare stabilite de parti, respectându-se normele prevazute în anexa nr. 1.

(2) Titeiul, gazolina, condensatul si etanul pot fi, dupa caz, proprietatea expeditorului sau a unei terte persoane. In toate situatiile expeditorul actioneaza si raspunde în nume propriu în ceea ce priveste proprietatea produsului transportat.

(3)  Termenii utilizati în prezentul contract sunt definiti în anexa nr. 2.

CAPITOLUL III

Durata contractului

Art. 2. - Contractul se încheie pe o perioada de............., convenita de parti.

CAPITOLUL IV

Programe de transport

Art. 3. - (1) Programul cantitatilor anuale si lunare de titei, gazolina, condensat si etan lichid ce vor fi transportate va avea la baza solicitarea depusa de expeditor si acceptata de transportator în conformitate cu anexele nr. 3 si 3.1.

(2) In cazul în care cantitatile prevazute în anexa nr. 3 se modifica, transportatorul va accepta, în limita capacitatii disponibile pe destinatia respectiva si cu stabilirea termenului de transport, prestarea serviciilor de transport pentru cantitatile solicitate suplimentar de expeditor. Neacceptarea transportului de cantitati suplimentare va putea fi justificata numai de lipsa capacitatii de transport disponibile si va trebui sa fie facuta, în scris, în termen de ...... zile de la primirea solicitarii de la expeditor.

(3) Diminuarea cantitatilor lunare prezentate în anexele nr. 3 si 3.1 se va face prin act aditional, la solicitarea expeditorului, comunicata cu minimum 5 zile lucratoare înainte de începerea lunii al carei program se diminueaza. Diminuarea va avea ca obiect o cantitate maxima reprezentând 5% din programul initial lunar stabilit la încheierea contractului.

(4) In cazul reviziilor programate, expeditorul poate solicita anularea programului de transport pentru o perioada de maximum 45 de zile calendaristice pe an.

Art. 4. - (1) Expeditorul transmite cu 10 zile lucratoare înainte de începerea lunii un program cuprinzând estimarea predarii produselor pe destinatii.

(2) Expeditorul confirma transportatorului, cu 5 zile lucratoare înainte de începerea lunii, programul lunar de predare a produselor pe destinatii. In lipsa acestuia sau în cazul nerespectarii lui, transportatorul se obliga sa reia transportul în cel mult 24 de ore de la primirea solicitarii de transport.

Art. 5. - (1) Limitele maxime anuale admise drept consumuri tehnologice normate pentru activitatile de primire, depozitare, transport si predare sunt conforme cu Lucrarea privind determinarea consumurilor tehnologice la activitatea de transport al titeiului, condensatului si gazolinei de la punctele de preluare pâna la rafinarii si sunt prezentate în anexa nr. 4.

(2) Determinarea consumurilor tehnologice efective se face lunar de catre transportator prin balanta (miscarea) produselor.

Art. 6. - (1) In functie de conditiile de operare a dotarilor transportatorului si ca urmare a solicitarii în scris a expeditorului, transportatorul poate fi de acord cu modificarea punctului de primire si/sau de predare a sortimentelor si a cantitatilor de titei, gazolina si condensat ce urmeaza sa fie transportate.

(2) In eventualitatea unui refuz al transportatorului, acesta va transmite expeditorului o justificare în termen de........zile de la data primirii cererii din partea expeditorului.

(3)   Transportatorul este în drept sa calculeze costuri suplimentare pentru:

a) transportul unor cantitati de titei, gazolina si condensat la alte destinatii decât cele prevazute în programul anual de transport pe calea ferata, conform anexei nr. 3.1;

b)  transportul unor cantitati de titei, gazolina si condensat suplimentare fata de cele prevazute în programul anual de transport pe calea ferata, conform anexei nr. 3.1.

(4) Costurile suplimentare aparute ca urmare a modificarilor mentionate la alin. (3) si care constau în diferenta dintre costurile de transport pe calea ferata, inclusiv tarifele accesorii (TOU, TUI, manevra, avizare), si tariful prestatiei prevazut la art. 9 alin. (1) vor fi transmise de transportator pe baza documentelor justificative si a calculatiilor prezentate expeditorului si facturate de transportator în baza acceptului expeditorului în termen de....... zile de la transmitere. Expeditorul va achita factura în termen de.........zile de la primirea ei, confirmata de documentul postal de remitere.

CAPITOLUL V

Stocul de operare

Art. 7. - Pentru a putea presta servicii de transport în conditii egale pentru toti expeditorii, transportatorul va utiliza stocul existent în conducte.

Art. 8. - (1) Expeditorul si transportatorul îsi vor reconstitui stocurile fizice de titei, gazolina, condensat si etan lichid, proprietatea lor, astfel cum erau constituite la începutul contractului, atât cantitativ, cât si calitativ.

(2) In cazul în care reconstituirea cantitativa si calitativa a stocului fizic total al produselor nu este posibila, la sfârsitul anului, pâna la data de.........., pe baza de inventariere, se va face regularizarea valorica la pretul produselor de la data inventarierii. Termenul de decontare a facturii de regularizare este de .......... zile de la data primirii facturii, confirmata de documentul postal de remitere. In cazul neachitarii în termen de 30 de zile de la scadenta a sumelor datorate, partea în culpa se obliga sa plateasca penalitati de întârziere egale cu nivelul majorarii de întârziere datorate pentru neplata la termen a obligatiilor bugetare stabilite conform reglementarilor în vigoare la acea data, calculate asupra valorii neachitate, începând cu prima zi de la scadenta.

CAPITOLUL VI

Tariful si modul de plata

Art. 9. - (1) Tarifele pentru prestarea serviciilor de transport al cantitatilor prevazute în anexele nr. 3 si 3.1 sunt cele stabilite de autoritatea competenta, în conditiile legii. Facturarea acestor servicii se va face de catre transportator decadal/saptamânal pentru cantitatile de produse efectiv predate la destinatie, certificate de procesele-verbale de predare-primire.

(2) Valoarea consumurilor tehnologice si TVA nu sunt cuprinse în tarifele de transport al produselor.

(3) Termenul de decontare care devine si termen de scadenta este de......zile de la data primirii facturii de catre expeditor, confirmata de documentul postal.

(4)  Plata facturilor se va face de expeditor la Ploiesti, cod  IBAN.............................., deschis la Banca.............................

(5) Garantarea platii prestatiilor de transport va fi stipulata în contractul de transport ce se va încheia între expeditor si transportator. Forma de constituire a garantiilor va fi negociata de partile contractante.

(6)  Refuzul total sau partial al expeditorului de a plati o factura emisa de transportator se va aduce la cunostinta acestuia în termen de.......zile lucratoare de la data primirii ei.

In caz contrar, facturile emise sunt considerate acceptate în totalitate de expeditor.

(7)  Platile se considera efectuate în momentul decontarii contului expeditorului.

(8) Transportatorul are obligatia de a notifica expeditorului tarifele ajustate, cu mentiunea ca acestea se aplica de la data stabilita de autoritatea de reglementare în conformitate cu dispozitiile legale aplicabile.

CAPITOLUL VII

Penalitati si despagubiri

Art. 10. - (1) Transportatorul este îndreptatit ca, începând cu prima zi de ia scadenta, în conformitate cu art. 9 alin. (3), sa pretinda penalitati egale cu nivelul majorarii de întârziere datorate pentru neplata la termen a obligatiilor bugetare, stabilite conform reglementarilor în vigoare la acea data, calculate asupra valorii neachitate începând cu prima zi de la scadenta. Transportatorul va notifica lunar expeditorului penalitatile datorate si va emite factura în termen de 10 zile de la notificare. Penalitatile vor fi platite în termen de 5 zile de la primirea facturii.

(2) In cazul neîndeplinirii la scadenta a oricarei obligatii de plata certe, lichide si exigibile rezultate din executarea prezentului contract, transportatorul va notifica expeditorului ca în termen de 5 zile se va proceda la oprirea pomparii pâna la încasarea integrala a valorii facturilor, iar eventualele consecinte ce rezulta din aceasta întrerupere îl privesc în exclusivitate pe expeditor.

(3) Transportatorul va relua prestarea serviciului de transport în termen de maximum 24 de ore de la data la care expeditorul face dovada achitarii integrale a valorii facturilor a caror neplata a generat întreruperea pomparii.

Art. 11. -In cazul în care expeditorul preda la transport o cantitate care reprezinta mai putin de 90% din programul de transport trimestrial, expeditorul datoreaza transportatorului, cu titlu de daune-interese, o suma în cuantum de......euro pentru fiecare tona nepredata rezultând din diferenta dintre cantitatea reprezentând 90% din programul de transport trimestrial si  cantitatea efectiv predata, în vederea recuperarii cheltuielilor de întretinere si supraveghere în conditii de securitate a Sistemului national de transport. Transportatorul va emite factura în ultima zi a trimestrului respectiv, ia cursul euro/leu din ziua emiterii facturii, expeditorul fiind obligat sa o achite în termen de......... zile de la primirea ei.

CAPITOLUL VIII

Obligatiile si drepturile expeditorului si transportatorului

Obligatiile si drepturile expeditorului

Art. 12. - (1) Expeditorul se obliga sa predea titeiul, gazolina, condensatul si etanul lichid în conditiile de calitate prevazute în anexa nr. 1.

(2) In situatii deosebite (timp nefavorabil, avarii la instalatiile de tratare, lipsa dezemulsionantilor), se vor putea admite derogari de la conditiile de calitate prevazute în anexele la normele cuprinse în anexa nr. 1, la cererea scrisa a expeditorului, cu plata de catre acesta a costurilor suplimentare generate astfel.

(3) Costurile suplimentare vor fi stabilite de transportator pe baza de documente justificative si vor fi facturate expeditorului. Termenul de scadenta a facturii este de........zile.

Art. 13. - (1) Expeditorul se obliga sa asigure stocul de operare necesar transportului de la punctele de primire la punctele de predare a cantitatilor prevazute în anexa nr. 3, în cazul în care transportatorul nu detine stocuri de operare pe relatia respectiva, conform art. 7, sau stocul de operare respectiv este proprietatea unui tert. Cantitatile aferente stocurilor de operare respective vor fi acceptate de expeditor pe baza fundamentarilor justificative ale transportatorului.

(2) La cuplarea tronsoanelor noi de conducte realizate de transportator prin programele proprii de reparatii capitale si modernizare, expeditorii detinatori ai stocului de operare vor completa stocul cu cantitatile de produse fundamentate de transportator în vederea reluarii pomparii.

Art. 14. - (1) In cazul unor avarii pe conductele de gazolina si etan, expeditorul se obliga sa asigure stocarea gazolinei si etanului conform anexei nr. 5.

(2) In cazul unor avarii pe conductele de titei, expeditorul se obliga sa asigure stocarea titeiului în rezervoarele de receptie pentru.......ore.

Art. 15. -In situatia în care se recupereaza titeiul rezultat în urma avariilor, expeditorul se obliga sa primeasca titeiul transportat de transportator cu mijloace auto la punctele de primire, daca este cazul. La predarea titeiului se va încheia un proces-verbal în care se va mentiona cantitatea si calitatea titeiului primit. In cazul în care este necesara reconditionarea titeiului, costurile aferente acestei operatiuni se vor recupera de la transportator pe baza de documente justificative.

Art. 16. - (1) Expeditorul se obliga sa asigure efectuarea analizelor de laborator si emiterea rapoartelor de încercare cu privire la calitatea produselor, având ca referinta standardele prevazute în anexele la prezentul contract, în prezenta partilor interesate.

(2) Expeditorii care detin laboratoare proprii au obligatia sa le doteze în mod corespunzator.

Art. 17. - Expeditorul se obliga sa notifice transportatorului, în cazul opririlor programate, cu 30 de zile lucratoare înainte, situatiile în care rafinariile si rampele de descarcare sunt oprite, In caz contrar, expeditorul va suporta eventualele cheltuieli care sunt cauzate în totalitate din vina sa.

Art. 18. - (1) Expeditorul are obligatia sa asigure calibrarea rezervoarelor proprii la termenele prevazute de catre firme autorizate de Biroul Român de Metrologie Legala. Tabelele de calibrare a rezervoarelor utilizate vor fi lizibile si vor fi puse la dispozitia transportatorului. Rezervoarele trebuie sa întruneasca conditiile de functionare privind depunerile de slam, functionarea serpentinelor de încalzire cu abur (dupa caz) si a conductei de scurgere a apei tehnologice, sa asigure posibilitatea de sigilare a ventilelor de pe conductele tehnologice, precum si de sigilare si esantionare a probelor, sa fie dotate si întretinute conform normelor în vigoare privind tehnica securitatii, prevenirea si stingerea incendiilor si protectia mediului. Standardele relevante în acest sens sunt cele prevazute în anexele la prezentul contract.

(2) Expeditorul are obligatia ca pentru incintele lui sa propuna si sa încheie contracte sau conventii privind dotarea, utilizarea instalatiilor si respectarea normelor în vigoare privind tehnica securitatii, prevenirea si stingerea incendiilor si protectia mediului.

Art. 19. - (1) Expeditorul este obligat sa primeasca cu prioritate la descarcare titeiul si gazolina expediate de transportator prin rampele sale de încarcare, în cantitatile stabilite prin programul de transport.

(2) Daca din vina expeditorului apar stationari ale navetelor de titei, expeditorul va suporta eventualele cheltuieli suplimentare determinate de aceste stationari. Cheltuielile suplimentare vor fi transmise de transportator, pe baza documentelor justificative si a calculatiilor prezentate expeditorului. Expeditorul va transmite acceptul cheltuielilor suplimentare în termen de.....zile lucratoare de la comunicare; în caz contrar, transportatorul va considera acceptate cheltuielile solicitate.

(3)    Facturarea  de catre transportator a cheltuielilor suplimentare se va face în......zile de la expirarea termenului prevazut în alin. (2), termenul de scadenta a facturii fiind de...... zile de la primirea facturii.

Art. 20. - Expeditorul se obliga sa achite contravaloarea serviciilor prestate, în conditiile si la termenele stabilite în cap. VI si VII.

Art. 21. - Expeditorul are dreptul sa conteste balanta de transport al produselor în maximum ......zile lucratoare de la primirea acesteia. Neexercitarea acestui drept în termenul prevazut presupune ca balanta a fost acceptata.

Art. 22. - Expeditorul este obligat sa prezinte la transportul titeiului de import numai titei liber la pompare. In acest scop, la punctul de primire, expeditorul sau persoana desemnata sa predea titeiul va prezenta documentul „Instiintare scrisa" ori „Telefonograma de propunere de predare", care va cuprinde: proprietarul titeiului, numarul rezervorului, cantitatea libera la pompare, punctul de destinatie.

Art. 23. - Expeditorul si transportatorul vor încheia conventii de încarcare-descarcare, în conformitate cu fluxul proceselor tehnologice în rampele proprii de încarcare-descarcare.

Art. 24. - Expeditorul este obligat sa transmita transportatorului documentele cuprinse în anexa nr. 6 la termenele stabilite în aceasta.

Art. 25. - Expeditorul garanteaza pe propria raspundere ca titeiul, gazolina, condensatul si etanul lichid nu fac obiectul unui litigiu si ca sunt libere de orice sarcini. In caz contrar, expeditorul este obligat sa înstiinteze transportatorul, acesta nefiind obligat sa accepte transportul produsului care este obiect de litigiu.

Art. 26. - (1) Expeditorul are obligatia ca pâna pe data de..........octombrie a fiecarui an sa prezinte transportatorului cantitatile estimative ale produselor care vor fi transportate anul urmator.

(2) La solicitarea scrisa a transportatorului, expeditorul se obliga sa receptioneze, în termen de........ore, titeiul adus la destinatie de catre transportator, daca titeiul îndeplineste conditiile de receptie stipulate în contract, sub sanctiunea platii unor penalitati în cuantum de.......% din valoarea serviciului de transport al cantitatii respective, pentru fiecare ora de întârziere.

Obligatiile si drepturile transportatorului

Art. 27. - (1) Transportatorul se obliga sa transporte prin conducta cantitatile de produse prevazute în anexa nr. 3 si sa le predea la destinatie în cel mult.....zile lucratoare de la primirea acestora.

(2)  In cazul în care transportatorul nu preda la destinatie produsele în cel mult ......... zile de la primirea acestora, expeditorul este în drept sa solicite daune-interese egale cu nivelul dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligatiilor bugetare, stabilite conform reglementarilor în vigoare la acea data, calculate asupra valorii prestatiilor de transport neefectuate în termenul prevazut. Acestea vor fi transmise de expeditor, pe baza documentelor justificative si a calculatiilor prezentate transportatorului. Facturarea acestora de catre expeditor, în baza acceptului transportatorului, se face în termen de........zile de la transmitere. Transportatorul va achita factura în termen de  ....... zile de  la  primirea ei, confirmata de documentul postal de remitere.

(3) Pentru cazul în care titeiul si gazolina sunt transportate pe calea ferata sau combinat pe conducte si calea ferata, partile contractante vor conveni programe de transport si termene compatibile cu normele de transport pe calea ferata.

Art. 28. - (1) Transportatorul se obliga sa primeasca, sa transporte si sa predea cantitatile zilnice de titei, gazolina, condensat si etan lichid conform programului stabilit cu expeditorul.

(2)   Transportatorul raspunde de cantitatea si calitatea (conform anexei nr. 1) titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid din momentul primirii de la expeditor si pâna în momentul predarii la destinatie, influentate de consumul tehnologic.

(3)  Transportatorul se obliga sa asigure cazane de cale ferata goale în rampele de încarcare si sa optimizeze încarcarea si transportul produselor astfel încât sa se asigure cazane de cale ferata pline în rampele de descarcare ale expeditorului, la nivelul capacitatii acestora de descarcare conform conventiilor de încarcare-descarcare.

Art. 29. - Transportatorul se obliga sa actioneze în mod corespunzator pentru remedierea eventualelor avarii.

Art. 30. - Transportatorul este obligat sa transmita expeditorului documentele cuprinse în anexa nr. 6 la termenele stabilite în aceasta.

Art. 31. - (1) Transportatorul are obligatia sa asigure calibrarea rezervoarelor proprii la termenele prevazute de catre firme autorizate de Biroul Român de Metrologie Legala. Rezervoarele trebuie sa întruneasca conditiile de functionare privind depunerile de slam, functionarea serpentinelor de încalzire cu abur (dupa caz) si a conductei de scurgere a apei tehnologice, sa asigure posibilitatea de sigilare a ventilelor de pe conductele tehnologice, precum si de sigilare si de esantionare a probelor, sa fie dotate si sa le întretina conform normelor în vigoare privind tehnica securitatii, prevenirea si stingerea incendiilor si protectia mediului. Standardele relevante în acest sens sunt cele prevazute în anexele la prezentul contract.

(2)  Transportatorul are obligatia ca pentru incintele lui sa propuna si sa încheie contracte sau conventii privind dotarea, utilizarea instalatiilor si respectarea normelor în vigoare privind tehnica securitatii, prevenirea si stingerea incendiilor si protectia mediului.

(3)  Transportatorul are obligatia, daca detine laboratoare proprii, sa le doteze în mod corespunzator.

Art. 32. - (1) In termen de ...... zile lucratoare de la încheierea lunii, precum si la încetarea contractului, din orice motiv, transportatorul va întocmi si va prezenta expeditorului balanta (miscarea) produselor transportate, conform anexelor nr. 7.1 si 7.2, având la baza procesele-verbale de predare-primire. Procesele-verbale de predare-primire se întocmesc si se semneaza de expeditor si transportator pe baza bonurilor provizorii si a rapoartelor de încercare.

(2) In cazul în care expeditorul contesta în mod justificat balanta, transportatorul va întocmi si va prezenta expeditorului balanta refacuta în termen de 4 zile lucratoare de la primirea contestatiei.

Art. 33. - Transportatorul se obliga sa anunte cu minimum 30 de zile calendaristice înainte reviziile si reparatiile programate pentru echipamentele si instalatiile de transport.

Art. 34. - Transportatorul va analiza toate solicitarile de transport primite si va decide înainte de data de 30 noiembrie a fiecarui an, conform conditiilor si procedurilor stabilite, daca aproba cererile primite. Decizia incluzând optiunile selectate în mod corect si nediscriminatoriu, cu motivarea acestora, se va notifica în scris fiecarui solicitant.

Art. 35. - Transportatorul nu este obligat sa presteze servicii de transport al produselor atunci când:

a) nu exista capacitate disponibila în conductele Sistemului national de transport, în raport cu programul de transport al titeiului, gazolinei, condensatului si etanului si cu rutele solicitate. In cazul în care nu exista suficienta capacitate disponibila pentru a transporta întreaga cantitate solicitata, transportatorul va informa expeditorul, iar acesta va putea sa îsi modifice cererea în mod corespunzator;

b)  exista considerente de ordin tehnic, operational sau de siguranta care ar putea afecta exploatarea Sistemului national de transport al produselor prin conducte;

c) calitatea produselor solicitate a fi transportate nu respecta:

-  specificatiile de calitate ale transporturilor de produse contractate;

-  specificatiile de pompabilitate corespunzatoare pentru conductele Sistemului national de transport;

- calitatea transporturilor de produse solicitate, carora li s-a acordat un nivel mai înalt de prioritate în cadrul cererii;

d)  capacitatea disponibila este necesara în vederea îndeplinirii unor obligatii pentru prestarea unor servicii publice de catre transportator conform legislatiei în vigoare;

e) expeditorul nu si-a îndeplinit obligatiile financiare fata de transportator cu privire la serviciile de transport al produselor prestate anterior si nu prezinta garantii sau siguranta cu privire la obligatiile de plata viitoare;

f)  expeditorul sau entitatea împuternicita de acesta nu a prezentat documentul „Instiintare scrisa" sau „Telefonograma de propunere de predare";

g) expeditorul nu asigura capacitati de descarcare la nivelul programelor stabilite pentru cantitatile transportate pe calea ferata.

Art. 36. - Transportatorul are dreptul sa sisteze toate operatiunile privind prestarea serviciilor de transport în conditiile mentionate la art. 10 alin. (2).

CAPITOLUL IX

Raspunderea contractuala

Art. 37. - Daca din vina dovedita a expeditorului se ajunge la deteriorarea conductelor sau a instalatiilor sistemului de transport, transportatorul nu poate fi raspunzator fata de expeditor pentru nicio întârziere, deteriorare ori pierdere a produselor pe timpul transportului.

Art. 38. - (1) Expeditorul are obligatia sa despagubeasca transportatorul pentru orice pierdere sau cheltuiala dovedita de transportator, care este din vina sa ori s-a produs ca urmare a nerespectarii prevederilor prezentului contract.

(2) Transportatorul are obligatia sa despagubeasca expeditorul pentru orice pierdere sau cheltuiala dovedita de expeditor, care este din vina sa ori s-a produs ca urmare a nerespectarii prevederilor prezentului contract.

Art. 39. - Dupa semnarea cumulativa a documentelor de receptie a produselor (bon provizoriu si raport de încercare la punctul de primire), raspunderea cantitativa si calitativa trece în sarcina transportatorului pâna la predarea lor la destinatie pe baza documentelor de receptie (bon provizoriu si raport de încercare), moment în care raspunderea cantitativa si calitativa trece în sarcina expeditorului.

Art. 40. - Transportatorul raspunde de integritatea produselor transportate. Orice eveniment care conduce la pierderi aparute pe parcursul executarii prestatiei de catre acesta, daca nu este în culpa expeditorului, se imputa transportatorului.

CAPITOLUL X

Reclamatii

Art. 41. - Partile vor transmite în scris, în termen de 5 zile lucratoare de la receptia titeiului, gazolinei, condensatului sau etanului, reclamatiile în legatura cu calitatea acestora. Confirmarea reclamatiei se va face prin analizarea probelor-martor sigilate si pastrate. Neexercitarea acestui drept în termenul prevazut presupune însusirea de catre parti a rezultatelor de la receptia produsului.

CAPITOLUL XI

Clauze speciale

Art. 42. - Prezentul contract este sub incidenta legii române.

Art. 43. - Partile contractante se obliga sa respecte confidentialitatea prezentului contract.

Art. 44. - Arhivarea documentelor pe baza carora se întocmeste balanta (miscarea) de transport al produselor se face de ambele parti, conform normelor specifice de pastrare a documentelor.

Art. 45. - Niciuna dintre prevederile prezentului contract nu va fi destinata stabilirii unei relatii de subordonare între parti, fiecare parte fiind în întregime responsabila pentru obligatiile care îi incumba conform contractului.

Art. 46. - Receptiile se vor face în intervalul orar 8,00-16,00 al zilei. Situatiile exceptionale vor fi anuntate transportatorului prin fax.

Art. 47. - Partile contractante se vor informa reciproc, în forma scrisa, cu cel putin ........zile înaintea luarii masurilor tehnice, organizatorice si de restructurare cu impact asupra activitatii de transport, pentru a se pune de acord asupra activitatilor curente si viitoare.

Art. 48. - Nerespectarea obligatiilor asumate prin prezentul contract atrage raspunderea partilor contractante conform dispozitiilor legale.

Art. 49. - Litigiile aparute în cursul derularii prezentului contract se rezolva pe cale amiabila, iar în caz contrar vor fi supuse spre solutionare instantelor de drept comun competente, în conformitate cu prevederile Codului de procedura civila.

Art. 50 - Orice modificare a conditiilor prezentului contract se va face prin act aditional însusit de ambele parti.

Art. 51. - Forta majora apara de raspundere partea care o invoca si se comunica celeilalte parti contractante în termen de 5 zile, iar în urmatoarele 15 zile trebuie transmise documentele care sa ateste evenimentele respective, astfel cum au fost convenite de parti. Forta majora exonereaza partile contractante de îndeplinirea obligatiilor asumate pe toata perioada în care aceasta actioneaza. Indeplinirea prezentului contract va fi suspendata în perioada de actiune a fortei majore, dar fara a prejudicia drepturile ce li se cuvin partilor pâna la aparitia acesteia.

Art. 52. - Denuntarea unilaterala a contractului se poate face de catre partea interesata cu un termen de preaviz de 60 de zile fata de data la care aceasta devine operationala.

Art. 53. -Anexele nr. 1, 2, 3, 3.1, 4, 5, 6, 7.1 si 7.2 fac parte integranta din prezentul contract. Prezentul contract a fost încheiat la data de ........, în doua exemplare, cu anexe, câte unul pentru fiecare parte contractanta, si intra în vigoare la data de.............

Expeditor

Director general,

..........................

Director economic,

..........................

Oficiul juridic,

..........................

Transportator

Director general,

..........................

Director economic,

..........................

Oficiul juridic,

..........................

ANEXA Nr. 1

la contractul-cadru

NORME

privind calitatea, receptia si predarea titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid

Calitatea

1.  Expeditorul va prezenta la semnarea contractului fisele de calitate ale produselor ce urmeaza sa fie transportate (anexele A1-A4, care fac parte integranta din prezentele norme).

2.  Transportatorul va preda la destinatie produsele primite de la expeditor în parametrii de calitate cu care acestea au fost preluate, tinându-se cont de eventualele amestecuri cu stocul de operare existent în conducte, de stocul din rezervoarele de primire din rafinarii, de abaterile admise ale determinarilor calitative, precum si de modificarile acelor parametri de calitate ce pot aparea independent de actiunea transportatorului.

3. In cazul în care pe aceeasi conducta se transporta mai multe sortimente de titei, la destinatie se va preda sortimentul de titei cel mai apropiat de cel preluat pentru pompare.

Conditii de pompabilitate

a) Pentru titeiul din import

1. Expeditorul va preda transportatorului pentru pompare titei care la receptie trebuie sa îndeplineasca urmatoarele conditii:

-  temperatura de congelare = cu 7°C mai mica decât temperatura minima a solului, masurata pe traseul conductei;

- viscozitatea la temperatura minima a solului:

cst. maxim =

2.  Temperatura solului masurata pe traseul conductei va fi comunicata zilnic de transportator expeditorului, pentru ca acesta sa pregateasca titeiul conform conditiilor prevazute la pct. 1.

3. Conditia de omogenitate:

• pentru receptia rezervoarelor cu titei omogen (diferenta de densitate între probele de nivel superior, mijloc si aspiratie se încadreaza în limitele de +/-5 kg/m3), se constituie proba compusa din cele 3 probe individuale prin amestecare proportionala, determinându-se caracteristicile titeiului;

• pentru receptia rezervoarelor cu titei neomogen (diferenta de densitate între probele de nivel superior, mijloc si aspiratie nu se încadreaza în limitele de +/-5 kg/m3), se recolteaza probe punctuale de la nivelele intermediare sau echidistante, astfel încât sa fie prinse toate straturile. Din probele punctuale se constituie proba compusa, pe baza careia se determina caracteristicile titeiului. De asemenea, se determina densitatea si pentru probele intermediare;

•  se verifica continutul de apa la proba de aspiratie, care trebuie sa fie de maximum 1% (conditia de receptie a titeiului).

b) Pentru titeiul din tara

Pentru asigurarea pomparii pe conducta a titeiurilor parafinoase, acestea trebuie sa îndeplineasca conditia de pompabilitate privind punctul de congelare (minimum 7°C sub temperatura solului masurata pe traseul conductei).

Receptia si predarea

a) Pentru transportul pe conducta

1.  Primirea produselor din productia interna de la punctele de primire se va face numai pe timpul zilei, prin receptie la intervalele prevazute în anexa B, care face parte integranta din prezentele norme, întocmita de expeditor de comun acord cu transportatorul.

2. Primirea titeiului din import în punctul de primire Societatea Comerciala OIL TERMINAL - S.A. se face la solicitarea acesteia, de regula pe timpul zilei, pe baza de „Instiintare scrisa" sau „Telefonograma de propunere la predare", care trebuie sa cuprinda urmatoarele: proprietarul titeiului, numarul rezervorului, cantitatea libera la pompare, punctul de destinatie al transportului.

3. Inainte de umplerea rezervorului în vederea receptiei se izoleaza conducta de legatura dintre parti, prin închiderea si sigilarea ventilelor. Violarea sigiliilor atrage raspunderea legala pentru partea vinovata.

4.    Receptia calitativa si cantitativa a produselor se efectueaza în rezervoarele si laboratoarele expeditorului sau transportatorului, cu respectarea standardelor de referinta, prevazute în anexele C1-C4, care fac parte integranta din prezentele norme prezentele norme.

5.  In cazul în care transportatorul/expeditorul va pune în functiune sisteme automate de masura a livrarilor de titei (skiduri de masura), partile vor agrea si vor întocmi proceduri de lucru si masurare în conformitate cu standardele românesti si/sau internationale, în care se vor specifica modul de determinare a cantitatii de titei, gazolina, condensat si etan livrate/primite.

6.  Transportatorul împreuna cu expeditorul vor întocmi: raportul de încercare, bonul provizoriu, procesul-verbal de predare-primire, în doua exemplare semnate de cele doua parti, conform anexelor D1-D5, care fac parte integranta din prezentele norme prezentele norme.

7. Predarea catre terti a titeiului si gazolinei se face de catre transportator numai la comunicarea scrisa a expeditorului si cu acordul partilor. Transportatorul va transmite procesul-verbal de predare-primire expeditorului pentru facturare.

8.  In vederea receptiei se vor esantiona probe de catre transportator, în prezenta expeditorului.

9. Din rezervoarele receptionate se va pastra la transportator sau expeditor, dupa caz, câte o proba-martor de un litru, sigilata de ambele parti, timp de 30 de zile de la receptie, pentru analiza în caz de reclamatie. In caz de litigiu, analiza se efectueaza la un laborator stabilit de comun acord de ambele parti contractante. In situatia în care prin analiza probei-martor reclamatia se dovedeste întemeiata, partea în culpa suporta consecintele. Recipientele pentru probe vor fi asigurate de cei care pastreaza probele.

10.  Predarea etanului la destinatie se face prin contorul transportatorului. Pentru eliminarea neconcordantelor, prin grija partilor vor fi verificate cele 3 aparate (al expeditorului, al transportatorului si al destinatarului).

11.   Expeditorul împreuna cu transportatorul vor verifica calitatea etanului lichid, care trebuie sa corespunda fisei de calitate eliberate de expeditor la predare catre transportator. Eventualele neconcordante vor fi rezolvate de comun acord.

b) Pentru transportul pe calea ferata

1. Receptia cantitativa a titeiului si gazolinei ce se transporta pe calea ferata se poate face astfel:

• la rezervoare, înainte si dupa transvazarea în/din vagoane, respectându-se instructiunile în vigoare prevazute în anexele C1 si C2;

•  la cazane, prin cântarirea vagoanelor-cisterna la plin si la gol pe cântare pod-bascula, în prezenta expeditorului si a transportatorului, întocmindu-se fisa de cântar, în care se consemneaza: numerele cazanelor, cantitatea bruta determinata prin cântarire si tara înscrisa pe tablita fiecarui vagon-cisterna.

2.  Receptia calitativa a titeiului si gazolinei se face de catre expeditor, în prezenta transportatorului, prin recoltarea probelor din vagoane-cisterna, cu întocmirea raportului de încercare.

Pe baza raportului de încercare si a fisei de cântar se întocmeste procesul-verbal de predare-primire a titeiului sau gazolinei, pentru un lot (o naveta) de cazane, care se semneaza de catre expeditor si transportator.

Procesul-verbal de predare-primire a titeiului sau gazolinei va contine urmatoarele date:

- cantitatea bruta, determinata prin diferenta la cântarire între gol si plin;

-  cantitatea totala de impuritati (apa, sedimente, sare), determinata pe baza raportului de încercare;

- cantitatea neta, rezultata ca diferenta între cantitatea bruta determinata prin cântarire si cantitatea totala de impuritati.

Când nu exista posibilitatea de transvazare într-un rezervor sau de cântarire pe pod-bascula, se determina volumul de titei prin calibrare. Standardul de referinta privind stabilirea cantitatii de titei este SR 1165/2004.

Expeditor,

..........................

Transportator,

..........................

ANEXA  A1

la norme

UNITATEA........................

Fisa de calitate a titeiului

Sortimentul

Continutul maxim în apa +

impuritati mecanice (% m/m)

% m/m cloruri

Congelare pacura

A1 Vest

max. 0,06

sub-15°C

A3 Vest

max. 0,06

sub-15°C

A3 Rest

max. 0,06

sub-15°C

A3 Sel.

max. 0,06

sub -30°C

A3 Nesel

max. 0,06

sub-15°C

A3 Videle

max. 0,06

sub -30°C

A3 Ind.

max. 0,06

sub -30°C

A3 Suplac

max. 0,06

sub -30°C

B (Olt, Rest)

max. 0,06

între-15 si 18°C

C (Mold, Rest)

max. 0,06

peste +18°C

C Sel

max. 0,06

peste +18°C

C Rest leb.

max. 0,06

peste +18°C

Expeditor,

..........................

Transportator,

..........................

ANEXA A2

la norme

UNITATEA........................

Fisa de calitate a gazolinei

Caracteristica Densitate

Valoarea admisa max. 0,650

Standardele de referinta privind metoda de încercare NT 312-0

Continut de apa

max. 50 ppm

SR ISO 10101-2:1995

Presiune de vapori la 37,8°C

max. 15 bari

NT 312-0

Temperatura finala de distilare

max. 215°C

SR EN ISO 3405:2003

Compozitie, continut C1-C3

max. 30% v/v

SR EN ISO 6974-3:2002

Expeditor,

..........................

Transportator,

..........................

ANEXA A3

la norme

UNITATEA........................

Fisa de calitate a etanului lichid

Componenti C1

Limita max.

% m/m 3

C2

min.

32

C3

max.

43

IC4

max.

13,5

IC4

min.

12,5

C5+

max.

1

CO2

max.

3

Expeditor,

..........................

Transportator,

..........................

ANEXA A4

la norme

UNITATEA......................

Fisa de calitate a etanului lichid

Caracteristica

Valoarea admisă

Standardele de referinţă privind metoda de încercare

Densitate la 15°C

0,720-0,750 g/cm3

SR EN ISO 3675:2002 SR EN ISO 12185:2002

Conţinut impurităţi:

- apă

SR EN ISO 9029:2002

- mecanice+apă

max. 1% m/m

SR ISO 9030:1995

Cloruri

max. 0,06% m/m

STAS 1166-89

Distilare

la 100°C max. 21% v/v 200°C max. 80% v/v

SR EN ISO 3405:2003

Expeditor,

..........................

Transportator,

..........................

ANEXA B

la norme

UNITATEA........................

Puncte de predare-primire a titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid si periodicitatea predarii

Nr. crt.

Locatia

Punctul de predare

Produsul

Estimat t/zi

Perioada de receptie

0

1

2

3

4

5

Expeditor,

..........................

Transportator,

..........................

ANEXA C1 la norme

UNITATEA..........................

Lista ce cuprinde operatiile care se efectueaza la receptia titeiului din tara

Nr. crt.

Operaţiunea

Standardele de referinţă privind metoda de încercare

1.

Măsurarea stocului, temperaturii ţiţeiului din rezervor şi calculul cantităţii

SR 1165:2004

2.

Eşantionarea probelor

SREN ISO 3170:2004

3.

Determinarea densităţii

SR EN ISO 3675:2002

4.

Determinarea densităţii

SR EN ISO 12185:2002

5.

Determinarea conţinutului de apă şi sediment

SR ISO 9030:1995

6.

Determinarea conţinutului de apă

SR EN ISO 9029:2002

7.

Determinarea conţinutului de cloruri

STAS 1166-89

8.

Determinarea punctului de congelare

STAS 39-80

9.

Determinarea viscozităţii cinematice

SREN ISO 3104:2002

Expeditor,

...........................

Transportator,

...........................

ANEXA C2

la norme

UNITATEA........................

Lista ce cuprinde operatiile care se efectueaza la receptia gazolinei

Nr. crt.

Operaţiunea

Standardele de referinţă privind metoda de încercare

1.

Determinarea densităţii

NT 312-0

2.

Determinarea presiunii de vapori la 37,8°C

NT 312-0

3.

Determinarea umidităţii*)

SR ISO 10101-2: 1995*)

Expeditor,

...........................

Transportator,

...........................

*) Proba de gazolina se recolteaza în bomba la presiunea din tanc, dupa care se reconditioneaza prin destindere la presiunea atmosferica cu dirijarea gazelor prin trape cu alcool absolut.

ANEXA C3

la norme

UNITATEA....................

Lista ce cuprinde operatiile care se efectueaza la receptia condensatului

Nr. crt.

Operaţiunea

Standardele de referinţă privind metoda de încercare

1.

Măsurarea stocului, temperaturii ţiţeiului din rezervor si calculul cantităţii

SR 1165:2004

2.

Eşantionarea probelor

SR EN ISO 3170:2004

3.

Determinarea densităţii

SR EN ISO 3675:2003

4.

Determinarea densităţii

SR EN ISO 12185:2002

5.

Determinarea conţinutului de apă şi sediment

SR ISO 9030:1995

6.

Determinarea conţinutului de apă

SR EN ISO 9029:2002

7.

Determinarea conţinutului de cloruri

STAS 1166-89

Expeditor,

........................

Transportator,

........................

ANEXA C4

la norme

UNITATEA........................

Lista ce cuprinde operatiile care se efectueaza la receptia titeiului din import

Nr. crt.

Operaţiunea

Metoda de încercare*)

1.

Măsurarea stocului, temperaturii ţiţeiului din rezervor şi calculul cantităţii nete

2.

Eşantionarea probelor

3.

Determinarea densităţii

4.

Determinarea conţinutului de apă prin metoda distilării

5.

Determinarea conţinutului de cloruri

6.

Determinarea punctului de congelare

7.

Determinarea viscozităţii cinematice

8.

Determinarea sedimentului prin extracţie

9.

Determinarea conţinutului de sulf

*) Standardele de referinta privind metoda de încercare vor fi convenite de parti.

Expeditor,

..............................

Transportator,

..............................

ANEXA D1

la norme

- Model de raport de încercare a titeiului din import -

UNITATEA.....................

Raport de încercare

nr.............data..........

Titei proba..............................din rezervor nr...........................

Predat de..................................................................................

Caracteristici

U.M.

Valoarea admisa

Valoarea determinata

Metoda de încercare

Temperatura titei în laborator

°C

Densitate titei la temperatura din laborator

g/cm3

Densitate la 15°C în vid

g/cm3

Densitate la 15°C în aer

g/cm3

Viscozitate la temperatura solului

Cst.

Continut de sulf

% m/m

Temperatura de congelare

°C

Continut de impuritati

Apa

% m/m

Sediment

% m/m

Cloruri

% m/m

Total impuritati

% m/m

Expeditor,

..............................

Transportator,

..............................

- Model de raport de încercare a titeiului din tara -

UNITATEA.....................

Raport de încercare

nr.............data..........

Titei proba..............................din rezervor nr...........................

Predat de..................................................................................

Caracteristici

U.M.

Valoarea admisa

Valoarea determinata

Metoda de încercare

Temperatura titei în laborator

°C

Densitate titei la temperatura din laborator

g/cm3

Densitate la 15°C în vid

g/cm3

Densitate la 15°C în aer

g/cm3

Continut de impuritati

Apa

% m/m

Sediment

% m/m

Cloruri

% m/m

Total impuritati

% m/m

Expeditor,

..............................

Transportator,

..............................

ANEXA D2

la norme

- Model de raport de încercare a gazolinei -

UNITATEA...............................

Raport de încercare

nr.............data..........

Gazolina proba..............................................din rezervor (tanc) nr...............................

Predat de..............................................................

Caracteristici

U.M.

Valoarea admisa

Valoarea determinata

Metoda de încercare

Densitate

g/cm3

Presiune de vapori la......

bar

Temperatura finala

°C

Compozitie

% v/v

Continut de apa

ppm

Expeditor,

..............................

Transportator,

..............................

ANEXA D3

la norme

            Depozitul..............................................................................

Bon provizoriu nr................................................................

Pentru rezervorul nr....................

Rezervor plin

Predator................................................................................................................

Primitor.................................................................................................................

Data.................................

Ora...................................

Nr. crt.

Caracteristici

U.M.

Valoarea determinata

1.

Inaltime stoc

cm

2.

Temperatura rezervor

°C

3.

Factor corectie volum

Am predat

Am primit

Rezervor stoc „la gol"

Predator................................................................................................................

Primitor.................................................................................................................

Data.................................

Ora....................................

Nr. crt.

Caracteristici

U.M.

Valoarea determinata

1.

Inaltime stoc

cm

2.

Temperatura rezervor

°C

3.

Factor corectie volum

Am predat

Am primit

ANEXA D4

la norme

Proces-verbal de predare a gazolinei nr.......................................

din data..............................................

Expeditor...........................................

Tanc sau rezervor

Calibrare L. cm

Datele receptiei

Stoc

Masura

Cantitati

Cm

Densitatea

Temperatura °C

Litri

Kg

Kg receptie

Gol

Plin

Gol

Plin

Gol

Plin

Gol

Plin

Gol

Plin

TOTAL:

Predator,

..............................

Primitor,

..............................

ANEXA D5

la norme

Depozit...................

PROCES-VERBAL

de predare-primire a titeiului

nr............data...........

Expeditor..................................

Rezervor nr.

Masura

rezervor

[cm]

Temperatura

rezervor

(°C)

Nr. raportului

de încercare

Densitatea

la 15 *Caer

(g/cm3)

Impuritati

totale (%

m/m)

Volum

total

calibrare

(litri)

Deplasare

capac

(litri)

Volum

total corectat

(litri)

Factor de

corectie

volum

(tab. 54A)

Volum brut (litri)

Cantitate bruta (kg)

Cantitate

impuritati

(kg)

Cantitate neta (kg)

7-8

7x10 9x10

5x11

12x6

100

12-13

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Plin

Gol

Diferenta

Observatii.............................................................................................................

Conform B.P. nr.......................................

NOTA:

Rubricile 8 si 9 sunt valabile în cazul rezervoarelor cu capac plutitor. Pentru rezervoarele cu capac plutitor 11 = 9x10.

Predator,

..............................

Primitor,

..............................

Vizat

Inspector,

..............................

ANEXA Nr. 2

la contractul-cadru

DEFINITII

Act aditional - actul scris, încheiat între partile contractante, prin care se aduc modificari sau completari contractului.

An calendaristic - perioada de 12 luni începând cu 1 ianuarie si încheindu-se la 31 decembrie.

An contractual- perioada de 12 luni calculate de la data intrarii în vigoare a contractului.

Balanta - documentul care reflecta evolutia cantitatilor de titei primite, pompate si predate pe o perioada determinata.

Bon provizoriu - documentul primar de primire si predare a titeiului care atesta parametrii initiali (înaltimea lichidului, temperatura, densitatea, impuritatile mecanice si continutul de sare), care vor fi folositi ulterior pentru determinarea masei nete (kg).

Raport de încercare - certificatul de calitate care atesta proprietatile fizico-chimice ale titeiului care va fi transportat.

Contract - actul juridic încheiat între expeditor si transportator pentru transportul titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid.

Condensat - amestec de hidrocarburi lichide, constituite din produse cu tensiune joasa de vapori, care trebuie transportat de la punctele de primire la punctele de predare la anumiti parametri de presiune si temperatura.

Consum tehnologic normat - cota procentuala din cantitatea primita, admisa de partile contractante ca pierdere pe timpul transportului.

Consum tehnologic efectiv - cantitatea de produs determinata la inventarierea stocului, tinându-se seama de cantitatile primite, cantitatile predate si stocul initial de titei.

Densitate - masa pe unitate de volum la 15°C sau la 20°C, exprimata în g/cm3.

Durata contractului - perioada pentru care se încheie contractul.

Expeditor- persoana care, în nume propriu si pe seama sa sau în numele si pe seama unui tert, încheie contractul de transport al titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid.

Etan - o hidrocarbura obtinuta prin separarea gazelor de sonda, care trebuie transportata sub forma lichida de la punctul de primire la punctul de predare la anumiti parametri de presiune si debit.

Forta majora - evenimentul independent de vointa partilor, imprevizibil si insurmontabil, aparut dupa încheierea contractului, care determina disparitia bunurilor sau împiedica partile sa îsi execute obligatiile asumate.

Gazolina - fractiune petroliera lichida, sub presiune, cuprinzând hidrocarburi C1 ÷ C15, rezultata din degazolinarea gazelor prin diferite procedee.

Notificare - orice comunicare având legatura cu contractul, facuta în scris celeilalte parti si transmisa prin fax sau scrisoare recomandata. Data notificarii este data confirmarii de primire a faxului sau data depunerii la posta a scrisorii recomandate.

Parti contractante - expeditorul si transportatorul.

Proces-verbal de predare-primire - documentul care atesta calitatea si cantitatea titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid predate, respectiv primite.

Produse - titei, gazolina, condensat si etan lichid.

Program de transport - programul cu cantitatile contractate de expeditor în vederea transportului.

Punct de primire - locul nominalizat de expeditor, în care transportatorul primeste cantitativ si calitativ titeiul, gazolina, condensatul si etanul lichid.

Punct de predare - locul nominalizat de expeditor, în care transportatorul preda cantitativ si calitativ titeiul, gazolina, condensatul si etanul lichid.

Rafinarii oprite - nefunctionarea acestora, determinata de reviziile si opririle prevazute sa aiba loc la instalatiile de prelucrare si la rampele de descarcare.

Sistem national de transport - ansamblul actual de conducte si statii de pompare, precum si instalatiile, echipamentele si dotarile aferente, care asigura transportul titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid între punctele de primire si punctele de predare.

Stoc de operare - acel produs corespunzator volumului interior al conductei si stocului mort din rezervoare care are caracter de permanenta si nu face obiectul transportului.

Stoc mort din rezervor- volumul de produs corespunzator nivelului din rezervor care nu mai poate fi pompat.

Stoc fizic - cantitatea de titei, gazolina, condensat si etan lichid existenta în conducte, rezervoare sau cazane de cale ferata aflata în proprietatea expeditorului si/sau a transportatorului.

Slam - deseu periculos de natura organica si anorganica care se separa de titei si se depune în rezervor în urma procesului de depozitare.

Tert - persoana în numele si pe seama careia, în baza împuternicirii primite, expeditorul exercita drepturile si îndeplineste obligatiile potrivit clauzelor contractuale.

Transport- activitatea de primire, conditionare, pompare si predare a titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid.

Transportator- persoana juridica româna care efectueaza primirea, depozitarea, transportul si predarea titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid la rafinarie.

Titei - amestec de hidrocarburi lichide care se poate încadra în sortimentele parafinos, semiparafinos si asfaltos, ce trebuie transportat de la punctele de primire la punctele de predare la anumiti parametri de presiune si temperatura.

Titei liber la pompare - titei degrevat de orice sarcini, inclusiv cele fiscale.

Trimestru - perioada de 3 luni consecutive a anului calendaristic, începând cu 1 ianuarie.

Expeditor,

……………………..

Transportator,

……………………..

ANEXA Nr. 3

la contractul-cadru

UNITATEA........................

PROGRAM   DE   TRANSPORT

pentru anul................

-tone-

Nr. crt.

Punctul

de primire

Sortimentul

Punctul

de predare

Total an

Ianuarie

Februarie

Martie

Aprilie

Mai

Iunie

Iulie

August

Septembrie

Octombrie

Noiembrie

Decembrie

Expeditor,

……………………..

Transportator,

……………………..

ANEXA Nr. 3.1

la contractul-cadru

UNITATEA........................

PROGRAM   DE TRANSPORT  AL TITEIULUI  SI GAZOLINEI CU  CAZANE

pentru anul..................

Sucursala

Schela

Rampa de încarcare

Calitatea

Anul (tone)

Media (tone/zi)

Destinatia

Expeditor,

……………………..

Transportator,

……………………..

ANEXA Nr. 4

la contractul-cadru

UNITATEA........................

LIMITELE   MAXIME  ANUALE

admise drept consumuri tehnologice normate pentru activitatile de primire, depozitare, transport si predare a titeiului, gazolinei si condensatului

- titei din tara

=...............%

- titei marin

=...............%

- titei din import

=............%

- gazolina

=............%

- condensat

=............%

Expeditor,

……………………..

Transportator,

……………………..

ANEXA Nr. 5

la contractul-cadru

UNITATEA........................

SITUATIA

privind spatiul de depozitare a gazolinei si a etanului în caz de avarii

Nr. crt.

Produsul

Punctul de depozitare

Capacitatea (t)

Expeditor,

……………………..

Transportator,

……………………..

ANEXA Nr. 6

la contractul-cadru

UNITATEA........................

LISTA

cuprinzând documentele si termenele de transmitere

Nr.

crt.

Denumirea documentului

Termenul de transmitere

Intocmit de

1.

Predarea titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid

a doua zi a decadei

transportator

2.

Program de predare a produselor destinate prelucrarii

10 zile lucratoare înainte de începerea lunii

expeditor

3.

Graficul lunar al transportului titeiului si gazolinei cu cazane de cale ferata

cel mai târziu pe data de 5 pentru luna urmatoare

expeditor

4.

Graficul anual al transportului titeiului si gazolinei cu cazane de cale ferata

cel mai târziu pe data de 15 noiembrie pentru anul urmator

expeditor

5.

Balanta de transport al titeiului si gazolinei cu cazane de cale ferata, lunara si cumulat an

a opta zi lucratoare a lunii urmatoare

transportator

6.

Raport de sinteza privind activitatea de transport al titeiului pe conducta si cale ferata

zilnic (telefon/fax)

transportator

7.

Balanta de transport al produselor, lunara si la schimbarea pretului produselor si cumulat an

a opta zi lucratoare a lunii urmatoare

transportator

8.

Graficul de încarcare si sosire la destinatie a navetelor de cale ferata

saptamânal

transportator

Expeditor,

……………………..

Transportator,

……………………..

ANEXA Nr. 7.1

la contractul-cadru

BALANTA  (MISCAREA)

titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid

Nr. crt.

Locatia

A1 Vest

A3 Vest

A3 Rest

A3 Sel

A3 Nesel

A3 Videle

A3 Indep.

A3 Suplac

B

Olt

B

Rest

C Sel

C Mold.

C

Rest Leb.

C

Rest

Total

Condensat

Gazolina

Etan lichid

Stoc 1

Primiri

Primiri+stoc 1

Transfer 1

Total intrari

Total livrari

Terti

Pierderi

Transfer gazolina

Transfer 2

Total iesiri

Stoc 2 Conpet

Stoc 2 terti

Transportator,

……………………..

ANEXA Nr. 7.2

la contractul-cadru

BALANTA  (MISCAREA)

titeiului transportat pe reteaua de conducte pentru titeiul din import

Luna (kg)

Cumulat an (kg)

Stoc initial

Primit de la Societatea Comerciala OIL TERMINAL - S.A.

Primit + stoc

Transfer

Total intrari

Livrat la Rafinaria.............................

Consum tehnologic efectiv

Total iesiri

Stoc final

Transportator,

……………………..


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 163/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 163 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu