Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1614 din 26 septembrie 2006

privind aprobarea Regulamentului pentru organizarea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 816 din 3 octombrie 2006



In temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza prevederilor art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările ulterioare,

având în vedere prevederile art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 865/2006 privind aprobarea înfiinţării pe lângă Ministerul Finanţelor Publice a unei activităţi finanţate integral din venituri proprii,

ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calităţii de consultant fiscal, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Colectivul pentru organizarea examenului de atribuire a calităţii de consultant fiscal va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul finanţelor publice,

Doina-Elena Dascălu

ANEXA

REGULAMENT

pentru organizarea examenului de atribuire a calităţii de consultant fiscal

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal se organizează şi se desfăşoară în baza prevederilor art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările ulterioare, denumită în continuare ordonanţă.

Art. 2. - (1) Examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal se organizează de către Ministerul Finanţelor Publice.

(2) Prin ordin al ministrului finanţelor publice, se constituie Colectivul pentru organizarea examenului de atribuire a calităţii de consultant fiscal, denumit în continuare Colectiv, se numesc Comisia de examinare şi Comisia de soluţionare a contestaţiilor şi se stabilesc atribuţiile acestora.

Art. 3. - Ministrul finanţelor publice stabileşte prin ordin, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, data de susţinere şi locul desfăşurării examenului, precum şi locul de depunere a dosarelor de înscriere şi perioada în care se depun.

CAPITOLUL II

Organizarea şi desfăşurarea examenului

Art. 4. - (1) Pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal, conform prevederilor art. 4 din ordonanţă, candidaţii trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:

a)   să fie licenţiaţi ai unei facultăţi cu profil economic;

b)  să aibă o experienţă de minimum 5 ani în una dintre următoarele activităţi:

-  elaborarea şi aplicarea legislaţiei fiscale;

-  administrarea şi colectarea veniturilor publice;

-  controlul fiscal;

-  soluţionarea contestaţiilor în domeniul legislaţiei fiscale;

-  elaborarea şi aplicarea reglementărilor contabile;

-  activitatea financiar-contabilă;

c)  să nu aibă antecedente penale;

d)  să aibă capacitate deplină de exerciţiu;

e)  să promoveze examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal.

(2) In vederea susţinerii examenului, candidaţii depun dosarul de înscriere cuprinzând documentele care atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4 lit. a)-d) din ordonanţă.

(3) Dosarul de înscriere se depune la Ministerul Finanţelor Publice şi va conţine următoarele:

a)  cererea de înscriere la examen, prevăzută în anexa nr. 2;

b)  curriculum vitae;

c)  diploma de studii superioare, în copie legalizată, precum şi copii legalizate ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui;

d)  carnetul de muncă, în copie certificată de angajator sau în copie legalizată, după caz;

e)  actul de identitate, în copie;

f)   certificatul de cazier judiciar;

g)  adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie sau de instituţia medicală la care este înregistrat;

h)  trei fotografii 2/3 cm.

Art. 5. - Colectivul verifică dacă informaţiile furnizate de candidaţi, cu excepţia celor declarate pe propria răspundere, sunt complete şi corecte, iar în cazul în care se consideră că este necesar, poate solicita informaţii suplimentare, înainte de a decide cu privire la acceptarea sau respingerea dosarelor de înscriere.

Art. 6. - (1) La depunerea dosarului de înscriere, candidatul plăteşte conform prevederilor art. 5 din ordonanţă, în contul Ministerului Finanţelor Publice, o taxă de înscriere la examen.

(2) Candidaţilor înscrişi li se eliberează legitimaţia de examen prevăzută în anexa nr. 3.

Art. 7. - La intrarea în sala de examen şi pe parcursul desfăşurării examenului, candidatul trebuie să aibă asupra sa actul de identitate şi legitimaţia de examen.

Art. 8. - Colectivul afişează atât la locul de depunere a dosarului de înscriere, cât şi la locul de desfăşurare a examenului, cu cel puţin 48 de ore înaintea începerii acestuia, listele nominale ale candidaţilor înscrişi, indicându-se data şi ora începerii probei şi repartizarea pe săli a candidaţilor.

Art. 9. - (1) Candidaţii au obligaţia de a verifica exactitatea datelor înscrise în listele afişate şi de a sesiza imediat Colectivul cu privire la eventualele neconcordanţe între înregistrările din liste şi datele din documentele depuse la înscriere.

(2) Orice modificare a listelor afişate se face cu cel puţin 24 de ore înainte de începerea examenului.

Art. 10. - (1) Preşedintele Comisiei de examinare, cu 3 ore înainte de începerea examenului, numeşte responsabilul de sală şi repartizează membrii comisiei şi supraveghetorii pe săli, proporţional cu numărul candidaţilor din sălile respective.

(2)   Examenul se desfăşoară în săli în care se poate asigura aşezarea candidaţilor la distanţă corespunzătoare, păstrându-se un loc liber între candidaţi.

(3)   Membrii Comisiei de examinare şi supraveghetorii sunt responsabili de modul în care se derulează examenul, începând cu accesul candidaţilor în săli, derularea propriu-zisă a examenului şi predarea lucrărilor.

(4)   După expirarea termenului legal de susţinere a probei, responsabilul de sală va preda lucrările, în baza unui proces-verbal, preşedintelui comisiei, care este răspunzător de gestionarea acestora.

Art. 11. - Accesul candidaţilor în sală este permis cu maximum o oră înainte de începerea examenului, conform listelor afişate, sub supravegherea responsabilului de sală.

Art. 12. - Responsabilii de săli primesc de la Comisia de examinare: lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivă, instrucţiunile de derulare a examenului şi, respectiv, subiectele.

Art. 13. - (1) Responsabilul de sală notează în listă candidaţii prezenţi şi absenţi.

(2) Actul de identitate şi legitimaţia de examen vor rămâne pe masa candidatului pe toată durata examenului, pentru a putea fi efectuate verificări suplimentare.

Art. 14. - Candidaţii care nu sunt în sală în momentul comunicării subiectelor pierd dreptul de a susţine examenul.

Art. 15. - (1) Pe parcursul desfăşurării examenului, candidaţii nu au voie să părăsească sala şi să revină.

(2) In situaţii cu caracter medical, un membru delegat va însoţi candidatul de la ieşirea şi până la revenirea în sală.

Art. 16. - (1) Comisia de examinare va stabili un număr de minimum 3 variante de subiecte, conform tematicii prezentate în anexa nr. 1.

(2)   Subiectele pentru examen se stabilesc în ziua desfăşurării acestuia, prin tragere la sorţi.

(3)   In arhivă se vor păstra toate subiectele, atât cele propuse, cât şi cele extrase.

Art. 17. - (1) Examenul va consta într-o probă scrisă/interviu.

(2)   Proba scrisă va fi sub formă de test-grilă/lucrare scrisă, care va conţine de regulă întrebări din:

a)   legislaţia fiscală, legislaţia privind administrarea fiscală şi legislaţia vamală, 90%;

b)  dreptul comercial şi dreptul financiar-fiscal, 5%;

c)   gestiunea financiară şi contabilitatea întreprinderii, 5%.

(3)   Durata de elaborare a răspunsurilor pentru proba scrisă este de 3 ore.

Art. 18. - După terminarea examenului, Colectivul afişează la avizierele de la locul de desfăşurare a examenului răspunsurile corecte şi punctajul aferent fiecărui răspuns, permiţând astfel candidaţilor să îşi autoevalueze lucrările.

Art. 19. - (1) Corectarea lucrărilor sau evaluarea răspunsurilor la interviu se face de către Comisia de examinare.

(2)   Răspunsurile corecte vor fi notate cu un punctaj corespunzător gradului de dificultate al subiectelor.

(3)  Pentru promovarea examenului, candidaţii trebuie să acumuleze un minimum de 80 de puncte dintr-un total de 100 de puncte.

Art. 20. - Rezultatele obţinute la examen, verificate şi aprobate de Comisia de examinare, se aduc la cunoştinţă candidaţilor de către Colectiv, prin afişare la locul de desfăşurare a examenului şi pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.

Art. 21. - (1) Contestaţiile privind rezultatele obţinute la examen se depun la Comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 3 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor.

(2)   Contestaţiile se soluţionează în termen de 5 zile lucrătoare de la depunerea acestora.

(3)     După soluţionarea contestaţiilor, rezultatele examenului rămân definitive.

CAPITOLUL III

Eliberarea certificatului de atestare a calităţii de consultant fiscal

Art. 22. - (1) Conform prevederilor art. 7 din ordonanţă, după susţinerea şi promovarea examenului, candidaţilor li se eliberează Certificatul de atestare a calităţii de consultant fiscal, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.

(2) Certificatul de atestare a calităţii de consultant fiscal se întocmeşte în două exemplare, copia rămânând în carnet.

CAPITOLUL IV

Sancţiuni

Art. 23. - (1) Nerespectarea prevederilor prezentului regulament atrage sancţionarea persoanelor vinovate.

(2)   Sancţionarea candidaţilor se face în funcţie de gravitatea faptelor şi constă în avertisment sau în eliminarea din examen, în următoarele situaţii:

a)   încercarea dovedită de a copia din cărţi, caiete, notiţe, surse electronice sau alte materiale;

b)   transmiterea ori primirea de ciorne sau alte materiale.

(3)   In cazul nerespectării prevederilor prezentului regulament de către membrii Comisiei de examinare sau supraveghetori, preşedintele comisiei procedează la eliminarea şi înlocuirea acestora din sală şi face propuneri de sancţionare potrivit legii.

CAPITOLUL V

Dispoziţii tranzitorii şi finale

Art. 24. - (1) Componenţa comisiilor de examinare şi de soluţionare a contestaţiilor se va stabili la fiecare examen organizat central sau teritorial, prin ordin al ministrului finanţelor publice. Aceste comisii vor fi formate din specialişti ai Ministerului Finanţelor Publice care au participat la elaborarea Codului fiscal, Codului de procedură fiscală şi Codului vamal, precum şi din membrii Comitetului provizoriu al Camerei, care au dobândit calitatea de consultant fiscal.

(2)   Examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal pentru persoanele prevăzute la alin. (1), care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1), se organizează la Ministerul Finanţelor Publice. Prin excepţie de la prevederile alin. (1), comisiile de examinare şi de soluţionare a contestaţiilor vor fi alcătuite din reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor Publice, cu pregătire juridică.

(3)  Aceleaşi condiţii de examinare prevăzute la alin. (2) se aplică şi specialiştilor care au participat efectiv şi constant, în cadrul procesului de consultare, la elaborarea Codului fiscal armonizat şi a Codului de procedură fiscală armonizat şi care urmează să participe în calitate de observatori în diverse etape ale organizării examenelor de atribuire a calităţii de consultant fiscal.

(4) Examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal persoanelor prevăzute la alin. (1) şi (3) se va desfăşura sub forma unui interviu, prin aplicarea prevederilor art. 17.

Art. 25. - După încheierea probelor de examen, subiectele şi lucrările candidaţilor se păstrează la sediul Comisiei de examinare, în dulapuri sigilate, până la finalizarea examenului, urmând a fi predate Colectivului, pe bază de proces-verbal.

Art. 26. - Dosarele de înscriere ale candidaţilor care nu au promovat examenul se eliberează la solicitarea acestora, în termen de 15 zile de la data la care rezultatele examenului rămân definitive, iar în caz contrar, acestea se vor distruge.

Art. 27. - Anexele nr. 1 -4 fac parte integrantă din prezentul regulament.

ANEXA Nr. 1 la regulament

TEMATICA   DE   EXAMEN

pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal

1.  Noţiuni generale de drept comercial:

-  faptele de comerţ:

•  noţiune;

•  caracteristici;

-  comercianţii:

•  noţiune şi categorii de comercianţi;

•  calitatea de comerciant;

•  condiţiile de exercitare a activităţii comerciale;

•  obligaţiile profesionale ale comercianţilor;

•  fondul de comerţ;

•  auxiliarii comercianţilor;

-  formele de organizare;

-  reorganizările, fuziunile, divizările şi lichidările.

2.   Noţiuni generale privind finanţele publice şi principiile directivelor europene:

-   cadrul general şi procedurile privind formarea, administrarea, angajarea şi utilizarea fondurilor publice, precum şi responsabilităţile instituţiilor publice implicate în procesul bugetar;

-  principiile fiscalităţii.

3.   Impozitul pe profit:

-   contribuabili şi sferă de cuprindere;

-   contribuabili scutiţi de la plata impozitului pe profit;

-   determinarea profitului impozabil pentru organizaţiile nonprofit;

-   determinarea bazei de calcul a impozitului (venituri supuse impozitării, venituri neimpozabile, cheltuieli care se deduc limitat, cheltuieli nedeductibile, amortizare fiscală);

-   rezerve şi provizioane fiscale;

-   reguli fiscale privind reorganizările juridice (fuziuni, divizări, divizări parţiale, schimburi de titluri de participare), în context transfrontalier;

-   reguli fiscale aplicabile dividendelor distribuite de filiale din state membre ale Uniunii Europene persoanelor juridice române, societăţi-mamă, respectiv sediilor permanente din România ale persoanelor juridice străine din state membre ale Uniunii Europene, societăţi-mamă;

-  termene de plată şi de declarare a impozitului;

-  facilităţi fiscale;

-  aspecte fiscale internaţionale (sediul permanent);

-  impunerea persoanelor juridice străine care realizează venituri din/sau în legătură cu proprietăţi imobiliare situate în România sau din vânzarea/cesionarea titlurilor de participare deţinute la o persoană juridică română.

4. Impozitul pe veniturile microîntreprinderilor:

-  definiţia microîntreprinderii;

-  condiţiile pe care trebuie să le întrunească o microîntreprindere şi procedura de formulare a opţiunii pentru această formă de organizare;

-  cota de impozitare;

-  determinarea bazei de calcul (veniturile care se scad din venitul brut);

termen de plată;

-  impunerea asocierilor cu persoanele fizice.

5.  Impozitul pe venit:

-  contribuabili şi sferă de cuprindere;

-  categorii de venituri impozabile;

-  venituri neimpozabile;

-  cote de impozit;

-  determinarea bazei de calcul a impozitului pe categorii de venit;

-  plăţi anticipate în contul impozitului pe venit;

-  obligaţiile plătitorilor de venituri şi ale contribuabililor;

-  venitul net anual impozabil;

-  venituri supuse impozitului final cu reţinere la sursă;

-  termene de plată;

-  aspecte fiscale internaţionale;

-  reguli privind asociaţiile fără personalitate juridică.

6.   Impozitul pe veniturile obţinute din România de nerezidenţi şi impozitul pe reprezentanţele firmelor străine înfiinţate în România:

-   contribuabili;

-   sfera de cuprindere a impozitului;

-   venituri impozabile obţinute din România;

-   scutiri;

-   coroborarea prevederilor Codului fiscal cu cele ale convenţiilor de evitare a dublei impuneri;

-   certificatele de atestare a impozitului plătit de nerezidenţi;

-   impozitul pe reprezentanţe (cuantum, termen de plată şi depunerea declaraţiei fiscale);

-   principiile privind impunerea veniturilor din economii obţinute din România de persoanele fizice rezidente în alte state membre ale Uniunii Europene; definiţia beneficiarului efectiv, definiţia agentului plătitor, definiţia plăţii dobânzilor, eliminarea dublei impuneri în cazul plăţilor din dobânzi primite de la rezidenţi români din Austria, Luxemburg şi Belgia care au perioadă de tranziţie în ceea ce priveşte aplicarea schimbului automat de informaţii;

-   principiile prevăzute în aplicarea reţinerii la sursă a impozitelor asupra redeventelor şi dobânzilor primite/plătite între întreprinderi asociate rezidente în state membre ale Uniunii Europene, definiţia dobânzilor şi redeventelor, definiţia întreprinderilor asociate, reguli tranzitorii în aplicarea prevederilor legate de impunerea redeventelor şi dobânzilor la întreprinderile asociate.

7.  Impozitul de proprietate şi taxele locale:

-  baza de impozitare;

-  contribuabili;

-   mod de calcul;

-  termene de plată;

-  facilităţi fiscale acordate;

-   modul de declarare a proprietăţilor.

8.  Taxa pe valoarea adăugată:

-  sfera de aplicare;

-  persoane impozabile;

-  operaţiuni impozabile;

-   locul operaţiunilor impozabile;

-   faptul generator şi exigibilitatea taxei pe valoarea adăugată;

-  baza de impozitare;

-  cote de taxă pe valoarea adăugată;

-  operaţiuni scutite;

-   regimul deducerilor;

-   plătitorii taxei pe valoarea adăugată;

-   obligaţiile plătitorilor de taxă pe valoarea adăugată;

-   regimul special de scutire;

-   măsuri de simplificare în domeniul taxei pe valoarea adăugată (taxa inversă).

9.  Accizele:

-   accize armonizate (sfera de aplicare, modalităţi de calcul);

-   regimul de antrepozitare fiscală (definiţii, fapt generator, exigibilitate, eliberare pentru consum, deplasarea produselor în regim suspensiv, documente fiscale utilizate);

-   circulaţia intracomunitară a produselor accizabile armonizate (operator înregistrat şi neînregistrat, vânzarea la distanţă);

-   scutiri de la plata accizelor (pentru alcool, produse energetice şi electricitate);

-  sistemul de marcare a unor produse accizabile;

-  accize nearmonizate (sfera de aplicare, modalităţi de calcul, plătitori, exigibilitatea şi plata accizelor la bugetul de stat).

10.  Taxele vamale:

-  tariful vamal şi clasificarea tarifară a mărfurilor;

-  originea mărfurilor (originea nepreferenţială şi originea preferenţială);

-   regimuri suspensive şi regimuri vamale economice (tranzit, antrepozitare vamală, perfecţionare activă, transformare sub control vamal, admitere temporară, perfecţionare pasivă);

-   datoria vamală (garantarea cuantumului datoriei vamale, naşterea datoriei vamale, stingerea datoriei vamale, rambursarea şi remiterea drepturilor);

-   categorii de bunuri scutite de la plata datoriei vamale.

11.  Contabilitate:

-   organizarea şi conducerea contabilităţii patrimoniului în funcţie de forma de organizare;

-   obligaţiile ce revin, potrivit legii, contribuabililor pe linia organizării şi conducerii contabilităţii şi modul de înregistrare a patrimoniului;

-   contabilitatea cheltuielilor, veniturilor şi rezultatelor;

-   situaţiile financiare anuale - formă şi conţinut.

12.  Sancţiuni şi căi de contestare:

-  sancţionarea contravenţiilor la legislaţia fiscală;

-   contestarea sancţiunilor aplicate de organul fiscal, precum şi a deciziilor de impunere.

13.  Aspecte privind procedura fiscală:

-  înregistrarea fiscală a plătitorilor de impozite, taxe şi contribuţii;

-  creditori fiscali, debitori, plătitori ai obligaţiilor fiscale;

-   obligaţia de a depune declaraţii fiscale, conţinutul declaraţiei fiscale, termene de declarare, corectarea declaraţiilor fiscale şi sancţiuni pentru nedepunerea acestora;

-  procedura de stabilire a impozitelor şi taxelor;

-  procedura de colectare a creanţelor fiscale;

-   soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva actelor administrative fiscale;

-   inspecţia fiscală.

BIBLIOGRAFIE

1.    Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;

2.   Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;

3.   Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.798/1998 pentru aprobarea formularisticii referitoare la aplicarea convenţiilor de evitare a dublei impuneri şi stabilirea competenţelor privind semnarea acestor formulare;

4.   Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

5.   Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.050/2004;

6.   Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 300/2004 pentru aprobarea declaraţiilor de înregistrare a contribuabililor şi a cererii de înregistrare a domiciliului fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;

7.     Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 526/2004 privind procedura de modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului;

8.     Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 545/2004 privind aprobarea Procedurii de acordare a avizului pentru înregistrarea menţiunilor referitoare la luarea în/scoaterea din evidenţă ca plătitor de taxă pe valoarea adăugată a comercianţilor;

9.     Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 519/2005 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru aplicarea titlului IX din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată;

10.   Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.329/2004 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului „Declaraţie privind sediile secundare";

11.   Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 967/2005 pentru aprobarea Metodologiei de soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, cu modificările şi completările ulterioare;

12.   Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 520/2005 pentru aprobarea Instrucţiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxă pe valoarea adăugată, cu modificările ulterioare;

13.   Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 750/2004 privind aprobarea Procedurii de soluţionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adăugată în cazul operaţiunilor scutite de taxa pe valoarea adăugată prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. i), j), I) şi m) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal;

14.  Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale;

15.   Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

16.  Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare;

17.  Legea nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură;

18.   Legea nr. 300/2004 privind autorizarea persoanelor fizice şi a asociaţiilor familiale care desfăşoară activităţi economice în mod independent, cu modificările ulterioare;

19.    Hotărârea Guvernului nr. 1.766/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 300/2004 privind autorizarea persoanelor fizice şi a asociaţiilor familiale care desfăşoară activităţi economice în mod independent;

20.   Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare;

21.   Decretul nr. 31/1954 privitor la persoanele fizice şi persoanele juridice;

22.   Legea nr. 58/1998 privind activitatea bancară, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

23.  Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată;

24.   Reglementările contabile conforme cu directivele europene şi cu Standardele Internaţionale de Contabilitate pentru agenţii economici, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.752/2005;

25.   Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.850/2004 privind registrele şi formularele financiar-contabile;

26.   Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;

27.   Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 45/2003 privind finanţele publice locale, aprobată şi modificată prin Legea   nr.   108/2004,   cu   modificările   şi   completările ulterioare;

28.   Legea nr. 26/1990 privind Registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

29.  Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare;

30.  Codul civil, cu modificările şi completările ulterioare;

31.   Codul comercial, cu modificările şi completările ulterioare;

32.  Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României;

33.  Hotărârea Guvernului nr. 707/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Codului vamal al României;

34.   Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată şi modificată prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare;

35.   Legea nr. 98/1996 pentru aderarea României la Convenţia internaţională privind Sistemul armonizat de denumire şi codificare a mărfurilor,  inclusiv la anexa acesteia, încheiată la Bruxelles la 14 iunie 1983;

36.   Legea nr. 4/2006 pentru modificarea denumirii şi clasificării mărfurilor din Tariful vamal de import al României şi a taxelor vamale aferente acestora;

37.   Legea nr. 133/1994 pentru ratificarea Acordului de la Marrakech privind constituirea Organizaţiei Mondiale de Comerţ, a Acordului internaţional privind carnea de bovină şi a Acordului internaţional privind produsele lactate, încheiate la Marrakech la 15 aprilie 1994;

38.   Legea nr. 20/1993 pentru ratificarea Acordului european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunităţile Europene şi statele membre ale acestora, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993;

39.   Ordonanţa Guvernului nr. 59/2003 privind unele categorii de bunuri scutite de la plata datoriei vamale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 545/2003, cu modificările şi completările ulterioare;

40.   Legea nr. 157/2005 pentru ratificarea Tratatului de aderare a României şi Bulgariei la Uniunea Europeană.

ANEXA Nr. 2 la regulament

Nr. de  înregistrare/                                                                      Loc foto

CERERE   DE   ÎNSCRIERE

la examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal sesiunea................

Subsemnatul/Subsemnata ................................., născut/născută la data de ................................ în localitatea .............................., judeţul.............................., legitimat/legitimată cu B.I./C.I./paşaport seria ..... nr.............., eliberat/eliberată de .................................... la data de ................................., C.N.P............................., cetăţenia ........................., domiciliat/domiciliată în ...................................., str............ nr......., bl....., sc......., et......, ap......, judeţul/sectorul ..........., telefon fix ........., telefon mobil ..........., solicit înscrierea la examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal, organizat de Ministerul Finanţelor Publice, sesiunea ........... .

Anexez la prezenta cerere curriculum vitae însoţit de următoarele documente, conform art. 3 alin. (3) din Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calităţii de consultant fiscal:

-   B.I./CI./paşaport, în copie;

-   diploma de studii superioare (profil economic), sesiunea ..............., seria .......... nr......, emisă de .......................... la data de .............................., în copie legalizată;

-  carnetul de muncă seria ......... nr........, emis de .................... la data de ....................., în copie certificată de angajator sau în copie legalizată;

-  certificatul de naştere seria ............. nr...................., emis de ........................................ la data de ....................................., în copie legalizată, în cazul schimbării numelui;

-  certificatul de căsătorie seria ...... nr........., emis de ................. la data de ........., în copie legalizată, în cazul schimbării numelui;

-  certificatul de cazier judiciar seria ..... nr........, emis de ................ la data de ........., în perioada de valabilitate;

-   adeverinţă medicală seria ....... nr.........., emisă de ........................ la data de ...........;

-  3 fotografii de 2/3 cm.

Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile Codului penal, că am desfăşurat activităţile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) din regulament, astfel:

Activitatea Unitatea

desfăşurată

Perioada De la             Până la

Nr. luni

Funcţia

Observaţii

Total perioadă:

X

X

Data ..........

Semnătura...............

ANEXA Nr. 3 la regulament

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

Colectivul pentru organizarea examenului

de atribuire a calităţii de consultant fiscal

                                                                                                           Loc foto

LEGITIMAŢIE   DE   EXAMEN

nr........./................

Numele şi prenumele candidatului ..........................................., C.N.P..................................., B.I./C.I. seria ............. nr..............., emis/emisă de ........................ la data de ................................ .

Prezenta legitimaţie s-a eliberat ca urmare a depunerii dosarului de înscriere nr......... din data de ............................... la examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal, sesiunea......., şi serveşte pentru accesul în sălile de examen. Identificarea candidatului se face pe baza prezentei legitimaţii şi a actului de identitate.

Taxa de înscriere la examen în sumă de .................... a fost achitată cu chitanţa seria.........nr.............. din ............................. .

Valabilă pe perioada examenului, sesiunea .................................

Semnătura şi ştampila.........................

ANEXA Nr. 4*) la regulament

*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1614/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1614 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu