Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 161 din 11 aprilie 2006

pentru aprobarea derularii programului, respectiv subprogramelor nationale cu scop curativ, finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate in anul 2006

ACT EMIS DE: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 433 din 19 mai 2006



In temeiul Legii bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005, al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea şi funcţionarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Hotărârii Guvernului nr. 374/2006 privind prelungirea aplicării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 52/2005 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2005 şi ale Hotărârii Guvernului nr. 235/2005 privind aprobarea pentru anul 2005 a listei cuprinzând denumirile comune internaţionale ale medicamentelor din Nomenclatorul medicamentelor de uz uman, de care beneficiază asiguraţii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, şi al Hotărârii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

văzând Referatul de aprobare nr. 9.226/1.146/2006 al Ministerului Sănătăţii şi al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:

Art. 1. - (1) Se aprobă derularea programului naţional cu scop curativ, respectiv subprogramelor, denumite în continuare program, respectiv subprograme, finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, gestionat de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, în anul 2006.

(2) Se aprobă Normele metodologice de organizare, finanţare, monitorizare şi control al programului/ subprogramelor finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, precum şi sistemul de raportare a indicatorilor specifici, în anul 2006, prevăzute în anexa nr. I.

Art. 2. - (1) Programul finanţat din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate are ca scop îmbunătăţirea stării de sănătate şi creşterea speranţei de viaţă a bolnavilor cu afecţiuni cu risc crescut.

(2)   Programul, respectiv subprogramele finanţate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, sumele aferente acestora, scopul, obiectivele, criteriile de eligibilitate stabilite de comisiile de specialitate ale Ministerului Sănătăţii, indicatorii specifici de monitorizare (fizici şi de eficienţă) şi natura cheltuielilor sunt prevăzute în anexa nr. II.

(3)   Unităţile sanitare prin care se derulează programul, respectiv subprogramele prevăzute la alin. (2) sunt nominalizate de ministerele în subordinea cărora funcţionează şi aprobate de Ministerul Sănătăţii şi sunt prevăzute în anexa nr. III.

Art. 3. - (1) Sumele alocate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru finanţarea subprogramelor se utilizează pentru asigurarea în spital şi în ambulatoriu a unor medicamente şi materiale sanitare specifice unor boli cronice cu risc crescut şi pentru asigurarea serviciilor de supleere renală (inclusiv medicamente şi/sau materiale sanitare specifice).

(2) Casa Naţională de Asigurări de Sănătate va estima numărul de bolnavi care urmează să fie beneficiari ai fiecărui subprogram, în funcţie de propunerile comisiilor de specialitate (numărul de bolnavi eligibili, tendinţa morbidităţii specifice, terapia specifică) şi de nivelul sumelor aprobate pentru medicamente şi materiale sanitare specifice, respectiv servicii de supleere a funcţiei renale, ce se achiziţionează pentru subprograme.

Art. 4. - Unitatea sanitară nominalizată să deruleze subprograme raportează casei de asigurări de sănătate indicatorii specifici pe baza evidenţei tehnico-operative.

Art. 5. - (1) Decontarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice şi a serviciilor medicale de supleere renală se realizează lunar de casele de asigurări de sănătate din fondurile aprobate cu această destinaţie.

(2) Casele de asigurări de sănătate răspund de asigurarea, urmărirea şi controlul utilizării fondurilor aprobate pentru derularea subprogramelor finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.

(3)   Casele de asigurări de sănătate răspund de evaluarea, monitorizarea şi controlul derulării subprogramelor pe baza indicatorilor raportaţi de unităţile sanitare prin care se derulează subprogramele.

(4)   Casele de asigurări de sănătate vor raporta Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate utilizarea sumelor contractate potrivit destinaţiei acestora, precum şi numărul de bolnavi trataţi, valoarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare consumate pentru tratamentul bolnavilor, valoarea serviciilor de supleere renală şi costul mediu/bolnav tratat.

(5)  Trimestrial, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate va transmite Ministerului Sănătăţii un raport privind derularea programului, respectiv subprogramelor de sănătate finanţate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate. Acest raport va fi transmis în termen de maximum 45 de zile de la încheierea trimestrului şi va conţine:

-  situaţia centralizată a indicatorilor fizici şi de eficienţă pentru fiecare program, respectiv subprogram de sănătate;

-  aspecte deosebite în derularea programelor, respectiv subprogramelor de sănătate;

-   eventualele propuneri de îmbunătăţire a activităţilor pe programe.

Art. 6. - (1) Achiziţia, în condiţiile legii, a unor medicamente şi/sau materiale sanitare specifice ce se acordă în spital şi în ambulatoriu se efectuează prin licitaţie la nivel naţional, pentru următoarele subprograme:

-   „Tratamentul persoanelor cu infecţie HIV/SIDA şi postexpunere (profesională şi verticală)";

-  „Tratamentul bolnavilor cu tuberculoză";

-  „Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni oncologice";

-   „Tratamentul bolnavilor cu boli neurologice: scleroza multiplă";

-   „Tratamentul de supleere a funcţiei renale a bolnavilor cu insuficienţă renală cronică" (medicamente şi materiale sanitare);

-  „Tratamentul bolnavilor cu diabet zaharat".

(2)     Pentru subprogramele pentru care nu se organizează licitaţie la nivel naţional, achiziţionarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice se face, în condiţiile legii, de către unităţile sanitare care derulează subprogramele respective.

(3)   Prevederile alin. (2) se aplică şi subprogramului „Tratamentul bolnavilor cu tuberculoză" pentru achiziţia materialelor sanitare specifice.

(4)   Lista medicamentelor şi materialelor sanitare specifice ce se achiziţionează potrivit alin. (2) şi (3) se stabileşte la propunerea comisiilor de specialitate şi se aprobă prin ordin comun  al  ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.

(5)   Pentru subprogramul „Tratamentul de supleere a funcţiei renale a bolnavilor cu insuficienţă renală cronică", serviciile de supleere renală (cu excepţia medicamentelor şi a materialelor sanitare specifice) se realizează în baza contractelor încheiate între casele de asigurări de sănătate şi unităţile sanitare prin care se derulează subprogramul, conform prevederilor din Normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.

(6)   Procedura de achiziţie publică prin licitaţie la nivel naţional se organizează de Ministerul Sănătăţii împreună cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.

(7)  Până la efectuarea licitaţiei la nivel naţional, în anul 2006, respectiv încheierea contractelor cu furnizorii de medicamente şi materiale sanitare specifice desemnaţi câştigători ai licitaţiei la nivel naţional, aprovizionarea cu medicamente şi/sau materiale sanitare specifice ce se acordă în spital şi în ambulatoriu se efectuează în condiţiile legii.

(8)     Distribuţia la nivelul unităţilor sanitare a medicamentelor şi materialelor sanitare specifice, aferente subprogramelor de sănătate prevăzute la alin. (1), se face pe baza contractelor încheiate între Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, în calitate de achizitor, şi furnizorii de medicamente şi materiale sanitare specifice declaraţi câştigători la licitaţiile naţionale.

Art. 7. - Modificarea structurii, sumelor şi indicatorilor specifici pentru evaluare şi monitorizare, aferente subprogramelor, pe parcursul derulării acestora, se aprobă prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, la propunerea fundamentată a ordonatorilor de credite.

Art. 8. - Condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor de hemodializă şi dializă peritoneală în sistem ambulatoriu, contractate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate cu centrele-pilot, se aprobă prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, cu avizul Ministerului Sănătăţii.

Art. 9. - Ministerul Sănătăţii, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, casele de asigurări de sănătate, direcţiile de sănătate publică şi alte instituţii publice implicate, precum şi unităţile sanitare prin care se derulează subprograme vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 10. - Anexele nr. I -III fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 11. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătăţii,                                       

Gheorghe Eugen Nicolăescu                                                                

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

Cristian Vlădescu

ANEXA Nr. I

NORME   METODOLOGICE

de organizare, finanţare, monitorizare şi control al programului/subprogramelor finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, precum şi sistemul de raportare a indicatorilor specifici, în anul 2006

I. Finanţarea subprogramelor

1.   Din bugetul aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate finanţează programul naţional cu scop curativ în vederea realizării scopului şi obiectivelor stabilite prin lege.

2.  a) Sumele alocate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru finanţarea programului/subprogramelor se utilizează pentru asigurarea în spital şi în ambulatoriu a unor medicamente şi materiale sanitare specifice tratamentului unor boli cronice cu risc crescut şi asigurarea serviciilor de supleere renală (inclusiv medicamente şi/sau materiale sanitare specifice). Lista medicamentelor şi materialelor sanitare specifice se aprobă prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru subprogramele pentru care nu se organizează licitaţie la nivel naţional, respectiv este cuprinsă în documentaţia de licitaţie pentru subprogramele cu achiziţie prin licitaţie la nivel naţional.

b)  Sumele aferente subprogramelor pentru care achiziţia de medicamente şi materiale sanitare specifice nu se efectuează prin licitaţie la nivel naţional sunt cuprinse în contractele încheiate, distinct, între casele de asigurări de sănătate şi unităţile sanitare prin care se derulează subprograme.

c)     Prevederile lit. b) se aplică şi în cazul subprogramelor:

-   „Tratamentul bolnavilor cu tuberculoză", pentru materiale sanitare specifice;

-    „Tratamentul de supleere a funcţiei renale a bolnavilor cu insuficienţă renală cronică" (pentru servicii medicale, inclusiv transportul).

Contractele menţionate mai sus se realizează după modelul de contract prevăzut în anexa la prezentele norme metodologice, cu excepţia contractului pentru serviciile de supleere a funcţiei renale a bolnavilor cu insuficienţă renală cronică, care se va realiza conform prevederilor din Normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.

d)   Sumele aferente contractelor de achiziţii publice ca urmare a licitaţiei la nivel naţional, încheiate şi derulate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, precum şi cele aferente subprogramelor pentru care nu se organizează astfel de licitaţii sunt evidenţiate în bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate la capitolul 66.05 „Sănătate", titlul 20 „Bunuri şi servicii", articolele 66.05.02 „Medicamente pentru boli cronice cu risc crescut utilizate în programele naţionale cu scop curativ", 66.05.03 „Materiale sanitare specifice utilizate în programele naţionale cu scop curativ", 66.05.04 „Servicii medicale de hemodializă şi dializă peritoneală" în cadrul bugetului aprobat.

e) Sumele alocate pentru subprogramele pentru care nu se organizează licitaţie la nivel naţional, precum şi contravaloarea medicamentelor şi materialelor sanitare specifice, achiziţionate la nivel naţional, se cuprind în bugetele de venituri şi cheltuieli ale unităţilor sanitare, se aprobă odată cu acestea şi se utilizează potrivit destinaţiilor stabilite.

3.  a) Medicamentele şi materialele sanitare specifice ce se acordă în ambulatoriu în cadrul subprogramelor se asigură prin farmaciile aparţinând unităţilor sanitare prin care se derulează subprogramul.

b) Eliberarea medicamentelor şi materialelor sanitare menţionate la lit. a) se face pe bază de prescripţie medicală (condica de medicamente sau reţeta medicală, după caz).

4.    a) Unităţile sanitare prin care se derulează subprograme în baza contractelor încheiate cu casele de asigurări de sănătate prezintă acestora, până la data de 5 a lunii următoare, rapoarte pentru luna precedentă, conform machetelor transmise de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, precum şi sumele achitate, conform copiei ordinului de plată (cu ştampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice aprovizionate pentru luna precedentă, şi cererea justificativă, însoţită de copia de pe factura emisă de furnizor pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice aprovizionării pentru luna în curs.

b)  Casele de asigurări de sănătate vor analiza situaţiile prezentate şi gradul de utilizare a resurselor puse la dispoziţie anterior şi vor deconta, în limita sumei prevăzute în contract, în termen de 5 zile de la primire, contravaloarea facturii prezentate în copie de unitatea prestatoare de servicii medicale pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, cuprinse în ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprovizionate pentru luna curentă în cadrul subprogramelor.

c)   Neprezentarea documentelor prevăzute la lit. a) de către unităţile sanitare atrage prelungirea termenului de decontare    până    la    termenul    următor    prezentării documentelor.

d)   Nerespectarea clauzelor contractuale, în sensul utilizării fondurilor pentru alte destinaţii, atrage rezilierea contractului respectiv.

e)  Situaţiile prevăzute la lit. d) vor fi aduse la cunoştinţă Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate de către organele constatatoare, în termen de 48 de ore de la data constatării.

5.  Unităţile sanitare prin care se derulează subprograme pentru care achiziţia medicamentelor şi materialelor sanitare specifice se realizează prin licitaţie la nivel naţional urmează procedura cuprinsă în Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.113/153/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind încheierea şi derularea contractelor de achiziţii publice pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, necesare realizării programelor, respectiv subprogramelor de sănătate finanţate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare.

II. Responsabilităţile specifice în derularea subprogramelor

6.   Casa Naţională de Asigurări de Sănătate poate colabora cu consilii de experţi ce pot cuprinde şi reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii, numite prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.

7.   Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, prin direcţiile de specialitate, şi casele de asigurări de sănătate, prin structurile cu atribuţii echivalente, au următoarele responsabilităţi:

a)  răspund de asigurarea, urmărirea şi controlul utilizării fondurilor alocate pentru derularea subprogramelor;

b)   realizează evaluarea şi monitorizarea derulării subprogramelor prin indicatorii fizici şi de eficienţă realizaţi;

c)  răspund de controlul derulării subprogramelor.

8.  Unităţile sanitare prin care se derulează subprograme au următoarele responsabilităţi:

-   răspund de utilizarea fondurilor primite potrivit destinaţiei aprobate;

-   dispun măsurile necesare în vederea asigurării realizării obiectivelor subprogramului;

-   răspund de organizarea, monitorizarea şi buna desfăşurare a activităţilor medicale din cadrul subprogramelor de sănătate;

-   răspund de raportarea corectă şi la timp a datelor către casele de asigurări de sănătate;

-   răspund de modul de organizare a contabilităţii, a evidenţelor tehnico-operative, de utilizarea sumelor potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea legilor în vigoare, de exactitatea şi realitatea datelor raportate caselor de asigurări de sănătate.

III. Evaluarea şi monitorizarea subprogramelor

9.   a) Evaluarea şi monitorizarea subprogramelor se realizează pe baza indicatorilor specifici de monitorizare prevăzuţi în anexa nr. II.

b)   Indicatorii fizici şi de eficienţă, precum şi valoarea medicamentelor şi materialelor sanitare consumate pentru tratamentul bolnavilor, valoarea serviciilor de supleere renală (inclusiv medicamente şi materiale sanitare specifice), corespunzător subprogramelor finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, se transmit caselor de asigurări de sănătate şi Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate în vederea analizei acestora.

c)   Indicatorii de eficienţă reprezintă costul mediu/bolnav tratat şi se calculează ca raport între valoarea medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice consumate pentru tratamentul bolnavilor şi numărul de bolnavi beneficiari în cadrul fiecărui subprogram, iar pentru serviciile de supleere renală, ca raport între cheltuielile cu serviciile de supleere renală (inclusiv medicamente şi materiale sanitare) şi numărul de bolnavi dializaţi.

d)   Unităţile sanitare care derulează subprograme transmit caselor de asigurări de sănătate raportări lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale, cuprinzând numărul de bolnavi trataţi şi valoarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice utilizate în tratamentul acestora, precum şi valoarea serviciilor de supleere renală.

e)   Unităţile sanitare care derulează subprograme au obligaţia de a organiza evidenţa bolnavilor care beneficiază de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice prescrise şi eliberate în cadrul programelor, precum şi de servicii de supleere renală prin înregistrarea la nivel de pacient, în format electronic, a următorului set minim de informaţii: CNP, diagnostic specific subprogramului, medicul curant, perioada pentru care s-a făcut recomandarea pentru tratament şi schema terapeutică prescrisă din program. Această evidenţă va fi pusă la dispoziţie caselor de asigurări de sănătate, lunar, până la data de 5 a lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea.

f)   Casele de asigurări de sănătate transmit Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, lunar, trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual, până la data de 15 a lunii următoare perioadei pentru care se face raportarea, sumele alocate de acestea pentru fiecare subprogram de sănătate, sumele utilizate de unităţile prestatoare de servicii medicale care derulează subprograme, precum şi indicatorii fizici şi de eficienţă.

10.  Trimestrial şi anual Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, prin direcţiile de specialitate, şi casele de asigurări de sănătate, prin structurile cu atribuţii echivalente, realizează evaluarea derulării subprogramelor prin analiza comparativă a indicatorilor prevăzuţi faţă de cei realizaţi.

IV. Controlul derulării subprogramelor

11. Controlul indicatorilor din subprogramele de sănătate va urmări, în principal, următoarele obiective:

a)  încadrarea în bugetul aprobat, precum şi măsura în care fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite pentru realizarea obiectivelor propuse în subprogramul respectiv;

b)    respectarea de către persoanele implicate a responsabilităţilor legate de derularea subprogramelor de sănătate;

c)  realitatea indicatorilor raportaţi;

d)  acurateţea şi validarea datelor colectate şi raportate;

e) eventuale obstacole sau disfuncţionalităţi în derularea subprogramelor.

12. In urma fiecărui control se va întocmi un raport care va fi discutat cu persoanele responsabile în derularea subprogramelor respective, în vederea remedierii eventualelor disfuncţionalităţi, urmând ca, în termen de 30 de zile, să se stabilească rezultatele finale ale controlului. In cazul în care casa de asigurări de sănătate identifică probleme ce nu pot fi soluţionate la nivel local, acestea vor fi transmise spre soluţionare Direcţiei monitorizare şi corp control din cadrul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.

Pentru anul 2006, controlul anual se va efectua până la data de 15 februarie 2007.

ANEXĂ la normele metodologice

CONTRACT

pentru finanţarea subprogramelor din cadrul programului naţional cu scop curativ în anul 2006

I.  Părţile contractante

Casa de Asigurări de Sănătate .............................................., cu sediul în municipiul/oraşul ........................................, str........................................................................ nr.............., judeţul/sectorul .............................., telefon/fax ........................, reprezentată prin preşedinte-director general ................................... şi director economic ........................., pe de o parte, şi unitatea sanitară .........................................................., cu sediul în ......................................., str................................... nr............, telefon .................................., fax .............................., reprezentată prin ............................................., având actul de înfiinţare/organizare nr........................., Autorizaţia sanitară de funcţionare nr........................, Certificatul de acreditare nr....................., codul fiscal ........................................ şi contul nr..................................., deschis la Trezoreria Statului, copie de pe dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical.

II.  Obiectul contractului

Obiectul prezentului contract îl constituie finanţarea subprogramelor din cadrul programului naţional cu scop curativ........................................................................................................................................................................ .....................................

                  (se specifică fiecare subprogram)

pentru asigurarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice, ..........................................................................................................................

                                                                                                                                                                 (se completează, după caz, în funcţie de subprograme)

necesare în terapia în spital/ în spital şi ambulatoriu, conform Hotărârii Guvernului nr. 374/2006 privind prelungirea aplicării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 52/2005 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2005 şi ale Hotărârii Guvernului nr. 235/2005 privind aprobarea pentru anul 2005 a listei cuprinzând denumirile comune internaţionale ale medicamentelor din Nomenclatorul medicamentelor de uz uman, de care beneficiază asiguraţii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, şi Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 385/161/2006 pentru aprobarea derulării programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ, finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări   sociale de sănătate în anul 2006.

III.   Durata contractului

3.1.   Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui şi până la data de 31 decembrie 2006.

3.2.   Durata prezentului contract se poate prelungi, cu acordul părţilor, în condiţiile legii.

IV.  Obligaţiile părţilor

4.1.  Obligaţiile casei de asigurări de sănătate

4.1.1.  Casa de Asigurări de Sănătate .................. se obligă să asigure fonduri pentru derularea subprogramelor în cadrul bugetului aprobat cu această destinaţie, decontând lunar, în limita contractului, contravaloarea facturilor pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, necesare asigurării în spital şi în ambulatoriu, după caz, a tratamentului pentru bolnavii cu afecţiunile cuprinse în subprograme.

4.1.2.   Finanţarea subprogramelor se face din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, în cadrul bugetului aprobat pentru cheltuieli materiale şi prestări de servicii cu caracter medical la subcapitolul respectiv.

4.1.3.  Sumele alocate sunt stabilite în funcţie de numărul de bolnavi trataţi şi de costul mediu pe bolnav.

4.1.4.   Medicamentele şi/sau materialele sanitare ce se acordă în ambulatoriu în cadrul programelor se asigură prin farmacia unităţii sanitare prin care acestea se derulează.

4.1.5.   Eliberarea medicamentelor şi materialelor sanitare menţionate la pct. 4.1.4 se face pe bază de prescripţie medicală (condica de medicamente sau reţeta medicală, după caz).

4.1.6.   Casa de Asigurări de Sănătate ...... analizează indicatorii prezentaţi în decontul înaintat de unitatea sanitară, precum şi gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior.

4.1.7.   Casa de Asigurări de Sănătate ...... decontează, în termen de 5 zile, în baza cererilor justificative transmise de unitatea sanitară, în limita sumei prevăzute în contract, contravaloarea facturii, prezentată în copie, pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice necesare tratamentului din luna curentă.

4.2.  Obligaţiile unităţii sanitare.........................................................

Unitatea sanitară are următoarele obligaţii:

4.2.1.  să elaboreze strategii de profilaxie primară, secundară şi terţiară pentru bolile cuprinse în subprogram;

4.2.2.  să utilizeze fondurile primite pentru fiecare subprogram de sănătate, potrivit destinaţiei acestora;

4.2.3.  să dispună măsuri pentru gestionarea eficientă a mijloacelor materiale şi băneşti;

4.2.4.  să organizeze evidenţa cheltuielilor pe fiecare subprogram şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în prevederi, cât şi în execuţie;

4.2.5.   să se asigure că serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract se încadrează din punctul de vedere al calităţii în normele privind calitatea asistenţei medicale, elaborate în condiţiile legii;

4.2.6.  să furnizeze tratamentul adecvat şi să prescrie medicamentele conform reglementărilor în vigoare;

4.2.7.  să efectueze achiziţia medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice, în condiţiile legii;

4.2.8.  să transmită casei de asigurări de sănătate raportări lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale privind sumele utilizate pe fiecare program, precum şi indicatorii realizaţi, răspunzând atât de exactitatea şi realitatea datelor raportate pentru justificarea plăţii contravalorii facturii pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice procurate în luna precedentă, cât şi a indicatorilor raportaţi;

4.2.9.  să organizeze evidenţa nominală şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii care beneficiază de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, prescrise şi eliberate în cadrul subprogramelor.

Până la data de 5 a lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea va raporta casei de asigurări de sănătate evidenţa nominală şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii trataţi în cadrul subprogramelor.

V.  Valoarea contractului (se detaliază fiecare subprogram)

5.1...................... lei;

5.2...................... lei;

5.3...................... lei.

VI.   Finanţarea subprogramelor

6.1.   Unitatea sanitară prezintă în primele 5 zile ale lunii curente, pentru luna expirată, decontul pentru luna precedentă, cuprinzând numărul de bolnavi trataţi, valoarea medicamentelor şi materialelor sanitare consumate pentru tratamentul bolnavilor, costul mediu pe bolnav, sumele achitate, conform ordinului de plată (cu ştampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice procurate în luna precedentă, precum şi cererea justificativă, însoţită de copia facturii emise de furnizor pentru medicamentele şi/sau materialele specifice aprovizionate pentru luna în curs.

6.2.   Casa de asigurări de sănătate analizează indicatorii prezentaţi prin decont, precum şi gradul şi modul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior şi decontează, în limita sumei prevăzute în contract, în termen de maximum 5 zile de la primire, contravaloarea facturii prezentate în copie de unitatea sanitară pentru medicamentele şi/sau materialele specifice achiziţionate pentru luna curentă.

VII.   Răspunderea contractuală

7.1.   Unitatea sanitară are următoarele responsabilităţi:

7.1.1.   Prin medicii coordonatori:

a)   răspunde de utilizarea fondurilor primite pentru efectuarea cheltuielilor pentru medicamentele şi materialele sanitare specifice;

b)   răspunde de organizarea evidenţei nominale şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii care beneficiază de medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, prescrise în cadrul subprogramelor;

c)   dispune măsurile necesare aplicării metodologiei de subprogram, în vederea asigurării îndeplinirii obiectivelor prevăzute în subprogram;

d)  răspunde de organizarea, monitorizarea şi buna desfăşurare a activităţilor medicale din cadrul subprogramului;

e)  răspunde de raportarea la timp a datelor către Casa de Asigurări de Sănătate ..........................., precum şi de realitatea şi exactitatea acestora;

7.1.2.   Prin contabilul-şef al unităţii sanitare:

- răspunde de modul de organizare a evidenţelor tehnico-operative, de utilizarea sumelor alocate potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea normelor legale în vigoare, de exactitatea şi realitatea datelor raportate lunar.

7.2.   Casa de Asigurări de Sănătate ..................................... controlează trimestrial modul de utilizare a fondurilor

alocate şi analizează lunar indicatorii prezentaţi.

7.2.1. Controlul casei de asigurări de sănătate va urmări, în principal, următoarele:

a)  dacă activităţile se desfăşoară conform reglementărilor legale în vigoare;

b)  dacă se constată obstacole sau disfuncţionalităţi în derularea subprogramului;

c)   dacă se încadrează în sumele contractate pe subprograme, dacă fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite şi dacă au servit la realizarea obiectivelor subprogramului respectiv;

d)  dacă persoanele implicate respectă responsabilităţile legate de subprogram;

e)   realitatea şi exactitatea datelor.

7.3.   Neprezentarea de către unitatea sanitară a documentelor prevăzute la pct. 4.2.8 atrage sistarea finanţării.

7.4.   Nerespectarea clauzelor cuprinse la pct. 4.2.2 şi 4.2.8 atrage rezilierea contractului.

VIII.   Soluţionarea litigiilor

Litigiile apărute pe perioada derulării contractului se soluţionează de părţi pe cale amiabilă. In situaţia în care părţile nu ajung la o înţelegere, acestea se vor adresa Comisiei Centrale de Arbitraj şi instanţelor judecătoreşti competente, după caz.

IX.   Clauze speciale

9.1.  Sumele înscrise în actele adiţionale încheiate în anul 2006 la contractele pentru anul 2005 vor fi consemnate distinct ca sume incluse în valoarea totală a contractului pe anul 2006.

9.2.   Se pot încheia acte adiţionale la prezentul contract în situaţia în care, prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, se aprobă modificări în volumul şi în structura subprogramului, pe parcursul derulării acestuia.

9.3. Dacă o clauză a acestui contract ar fi declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai bine cu putinţă spiritului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata derulării prezentului contract expiră termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toată durata de valabilitate a contractului.

X.  Forţa majoră

10.1.   Orice împuternicire independentă de voinţa părţilor, intervenită după data semnării prezentului contract şi care împiedică executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forţă majoră, în sensul acestei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, marile inundaţii, embargo.

10.2.   Partea care invocă forţa majoră trebuie să anunţe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţă majoră şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.

10.3.   Dacă nu se procedează la anunţarea în termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forţă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanunţarea la termen.

10.4.  In cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.

XI.  Dispoziţii finale

11.1.  Orice modificare poate fi făcută numai cu acordul scris al ambelor părţi.

11.2.  In condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător.

11.3.   Rezilierea contractului înainte de expirarea valabilităţii acestuia poate fi făcută numai cu acordul părţilor. Prezentul contract s-a încheiat astăzi, ............................... , în două exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte, şi se completează conform normelor legale în vigoare.

Casa de Asigurări de Sănătate                                Unitatea sanitară

......................................................                     ..................................................

Preşedinte-director general,                                         Director,

.........................................................                     ............................................

Director management şi economic,                  Director economic/contabil-şef,

........................................................                    .................................................

Medic-şef

......................................

Vizat

Serviciul juridic

ANEXA Nr. II1)

PROGRAM NATIONAL CU SCOP CURATIV :

SCOP:

Imbunătăţirea stării de sănătate şi creşterea speranţei de viata a

bolnavilor

OBIECTIVE:

Asigurarea de medicamente si/sau materiale sanitare specifice pentru boli cronice cu risc crescut. Asigurarea serviciilor de supleere renala (inclusiv medicamente si/sau materiale sanitare specifice)

PROGRAM NATIONAL CU SCOP CURATIV

finanţat din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate in anul 2006

Nr.

Denumire subprogram

FNUASS

Cheltuieli materiale si

servicii:...........

(mii RON)*

1.

Tratamentul persoanelor cu infecţie HIV/SIDA si postexpunere (profesionala si verticala)

135.333,29

2.

Tratamentul bolnavilor cu tuberculoza

16.000,00

3.

Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni cardiovasculare prin chirurgie cardiovasculara si prin cardiologie intervenţionala si electrofiziologie

40.240,80

4.

Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni oncologice

288.000,00

5.

Tratamentul bolnavilor cu boli neurologice: scleroza multipla.

55.589,16

6.

Tratamentul bolnavilor cu diabet zaharat

150.279,68

7.

Tratamentul accidentelor hemoragice ale bolnavilor cu hemofilie şi tratamentul cu chelatori de fier al bolnavilor cu talasemie

9.858,34

8.

Tratamentul bolnavilor cu osteoporoza si tratamentul bolnavilor cu guşa datorata carenţei de iod si proliferării maligne

5.563,67

9.

Tratamentul prin endoprotezare al bolnavilor cu afecţiuni articulare preexistente sau dobândite

23.212,06

10.

Tratamentul prin transplant de organe si celule al bolnavilor cu insuficiente organice ireversibile

22.000,00

11.

Tratamentul de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienta renala cronica

377.600,00

TOTAL

1.123.677,00

*) Sumele includ şi reţinerea de 10% cf. art. 21 alin. (4) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice şi reţinerea de 3% cf. prevederilor Legii nr. 597/2004 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 59/2004 privind unele măsuri de întărire a disciplinei financiar economice în sistemul sanitar.

1) Anexa nr. II este reprodusă în facsimil.

Potrivit Legii bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005, începând cu anul 2006 activităţile programelor de sănătate 1 si 2 finanţate din FNUASS au fost preluate de Programul naţional cu scop curativ. Corespondenta subprogramelor este următoarea:

1.   Program comunitar de sănătate publica

2.   Program de prevenire si control al

bolilor netransmisibile                                                       PROGRAM NATIONAL CU                         

                                                                                      SCOP CURATIV

2005                                                                                        2006

Nr.

Denumire subprogram

Nr.

Denumire subprogram

1.2

Supravegherea si controlul infecţiilor HIV/SIDA

1.

Tratamentul persoanelor cu infecţie HIV/SIDA si postexpunere (profesionala si verticala)

1.3

Supravegherea si controlul tuberculozei

2.

Tratamentul bolnavilor cu tuberculoza

2.1

Prevenirea si combaterea bolilor CV

3.

Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni cardiovasculare prin chirurgie cardiovasculara si prin cardiologie intervenţionala si electrofiziologie

2.2

Prevenţia si controlul in patologia oncologica

4.

Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni oncologice

2.3

Prevenire si diagnostic precoce in bolile neurologice

5.

Tratamentul bolnavilor cu boli neurologice: scleroza multipla

2.4

Prevenţie si control in diabet si alte boli de nutriţie

6.

Tratamentul bolnavilor cu diabet zaharat

2.7

Prevenţie si control al hemofiliei si talasemiei

7.

Tratamentul accidentelor hemoragice ale bolnavilor cu hemofilie şi tratamentul cu chelatori de fier al bolnavilor cu talasemie

2.8

Prevenţie in patologia endocrina

8.

Tratamentul bolnavilor cu osteoporoza si tratamentul bolnavilor cu guşa datorata carenţei de iod si proliferării maligne

2.9

Prevenţie in ortopedie si traumatologie

9.

Tratamentul prin endoprotezare al bolnavilor cu afecţiuni articulare preexistente sau dobândite

2.12

Transplant de organe si ţesuturi

10.

Tratamentul prin transplant de organe si celule al bolnavilor cu insuficiente organice ireversibile

2.6

Prevenţie in patologia nefrologica si dializa

11.

Tratamentul de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienta renala cronica

Subprogram nr. 1

TRATAMENTUL  PERSOANELOR  CU INFECŢIE  HIV/SIDA  SI

POSTEXPUNERE (profesionala si verticala)

Obiective:

Asigurarea în spital şi în ambulatoriu a medicamentelor antiretrovirale şi   pentru   infecţiile   asociate   persoanelor   cu   infecţie   HIV/SIDA   şi postexpunere (profesionala si verticala).

Criterii de eligibilitate pentru tratamentul cu ARV:

1. Pentru bolnavii cu infecţie HIV/SIDA

a)  Criterii de includere:

- infecţie HIV simptomatica

- infecţie HIV asimptomatica + criterii imunologice

- infecţie HIV asimptomatica + criterii virusologice

- limfocite CD4 < 350/mmc

- limfocite CD4 > 350/mmc, dar cu o rata mare de scădere

- nivelul Încărcăturii virale (RNA-HIV plasmatic) > 100.000 copii/ml

- nivelul încărcăturii virale (RNA-HTV plasmatic) < 100.000 copii/ml, dar cu o rata mare de creştere

b)  Criterii de excludere:

- stadiul de SIDA terminal

- infecţii oportuniste acute la iniţierea terapiei specifice

-  alte tratamente instituite cu potenţial toxic medular, neurotoxic, hepatotoxic

- tulburări digestive severe: tulburări de deglutiţie, vărsături si diaree incoercibile

- convulsii greu de controlat

- hematologice: Hb < 9 g/dl; neutrofile < 750/mmc

- creatinina > 1,7 mg/dl (pentru valori mai mari ale creatininei serice se impune reducerea dozelor de ARV pe baza calculării clearence-ului creatininei urinare)

-ALT>3xN

- bilirubinemie > 3xN

- amilazemie > N

- imposibilitatea asigurării de catre bolnav a aderentei si complianţei la tratament.

2. Pentru pacienţii postexpunere

- gravide HIV -pozitive si nou-născuţi pana la vârsta de 6 săptămâni

- expuneri profesionale accidentale.

Indicatori specifici de monitorizare:

Indicatori fizici:

- număr de persoane infectate HIV/SIDA tratate - 6.400;

- număr de persoane postexpunere tratate -100

Indicatori de eficienţă:

- cost mediu/bolnav HIV/SIDA tratat/an - 21,1322 mii RON

- cost mediu/persoana tratată postexpunere/an - 0,8730 mii RON

Natura cheltuielilor subprogramului:

cheltuieli pentru medicamente antiretrovirale şi pentru infecţii asociate.

Subprogram nr. 2

TRATAMENTUL BOLNAVILOR CU TUBERCULOZA

Obiective:

Asigurarea medicamentelor specifice, în spital şi în ambulatoriu, pentru tratamentul tuberculozei şi a materialelor sanitare specifice pentru examene bacteriologice şi radiologice.

Criterii de eligibilitate:

1. Pacienţi cu tuberculoza pulmonara sau extrapulmonara, confirmaţi sau nu bacteriologic,   la   care   medicul   pneumolog   sau,   pentru   tuberculoza extrarespiratorie specialistul de organ din judeţe, a decis iniţierea unui tratament antiruberculos.

Indicatori specifici de monitorizare:

Indicatori fizici:

- numărul de bolnavi de tuberculoză trataţi - 37.500

Indicatori de eficienţă:

- cost mediu/bolnav de tuberculoză tratat/an - 0,4267 mii RON

Natura cheltuielilor subprogramului:

- cheltuieli pentru medicamente şi materiale sanitare specifice pentru examenele bacteriologice şi radiologice.

Subprogram nr. 3

TRATAMENTUL BOLNAVILOR CU AFECŢIUNI CARDIOVASCULARE PRIN CHIRURGIE CARDIOVASCULARA SI        PRIN CARDIOLOGIE INTERVENTIONALA SI ELECTROFIZIOLOGIE

Obiective:

Asigurarea   în   spital   a   materialelor   sanitare   specifice   chirurgiei cardiovasculare, cardiologiei intervenţionale şi electrofiziologiei.

Criterii de eligibilitate:

1. Pentru chirurgia cardiovasculara;

- bolnavi adulţi cu afecţiuni cardiace dobândite (cardiopatie ischemica, valvulopatii cardiace, patologia aortei toraco-abdominale, tumorile cardiace)

- cardiopatiile congenitale cardiace

- patologia arteriala, venoasa si limfatica

- patologia toraco-pulmonara

- bolnavi cardiaci cu afecţiuni ale altor organe

2. Pentru cardiologia intervenţionala si electrofiziologie :

-  pacienţii cu cel puţin 1 stenoza arteriala (coronariană, carotidiana, renala, artere periferice), severa (diametrul stenozei > 50%), simptomatica sau cu ischemie dovedita prin teste paraclinice;

-  pacienţii cu sindroame coronariene acute fora supradenivelare de segment ST (angina pectorala instabila sau infarct miocardic acut fara supradenivelare de segment ST) cu risc înalt;

- pacienţii cu infarct miocardic acut cu supradenivelare de segment ST ca:

a.  metoda de reperfuzie coronariană de electie (PCI primar), in primele 12 ore de la infarct;

b.  metoda de salvare a miocardului, in condiţiile eşecului trombolizei;

c.  metoda de rutina la pacienţii cu angina precoce postinfarct, ischemie dovedita prin teste paraclinice, disfuncţie ventriculara stânga, etc;

- pacienţii cu grefoane venoase stenozate/degenerate simptomatici, sau cu ischemie dovedita prin teste paraclinice;

-   pacienţii cu aritmii' rezistente la tratamentul convenţional care beneficiază de terapie electrofîziologica.

Indicatori specifici de monitorizare:

Indicatori fizici:

- numărul de bolnavi trataţi - 8.274, din care:

- 4.830 prin chirurgie cardiovasculară;

- 3.444 prin cardiologie intervenţionala şi prin electrofiziologie.

Indicatori de eficienţă:

-  cost mediu/bolnav tratat prin chirurgie cardiovasculară/an - 4,9988 mii RON

-    cost mediu/bolnav tratat prin cardiologie intervenţionala/ electrofiziologie/an - 4,6737 mii RON

Natura cheltuielilor subprogramului:

-   cheltuieli pentru materiale sanitare specifice tratamentului prin procedee specifice chirurgiei cardiovasculare, cardiologiei intervenţionale şi electrofiziologiei.

Subprogram nr. 4

TRATAMENTUL BOLNAVILOR CU AFECŢIUNI ONCOLOGICE

Obiective:

Asigurarea în spital  şi în ambulatoriu a tratamentului  specific bolnavilor cu afecţiuni oncologice: citostatice, imunomodulatori, hormoni, factori de creştere şi inhibitori de osteoclaste.

Criterii de eligibilitate:

1.  Includerea in subprogram: după stabilirea diagnosticului de boala neoplazica si stadializarea extensiei tumorale, conform procedurilor recomandate de ghidurile si tratatele naţionale si internaţionale recunoscute

2.  Excluderea din subprogram: după epuizarea dozelor de citostatice recomandate sau a timpului de acordare a tratamentului

3.  Reincluderea in subprogram : la constatarea recidivei sau a progresiei bolii stabilizate, când pacientul necesita remstituirea tratamentului antineoplazic

Indicatori specifici de monitorizare:

Indicatori fizici:

- număr de bolnavi trataţi - 67.000

Indicatori de eficienţă:

- cost mediu/bolnav tratat/an - 4,2985 mii RON

Natura cheltuielilor subprogramului:

cheltuieli     pentru     medicamente      specifice     (citostatice, imunomodulatori, hormoni, factori de creştere, inhibitori de osteoclaste).

Subprogram nr. 5

TRATAMENTUL   BOLNAVILOR   CU   BOLI    NEUROLOGICE: SCLEROZA MULTIPLA

Obiective:

Asigurarea în spital şi în ambulatoriu a tratamentului cu interferon beta 1a, interferon beta 1b, glatiramer acetat pentru bolnavii cu scleroza multipla.

Criterii de eligibilitate:

Vor fi incluşi bolnavii cu scleroza multipla cu:

-   forma recurenta remisiva  si  scor EDSS   < 3,5   (Avonex,  Rebif, Betaferon, Copaxone)

-  sindrom clinic izolat (CIS) cu diagnostic de certitudine de scleroza multipla (Avonex)

-  forma recurent remisiva si scor EDSS 3,5 - 5,5 (Rebif, Betaferon, Copaxone)

- forma secundar progresiva si scor EDSS <6,5 (Betaferon)

-  forma secundar progresiva cu recăderi si scor EDSS <6,5 (Betaferon, Rebif)

Vor fi excluşi bolnavii cu :

- imobilizare definitiva la pat (EDSS >8)

- reacţii adverse greu de tolerat

- refuzul pacientului de a continua tratamentul.

Indicatori specifici de monitorizare:

Indicatori fizici:

- număr de bolnavi cu scleroză multiplă trataţi - 1.200;

Indicatori de eficientă:

- cost mediu/bolnav cu scleroză multiplă tratat/an - 46,3243 mii RON

Natura cheltuielilor subprogramului:

-  cheltuieli pentru interferon beta la - toate formele, interferon beta 1b, glatiramer acetat.

Subprogram nr. 6

TRATAMENTUL BOLNAVILOR CU DIABET ZAHARAT

Obiective*:

Asigurarea  tratamentului   specific  bolnavilor  cu  diabet  zaharat: insulina si ADO.

* Pot suporta modificări in concordanta cu schimbările legislative ulterioare.

Criterii de eligibilitate:

1. Pentru bolnavii beneficiari de insulina :

a) Bolnavi cu diabet zaharat tip 1

b)  Bolnavi cu diabet zaharat tip 2 care necesita tratament (temporar sau pe o durata nedefinita) cu insulina:

- atunci când sub tratamentul maximal cu ADO si respectare riguroasa a dietei, hemoglobina Alc depăşeşte 7,5% (fac excepţie cazurile in care speranţa de viata este redusa)

- când tratamentul cu ADO este contraindicat -intervenţie chirurgicala

- infecţii acute

- infecţii cronice (ex. TBC pulmonar)

-  evenimente cardiovasculare acute (infarct miocardic angoroinstabil, AVC)

- alte situaţii (intoleranta digestiva, stres)

- bolnave cu diabet gestaţional.

2. Pentru bolnavi beneficiari de medicamente ADO :

-  lipsa echilibrării la nivelul ţintelor propuse exclusiv prin tratament ne­farmacologic

- bolnavi cu diabet zaharat nou descoperit cu glicemia a jeun > 180 mg/dl si/sau HbAIc >8,0%.

Indicatori specifici de monitorizare:

Indicatori fizici:

- număr de bolnavi cu diabet zaharat trataţi - 366.000

Indicatori de eficientă:

- cost mediu/bolnav tratat/an - 0,4106 mii RON

Natura cheltuielilor subprogramului:

- cheltuieli pentru medicamente : insulina si ADO.

Subprogram nr. 7

TRATAMENTUL ACCIDENTELOR HEMORAGICE ALE BOLNAVILOR CU HEMOFILIE SI TRATAMENTUL CU CHELATOR DE FIER AL BOLNAVILOR CU TALASEMIE

Obiective:

Asigurarea în spital şi în ambulatoriu a medicamentelor specifice accidentelor hemoragice ale bolnavilor cu hemofilie şi tratamentul cu chelatori de fier pentru bolnavii cu talasemie.

Criterii de eligibilitate:

1. Pentru bolnavii cu hemofilie :

- bolnavi cu accidente hemoragice severe si medii

- bolnavi cu urgente chirurgicale si ortopedice

2. Pentru bolnavii cu talasemie majora :

- bolnavi politransfuzati (> 20 transfuzii/an)

- bolnavi cu hemosideroza secundara medie sau severa

Indicatori specifici de monitorizare:

Indicatori fizici:

- numărul de bolnavi cu hemofilie şi talasemie trataţi - 832, din care :

- 633 cu hemofilie -199 cu talasemie

Indicatori de eficienţă:

- cost mediu/bolnav tratat/an - 11,8490 mii RON

- cost mediu/bolnav cu hemofilie tratat/an - 11,8483 mii RON

- cost mediu/bolnav cu talasemie tratat/an -11,8510 mii RON

Natura cheltuielilor subprogramului:

- cheltuieli pentru medicamente specifice hemofiliei si talasemiei.

Subprogram nr. 8

TRATAMENTUL BOLNAVILOR CU OSTEOPOROZA SI TRATAMENTUL BOLNAVILOR CU GUSA DATORATA CARENŢEI DE IOD SI PROLIFERĂRII MALIGNE

Obiective:

Asigurarea în spital şi în ambulatoriu a medicamentelor specifice pentru tratamentul osteoporozei şi a guşei prin tireomegalie datorata carenţei de iod si proliferării maligne

Criterii de eligibilitate:

1. Pentru bolnavii cu osteoporoza:

- diagnostic prin absorbtiometrie duala cu raze X (DEXA),  după următoarele criterii:

Parametrul măsurat

Estrogeni

Raloxifen

Alendronat

Rezindronat

Calcitonina 

Alfacalcidol

Teriparatid

Scor T{DS) DEXA

<-2,5

<-2,5

<-2,7

<-2,7

<-2,7

<-2,5

pentru cercetare ştiinţifica

in Institutul

Parhon

Fracturi fragilitate

+

+

+

2. Pentru bolnavii cu guşa prin tireomegalie datorata carenţei de iod:

- diagnostic clinic sau ecografic, din zona dovedita/cunoscuta cu deficit geoclimatic de iod

3.Pentru bolnavii cu guşa prin tireomegalie datorata proliferării maligne :

-   confirmare de proliferare maligna a tiroidei prin puncţie biopsie tiroidiana cu ac subţire sau examen histopatologic (post intervenţie chirurgicala tiroidiana).

Indicatori specifici de monitorizare:

Indicatori fizici

- număr de bolnavi trataţi - 18.063, din care :

- 4.450 cu osteoporoză

-12.363 cu guşă prin tireomegalie datorata carenţei de iod

- 1.250 cu guşă prin tireomegalie datorata proliferării maligne

Indicatori de eficientă

- cost mediu/bolnav cu osteoporoză tratat/an - 0,6251 mii RON

- cost mediu/bolnav cu guşă prin tireomegalie datorata carenţei de iod /an -0,0750 mii RON

-  cost mediu/bolnav cu guşă prin tireomegalie datorata proliferării maligne/an -1,4836 mii RON

Natura cheltuielilor subprogramului:

-  cheltuieli pentru medicamente specifice tratamentului osteoporozei şi guşei prin tireomegalie datorata carenţei de iod si proliferării maligne.

Subprogram nr. 9

TRATAMENTUL PRIN ENDOPROTEZARE AL BOLNAVILOR CU AFECŢIUNI ARTICULARE CONGENITALE SAU DOBÂNDITE

Obiective:

Asigurarea cu materiale sanitare specifice endoprotezării articulare primare şi de revizie.

Criterii de eligibilitate:

- pacienţi tineri cu poliartrita reumatoida sau spondilita anchilopoetica cu pierderea articulaţiilor periferice

- pacienţi tineri cu sechele posttraumatice sau după artrite specifice sau nespecifice

- pacienţii vârstei a treia care suferă de maladii degenerative invalidante

- pacienţi in etate care fac fracturi de col femural, extremitate superioara a humerusului sau cot.

Indicatori specifici de monitorizare:

Indicatori fizici:

- număr de bolnavi endoprotezaţi - 6.344

Indicatori de eficientă:

- cost mediu/bolnav endoprotezat - 3,6589 mii RON

Natura cheltuielilor subprogramului:

- cheltuieli materiale sanitare specifice (endoproteze, cimentul aferent implantării, elemente de ranforsare cotii şi metafizo-diaflzară femur).

Subprogram nr. 10

TRATAMENTUL PRIN TRANSPLANT DE ORGANE SI CELULE AL  BOLNAVILOR CU INSUFICIENTE ORGANICE IREVERSIBILE

Obiective:

Asigurarea medicamentelor si materialelor sanitare specifice necesare realizării transplantului de organe (renal, cord, hepatic, pancreas, plămân) şi ţesuturi (măduva), inclusiv medicaţie posttransplant pe durata spitalizării.

Criterii de eligibilitate:

1. Bolnavi diagnosticaţi cu: insuficienta hepatica, insuficienta cardiaca, insuficienta respiratori pulmonara, insuficienta renala cronica, hemopatii maligna,   insuficienta   pancreatica,   cu   avizul   Agenţiei   Naţionale   de Transplant, in condiţiile stabilite de aceasta.

Indicatori specifici de monitorizare:

Indicatori fizici:

-   număr de bolnavi transplantaţi - 351, din care:

-   număr de bolnavi cu transplant renal: 199

-    număr de bolnavi cu transplant combinat rinichi si pancreas: 16

-   număr de bolnavi cu transplant cord: 22

-   număr de bolnavi cu transplant medular autolog: 57

-   număr de bolnavi cu transplant medular allogen: 20

-   număr de bolnavi cu transplant hepatic: 23

-   număr de bolnavi cu transplant pulmonar: 2

-   număr de bolnavi cu transplant celule pancreatice: 12

Indicatori de eficienţă:

-    cost mediu/bolnav transplantat renal/an - 32,9618 mii RON

-   cost mediu/bolnav transplantat combinat rinichi si pancreas/an -52,5 mii RON

-    cost mediu/bolnav transplantat cord/an - 93,3 mii RON

-    cost mediu/bolnav transplantat medular autolog /an - 90 mii RON

-    cost mediu/bolnav transplantat medular allogen /an -162 mii RON

-    cost mediu/bolnav transplantat hepatic /an - 168 mii RON

-    cost mediu/bolnav transplantat pulmonar an - 85 mii RON

-    cost mediu/bolnav transplantat celule pancreatice /an - 12 mii RON

Natura cheltuielilor subprogramului:

-   cheltuieli  pentru  medicamente  si  materiale  sanitare   specifice necesare realizării transplantului si stării posttransplant pe durata spitalizării.

Subprogram nr. 11

TRATAMENTUL   DE   SUPLEERE   A   FUNCŢIEI   RENALE   LA BOLNAVII CU INSUFICIENTA RENALA CRONICA

Obiective:

Asigurarea  serviciilor  de  supleere  renala  (inclusiv  medicamente  si materiale sanitare specifice).

Criterii de eligibilitate:

1. Bolnavi cu insuficienta renala cronica in stadiul uremie care necesita tratament substitutiv renal (FG <15 mL/min/1,73 m2)

Indicatori specifici de monitorizare:

Indicatori fizici:

- numărul total de bolnavi trataţi prin dializă - 6.837 din care :

- 5.508 prin hemodializa -1.329 prin dializa peritoneala.

Indicatori de eficientă:

-    cost mediu/bolnav tratat prin hemodializa/an - 59,1632 mii RON

-    cost mediu/bolnav tratat prin dializa peritoneala/an - 38,9232 mii RON

Natura cheltuielilor subprogramului*:

-  cheltuieli pentru servicii medicale inclusiv transportul bolnavilor si medicamente şi materiale sanitare specifice.

* Natura cheltuielilor este reglementata si in Normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate si in Hotărârea Guvernului nr. 1.487/2004, Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.718/2004 si Decizia preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 182/2005.

ANEXA Nr. III*)

UNITĂŢI SANITARE

prin care se derulează programul naţional cu scop curativ finanţat din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate

Program naţional cu scop curativ :

Subprogram nr. 1 - Tratamentul persoanelor cu infecţie HIV/SIDA şi postexpunere (profesionala si verticala)

- Institutul de Boli Infecţioase "Prof. dr. Matei Balş" Bucureşti;

- Spitalul de Boli Infecţioase şi Boli Tropicale "Victor Babeş";

- unităţi sanitare cu secţii sau compartimente care au în competenţă tratarea bolnavilor HIV/SIDA;

- unităţi sanitare cu secţii sau compartimente care au în competenţă tratarea bolnavilor HIV/SIDA, aparţinând ministerelor cu reţea sanitară proprie.

Subprogram nr. 2 -Tratamentul bolnavilor cu tuberculoza

- Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta" Bucureşti;

-  reţeaua de pneumoftiziologie (spitale TBC, dispensare TBC, sanatorii TBC, secţii, preventorii);

- unităţi sanitare aparţinând ministerelor cu reţea sanitară proprie.

Subprogram    nr.    3    -    Tratamentul        bolnavilor    cu    afecţiuni cardiovasculare  prin  chirurgie  cardiovasculară  şi  prin  cardiologie intervenţională şi electrofîziologie: 1. Cardiologie intervenţională şi electrofîziologie :

- Institutul de Boli Cardiovasculare « Prof. dr. C. C. Iliescu » Bucureşti;

- Institutul Inimii « Prof. dr. Niculae Stăncioiu » Cluj-Napoca;

- Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara;

- Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant Târgu Mureş;

- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş;

- Centrul de Cardiologie Iaşi;

- Centrul de Cardiologie Craiova;

- Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti;

- Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti;

- Spitalul Clinic « Sf. Ioan » Bucureşti - Clinica de cardiologie;

- Spitalul Clinic Colentina ;

- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenta Cluj-Napoca ;

*) Anexa nr. III este reprodusă în facsimil.

- Spitalul Clinic Militar Central de Urgenţă « Dr. Carol Davila » Bucureşti.

2. Chirurgie cardiovasculară

- Institutul de Boli Cardiovasculare « Prof. dr. C. C. Iliescu » Bucureşti;

- Institutul Inimii « Prof. dr. Niculae Stăncioiu » Cluj-Napoca;

- Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara;

- Institutul de Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş;

- Centrul de Cardiologie Iaşi;

- Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti;

- Spitalul Clinic Militar Central de Urgenta « Dr. Carol Davila » Bucureşti.

Subprogram nr. 4 - Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni oncologice

- Institutul Oncologic "Prof. dr. Alexandru Trestioreanu" Bucureşti;

- Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuţă" Cluj-Napoca;

-  unităţi sanitare care au în structură secţii, compartimente sau cabinete medicale acreditate, după caz, ce au în competenţă tratarea bolnavilor pentru afecţiuni oncologice;

- unităţi sanitare aparţinând ministerelor cu reţea sanitară proprie.

Subprogram  nr.  5 - Tratamentul bolnavilor  cu  boli neurologice:

scleroză multiplă

-Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti - Clinica de neurologie

-Spitalul Militar Central de Urgenţă « Carol Davila » - Clinica de neurologie

-Spitalul Clinic Colentina - Clinica de neurologie

-Spitalul Clinic Universitar Elias - Clinica de Neurologie

-Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş

-Spitalul Clinic de Recuperare Iaşi

-Spitalul Militar de Urgenţă « Prof. Agripa Ionescu » - Clinica de neurologie

-Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Timiş - Clinica de neurologie

-Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj - Clinica de neurologie

Subprogram nr. 6 -Tratamentul bolnavilor cu diabet zaharat

-  Institutul de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice "Prof. dr. N. Paulescu"

Bucureşti;

-  centre şi unităţi sanitare judeţene cu secţii, compartimente şi/sau cabinete prin care se asigură tratamentul pacienţilor cu diabet zaharat, nominalizate de către coordonatorul local;

- unităţi sanitare aparţinând ministerelor cu reţea sanitară proprie.

Subprogram nr. 7 - Tratamentul accidentelor hemoragice ale bolnavilor cu hemofilie şi tratamentul cu chelatori de fier al bolnavilor cu talasemie.

-   Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională "Prof. Dr. C. T. Nicolau" Bucureşti;

- Clinica de Hematologie Fundeni; Clinica de Pediatrie Fundeni;

- Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului "Prof. dr. Alfred Rusescu" Bucureşti;

- unităţi sanitare cu secţii sau compartimente de pediatrie şi hematologie;

- unităţi sanitare aparţinând ministerelor cu reţea sanitară proprie.

Subprogram nr. 8 - Tratamentul bolnavilor cu osteoporoză şi tratamentul bolnavilor cu guşa datorata carenţei de iod si proliferării maligne

- Institutul de Endocrinologie "CI. Parhon" Bucureşti;

- Spitalul Clinic de Urgenţă Elias;

- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj

- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă « Sfântul Spiridon »Iaşi

- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Timişoara

- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş

- Spitalul Clinic Judeţean Sibiu

- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov

- Spitalul Judeţean Piteşti

- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Craiova

- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Arad

- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanta

- Spitalul Clinic Judeţean Oradea

- Spitalul Judeţean de Urgenţă Neamţ

- Spitalul Judeţean de Urgenţă Râmnicu Vâlcea

- Spitalul Judeţean de Urgenţă "Sfântul Ioan cel Nou" Suceava

- Spitalul Judeţean Sfântu Gheorghe

- Spitalul Judeţean Târgovişte

- Spitalul Judeţean Târgu -Jiu

- Spitalul Judeţean Zalău

Subprogram nr. 9 - Tratamentul prin endoprotezare al bolnavilor cu afecţiuni articulare congenitale sau dobândite

- unităţi sanitare cu secţii sau compartimente de profil raportoare/înscrise la RNE;

- unităţi sanitare aparţinând ministerelor cu reţea sanitară proprie.

Subprogram nr. 10 - Tratamentul prin transplant de organe şi celule umane al bolnavilor cu insuficienţe organice ireversibile

-   Spital Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu-Mureş - Secţia clinica de hematologie şi transplant de celule stern

- Institutul de Boli Cardiovasculare şi Transplant Cardiac Târgu-Mureş

-   Institutul Clinic Fundeni (Centrul de Chirurgie urologică, dializă şi transplant renal, Centrul de Chirurgie generala şi transplant hepatic, Centrul de hematologie şi transplant medular)

- Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti - Clinica de chirurgie cardiovasculară

- Spitalul Clinic Militar Central de Urgenţă « Dr. Carol Davila » Bucureşti -Clinica de chirurgie toracică

-  Spital Clinic Judeţean de Urgenţă Timişoara - Centrul de hemodializă şi transplant renal Timişoara

- Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii « Louis Ţurcanu » Timişoara

- Institutul Clinic de Urologie şi Transplant Renal Cluj-Napoca

- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa - Clinica de chirurgie

- Spitalul Clinic « Dr. CI. Parhon » Iaşi - Clinica de urologie

Subprogram nr. 11 - Tratamentul de supleere a funcţiei renale a bolnavilor cu insuficienta renala cronică.

- unităţile sanitare cu secţii şi compartimente de profil;

-  centrele-pilot de furnizare a serviciilor medicale de hemodializă şi dializă peritoneală;

- unităţi sanitare cu secţii şi compartimente de profil aparţinând ministerelor cu reţea sanitară proprie.

 


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 161/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 161 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 161/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu