Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1607 din 15.11.2018

pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind autorizarea sau recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi juridice române, ale unui alt stat membru al Uniunii Europene sau ale unui stat care aparţine Spaţiului Economic European în vederea realizării şi verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, al geodeziei şi al cartografiei pe teritoriul României, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 107/2010
ACT EMIS DE: Agentia Nationala de Cadastru Si Publicitate Imobiliara
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 1037 din 06 decembrie 2018



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 4 lit. d) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, art. 5 lit. b), art. 6 alin. (2) lit. a), alin. (3) lit. c) şi d) şi art. 7 lit. j) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.288/2012, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 3 alin. (13) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin. Articolul IRegulamentul privind autorizarea sau recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi juridice române, ale unui alt stat membru al Uniunii Europene sau ale unui stat care aparţine Spaţiului Economic European în vederea realizării şi verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, al geodeziei şi al cartografiei pe teritoriul României, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 107/2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 231 din 13 aprilie 2010, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. Titlul regulamentului se modifică după cum urmează: REGULAMENT privind autorizarea şi recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi juridice în vederea realizării şi verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României 2. La articolul 1 alineatul (2), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins: a)persoană fizică - persoană fizică rezidentă sau nerezidentă; b)persoană juridică - entitate reprezentată de una sau mai multe persoane fizice, constituită cu respectarea cerinţelor legale de fond şi de formă, de sine stătătoare, ce are un patrimoniu distinct, în scopul desfăşurării unei activităţi specifice, cu toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din aceasta; 3. La articolul 1 alineatul (2), după litera c) se introduc două noi litere, literele d) şi e), cu următorul cuprins: d)stat membru - stat care aparţine Uniunii Europene, Spaţiului Economic European sau Confederaţiei Elveţiene, altul decât România; e)stat terţ - stat care nu aparţine Uniunii Europene, Spaţiului Economic European sau Confederaţiei Elveţiene. 4. La articolul 1, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) Calitatea de persoană autorizată fizică sau juridică se obţine prin emiterea de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, identificată în continuare prin abrevierea ANCPI, sau de către oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară, identificate în continuare prin abrevierea OCPI, a certificatului de autorizare sau a certificatului de recunoaştere a autorizării, act ce dovedeşte competenţa tehnică şi însuşirea reglementărilor legale în vigoare de către persoane fizice şi juridice care pot să realizeze şi să verifice lucrări de specialitate. 5. La articolul 1, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(4) Lucrările de specialitate realizate de către persoanele autorizate potrivit prevederilor prezentului regulament nu pot fi utilizate decât dacă sunt recepţionate de CNC sau OCPI, după caz, potrivit reglementărilor în vigoare. 6. La articolul 1, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
(5) Activitatea de autorizare şi recunoaştere a autorizării persoanelor fizice şi juridice în vederea realizării şi verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României este reglementată de ANCPI. 7. La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 2
(1) Realizarea lucrărilor de specialitate cuprinde executarea operaţiunilor de teren şi de birou, întocmirea documentelor tehnice, asumarea corectitudinii datelor şi a documentelor grafice şi textuale prin semnătura persoanei autorizate, precum şi prezentarea acestora la CNC sau OCPI, după caz, pentru avizare şi/sau recepţie.
8. La articolul 2, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Verificarea lucrărilor constă în executarea operaţiunilor de verificare pe teren şi la birou şi asumarea răspunderii cu privire la corectitudinea lucrării verificate. 9. La articolul 3, alineatul (4) se abrogă. 10. La articolul 4 alineatul (2), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins: c)proiectarea şi realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică; 11. La articolul 4 alineatul (4), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins: d)întocmirea planurilor de situaţie necesare la scoaterea, redarea sau introducerea în circuitul agricol a terenurilor; 12. La articolul 4, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(7) ANCPI prin CNC şi/sau OCPI poate organiza, la cerere, sesiuni de instruire profesională cu angajaţii unităţilor administrativ-teritoriale, în vederea autorizării în categoria E. 13. La articolul 4, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(8) Persoanele autorizate în categoriile A-D pot fi angajate în structura funcţională a autorităţilor administraţiei publice locale pentru executarea lucrărilor de specialitate, conform categoriei de autorizare deţinute. La documentaţia analogică depusă la oficiul teritorial se anexează nota de serviciu prin care se solicită persoanei fizice autorizate executarea lucrării respective, în baza atribuţiilor prevăzute în fişa postului. 14. La articolul 4, alineatul (9) se abrogă. 15. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 6
(1) În vederea obţinerii autorizării, persoana fizică prezintă un dosar de autorizare la ANCPI sau OCPI, după caz, care cuprinde următoarele documente:a)cerere-tip pentru autorizare, conform anexei nr. 2; b)curriculum vitae, conform anexei nr. 3; c)listă a lucrărilor de specialitate realizate şi a celor la care a participat, specificând: denumirea lucrării, zona în care aceasta este amplasată, perioada de execuţie, suprafaţa aproximativă a lucrării, tipul lucrării; d)diplome de studii însoţite de documentul privind curricula şcolară, titluri ştiinţifice, cursuri de pregătire şi perfecţionare, certificate care atestă pregătirea profesională în domeniul de specialitate, în copie; e)documente de atestare a experienţei profesionale, cum ar fi: carnet de muncă, adeverinţe, extras din Registrul general de evidenţă a salariaţilor sau alte documente astfel încât să poată fi făcută echivalarea cu una dintre categoriile de autorizare prevăzute la art. 4, în copie; f)certificat de cazier judiciar, în copie, iar pentru cetăţenii străini, alt document echivalent emis conform prevederilor legale ale statului din care provine solicitantul; g)certificat de cazier fiscal, în copie, iar pentru cetăţenii străini, alt document echivalent emis conform prevederilor legale ale statului din care provine solicitantul; h)dovada achitării taxei de autorizare, în copie; i)buletin/carte de identitate sau paşaport, în copie, valabile.
(2) Documentele solicitate în copie vor fi certificate pentru conformitate de către candidat în prezenţa secretarului comisiei de autorizare pe baza documentelor originale prezentate. Documentele de la alin. (1) lit. a), b) şi c) vor fi prezentate în original, semnate şi datate de către candidat.
(3) În cazul în care documentele prevăzute la alin. (1) lit. d) nu sunt emise de o instituţie de pe teritoriul României, solicitantul va ataşa la dosarul de autorizare şi dovada recunoaşterii sau echivalării acestor documente de către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED), în condiţiile legii, însoţite de documentul privind curricula şcolară.
(4) Toate documentele prevăzute la art. 6 vor fi prezentate în limba română sau însoţite de o traducere legalizată în limba română, efectuată de un traducător autorizat de Ministerul Justiţiei, sau de o traducere oficială echivalentă.
16. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 7
(1) În vederea recunoaşterii autorizării, cetăţenii unui stat membru depun la ANCPI un dosar cu următoarele documente:a)cerere pentru recunoaşterea autorizării, conform anexei nr. 2; b)copie de pe cartea de identitate sau de pe paşaport, valabile; c)curriculum vitae, conform anexei nr. 3; d)copii ale diplomelor, certificatelor sau titlurilor care atestă pregătirea profesională în domeniul de specialitate, recunoscute sau echivalate de către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED), în condiţiile legii, însoţite de documentul privind curricula şcolară şi documentul care atestă autorizarea/dreptul de a realiza lucrări de specialitate a căror recunoaştere se solicită; e)documente de atestare a experienţei profesionale, astfel încât să poată fi făcută echivalarea cu categoriile de autorizare prevăzute la art. 5; f)certificat de cazier judiciar sau alt document echivalent, în copie, emis conform prevederilor legale ale statului din care provine solicitantul; g)dovada achitării taxei de autorizare, în copie; h)certificat de cazier fiscal sau alt document echivalent, în copie, emis conform prevederilor legale ale statului din care provine solicitantul; i)listă cu lucrările de specialitate realizate şi a celor la care a participat, cuprinzând: denumirea lucrării, zona în care aceasta este amplasată, perioada de execuţie, suprafaţa aproximativă a lucrării, tipul lucrării.
(2) Cetăţenii unui stat membru trebuie să îndeplinească aceleaşi condiţii de studii şi experienţă profesională solicitate cetăţenilor români în vederea autorizării.
(3) Prevederile alin. (1) şi (2) se aplică şi la recunoaşterea autorizării persoanelor fizice aparţinând unui stat terţ, în condiţiile existenţei unui tratat bilateral încheiat între România şi statul respectiv cu privire la recunoaşterea calificărilor profesionale pentru realizarea lucrărilor de specialitate. În acest caz, dosarul de autorizare se completează cu copia tratatului bilateral şi a legii/documentului de aprobare a acestuia.
(4) Documentele solicitate în copie vor fi certificate pentru conformitate de către candidat în prezenţa secretarului comisiei de autorizare pe baza documentelor originale prezentate. Documentele de la alin. (1) lit. a), c) şi i) vor fi prezentate în original, semnate şi datate de către candidat.
17. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 8Toate documentele prevăzute la art. 7 vor fi prezentate în limba română sau însoţite de o traducere legalizată în limba română, efectuată de un traducător autorizat de Ministerul Justiţiei, sau de o traducere oficială echivalentă. 18. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 10
(1) Dosarele de autorizare pentru persoanele fizice care solicită autorizarea în categoriile A şi D se depun la sediul ANCPI, iar dosarele de autorizare pentru persoanele fizice care solicită autorizarea în categoriile B, C şi E se depun la sediul OCPI. Comisia de autorizare analizează dosarele care au fost depuse cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data examenului, iar lista candidaţilor cu dosare complete care pot participa la examen se afişează pe site-ul ANCPI, OCPI sau la sediul acestora, după caz, cu 3 zile lucrătoare înaintea datei examenului. Dosarele depuse ulterior, precum şi cele care necesită completări vor fi analizate în următoarea şedinţă a comisiei de autorizare.
(2) Dosarele se înregistrează în registrul de evidenţă a dosarelor de autorizare sau în registrul de evidenţă a dosarelor de recunoaştere a autorizării, care se completează în format analogic şi digital de către secretarul comisiei de autorizare.
(3) Dosarele rămân în arhiva OCPI sau ANCPI, după caz, indiferent de decizia comisiei de autorizare.
(4) Secretarul comisiei de autorizare răspunde de arhivarea în format analogic, scanarea şi arhivarea în format digital a dosarelor şi a documentelor rezultate în urma desfăşurării activităţii de autorizare.
19. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 11Autorizarea persoanelor fizice pentru categoriile de lucrări A şi D se realizează de către ANCPI, iar autorizarea persoanelor pentru categoriile de lucrări B, C şi E se realizează de către OCPI pe raza căruia solicitantul are domiciliul sau reşedinţa. Cererile pot fi soluţionate cu admitere sau respingere, motivată. 20. La articolul 12, alineatele (1), (3) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 12
(1) Recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi juridice în vederea realizării şi verificării lucrărilor de specialitate pe teritoriul României, precum şi autorizarea persoanelor juridice se realizează de către comisia de autorizare din ANCPI. Cererile pot fi soluţionate cu admitere sau respingere, motivată......... ................ ................ ................ ................ ..........
(3) Comisia de autorizare, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor din cadrul ANCPI este constituită din preşedinte, 3 membri, secretar, 1 membru supleant şi 1 secretar supleant. În aceste comisii poate fi desemnată ca membru o persoană fizică autorizată categoria D sau un cadru didactic universitar într-unul din domeniile de specialitate. Unul din membrii comisiilor este desemnat supleantul preşedintelui. Ambele comisii pot avea acelaşi secretar, respectiv acelaşi supleant al secretarului......... ................ ................ ................ ................ ..........
(6) Comisiile se întrunesc legal în prezenţa tuturor membrilor.
21. La articolul 12, alineatele (7), (8) şi (9) se abrogă . 22. La articolul 13, alineatele (1), (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 13
(1) Autorizarea persoanelor fizice în categoriile B, C şi E se face de către comisia de autorizare din cadrul OCPI. Componenţa comisiei de autorizare, respectiv comisiei de soluţionare a contestaţiilor este stabilită prin decizie a directorului OCPI.
(2) Comisia de autorizare, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor din cadrul OCPI este constituită din preşedinte, 3 membri, secretar, 1 membru supleant şi 1 secretar supleant. În aceste comisii poate fi desemnată ca membru o persoană fizică autorizată categoria D sau un cadru didactic universitar într-unul din domeniile de specialitate. Unul din membrii comisiilor este desemnat supleantul preşedintelui. Ambele comisii pot avea acelaşi secretar, respectiv acelaşi supleant al secretarului.
(3) Prevederile art. 12 alin. (4), (5) şi (6) se aplică în mod corespunzător.
23. La articolul 13, alineatele (4), (5), (6) şi (7) se abrogă . 24. La articolul 14, alineatele (1), (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 14
(1) Mandatul comisiei de autorizare, respectiv comisiei de soluţionare a contestaţiilor este de 2 ani, cu posibilitate de prelungire de până la 2 ani......... ................ ................ ................ ................ ..........
(3) Componenţa comisiei de autorizare, respectiv comisiei de soluţionare a contestaţiilor se poate modifica, prin ordin al directorului general al ANCPI sau prin decizie a directorului OCPI în cazul comisiilor de la nivelul OCPI, cu respectarea prevederilor art. 12 şi 13, în cazuri bine justificate.
(4) În exercitarea atribuţiilor, comisiile de autorizare şi de soluţionare a contestaţiilor adoptă decizii cu votul majorităţii membrilor; în caz de paritate de voturi, votul preşedintelui este decisiv.
25. La articolul 14, alineatul (2) se abrogă . 26. La articolul 16, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) În situaţia prevăzută la alin. (1) lit. b), dosarul poate fi completat o singură dată, în termen de 15 zile calendaristice, calculat de la data solicitării de completare, transmisă prin orice mijloc electronic de comunicare. Dosarul completat se va analiza în următoarea şedinţă de autorizare. Prevederile sunt aplicabile autorizării şi recunoaşterii autorizării persoanei fizice, precum şi autorizării şi recunoaşterii autorizării persoanei juridice. 27. La articolul 17, alineatele (1), (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 17
(1) Examenul de autorizare constă în două probe: o probă scrisă şi o probă practică/interviu, în funcţie de categoria de autorizare solicitată. Probele se desfăşoară în limba română......... ................ ................ ................ ................ ..........
(4) Cererile candidaţilor care au fost admişi să participe la examen şi nu se prezintă la data programată, afişată pe site-ul ANCPI/OCPI sau la sediu, după caz, se resping. Amânarea susţinerii examenului poate fi solicitată motivat o singură dată, anterior datei afişării listei candidaţilor admişi să participe la examen.
(5) În cadrul interviului candidatul prezintă o lucrare la care a participat personal, corespunzătoare categoriei de autorizare solicitate.
28. La articolul 18, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Tematica şi bibliografia se elaborează de ANCPI cu consultarea OCPI şi este adusă la cunoştinţa candidaţilor prin afişarea pe pagina de internet a ANCPI, OCPI sau la sediul OCPI. Durata probei practice este de maximum două ore, pe parcursul unei singure zile. 29. Articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 19Rezultatele examenului de autorizare, prezentate conform anexei nr. 4, se afişează pe pagina de internet a ANCPI, OCPI sau la sediul acestora, după caz, în maximum 3 zile lucrătoare de la data finalizării celei de-a doua probe a examenului. 30. La articolul 22, alineatele (1), (2) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 22
(1) După promovarea examenului de autorizare sau după recunoaşterea autorizării se emite de către OCPI, respectiv ANCPI certificatul de autorizare, respectiv certificatul de recunoaştere a autorizării, conform modelelor prezentate în anexa nr. 5.
(2) În termen de 30 de zile calendaristice de la emiterea certificatului de autorizare sau a certificatului de recunoaştere a autorizării, persoana fizică are obligaţia să îl ridice de la emitent, după verificarea corectitudinii şi completitudinii datelor înscrise pe acesta......... ................ ................ ................ ................ ..........
(4) Certificatul de autorizare, respectiv certificatul de recunoaştere a autorizării se emite într-un exemplar, iar înainte de detaşarea cotorului se scanează şi se arhivează în format digital, iar cotorul se arhivează în format analogic. Toate operaţiunile privind scanarea şi arhivarea se realizează de către secretarul comisiei de autorizare emitente.
31. La articolul 22, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
(5) Sediul înscris pe certificatul de autorizare/recunoaştere a autorizării este cel declarat de persoana fizică, iar comunicările/convocările/verificările dispuse de ANCPI/CNC/ OCPI se vor face la acest sediu. Persoana fizică autorizată care îşi desfăşoară activitatea în mod independent are obligaţia să afişeze la sediul declarat programul de lucru destinat activităţii de relaţii cu publicul. 32. La articolul 23 alineatul (1), literele e) şi k) se modifică şi vor avea următorul cuprins: e)să depună şi să ridice în numele beneficiarului documentaţiile înregistrate la OCPI/CNC, în vederea avizării/recepţiei;........ ................ ................ ................ ................ .......... k)să ceară în numele beneficiarului efectuarea oricărui serviciu de către OCPI/CNC; 33. La articolul 24 alineatul (1), literele d), e), g), h), j), l) şi o) se modifică şi vor avea următorul cuprins: d)să notifice în scris OCPI/ANCPI, după caz, în termen de 30 de zile calendaristice, despre modificarea datelor înscrise pe certificatul de autorizare/recunoaştere a autorizării sau a datelor de contact; e)să pună la dispoziţia persoanelor împuternicite documentele, datele şi informaţiile necesare pentru verificarea activităţii desfăşurate şi a lucrărilor realizate;........ ................ ................ ................ ................ .......... g)să execute măsurătorile la teren, să înregistreze on-line cererile şi documentaţiile în format digital, să urmărească în sistemul electronic cererile înregistrate şi să se prezinte la convocare în termenul stabilit de OCPI/CNC; h)să păstreze minimum 3 ani lucrările de specialitate avizate/recepţionate, pe care să fie menţionate numărul de înregistrare la OCPI/ANCPI/CNC şi numărul de ordine din registrul propriu de evidenţă a lucrărilor şi adresele de motivare pentru lucrările refuzate;........ ................ ................ ................ ................ .......... j)să realizeze refacerea, completarea documentaţiilor executate, operaţiuni de repoziţionare, îndreptări de erori materiale, în format analogic şi/sau digital, la solicitarea OCPI în termenul stabilit;........ ................ ................ ................ ................ .......... l)să nu aducă atingere probităţii şi prestigiului profesional şi să respecte codul deontologic prevăzut în anexa nr. 14;........ ................ ................ ................ ................ .......... o)să îşi asume prin semnătură numai lucrările de specialitate executate în nume propriu şi să primească sau să restituie documente de la/către beneficiari, pe bază de proces-verbal; 34. La articolul 24 alineatul (1), după litera o) se introduc două noi litere, literele p) şi q), cu următorul cuprins: p)să păstreze confidenţialitatea elementelor de acces în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, să utilizeze informaţiile şi datele accesate sau primite în scopul pentru care au fost furnizate, să păstreze confidenţialitatea acestora şi să respecte legislaţia cu privire la protecţia datelor cu caracter personal; q)să arhiveze informaţiile şi datele rezultate din măsurători şi să le prezinte la solicitarea OCPI/CNC. 35. La articolul 24, alineatele (2) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
(2) Persoanele fizice autorizate în categoria E nu au obligaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), m) şi o)......... ................ ................ ................ ................ ..........
(5) Activitatea de specialitate a persoanelor fizice autorizate este supusă controlului OCPI cel puţin o dată la 3 ani sau ori de câte ori se impune.
36. La articolul 24, după alineatul (5) se introduc trei noi alineate, alineatele (6), (7) şi (8), cu următorul cuprins:
(6) Persoanele fizice autorizate pot realiza lucrările de specialitate prevăzute de prezentul regulament în calitate de angajat la o instituţie publică, la o persoană juridică autorizată şi/sau independent, în formele prevăzute de lege.
(7) Sediul înscris pe certificatul de autorizare/recunoaştere a autorizării este cel declarat de persoana fizică autorizată. Comunicările/convocările/verificările dispuse de ANCPI/CNC/ OCPI se vor face la sediul declarat de persoana fizică.
(8) Persoana fizică autorizată certifică executarea şi întocmirea documentaţiilor prin menţionarea pe documentele întocmite a următoarelor informaţii: numele şi prenumele, categoria, seria şi nr. autorizaţiei, scrise cu majuscule şi semnătura olografă. Menţionarea numelui şi prenumelui, categoriei, seriei şi nr. autorizaţiei se poate face şi prin utilizarea ştampilei, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6.
37. Articolul 25 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 25Pot solicita autorizarea sau recunoaşterea autorizării conform prezentului regulament persoanele juridice care au în statutul şi în contractul de societate ca obiect de activitate principal «Activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică» legate de aceste domenii, conform Clasificării activităţilor din economia naţională. 38. La articolul 26, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Prin excepţie de la art. 25, se pot autoriza în clasă specială instituţiile publice/persoanele juridice cu capital majoritar sau parţial de stat, în vederea executării lucrărilor de specialitate pentru imobilele asupra cărora au un drept de proprietate/folosinţă/administrare sau în baza contractelor de cercetare care fac obiectul domeniului de activitate sau pentru imobilele care fac obiectul unor lucrări de interes naţional, judeţean sau local. 39. La articolul 26, alineatul (3) se abrogă. 40. La articolul 27, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 27
(1) Autorizarea persoanelor juridice şi recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi juridice se face de către comisia de autorizare constituită la nivelul ANCPI. Comisia de autorizare analizează dosarele care au fost depuse cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data examenului, iar lista candidaţilor cu dosare complete se afişează pe site cu 3 zile lucrătoare înaintea datei examenului. Dosarele depuse ulterior, precum şi cele care necesită completări vor fi analizate în următoarea şedinţă a comisiei de autorizare.
41. La articolul 27, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Persoana juridică depune dosarul de autorizare la oficiul teritorial pe raza căruia are sediul social sau punctul de lucru, care conţine documentele prevăzute în anexa nr. 2. Documentele vor fi prezentate în ordinea menţionată în cerere şi paginile vor fi numerotate. 42. La articolul 27, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
(3) În vederea autorizării, persoana juridică trebuie să dovedească prin documente justificative îndeplinirea condiţiilor minime de autorizare prevăzute în anexa nr. 8. În cazul în care activitatea persoanei juridice nu se realizează la sediul social declarat, se va face dovada deţinerii punctului de lucru. 43. La articolul 28, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 28
(1) În vederea autorizării persoanelor juridice de către ANCPI, OCPI transmite comisiei de autorizare din ANCPI dosarul care conţine documentele prevăzute în anexa nr. 2, însoţite de raportul de verificare, în original, întocmit de OCPI conform anexei nr. 9.
44. La articolul 28, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Documentele solicitate în copie vor fi certificate pentru conformitate, înaintea transmiterii la ANCPI, de către reprezentantul legal al persoanei juridice, în prezenţa secretarului comisiei de autorizare din cadrul oficiului teritorial, pe baza documentelor originale puse la dispoziţie de persoana juridică. 45. Articolul 29 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 29Documentele solicitate în vederea autorizării persoanei juridice, în cazul în care nu sunt redactate în limba română, trebuie să fie însoţite de o traducere legalizată efectuată de un traducător autorizat de Ministerul Justiţiei sau de o traducere oficială echivalentă. 46. Articolul 30 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 30
(1) În vederea recunoaşterii autorizării, persoanele juridice înfiinţate într-un stat membru înregistrează la ANCPI cererea însoţită de documentele prevăzute în anexa nr. 2. Cererile pot fi soluţionate cu admitere prin emiterea de către ANCPI a certificatului de recunoaştere a autorizării, conform anexei nr. 11 sau cu respingere motivată.
(2) Documentele solicitate în vederea recunoaşterii autorizării persoanei juridice înfiinţate într-un stat membru, în cazul în care nu sunt redactate în limba română, trebuie să fie însoţite de o traducere legalizată efectuată de un traducător autorizat de Ministerul Justiţiei sau de o traducere oficială echivalentă.
(3) În vederea recunoaşterii autorizării, persoanele juridice înfiinţate într-un stat membru trebuie să îndeplinească aceleaşi condiţii solicitate persoanelor juridice române în vederea autorizării, conform anexei nr. 8.
(4) Prevederile alin. (1), (2) şi (3) se aplică şi la recunoaşterea autorizării persoanelor juridice înfiinţate într-un stat terţ, în condiţiile existenţei unui tratat bilateral încheiat între România şi statul respectiv cu privire la recunoaşterea capacităţii de realizare a lucrărilor de specialitate. În acest caz, dosarul de autorizare se completează cu copia tratatului bilateral şi a legii/documentului de aprobare.
(5) Sediul înscris pe certificatul de autorizare/recunoaştere a autorizării este cel declarat de persoana juridică autorizată. Comunicările/convocările/verificările dispuse de ANCPI/CNC/ OCPI se vor face la sediul declarat de persoana juridică. Persoana juridică autorizată are obligaţia să afişeze la sediul declarat programul de lucru destinat activităţii de relaţii cu publicul.
47. Articolul 31 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 31
(1) Cererile persoanelor juridice se înregistrează în registrul de evidenţă a dosarelor de autorizare sau în registrul de evidenţă a dosarelor de recunoaştere a autorizării, care se completează în format analogic şi digital, de către secretarul comisiei de autorizare.
(2) Dosarele rămân în arhiva ANCPI, indiferent de decizia comisiei de autorizare.
(3) Secretarul comisiei de autorizare răspunde de arhivarea în format analogic, de scanarea şi arhivarea în format digital a dosarelor şi a documentelor rezultate în urma desfăşurării activităţii de autorizare.
(4) Cererile pot fi soluţionate cu admitere prin emiterea certificatului de către ANCPI sau cu respingere motivată.
48. Articolul 32 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 32
(1) Comisia de autorizare analizează dosarul, evaluează îndeplinirea condiţiilor tehnice, logistice şi de personal şi decide cu privire la admiterea/respingerea cererii privind autorizarea/recunoaşterea autorizării, iar prevederile art. 12, 14 şi 16 se aplică corespunzător.
(2) În termen de 30 de zile calendaristice de la emiterea certificatului de autorizare sau a certificatului de recunoaştere a autorizării, persoana juridică are obligaţia să îl ridice de la emitent, după verificarea corectitudinii şi completitudinii datelor înscrise pe acesta.
(3) Certificatul de autorizare, respectiv certificatul de recunoaştere a autorizării se emite într-un exemplar, iar înainte de detaşarea cotorului se scanează şi se arhivează în format digital, iar cotorul se arhivează în format analogic. Toate operaţiunile privind scanarea şi arhivarea se realizează de către secretarul comisiei de autorizare emitente.
49. La articolul 33, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 33
(1) Certificatul de autorizare sau certificatul de recunoaştere a autorizării persoanelor juridice este semnat de preşedintele comisiei de autorizare şi de directorul general al ANCPI.
(2) Modelele certificatelor de autorizare, respectiv de recunoaştere a autorizării sunt prezentate în anexa nr. 11.
50. La articolul 34, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 34
(1) Certificatul de autorizare sau certificatul de recunoaştere a autorizării persoanelor juridice este valabil pe o perioadă de 5 ani, urmând a fi reînnoit în aceleaşi condiţii ca la autorizare.
51. Articolul 35 se abrogă . 52. Articolul 36 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 36Activitatea de specialitate şi îndeplinirea condiţiilor care au stat la baza autorizării persoanelor juridice este supusă controlului ANCPI prin OCPI cel puţin o dată la 3 ani sau ori de câte ori se impune. 53. La articolul 37, alineatul (2) se abrogă . 54. La articolul 38, litera c) se abrogă. 55. La articolul 38, litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins: h)să nu aducă atingere probităţii şi prestigiului profesional şi să respecte codul deontologic prevăzut în anexa nr. 14; 56. La articolul 38, după litera l) se introduc două noi litere, literele m) şi n), cu următorul cuprins: m)să verifice respectarea obligaţiilor prevăzute la art. 24 de către persoanele fizice autorizate angajate; n)în situaţia în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile care au stat la baza autorizării, respectiv recunoaşterii autorizării, să solicite ANCPI încetarea valabilităţii certificatului de autorizare/recunoaştere a autorizării deţinut, în termen de maximum 3 luni de la data la care notifică ANCPI cu privire la această situaţie. La cerere, persoana juridică poate solicita emiterea unui nou certificat de autorizare/recunoaştere a autorizării într-o clasă inferioară, conform condiţiilor îndeplinite la momentul solicitării, în baza documentelor justificative. Emiterea noului certificat de autorizare/recunoaştere a autorizării se face cu scutire de la plata tarifului, valabilitatea acestuia fiind aceeaşi cu cea a certificatului pe care îl înlocuieşte. 57. La articolul 39 alineatul (3), litera e) se abrogă . 58. La articolul 39 alineatul (3), litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins: g)înregistrarea on-line a documentaţiilor de către persoanele fizice autorizate angajate, fără înregistrarea acestora în registrul de evidenţă a lucrărilor realizate/refuzate/verificate ale persoanei fizice/juridice autorizate; 59. La articolul 39 alineatul (3), după litera g) se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins: h)nerespectarea obligaţiilor prevăzute de prezentul regulament. 60. La articolul 40 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins: b)amendă de la 200 lei la 4.000 lei inclusiv; 61. La articolul 40, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) Sumele provenite din amenzile prevăzute de prezentul regulament se fac venit la bugetul de stat/bugetul local, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare. 62. La articolul 40, după alineatul (3) se introduc trei noi alineate , alineatele (4), (5) şi (6), cu următorul cuprins:
(4) Sancţiunea cu avertisment se radiază la cerere, după o perioadă de 2 ani de la aplicare sau de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti, după caz.
(5) Sancţiunea amenzii se radiază, la cerere, după o perioadă de 3 ani de la aplicare sau de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti, după caz.
(6) Sancţiunea suspendării se radiază, la cerere, după o perioadă de 4 ani de la aplicare sau de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti, după caz.
63. Articolul 42 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 42
(1) Persoana fizică autorizată este sancţionată pentru activitatea desfăşurată în nume propriu, cu amendă de la 200 lei la 1.000 lei inclusiv, în următoarele cazuri:a)după primul avertisment; b)pentru neîndeplinirea oricărei obligaţii prevăzute la art. 24 alin. (1) lit. a), d), l), m) şi n).
(2) Persoana fizică autorizată este sancţionată cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei inclusiv, după aplicarea amenzii prevăzute la alin. (1) sau pentru încălcări ale oricăror obligaţii prevăzute la art. 24 alin. (1) lit. c), e), h) şi o).
64. Articolul 43 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 43Persoana juridică autorizată este sancţionată cu amendă de la 1.000 lei la 4.000 lei inclusiv, în funcţie de gravitatea faptei, pentru activitatea desfăşurată şi/sau pentru lucrările realizate în numele persoanei juridice de către persoanele fizice autorizate angajate şi pentru nerespectarea obligaţiilor prevăzute la art. 38, ulterior aplicării sancţiunii cu avertisment. Ulterior aplicării sancţiunii cu amendă, încălcarea prevederilor prezentului regulament se sancţionează cu amendă în cuantum maxim. 65. Articolul 44 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 44Plata amenzilor care se cuvin bugetului de stat se face la CEC BANK - S.A. ori la unităţile Trezoreriei Statului, iar amenzile cuvenite bugetelor locale se achită la CEC BANK - S.A. sau la casieriile autorităţilor administraţiei publice locale ori ale altor instituţii publice abilitate să administreze veniturile bugetelor locale. Copia documentului de plată se transmite oficiului teritorial care a aplicat sancţiunea prin orice mijloc de comunicare (poştă, e-mail, fax etc.). 66. La articolul 45, alineatele (1), (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 45
(1) Certificatul de autorizare a persoanelor fizice şi juridice se suspendă în următoarele cazuri:a)pe o perioadă de o lună, în caz de:neplata amenzii, în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării procesului-verbal de constatare;

neprezentarea nemotivată la convocarea OCPI/CNC/ ANCPI;

executarea lucrărilor de specialitate fără încheierea contractului/convenţiei de prestări servicii cu beneficiarii acestora;

nerespectarea prevederilor art. 39 alin. (3) lit. d); b)pe o perioadă de trei luni, în caz de:

neînregistrarea lucrărilor de specialitate în Registrul de evidenţă al lucrărilor realizate/refuzate/verificate;

la identificarea unor modificări/completări pe documentele emise/recepţionate de OCPI/CNC, indiferent de data constatării;

pentru nerespectarea prevederilor art. 24 alin. (1) lit. j), respectiv art. 38 lit. f);

întocmirea documentaţiilor fără executarea măsurătorilor la teren, indiferent de data constatării faptei.
(2) Certificatul de autorizare a persoanei fizice sau juridice se poate suspenda, la cerere, pe o perioadă de maximum 3 ani consecutiv, calculată de la data suspendării. După această dată, certificatul de autorizare se retrage din oficiu dacă persoana autorizată nu solicită activarea certificatului. Prin excepţie, în caz de incompatibilitate cu funcţia deţinută, certificatul de autorizare a persoanei fizice se suspendă până la încetarea cauzei care a determinat starea de incompatibilitate.
(3) Certificatul de autorizare a persoanelor juridice se suspendă pe o perioadă de o lună pentru neprezentare la convocarea OCPI, fără motivare, a persoanei fizice autorizate care a executat lucrarea sau a altei persoane fizice autorizate angajate în cadrul persoanei juridice autorizate.
67. La articolul 45, alineatele (4), (5), (6) şi (7) se abrogă . 68. La articolul 47 alineatul (1), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins: a)când se constată că sunt îndeplinite condiţiile legale pentru aplicarea mai multor sancţiuni, dintre care cel puţin una este suspendarea; b)când se constată că sunt îndeplinite condiţiile pentru a treia sancţiune disciplinară în ultimele 12 luni; 69. La articolul 48 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins: b)în cazul depăşirii nejustificate a termenului de ridicare a certificatului de autorizare, prevăzut în prezentul regulament; 70. La articolul 48 alineatul (1), după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins: g)în situaţia prevăzută la art. 38 lit. n), dacă persoana juridică nu a solicitat emiterea certificatului într-o clasă inferioară sau nu mai îndeplineşte condiţiile de autorizare prevăzute de prezentul regulament. 71. La articolul 48, după alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (3), (4) şi (5), cu următorul cuprins:
(3) Valabilitatea certificatului de autorizare încetează prin decizia directorului OCPI emitent sau prin ordin al directorului general al ANCPI, după caz, la propunerea secretarului comisiei de autorizare, avizată de preşedintele acesteia.
(4) În cazul prevăzut la art. 48 alin. (1) lit. g), valabilitatea certificatului de autorizare încetează prin ordin al directorului general al ANCPI, la solicitarea OCPI pe raza căruia s-a constatat că persoana juridică nu mai îndeplineşte condiţiile privind autorizarea în nicio clasă prevăzută de prezentul regulament.
(5) Valabilitatea certificatului de autorizare încetează de drept la emiterea unui nou certificat de autorizare, la solicitarea persoanelor fizice sau juridice sau la împlinirea termenului de valabilitate înscris pe certificatul de autorizare pentru persoanele juridice.
72. La articolul 50 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins: b)suspendarea dreptului de realizare a lucrărilor de specialitate se aplică prin decizia directorului OCPI, în baza notei de constatare întocmite conform anexei nr. 13 de persoanele împuternicite. 73. La articolul 50, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) Retragerea certificatului de autorizare deţinut de persoanele fizice şi juridice autorizate se face, după caz, prin decizia directorului OCPI emitent sau prin ordin al directorului general al ANCPI, în baza notei de constatare întocmite conform anexei nr. 13 de persoanele împuternicite. 74. Articolul 52 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 52Pe durata suspendării dreptului de executare a lucrărilor de specialitate sau a retragerii certificatului de autorizare, persoanele fizice şi juridice autorizate nu au dreptul să facă uz de certificatul de autorizare şi nu pot executa documentaţii, dar pot reface documentaţiile întocmite incorect, la solicitarea oficiului/biroului teritorial. 75. La articolul 54, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 54
(1) Persoanele fizice şi juridice autorizate sunt obligate să anunţe emitentul cu privire la distrugerea, furtul sau pierderea certificatului de autorizare în termen de 10 zile calendaristice de la declararea nulităţii.
(2) Eliberarea unui nou certificat de autorizare se face de emitentul certificatului distrus sau pierdut, la cerere, cu prezentarea dovezii de plată a tarifului aferent şi a dovezii de publicare a declarării nulităţii documentului distrus, furat sau pierdut în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.
76. La articolul 54, alineatele (3), (4) şi (5) se abrogă . 77. Articolul 55 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 55Răspunderea pentru aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 40 alin. (1) lit. a), b) şi c) revine OCPI pe raza căruia a fost constatată abaterea, iar în cazul controalelor, răspunderea revine OCPI pe raza căruia este înregistrat sediul persoanei fizice sau juridice autorizate. 78. La articolul 58, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 58
(1) Certificarea documentaţiilor întocmite de persoanele juridice autorizate se realizează de către acestea, împreună cu persoana fizică autorizată angajată care a realizat/verificat lucrarea prin menţionarea pe documentele întocmite a următoarelor informaţii: numele, prenumele, categoria, seria şi nr. autorizaţiei, scrise cu majuscule, şi semnătura olografă a persoanei fizice autorizate angajate, denumirea, clasa, seria şi nr. autorizaţiei persoanei juridice autorizate, scrise cu majuscule. Menţionarea numelui şi prenumelui/denumirii, categoriei/clasei, seriei şi nr. autorizaţiei se poate face şi prin utilizarea ştampilelor, conform modelelor prevăzute în anexa nr. 6.
(2) Certificarea documentaţiilor întocmite de persoanele fizice autorizate angajate în structurile funcţionale ale autorităţilor administraţiei publice locale se realizează de către acestea, împreună cu reprezentantul legal al instituţiei la care este angajat şi în numele căreia execută lucrarea, prin menţionarea pe documentele întocmite a următoarelor informaţii: numele, prenumele, categoria, seria şi nr. autorizaţiei, scrise cu majuscule, şi semnătura olografă a persoanei fizice autorizate angajate, denumirea instituţiei, numele şi prenumele reprezentantului legal al acesteia, scrise cu majuscule, şi semnătura olografă. Menţionarea numelui şi prenumelui, categoriei, seriei şi nr. autorizaţiei persoanei fizice autorizate se poate face şi prin utilizarea ştampilei, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6.
79. Articolul 59 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 59Lista persoanelor fizice şi juridice autorizate, sediul, datele de contact, seria şi numărul certificatului de autorizare valabil şi sancţiunile aplicate acestora se aduc la cunoştinţa publicului prin afişare pe site-ul ANCPI, OCPI şi la sediul acestora, după caz. 80. Articolul 60 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 60Secretarul comisiei de autorizare actualizează permanent informaţiile referitoare la persoanele autorizate în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, respectiv categoria sau clasa de autorizare, seria şi numărul certificatului de autorizare, sediul, datele de contact şi sancţiunile aplicate. 81. Articolul 61 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 61ANCPI cooperează, prin intermediul Sistemului de informare în cadrul pieţei interne (SIPI), cu autorităţile competente din celelalte state membre ale Uniunii Europene, în vederea asigurării controlului prestatorilor de servicii şi al serviciilor pe care aceştia le prestează. 82. Articolul 62 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 62
(1) Taxa de autorizare, de recunoaştere a autorizării şi de schimbare a certificatului de autorizare se achită de solicitant înaintea depunerii cererii, în cuantumul prevăzut de dispoziţiile legale în vigoare.
(2) Persoanele care beneficiază de recunoaşterea autorizării trebuie să aibă cunoştinţe de limba română necesare pentru exercitarea profesiei în România, iar ulterior recunoaşterii autorizării, persoanelor fizice şi juridice li se aplică în totalitate prevederile prezentului regulament.
83. Articolul 63 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 63Anexele nr. 1-14 fac parte integrantă din prezentul regulament. 84. Anexele nr. 2, 5, 9, 11 şi 12 se modifică şi au cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1-5 care fac parte integrantă din prezentul ordin. 85. După anexa nr. 12 se introduc două noi anexe, anexele nr. 13 şi 14, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 6 şi 7 care fac parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară,Radu-Codruţ ŞtefănescuBucureşti, 15 noiembrie 2018.Nr. 1.607.ANEXA Nr. 1(Anexa nr. 2 la regulament) Model A - Cerere pentru autorizarea persoanelor fizice Către ANCPI/OCPI ........ ................ ................ ................ ......... Comisiei de autorizare Doamnă/Domnule preşedinte, Subsemnata/Subsemnatul, ........ ................ ........., având cetăţenia ..............., cu domiciliul/reşedinţa în ţara ........ ........, localitatea ........ ........ .............., str. ........ ................ ........... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., sectorul/judeţul ........ ............., sediul declarat în localitatea ........ ................ ............., str. ........ ........ .............. nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., sectorul/judeţul ........ ............ telefon ........ ........, e-mail ........ ........ ........, cod numeric personal*) |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, posesoare/posesor a/al diplomei de inginer/subinginer/tehnician, seria ........... nr. ........ ........ ..........., promoţia ........ ........ ............., eliberată de ........ ................ ................ ........ ........ din ........ ................ ................ ................ ............, solicit autorizarea în categoria de lucrări  A  B  C  D  E, conform prevederilor Regulamentului privind autorizarea şi recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi juridice în vederea realizării şi verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 107/2010, cu modificările şi completările ulterioare. *) Sau echivalent. În susţinerea cererii anexez următoarele: 1. curriculum vitae; 2. listă lucrări de specialitate; 3. diplome de studii, titluri ştiinţifice, cursuri de pregătire şi perfecţionare, certificate, în copie; 4. carnet de muncă, adeverinţe, extras din Registrul general de evidenţă a salariaţilor etc., în copie; 5. certificat de cazier judiciar, în copie; 6. certificat de cazier fiscal, în copie; 7. dovada achitării taxei de autorizare, în copie; 8. buletin/carte de identitate/paşaport, în copie. Declar că am luat cunoştinţă de prevederile art. 9 alin. (11) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora, în exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege, Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi instituţiile subordonate prelucrează date cu caracter personal, responsabilitatea protejării datelor transmise către terţi revenind acestora din urmă, în condiţiile legii, ale Regulamentului UE nr. 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) şi ale legislaţiei de punere în aplicare a acestuia, pe care le voi respecta în calitate de persoană fizică autorizată să realizeze lucrări de specialitate. De asemenea, am luat cunoştinţă de faptul că Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi instituţiile subordonate prelucrează datele cu caracter personal în scopul autorizării, evidenţei şi controlului activităţii persoanelor autorizate, conform prevederilor legale în vigoare, şi sunt de acord ca, ulterior autorizării, pe site-ul ANCPI/OCPI să se afişeze datele pe care le-am furnizat referitoare la sediu, date de contact, seria şi numărul certificatului de autorizare/recunoaştere a autorizării, categoria de autorizare, eventuale sancţiuni aplicate etc. Semnătura ........ ................ ........ .......... Data ........ ................ ................ ........... Model B - Cerere pentru recunoaşterea autorizării persoanelor fizice Către ANCPI Comisiei de autorizare Doamnă/Domnule preşedinte, Subsemnata/Subsemnatul, ........ ................ ........., având cetăţenia ..............., rezident/nerezident, cu domiciliul/reşedinţa în ţara ............., localitatea ........ .........., str. ........ ........ ........... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., sectorul/judeţul ........ ..........., sediul declarat în localitatea ........ ..........., str. ........ ............. nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., sectorul/judeţul ................, telefon ........ ................, e-mail ........ .........., cod numeric personal*) |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, posesoare/posesor a/al diplomei de inginer/subinginer/tehnician, seria ........... nr. ........ ..........., promoţia ........ ............., eliberată de ........ ................ ........ ........ din ........ ................ ........ .........., solicit recunoaşterea autorizării emise de ........ ................ ................ ........ .......... în categoria de lucrări  A  B  C  D  E, conform prevederilor Regulamentului privind autorizarea şi recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi juridice în vederea realizării şi verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 107/2010, cu modificările şi completările ulterioare. *) Sau echivalent. În susţinerea cererii anexez următoarele: 1. curriculum vitae; 2. listă lucrări de specialitate; 3. diplome de studii, certificate, titluri ştiinţifice recunoscute sau echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) şi documentul care atestă autorizarea în statul respectiv, în copie; 4. documente de atestare a experienţei profesionale, în copie; 5. certificat de cazier judiciar/document echivalent emis de statul respectiv, în copie; 6. certificat de cazier fiscal/document echivalent emis de statul de provenienţă, în copie; 7. dovada achitării taxei de autorizare, în copie; 8. buletin/carte de identitate/paşaport, în copie; 9. tratatul bilateral dintre România şi statul al cărui cetăţean este solicitantul şi legea/documentul de aprobare a acestuia, pentru cetăţenii statelor terţe, în copie. Declar că am luat cunoştinţă de prevederile art. 9 alin. (11) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora, în exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege, Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi instituţiile subordonate prelucrează date cu caracter personal, responsabilitatea protejării datelor transmise către terţi revenind acestora din urmă, în condiţiile legii, ale Regulamentului UE nr. 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) şi ale legislaţiei de punere în aplicare a acestuia, pe care le voi respecta în calitate de persoană fizică autorizată să realizeze lucrări de specialitate. De asemenea, am luat cunoştinţă de faptul că Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi instituţiile subordonate prelucrează datele cu caracter personal în scopul autorizării, evidenţei şi controlului activităţii persoanelor autorizate, conform prevederilor legale în vigoare, şi sunt de acord ca, ulterior autorizării, pe site-ul ANCPI/OCPI să afişeze datele pe care le-am furnizat referitoare la sediu, date de contact, seria şi numărul certificatului de autorizare/recunoaştere a autorizării, categoria de autorizare, eventuale sancţiuni aplicate etc. Semnătura ........ ............... Data ........ ........ ............... Model C - Cerere pentru autorizarea persoanelor juridice Către ANCPI ........ ................ ........ .......... Comisiei de autorizare Doamnă/Domnule preşedinte, ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... , societate comercială/instituţie publică (denumirea persoanei juridice) înmatriculată/înfiinţată*) ........ ................ ........ ..........., CUI/CIF**) ........ ................ ................ .........., cu sediul în ţara ........ ..............., localitatea ........ ................ ........ ............, str. ........ ........ .......... nr. .........., bl. ................, sc. ................, et. ............., ap. ........, sectorul/judeţul ........ ........ ........., telefon ........ ............. e-mail ........ .........., reprezentată prin ........ ................ ................ ........ în calitate de ........ ................ ........ şi sediul secundar/punctul de lucru pe teritoriul României în localitatea ........ ................ ........ ........., str. ........ ................ ......... nr. .........., bl. ............, sc. ........, et. ........ ........., ap. .........., sectorul/judeţul ........ ................ ................, telefon ........ ................ .........., e-mail ........ ................ ................ ........ ............, solicit autorizarea în clasa  I  II  III  S, conform prevederilor Regulamentului privind autorizarea şi recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi juridice în vederea realizării şi verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 107/2010, cu modificările şi completările ulterioare. În susţinerea cererii anexez următoarele: 1. certificatul de înregistrare emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului/codul de înregistrare fiscală sau alt document echivalent privind înregistrarea/înfiinţarea persoanei juridice***), în copie; 2. actul constitutiv şi statutul***), în copie; 3. certificat de cazier fiscal***), în copie; 4. documente privind îndeplinirea condiţiilor minime de autorizare, în copie; 5. documente privind persoanele fizice autorizate (extras din REVISAL, contract individual de muncă sau alte documente), în copie; 6. chestionar de evaluare, în original; 7. documente privind nominalizarea reprezentantului legal, în copie; 8. dovada achitării taxei de autorizare, în copie; 9. documente doveditoare privind deţinerea unui sediu/punct de lucru pe teritoriul României unde se va desfăşura activitatea persoanelor juridice înregistrate/înfiinţate în alt stat. *) Se menţionează statul în care a fost înfiinţată societatea. **) Sau echivalent. ***) Societăţile înfiinţate în alt stat vor prezenta documentele echivalente emise de autorităţile competente în statul respectiv. Declar că am luat cunoştinţă de prevederile art. 9 alin. (11) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora, în exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege, Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi instituţiile subordonate prelucrează date cu caracter personal, responsabilitatea protejării datelor transmise către terţi revenind acestora din urmă, în condiţiile legii, ale Regulamentului UE nr. 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) şi ale legislaţiei de punere în aplicare a acestuia, pe care le voi respecta în calitate de persoană fizică autorizată să realizeze lucrări de specialitate. De asemenea, am luat cunoştinţă de faptul că Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi instituţiile subordonate prelucrează datele cu caracter personal în scopul autorizării, evidenţei şi controlului activităţii persoanelor autorizate, conform prevederilor legale în vigoare, şi sunt de acord ca, ulterior autorizării, pe site-ul ANCPI/OCPI să se afişeze datele pe care le-am furnizat referitoare la sediu/punct de lucru, date de contact, seria şi numărul certificatului de autorizare, categoria de autorizare, eventuale sancţiuni aplicate etc. Semnătura ........ ............... Data ........ ........ ............... Model D - Cerere pentru recunoaşterea autorizării persoanelor juridice Către ANCPI ........ ................ ........ .......... Comisiei de autorizare Doamnă/Domnule preşedinte, ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .........., societate comercială/instituţie publică (denumirea persoanei juridice) înmatriculată/înfiinţată*) ........ ................ ........ ..........., CUI/CIF**) ........ ................ ................ ........, cu sediul în ţara ........ ................, localitatea ........ ................ ........ ..............., str. ........ ................ ............ nr. ........, bl. .............., sc. ............., et. .........., ap. ........, telefon ........ ........ ............., e-mail ........ ................ ........ ............., reprezentată prin ........ ................ ................ ........ ........., în calitate de ........ ........ ..............., şi sediul secundar/punctul de lucru pe teritoriul României în localitatea ........ ................ ........ ........, str. ........ ................ ............... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., sectorul/judeţul ........ ................ ........, telefon ........ ..............., e-mail ........ ................ ................ ........ ............, solicit recunoaşterea autorizării emise de ........ ................ ................ ............ (instituţia, organizaţia profesională, ţara) în clasa  I  II  III, conform prevederilor Regulamentului privind autorizarea şi recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi juridice în vederea realizării şi verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 107/2010, cu modificările şi completările ulterioare. În susţinerea cererii anexez următoarele: 1. certificatul de înregistrare/codul de înregistrare fiscală***), în copie; 2. certificat de cazier fiscal***), în copie; 3. documentul care atestă autorizarea în statul respectiv, în copie; 4. în vederea recunoaşterii autorizării deţinute, se vor prezenta documente privind îndeplinirea condiţiilor minime de autorizare în clasa I, II sau III, în copie; 5. chestionarul de evaluare, în original; 6. documente privind nominalizarea reprezentantului legal, în copie; 7. dovada achitării taxei de autorizare, în copie; 8. documente doveditoare privind deţinerea unui sediu/punct de lucru pe teritoriul României unde se va desfăşura activitatea persoanei juridice, în copie; 9. tratatul bilateral dintre România şi statul unde este autorizată persoana juridică şi legea/documentul de aprobare a acestuia, pentru persoanele juridice înfiinţate în statele terţe, în copie. *) Se menţionează statul în care a fost înfiinţată societatea. **) Sau echivalent. ***) Se pot prezenta şi alte documentele echivalente emise de autorităţile competente în statul respectiv. Declar că am luat cunoştinţă de prevederile art. 9 alin. (11) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora, în exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege, Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi instituţiile subordonate prelucrează date cu caracter personal, responsabilitatea protejării datelor transmise către terţi revenind acestora din urmă, în condiţiile legii, ale Regulamentului UE nr. 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) şi ale legislaţiei de punere în aplicare a acestuia, pe care le voi respecta în calitate de persoană fizică autorizată să realizeze lucrări de specialitate. De asemenea, am luat cunoştinţă de faptul că Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi instituţiile subordonate prelucrează datele cu caracter personal în scopul autorizării/recunoaşterii autorizării, evidenţei şi controlului activităţii persoanelor autorizate, conform prevederilor legale în vigoare, şi sunt de acord ca, ulterior autorizării, pe site-ul ANCPI/OCPI să se afişeze datele pe care le-am furnizat referitoare la sediu/punct de lucru, date de contact, seria şi numărul certificatului de autorizare, categoria de autorizare, eventuale sancţiuni aplicate etc. Semnătura ........ ............... Data ........ ........ ............... ANEXA Nr. 2*)*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.(Anexa nr. 5 la regulament) Model A Model B Model C ANEXA Nr. 3(Anexa nr. 9 la regulament) OCPI ............. Nr. înregistrare ........ ........ RAPORT DE VERIFICARE încheiat astăzi, ........ ........ ........., privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute de art. 27 şi anexa nr. 8 din Regulamentul privind autorizarea şi recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi juridice în vederea realizării şi verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 107/2010, cu modificările şi completările ulterioare Subsemnaţii, ........ ........ ........., membrii Comisiei de autorizare a OCPI ........ ........ ............, în vederea autorizării persoanei juridice de către ANCPI, ne-am prezentat la societatea/instituţia publică ........ ................ ........., cu sediul/punctul de lucru în judeţul/sectorul ........ ........ .........., localitatea ........ ........ ............., str. ........ ........ .............. nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., înregistrată în registrul comerţului, având CUI ........ ............... şi obiect de activitate principal cod CAEN ........ ..........., având CIF*) ........ ................, reprezentată de dna/dl ........ ................ ................ ................, legitimat(ă) cu BI/CI/paşaport serie/nr. ..........., în calitate de asociat/administrator/director, în vederea verificării documentelor necesare obţinerii autorizării, am constatat următoarele: *) Sau echivalent. I. Persoanele fizice autorizate angajate cu normă întreagă:

Nr. crt. Nume şi prenume CNP Certificat autorizare categoria Certificat autorizare seria/numărul Calitatea/funcţia în firmă Verificat documente**)

**) Se vor verifica documentele reprezentantului legal şi ale angajaţilor permanenţi autorizaţi ca persoane fizice (extras din REVISAL, contract individual de muncă, autorizaţia persoanei fizice angajate la firmă). II. Deţinerea mijloacelor necesare realizării lucrărilor de specialitate: dotarea tehnică şi logistică:

Nr. crt. Denumire echipament Producător***) Vechime Starea echipamentului Mod de deţinere Factură/Contract/Licenţă Obs.

***) Aparatură de măsurat, calculatoare, imprimante, plottere, scannere, software, mijloace de transport etc. III. Sediul social sau punctul de lucru unde se desfăşoară activitatea de specialitate şi asigurarea condiţiilor optime de desfăşurare a lucrărilor de birou:

Adresă sediu social/punct de lucru Modul de deţinere – tipul actului/nr./data/emitent S (mp) destinată desfăşurării activităţii Dacă spaţiul este optim desfăşurării activităţii

IV. Concluzii: Societatea/Instituţia publică ........ ................ poate solicita ANCPI obţinerea certificatului de autorizare în clasa ............. Membrii Comisiei de autorizare care au realizat verificarea ........ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ............. (nume şi prenume, semnătură) Şef Serviciu cadastru ........ ................ ................ ................ ............. (nume şi prenume, semnătură şi ştampila OCPI) Declar că dotarea tehnică şi dotarea logistică corespund realităţii şi sunt utilizate exclusiv de societatea/instituţia publică. ........ ................ ................ ................ ............. Reprezentant societate/instituţie publică ........ ................ ................ ........... (nume şi prenume, semnătură ) ANEXA Nr. 4*)*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.(Anexa nr. 11 la regulament) Model A Model B ANEXA Nr. 5(Anexa nr. 12 la regulament) OCPI ............. Nr. înregistrare ........ ........ PROCES-VERBAL DE CONSTATARE Nr. ........ din ........ ........ Subsemnaţii, ........ ................ ................ ........., în calitate de reprezentanţi ai OCPI ........ ........ ............., împuterniciţi conform ........ ................ ..............., emis de ........ ........ ........., pentru verificarea ........ ................ ................ ............., în vederea (mandat, decizie etc.) constatării abaterilor disciplinare şi aplicarea sancţiunilor în conformitate cu prevederile Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Regulamentului privind autorizarea şi recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi juridice în vederea realizării şi verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 107/2010, cu modificările şi completările ulterioare, am constatat următoarele: 1. Locul constatării: Judeţul/Sectorul ........ .............., UAT ........ ........ ..............., localitatea ........ .............., str. ........ ................ ........ nr. .......... (tarla, parcelă, nr. cadastral, cerere etc.) 2. Identitatea persoanei autorizate: Numele şi prenumele/Denumirea ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ Domiciliul/Sediul/Punctul de lucru ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ Autorizaţie seria ..... nr. .... data ....., categoria/clasa ........ ................ ................ .............. BI/CI/Paşaport seria .............. nr. ......., emis(ă) de ............. la data ........ ................ ........... Cod numeric personal*) |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Date de contact: telefon ........ ................ ................ ............., e-mail ........ ................ ................ ................ ........ ............. 3. Descrierea abaterii: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... 4. Prevederile legale încălcate şi sancţiunea aplicată (avertisment, amendă): ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... 5. Alte menţiuni: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... Contravenientul a luat cunoştinţă de conţinutul procesului-verbal de constatare şi a primit un exemplar la data întocmirii acestuia. Semnătura persoanei autorizate ........ ................ Contravenientul a refuzat semnarea procesului-verbal de constatare/nu a fost prezent, urmând ca procesul-verbal să i se comunice conform prevederilor legale. Persoanele care au constatat abaterea ........ ................ ................ ........ ............. (nume şi prenume, semnătură) Prezentul proces-verbal de constatare poate fi contestat la instanţa de contencios administrativ competentă în termen de 30 de zile de la comunicare, conform prevederilor legale . ANEXA Nr. 6( Anexa nr. 13 la regulament) OCPI ........ ................ ............. Nr. înregistrare ........ .............. Către directorul OCPI ........ ............ NOTĂ DE CONSTATARE Nr. ........ din ........ ........ Subsemnaţii, ........ ................ ........ .........., în calitate de reprezentanţi ai OCPI ........ ................ ............., împuterniciţi conform ........ ................ ........ ..........., emis de ........ ..............., pentru verificarea ........ ................ ................ ........., în vederea (mandat, decizie etc.) constatării abaterilor disciplinare şi aplicării sancţiunilor în conformitate cu prevederile Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Regulamentului privind autorizarea şi recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi juridice în vederea realizării şi verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 107/2010, cu modificările şi completările ulterioare, am constatat următoarele: 1. Locul constatării: Judeţul/Sectorul ........ ..............., UAT........ ................ ........ .........., localitatea ........ ..............., str. ........ ................ ............... nr. .......... (tarla, parcelă, nr. cadastral, cerere etc.) 2. Identitatea persoanei autorizate: Numele şi prenumele/Denumirea ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ......... Domiciliul/Sediul/Punctul de lucru ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. Autorizaţie seria ..... nr. .... data ....., categoria/clasa ........ ................ ................ ........ ......... BI/CI/Paşaport seria .............. nr. ......., emis(ă) de ............. la data ........ ................ ............. Cod numeric personal*) |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Date de contact: telefon ........ ................ ........., e-mail ........ ................ ................ ............. 3. Descrierea abaterii: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... 4. Prevederile legale încălcate şi propunerea de aplicare a sancţiunii (suspendare, retragere): ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... 5. Alte menţiuni: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ......... (alte sancţiuni aplicate) Prezenta notă de constatare stă la baza emiterii deciziei directorului OCPI ....../notificării ANCPI privind propunerea de aplicare a sancţiunii „retragere" în vederea emiterii ordinului directorului general al ANCPI. Persoanele care au constatat abaterea ........ ................ ................ ........ ............. (nume şi prenume, semnătură) Decizia directorului OCPI ....../Ordinul directorului general al ANCPI de aplicare a sancţiunii persoanei autorizate se va comunica acesteia conform prevederilor legale în vigoare şi poate fi contestată/contestat la instanţa de contencios administrativ competentă în termen de 30 de zile de la comunicare. ANEXA Nr. 7(Anexa nr. 14 la regulament) Cod deontologic al persoanelor autorizate Articolul 1 Introducere Prezentul cod deontologic stabileşte normele de conduită ce le revin persoanelor autorizate. Persoanele autorizate au obligaţia să respecte prezentul cod deontologic oriunde îşi desfăşoară activitatea, indiferent de statutul lor profesional. Articolul 2 Principii generale
(1) Persoanele fizice/juridice autorizate vor respecta şi vor pune în aplicare prevederile legislaţiei naţionale şi europene în domeniul cadastrului şi publicităţii imobiliare, geodeziei şi cartografiei.
(2) Persoanele autorizate respectă principiul egalităţii de tratament, care interzice discriminarea pe motiv de cetăţenie sau naţionalitate sau orice discriminare indirectă bazată pe alte criterii care poate duce la aceleaşi rezultate.
(3) Persoanele autorizate realizează lucrări de specialitate în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei în limita categoriei/clasei de autorizare şi răspund pentru corectitudinea întocmirii lor.
(4) Persoanele autorizate participă la cursuri de perfecţionare şi pot desfăşura activităţi de cercetare şi implementare a noilor tehnologii în vederea furnizării unor servicii de calitate.
Articolul 3 Relaţii cu beneficiarii
(1) Persoanele autorizate respectă confidenţialitatea datelor cu caracter personal.
(2) Persoanele juridice autorizate garantează că personalul angajat, împuternicit să presteze servicii de specialitate, are cunoştinţele şi calificarea necesare pentru a executa lucrările în mod eficient.
(3) Persoanele autorizate sunt obligate să informeze beneficiarii corect şi onest cu privire la serviciile prestate, termenul de realizare a acestora, onorariul perceput şi orice alte informaţii solicitate de către beneficiari strict legate de obiectul lucrărilor executate.
(4) Persoanele autorizate percep de la beneficiari strict onorariul aferent serviciilor prestate, excluzând orice alte remunerări sau recompense care pot provoca riscul de apariţie a conflictelor de interese.
Articolul 4Relaţii între persoanele autorizate
(1) Relaţiile dintre persoanele autorizate să execute lucrări de specialitate în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei sunt bazate pe respect reciproc.
(2) Persoanele autorizate susţin şi încurajează dezvoltarea unei culturi comune profesionale, atât la nivel naţional, cât şi european, prin asociere în organizaţii profesionale.
(3) Persoanele autorizate respectă opiniile profesionale ale colegilor lor.
(4) Persoanele autorizate cu experienţă vastă îşi asumă misiunea etică de a transmite cunoştinţele şi a împărtăşi din experienţa lor persoanelor autorizate mai puţin experimentate.
Articolul 5 Calificarea şi dezvoltarea profesională
(1) Persoanele autorizate îşi îmbunătăţesc permanent nivelul de cunoştinţe şi experienţă şi iau toate măsurile privind extinderea competenţelor lor conform cerinţelor implementării serviciilor nou-apărute şi utilizării noilor tehnologii.
(2) Persoanele autorizate participă la programe corespunzătoare privind dezvoltarea profesională continuă pe parcursul activităţii profesionale.
(3) Persoanele autorizate susţin dezvoltarea şi viitorul profesiei lor, prin participarea activă în asociaţiile locale, naţionale sau prin instruirea persoanelor autorizate fără vechime în specialitate.
(4) Persoanele autorizate respectă principiile profesiei şi nu aduc atingere probităţii şi prestigiului profesional.
Articolul 6 Monitorizarea şi implementarea codului deontologic În cazul încălcării de către persoanele autorizate a principiilor codului deontologic la prestarea serviciilor, acestea vor fi sancţionate în conformitate cu prevederile regulamentului.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1607/2018

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1607 din 2018
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu