Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1474 din 18 noiembrie 2008

pentru aprobarea Procedurii privind procesarea, arhivarea si stocarea datelor specifice Inventarului national al emisiilor de gaze cu efect de sera (INEGES)

ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 793 din 26 noiembrie 2008



In baza prevederilor art. 75 lit. g) şi k) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în temeiul art. 3 alin. (1) pct. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 368/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 6 lit. alin. (1) lit. c) din Hotărârea Guvernului nr. 1.570/2007 privind înfiinţarea Sistemului naţional pentru estimarea nivelului emisiilor antropice de gaze cu efect de seră rezultate din surse sau din reţinerea prin sechestrare a dioxidului de carbon, reglementate prin Protocolul de la Kyoto,

ministrul mediului şi dezvoltării durabile emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Procedura privind procesarea, arhivarea şi stocarea datelor specifice Inventarului naţional al emisiilor de gaze cu efect de seră (INEGES), prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul mediului şi dezvoltam durabile,

Silviu Stoica,

secretar de stat

ANEXA

PROCEDURA

privind procesarea, arhivarea şi stocarea datelor specifice Inventarului naţional al emisiilor de gaze cu efect de seră (INEGES)

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

SECŢIUNEA 1

Aplicabilitate

Art. 1. - Prezenta procedură reglementează totalitatea aspectelor privind procesarea, arhivarea şi stocarea datelor specifice Inventarului naţional al emisiilor de gaze cu efect de seră (INEGES).

Art. 2. - Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului reprezintă instituţia responsabilă pentru procesarea, arhivarea şi stocarea datelor specifice INEGES.

Art. 3. - Datele şi informaţiile necesare realizării INEGES sunt furnizate conform Hotărârii Guvernului nr. 1.570/2007 privind înfiinţarea Sistemului naţional pentru estimarea nivelului emisiilor antropice de gaze cu efect de seră rezultate din surse sau din reţinerea prin sechestrare a dioxidului de carbon, reglementate prin Protocolul de la Kyoto.

SECŢIUNEA a 2-a

Definiţii

Art. 4. - In înţelesul prezentei proceduri, expresiile şi termenii folosiţi mai jos au următoarea semnificaţie:

a) arhivarea datelor specifice INEGES - crearea bazelor de date conţinând totalitatea datelor şi informaţiilor folosite pentru estimarea şi raportarea emisiilor antropice de GHG din surse şi a reţinerilor prin sechestrare a dioxidului de carbon, în conformitate cu recomandările cuprinse în cap. 8 din Ghidul IPCC de bune practici şi management al incertitudinilor cu privire la elaborarea inventarelor naţionale de GHG;

b) autoritate competentă - Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului;

c) caracterul complet al inventarului - inventarul acoperă toate sursele şi toate reţinerile prin sechestrare, toate gazele incluse în Liniile directoare IPCC şi toate celelalte categorii existente relevante sursă/reţinere prin sechestrare, specifice ţărilor incluse în anexa I la UNFCCC. Completitudinea semnifică, de asemenea, acoperirea geografică în totalitate a surselor şi reţinerilor prin sechestrare;

d) consistenţa inventarului- inventarul anual trebuie să fie consistent la nivelul tuturor elementelor sale cu inventarele aferente tuturor anilor din perioada analizată. Inventarul este consistent dacă aceleaşi metode sunt utilizate pentru anul de bază şi pentru toţi anii subsecvenţi şi dacă seturi de date consistente sunt utilizate pentru estimarea emisiilor din surse şi a reţinerilor prin sechestrare;

e) CRF (Common Reporting Format) - formatul comun de raportare;

f) date de activitate - date cantitative privind activităţile antropice generatoare de emisii de GHG şi/sau de reţineri prin sechestrarea dioxidului de carbon, într-o perioadă de timp determinată (consumuri de combustibili, consumuri de materii prime, producţii industriale, volume de lemn recoltate pe categorii, suprafeţe de pădure pe categorii etc);

g) documente relevante oficiale - Liniile directoare IPCC privind elaborarea inventarelor naţionale de GHG, revizuite în 1996, Ghidul IPCC de bune practici şi management al incertitudinilor cu privire la elaborarea inventarelor naţionale de GHG, Ghidul IPCC de bune practici privind folosinţa terenurilor, schimbarea categoriei de folosinţă a terenurilor şi silvicultură şi deciziile Conferinţei părţilor la UNFCCC;

h) estimarea emisiilor- determinarea valorii unei cantităţi sau a incertitudinii asociate acesteia prin utilizarea unei formule de calcul;

i) extrapolare - utilizarea unei relaţii matematice pentru estimarea unor valori indisponibile la extremele seriei de date specifice perioadei analizate;

j) GHG - gaze cu efect de seră conform anexei A la Protocolul de la Kyoto;

k) INEGES- Inventarul naţional al emisiilor de gaze cu efect de seră;

l) interpolare - utilizarea unei relaţii matematice pentru estimarea unor valori indisponibile în interiorul seriei de date specifice perioadei analizate;

m) IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change) - Grupul interguvernamental privind schimbările climatice;

n) Metodologia EMEP/CORINAIR (Atmospheric Emission Inventory Guidebook) - Linii directoare privind estimarea emisiilor de poluanţi utilizate în vederea raportării emisiilor în cadrul Convenţiei UNECE asupra poluării atmosferice transfrontiere pe distanţe lungi (CLRTAP) şi a Directivei 2001/81/CE privind stabilirea plafoanelor naţionale de emisii pentru o serie de poluanţi atmosferici (NECD);

o) procesarea datelor specifice INEGES - succesiunea de operaţii efectuate asupra datelor (date de activitate şi factori de emisie), de la colectarea acestora şi până la estimarea emisiilor antropice de GHG, astfel încât acestea să poată fi utilizate la nivelul metodelor selectate pentru estimarea emisiilor de GHG din surse antropice şi a reţinerilor prin sechestrarea dioxidului de carbon;

p) CRF Reporter- aplicaţie informatică (software) folosită în activităţile specifice privind gestionarea INEGES, în vederea raportării de către ţările incluse în anexa I la UNFCCC a datelor cantitative şi calitative într-un format standardizat şi în vederea facilitării comparării acestora între ţările incluse în anexa I la UNFCCC;

q) stocarea datelor specifice INEGES- păstrarea în condiţii de siguranţă a bazelor de date conţinând totalitatea datelor cantitative şi calitative, în conformitate cu recomandările Ghidului IPCC de bune practici şi management al incertitudinilor cu privire la elaborarea inventarelor naţionale de GHG;

r) tabele CRF - tabele conţinând date cantitative şi calitative specifice INEGES, generate prin utilizarea aplicaţiei informatice CRF Reporter;

s) UNFCCC (United Nations Framework Convention on Climate Change) - Convenţia-cadru a Naţiunilor Unite asupra schimbărilor climatice, ratificată prin Legea nr. 24/1994, cu modificările ulterioare.

SECŢIUNEA a 3-a

Obiective

Art. 5. - Obiectivul general al prezentei proceduri este reprezentat de realizarea INEGES în conformitate cu recomandările documentelor relevante oficiale.

Art. 6. - Obiectivele specifice ale procedurii cuprind:

a) procesarea anuală a datelor specifice INEGES în vederea estimării emisiilor antropice de gaze cu efect de seră şi a reţinerilor prin sechestrarea dioxidului de carbon;

b) arhivarea continuă a datelor specifice INEGES, în conformitate cu Ghidul IPCC de bune practici şi management al incertitudinilor cu privire la elaborarea inventarelor naţionale de GHG;

c) stocarea în condiţii de siguranţă a bazelor de date specifice INEGES, în conformitate cu Ghidul IPCC de bune practici şi management al incertitudinilor cu privire la elaborarea inventarelor naţionale de GHG.

CAPITOLUL II

Procesarea datelor specifice INEGES

Art. 7. - Procesarea datelor specifice INEGES presupune prelucrarea:

a) datelor şi informaţiilor furnizate conform Hotărârii Guvernului nr. 1.570/2007;

b) altor date cantitative şi calitative disponibile, necesare completării datelor şi informaţiilor inexistente.

Art. 8. - Succesiunea operaţiilor de procesare a datelor specifice INEGES include:

a) verificarea caracterului complet al datelor şi informaţiilor pentru toţi anii şi categoriile din perioada analizată, furnizate conform Hotărârii Guvernului nr. 1.570/2007;

b) întreprinderea demersurilor necesare completării seturilor de date, inclusiv prin utilizarea tehnicilor implicite IPCC de interpolare şi/sau extrapolare şi/sau a unor tehnici alternative;

c) verificarea acurateţii şi consistenţei seturilor de date;

d) transformarea valorilor respectând unitatea de măsură necesară în cadrul metodei utilizate;

e) agregarea/dezagregarea datelor respectând clasificarea IPCC; '

f) calcularea şi/sau ajustarea diferiţilor parametri, pe baza datelor disponibile.

Art. 9. - Operaţiile de procesare a datelor specifice INEGES se realizează cu ajutorul unor foi de calcul electronice sau utilizând aplicaţii informatice specifice. Dezvoltarea, întreţinerea, utilizarea, arhivarea şi stocarea foilor de calcul, precum şi utilizarea, arhivarea şi stocarea rezultatelor utilizării aplicaţiilor informatice specifice intră în responsabilitatea persoanelor însărcinate de către autoritatea responsabilă cu pregătirea şi gestionarea INEGES.

Art. 10. - In cazul lipsei unor metode implicite IPCC, estimarea emisiilor se efectuează fie prin utilizarea metodologiei EMEP/CORINAIR, fie prin folosirea altor metode alternative.

Art. 11. -In cazul indisponibilităţii datelor de activitate şi parametrilor, completarea seriei de date necesită aplicarea tehnicilor IPCC de interpolare şi/sau extrapolare ori aplicarea unor tehnici alternative prezentate la art. 12.

Art. 12. -In cazul indisponibilităţii datelor de activitate şi parametrilor se aplică tehnici alternative, pe baza unei expertize pertinente, în scopul completării seriei de date, printre care:

a) procedee de asimilare cu alte valori specifice în cadrul unui proces de analiză competentă;

b) reconstruirea setului de date indisponibile în urma evaluării corespondenţei dintre rezultatele obţinute prin utilizarea unei tehnici alternative cu datele existente într-un interval al setului de date.

Art. 13. - Valorile datelor de activitate şi ale parametrilor obţinuţi prin aplicarea tehnicilor IPCC de interpolare şi/sau extrapolare şi a tehnicilor alternative se revizuiesc în cadrul următorului exerciţiu de pregătire a INEGES, în cazul identificării/furnizării datelor de activitate şi parametrilor respectivi indisponibili anterior.

CAPITOLUL III

Arhivarea datelor specifice INEGES

Art. 14. -Autoritatea competentă înfiinţează, menţine şi gestionează bazele de date conţinând totalitatea datelor şi informaţiilor utilizate pentru estimarea şi raportarea emisiilor antropice de GHG din surse şi a reţinerilor prin sechestrare a dioxidului de carbon.

Art. 15. - Bazele de date definite la art. 14 cuprind:

a) ipotezele şi criteriile utilizate pentru selectarea datelor de activitate şi a factorilor de emisie;

b) factorii de emisie utilizaţi, incluzând referinţele IPCC (factori impliciţi) şi/sau documentele publicate şi referinţele (factori de emisie calculaţi);

c) datele de activitate şi referinţele necesare identificării acestora;

d) informaţiile privind incertitudinile asociate datelor de activitate şi factorilor de emisie;

e) ipotezele şi criteriile utilizate pentru selectarea metodelor de estimare;

f) metodele de estimare utilizate, incluzând metodele utilizate pentru estimarea incertitudinilor;

g)  informaţii privind modificările datelor de intrare şi/sau a metodelor utilizate faţă de exerciţiile anterioare de pregătire a INEGES;

h) datele privind identitatea şi experienţa persoanelor care furnizează expertize pertinente, inclusiv în cazul estimării incertitudinilor;

i) foile de calcul electronice şi aplicaţiile informatice specifice, CRF Reporter, utilizate pentru pregătirea INEGES, incluzând informaţii privind versiunile, manualele de operare, cerinţele tehnice privind echipamentele de calcul şi orice alte informaţii care să permită utilizarea ulterioară a acestora;

j) calculele intermediare aferente estimării emisiilor/reţinerilor prin sechestrare, precum şi foile de calcul aferente recalculărilor estimărilor realizate în exerciţiile anterioare de pregătire a INEGES;

k) raportul final al INEGES, incluzând analiza evoluţiei emisiilor antropice de GHG pentru perioada analizată;

l) planul privind asigurarea şi controlul calităţii şi rezultatele aplicării acestuia;

m) documentele relevante oficiale;

n) elementele transmiterii oficiale (tabele CRF, baza de date CRF Reporter şi Raportul final al INEGES), inclusiv elementele solicitate de Decizia nr. 280/2004/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind un mecanism de monitorizare a emisiilor de gaze cu efect de seră în cadrul Comunităţii şi de punere în aplicare a Protocolului de la Kyoto şi de Decizia nr. 166/2005/CE a Comisiei privind stabilirea normelor de aplicare a Deciziei nr. 280/2004/CE.

Art. 16. - Toate datele şi informaţiile utilizate pentru pregătirea INEGES şi a Raportului INEGES sunt disponibile în limba română la autoritatea competentă. Toate datele şi informaţiile incluse în transmiterea oficială a INEGES sunt disponibile în limba engleză la autoritatea competentă şi la autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului.

CAPITOLUL IV

Stocarea datelor specifice INEGES

Art. 17. - Toate datele şi informaţiile utilizate pentru estimarea şi raportarea emisiilor antropice de GHG din surse şi a reţinerilor prin sechestrare a dioxidului de carbon în vederea asigurării potenţialei reconstituiri a INEGES sunt accesibile în cadrul unei singure locaţii, respectiv la sediul autorităţii competente.

Art. 18. - Datele specifice INEGES sunt stocate după cum urmează:

- electronic - toate documentele disponibile;

-  pe suport hârtie - documentele indisponibile în format electronic utilizate în realizarea INEGES şi documentele specifice corespondenţei cu diferite autorităţi sau instituţii publice şi cu alte organizaţii.

Art. 19. - Autoritatea competentă asigură securitatea bazelor de date definite la art. 14 şi confidenţialitatea datelor cu acest caracter atât pentru datele stocate electronic, cât şi pentru cele stocate pe suport hârtie, permiţând accesul la acestea persoanelor însărcinate de către autoritatea competentă cu pregătirea şi gestionarea INEGES.

Art. 20. - Autoritatea competentă asigură desfăşurarea activităţilor de copiere periodică de siguranţă (back-up) a bazelor de date definite la art. 14, în cadrul unui server gestionat de autoritatea competentă, cu frecvenţă zilnică în timpul generării, transmiterii oficiale şi săptămânal în restul anului.

Art. 21. - Autoritatea competentă asigură copierea de siguranţă a bazelor de date definite la art. 14 după transmiterea oficială, pe suporturi electronice de stocare. In acest caz, suportul electronic de stocare se păstrează la autoritatea competentă pe o perioadă de minimum 15 ani.

Art. 22. -Autoritatea competentă desemnează o persoană responsabilă cu gestionarea sistemului de arhivare şi stocare a datelor specifice INEGES dintre persoanele însărcinate cu pregătirea INEGES.

CAPITOLUL V

Prevederi finale

Art. 23. - (1) Aplicaţiile informatice specifice prevăzute la art. 9 pot fi realizate de către direcţia de resort a autorităţii competente şi/sau, pe bază de contract, de către organizaţii specializate. Autoritatea competentă poate contracta servicii de consultanţă, studii şi analize.

(2) Fondurile necesare desfăşurării activităţilor prevăzute la alin. (1) sunt prevăzute distinct în bugetul anual al autorităţii competente, putând fi suplimentate prin finanţări nerambursabile internaţionale.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1474/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1474 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1474/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu