ORDIN Nr. 1461
din 19 august 2008
privind infiintarea
comisiilor tehnice regionale pentru verificarea criteriilor utilizate la
elaborarea planurilor de actiune si analizarea acestora, precum si pentru
aprobarea componentei si a regulamentului de organizare si functionare ale
acestora
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 630 din 29 august 2008
In conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) şi ale
art. 7 alin. (3) lit. e) din Hotărârea Guvernului nr. 321/2005 privind
evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, republicată, în temeiul:
- art. 5 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr.
368/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi
Dezvoltării Durabile, cu completările ulterioare,
- art. 7 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul mediului şi dezvoltării durabile şi
ministrul sănătăţii publice emit prezentul ordin.
Art. 1. - Se înfiinţează la
nivelul fiecărei agenţii regionale pentru protecţia mediului comisia tehnică
regională pentru verificarea criteriilor utilizate la elaborarea planurilor de
acţiune şi analizarea acestora.
Art. 2. - Componenţa comisiei tehnice regionale este
prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 3. - Regulamentul de organizare şi funcţionare al
comisiei tehnice regionale este prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 4. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului şi dezvoltării durabile,
Attila Korodi
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
ANEXA Nr. 1
COMPONENŢA
comisiilor tehnice regionale pentru verificarea
criteriilor utilizate la elaborarea planurilor
de acţiune şi
analizarea acestora
Art. 1. - (1) Comisia
tehnică regională, denumită în continuare Comisia, înfiinţată în conformitate cu prevederile art. 1 din ordin, are
următoarea componenţă:
a) directorul executiv al agenţiei regionale pentru
protecţia mediului, în calitate de preşedinte;
b) un reprezentant al agenţiei regionale pentru
protecţia mediului, în calitate de membru;
c) un reprezentant al fiecărei agenţii judeţene
pentru protecţia mediului din regiunea respectivă, în
calitate de membru;
d) un reprezentant al autorităţilor de sănătate publică
judeţene din regiunea respectivă, în calitate de membru.
Art. 2. - (1) Nominalizarea membrilor Comisiei se
stabileşte prin decizie a directorului executiv al agenţiei regionale pentru
protecţia mediului, a directorului executiv al fiecărei agenţii judeţene pentru
protecţia mediului din regiunea respectivă, precum şi a directorului executiv
al fiecărei autorităţi de sănătate publică menţionate la art. 1 lit. d), în termen de maximum 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin.
(2) Inlocuirea unuia dintre membrii nominalizaţi ai
Comisiei se anunţă în scris cu cel puţin două zile înaintea datei la care este
stabilită întrunirea Comisiei.
ANEXA Nr. 2
REGULAMENT
de organizare şi
funcţionare al comisiilor tehnice regionale pentru verificarea criteriilor
utilizate la
elaborarea planurilor de acţiune şi analizarea acestora
Art. 1. - (1) Comisia, înfiinţată în conformitate cu
prevederile art. 1 din ordin, realizează verificarea criterilor utilizate la
elaborarea planurilor de acţiune, precum şi analizarea acestora, pentru
planurile de acţiune care se pun la dispoziţia agenţiilor regionale pentru
protecţia mediului, în condiţiile prevăzute de art. 4 alin. (1), (3) şi (8) şi
de anexa nr. 8 din Hotărârea Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea şi
gestionarea zgomotului ambiant, republicată.
(2) Comisia realizează verificarea criterilor
utilizate la elaborarea planurilor de acţiune, în conformitate cu prevederile
art. 4 alin. (12) şi (13) şi ale art. 6 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr.
321/2005, republicată.
(3) Comisia realizează analizarea planurilor de
acţiune, ţinând seama cu precădere de caracterul complet al conţinutului
acestora şi de modul de elaborare al acestora şi, în special, de următoarele
aspecte:
a) respectarea cerinţelor minime pentru planurile de
acţiune, în conformitate cu prevederile anexei nr. 6 din Hotărârea Guvernului
nr. 321/2005, republicată;
b) respectarea prevederilor art. 2, ale art. 4 alin.
(6), (14) şi (16), ale art. 11 şi ale pct. 4 şi pct. 6 lit. b) şi c) din anexa
nr. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 321/2005, republicată.
(4) Comisia, prin intermediul agenţiilor regionale
pentru protecţia mediului la nivelul cărora este constituită, solicită autorităţilor
care au obligaţia legală de a elabora planurile de acţiune orice informaţie
suplimentară pe care o consideră necesară pentru a se putea asigura o analiză
obiectivă a modului în care sunt elaborate planurile de acţiune, inclusiv în
scopul îndeplinirii de către România a obligaţiilor ce îi revin ca stat membru
al Uniunii Europene.
Art. 2. - (1) Conducerea Comisiei este asigurată de către un preşedinte.
(2) Comisia se întruneşte în urma convocării
preşedintelui acesteia sau a locţiitorului său de drept, ori de câte ori este
necesar.
(3) Intrunirile Comisiei sunt legal constituite numai
în prezenţa majorităţii simple a membrilor.
(4) Deciziile Comisiei se adoptă cu votul majorităţii
simple a membrilor.
(5) Convocarea Comisiei se face cu cel puţin 5 zile
înainte de data la care urmează să aibă loc întrunirile Comisiei.
(6) Convocarea Comisiei se face în scris, cu precizarea ordinei de zi, a datei şi a locului unde se desfăşuară
întrunirea.
(7) In cadrul Comisiei funcţionează Secretariatul
tehnic, a cărui componenţă se stabileşte prin alegerea prin vot cu majoritate
simplă dintre membrii Comisiei, la prima întrunire a
acesteia.
(8) Procesul-verbal al întrunirilor se semnează de toţi
membrii Comisiei prezenţi la întrunire şi se arhivează de către Secretariatul
acesteia.
Art. 3. - Preşedintele Comisiei îndeplineşte
următoarele atribuţii:
a) conduce şi coordonează şedinţele Comisiei;
b) mandatează pe locţiitorul său de drept din cadrul
instituţiei pe care o reprezintă, pentru a-l înlocui în Comisie pe perioada cât
lipseşte;
c) aprobă procesele-verbale ale întrunirilor Comisiei,
care trebuie să conţină obligatoriu concluziile rezultate în urma verificării
criteriilor utilizate la elaborarea planurilor de acţiune şi a analizării acestora;
d) comunică Agenţiei Naţionale pentru Protecţia
Mediului concluziile rezultate în urma verificării criteriilor utilizate la
elaborarea planurilor de acţiune şi a analizării acestora;
e) transmite raportul anual de activitate a Comisiei
Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, Ministerului Sănătăţii Publice şi
autorităţilor de sănătate publică judeţene menţionate la art. 1 lit. d) din
anexa nr. 1 la ordin, până la data de 30 noiembrie a fiecărui an calendaristic.
Art. 4. - Secretariatul Comisiei are următoarele
atribuţii:
a) răspunde de realizarea sarcinilor administrative
ale Comisiei;
b) realizează în scris convocarea membrilor Comisiei,
la solicitarea preşedintelui acesteia;
c) pregăteşte documentele întrunirii;
d) răspunde de întocmirea şi arhivarea
proceselor-verbale ale întrunirilor, precum şi a tuturor materialelor aferente
activităţii de verificare a criteriilor utilizate la elaborarea planurilor de
acţiune şi de analizare a acestora.
Art. 5. - Membrii Comisiei au următoarele atribuţii:
a) participă la întrunirile Comisiei ori de cate ori
sunt convocaţi în scris de către Secretariatul Comisiei;
b) verifică criteriile utilizate la elaborarea
planurilor de acţiune şi analizează conţinutul şi modul de elaborare ale
acestora, ţinând seama de prevederile art. 1.
Art. 6. -Activitatea desfăşurată în cadrul Comisiei de
către membrii acesteia, indiferent de funcţiile îndeplinite, nu este
remunerată.