E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1447 din 24 noiembrie 2008

privind aprobarea cerintelor tehnice pentru navele de navigatie interioara

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 858 din 19 decembrie 2008



In temeiul prevederilor art.2 din Legea nr. 157/2005 pentru ratificarea Tratatului dintre Regatul Belgiei, Republica Cehă, Regatul Danemarcei, Republica Federală Germania, Republica Estonia, Republica Elenă, Regatul Spaniei, Republica Franceză, Irlanda, Republica Italiană, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungară, Republica Malta, Regatul Ţărilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonă, Republica Portugheză, Republica Slovenia, Republica Slovacă, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României la Uniunea Europeană, semnat de România la Luxemburg la 25 aprilie 2005, ale art. 16 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare,

ministrul transporturilor emite următorul ordin:

ARTICOLUL 1

Clasificarea căilor navigabile interioare

(1) In scopul aplicării prezentului ordin, căile navigabile interioare comunitare sunt clasificate după cum urmează:

a) zonele 1, 2, 3,4:

(i) zonele 1 şi 2: căile navigabile interioare enumerate la cap. 1 din anexa nr. 1;

(ii) zona 3: căile navigabile interioare enumerate la cap. 2 din anexa nr. 1;

(iii) zona 4: căile navigabile interioare enumerate la cap. 3 din anexa nr. 1;

b) zona R: acele zone ale căilor navigabile interioare sus­menţionate pentru care sunt emise certificate de inspecţie în conformitate cu art. 22 din Convenţia revizuită pentru navigaţia pe Rin, aşa cum respectivul articol a fost formulat la data de 30 decembrie 2006: „Inainte ca o navă să efectueze primul său voiaj pe Rin, proprietarul sau comandantul trebuie să obţină un certificat care să ateste că nava are rezistenţa structurală şi echipamentul necesare pentru navigaţia pe porţiunea de fluviu pentru care ea este destinată."

(2) După consultarea Comisiei Europene, Ministerul Transporturilor poate modifica clasificarea căilor navigabile interioare din România în zonele indicate în anexa nr. 1. Aceste modificări vor fi notificate Comisiei Europene cu cel puţin 6 luni înainte de intrarea în vigoare a acestora.

(3) Proprietarii, operatorii, comandanţii navelor care arborează pavilionul român au obligaţia de a se informa asupra modului în care sunt clasificate căile navigabile interioare unde se intenţionează să se navigheze, precum şi asupra cerinţelor tehnice valabile pe respectivele căi navigabile interioare şi de a lua măsurile care se impun.

ARTICOLUL 2

Domeniul de aplicare

(1) In conformitate cu art. 1.01 din anexa nr. 2, prezentul ordin se aplică următoarelor construcţii navale de navigaţie interioară care arborează pavilionul român şi celor ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene care navighează pe căile navigabile interioare din România prevăzute în anexa nr. 1:

a) navelor cu o lungime (L) mai mare sau egală cu 20 m;

b)  navelor al căror produs între lungime (L), lăţime (B) şi pescaj (T) reprezintă un volum mai mare sau egal cu 100 m3.

(2) In conformitate cu art. 1.01 din anexa nr. 2, prezentul ordin se aplică, de asemenea, următoarelor construcţii navale de navigaţie interioară care arborează pavilionul român şi celor ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene care navighează pe căile navigabile interioare din România incluse în anexa nr. 1:

a) remorcherelor şi împingătoarelor destinate să remorcheze sau să împingă ori să deplaseze la ureche construcţiile navale menţionate la alin. (1) sau instalaţiile plutitoare;

b) navelor destinate transportului de pasageri care transportă mai mult de 12 pasageri suplimentar faţă de echipaj;

c) instalaţiilor plutitoare.

(3) Prevederile prezentului ordin nu se aplică:

a) bacurilor;

b) navelor militare;

c) navelor maritime, inclusiv remorcherelor şi împingătoarelor maritime, care:

(i) navighează sau staţionează în ape fluvio-maritime;

(ii) navighează temporar pe căile de navigaţie interioară, cu condiţia să aibă la bord:

-   un certificat care atestă conformitatea cu Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS) sau cu o convenţie echivalentă, un certificat care atestă conformitatea cu Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare sau cu o convenţie echivalentă şi un certificat internaţional pentru prevenirea poluării cu hidrocarburi (IOPP) care atestă conformitatea cu Convenţia internaţională din 1973 privind prevenirea poluării de către nave, modificată prin Protocolul încheiat la Londra la data de 17 februarie 1978 (MARPOL 73/78);

sau

-  un certificat privind regulile şi standardele de siguranţă pentru navele maritime de pasageri emis în conformitate cu prevederile Directivei Consiliului 98/18/CE*), pentru navele de pasageri care nu fac obiectul tuturor convenţiilor menţionate mai sus; sau

-   un certificat al statului al cărui pavilion îl arborează pentru ambarcaţiunile de agrement care nu fac obiectul tuturor convenţiilor de mai sus.

(4) In conformitate cu art. 1.01 din anexa nr. 2, prezentul ordin se aplică şi construcţiilor navale care arborează pavilionul unui stat terţ atunci când este solicitată emiterea certificatului comunitar pentru navigaţie interioară.

*) Directiva 98/18/CE a Consiliului din 17 martie 1998 privind normele şi standardele de siguranţă pentru navele de pasageri, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. L 144 din 15 mai 1998, astfel cum a fost modificată.

ARTICOLUL 3

Obligaţia de a deţine un certificat

(1) Construcţiile navale prevăzute la art. 2, care navighează pe căile navigabile interioare comunitare prevăzute la art. 1, trebuie să aibă la bord:

a)  când navighează pe o cale navigabilă interioară din zona R:

- fie un certificat emis în baza art. 22 din Convenţia revizuită pentru navigaţia pe Rin;

- fie un certificat comunitar pentru navigaţie interioară emis sau reînnoit după 30 decembrie 2008 şi care atestă conformitatea deplină a construcţiei navale cu cerinţele tehnice prevăzute în anexa nr. 2, fără a aduce atingere dispoziţiilor tranzitorii din cap. 24 al acesteia, pentru care echivalenţa cu cerinţele tehnice preconizate în vederea aplicării convenţiei sus­menţionate a fost stabilită conform regulilor şi procedurilor aplicabile;

b)  când navighează pe o altă cale navigabilă interioară, un certificat comunitar pentru navigaţie interioară, care să includă, după caz, specificaţiile menţionate la art. 5.

(2)  Certificatul comunitar pentru navigaţie interioară trebuie să fie întocmit după modelul prevăzut în partea I a anexei nr. 5 şi se emite în conformitate cu prezentul ordin.

ARTICOLUL 4

Certificate comunitare suplimentare pentru navigaţie interioară

(1) Toate construcţiile navale, care au un certificat valabil emis în baza art. 22 din Convenţia revizuită pentru navigaţia pe Rin, pot, conform prevederilor art. 5 alin. (5), să navigheze pe căile navigabile interioare din România având doar acest certificat.

(2)  Cu toate acestea, toate construcţiile navale care au certificatul prevăzut la alin. (1) trebuie să aibă şi un certificat comunitar suplimentar pentru navigaţie interioară:

a) în cazul în care navighează pe căile navigabile interioare din zonele 3 şi 4, dacă acestea doresc să beneficieze de reduceri ale cerinţelor tehnice prevăzute pentru aceste căi navigabile interioare;

b) în cazul în care navighează pe căile navigabile interioare din zonele 1 şi 2 sau, în ceea ce priveşte navele de pasageri, în cazul în care navighează pe căile navigabile interioare din zona 3 care nu sunt legate de căile navigabile interioare ale altui stat membru, dacă statul membru respectiv a adoptat cerinţele tehnice suplimentare pentru aceste căi navigabile interioare în conformitate cu art. 5 alin. (1), (2) şi (3).

(3) Certificatul comunitar suplimentar pentru navigaţie interioară trebuie să fie conform modelului prevăzut în partea a II-a a anexei nr. 5 şi se emite de către autorităţile naţionale competente după prezentarea certificatului menţionat la alin. (1) şi conform condiţiilor prevăzute de autorităţile competente pentru respectivele căi navigabile interioare.

ARTICOLUL 5

Cerinţe tehnice suplimentare sau reduse pentru anumite zone

(1) Toate construcţiile navale care arborează pavilion român şi care navighează pe căile navigabile interioare din zonele 1 şi 2 de pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene trebuie să respecte şi cerinţele tehnice suplimentare celor prevăzute în anexa nr. 2, adoptate de statul membru respectiv.

(2) Toate navele de pasageri care arborează pavilion român şi navighează pe căile navigabile interioare din zona 3 situate pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, care nu sunt legate de căile navigabile interioare ale unui alt stat membru al Uniunii Europene, trebuie să respecte şi cerinţele tehnice suplimentare faţă de cele prevăzute în anexa nr. 2, adoptate de statul membru respectiv.

(3) In cazul în care Autoritatea Navală Română va elabora cerinţe tehnice suplimentare pentru navele şi zonele prevăzute la alin. (1) şi (2), atunci acestea trebuie să fie limitate la subiectele enumerate în anexa nr. 3, fiind necesară comunicarea acestora Comisiei Europene cu cel puţin 6 luni înainte de intrarea lor în vigoare.

(4)  Conformitatea cu aceste cerinţe tehnice suplimentare trebuie să fie specificată în certificatul comunitar pentru navigaţie interioară menţionat la art. 3 sau, în cazul în care se aplică art. 4 alin. (2), în certificatul comunitar suplimentar pentru navigaţie interioară. Această atestare a conformităţii trebuie să fie recunoscută pe căile navigabile interioare comunitare din zona respectivă.

(5)  Cerinţele reduse prevăzute în cap. 19b din anexa nr. 2 se aplică numai construcţiilor navale care navighează doar pe căile navigabile interioare din zona 4. Conformitatea cu aceste cerinţe reduse trebuie să fie specificată în certificatul comunitar pentru navigaţie interioară menţionat la art. 3.

(6) După consultarea Comisiei Europene, Autoritatea Navală Română poate reduce cerinţele tehnice din anexa nr. 2 pentru construcţiile navale care navighează exclusiv pe căile navigabile interioare din zonele 3 şi 4 de pe teritoriul României. Această reducere trebuie să fie limitată la subiectele enumerate în anexa nr. 4. In cazul în care caracteristicile tehnice ale unei nave corespund acestor cerinţe tehnice reduse, acest lucru trebuie specificat în certificatul comunitar pentru navigaţie interioară sau, în cazul aplicării art. 4 alin. (2), în certificatul comunitar suplimentar pentru navigaţie interioară.

(7) In cazul aplicării în România a dispoziţiilor de mai sus, Ministerul Transporturilor va informa Comisia Europeană cu cel puţin 6 luni înainte de intrarea acestora în vigoare.

ARTICOLUL 6

Transportul mărfurilor periculoase

Navele de navigaţie interioară pot să transporte mărfuri periculoase pe căile navigabile interioare din România numai dacă îndeplinesc cerinţele din Acordul european privind transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN), adoptat la Geneva la 26 mai 2000, şi cerinţele din prezentul ordin.

ARTICOLUL 7

Derogări

(1) Autoritatea Navală Română poate acorda derogări de la aplicarea integrală sau parţială a prezentului ordin:

a)  navelor, remorcherelor, împingătoarelor şi instalaţiilor plutitoare care navighează pe căile navigabile interioare din România care nu sunt legate printr-o cale navigabilă interioară de căile navigabile interioare ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene;

b) construcţiilor navale cu o capacitate de încărcare care nu depăşeşte 350 de tone sau construcţiilor navale care nu sunt destinate transportului de mărfuri şi care au un deplasament mai mic de 100 m3, a căror chilă a fost pusă înainte de 1 ianuarie 1950 şi care navighează în mod exclusiv pe o cale navigabilă interioară din România.

(2) Autoritatea Navală Română poate acorda derogări de la una sau mai multe prevederi ale prezentului ordin pentru voiaje limitate de interes local sau în zonele portuare din România. Derogările respective, precum şi voiajele sau zona pentru care acestea sunt valabile trebuie menţionate în certificatul navei.

(3) Ministerul Transporturilor va comunica Comisiei Europene derogările acordate conform alin. (1) şi (2).

ARTICOLUL 8

Emiterea certificatelor comunitare pentru navigaţie interioară

(1) Certificatul comunitar pentru navigaţie interioară se emite construcţiilor navale a căror chilă a fost pusă începând cu 30 decembrie 2008, în urma unei inspecţii tehnice efectuate înainte de punerea în exploatare şi destinate verificării conformităţii acesteia cu cerinţele tehnice prevăzute în anexa nr. 2.

(2) Certificatul comunitar pentru navigaţie interioară se emite şi construcţiilor navale care nu au fost incluse în domeniul de aplicare al Directivei 82/714/CEE*), dar care intră sub incidenţa prezentului ordin în conformitate cu art. 2 alin. (1) şi (2), la expirarea datei certificatului existent, dar în niciun caz mai târziu de 30 decembrie 2018, în urma unei inspecţii tehnice efectuate în vederea verificării conformităţii acestora cu cerinţele tehnice prevăzute în anexa nr. 2. Orice nerespectare a cerinţelor prevăzute în anexa nr. 2 trebuie să fie specificată în certificatul comunitar pentru navigaţie interioară. In cazul în care Autoritatea Navală Română consideră că deficienţele care au determinat nerespectarea cerinţelor prevăzute în anexa nr. 2 nu reprezintă un pericol evident, construcţiile navale pot continua să navigheze până în momentul în care componentele sau părţile construcţiei navale care nu îndeplinesc cerinţele sunt înlocuite sau modificate şi corespund în totalitate cerinţelor tehnice prevăzute în anexa nr. 2.

(3) In sensul prezentului articol, se consideră că există un pericol evident numai atunci când sunt afectate cerinţele privind rezistenţa structurală a construcţiei navale, navigaţia, manevrabilitatea sau caracteristicile speciale prevăzute în anexa nr. 2. Derogările permise în anexa nr. 2 nu sunt considerate lipsuri care constituie un pericol evident. Inlocuirea pieselor existente cu piese identice sau cu piese dintr-o tehnologie şi concepţie echivalente, în timpul lucrărilor de reparaţie şi întreţinere curente, nu trebuie să fie considerată drept o înlocuire în sensul acestui articol.

(4)  Conformitatea construcţiei navale cu cerinţele tehnice suplimentare prevăzute la art. 5 alin. (1), (2), (3), după caz, trebuie să fie verificată fie cu ocazia inspecţiilor tehnice prevăzute la alin. (1) şi (2), fie în cursul unei inspecţii tehnice efectuate la cererea proprietarului navei.

(5) Autoritatea Navală Română va ţine un registru al tuturor certificatelor comunitare pe care le emite, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6.

ARTICOLUL 9

Autorităţile competente

(1)  Certificatele comunitare de navigaţie interioară pot fi emise de autorităţile competente ale oricărui stat membru al Uniunii Europene, indiferent de pavilionul pe care îl arborează nava. Autoritatea competentă din România care emite certificatele comunitare pentru navigaţie interioară este Autoritatea Navală Română.

(2)  Ministerul Transporturilor va comunica Comisiei Europene că Autoritatea Navală Română este autoritatea competentă din România care emite certificatele comunitare pentru navigaţie interioară.

ARTICOLUL 10

Efectuarea inspecţiilor tehnice

(1)  Inspecţia tehnică menţionată la art. 8 se efectuează de către autorităţile competente prevăzute la art. 9 alin. (1), care pot să nu supună construcţia navală în totalitate sau parţial inspecţiei tehnice, în cazul în care se face dovada printr-un document valabil, conform căruia nava corespunde în totalitate sau parţial cerinţelor tehnice prevăzute în anexa nr. 2, emis de o societate de clasificare recunoscută în conformitate cu art. 1.01 din anexa nr. 2. Societăţile de clasificare sunt recunoscute dacă îndeplinesc criteriile prevăzute în partea I din anexa nr. 7.

(2) Cerinţele aplicabile luminilor de semnalizare, instalaţiilor radar şi indicatorilor vitezei de giraţie ale navelor de navigaţie interioară sunt incluse în anexa nr. 9.

(3) Autoritatea competentă din România care efectuează inspecţiile tehnice la construcţiile navale de navigaţie interioară este Autoritatea Navală Română.

(4) Ministerul Transporturilor va comunica Comisiei Europene că Autoritatea Navală Română este autoritatea competentă din România care efectuează inspecţii tehnice la construcţiile navale de navigaţie interioară.

ARTICOLUL 11

Valabilitatea certificatelor comunitare pentru navigaţie interioară

(1)  Perioada de valabilitate a certificatului comunitar pentru navigaţie interioară emis de către Autoritatea Navală Română trebuie să fie stabilită pentru fiecare caz în parte în conformitate cu prevederile cuprinse în anexa nr. 2.

(2)  In cazurile specificate la art. 12 şi 16 şi anexa nr. 2, Autoritatea Navală Română poate să emită certificatul comunitar provizoriu pentru navigaţie interioară. Certificatul comunitar provizoriu pentru navigaţie interioară trebuie să fie conform modelului prevăzut în partea a III-a a anexei nr. 5.

ARTICOLUL 12

Inlocuirea certificatelor comunitare pentru navigaţie interioară

In cazul în care certificatul comunitar pentru navigaţie interioară valabil, emis de Autoritatea Navală Română, a fost pierdut sau deteriorat, proprietarul va prezenta o cerere pentru obţinerea unui alt certificat. In termenul cel mai scurt posibil, Autoritatea Navală Română va emite un alt certificat comunitar pentru navigaţie interioară, valabil de la data emiterii acestuia până la data de expirare a certificatului iniţial.

ARTICOLUL 13

Innoirea certificatelor comunitare pentru navigaţie interioară

(1)  Certificatul comunitar pentru navigaţie interioară trebuie reînnoit la expirarea perioadei sale de valabilitate, în conformitate cu condiţiile prevăzute la art. 8.

(2)   Pentru reînnoirea certificatelor comunitare pentru navigaţie interioară emise înainte de 30 decembrie 2008 trebuie aplicate prevederile tranzitorii din anexa nr. 2.

(3)   Pentru reînnoirea certificatelor comunitare pentru navigaţie interioară emise după 30 decembrie 2008, trebuie aplicate prevederile tranzitorii cuprinse în anexa nr. 2, care au intrat în vigoare după emiterea certificatelor comunitare.

ARTICOLUL 14

Prelungirea valabilităţii certificatelor comunitare pentru navigaţie interioară

Valabilitatea certificatului comunitar pentru navigaţie interioară emis sau reînnoit de Autoritatea Navală Română poate fi prelungită conform anexei nr. 2, fără efectuarea unei inspecţii tehnice. Această prelungire trebuie să fie menţionată în certificatul comunitar.

ARTICOLUL 15

Emiterea de noi certificate comunitare pentru navigaţie interioară

In cazul transformărilor sau reparaţiilor majore care afectează rezistenţa structurală a construcţiei navale, navigaţia, manevrabilitatea sau caracteristicile speciale ale acesteia conform anexei nr. 2, construcţia navală trebuie supusă, înaintea începerii oricărui alt voiaj, inspecţiei tehnice prevăzute la art. 8. Ca urmare a acestei inspecţii trebuie emis un nou certificat comunitar pentru navigaţie interioară, care menţionează caracteristicile tehnice ale construcţiei navale, sau trebuie modificat corespunzător certificatul existent. Dacă acest certificat este emis într-un alt stat membru decât cel în care s-a emis sau s-a reînnoit certificatul iniţial, autoritatea competentă care a emis sau a reînnoit certificatul trebuie, în decurs de o lună, să fie informată în mod corespunzător.

*) Directiva Consiliului 82/714/CEE din 4 octombrie 1982 de stabilire a condiţiilor tehnice pentru navele de navigaţie interioară, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. L 301 din 28 octombrie 1982, astfel cum a fost modificată.

ARTICOLUL 16

Refuzul de a emite sau de a reînnoi, precum şi retragerea certificatelor comunitare pentru navigaţie interioară

(1) Autoritatea Navală Română poate refuza emiterea sau reînnoirea unui certificat comunitar pentru navigaţie interioară.

(2) Proprietarul, operatorul sau reprezentantul acestora trebuie să fie informat în scris cu privire la motivele care stau la baza refuzului, precum şi la dreptul acestuia la contestaţie împotriva deciziei Autorităţii Navale Române.

(3) Dreptul la contestaţie se supune prevederilor legii contenciosului administrativ.

(4) Autoritatea Navală Română poate retrage un certificat comunitar pentru navigaţie interioară emis sau reînnoit, în cazurile în care construcţia navală nu mai îndeplineşte cerinţele tehnice specificate în certificat.

ARTICOLUL 17

Inspecţii suplimentare

Autoritatea Navală Română poate, în conformitate cu anexa nr. 8, să verifice în orice moment dacă o construcţie navală de navigaţie interioară, menţionată la art. 2, are un certificat valabil în sensul prezentului ordin şi corespunde cerinţelor menţionate în acesta sau dacă constituie un pericol evident pentru persoanele aflate la bord, pentru mediu sau navigaţie. Autoritatea Navală Română va lua măsurile necesare în conformitate cu anexa nr. 8.

ARTICOLUL 18

Recunoaşterea certificatelor de navigabilitate sau a navelor din state terţe

(1) Până la încheierea acordurilor de recunoaştere reciprocă a certificatelor de navigaţie între Comunitate şi state terţe, Autoritatea Navală Română poate recunoaşte certificatele de navigaţie ale navelor din state terţe în scopul navigaţiei pe căile navigabile interioare ale României.

(2) Emiterea certificatului comunitar pentru navigaţie interioară pentru construcţiile navale din state terţe trebuie efectuată în conformitate cu art. 8 alin. (1).

ARTICOLUL 19

Adaptarea anexelor şi recomandărilor referitoare la certificatele provizorii

Orice amendamente care vor fi adoptate de către Comisia Europeană pentru adaptarea anexelor Directivei 2006/87/CE privind stabilirea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE, aşa cum a fost modificată, la progresul tehnic sau la dezvoltările în această zonă provenite de la lucrările altor organizaţii internaţionale, în special ale Comisiei centrale pentru navigaţia pe Rin (CCNR), în scopul asigurării că cele două certificate la care se referă art. 3 alin. (1) lit. a) sunt emise în baza cerinţelor tehnice care garantează un nivel echivalent de siguranţă, sau iau în consideraţie cazurile la care se referă art. 5, trebuie să fie transpuse prin ordin al ministrului transporturilor.

ARTICOLUL 20

Continuarea aplicabilităţii Directivei 76/135/CEE

Pentru acele construcţii navale care nu fac obiectul art. 2 alin. (1) şi (2), dar care se supun prevederilor art. 1 lit. (a) din Directiva Consiliului 76/135/CEE*), trebuie aplicate prevederile acesteia din urmă. Autoritatea Navală Română va emite acestor nave, în urma unei inspecţii tehnice, certificatul tehnic pentru navigaţie interioară, conform modelului prevăzut în anexa nr. 10.

ARTICOLUL 21

Cerinţe naţionale suplimentare sau reduse

(1) Cu data intrării în vigoare a prezentului ordin, construcţiile navale de navigaţie interioară care arborează pavilionul român şi care nu intră în domeniul de aplicare al prezentului ordin, aşa cum este menţionat la art. 2, cu excepţia navelor militare, sunt obligate să respecte normele tehnice aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 306/1999 pentru aprobarea Normelor tehnice privind clasificarea şi construcţia navelor de navigaţie interioară - cod MT. RNR-NI-99.

(2)  Pentru voiaje de interes local, pentru anumite tipuri de nave care nu intră în domeniul de aplicare al prezentului ordin, aşa cum este menţionat la art. 2, în scopul creşterii siguranţei navigaţiei, Autoritatea Navală Română poate stabili şi alte norme tehnice suplimentare.

ARTICOLUL 22

Transpunere

(1) Având în vedere necesitatea aplicării unitare la nivelul Uniunii Europene a prevederilor Directivei Parlamentului European şi a Consiliului 2006/87/CE, astfel cum a fost publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 389/1 din 30 decembrie 2006, precum şi faptul că articolele fără obiect din anexe sunt în curs de elaborare, prezentul ordin va păstra numerotarea articolelor din anexele directivei.

(2)   Prezentul ordin transpune Directiva Parlamentului European şi a Consiliului 2006/87/CE privind stabilirea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 389 din 30 decembrie 2006, p. 1, aşa cum a fost modificată prin:

a)   Directiva Parlamentului European şi a Consiliului 2006/137/CE din 18 decembrie 2006 de modificare a Directivei 2006/87/CE privind stabilirea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene   nr.   L   389   din   30   decembrie   2006,   p.   261;

b)  Directiva 2008/59/CE a Consiliului din 12 iunie 2008 de adaptare a Directivei 2006/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind stabilirea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară, ca urmare a aderării Republicii Bulgaria şi a României, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 166 din 27 iunie 2008, p. 31;

c) Directiva 2008/87/CE a Comisiei din 22 septembrie 2008 de modificare a Directivei 2006/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind stabilirea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 255 din 23 septembrie 2008 p. 5;

*) Directiva Consiliului 76/135/CEE din 20 ianuarie 1976 privind recunoaşterea reciprocă a certificatelor de navigaţie pentru navele de navigaţie interioară, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. L 21 din 29 ianuarie 1976, astfel cum a fost modificată.

d) Directiva 2008/68/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 24 septembrie 2008 privind transportul interior de mărfuri periculoase, art. 11, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 260 din 30 septembrie 2008, p. 13.

(3) Ministerul Transporturilor va comunica textul prezentului ordin Comisiei Europene.

ARTICOLUL 23

Sancţiuni

Contravenţiile la prevederile prezentului ordin se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, în condiţiile legii.

ARTICOLUL 24

Direcţia generală transport naval şi Autoritatea Navală Română vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

ARTICOLUL 25

Anexele nr. 1-10*) fac parte integrantă din prezentul ordin.

ARTICOLUL 26

Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

ARTICOLUL 27

La data de 30 decembrie 2008, Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 595/2003 privind aprobarea cerinţelor tehnice minime pentru navele fluviale care arborează pavilion român, cu modificările şi completările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 374 din 31 mai 2003, se abrogă.

 

*) Anexele nr. 1-10 se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 858 bis în afara abonamentului, care se poate achiziţiona de la Centrul de vânzări şi informare al Regiei Autonome „Monitorul Oficial", Bucureşti, şos. Panduri nr. 1.

p. Ministrul transporturilor,

Septimiu Buzaşu,

secretar de stat


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1447/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1447 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu