Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1430 din 20.11.2017

privind aprobarea Planului naţional de tranziţie pentru instalaţii de ardere aflate sub incidenţa prevederilor cap. III din Legea nr. 278/2013 privind emisiile industriale
ACT EMIS DE: Ministerul Mediului
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 130 din 12 februarie 2018



SmartCity1

Având în vedere Referatul de aprobare nr. 94.573/DM din 9.03.2017 al Direcţiei generale evaluare impact şi controlul poluării,ţinând seama de art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 86/2014 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 174/2015, cu modificările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 32 alin. (1) din Legea nr. 278/2013 privind emisiile industriale, precum şi ale art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 19/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative, ale art. 8 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 980/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Energiei, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 14 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 15/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, viceprim-ministrul, ministrul mediului, ministrul energiei şi viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene, emit prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Planul naţional de tranziţie pentru instalaţii de ardere, aflate sub incidenţa prevederilor cap. III din Legea nr. 278/2013 privind emisiile industriale, denumit în continuare Planul naţional de tranziţie, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Ministerul Mediului cooperează cu Ministerul Energiei şi Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene în vederea monitorizării şi raportării la Comisia Europeană a stadiului implementării Planului naţional de tranziţie. Articolul 3Ministerul Energiei va asigura corelarea măsurilor investiţionale necesare menţinerii siguranţei sistemului energetic naţional cu măsurile de conformare din punctul de vedere al protecţiei mediului şi termenele de realizare a acestora prevăzute în Planul naţional de tranziţie, precum şi coordonarea punerii în practică a măsurilor de conformare, pentru acele unităţi de producere a energiei electrice care au în componenţă instalaţii de ardere incluse în Planul naţional de tranziţie. Articolul 4Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene va asigura corelarea punerii în practică a măsurilor investiţionale aferente Programului „Termoficare 2006-2020 căldură şi confort", aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 462/2006 pentru aprobarea programului „Termoficare 2006-2020 căldură şi confort" şi înfiinţarea Unităţii de management al proiectului, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 556 din 23 iulie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, cu măsurile de conformare din punctul de vedere al protecţiei mediului şi termenele de realizare a acestora prevăzute în Planul naţional de tranziţie, pentru acele unităţi de producere a energiei termice din sistemele de alimentare centralizată cu energie termică ce au în componenţă instalaţii de ardere incluse în Planul naţional de tranziţie. Articolul 5În conformitate cu prevederile art. 6 alin. (2) din Decizia de punere în aplicare 2012/115/UE de stabilire a normelor referitoare la planurile naţionale de tranziţie menţionate în Directiva 2010/75/UE a Parlamentului European şi a Consiliului privind emisiile industriale, în scopul asigurării respectării descreşterii liniare a plafoanelor anuale de emisii la nivel naţional în perioada implementării planului, prevăzută de art. 32 alin. (13) din Legea nr. 278/2013 privind emisiile industriale, operatorii instalaţiilor incluse în Planul naţional de tranziţie trebuie să pună în practică toate măsurile necesare pentru ca emisiile totale anuale provenite de la fiecare dintre aceste instalaţii să nu depăşească plafoanele de emisii anuale pentru anii 2016, 2017, 2018, 2019 şi pentru perioada 1 ianuarie-30 iunie 2020, asumate în documentaţia depusă odată cu solicitarea de includere a instalaţiilor în Planul naţional de tranziţie. Articolul 6 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Viceprim-ministru, ministrul mediului,Graţiela Leocadia Gavrilescu Ministrul energiei,Toma-Florin Petcu Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene,Paul Stănescu ANEXĂPLAN NAŢIONAL DE TRANZIŢIE pentru instalaţii de ardere aflate sub incidenţa prevederilor cap. III din Legea nr. 278/2013 privind emisiile industriale I. Introducere Instalaţiile de ardere cu putere termică nominală mai mare de 50 MWt au un impact major asupra sănătăţii umane şi a mediului, în principal din cauza substanţelor poluante emise în aer. Ca o consecinţă a evaluărilor realizate la nivelul Uniunii Europene (UE) privind: implementarea şi eficacitatea legislaţiei specifice emisiilor industriale şi a recomandărilor documentelor de referinţă privind cele mai bune tehnici disponibile;

modul de respectare a cerinţelor Directivei 2001/81/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 octombrie 2001 privind plafoanele naţionale de emisie pentru anumiţi poluanţi atmosferici;

modul de respectare a obiectivelor stabilite în Strategia tematică privind poluarea aerului,precum şi în scopul pregătirii atingerii noilor obiective din domeniul calităţii aerului, respectiv reducerea emisiilor de poluanţi atmosferici până în 2020 şi după acest an, ca urmare a revizuirii Protocolului referitor la reducerea acidifierii, eutrofizării şi nivelului de ozon troposferic, adoptat la Gothenburg la 1 decembrie 19991, în noua directivă pentru domeniul controlului poluării industriale, respectiv Directiva 2010/75/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 24 noiembrie 2010 privind emisiile industriale, sunt prevăzute condiţii mai restrictive şi ţinte mai ambiţioase în ceea ce priveşte emisiile de poluanţi în mediu şi în cazul particular al instalaţiilor de ardere pentru cei trei poluanţi reprezentativi: dioxid de sulf, oxizi de azot şi pulberi. Prin promovarea Directivei 2010/75/UE, aplicarea concluziilor celor mai bune tehnici disponibile (concluzii BAT) a devenit obligatorie. În scopul aplicării unitare la nivelul UE a valorilor-limită de emisie pe baza celor mai bune tehnici disponibile, pentru instalaţiile de ardere cu putere termică nominală mai mare de 50 MWt, Directiva 2010/75/UE stabileşte în anexa V valori-limită de emisie care trebuie respectate de astfel de instalaţii. Directiva 2010/75/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 24 noiembrie 2010 privind emisiile industriale a fost transpusă în legislaţia naţională prin Legea nr. 278/2013 privind emisiile industriale, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru a permite operatorilor instalaţiilor de ardere existente să adapteze aceste instalaţii din punctul de vedere tehnic noilor cerinţe prevăzute de Directiva 2010/75/UE, respectiv pentru a implementa măsuri necesare respectării valorilor-limită de emisie prevăzute în anexa nr. 5 la Legea nr. 278/2013, cu modificările şi completările ulterioare, art. 32 din lege prevede că, în perioada 1 ianuarie 2016-30 iunie 2020, instalaţiile pot fi exceptate de la respectarea valorilor-limită de emisie, cu condiţia implementării măsurilor tehnice necesare conformării cu aceste valori, în cadrul unui plan naţional de tranziţie. Prezentul plan naţional de tranziţie a fost elaborat în conformitate cu prevederile Deciziei de punere în aplicare 2012/115/UE din 10 februarie 2012 de stabilire a normelor referitoare la planurile naţionale de tranziţie menţionate în Directiva 2010/75/UE a Parlamentului European şi a Consiliului privind emisiile industriale. Scopul prezentului plan naţional de tranziţie este acela de a permite ca, în perioada 1 ianuarie 2016-30 iunie 2020, instalaţiile de ardere cu putere termică nominală egală cu, sau mai mare de 50 MWt, cărora li s-a acordat prima autorizaţie înainte de 27 noiembrie 2002 sau ai căror operatori au prezentat o solicitare completă de autorizare înainte de această dată, cu condiţia ca instalaţia să fi intrat în exploatare cel târziu la 27 noiembrie 2003, să fie adaptate din punct de vedere tehnic cerinţelor Legii nr. 278/2013 privind emisiile industriale, cu modificările şi completările ulterioare, prin implementarea măsurilor de reducere a emisiilor de dioxid de sulf, oxizi de azot şi pulberi, astfel încât să respecte valorile-limită de emisie prevăzute în anexa nr. 5 a legii menţionate. Obiectivele generale ale prezentului plan naţional de tranziţie sunt: asigurarea conformării instalaţiilor incluse în prezentul plan naţional de tranziţie cu valorile-limită de emisie stabilite în anexa nr. 5 la Legea nr. 278/2013, cu modificările şi completările ulterioare (anexa V la Directiva 2010/75/UE), începând cu 1 iulie 2020, prin implementarea măsurilor necesare în perioada 1 ianuarie 2016-30 iunie 2020;

asigurarea unei descreşteri lineare, în perioada 1 ianuarie 2016-30 iunie 2020, a plafoanelor naţionale ale emisiilor de dioxid de sulf, oxizi de azot şi pulberi provenite din instalaţiile de ardere care intră sub incidenţa prevederilor Legii nr. 278/2013, cu modificările şi completările ulterioare;

asigurarea mecanismului de monitorizare şi raportare a stadiului îndeplinirii obiectivelor şi a măsurilor propuse.II. Conţinutul planului naţional de tranziţie 1. Lista instalaţiilor de ardere incluse în plan Planul naţional de tranziţie pentru instalaţii de ardere aflate sub incidenţa prevederilor cap. III din Legea nr. 278/2013 privind emisiile industriale, cu modificările şi completările ulterioare, include acele instalaţii eligibile în raport cu prevederile art. 32 din Legea nr. 278/2013, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 1 din Decizia 2012/115/UE, pentru care operatorii au depus solicitările şi documentaţiile necesare până la termenul prevăzut în lege. Lista instalaţiilor de ardere incluse în Planul naţional de tranziţie este prezentată în anexa nr. 1, iar o listă detaliată cu toate informaţiile relevante privind caracteristicile lor operaţionale, sistematizate conform tabelului A.1 din apendicele A al anexei la Decizia 2012/115/UE este prezentată în anexa nr. 5, tabelul A.1 la prezentul plan naţional de tranziţie. 2. Contribuţiile fiecărei instalaţii de ardere la plafoanele naţionale de emisii pentru anii 2016 şi 2019 Contribuţiile fiecărei instalaţii de ardere la plafoanele naţionale de emisii pentru anii 2016 şi 2019 au fost calculate în conformitate cu metodele stabilite la pct. 3.1 din anexa la Decizia 2012/115/UE2. Valorile-limită de emisie relevante pentru calcularea contribuţiilor fiecărei instalaţii de ardere la plafoanele naţionale de emisii pentru 2016 şi respectiv 2019 au fost stabilite în baza informaţiilor de la pct. 3.2 şi respectiv pct. 3.3 din anexa la Decizia 2012/115/UE. Pentru a indica valorile-limită de emisie relevante şi contribuţiile calculate ale fiecărei instalaţii de ardere la 1 Pentru România, nivelul de reducere a emisiilor până în anul 2020 (exprimat în procente de reducere a emisiilor pentru perioada 2005-2020) este de: 77% pentru SO2, 45% pentru NOx şi respectiv de 28% pentru pulberi (exprimate ca PM2,5) şi va constitui angajament de reducere a emisiilor, prin ratificarea de către România, în calitate de stat membru UE, a Protocolului Gothenburg, revizuit. 2 Decizia de punere în aplicare a Comisiei 2012/115/UE de stabilire a normelor referitoare la planurile naţionale de tranziţie menţionate în Directiva 2010/75/UE a Parlamentului European şi a Consiliului privind emisiile industriale plafoanele naţionale de emisii pentru 2016 a fost utilizat modelul prevăzut în tabelul B.1 din apendicele B al anexei la Decizia 2012/115/UE. În coloana „observaţii" din tabelul B.1 sunt prezentate informaţii suplimentare cu privire la valorile-limită de emisie utilizate la efectuarea calculului, respectiv. dacă au fost aplicate valorile-limită de emisie menţionate în notele la tabelele C.1 şi C.2 din apendicele C al anexei la Decizia 2012/115/UE;

dacă instalaţiile utilizează mai multe tipuri de combustibil sau dacă sunt o combinaţie de mai multe tipuri de instalaţii.Pentru a indica valorile-limită de emisie relevante şi contribuţiile calculate ale fiecărei instalaţii de ardere la plafoanele naţionale de emisii pentru anul 2019 a fost utilizat modelul prevăzut în tabelul B.2 din apendicele B al anexei la Decizia 2012/115/UE. În coloana „observaţii" din tabelul B.2 au fost furnizate informaţii suplimentare cu privire la valorile-limită de emisie utilizate la efectuarea calculului, respectiv:

dacă au fost aplicate valorile-limită de emisie menţionate în notele la tabelele D.1 şi D.2 din apendicele D al anexei la Decizia 2012/115/UE;

dacă instalaţiile utilizează mai multe tipuri de combustibil sau dacă sunt o combinaţie de mai multe tipuri de instalaţii.Contribuţiile la plafoanele naţionale de emisii pentru anii 2016 şi 2019, calculate pentru fiecare instalaţie de ardere, sunt prezentate în anexele nr. 2 şi 3, iar în anexa nr. 5 tabelele B.1 şi B.2 sunt prezentate în detaliu pentru fiecare tip de combustibil utilizat împreună cu valorile-limită de emisie aferente. 3. Plafoanele naţionale de emisii pentru fiecare poluant vizat de plan pentru anii 2016, 2017, 2018, 2019 şi pentru primul semestru al anului 2020; detalii privind calcularea plafoanelor de emisii Plafoanele naţionale de emisii pentru fiecare poluant vizat de Planul naţional de tranziţie pentru anii 2016, 2017, 2018, 2019 şi pentru primul semestru al anului 2020 sunt prezentate în anexa nr. 4, iar în anexa nr. 5 tabelul B.3 este prezentat în detaliu modul de calcul al plafoanelor de emisii. Calcularea plafoanelor de emisii a fost realizată conform metodelor stabilite la pct. 3.4 din anexa la Decizia 2012/115/UE, iar pentru prezentarea sistematizată a acestora fost utilizat modelul prezentat în tabelul B.3 din apendicele B al anexei la Decizia 2012/115/UE. 4. Lista măsurilor care trebuie luate pentru a asigura respectarea, de către toate instalaţiile de ardere care sunt incluse în plan, până cel târziu la 1 iulie 2020, a valorilor-limită de emisie aplicabile prevăzute în anexa nr. 5 la Legea nr. 278/2013 privind emisiile industriale, cu modificările şi completările ulterioare Lista măsurilor propuse de operatorii instalaţiilor de ardere incluse în prezentul plan naţional de tranziţie pentru asigurarea respectării, până cel târziu la 1 iulie 2020, a valorilor-limită de emisie aplicabile prevăzute în anexa nr. 5 la Legea nr. 278/2013, cu modificările şi completările ulterioare, este prezentată în anexa nr. 6 la prezentul plan naţional de tranziţie. 5. Monitorizarea şi raportarea implementării prezentului plan naţional de tranziţie În scopul respectării prevederilor art. 6 din Decizia 2012/115/UE sunt stabilite în continuare obligaţii ale operatorilor instalaţiilor de ardere şi obligaţii şi responsabilităţi ale autorităţilor competente pentru protecţia mediului. 5.1. Obligaţii ale operatorilor instalaţiilor de ardere a)Operatorii instalaţiilor de ardere au obligaţia respectării prevederilor prezentului plan naţional de tranziţie şi ale legislaţiei în vigoare privind emisiile industriale. b)Operatorii instalaţiilor de ardere au obligaţia de a monitoriza emisiile de oxizi de azot, dioxid de sulf şi pulberi, pentru fiecare instalaţie de ardere, în conformitate cu prevederile părţii a 3-a din anexa nr. 5 la Legea nr. 278/2013, cu modificările şi completările ulterioare. c)Operatorii instalaţiilor de ardere au obligaţia de a elabora şi transmite trimestrial agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului în a căror rază de competenţă se află amplasate instalaţiile de ardere un raport conţinând stadiul realizării măsurilor din prezentul plan naţional de tranziţie, precum şi emisiile de dioxid de sulf, oxizi de azot şi pulberi, pentru fiecare instalaţie de ardere. d)Operatorii instalaţiilor de ardere au obligaţia de a elabora şi transmite anual agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului în a căror rază de competenţă sunt amplasate instalaţiile de ardere un raport conţinând pentru fiecare instalaţie de ardere următoarele date şi informaţii:puterea termică instalată totală (MW) a instalaţiei de ardere;

tipul de instalaţie de ardere: cazan, turbină cu gaz, motor cu gaz, motor diesel, alte tipuri (a se specifica);

data punerii în funcţiune a instalaţiei de ardere;

totalul emisiilor anuale (tone/an) de dioxid de sulf, oxizi de azot şi pulberi (ca total al particulelor în suspensie);

numărul de ore de funcţionare a instalaţiei de ardere;

consumul de energie anual total (TJ/an), calculat în funcţie de cantitatea de combustibil utilizat şi de valoarea calorică netă, defalcat pe următoarele categorii de combustibili: huilă, lignit, biomasă, turbă, alţi combustibili solizi (a se specifica tipul acestora), combustibili lichizi, gaz natural, alte tipuri de gaz (a se specifica). e)Operatorii instalaţiilor de ardere sunt obligaţi să notifice agenţiile judeţene pentru protecţia mediului în a căror rază de competenţă sunt amplasate instalaţiile de ardere intenţia de realizare a unor schimbări justificate în exploatarea instalaţiilor, care pot afecta prezentul plan naţional de tranziţie, precum şi, după caz, stadiul realizării acestora.5.2. Obligaţii şi responsabilităţi ale autorităţilor competente pentru protecţia mediului a)Agenţiile judeţene pentru protecţia mediului, împreună cu comisariatele judeţene ale Gărzii Naţionale de Mediu, verifică pe amplasamentul instalaţiilor de ardere din raza lor de competenţă veridicitatea datelor şi informaţiilor transmise de operatorii instalaţiilor de ardere în conformitate cu prevederile de la pct. 5.1 lit. c) şi d), asigurarea monitorizării continue a emisiilor poluanţilor prevăzuţi în anexa nr. 5 din Legea nr. 278/2013, cu modificările şi completările ulterioare, şi veridicitatea informaţiilor transmise conform pct. 5.1 lit. e).În situaţia constatării de neconcordanţe între datele şi informaţiile raportate de operatorii instalaţiilor de ardere în conformitate cu pct. 5.1 lit. c), d) şi e) şi situaţia de pe amplasament, precum şi în situaţia constatării nerespectării prevederilor de la pct. 5.1 lit. b) şi/sau în cazul încălcării prevederilor Planului naţional de tranziţie şi/sau ale autorizaţiilor integrate de mediu, comisariatele judeţene ale Gărzii Naţionale de Mediu aplică sancţiunile şi dispun măsurile adecvate prevăzute de legislaţia în domeniu. b)Agenţiile judeţene pentru protecţia mediului evaluează şi, acolo unde este cazul, actualizează autorizaţiile integrate de mediu în baza cărora funcţionează instalaţiile de ardere, în conformitate cu prevederile prezentului plan naţional de tranziţie şi cu prevederile legislaţiei în vigoare privind emisiile industriale. c)Agenţiile judeţene pentru protecţia mediului, după efectuarea verificărilor prevăzute la lit. a), centralizează, analizează şi validează rapoartele transmise de operatorii instalaţiilor de ardere conform pct. 5.1 lit. c) şi întocmesc rapoarte trimestriale pe care le transmit Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului. d)Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului centralizează şi analizează rapoartele trimestriale ale agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului, prevăzute la lit. c), şi elaborează semestrial rapoarte privind evoluţia implementării Planului naţional de tranziţie pe care le transmite Ministerului Mediului. e)Agenţiile judeţene pentru protecţia mediului centralizează datele şi informaţiile din rapoartele transmise de operatorii instalaţiilor de ardere conform prevederilor pct. 5.1 lit. d) şi, după efectuarea verificărilor prevăzute la lit. a) şi prealabila validare, le transmit Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului. f)Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, pe baza datelor şi informaţiilor transmise de agenţiile judeţene pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile de la pct. e), elaborează şi transmite anual Ministerului Mediului un inventar naţional al emisiilor de dioxid de sulf, oxizi de azot şi pulberi şi al consumului de energie, în formatul de raportare solicitat de Comisia Europeană, conform prevederilor art. 72 alin. (1) din Legea nr. 278/2013, cu modificările şi completările ulterioare; g)Ministerul Mediului transmite Comisiei Europene, la solicitarea acesteia, inventarul naţional al emisiilor de dioxid de sulf, oxizi de azot şi pulberi şi al consumului de energie la care se face referire la lit. f).6. Modificări ulterioare aduse Planului naţional de tranziţie În scopul respectării prevederilor art. 32 alin. (17) din Legea nr. 278/2013, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale pct. 4 din anexa la Decizia 2012/115/UE sunt stabilite obligaţii ale operatorilor instalaţiilor de ardere şi ale autorităţilor competente pentru protecţia mediului. 6.1. Obligaţii ale operatorilor instalaţiilor de ardere a)Operatorii instalaţiilor de ardere incluse în prezentul plan naţional de tranziţie sunt obligaţi să notifice agenţiile judeţene pentru protecţia mediului în a căror rază de competenţă sunt amplasate instalaţiile de ardere, Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului şi Ministerul Mediului cu privire la instalaţiile care au încetat definitiv să funcţioneze sau a căror putere termică nominală totală a fost redusă la mai puţin de 50 MW. b)Operatorii instalaţiilor de ardere incluse în prezentul plan naţional de tranziţie sunt obligaţi să notifice agenţiile judeţene pentru protecţia mediului în a căror rază de competenţă sunt amplasate instalaţiile de ardere, Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului şi Ministerul Mediului cu privire la instalaţiile de ardere care au început să coincinereze deşeuri după data de 31 decembrie 2015 şi care, prin urmare, intră sub incidenţa prevederilor cap. IV din Legea nr. 278/2013, cu modificările şi completările ulterioare.6.2. Obligaţii şi responsabilităţi ale autorităţilor competente pentru protecţia mediului a)Agenţiile judeţene pentru protecţia mediului împreună cu comisariatele judeţene ale Gărzii Naţionale de Mediu verifică pe amplasamentul instalaţiilor de ardere din raza lor de competenţă veridicitatea informaţiilor transmise de operatorii instalaţiilor de ardere, în conformitate cu prevederile de la pct. 6.1, şi comunică Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi Ministerului Mediului rezultatele verificărilor efectuate, precum şi măsurile impuse şi sancţiunile aplicate conform prevederilor legislaţiei în domeniu, în cazul constatării de neconcordanţe între informaţiile raportate de operatori şi situaţia de pe amplasament. b)Ministerul Mediului informează Comisia Europeană cu privire la orice modificări ulterioare ale prezentului plan naţional de tranziţie.Instalaţiile de ardere la care face referire pct. 6.1 sunt excluse din prezentul plan naţional de tranziţie, iar contribuţiile acestor instalaţii la plafoanele naţionale de emisii sunt scăzute din plafoanele de emisie naţionale, astfel cum au fost calculate în cea mai recentă versiune acceptată a prezentului plan naţional de tranziţie sau, în cazul în care un astfel de plan nu a fost acceptat, astfel cum au fost calculate în cea mai recentă versiune a prezentului plan naţional de tranziţie prezentat Comisiei Europene. ANEXA Nr. 1Lista instalaţiilor de ardere incluse în Planul naţional de tranziţie

Nr. crt. Denumirea instalaţiei incluse în Planul naţional de tranziţie Putere termică nominală totală la 31.12.2010 (MW) Poluanţi care fac obiectul TNP
SO2 NOX Pulberi
1 S.C. Veolia Energie Iaşi S.A. CET Iaşi 1 - IMA nr. 1 (ex Dalkia Termo Iaşi S.A. CET Iaşi 1 - IMA nr. 1) 282 - -
2 CET Iaşi 1 - IMA nr. 2 (ex Dalkia Termo Iaşi S.A. CET Iaşi 1 - IMA nr. 2) 566 - -
3 S.C. Veolia Energie Iaşi S.A. CET Iaşi 1 - IMA nr. 3 (ex Dalkia Termo Iaşi S.A. CET Iaşi 1 - IMA nr. 3) 464 - -
4 S.C. Veolia Energie Iaşi S.A. CET Iaşi 2 - IMA nr. 4 (ex Dalkia Termo Iaşi S.A. CET Iaşi 2 - IMA nr. 4) 610 -
5 S.C. Electrocentrale Galaţi nr. 2 586 - -
6 S.C. Electrocentrale Galaţi nr. 3 879 - -
7 Societatea Electrocentrale Constanţa S.A. CT Palas nr. 1 + 4 (ex S.C. ELCEN Bucureşti SE Palas nr. 1 + 4) 403 - -
Nr. crt. Denumirea instalaţiei incluse în Planul naţional de tranziţie Putere termică nominală totală la 31.12.2010 (MW) Poluanţi care fac obiectul TNP
SO2 NOX Pulberi
8 Societatea Electrocentrale Constanţa S.A. CT Palas nr. 5 (ex S.C. ELCEN Bucureşti SE Palas nr. 5) 433 - -
9 S.C. Complexul Energetic Oltenia S.A. SE Craiova - Işalniţa (ex S.C. Complexul Energetic Craiova SE Işalniţa) 1892 - -
10 S.C. Complexul Energetic Oltenia S.A. SE Craiova - Craiova nr. 1 (ex S.C. Complexul Energetic Craiova S.E Craiova - Craiova nr. 1) 946 - -
11 S.C. Complexul Energetic Oltenia S.A. SE Rovinari nr. 1 (ex S.C. Complexul Energetic Rovinari nr. 1) 1756 - -
12 S.C. Complexul Energetic Oltenia S.A. SE Turceni nr. 2 (ex S.C. Complexul Energetic Turceni nr. 2) 1578 - -
13 S.C. C.E.T. GOVORA S.A. nr. 1 586 - -
14 S.C. C.E.T. GOVORA S.A. nr. 2 586
15 S.C. C.E.T. GOVORA S.A. nr. 3 293
16 S.C. Complexul Energetic Hunedoara S.A. - Sucursala Electrocentrale Deva nr. 2 (ex S.C. ELECTROCENTRALE DEVA S.A. nr. 2) 1056
17 S.C. Complexul Energetic Hunedoara S.A. - Sucursala Electrocentrale Deva nr. 3 (ex S.C. ELECTROCENTRALE DEVA S.A. nr. 3) 1056
18 TERMOFICARE ORADEA S.A. nr. 1 (ex S.C. ELECTROCENTRALE ORADEA S.A. nr. 1) 523 (operatorul TERMOFICARE ORADEA S.A. care a preluat instalaţia prin cesionare din anul 2016 va menţine în funcţiune doar cazanul C1 de 127 MWt) - -
19 SNGN ROMGAZ S.A. - SPEE Iernut nr. 1 (ex S.C. ELCEN Bucureşti SE Mureş nr. 1) 277 - -
20 SNGN ROMGAZ S.A. - SPEE Iernut nr. 4 (ex S.C. ELCEN Bucureşti SE Mureş nr. 4) 277 - -
21 SNGN ROMGAZ S.A. - SPEE Iernut nr. 5 (ex S.C. ELCEN Bucureşti SE Mureş nr. 5) 1108 - -
22 S.C. ELCEN Bucureşti CET Progresul nr. 1 1148 - -
23 S.C. ELCEN Bucureşti CET Sud nr. 1 1148 - -
24 S.C. COLTERM S.A. nr. 1 58.1 - -
25 S.C. COLTERM S.A. nr. 2 58.1 - -
26 S.C. COLTERM S.A. nr. 3 116.3 - -
27 S.C. COLTERM S.A. nr. 4 116.3 - -
28 S.C. AMURCO S.R.L. (ex SOFERT S.A.) 278.4 - -
29 S.C. AGRANA ROMÂNIA S.A. Buzău Sucursala Roman 135 - -
30 S.C. ALUM S.A. TULCEA nr. 1 327 - -
31 S.C. Lemarco Cristal S.R.L. (fost S.C. MARR SUGAR ROMANIA S.R.L. - Sucursala Urziceni) 132 - -
32 S.C. ROMPETROL RAFINARE S.A. RAFINĂRIA VEGA PLOIEŞTI 74.25 - -

ANEXA Nr. 2Contribuţiile instalaţiilor la plafoanele de emisii pentru anul 2016

Nr. crt. Denumirea instalaţiei Contribuţiile instalaţiilor la plafoanele de emisii pentru anul 2016 (tone pe an)
SO2 NOx Pulberi
1 S.C. Veolia Energie Iaşi S.A. CET Iaşi 1 - IMA nr. 1 (ex Dalkia Termo Iaşi S.A. CET Iaşi 1 - IMA nr. 1) - 2267.59 -
2 CET Iaşi 1 - IMA nr. 2 (ex Dalkia Termo Iaşi S.A. CET Iaşi 1 - IMA nr. 2) - 2008.00 -
3 S.C. Veolia Energie Iaşi S.A. CET Iaşi 1 - IMA nr. 3 (ex Dalkia Termo Iaşi S.A. CET Iaşi 1 - IMA nr. 3) - 36.30 -
4 S.C. Veolia Energie Iaşi S.A. CET Iaşi 2 - IMA nr. 4 (ex Dalkia Termo Iaşi S.A. CET Iaşi 2 - IMA nr. 4) 1156.52 578.26 -
5 S.C. Electrocentrale Galaţi nr. 2 - 334.00 -
6 S.C. Electrocentrale Galaţi nr. 3 - 438.00 -
7 Societatea Electrocentrale Constanţa S.A. CT Palas nr. 1 + 4 (ex S.C. ELCEN Bucureşti SE Palas nr. 1 + 4) - 359.00 -
8 Societatea Electrocentrale Constanţa S.A. CT Palas nr. 5 (ex S.C. ELCEN Bucureşti SE Palas nr. 5) - 385.00 -
9 S.C. Complexul Energetic Oltenia S.A. SE Craiova - Işalniţa (ex S.C. Complexul Energetic Craiova SE Işalniţa) - 2435.82 -
10 S.C. Complexul Energetic Oltenia S.A. SE Craiova - Craiova nr. 1 (ex S.C. Complexul Energetic Craiova S.E Craiova - Craiova nr. 1) - 1594.67 -
11 S.C. Complexul Energetic Oltenia S.A. SE Rovinari nr. 1 (ex S.C. Complexul Energetic Rovinari nr. 1) - 3154.15 -
12 S.C. Complexul Energetic Oltenia S.A. SE Turceni nr. 2 (ex S.C. Complexul Energetic Turceni nr. 2) - 2739.85 -
13 S.C. C.E.T. GOVORA S.A. nr. 1 - 6.12 -
14 S.C. C.E.T. GOVORA S.A. nr. 2 1743.57 932.66 218.42
15 S.C. C.E.T. GOVORA S.A. nr. 3 2607.27 1307.28 210.54
16 S.C. Complexul Energetic Hunedoara S.A. - Sucursala Electrocentrale Deva nr. 2 (ex S.C. ELECTROCENTRALE DEVA S.A. nr. 2) 1795.09 1001.27 224.74
17 S.C. Complexul Energetic Hunedoara S.A. - Sucursala Electrocentrale Deva nr. 3 (ex S.C. ELECTROCENTRALE DEVA S.A. nr. 3) 2062.29 1163.25 258.24
18 TERMOFICARE ORADEA S.A. nr. 1 (ex S.C. ELECTROCENTRALE ORADEA S.A. nr. 1) - 194.77 -
19 SNGN ROMGAZ S.A. - SPEE Iernut nr. 1 (ex S.C. ELCEN Bucureşti SE Mureş nr. 1) - 236.25 -
20 SNGN ROMGAZ S.A. - SPEE Iernut nr. 4 (ex S.C ELCEN Bucureşti SE Mureş nr. 4) - 421.99 -
21 SNGN ROMGAZ S.A. - SPEE Iernut nr. 5 (ex S.C. ELCEN Bucureşti SE Mureş nr. 5) - 792.39 -
22 S.C. ELCEN Bucureşti CET Progresul nr. 1 - 745.00 -
23 S.C. ELCEN Bucureşti CET Sud nr. 1 - 1007.00 -
24 S.C. COLTERM S.A. nr. 1 - 8.00 -
25 S.C. COLTERM S.A. nr. 2 - 16.20 -
26 S.C. COLTERM S.A. nr. 3 - 55.60 -
27 S.C. COLTERM S.A. nr. 4 - 109.10 -
28 S.C. AMURCO S.R.L. (ex. SOFERT S.A.) - 295.94 -
29 S.C. AGRANA ROMÂNIA S.A. Buzău Sucursala Roman - 63.62 -
30 S.C. ALUM S.A. TULCEA nr. 1 - 634.83 -
31 S.C. Lemarco Cristal S.R.L. (ex S.C. MARR SUGAR ROMANIA S.R.L. - Sucursala Urziceni) - 8.84 -
32 S.C. ROMPETROL RAFINARE S.A. RAFINĂRIA VEGA PLOIEŞTI - 78.06 -
PLAFOANE DE EMISII PENTRU ANUL 2016 9364.74 25408.81 911.94

ANEXA Nr. 3Contribuţiile instalaţiilor la plafoanele de emisii pentru anul 2019

Nr. crt. Denumirea instalaţiei Contribuţiile instalaţiilor la plafoanele de emisii pentru anul 2019 (tone pe an)
SO2 NOx Pulberi
1 S.C. Veolia Energie Iaşi S.A. CET Iaşi 1 - IMA nr. 1 (ex Dalkia Termo Iaşi S.A. CET Iaşi 1 - IMA nr. 1) - 811.72 -
2 CET Iaşi 1 - IMA nr. 2 (ex Dalkia Termo Iaşi S.A. CET Iaşi 1 - IMA nr. 2) - 879.13 -
3 S.C. Veolia Energie Iaşi S.A. CET Iaşi 1 - IMA nr. 3 (ex Dalkia Termo Iaşi S.A. CET Iaşi 1 - IMA nr. 3) - 12.10 -
4 S.C. Veolia Energie Iaşi S.A. CET Iaşi 2 - IMA nr. 4 (ex Dalkia Termo Iaşi S.A. CET Iaşi 2 - IMA nr. 4) 578.26 578.26 -
5 S.C. Electrocentrale Galaţi nr. 2 - 199.00 -
6 S.C. Electrocentrale Galaţi nr. 3 - 219.00 -
7 Societatea Electrocentrale Constanţa S.A. CT Palas nr. 1 + 4 (ex S.C. ELCEN Bucureşti SE Palas nr. 1 + 4) - 120.00 -
8 Societatea Electrocentrale Constanţa S.A. CT Palas nr. 5 (ex S.C. ELCEN Bucureşti SE Palas nr. 5) - 128.00 -
9 S.C. Complexul Energetic Oltenia S.A. SE Craiova - Işalniţa (ex S.C. Complexul Energetic Craiova SE Işalniţa) - 2336.50 -
10 S.C. Complexul Energetic Oltenia S.A. SE Craiova - Craiova nr. 1 (ex S.C. Complexul Energetic Craiova SE Craiova - Craiova nr. 1) - 1550.52 -
11 S.C. Complexul Energetic Oltenia S.A. SE Rovinari nr. 1 (ex S.C. Complexul Energetic Rovinari nr. 1) - 3128.00 -
12 S.C. Complexul Energetic Oltenia S.A. SE Turceni nr. 2 (ex S.C. Complexul Energetic Turceni nr. 2) - 2696.85 -
13 S.C. C.E.T. GOVORA S.A. nr. 1 - 3.06 -
14 S.C. C.E.T. GOVORA S.A. nr. 2 878.27 896.29 88.26
15 S.C. C.E.T. GOVORA S.A. nr. 3 532.47 437.23 53.48
16 S.C. Complexul Energetic Hunedoara S.A. - Sucursala Electrocentrale Deva nr. 2 (ex S.C. ELECTROCENTRALE DEVA S.A. nr. 2) 907.40 943.80 91.59
17 S.C. Complexul Energetic Hunedoara S.A. - Sucursala Electrocentrale Deva nr. 3 (ex S.C. ELECTROCENTRALE DEVA S.A. nr. 3) 1043.59 1089.25 105.43
18 TERMOFICARE ORADEA S.A. nr. 1 (ex S.C. ELECTROCENTRALE ORADEA S.A. nr. 1) - 97.39 -
19 SNGN ROMGAZ S.A. - SPEE Iernut nr. 1 (ex S.C. ELCEN Bucureşti SE Mureş nr. 1) - 78.75 -
20 SNGN ROMGAZ S.A. - SPEE Iernut nr. 4 (ex S.C. ELCEN Bucureşti SE Mureş nr. 4) - 140.66 -
Nr. crt. Denumirea instalaţiei Contribuţiile instalaţiilor la plafoanele de emisii pentru anul 2019 (tone pe an)
SO2 NOx Pulberi
21 SNGN ROMGAZ S.A. - SPEE Iernut nr. 5 (ex S.C. ELCEN Bucureşti SE Mureş nr. 5) - 396.20 -
22 S.C. ELCEN Bucureşti CET Progresul nr. 1 - 372.00 -
23 S.C. ELCEN Bucureşti CET Sud nr. 1 - 503.00 -
24 S.C. COLTERM S.A. nr. 1 - 2.70 -
25 S.C. COLTERM S.A. nr. 2 - 5.40 -
26 S.C. COLTERM S.A. nr. 3 - 19.20 -
27 S.C. COLTERM S.A. nr. 4 - 38.80 -
28 S.C. AMURCO S.R.L. (ex SOFERT S.A.) - 98.65 -
29 S.C. AGRANA ROMANIA S.A. Buzău Sucursala Roman - 21.20 -
30 S.C. ALUM S.A. TULCEA nr. 1 - 211.61 -
31 S.C. Lemarco Cristal S.R.L. (ex S.C. MARR SUGAR ROMANIA S.R.L. - Sucursala Urziceni) - 2.95 -
32 S.C. ROMPETROL RAFINARE S.A. RAFINĂRIA VEGA PLOIEŞTI - 45.37 -
PLAFOANE DE EMISII PENTRU ANUL 2019 3959.99 18062.59 338.76

ANEXA Nr. 4PLAFOANELE NAŢIONALE DE EMISII pentru fiecare poluant vizat de Planul naţional de tranziţie pentru anii 2016, 2017, 2018, 2019 şi pentru primul semestru al anului 2020, calculate conform pct. 3.4 şi sistematizate conform tabelului B.3 din apendicele B al anexei la Decizia 2012/115/UE (tone/an)

2016 2017 2018 2019 2020 (1 ianuarie-30 iunie)
SO2 9364.74 7556.49 5748.24 3939.99 1969.99
NOx 25408.81 22960.07 20511.33 18062.59 9031.29
Pulberi 911.94 720.88 529.82 338.76 169.38

ANEXA Nr. 5Lista instituţiilor de ardere incluse în Planul naţional de tranziţie şi informaţiile relevante privind caracteristicile lor operaţionale, sistematizate conform tabelului A.1 din apendicele A al anexei la Decizia 2012/115/UE Tabel A1*) *) Tabelul A1 este reprodus în facsimil. Contribuţiile instalaţiilor de ardere incluse în Planul naţional de tranziţie la plafoanele naţionale de emisii pentru anul 2016, sistematizate conform tabelului B.1 din apendicele B al anexei la Decizia 2012/115/UE Tabel B1*) *) Tabelul B1 este reprodus în facsimil. Contribuţiile instalaţiilor de ardere incluse în Planul naţional de tranziţie la plafoanele naţionale de emisii pentru anul 2019, sistematizate conform tabelului B.2 din apendicele B al anexei la Decizia 2012/115/UE Tabel B2*) *) Tabelul B2 este reprodus în facsimil. Plafoanele naţionale de emisii pentru fiecare poluant vizat de Planul naţional de tranziţie pentru anii 2016, 2017, 2018, 2019 şi pentru primul semestru al anului 2020, calculate conform punctului 3.4 şi sistematizate conform tabelului B.3 din apendicele B al anexei la Decizia 2012/115/UE TABEL B3 (tone/an)

2016 2017 2018 2019 2020 (1 ianuarie-30 iunie)
SO2 9364,74 7556,49 5748,24 3939,99 1969,99
NOx 25408,81 22960,07 20511,33 18062,59 9031,29
Pulberi 911,94 720,88 529,82 338,76 169,38

Detalii privind calcularea plafoanelor naţionale de emisii pentru fiecare poluant vizat de Planul naţional de tranziţie pentru anii 2016, 2017, 2018, 2019 şi pentru primul semestru al anului 2020

plafon emisii SO2 pentru anul 2016 (tpa) = Σ [contribuţia instalaţiei individuale la plafonul pentru 2016] = 9364,74 plafon emisii SO2 pentru anul 2019 (tpa) = Σ [contribuţia instalaţiei individuale la plafonul pentru 2019] = 3939,99 plafon emisii SO2 pentru anul 2017 (tpa) = plafon emisii SO2 pentru anul 2016 - 1/3 x (plafon emisii SO2 pentru anul 2016 - plafon emisii SO2 pentru anul 2019) = 9364,74 – 1/3 x (9364,74 – 3939,99) = 7556,49 plafon emisii SO2 pentru anul 2018 (tpa) = plafon emisii SO2 pentru anul 2016 - 2/3 x (plafon emisii SO2 pentru anul 2016 - plafon emisii SO2 pentru anul 2019) = 5748,24 plafon emisii SO2 pentru anul 2020 (1 ianuarie-30 iunie) (tpa) = 1/2 x plafon emisii SO2 pentru anul 2019 = 1969,99 plafon emisii NOx pentru anul 2016 (tpa) = Σ [contribuţia instalaţiei individuale la plafonul pentru 2016] = 25408,81 plafon emisii NOx pentru anul 2019 (tpa) = Σ [contribuţia instalaţiei individuale la plafonul pentru 2019] = 18062,59 plafon emisii NOx pentru anul 2017 (tpa) = plafon emisii NOx pentru anul 2016 - 1/3 x (plafon emisii NOx pentru anul 2016 - plafon emisii NOx pentru anul 2019) = 25408,81 – 1/3 x (25408,81 – 18062,59) = 22960,07 plafon emisii NOx pentru anul 2018 (tpa) = plafon emisii NOx pentru anul 2016 - 2/3 x (plafon emisii NOx pentru anul 2016 - plafon emisii NOx pentru anul 2019) = 20511,33 plafon emisii NOx pentru anul 2020 (1 ianuarie-30 iunie) (tpa) = 1/2 x plafon emisii NOx pentru anul 2019 = 9031,29 plafon emisii pulberi pentru anul 2016 (tpa) = Σ [contribuţia instalaţiei individuale la plafonul pentru 2016] = 911,94 plafon emisii pulberi pentru anul 2019 (tpa) = Σ [contribuţia instalaţiei individuale la plafonul pentru 2019] = 338,76 plafon emisii pulberi pentru anul 2017 (tpa) = plafon emisii pulberi pentru anul 2016 - 1/3 x (plafon emisii pulberi pentru anul 2016 - plafon emisii pulberi pentru anul 2019) = 720,88 plafon emisii pulberi pentru anul 2018 (tpa) = plafon emisii pulberi pentru anul 2016 - 2/3 x (plafon emisii pulberi pentru anul 2016 - plafon emisii pulberi pentru anul 2019) = 529,82 plafon emisii pulberi pentru anul 2020 (1 ianuarie-30 iunie) (tpa) = 1/2 x plafon emisii pulberi pentru anul 2019 = 1/2 x 413 = 169,38

ANEXA Nr. 6 LISTA măsurilor care trebuie luate pentru a asigura respectarea de către toate instalaţiile de ardere care sunt incluse în plan, până cel târziu la 1 iulie 2020, a valorilor-limită de emisie aplicabile prevăzute în anexa V la Directiva 2010/75/UE

Nr. crt. Denumirea instalaţiei Puterea termică nominală (MWt) Tipuri de combustibil utilizat Poluanţii pentru care se solicită includerea în PNT Valoare-limită de emisie conform anexei V la Directiva 2010/75/UE (mg/Nm3) Măsuri pentru asigurarea respectării valorilor-limită de emisie prevăzute în anexa V la Directiva 2010/75/UE Data la care devine operativă (data finalizării implementării)
1 S.C. Veolia Energie S.A. Iaşi CET Iaşi 1 - IMA nr. 1 (ex Dalkia Termo Iaşi S.A. CET Iaşi 1 - IMA nr. 1) 282 păcură şi gaz natural NOx 200/100 Montarea şi punerea în funcţiune a unui sistem de reducere catalitică selectivă a oxizilor de azot din gazele de ardere 31 decembrie 2019
2 CET Iaşi 1 - IMA nr. 2 (ex Dalkia Termo Iaşi S.A. CET Iaşi 1 - IMA nr. 2) 566 păcură şi gaz natural NOx 150/100 Montarea şi punerea în funcţiune a unui sistem de reducere catalitică selectivă a oxizilor de azot din gazele de ardere 31 decembrie 2019
3 S.C. Veolia Energie S.A. Iaşi CET Iaşi 1 - IMA nr. 3 (ex Dalkia Termo Iaşi S.A. CET Iaşi 1 - IMA nr. 3) 464 gaze naturale NOX 100 Montarea şi punerea în funcţiune a unui sistem de reducere catalitică selectivă a oxizilor de azot din gazele de ardere 31 decembrie 2016
Montarea şi punerea în funcţiune a unui sistem automat de monitorizare continuă a emisiilor 31 decembrie 2016
4 S.C. Veolia Energie S.A. Iaşi CET Iaşi 2 - IMA nr. 4 (ex Dalkia Termo Iaşi S.A. CET Iaşi 2 - IMA nr. 4) 610 huilă SO2 200 Montarea şi punerea în funcţiune a unui scruber pentru desulfurarea umedă a gazelor de ardere la al doilea cazan de la IMA nr. 4, primul cazan instalaţia de desulfurare fiind realizată prin proiectul pe Axa 3 POS Mediu 31 decembrie 2019
NOX 200 Introducerea în trepte a aerului în focar 31 decembrie 2019
5 S.C. Electrocentrale Galaţi nr. 2 586 gaz natural NOx 100 Modernizarea (upgradarea) arzătoarelor cu NOx redus pentru respectarea VLE impuse/montarea şi/sau punerea în funcţiune a unui sistem de reducere catalitică/noncatalitică selectivă a oxizilor de azot din gazele de ardere 31 decembrie 2019
6 S.C. Electrocentrale Galaţi nr. 3 879 gaz natural NOx 100 Modernizarea (upgradarea) arzătoarelor cu NOx redus pentru respectarea VLE impuse/montarea şi/sau punerea în funcţiune a unui sistem de reducere catalitică/noncatalitică selectivă a oxizilor de azot din gazele de ardere 31 decembrie 2019
Nr. crt. Denumirea instalaţiei Puterea termică nominală (MWt) Tipuri de combustibil utilizat Poluanţii pentru care se solicită includerea în PNT Valoare-limită de emisie conform anexei V la Directiva 2010/75/UE (mg/Nm3) Măsuri pentru asigurarea respectării valorilor-limită de emisie prevăzute în anexa V la Directiva 2010/75/UE Data la care devine operativă (data finalizării implementării)
7 Societatea Electrocentrale Constanţa CT Palas nr. 1 + 4 (ex S.C. ELCEN Bucureşti SE Palas nr. 1 + 4) 287 gaz natural NOx 100 Modernizarea (upgradarea) arzătoarelor cu NOx redus pentru respectarea VLE impuse/montarea şi/sau punerea în funcţiune a unui sistem de reducere catalitică/noncatalitică selectivă a oxizilor de azot din gazele de ardere 31 decembrie 2019
8 Societatea Electrocentrale Constanţa CT Palas nr. 5 (ex S.C. ELCEN Bucureşti SE Palas nr. 5) 433 gaz natural NOx 100 Modernizarea (upgradarea) arzătoarelor cu NOx redus pentru respectarea VLE impuse/montarea şi/sau punerea în funcţiune a unui sistem de reducere catalitică/noncatalitică selectivă a oxizilor de azot din gazele de ardere 31 decembrie 2019
9 S.C. Complexul Energetic Oltenia S.A. SE Craiova -Işalniţa (ex S.C. Complexul Energetic Craiova SE Işalniţa) 1892 gaz natural NOx 100 Montarea şi punerea în funcţiune a unui sistem de reducere noncatalitică selectivă a oxizilor de azot din gazele de ardere (SNCR) 31 martie 2020
lignit NOx 200 Montarea şi punerea în funcţiune a unui sistem de reducere noncatalitică selectivă a oxizilor de azot din gazele de ardere (SNCR) 31 martie 2020
10 S.C. Complexul Energetic Oltenia S.A. SE Craiova -Craiova nr. 1 (ex S.C. Complexul Energetic Craiova SE Craiova-Craiova nr. 1) 946 gaz natural NOx 100 Montarea şi punerea în funcţiune a unui sistem de reducere noncatalitică selectivă a oxizilor de azot din gazele de ardere (SNCR) 31 martie 2020
păcură NOx 150
lignit NOx 200
11 S.C. Complexul Energetic Oltenia S.A. SE Rovinari nr. 1 (ex S.C. Complexul Energetic Rovinari nr. 1) 1756 gaz natural NOx 100 Montarea şi punerea în funcţiune a unui sistem de reducere noncatalitică selectivă a oxizilor de azot din gazele de ardere (SNCR) 31 martie 2020
păcură NOx 150
lignit NOx 200
12 S.C. Complexul Energetic Oltenia S.A. SE Turceni nr. 2 (ex S.C. Complexul Energetic Turceni nr. 2) 1578 gaz natural NOx 100 Montarea şi punerea în funcţiune a unui sistem de reducere noncatalitică selectivă a oxizilor de azot din gazele de ardere (SNCR) 1 ianuarie 2020
păcură NOx 150
lignit NOx 200
13 S.C. CET GOVORA nr. 1 586 gaz natural NOx 100 Tehnici combinate pentru reducerea NOX 31 decembrie 2019
Nr. crt. Denumirea instalaţiei Puterea termică nominală (MWt) Tipuri de combustibil utilizat Poluanţii pentru care se solicită includerea în PNT Valoare-limită de emisie conform anexei V la Directiva 2010/75/UE (mg/Nm3) Măsuri pentru asigurarea respectării valorilor-limită de emisie prevăzute în anexa V la Directiva 2010/75/UE Data la care devine operativă (data finalizării implementării)
14 S.C. CET GOVORA nr. 2 586 lignit SO2 200 Combustibil cu conţinut redus de sulf; Tehnici combinate pentru reducerea SO2 31 decembrie 2019
NOx 200 Tehnici combinate pentru reducerea NOx 30 iunie 2020
pulberi 20 Utilizarea EF combinat cu DGA 31 decembrie 2019
biomasă pulberi 20 Utilizarea EF combinat cu DGA 31 decembrie 2019
păcură SO2 200 Combustibil cu conţinut redus de sulf; Tehnici combinate pentru reducerea SO2 31 decembrie 2019
NOx 150 Tehnici combinate pentru reducerea NOx 30 iunie 2020
pulberi 20 Utilizarea EF combinat cu DGA 31 decembrie 2019
gaz natural SO2 35 Combustibil cu conţinut redus de sulf; Tehnici combinate pentru reducerea SO2 31 decembrie 2019
NOx 100 Tehnici combinate pentru reducerea NOx 30 iunie 2020
pulberi 5 Utilizarea EF combinat cu DGA 31 decembrie 2019
15 S.C. CET GOVORA nr. 3 293 lignit SO2 250 Combustibil cu conţinut redus de sulf; Tehnici combinate pentru reducerea SO2 31 decembrie 2017
NOx 200 Tehnici combinate pentru reducerea NOx 30 iunie 2020
Pulberi 25 Utilizarea EF combinat cu DGA 31 decembrie 2019
biomasă Pulberi 20 Utilizarea EF combinat cu DGA 31 decembrie 2019
păcură SO2 250 Combustibil cu conţinut redus de sulf; Tehnici combinate pentru reducerea SO2 31 decembrie 2017
NOx 200 Tehnici combinate pentru reducerea NOx 30 iunie 2020
Pulberi 25 Utilizarea EF combinat cu DGA 31 decembrie 2019
gaz natural SO2 35 Combustibil cu conţinut redus de sulf; Tehnici combinate pentru reducerea SO2 31 decembrie 2017
NOx 100 Tehnici combinate pentru reducerea NOx 30 iunie 2020
Pulberi 5 Utilizarea EF combinat cu DGA 31 decembrie 2019
Nr. crt. Denumirea instalaţiei Puterea termică nominală (MWt) Tipuri de combustibil utilizat Poluanţii pentru care se solicită includerea în PNT Valoare-limită de emisie conform anexei V la Directiva 2010/75/UE (mg/Nm3) Măsuri pentru asigurarea respectării valorilor-limită de emisie prevăzute în anexa V la Directiva 2010/75/UE Data la care devine operativă (data finalizării implementării)
16 S.C. Complexul Energetic Hunedoara S.A. - Sucursala Electrocentrale Deva nr. 2 (ex S.C. ELECTROCENTRALE DEVA S.A. nr. 2) 1056 huilă SO2 200 Desulfurare gaze arse 31 decembrie 2018
NOx 200 Reabilitarea arzătoare cu NOx redus 31 decembrie 2018
Pulberi 20 Reabilitarea electrofiltre 31 decembrie 2018
17 S.C. Complexul Energetic Hunedoara S.A. - Sucursala Electrocentrale Deva nr. 3 (ex S.C. ELECTROCENTRALE DEVA S.A. nr. 3) 1056 huilă SO2 200 Desulfurare gaze arse 30 iunie 2020
NOx 200 Reabilitarea arzătoare cu NOx redus 30 iunie 2020
Pulberi 20 Reabilitarea electrofiltre 30 iunie 2020
18 TERMOFICARE ORADEA S.A. nr. 1 (ex S.C. ELECTROCENTRALE ORADEA S.A. nr. 1) 523* gaz natural NOx 100 Montarea şi punerea în funcţiune a unui sistem de reducere catalitică selectivă (SCR) a oxizilor de azot din gazele de ardere 31 decembrie 2019
19 SNGN ROMGAZ S.A. - SPEE Iernut nr. 1 (ex S.C. ELCEN Bucureşti SE Mureş nr. 1) 277 gaz natural NOx 100 Montarea şi punerea în funcţiune a unui sistem de reducere selectivă noncatalitică a oxizilor de azot 30 iunie 2020
20 SNGN ROMGAZ S.A. - SPEE Iernut nr. 4 (ex S.C. ELCEN Bucureşti SE Mureş nr. 4) 277 gaz natural NOx 100 Montarea şi punerea în funcţiune a unui sistem de reducere selectivă noncatalitică a oxizilor de azot 30 iunie 2020
21 SNGN ROMGAZ S.A. - SPEE Iernut nr. 5 (ex S.C. ELCEN Bucureşti SE Mureş nr. 5) 1108 gaz natural NOx 100 Montarea şi punerea în funcţiune a unui sistem de reducere selectivă noncatalitică a oxizilor de azot 30 iunie 2020
22 S.C. ELCEN Bucureşti CET Progresul nr. 1 1148 gaz natural NOx 100 Modernizarea (upgradarea) arzătoarelor cu emisii reduse de oxizi de azot pentru respectarea VLE impus/Montarea şi punerea în funcţiune a unui sistem de reducere catalitică/noncatalitică selectivă a oxizilor de azot din gazele de ardere 31 decembrie 2019
23 S.C. ELCEN Bucureşti CET Sud nr. 1 1148 gaz natural NOx 100 Modernizarea (upgradarea) arzătoarelor cu emisii reduse de oxizi de azot pentru respectarea VLE impus/Montarea şi punerea în funcţiune a unui sistem de reducere catalitică/noncatalitică selectivă a oxizilor de azot din gazele de ardere 31 decembrie 2019
24 S.C. COLTERM S.A. nr. 1 58.1 gaz natural NOx 100 Conversia arzătoarelor existente în arzătoare tip DDG-EN, arzătoare special proiectate pentru reducerea emisiilor de NOx 31 decembrie 2019
Nr. crt. Denumirea instalaţiei Puterea termică nominală (MWt) Tipuri de combustibil utilizat Poluanţii pentru care se solicită includerea în PNT Valoare-limită de emisie conform anexei V la Directiva 2010/75/UE (mg/Nm3) Măsuri pentru asigurarea respectării valorilor-limită de emisie prevăzute în anexa V la Directiva 2010/75/UE Data la care devine operativă (data finalizării implementării)
25 S.C. COLTERM S.A. nr. 2 58.1 gaz natural NOx 100 Conversia arzătoarelor existente în arzătoare tip DDG-EN, arzătoare special proiectate pentru reducerea emisiilor de NOx 31 decembrie 2019
26 S.C. COLTERM S.A. nr. 3 116.3 gaz natural NOx 100 Înlocuirea arzătoarelor cu arzătoare cu NOx redus de ultimă generaţie; Recirculare de gaze de ardere reci focar 31 decembrie 2019
27 S.C. COLTERM S.A. nr. 4 116.3 gaz natural NOx 100 Conversia arzătoarelor existente în arzătoare tip DDG-EN, arzătoare special proiectate pentru reducerea emisiilor de NOx 31 decembrie 2019
28 S.C. AMURCO S.R.L. (ex SOFERT S.A.) 278.4 gaz natural NOx 100 Punerea în funcţiune a două grupuri de cogenerare de înaltă eficienţă care va prelua activitatea a două cazane de la CET cu acelaşi consum de gaz natural 31 decembrie 2017
Montarea şi punerea în funcţiune de arzătoare cu emisii reduse de oxizi de azot 31 decembrie 2019
29 S.C. AGRANA ROMÂNIA S.A. Buzău Sucursala Roman 135 gaz metan NOx 100 Modernizarea a două cazane prin automatizare completă şi înlocuirea arzătoarelor existente cu arzătoare cu emisii reduse de oxizi de azot 31 decembrie 2016
30 S.C. ALUM TULCEA nr. 1 327 gaz natural NOx 100 Studiu de fezabilitate pentru optimizarea sistemelor de ardere cu reducerea emisiilor de NOX 30 iunie 2016
Montarea şi punerea în funcţiune de arzătoare cu emisii reduse de oxizi de azot sau echipamente de reducere selectivă catalitică a oxizilor de azot sau echipamente de reducere selectivă noncatalitică a oxizilor de azot (conform concluziilor studiului de optimizare a arderii) 31 decembrie 2018
31 S.C. Lemarco Cristal S.R.L. (ex Marr Sugar Romania S.R.L. Sucursala Urziceni) 132 gaz natural NOx 100 Montarea şi punerea în funcţiune de arzătoare cu emisii reduse de oxizi de azot 31 decembrie 2018
32 S.C. Rompetrol Rafinare S.A. Rafinăria Vega Ploieşti 74.25 gaz natural NOx 100 Montarea şi punerea în funcţiune de arzătoare cu emisii reduse de oxizi de azot 31 decembrie 2018

* Operatorul TERMOFICARE ORADEA S.A. care a preluat instalaţia prin cesionare din anul 2016 va menţine în funcţiune doar cazanul C1 de 127 MWt.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1430/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1430 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1430/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu