ORDIN Nr. 1422
din 28 august 2006
pentru modificarea si
completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.304/2004 privind
modelul si continutul formularelor si documentelor utilizate in activitatea de
inspectie fiscala
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 786 din 18 septembrie 2006
In temeiul dispoziţiilor art. 11 alin. (5) din
Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere prevederile
art. 196 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. I. - Ordinul
ministrului finanţelor publice nr. 1.304/2004 privind modelul şi conţinutul
formularelor şi documentelor utilizate în activitatea de inspecţie fiscală,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 828 din 8 septembrie
2004, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 1 se
introduc trei noi liniuţe cu următorul cuprins:
„- Proces-verbal de prelevare probe - anexa 9.a;
- Instrucţiuni de completare şi utilizare a
formularului «Proces-verbal de prelevare probe» - anexa 9.b;
- Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de
utilizare şi de păstrare a formularului «Proces-verbal de prelevare probe» -
cod 14.13.22.99/3 - anexa 9.c."
2. Anexele 4.a si 4.b
se înlocuiesc cu anexele nr. 1 si 2.
3. După anexa 8.c se introduc trei noi anexe,
anexele 9.a, 9.b şi 9.c, al căror conţinut este prevăzut în anexele nr. 3-5.
Art. II. - Anexele nr.
1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. III. - (1) Direcţia
de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscală, Direcţia generală de
reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală de gestiune a
impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia economică şi administrativă din cadrul
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Direcţia generală a tehnologiei
informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, direcţiile generale ale
finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi Direcţia generală de
administrare a marilor contribuabili vor duce la îndeplinire prezentul ordin.
(2) Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
p. Ministrul finanţelor
publice,
Doina Elena Dascălu,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1
(Anexa 4.a la Ordinul ministrului finanţelor
publice nr. 1.304/2004)
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală ............................
Nr......./zz.ll.aa
INVITAŢI E
Domnului/Doamnei .............................., în
calitate de ................... al/a ....................
Vă informăm că în data de .............. organe de
inspecţie fiscală din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală - Direcţia Generală
............................s-au deplasat la domiciliul fiscal/sucursala/filiala/punctul
de lucru al
.................................................................... de la
adresa
...........................................................................................................................................,
în vederea1):
........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ..........................................................................................................................................
Inspecţia fiscală/controlul nu s-a putut efectua, drept
care, în baza art. 49 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă invităm în data de
............, ora ........, la
sediul Direcţiei Generale ..................., adresa .............., camera
......, telefon ........, în vederea efectuării inspecţiei fiscale/controlului, ocazie cu care veţi prezenta,
conform art. 55 şi 92 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, următoarele documente:
........................................................................................................................................................................ .....................................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ..........................................................................................................................................
Neprezentarea în condiţiile
precizate mai sus constituie contravenţie conform art. 189 alin. (1) lit. c)
din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, şi se sancţionează cu amendă conform art. 189 alin.
(2) lit. a) din acelaşi act normativ, cu excepţia cazului în care nu sunt
întrunite elementele constitutive ale unei infracţiuni.
Organe de inspecţie fiscală,
............................................
(numele, prenumele şi semnătura)
1) Se înscrie
obiectul acţiunii:
- prezentarea de înscrisuri
în conformitate cu art. 55 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată,
cu modificările şi completările ulterioare;
- efectuarea unei cercetări la faţa locului în
conformitate cu art. 56 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare;
- efectuarea unei inspecţii fiscale conform art. 92
din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
Cod 14.13.05.18
ANEXA Nr. 2
(Anexa 4.b la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.304/2004)
INSTRUCŢIUNI
de completare şi utilizare a formularului
„Invitaţie"
Reprezintă documentul prin care un contribuabil este
invitat la sediul organului de inspecţie fiscală în vederea efectuării unei
acţiuni conform art. 49, 55, 56 şi 92 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
Se întocmeşte în cazurile când acţiunea nu a putut fi
efectuată la domiciliul fiscal al contribuabilului şi nici într-un loc stabilit
de comun acord cu contribuabilul.
Se întocmeşte de către echipa desemnată pentru
efectuarea inspecţiei fiscale.
Se întocmeşte în două exemplare:
- exemplarul 1 va fi remis contribuabilului prin
poştă cu confirmare de primire sau înmânat personal reprezentantului societăţii
comerciale, cu menţiunea pe exemplarul 2 a calităţii reprezentantului, datelor
de identificare (BI/CI/paşaport nr., serie, domiciliu), datei şi semnăturii;
- exemplarul 2 va fi reţinut de echipa de inspecţie
fiscală şi va fi anexat la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de
control.
ANEXA Nr. 3*)
(Anexa 9.a la Ordinul ministrului finanţelor
publice nr. 1.304/2004)
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
DIRECŢIA......................
PROCES - VERBAL
DE PRELEVARE PROBE
încheiat la data de...../...../......
Subsemnaţii ...........................................................................................(1)având
funcţia de
....................................................în
cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală - Direcţia
Generală(2)................................................în
baza art. 92 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a legitimaţiilor de
inspecţie fiscală nr.(3)................................. şi a
Ordinului de serviciu nr.(4) ..................../...................,
în urma verificării/inspecţiei fiscale la S.C.(5)
..............................................., CUI
......................................... cu domiciliul fiscal(6)
in .................................... strada .....................................
bl........sc.......et.......ap........ sector......... judeţul.........................am procedat la prelevarea unui
număr de(7)........banderole/timbre de
marcare, aplicate pe(8)............................ din stocul
de(9)........................... identificat la(10).............................
al(11)................situat la (12)..........................
Prelevarea s-a făcut prin sondaj, în prezenta (13)......................................................în
calitate de(14).........................la(5).......................................
Marcajele sunt inscripţionate astfel'15':
-
cod__________cantitatea____.concentraţia___% seria____emis______________
-
cod__________cantitatea____.concentraţia___% seria____emis______________
- cod__________cantitatea____.concentraţia___%
seria____emis______________
- cod__________cantitatea____.concentraţia___%
seria____emis______________
- cod _______ _cantitatea____.concentraţia___%
seria____emis______________
Cele(7) ______ marcaje se introduc în 4
plicuri, după cum urmează:
- plicul 1 conţine______marcaje numerotate de
la_____la_____;
- plicul 2 conţine______marcaje numerotate de
la_____la_____;
- plicul 3 conţine______marcaje numerotate de
la_____la_____;
- plicul 4 conţine______marcaje numerotate de la_____la_____.
Cele 4 plicuri au fost sigilate în prezenţa
reprezentatului contribuabilului verificat, semnate şi ştampilate de către
acesta şi de către echipa de control.
Prezentul proces-verbal, înregistrat la contribuabil sub
nr......../.......(16)s-a încheiat în 3
exemplare, din care unul a fost lăsat la contribuabil, împreună cu plicul
nr....., iar celelalte 2
exemplare împreună cu...... plicuri au fost luate de organele de control.
Organe de inspecţie fiscală Reprezentant
contribuabil
Nume, prenume, funcţia, semnătura Nume,
prenume, funcţia,
semnătura, ştampila
(1) - numele şi prenumele organelor de inspecţie
fiscală ce au prelevat probe;
(2) - denumirea completă a
direcţiei generale a finanţelor publice judeţene;
(3) - nr. legitimaţiilor de inspecţie fiscală;
(4) - nr. ordinului de serviciu;
(5) - denumirea agentului economic;
(6) - domiciliul fiscal:
(7) - numărul de marcaje care se prelevează;
(8) - se vor înscrie bunurile de pe care au fost
prelevate probe;
(9) - se va înscrie numărul stocului de produse din
care s-au prelevat marcajele; (10)- se va înscrie locul
de unde au fost prelevate marcajele;
(11) - se va înscrie cui aparţine locul de unde au
fost prelevate marcajele;
(12) - se va înscrie adresa completă de unde au fost
prelevate probele;
(13) - numele şi prenumele reprezentantului contribuabilului;
(14) - funcţia reprezentantului contribuabilului;
(15) - se vor completa datele inscripţionate pe
marcajele care se vor preleva: cod, seria, emitent, cantitatea, concentraţia etc.
(16) - se va înscrie numărul de înregistrare a procesului verbal de la agentul economic.
Cod 14.13.22.99/3
*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 4
(Anexa 9.b la Ordinul ministrului finanţelor
publice nr. 1.304/2004)
INSTRUCŢIUNI
de completare şi utilizare a formularului „Proces-verbal de prelevare probe"
Reprezintă documentul prin care organele de inspecţie
fiscală sunt împuternicite să preleveze probe de banderole sau timbre şi să
consemneze toate informaţiile legate de acestea.
Se completează de echipa de inspecţie fiscală cu ocazia
acţiunilor de control.
După prelevarea probelor se formează 4 plicuri în care
se introduc marcajele (banderole sau timbre). Plicurile cu marcaje vor fi
sigilate şi semnate de echipa de inspecţie fiscală şi de reprezentantul
contribuabilului.
Cele 4 plicuri vor circula astfel:
- plicul nr. 1 se lasă reprezentantului
contribuabilului;
- plicurile nr. 2 şi 3 se iau de către echipa de
inspecţie fiscală, urmând ca unul să fie trimis spre expertizare unităţii
emitente;
- plicul nr. 4 se lasă organului fiscal teritorial
pentru a fi folosit la contraexpertiză, dacă este cazul. Procesul-verbal de
prelevare probe se completează în 3 exemplare, din care două exemplare pentru
echipa de inspecţie fiscală
şi un exemplar pentru contribuabil.
ANEXA Nr. 5
(Anexa 9. c
la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.304/2004)
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de
utilizare şi de păstrare a formularului „Proces-verbal de prelevare probe"
- cod 14.13.22.99/3
1. Denumire: Proces-verbal
de prelevare probe
2. Cod: 14.13.22.99/3
3. Format: A4/t1 (poate avea un număr variabil de pagini)
4. Caracteristici de tipărire:
- se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu
ajutorul tehnicii de calcul.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează: de către organele de
inspecţie fiscală pentru prelevarea de probe.
7. Se întocmeşte: în 3 exemplare, de
organul de inspecţie fiscală.
8. Circulă:
- exemplarul 1 la organul fiscal care efectuează
inspecţia fiscală;
- exemplarul 2 la contribuabil;
- exemplarul 3 însoţeşte
probele pentru expertizare la unitatea emitentă.
9. Se arhivează:
- exemplarul 1 la raportul de inspecţie
fiscală/procesul-verbal de control.