ORDIN Nr. 1388 din 30
decembrie 2005
privind stabilirea Conditiilor de aprobare a cumparatorilor de lapte de vaca si
a formularului de cerere pentru aprobarea si inscrierea acestora in Registrul
cumparatorilor
ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 34 din 13 ianuarie 2006
Avand in vedere prevederile art. 9 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr.
48/2005 privind organizarea pietei laptelui de vaca,
vazand Referatul de aprobare nr. 87.624 din 5 decembrie 2005 al Directiei
generale implementare politici sectoriale si de piata,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea si
functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, cu
modificarile si completarile ulterioare,
ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale emite urmatorul
ordin:
Art. 1. - Se stabilesc Conditiile de aprobare a cumparatorilor de lapte de
vaca, prevazute in anexa nr. 1, si formularul de cerere pentru aprobarea si
inscrierea in Registrul cumparatorilor, prevazut in anexa nr. 2, care fac parte
integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - Departamentul de administrare a cotelor de lapte din cadrul
Agentiei Nationale pentru Ameliorare si Reproductie in Zootehnie "Prof.
dr. G. K. Constantinescu", operatorii economici care cumpara lapte de vaca
de la producatori in vederea procesarii sau livrarii catre unitatile de
procesare vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I.
Ministrul agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale,
Gheorghe Flutur
ANEXA 1
CONDITII
de aprobare a cumparatorilor de lapte de vaca
Art. 1. - Operatorii economici care cumpara lapte de la producatori in
vederea procesarii sau vanzarii catre unitatile de procesare pot exercita
aceasta activitate numai daca sunt aprobati si inregistrati, la cererea lor, in
Registrul cumparatorilor, denumit in continuare Registru, condus de catre
Departamentul de administrare a cotelor de lapte.
Art. 2. - Aprobarea cumparatorilor se realizeaza dupa analizarea dosarelor
si verificarea pe teren de catre specialistii din birourile regionale desemnati
de catre directorul Departamentului de administrare a cotelor de lapte, denumit
in continuare DACL, privind respectarea urmatoarelor conditii:
1. detinerea unui sistem computerizat sau accesul la un astfel de sistem,
care sa garanteze derularea aplicatiei pentru implementarea sistemului de cote,
furnizat de catre DACL pentru inregistrarea, stocarea si transmiterea
corespunzatoare a datelor si informatiilor prevazute la art. 10;
2. detinerea facilitatilor necesare masurarii cantitatii de lapte in
unitati volumetrice sau masice si a continutului de grasime din lapte, conform
art. 3 pct. E;
3. detinerea facilitatilor necesare inregistrarii cantitatii de lapte si a
continutului de grasime conform analizelor efectuate in laboratoarele la care
se face referire in art. 11 si de pastrare a documentelor o perioada de minimum
3 ani de la sfarsitul anului in care s-a facut inregistrarea.
Art. 3. - Cererea pentru aprobarea si inscrierea in Registru se intocmeste
pe un formular al carui model este prezentat in anexa nr. 2 si care cuprinde:
A. Date de identificare ale operatorului economic:
- denumirea si adresa sediului administrativ al operatorului economic,
denumirea si adresa punctelor de lucru;
- numarul certificatului de inregistrare la Oficiul National al
Registrului Comertului, codul unic de inregistrare si codurile de inregistrare
fiscala ale punctelor de lucru, in cazul cand adresa acestora nu corespunde cu
adresa sediului si/sau operatorul detine mai multe puncte de lucru, numarul
avizului de recunoastere in cazul grupului de producatori, numarul si data
inscrierii in Registrul asociatiilor si fundatiilor, codul numeric personal sau
numarul de identificare fiscala al persoanelor fizice autorizate;
- detinerea facilitatilor de comunicare: telefon, fax, e-mail;
- numarul aprobarii sanitare veterinare si pentru siguranta alimentului
sau numerele aprobarilor sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor,
in cazul detinerii mai multor puncte de lucru.
B. Forma de organizare a operatorului economic cumparator:
- societate comerciala, societate agricola, cooperativa agricola,
asociatie familiala, persoana fizica autorizata pentru desfasurarea de
activitati comerciale, grup de producatori, asociatie sau fundatie, constituite
potrivit legii.
C. Sistemul IT:
- detinerea unui sistem informatic si performantele tehnice ale acestuia,
detinerea facilitatilor de comunicatii (conexiune Internet).
D. Cantitatea de lapte preconizata a se cumpara in anul de cota
E. Facilitati pentru determinarea cantitatii de lapte si determinarea
continutului de grasime:
- detinerea facilitatilor proprii pentru determinarea cantitatii de lapte
si a continutului de grasime sau detinerea unui contract de prestari de
servicii cu un laborator pentru determinarea continutului de grasime;
- participarea laboratorului propriu sau a celui contractat la teste
interlaboratoare;
- aparatura utilizata, metoda de prelevare a probelor pentru analiza
continutului de grasime, metoda de analiza a continutului de grasime al
laptelui;
- numarul contractului si denumirea laboratorului aprobat de Autoritatea
Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor sau acreditat, la
care a apelat pentru efectuarea analizelor, in cazul in care nu detine aceste
facilitati.
F. Institutiile bancare si trezoreria, utilizate pentru derularea
operatiunilor financiare:
- denumirea si adresa sucursalei bancare, codul IBAN si codul BIC la
trezorerie al operatorului economic cumparator.
G. Date de identificare ale reprezentantului legal al operatorului
economic si ale persoanelor desemnate de catre acesta pentru relatia cu DACL:
- numele si prenumele, functia, codul numeric personal, adresa exacta a
domiciliului stabil, telefon/fax, e-mail.
Art. 4. - Formularul la care se face referire in art. 3 se distribuie de
catre DACL cumparatorilor recunoscuti cu date de identificare in baza de date a
Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor. Dupa
completare, cererile insotite de documentatia prevazuta la art. 5 se transmit
prin scrisoare recomandata sau se depun personal la DACL.
Art. 5. - (1) Cererea va fi insotita de urmatoarele documente, in copie,
pentru care solicitantul declara pe propria raspundere ca acestea sunt conforme
cu originalul:
1. certificatul de inregistrare la Oficiul National al Registrului
Comertului sau orice alt document care clarifica identitatea, locatia si
identificarea fiscala a agentului economic;
2. aprobarea sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor pentru
fiecare punct de lucru;
3. certificatul de inregistrare fiscala pentru fiecare punct de lucru;
4. buletinul/cartea de identitate al/a persoanei fizice autorizate sau
al/a reprezentantului legal al cumparatorului.
(2) Anexat formularului de cerere se vor prezenta informatii suplimentare,
semnate de reprezentantul legal, cuprinzand datele pentru fiecare punct de
lucru, in cazul in care adresa sediului nu corespunde cu amplasarea punctului
de lucru sau cumparatorul detine mai multe puncte de lucru, in conformitate cu
precizarile din formularul de cerere.
Art. 6. - (1) Pentru anul de cota 2007 - 2008, DACL inregistreaza toate
cererile in ordinea cronologica a depunerii, pana la data de 1 martie 2006, in
vederea analizarii si verificarii lor.
(2) Specialistii desemnati de directorul DACL analizeaza corectitudinea
completarii formularului de cerere si existenta documentelor care insotesc cererea,
mentionate la art. 5.
(3) In situatia in care cererea a fost corect intocmita si este insotita
de documentatia solicitata, directorul DACL desemneaza specialistul care va
efectua verificarea la fata locului si programeaza controlul, inaintand o copie
a dosarului cererii la biroul regional DACL de care apartine sediul social al
cumparatorului, insotita de formularul de verificare pe teren, completat cu
numele si prenumele specialistului desemnat pentru control.
(4) In situatia in care cererea nu a fost corect completata sau
documentele solicitate nu se regasesc in totalitate, DACL semnaleaza
solicitantului motivele pentru care i se returneaza documentele depuse si i se
comunica posibilitatea depunerii unei noi cereri, cu incadrarea in timpul limita
stabilit la alin. (8).
(5) Specialistii birourilor regionale, desemnati si planificati de
directorul DACL pentru controlul in vederea aprobarii, verifica pe teren, in
termen de 60 de zile, dar nu mai tarziu de data de 1 mai 2006, autenticitatea documentelor
si modul de indeplinire a conditiilor impuse de prezentul regulament.
(6) Pe baza constatarilor specialistului desemnat, inscrise pe formularul
de verificare in teren, seful biroului regional intocmeste un raport prin care
se recomanda aprobarea si inscrierea cumparatorilor in Registru sau respingerea
aprobarii, cu explicarea motivelor care au determinat respingerea, pe care il
transmite la DACL.
(7) In termen de cel mult 30 de zile de la data verificarii pe teren, dar
nu mai tarziu de data de 1 iunie 2006, directorul DACL emite o decizie de
aprobare si inscriere in Registru sau de respingere, dupa caz, pentru fiecare
solicitant. Decizia se comunica in scris solicitantului, cu motivarea in cazul
respingerii, informandu-l despre posibilitatea transmiterii unei noi
solicitari, astfel incat sa intre in legalitate pentru a cumpara lapte de la
producatori, incepand cu anul de cota 2007.
(8) Dupa rezolvarea problemelor care au constituit motivarea respingerii,
cumparatorul poate depune o noua cerere, in termen de 90 de zile de la data
primirii raspunsului privind respingerea solicitarii, dar nu mai tarziu de data
de 1 septembrie 2006.
(9) Noua etapa de solicitare parcurge procedura initiala, cu incadrarea in
aceleasi termene si finalizarea la data de 1 februarie 2007 a actiunii de
aprobare, inregistrare si emitere a deciziei de aprobare sau de respingere a
solicitarii, pentru anul de cota 2007 - 2008.
(10) Decizia de aprobare se emite de catre directorul DACL, se aduce la
cunostinta cumparatorului printr-o scrisoare si se inscrie in Registrul condus
de compartimentul de specialitate din DACL.
(11) Decizia de respingere a aprobarii, pentru cumparatorii care nu
indeplinesc cerintele la care se face referire in art. 2 - 5, emisa de DACL,
precum si motivarea acesteia se aduc la cunostinta cumparatorului printr-o
scrisoare.
(12) Lista cumparatorilor aprobati, inscrisi in Registru, se publica in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, inainte de inceperea anului de cota.
(13) Solicitarea aprobarii si a inregistrarii unor noi cumparatori dupa
inceperea anului de cota se poate depune numai pentru anul de cota urmator, la
birourile regionale, pana la data de 1 septembrie.
(14) Directorul DACL dispune si planifica specialistii din birourile
regionale pentru controlul cumparatorilor aprobati si inregistrati in Registru.
Programul de control, pentru constatarea modului de respectare a conditiilor
impuse de prezentele conditii, se intocmeste conform unei analize a riscurilor.
Specialistii nominalizati consemneaza in fisa de evaluare situatia existenta in
teren, pe care o inainteaza conducatorului biroului regional care intocmeste un
raport privind rezultatul controlului, cu recomandarea mentinerii aprobarii sau
a anularii acesteia, pe care il transmite directorului DACL, in vederea
consemnarii in Registrul pentru evidenta controalelor (data controlului,
specialistul care a executat controlul si rezultatul controlului).
(15) Directorul DACL exclude, prin luarea unei decizii, unitatea
cumparatoare care a fost aprobata si introdusa in Registru, daca se dovedeste
ca aceasta unitate:
a) nu mai indeplineste cerintele stabilite in art. 2; sau
b) nu a indeplinit obligatiile stabilite in art. 10 pct. 1, privind
monitorizarea producatorilor, cat si pe cele privind colectarea taxelor.
Art. 7. - Impotriva deciziei la care se face referire la art. 6 alin. (11)
si (14) cumparatorii pot face contestatie la DACL, in termen de 15 zile
lucratoare de la data luarii la cunostinta, la care DACL va raspunde in cel
mult 10 zile, dupa care, in cazul nerezolvarii, se pot adresa instantei de
judecata.
Art. 8. - Cumparatorul aprobat trebuie sa informeze in scris directorul
DACL privind intentia intreruperii activitatii sale, cu cel putin 10 zile
lucratoare inainte de punerea in aplicare.
Art. 9. - (1) Registrul este tinut intr-o versiune scrisa si una
electronica in sistemul computerizat al DACL si va contine datele privind
cerintele la care se face referire in art. 2 - 5.
(2) Cumparatorul trebuie sa informeze, in scris, directorul DACL despre
schimbarea datelor la care se face referire in art. 3, in termen de 15 zile
lucratoare de la data modificarii.
Art. 10. - Cumparatorul se obliga la:
1. monitorizarea producatorilor care livreaza laptele, monitorizare care
cuprinde:
a) numele si prenumele producatorului detinator de cota, codul numeric
personal (CNP), codul exploatatiei alocat de Autoritatea Nationala Sanitara
Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, adresa completa: regiunea, judetul,
comuna, localitatea, strada, numarul, codul postal, telefon/fax, e-mail, in
cazul persoanelor fizice;
b) denumirea, adresa locatiei geografice a exploatatiei agricole, cod
SIRUTA, codul exploatatiei alocat de Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara
si pentru Siguranta Alimentelor, numarul certificatului de inregistrare la
Oficiul National al Registrului Comertului si codul unic de inregistrare al
agentilor economici, numarul avizului de recunoastere a grupului de producatori,
numarul si data de inregistrare in Registrul asociatiilor si fundatiilor,
numele si prenumele reprezentantului legal, codul numeric personal si adresa de
domiciliu a acestuia, in cazul operatorilor economici;
c) cota individuala de livrari disponibila intr-o zi data a anului de
cota, care reprezinta cota fiecarui producator, modificata prin
vanzari-cumparari, inchirieri, conversii, mosteniri, precum si a celei obtinute
prin realocarea din rezerva nationala a unor cantitati individuale, care duc la
cresterea sau diminuarea cotei individuale alocate anterior inceperii anului de
cota;
d) cantitatea de lapte livrata individual de fiecare producator, cu
mentionarea continutului mediu de grasime din lapte, exprimata in grame per
kilogram, precum si cantitatea de lapte recalculata in functie de continutul de
grasime de referinta individual;
e) procentul de utilizare de catre producatori a cotei individuale de
lapte, cantitatea ramasa disponibila intr-o zi data, de la inceputul fiecarei
perioade de 12 luni incepand cu data de 1 aprilie, corespunzatoare anului de
cota, recalculat in lapte in functie de continutul de grasime de referinta
individual;
f) ziua de incepere sau de abandonare a livrarilor de lapte de catre
producator cumparatorului;
2. informarea biroului regional, pana la data de 25 a fiecarei luni, cu
datele la care se face referire la pct. 1 lit. c), pentru luna precedenta;
3. informarea fiecarui producator, pana la data de 25 a fiecarei luni, cu
datele din luna precedenta privind:
a) cota totala disponibila intr-o zi data a anului, pe baza datelor din
ultima zi a lunii;
b) continutul de grasime de referinta pentru cota individuala disponibila
intr-o zi data a anului, pe baza datelor din ultima zi a lunii;
c) cantitatea de lapte livrat de catre producator, pe parcursul unei luni
date;
d) media cantitatii de grasime a laptelui livrat de catre producator, pe
parcursul unei luni date;
e) cantitatea de lapte livrata de catre producator, in timpul unei luni,
recalculata in functie de continutul de grasime de referinta;
f) media continutului de grasime al laptelui livrat de catre producator,
de la inceputul anului de cota;
g) cantitatea de lapte livrata de catre producator, de la inceputul anului
de cota, recalculata in functie de continutul de grasime de referinta;
h) cantitatea de lapte disponibila pentru a fi folosita pana la sfarsitul
anului de cota, recalculata in functie de continutul de grasime de referinta;
4. informarea biroului regional, pana la data de 15 mai, despre datele din
anul de cota trecut, privind:
a) cantitatile de lapte livrate de catre producatori in timpul anului de
cota;
b) media continutului de grasime al laptelui livrat de producatori in
timpul unui an de cota;
c) cantitatea totala de lapte livrat de producatori in timpul anului de
cota, recalculata in functie de continutul de grasime de referinta;
d) colectarea si depozitarea intr-un cont bancar al biroului regional a
taxelor platite in avans pentru depasirea cotei individuale de livrari;
5. informarea producatorilor, pana la data de 1 iulie, privind datele din
anul de cota trecut:
a) cantitatile de lapte livrate de producator pe durata unui an de cota;
b) media continutului de grasime al laptelui livrat de producator pe
perioada unui an de cota;
c) cantitatea totala de lapte recalculata in lapte cu continut de grasime
de referinta, livrata de producator pe durata unui an de cota;
d) colectarea si pastrarea intr-un cont bancar al biroului regional a
platilor in avans;
e) stabilirea valorii taxelor individuale pentru depasirea cotei de
livrari;
6. utilizarea unui sistem de evidente care sa cuprinda balanta intrarilor
si iesirilor pentru cantitatile de lapte si de grasime;
7. permiterea accesului personalului DACL desemnat pentru control la toate
datele si informatiile la care se refera prezentele conditii;
8. colectarea de la producatori, depozitarea si plata taxelor pentru
depasirea cotei individuale de livrari, conform unei proceduri elaborate de
DACL, pana la data de 31 martie 2006.
Art. 11. - (1) Analizele continutului de grasime al laptelui luate in
considerare in timpul stabilirii si al realizarii cotei individuale de livrari
sunt efectuate de catre laboratoare acreditate sau aprobate de Autoritatea
Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, care:
a) participa la teste interlaboratoare conduse de laboratorul de referinta
pentru controlul calitatii laptelui, desemnat conform legislatiei in vigoare;
b) utilizeaza probele de referinta pregatite de laboratoarele de referinta
pentru verificarea metodelor de testare.
(2) Laboratorul de referinta pentru analiza continutului de grasime din
lapte, desemnat de catre Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii
Rurale, furnizeaza catre laboratoarele din retea detalii privind metodele de
prelevare a probelor, metodele pentru determinarea continutului de grasime al
laptelui si metodele de testare comparativa si coordoneaza aplicarea acestora.
Art. 12. - Cererile pentru aprobarea si inscrierea in Registru se depun la
DACL incepand cu data de 1 februarie 2006.
ANEXA 2 *1)
*1) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
_________________________________________________________________
| AGENTIA NATIONALA PENTRU AMELIORARE SI REPRODUCTIE IN ZOOTEHNIE |
| DEPARTAMENTUL DE ADMINISTRARE A COTEI DE LAPTE |
|_________________________________________________________________|
____________________________________________________
| CERERE PENTRU APROBAREA SI INSCRIEREA IN REGISTRUL |
| CUMPARATORILOR |
|____________________________________________________|
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Nr. si data inregistrarii |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Stampila oficiala a Departamentului
de Administrare a Cotelor de Lapte
A. DATE DE IDENTIFICARE ALE OPERATORULUI ECONOMIC
1. Denumirea operatorului economic*)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
2. Adresa*) sediului social:
_____________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
| Strada | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| Numar | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|
| Sector | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
| Sat | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| Comuna/Oras | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| Judet | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| Cod Postal | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| Regiune | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
3. Numar de inregistrare la Oficiul National al Registrului Comertului sau
la oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul din raza teritoriala
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
4. Cod unic de inregistrare*)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
5. Numarul si data avizului de recunoastere a grupului de producatori
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
6. Numarul si data inscrierii in Registrul special al asociatiilor si
fundatiilor
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
7. Codul numeric personal sau numarul de identificare fiscala pentru
persoanele fizice:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
____________________________________________________
| CERERE PENTRU APROBAREA SI INSCRIEREA IN REGISTRUL |
| CUMPARATORILOR |
|____________________________________________________|
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
8. Telefon*) |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
9. Fax*) |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
10. E-mail*)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
11. Numar aprobare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor*)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
_____ _____ _____ _____
Categoria: | A - | | B - | | C - | | D - |
|_____| |_____| |_____| |_____|
B. FORMA DE ORGANIZARE A OPERATORULUI ECONOMIC CUMPARATOR
_
- societate comerciala |_|
_
- societate agricola |_|
_
- cooperativa agricola |_|
_
- asociatie familiala |_|
_
- persoana fizica autorizata |_|
_
- grup de producatori |_|
_
- asociatie sau fundatie |_|
C. SISTEMUL IT
1. Dotare cu calculator cu sistem de operare, sau daca nu este dotat, data
pana la care se va dota (zi/luna/an __/__/__/):
_ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|
__
- Windows XP |__|
sau
__
- Windows 2000 |__|
__
2. Facilitati internet |__|
____ ____
| DA | |
|____|____|
____ ____
| NU | |
|____|____|
Daca raspunsul este da, ce fel de conexiune este folosita?
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
____________________________________________________
| CERERE PENTRU APROBAREA SI INSCRIEREA IN REGISTRUL |
| CUMPARATORILOR |
|____________________________________________________|
D. CANTITATEA DE LAPTE PRECONIZATA A SE CUMPARA IN ANUL DE COTA
_ _ _ _ _ _
- mii kg |_|_|_|_|_|_|
E. FACILITATI PENTRU DETERMINAREA CANTITATII DE LAPTE SI DETERMINAREA
CONTINUTULUI DE GRASIME
1. Aparate (echipamente) de masurare a cantitatii de lapte.*)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
2. Detinerea unui laborator propriu pentru determinarea continutului de
grasime sau daca nu, numarul si data contractului de prestari servicii cu un
laborator aprobat ANSVSA sau acreditat si perioada de valabilitate a
contractului.*)
____ ____
| DA | |
|____|____|
____ ____
| NU | | _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|____|____| Nr. si data contractului |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Perioada de valabilitate a contractului |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
3. Participarea laboratorului propriu sau a celui contractat la teste
interlaboratoare
____ ____
| DA | |
|____|____|
____ ____
| NU | |
|____|____|
4. Ce metode standardizate de prelevare a probelor sunt folosite pentru
verificarea continutului de grasime?
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
5. Ce metode standardizate sunt utilizate pentru analiza continutului de
grasime?
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
____________________________________________________
| CERERE PENTRU APROBAREA SI INSCRIEREA IN REGISTRUL |
| CUMPARATORILOR |
|____________________________________________________|
F. INSTITUTIILE BANCARE SI TREZORERIA, UTILIZATE PENTRU DERULAREA
OPERATIUNILOR FINANCIARE:
1. Cod IBAN*)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
2. Cod BIC - Trezorerie*)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
G.1. DATE DE IDENTIFICARE ALE REPREZENTANTULUI LEGAL
_____________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
| Nume | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| Prenume | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| CNP | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| Functia | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| Adresa | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| Telefon/Fax | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| E-mail | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
G.2. PERSOANE DESEMNATE SA REPREZINTE CUMPARATORUL IN RELATIA TEHNICA CU
DACL*)
1.
_____________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
| Nume | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| Prenume | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| CNP | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| Functia | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| Adresa | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| Telefon/Fax | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| E-mail | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
____________________________________________________
| CERERE PENTRU APROBAREA SI INSCRIEREA IN REGISTRUL |
| CUMPARATORILOR |
|____________________________________________________|
2.
_____________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
| Nume | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| Prenume | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| CNP | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| Functia | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| Adresa | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| Telefon/Fax | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| E-mail | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Solicitam aprobarea pentru cumpararea laptelui in Sistemul de cote
instituit prin Ordonanta Guvernului nr. 48/2005 privind organizarea pietei
laptelui de vaca si inscrierea in REGISTRUL CUMPARATORILOR.
Declaram pe propria raspundere, ca:
1. vom respecta legislatia nationala privind organizarea pietei laptelui
si produselor lactate;
2. vom instiinta in scris DACL, in maximum 10 zile, in cazul schimbarii
numelui, adresei, titulaturii juridice sau in cazul incheierii activitatii in
calitate de cumparator;
3. vom raporta masurarea in kg a cantitatii de lapte cumparate de la
fiecare producator (sau in cazul masurarii volumetrice vom calcula
transformarea in kg);
4. vom efectua analizele continutului de grasime din lapte pe producatori,
pentru stabilirea grasimii de referinta individuale, in laboratoarele precizate
la art. 11 din Regulamentul pentru aprobarea cumparatorilor, vom inregistra
aceste analize si vom pastra registrele de analize minimum 3 ani de la
sfarsitul anului in care s-a facut inregistrarea;
5. vom monitoriza producatorii de la care cumparam laptele, conform art.
10 din Regulamentul pentru aprobarea cumparatorilor si vom pastra datele
inregistrate minimum 3 ani de la sfarsitul anului in care s-a facut
inregistrarea;
6. laptele cumparat de la producatori se va procesa sau se va vinde numai
unitatilor procesatoare aprobate si inregistrate in Registrul Cumparatorilor de
Lapte;
7. vom trimite la DACL rapoarte lunare privind cantitatile cumparate si
continutul de grasime, pana la data de 25 a lunii urmatoare;
8. vom permite accesul persoanelor autorizate din cadrul DACL in scopul
controlului.
9. Informatiile prezentate in acest formular sunt adevarate si cunoastem
faptul ca declaratia falsa se pedepseste conform legii penale.
____________________________________________________
| CERERE PENTRU APROBAREA SI INSCRIEREA IN REGISTRUL |
| CUMPARATORILOR |
|____________________________________________________|
Documentele care insotesc cererea, in copie, conforme cu originalul:
1. certificatul de inregistrare la Oficiul National al Registrului
Comertului, orice alte documente care clarifica identitatea, locatia si
inregistrarea fiscala a agentului economic (certificatele de inregistrare
fiscala ale punctelor de lucru);
2. aprobarea sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor, pentru
toate punctele de lucru;
3. buletinele de identitate sau cartile de identitate ale persoanei fizice
autorizate, administratorului sau reprezentantului legal al operatorului
economic si ale persoanelor desemnate pentru relatia tehnica cu DACL;
Documentele originale care insotesc cererea:
File suplimentare, semnate de reprezentantul legal si stampilate,
cuprinzand datele marcate*), pentru fiecare punct de lucru, in cazul in care
adresa sediului nu corespunde cu amplasarea punctului de lucru, sau
cumparatorul detine mai multe puncte de lucru.
Reprezentant legal al operatorului economic
Numele si prenumele
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Semnatura si stampila
_________________________________________________________
NOTA:
Formularul se completeaza cu majuscule, inscriind cate o litera sau cifra
in fiecare casuta, sau inscriind X in casuta pentru raspunsul corect, cu
culoare neagra sau albastra;
Dupa completare, formularul va fi trimis prin scrisoare recomandata, sau
va fi depus personal la DACL de care apartine solicitantul.
Adresa DACL este: Agentia Nationala pentru Ameliorare si Reproductie in
Zootehnie Departamentul de Administrare a Cotelor de Lapte, Calea Bucuresti
nr. 1, km 18,2 Balotesti, Cod postal 075100, tel. 021 266 12 11; fax: 021 266
12 13.