ORDIN Nr. 695
din 4 noiembrie 2008
privind stabilirea
Conditiilor de aprobare a cumparatorilor de lapte de vaca si a formularului de
cerere pentru aprobarea si inscrierea acestora in Registrul cumparatorilor
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 786 din 25 noiembrie 2008
Văzând Referatul de aprobare nr. 3.907 din 30
septembrie 2008 al Direcţiei măsuri de piaţă din cadrul Agenţiei de Plăţi şi
Intervenţie pentru Agricultură,
având în vedere prevederile art. 9 alin. (2) din
Ordonanţa Guvernului nr. 48/2005 privind organizarea pieţei laptelui de vacă,
aprobată cu modificările şi completările ulterioare prin Legea 72/2006, cu
modificările ulterioare,
având în vedere prevederile Regulamentului (CE) nr.
1.234/2007 al Consiliului din 22 octombrie 2007 de instituire a unei organizări comune a pieţelor agricole şi privind dispoziţii
specifice referitoare la anumite produse agricole,
în temeiul Legii nr. 1/2004 privind înfiinţarea,
organizare şi funcţionarea Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură,
cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 385/ 2007 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,
ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se stabilesc Condiţiile
de aprobare a cumpărătorilor de lapte de vacă, prevăzute în anexa nr. 1.
(2) Se aprobă Cererea pentru
aprobarea şi înscrierea cumpărătorilor de lapte de vacă în Registrul
cumpărătorilor, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.
(3) Anexele nr. 1 şi 2 fac
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, denumită în continuare autoritate
competentă, va duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3. - La intrarea în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi
dezvoltării rurale nr. 1.388/2005 privind stabilirea Condiţiilor de aprobare a
cumpărătorilor de lapte de vacă şi a formularului de cerere pentru aprobarea şi
înscrierea acestora în Registrul cumpărătorilor,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
34 din 13 ianuarie 2006, se abrogă.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Dacian Cioloş
ANEXA Nr. 1
CONDIŢII
de aprobare a cumpărătorilor de lapte de vacă
Art. 1. - Operatorii economici care cumpără lapte de la
producători în vederea procesării sau vânzării către unităţile de procesare,
denumiţi în continuare cumpărători, pot exercita această activitate
numai dacă sunt aprobaţi şi înregistraţi, la cererea lor, în Registrul
cumpărătorilor, denumit în continuare registru, condus de către autoritatea competentă.
Art. 2. - (1) Aprobarea cumpărătorilor se acordă pe
baza cererii înaintate autorităţii competente.
(2) Pentru a fi aprobat,
cumpărătorul trebuie să îndeplinească condiţiile stabilite de legislaţia în
vigoare în domeniul cotei de lapte.
(3) Autoritatea competentă emite decizia de aprobare
sau de respingere a cererii cumpărătorului în urma verificării acesteia.
(4) Decizia de aprobare sau de
respingere a cererii cumpărătorului se emite în termen de 30 de zile de la data
efectuării controlului de către autoritatea competentă.
Art. 3. - Cererea pentru aprobarea şi înscrierea
cumpărătorului de lapte de vacă în registru se întocmeşte conform modelului
prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.
Art. 4. - (1) Formularul-tip al cererii privind
aprobarea şi înscrierea cumpărătorului este pus la dispoziţie de către
autoritatea competentă.
(2) Cererea de aprobare a cumpărătorului
se depune la autoritatea competentă şi este însoţită de următoarele documente
în copie:
a) certificatul de înregistrare
la Oficiul Naţional al Registrul Comerţului sau orice alt document care
clarifică identitatea, locaţia şi indentificarea fiscală ale cumpărătorului;
b) aprobarea sanitară
veterinară şi pentru siguranţa alimentelor pentru fiecare punct de lucru;
c) certificatul de înregistrare
fiscală pentru fiecare punct de lucru;
d) buletinul/cartea de identitate al/a persoanei fizice
autorizate sau al/a reprezentantului legal al
cumpărătorului.
Art. 5. - (1) Cererea va fi însoţită de următoarele
documente, în copie, pentru care solicitantul declară pe propria răspundere că
acestea sunt conforme cu originalul:
a) certificatul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau orice alt document
care clarifică identitatea, locaţia şi identificarea fiscală ale operatorului
economic;
b) aprobarea sanitară
veterinară şi pentru siguranţa alimentelor pentru fiecare punct de lucru;
c) certificatul de înregistrare
fiscală pentru fiecare punct de lucru;
d) buletinul/cartea de
identitate al/a persoanei fizice autorizate sau al/a reprezentantului legal al
cumpărătorului.
(2) In cazul în care adresa sediului nu corespunde cu
amplasarea punctului de lucru sau cumpărătorul deţine
mai multe puncte de lucru, se vor prezenta informaţii suplimentare cuprinzând
datele pentru fiecare punct de lucru.
Art. 6. - (1) Autoritatea competentă emite decizia de
retragere a aprobării cumpărătorului în cazul în care acesta nu mai
îndeplineşte condiţiile de aprobare.
(2) Autorizaţia se poate reacorda, la solicitarea
cumpărătorului, după o perioadă minimă de 6 luni, dacă în urma unei inspecţii
aprofundate se constată că au încetat motivele retragerii acesteia.
Art. 7. - Cumpărătorul poate
contesta decizia prevăzută la art. 2 alin. (3) şi la art. 6 în termen de 30 de
zile de la data primirii acesteia, în condiţiile legii.
Art. 8. - Cumpărătorul trebuie să informeze în scris
autoritatea competentă cu privire la intenţia întreruperii activităţii sale cu
cel puţin 30 de zile înainte de punerea în aplicare a acesteia.
Art. 9. - Registrul este ţinut într-o formă scrisă şi
una electronică în sistemul computerizat al autorităţii competente.
ANEXA Nr. 2
AGENŢIA DE PLĂŢI Şl INTERVENŢIE PENTRU AGRICULTURĂ
Direcţia măsuri de piaţă
CERERE
pentru aprobarea şi înscrierea în Registrul
cumpărătorilor
Nr. şi data
înregistrării........................................................................................................................................................................ ........................
A. Datele de identificare ale operatorului economic
1. Denumirea operatorului economic
..................................................................................................................................................................................................................................
2. Adresa sediului social:
Str.................................
Nr.................................
Sectorul.........................
Satul..............................
Comuna/Oraşul..............................
Judeţul..........................
Codul poştal.................
Regiunea......................
3. Numărul de înregistrare la
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau la oficiul registrului
comerţului de pe lângă tribunalul din raza teritorială
4. Codul unic de înregistrare
.................................................................................................................................................................................................................................
5. Numărul şi data avizului de
recunoaştere a grupului de producători
.................................................................................................................................................................................................................................
6. Numărul şi data înscrierii
în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor
.................................................................................................................................................................................................................................
7. Codul numeric personal sau numărul de identificare
fiscală pentru persoanele fizice autorizate
.................................................................................................................................................................................................................................
8. Telefon............................
9. Fax..................................
10. E-mail............................
11. Numărul aprobării sanitare
veterinare şi pentru siguranţa alimentelor
Categoria:
- autorizate |A- | | B -|
- înregistrate
- produse tradiţionale
B. Forma de organizare a operatorului economic
- societate comercială
- societate agricolă
- cooperativă agricolă
- asociaţie familială
- persoană fizică autorizată
- grup de producători
- asociaţie sau fundaţie
C. Sistemul IT
1. Dotare cu calculator şi cu
sistem de operare:
- Windows XP sau
- Windows 2000
2. Facilităţi internet
DA
NU
Dacă răspunsul este da, ce fel de conexiune este
folosită?
.................................................................................................................................................................................................................................
D. Cantitatea de
lapte preconizată a se cumpăra în anul de cotă - mii kg.....................
E. Facilităţi pentru
determinarea cantităţii de lapte şi determinarea conţinutului de grăsime
1. Aparate (echipamente) de
măsurare a cantităţii de lapte
.................................................................................................................................................................................................................................
2. Deţinerea unui laborator propriu pentru determinarea
conţinutului de grăsime sau dacă nu, numărul şi data contractului de prestări
servicii cu un laborator aprobat de Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară
şi pentru Siguranţa Alimentelor sau acreditat si perioada de valabilitate a
contractului
DA
NU
Nr. şi data contractului...........................................
Perioada de valabilitate a
contractului.........................................................
3. Participarea laboratorului propriu sau a celui
contractat la teste interlaboratoare
DA
NU
4. Ce metode standardizate de
prelevare a probelor sunt folosite pentru verificarea conţinutului de grăsime?
.................................................................................................................................................................................................................................
5. Ce metode standardizate sunt utilizate pentru analiza conţinutului de grăsime?
..........................................................................................................
.................................................................................................................................................................................................................................
F. Instituţiile
bancare şi trezoreria utilizate pentru derularea operaţiunilor financiare
I.Cod IBAN
.................................................................................................................................................................................................................................
2. Cod BIC - Trezorerie
.................................................................................................................................................................................................................................
G1. Datele de identificare ale
reprezentantului legal
Numele.................................................................
Prenumele.............................................................
CNP....................................................................
Funcţia.................................................................
Adresa
.................................................................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................................................................
Telefon/Fax...........................................................
E-mail...................................................................
G2. Persoanele
desemnate să reprezinte cumpărătorul în relaţia tehnică cu autoritatea
competentă
1.
Numele..................................................................
Prenumele.............................................................
CNP......................................................................
Funcţia.................................................................
Adresa
.................................................................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................................................................
Telefon/Fax...........................................................
E-mail...................................................................
2.
Numele..................................................................
Prenumele.............................................................
CNP......................................................................
Funcţia.................................................................
Adresa
.................................................................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................................................................
Telefon/Fax...........................................................
E-mail...................................................................
Solicităm aprobarea pentru cumpărarea laptelui în
sistemul de cote instituit prin Ordonanţa Guvernului nr. 48/2005 privind
organizarea pieţei laptelui de vacă, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 72/2006, cu modificările ulterioare, precum şi înscrierea în
Registrul cumpărătorilor.
Declarăm pe propria răspundere că:
1. vom respecta legislaţia în vigoare în domeniul cotei
de lapte;
2. vom înştiinţa în scris
autoritatea competentă, în maximum 30 de zile, în cazul schimbării numelui,
adresei, titulaturii juridice sau în cazul încheierii activităţii în calitate
de cumpărător;
3. vom raporta măsurarea în kg a cantităţii de lapte
cumpărate de la fiecare producător (sau, în cazul măsurării volumetrice, vom
calcula transformarea în kg);
4. vom efectua analizele conţinutului de grăsime din
lapte, pe producători, pentru stabilirea grăsimii de referinţă individuale, în
laboratoare, conform legislaţiei în vigoare, vom înregistra aceste analize şi
vom păstra registrele de analize minimum 3 ani de la sfârşitul anului în care
s-a făcut înregistrarea;
5. vom monitoriza producătorii de la care cumpărăm
laptele, conform legislaţiei în vigoare, şi vom păstra datele înregistrate
minimum 3 ani de la sfârşitul anului în care s-a făcut înregistrarea;
6. laptele cumpărat de la producători se va procesa sau
se va vinde numai unităţilor procesatoare aprobate şi înregistrate în Registrul
cumpărătorilor;
7. vom transmite autorităţii
competente până la data de 25 a fiecărei luni, conform procedurii elaborate de
autoritatea competentă, rapoarte lunare privind cantităţile cumpărate şi
conţinutul de grăsime;
8. vom trimite autorităţii
competente până la data de 14 mai a fiecărui an, conform procedurii elaborate
de autoritatea competentă, declaraţia anuală privind cantitatea şi conţinutul
de grăsime ale laptelui cumpărat în anul de cotă încheiat;
9. ne obligăm să colectăm de la
producători contribuţiile datorate de către aceştia în virtutea taxei pe
excedent şi să achităm valoarea acestor contribuţii conform procedurii
elaborate de autoritatea competentă;
10. vom permite accesul
persoanelor autorizate de autoritatea competentă în scopul controlului;
11. declarăm că datele înscrise în prezentul formular
sunt reale, iar în caz contrar, vom suporta rigorile prevederilor legale în
vigoare privind falsul în declaraţii.
Numele şi prenumele
..................................
Semnătura şi ştampila
NOTĂ:
- Formularul se completează cu majuscule, înscriind
câte o literă sau cifră în fiecare căsuţă ori înscriind „X" în căsuţa pentru răspunsul corect,
cu culoare neagră sau albastră.
- După completare, formularul va fi trimis prin
scrisoare recomandată sau va fi depus personal la autoritatea competentă.
- Adresa autorităţii competente este: Agenţia de Plăţi
şi Intervenţie pentru Agricultură - Direcţia măsuri de piaţă, municipiul
Bucureşti, bd. Carol I nr. 1-7, sectorul 2.