Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1376 din 15 noiembrie 1999

privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la cesiunea creantelor bugetare fata de debitorii, societati comerciale aflate in procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, supuse executarii silite

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 614 din 16 decembrie 1999


SmartCity3


    Ministrul finantelor,
    avand in vedere dispozitiile art. 92 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in baza prevederilor art. 109 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 si ale art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile ulterioare,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la cesiunea creantelor bugetare fata de debitorii, societati comerciale aflate in procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, supuse executarii silite, cuprinse in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directia generala de colectare a veniturilor statului si de aplicare a executarii silite, Directia generala a trezoreriei, Directia generala juridica, directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti si unitatile subordonate vor lua masuri pentru aducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                           Ministrul finantelor,
                           Decebal Traian Remes

    ANEXA 1

                            NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la cesiunea creantelor bugetare fata de debitorii, societati comerciale aflate in procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, supuse executarii silite

    Art. 1
    Creantele bugetare reprezentand impozite, taxe, majorari de intarziere, penalitati, amenzi, precum si orice alte sume ce reprezinta venituri ale bugetului de stat, denumite in continuare creante bugetare, fata de debitorii, societati comerciale aflate in procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, pornita conform reglementarilor specifice in materie, pot fi cesionate, partial sau total, altor persoane juridice.
    Art. 2
    In intelesul prezentelor norme metodologice, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
    a) debitor cedat inseamna debitorul societate comerciala aflat in procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, care are obligatii bugetare restante;
    b) cedent inseamna unitatea teritoriala subordonata Ministerului Finantelor, in care debitorul cedat isi are sediul social ori unde este luat in evidenta fiscala ca platitor;
    c) cesionar inseamna persoana juridica ce dobandeste creanta bugetara de la cedent prin cesiune de creanta;
    d) cesiune de creanta inseamna conventia de cesiune de creanta, prin care cedentul transmite creanta sa bugetara cesionarului;
    e) valoare nominala a creantei bugetare cesionate inseamna valoarea totala (debite, majorari de intarziere si majorari aferente acestora, precum si penalitati) a obligatiei bugetare restante, datorata de catre debitorul cedat la data incheierii conventiei de cesiune de creanta.
    Art. 3
    Persoana juridica ce doreste sa preia, total sau partial, obligatiile bugetare ale debitorilor prevazuti la art. 1 trebuie sa depuna la sediul cedentului o cerere de cesiune de creanta, din care sa rezulte:
    a) datele de identificare a cesionarului (denumirea, forma de organizare, adresa sediului social, codul fiscal, numarul de inmatriculare la registrul comertului);
    b) informatii care sa ateste bonitatea cesionarului (cifra de afaceri, furnizori neachitati, debite bancare, profitul mediu anual, debite restante fata de bugetul de stat, precum si eventualele debite restante fata de celelalte bugete);
    c) modul si perioada in care poate sa faca plata;
    d) documente din care sa rezulte valoarea si natura garantiilor reale oferite.
    In sprijinul cererii vor fi depuse copii certificate de pe urmatoarele documente, din care sa rezulte veridicitatea celor prezentate in cerere, cum sunt:
    a) actul constitutiv al societatii comerciale;
    b) certificatul de inmatriculare la registrul comertului;
    c) certificatul de cod fiscal;
    d) ultimul bilant si ultima balanta de verificare;
    e) orice alt document considerat necesar si util in sustinerea cererii de cesiune de creanta.
    Art. 4
    Cererea de cesiune de creanta, insotita de documentele prezentate de cesionar, precum si referatul si propunerea de cesionare a creantei bugetare ale organului fiscal teritorial (cedentul) se inainteaza directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti pentru aprobarea incheierii conventiei de cesiune de creanta.
    Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat judeteana si a municipiului Bucuresti va preciza conditiile in care se va incheia conventia de cesiune de creanta: valoarea nominala a creantei bugetare cesionate, conditiile de plata, nivelul si natura garantiilor pe care trebuie sa le prezinte cesionarul.
    In cazul in care valoarea nominala a creantei bugetare cesionate este de pana la un miliard lei, directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat judeteana si a municipiului Bucuresti, dupa primirea documentatiei potrivit prevederilor alin. 1, aproba incheierea conventiei de cesiune de creanta, stabilind conditiile mentionate la alin. 2.
    In cazul in care valoarea nominala a creantei bugetare cesionate depaseste un miliard lei, directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat judeteana si a municipiului Bucuresti, dupa primirea documentatiei potrivit prevederilor alin. 1, solicita avizul Directiei generale de colectare a veniturilor statului si de aplicare a executarii silite si Directiei generale juridice din cadrul Ministerului Finantelor.
    Dupa primirea avizului directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat judeteana si a municipiului Bucuresti procedeaza conform prevederilor alin. 3.
    Art. 5
    Solutionarea cererii de cesiune de creanta se face in cel mult 30 de zile de la data depunerii acesteia la sediul cedentului.
    Art. 6
    Transmiterea creantelor bugetare se face in baza conventiei de cesiune de creanta incheiate intre cedent si cesionar, conform modelului prezentat in anexa.
    Art. 7
    Cesionarul devine creditor pentru valoarea nominala a creantei bugetare cesionate; debitorul cedat va putea opune cesionarului toate exceptiile pe care le putea invoca impotriva cedentului, cum ar fi: nulitatea, plata, prescriptia.
    Art. 8
    Valoarea nominala a creantei bugetare cesionate poate fi platita astfel:
    a) integral, la data incheierii conventiei de cesiune de creanta;
    b) in rate.
    In cazul platii in rate, prima rata se va achita la data incheierii conventiei de cesiune de creanta si va fi de cel putin jumatate din valoarea nominala a creantei bugetare cesionate. Cealalta jumatate a valorii nominale a creantei bugetare cesionate poate fi achitata in rate, in cel mult 2 ani de la data incheierii conventiei de cesiune de creanta (ratele pot fi lunare sau trimestriale).
    Art. 9
    Pe perioada platii in rate a valorii nominale a creantei bugetare cesionate cesionarul va plati o dobanda anuala stabilita la nivelul taxei oficiale a scontului. Dobanda se achita o data cu fiecare rata. Orice modificare a nivelului taxei oficiale a scontului va fi comunicata cesionarului de catre cedent, in termen util, inaintea scadentei ratei ce urmeaza a fi platita.
    Art. 10
    Din momentul incheierii conventiei de cesiune de creanta nu se mai calculeaza majorari de intarziere in sarcina debitorului cedat.
    Art. 11
    Cesionarul va garanta indeplinirea obligatiei asumate printr-o garantie bancara (scrisoare de garantie) ori printr-o garantie reala mobiliara si/sau imobiliara care trebuie sa fie cel putin la nivelul sumei ramase de plata dupa achitarea primei rate.
    Art. 12
    Contractul de garantie reala constituie titlu executoriu in conditiile art. 66 din Legea notarilor publici si a activitatii notariale nr. 36/1995. In situatia in care cesionarul nu isi achita ratele la termenele stabilite in conventia de cesiune de creanta, creditorul cedent poate executa silit garantia adusa de catre cesionar.
    Art. 13
    Conventia de cesiune de creanta, autentificata pe cheltuiala cesionarului, constituie titlu executoriu pentru obligatiile asumate de catre cesionar, in conditiile art. 66 din Legea nr. 36/1995, iar in cazul nerespectarii intocmai si la termen a dispozitiilor cuprinse in conventie, cesionarul poate fi executat silit de catre cedent potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 14
    Despre incheierea conventiei de cesiune de creanta va fi instiintat judecatorul-sindic desemnat si va fi notificat prin intermediul executorilor judecatoresti debitorul cedat.

    ANEXA 1
    la normele metodologice

                      CONVENTIE DE CESIUNE DE CREANTA

    Partile

    Intre organul de executare ......................, in calitate de cedent, cu sediul in ............................, reprezentat de ........................, si Societatea Comerciala ............................................, cu sediul in .........................., codul fiscal ...................., contul bancar nr. ..........., numarul de inregistrare la registrul comertului .............., in calitate de cesionar, reprezentat de .........................., a intervenit prezenta conventie de cesiune de creanta.

    Obiectul

    1. Cedentul se obliga sa transmita cesionarului valoarea nominala a creantei bugetare in suma de ........................., constand in (tipuri de impozit si majorari de intarziere aferente) ....................., pe care debitorul cedat, Societatea Comerciala .............................., o datoreaza cedentului.
    2. Cesionarul se obliga sa plateasca cedentului suma de ..................., reprezentand valoarea nominala a creantei bugetare cesionate.

    Modul de plata

    Plata reprezentand valoarea nominala a creantei bugetare cesionate se face:
    a) integral, la data incheierii conventiei de cesiune de creanta;
    b) in numar de .... rate lunare/trimestriale (pe o perioada de cel mult 2 ani de la data incheierii prezentei conventii de cesiune de creanta), in suma de .................., din care rata curenta ............., si dobanda .......... .
    Prima rata reprezinta cel putin jumatate din valoarea nominala a cesiunii de creanta.
    Dobanda se va calcula in functie de nivelul taxei oficiale a scontului la data efectuarii platii fiecarei rate.

    Garantii

    Cesionarul se obliga sa garanteze dreptul de creanta cedat de cedent pana la concurenta sumei ramase de plata dupa achitarea primei rate.
    Garantia consta in bunuri mobile, imobile si/sau scrisoare de garantie bancara, conform contractului de garantie nr. ................ .
    In cazul neachitarii ratelor scadente la termenele prevazute in prezenta conventie de cesiune de creanta, cedentul va executa silit garantia adusa de cesionar pana la concurenta sumei reprezentand rata neachitata.
    Contractul de garantie reprezinta titlu executoriu.

           Conducatorul                   Reprezentantul
      organului de executare,              cesionarului
      .......................         ......................
            (semnatura)                     (semnatura)
               L.S.                            L.S.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1376/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1376 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu