Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1318 din 25 aprilie 2008

privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 352 din 7 mai 2008



In temeiul art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,

având în vedere prevederile art. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:

ARTICOLUL 1

Scopul înfiinţării comisiei

Pentru aplicarea unitară a prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi a actelor normative care reglementau taxa pe valoarea adăugată, impozitul pe profit, accizele, impunerea unor venituri realizate din România de persoane fizice şi juridice nerezidente, impozitul pe venit, înainte de intrarea în vigoare a Codului fiscal, se constituie Comisia fiscală centrală la nivelul Ministerului Economiei şi Finanţelor, denumită în continuare comisie.

ARTICOLUL 2

Atribuţiile comisiei

Comisia emite decizii pentru:

a)  problemele de natură fiscală, prin coroborarea legislaţiei din domeniu cu legislaţia conexă, după caz, pentru care se impune o soluţionare unitară în vederea eliminării interpretărilor diferite în aplicarea legislaţiei;

b) problemele ce privesc conflictele de competenţă ivite între organele fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun.

ARTICOLUL 3

Publicarea deciziilor

Deciziile comisiei se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

ARTICOLUL 4

Funcţionarea comisiei

(1)  Comisia funcţionează în prezenţa tuturor membrilor acesteia şi are componenţa prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Membrii comisiei au drept de vot. In cazul absenţei temeinic justificate a unuia dintre membrii comisiei, la lucrările comisiei va participa persoana desemnată în scris de aceştia.

(2)  Comisia este coordonată de secretarul de stat care răspunde de politică şi legislaţie fiscală, în calitate de preşedinte.

(3)  In cazul absenţei temeinic justificate a preşedintelui comisiei, atribuţiile acestuia sunt exercitate de către un alt membru al comisiei, denumit în continuare preşedinte de şedinţă. Desemnarea preşedintelui de şedinţă se face în scris de către preşedintele comisiei, cu minimum 3 zile înainte de şedinţă.

(4) Pentru respectarea condiţiilor cu privire la vot, prevăzute la art. 6, persoana desemnată ca preşedinte de şedinţă va nominaliza în scris o altă persoană care să exercite drepturile derivate din calitatea sa de membru .

(5)  In cazul în care comisia este sesizată în legătură cu soluţionarea unor conflicte de competenţă ce privesc bugetele locale, secretariatul va invita membrii desemnaţi de Asociaţia Comunelor din România, Asociaţia Oraşelor din România, Asociaţia Municipiilor din România, Uniunea Naţională a Consiliilor Judeţene din România sau de Ministerului Internelor şi Reformei Administrative să participe la lucrările comisiei, după caz, în funcţie de problematica înscrisă pe ordinea de zi.

(6)  Preşedintele comisiei va solicita desemnarea de către autorităţile prevăzute la alin. (5) a câte unei persoane care va fi invitată să participe la şedinţele comisiei, în cazul în care se dezbat problematicile prevăzute la art. 2 lit. (b).

ARTICOLUL 5

Sesizarea comisiei

(1) Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor selectează problematica care este de competenţa comisiei şi o propun spre dezbatere, în vederea adoptării unor soluţii unitare, înaintând propunerea secretariatului tehnic.

(2) Comisia de proceduri fiscale din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală poate sesiza comisia atunci când constată că problematica cu care a fost învestită intră în sfera de aplicare a Codului fiscal.

(3) Documentaţia necesară sesizării comisiei se înaintează de către direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, respectiv de Comisia de proceduri fiscale, către Secretariatul tehnic din cadrul Direcţiei de reglementări în domeniul nefiscal.

ARTICOLUL 6

Şedinţele comisiei

(1) Comisia se întruneşte lunar ori de câte ori este nevoie, după cum urmează:

a) comisia se poate întruni şi poate adopta decizii numai în prezenţa tuturor membrilor acesteia, în condiţiile prevăzute la art. 4;

b)  în cazul soluţionării unor conflicte de competenţă ce privesc bugetele locale, comisia se poate întruni şi poate adopta decizii în prezenţa tuturor membrilor acesteia, inclusiv a reprezentanţilor desemnaţi potrivit art. 4 alin. (5).

(2) Modalitatea de vot în cadrul comisiei este votul deschis. Prin excepţie, preşedintele comisiei poate decide în anumite cazuri adoptarea deciziilor prin vot secret.

(3) Deciziile se adoptă cu votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor acesteia.

(4) In caz de paritate de voturi, votul preşedintelui comisiei este decisiv.

(5)  La lucrările comisiei vor participa în calitate de invitaţi permanenţi 2 consultanţi fiscali desemnaţi de Camera Consultanţilor Fiscali, care nu au drept de vot. In calitate de participanţi fără drept de vot pot fi invitaţi la şedinţe şi alţi specialişti din cadrul direcţiilor de specialitate ale Ministerului Economiei şi Finanţelor şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

(6) Comisia analizează notele de prezentare şi adoptă, prin decizii, soluţii unitare de aplicare a prevederilor legale.

(7) Deciziile astfel adoptate se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(8)  In situaţia în care comisia, în urma analizei punctelor supuse dezbaterii, constată că problematica nu se încadrează în dispoziţiile art. 1, poate lua următoarele măsuri:

a)  emiterea unei decizii prin care se soluţionează anumite probleme punctuale aflate în competenţa mai multor direcţii de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, atunci când direcţiile de specialitate au puncte de vedere contradictorii;

b)  restituirea problematicii cu care a fost învestită, atunci când constată că aceasta intră în competenţa exclusivă a unei direcţii de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.

(9)  Deciziile emise potrivit alin. (8) lit. a) nu se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor şi nu se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

ARTICOLUL 7

Organizarea Secretariatului tehnic

La nivelul Direcţiei de reglementări în domeniul nefiscal se organizează la nivel de compartiment Secretariatul tehnic al Comisiei fiscale centrale. Atribuţiile Direcţiei de reglementări în domeniul nefiscal, prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare al direcţiei, urmează a fi completate în mod corespunzător.

ARTICOLUL 8

Atribuţiile Secretariatului tehnic

(1) Secretariatul tehnic al comisiei va ţine un registru în care se vor înregistra toate solicitările de înscriere pe ordinea de zi a comisiei a temelor propuse de direcţiile de specialitate, respectiv ale Comisiei de proceduri fiscale.

(2)  După înregistrarea solicitărilor, Secretariatul tehnic al comisiei va întocmi pentru fiecare temă propusă o notă de prezentare.

(3) Pe baza propunerilor primite se întocmeşte ordinea de zi. Inscrierea punctelor pe ordinea de zi se face în funcţie de vechimea solicitărilor, începând cu cea mai veche solicitare.

(4) Ordinea de zi a comisiei, la care se anexează notele de prezentare, se înaintează de către Secretariatul tehnic preşedintelui comisiei şi se supune aprobării acestuia.

(5)  Comisia dezbate punctele aflate pe ordinea de zi, cu respectarea succesiunii prevăzute la teza a II-a a alin. (3). Prin excepţie, membrii comisiei pot vota în condiţiile art. 6 alin. (2) dezbaterea anumitor puncte înscrise pe ordinea de zi cu prioritate.

(6)  Separat de registrul prevăzut la alin. (1), Secretariatul tehnic va ţine şi un registru pentru deciziile comisiei, în care se vor consemna:

- data şedinţei;

- participanţii (nominal);

- ordinea de zi;

-  modul de votare a deciziei, fără nominalizarea votului exprimat de fiecare membru al comisiei;

- numărul atribuit deciziei.

(7) Cu cel puţin 3 zile înaintea şedinţei, Secretariatul tehnic distribuie membrilor comisiei şi invitaţilor nota de prezentare a problemelor supuse dezbaterii şi soluţiile propuse, sub semnătura membrilor comisiei.

(8)  Procesul-verbal al şedinţei comisiei se redactează de Secretariatul tehnic şi va fi semnat de membrii comisiei sau de persoanele desemnate ca înlocuitori ai acestora, participanţi la dezbateri.

(9) In termen de 3 zile de la data şedinţei, Secretariatul tehnic al comisiei redactează decizia, care va conţine numai soluţiile aprobate de comisie şi proiectul de ordin pe care îl va înainta spre aprobare ministrului economiei şi finanţelor.

(10)  Prin grija Secretariatului tehnic şi a membrilor, decizia comisiei se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

ARTICOLUL 9

Conflicte de competenţă

(1) In cazul în care o anumită problematică presupune atât emiterea unei decizii de aplicare unitară a legislaţiei fiscale, cât şi emiterea unei decizii de aplicare unitară a legislaţiei privind procedura fiscală şi au fost sesizate atât comisia, cât şi Comisia de proceduri fiscale, Comisia de proceduri fiscale va suspenda procedura de emitere a unei decizii până la momentul emiterii deciziei de către comisie. Prin excepţie, în funcţie de caracteristicile impuse de fiecare problematică, comisia poate solicita Comisiei de proceduri fiscale să emită o decizie de aplicare unitară a legislaţiei privind procedura fiscală anterior celei emise de comisie.

(2) In cazul în care Comisia de proceduri fiscale a emis o decizie de aplicare unitară a legislaţiei privind procedura fiscală anterior emiterii unei decizii de către comisie, iar decizia a fost deja aprobată prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, se va proceda la medierea între cele două comisii.

(3)  Medierea între cele două comisii se va realiza prin convocarea unei şedinţe reunite a celor două comisii. Şedinţele comisiei reunite vor fi conduse de preşedintele comisiei.

(4)  După mediere, în cazul în care comisiile reunite vor adopta o soluţie comună, comisia va emite o decizie conform celor votate, iar Comisia de proceduri fiscale va emite la rândul său o decizie de amendare a deciziei adoptate iniţial.

(5) In cazul în care în urma medierii nu se ajunge la o soluţie comună, comisia va prezenta ministrului economiei şi finanţelor cele două soluţii, care va decide adoptarea uneia dintre variantele propuse.

ARTICOLUL 10

Colaborarea dintre comisie şi Comisia de proceduri fiscale

(1)   In vederea eliminării oricăror disfuncţionalităţi în procedura de soluţionare a problematicilor care antrenează emiterea unor decizii de aplicare unitară atât a legislaţiei fiscale, cât şi a legislaţiei privind procedura fiscală, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală urmează a-l numi ca membru în Comisia de proceduri fiscale pe preşedintele comisiei. In cazul absenţei temeinic justificate a preşedintelui comisiei, acesta va putea desemna un alt membru al comisiei ca reprezentant în cadrul Comisiei de proceduri fiscale.

(2)  Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în calitate de membru în comisie, şi preşedintele comisiei, în calitate de membru în Comisia de proceduri fiscale, asigură legătura funcţională între cele două comisii.

(3)  Comisia poate sesiza Comisia de proceduri fiscale din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală atunci când constată că problematica cu care a fost învestită intră în sfera de aplicare a Codului de procedură fiscală.

ARTICOLUL 11

Regulamentul de organizare şi funcţionare al comisiei

Modul de desfăşurare a lucrărilor comisiei se stabileşte prin regulamentul de organizare şi funcţionare al acesteia.

ARTICOLUL 12

Efectele deciziilor

(1)  Deciziile de aplicare unitară ale comisiei nu au înrâurire asupra actelor administrative fiscale rămase definitive şi irevocabile în sistemul căilor de atac.

(2)  Soluţiile unitare adoptate prin decizii ale comisiei şi aprobate prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor sunt aplicabile de la data intrării în vigoare a actului normativ avut în vedere la soluţionarea fiecărei speţe.

ARTICOLUL 13

Abrogări

La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 877/2005 privind constituirea şi atribuţiile Comisiei fiscale centrale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 571 din 4 iulie 2005.

ARTICOLUL 14

Publicare

Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXA

COMPONENŢA

Comisiei fiscale centrale

Nr. crt.

Funcţia şi domeniul

Statutul în Comisia fiscală centrală

1.

Secretar de stat cu atribuţii în domeniul politicii şi legislaţiei fiscale

preşedinte

2.

Secretar de stat care coordonează afacerile europene

membru

3.

Vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pe probleme de inspecţie fiscală

membru

4.

Secretar general la Ministerul Economiei şi Finanţelor

membru

5.

Director general al Direcţiei generale juridice din cadul Ministerului Economiei şi Finanţelor

membru

6.

Director general al Direcţiei generale legislaţie impozite directe din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor

membru

7.

Director al Direcţiei legislaţie în domeniul TVA din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor

membru

8.

Director al Direcţiei legislaţie în domeniul accizelor din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor

membru

9.

Director al Direcţiei de reglementări în domeniul nefiscal din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor

membru

10.

Director al Direcţiei de reglementări contabile din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor

membru

11.

Director general al Direcţiei generale de proceduri pentru administrarea veniturilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

membru

12*).

Reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România

membru

13*).

Reprezentant al Asociaţiei Oraşelor din România

membru

14*).

Reprezentant al Asociaţiei Municipiilor din România

membru

15*).

Reprezentant al Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România

membru

16*).

Reprezentant al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative

membru

*) Numai în cazul în care se dezbat problemele prevăzute la art. 4 alin. (5) din ordin. Invitaţia va fi transmisă numai acelor membri ai comisiei a căror activitate are legătură cu problematica ce urmează a fi analizată în cadrul unei şedinţe a comisiei.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1318/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1318 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu