ORDIN Nr. 1276
din 21 mai 2007
pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de ocupare a
posturilor vacante de consilieri pentru afaceri europene din Ministerul
Justitiei
ACT EMIS DE:
MINISTERUL JUSTITIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 360 din 28 mai 2007
Având în vedere dispoziţiile
art. 1 pct. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.106/2006 pentru
modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 19/2003
privind organizarea şi funcţionarea Corpului consilierilor de integrare,
aprobată prin Legea nr. 103/2007;
în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul justiţiei emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă
Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului de ocupare a
posturilor vacante de consilieri pentru afaceri europene din Ministerul
Justiţiei, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - Direcţia resurse umane şi relaţia cu
Consiliul Superior al Magistraturii va aduce la îndeplinire dispoziţiile
prezentului ordin.
Ministrul justiţiei,
Tudor-Alexandru Chiuariu
ANEXĂ
REGULAMENT
privind organizarea şi desfăşurarea concursului de
ocupare a posturilor vacante de consilieri pentru afaceri europene din Ministerul Justiţiei
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Poate ocupa funcţia de consilier pentru
afaceri europene, reglementată de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 19/2003 privind
organizarea şi funcţionarea Corpului consilierilor de integrare, cu
modificările şi completările ulterioare, persoana care îndeplineşte următoarele
condiţii:
a) este cetăţean român cu domiciliul
în România;
b) are capacitatea deplină de exerciţiu;
c) este licenţiată în drept;
d) nu are antecedente penale;
e) este aptă, din punct de vedere medical, pentru
exercitarea funcţiei;
f) a promovat concursul organizat potrivit prezentului
regulament.
Art. 2. - (1) Pentru înscrierea la concurs, candidaţii
vor prezenta:
a) copie a actului de identitate;
b) copie a certificatului de căsătorie, în cazul în
care numele de pe actul sau actele de studii este diferit de cel de pe actul de
identitate;
c) copie a actului doveditor al studiilor urmate şi a
altor acte care atestă efectuarea specializărilor cerute în anunţul de concurs;
d) curriculum vitae;
e) copie a carnetului de muncă, dacă este cazul;
f) adeverinţă medicală care să ateste că sunt apţi
pentru exercitarea funcţiei;
g) declaraţie pe propria răspundere privind lipsa antecedentelor
penale şi conformitatea cu originalul a copiilor actelor cerute la lit. a), b),
c) şi e);
h) dovada achitării taxei de înscriere la concurs.
(2) In momentul angajării,
candidaţii declaraţi admişi îşi completează dosarul cu certificatul de cazier
judiciar şi prezintă originalul documentelor depuse în copie la dosarul de
înscriere pentru verificarea conformităţii acestor copii cu originalul.
(3) Cuantumul taxei de
concurs se stabileşte de către ministrul justiţiei prin ordin, astfel încât să
acopere costurile necesare organizării şi desfăşurării concursului.
CAPITOLUL II
Organizarea şi desfăşurarea concursului
Art. 3. - (1) Concursul constă în susţinerea unei probe
scrise pentru verificarea cunoştinţelor teoretice de specialitate şi de limbă
străină şi a unui interviu.
(2) Atât tematica şi bibliografia pentru proba scrisă
şi pentru interviu, cât şi limba străină necesară pentru ocuparea posturilor se
propun de către conducătorii compartimentelor în care există posturi vacante
scoase la concurs, în acord cu specificaţiile generale ale posturilor vacante,
şi se prezintă spre aprobare ministrului justiţiei de către Direcţia resurse
umane şi relaţia cu Consiliul Superior al
Magistraturii.
Art. 4. - (1) Data şi locul susţinerii concursului,
tematica, bibliografia, limba străină necesară pentru ocuparea posturilor
vacante, numărul posturilor vacante, condiţiile şi cerinţele specifice pentru
ocuparea fiecărui post, prezentarea generală a postului, regulamentul şi
probele de concurs, datele de contact, actele necesare pentru depunerea
dosarului de înscriere, termenul limită pentru depunerea actelor de înscriere
la concurs şi cuantumul taxei de concurs se aduc la cunoştinţă celor
interesaţi, prin afişare la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a
instituţiei, cu cel puţin 30/45 de zile înainte de data fixată pentru
susţinerea primei probe a concursului.
(2) In situaţia în care se modifică data sau locul
desfăşurării concursului, se va publica un nou anunţ prin mijloacele prevăzute
la alin. (1), cu cel puţin 5 zile înainte de data susţinerii primei probe de
concurs.
Art. 5. - (1) In funcţie de specificul posturilor
scoase la concurs, ministrul justiţiei stabileşte prin ordin comisia sau
comisiile de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Prin nota de aprobare a organizării concursului
se desemnează şi persoanele din cadrul Direcţiei resurse umane şi relaţia cu
Consiliul Superior al Magistraturii responsabile pentru organizarea şi
desfăşurarea concursului.
(3) Fiecare comisie are în componenţa sa un
preşedinte, membri şi un secretar. Din comisia sau comisiile de concurs fac
parte şi persoane din cadrul compartimentului în care există postul sau posturile vacante scoase la concurs.
(4) Preşedintele fiecărei comisii de concurs este
şeful compartimentului în care există posturile vacante scoase la concurs sau o
altă persoană desemnată prin ordin al ministrului justiţiei.
(5) Secretariatul fiecărei
comisii este asigurat de o persoană din cadrul Direcţiei resurse umane şi relaţia
cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(6) Preşedinţii comisiei sau comisiilor de concurs şi
ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor stabilesc responsabilităţile şi
termenele de realizare a acestora pentru fiecare membru al comisiei în
activitatea de recrutare şi selecţie.
(7) Comisia sau comisiile de concurs şi comisia de
soluţionare a contestaţiilor se constituie cu minimum 7 zile lucrătoare înainte
de desfăşurarea primei probe de concurs.
(8) Din comisia sau comisiile de concurs sau din comisia
de soluţionare a contestaţiilor nu pot face parte acele persoane care sunt
soţi, rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre
candidaţii înscrişi la concurs. Situaţia de incompatibilitate poate fi sesizată
de persoana în cauză, de oricare dintre candidaţi, de orice angajat al
Ministerului Justiţiei sau de către oricare altă persoană interesată.
(9) O persoană nu poate fi membru decât al uneia
dintre comisiile menţionate la alin. (1), în cadrul aceluiaşi concurs. Această
dispoziţie nu se aplică şi pentru secretarii acestor comisii.
(10) Fiecare membru al comisiei de concurs sau al
comisiei de soluţionare a contestaţiilor semnează după numirea ca membru o
declaraţie pe propria răspundere, în care precizează că:
a) nu se află în vreuna dintre situaţiile de
incompatibilitate prevăzute la alin. (8);
b) va respecta secretul şi confidenţialitatea
lucrărilor comisiei şi ale variantelor de subiecte ce
vor fi elaborate.
(11) Membrii comisiei sau comisiilor de concurs şi ai
comisiei de soluţionare a contestaţiilor, precum şi persoanele responsabile de
organizarea şi desfăşurarea concursului sunt retribuite pentru munca depusă, în
condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 257/2005 privind înfiinţarea pe lângă Ministerul Justiţiei a unei activităţi
finanţate integral din venituri proprii.
Art. 6. - (1) Comisia sau comisiile de concurs au
următoarele atribuţii principale:
a) analizează îndeplinirea de către candidaţi a
condiţiilor menţionate în anunţul de concurs, verifică cererile de înscriere şi
actele depuse la dosarul candidatului, conform art. 2 alin. (1), şi resping
cererile de înscriere ale candidaţilor care nu îndeplinesc toate condiţiile
pentru a putea participa la concurs;
b) elaborează subiectele pentru proba scrisă şi
corectează lucrările scrise;
c) stabilesc planul interviului şi realizează
interviul;
d) stabilesc baremele de notare aferente probei
scrise şi probei interviului;
e) notează pentru fiecare candidat fiecare probă a
concursului;
f) recorectează şi stabilesc nota finală acordată la
fiecare probă a concursului, dacă există o diferenţă în notare mai mare de două
puncte între corectori;
g) transmit în scris Direcţiei resurse umane şi
relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii, prin secretariatul comisiei,
rezultatele concursului, pentru a fi comunicate candidaţilor.
(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are
următoarele atribuţii principale:
a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu
privire la rezultatul verificării dosarelor de înscriere ale acestora;
b) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu
privire la notarea fiecărei probe a concursului;
c) transmite, prin secretariatul comisiei, Direcţiei
resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii rezultatele
contestaţiilor, pentru a fi comunicate candidaţilor.
(3) Persoanele responsabile pentru organizarea
concursului au, în principal, următoarele atribuţii:
a) îndeplinesc atribuţiile
specifice în legătură cu organizarea şi desfăşurarea concursului;
b) asigură afişarea rezultatelor verificării
dosarelor candidaţilor;
c) asigură afişarea rezultatelor probelor de concurs
şi a rezultatelor finale ale concursului;
d) îndeplinesc orice sarcini
specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului.
(4) Secretariatul fiecăreia dintre comisiile
menţionate la alin. (1) şi (2) are următoarele atribuţii principale:
a) întocmeşte, redactează şi semnează alături de
comisie întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia,
inclusiv procesele-verbale ale fiecărei sesiuni de lucru a comisiei;
b) asigură transmiterea rezultatelor concursului
Direcţiei resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii,
pentru a fi comunicate candidaţilor;
c) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru
buna desfăşurare a concursului.
Art. 7. - (1) Cererea de înscriere şi actele prevăzute
la art. 2 alin. (1) se depun cu cel puţin 7 zile lucrătoare înainte de data
fixată pentru susţinerea primei probe a concursului la secretariatul Direcţiei
resurse umane şi relaţia cu
Consiliul Superior al Magistraturii din cadrul Ministerului Justiţiei. Cererea
de înscriere va fi adresată directorului Direcţiei resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Formularul-tip pentru cererea de înscriere,
declaraţia pe proprie răspundere prevăzută la art. 2 alin. (1) lit. g) şi
modelul de curriculum vitae se publică pe pagina web a Ministerului Justiţiei,
iar un exemplar al formularului-tip pentru cererea de înscriere la concurs este
pus la dispoziţia candidaţilor în momentul înscrierii.
(3) In cuprinsul cererii de înscriere la concurs
candidatul specifică:
a) postul pentru care doreşte să susţină concursul;
b) lista actelor depuse la dosarul de concurs.
(4) Comisia de concurs are obligaţia de a verifica
dosarele candidaţilor cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data
desfăşurării primei probe a concursului. Cererile de înscriere la concurs sunt
respinse dacă nu sunt însoţite de actele prevăzute la art. 2 alin. (1) sau dacă
din actele depuse nu rezultă îndeplinirea condiţiilor pentru ocuparea postului.
(5) Rezultatul verificării dosarelor de înscriere se
afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi se publică pe pagina web a
Ministerului Justiţiei cu menţiunea „admis" sau „respins" cu cel
puţin 4 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea primei probe a concursului.
(6) In termen de o zi lucrătoare de la data afişării
rezultatelor, candidaţii respinşi în urma verificării dosarelor şi cererilor de
înscriere pot formula contestaţie.
(7) Contestaţiile vor fi soluţionate la expirarea
termenului prevăzut la alin. (6) de către comisia de soluţionare a
contestaţiilor, iar rezultatele contestaţiilor vor fi afişate cu minimum 2 zile
lucrătoare înainte de desfăşurarea primei probe a concursului.
Art. 8. - (1) Candidaţii declaraţi admişi în urma
verificării dosarelor de înscriere conform art. 7 alin. (4), (5), (6) şi (7)
vor susţine proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice de
specialitate şi de limbă străină.
(2) Timpul destinat pentru elaborarea lucrării scrise
este de maximum 3 ore, începând din momentul comunicării subiectelor.
(3) In cadrul probei scrise se verifică cunoştinţele
teoretice de specialitate, precum şi cunoştinţele de limbă străină. In anunţul
de concurs se specifică limba străină necesară pentru ocuparea unui post, la
alegere între limba engleză şi limba franceză.
Art. 9. - (1) Comisia de concurs stabileşte modalitatea
de testare în cadrul probei scrise, respectiv tip grilă sau sinteză.
(2) Comisia de concurs are obligaţia de a elabora
minimum 3 variante de subiecte de concurs. Dacă proba scrisă este sub formă de
test-grilă, comisia de concurs trebuie să elaboreze un număr de 3 ori mai mare
decât numărul de întrebări stabilit pentru fiecare test-grilă.
(3) Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe
baza tematicii, bibliografiei şi limbii străine prevăzute în anunţul de
concurs, în concordanţă cu nivelul şi specificul funcţiei sau funcţiilor pentru
care se organizează concursul, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză şi sinteză a candidaţilor
şi cunoştinţele de specialitate ale acestora.
(4) Fiecare dintre variantele cu subiectele de concurs
este introdusă într-un plic sigilat semnat de toţi membrii comisiei de concurs
cu cel puţin două ore înainte de desfăşurarea probei scrise. Membrii comisiei
de concurs semnează fiecare set de subiecte.
Art. 10. - (1) Intrarea candidaţilor în sălile de
concurs se va face pe baza listelor întocmite pentru fiecare sală şi a
buletinului/cărţii de identitate cu o jumătate de oră înainte de începerea
probei scrise. Lista cu repartiţia pe săli a candidaţilor se afişează cu o zi
înainte de prima probă de concurs pe pagina web a Ministerului Justiţiei. După
verificarea identităţii, fiecare candidat va păstra pe bancă buletinul/cartea
de identitate până la predarea lucrării scrise. Pe listă se menţionează
prezenţa fiecărui candidat.
(2) Candidaţii care nu se află în sală în momentul
deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă.
Este interzisă intrarea în sală a candidaţilor cu mijloace de comunicare la
distanţă, computere personale, PDA-uri etc.
(3) Inainte de a se dicta subiectele, candidaţii
înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează a fi lipit, după care se
aplică ştampila Ministerului Justiţiei, respectiv cea a Direcţiei resurse umane
şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii. Ştampila pe lucrările scrise
şi semnătura pe ştampilă se aplică de către preşedintele comisiei de concurs.
(4) Plicul cu subiectele de concurs este ales şi desfăcut
de către un candidat dintre cele 3 plicuri cu variantele de subiecte. Acesta
semnează procesul-verbal încheiat în ziua susţinerii probei scrise.
(5) Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în sălile
de concurs au acces numai membrii comisiei de concurs şi persoanele care
supraveghează candidaţii.
(6) In vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii
vor primi coli de hârtie având ştampila Ministerului Justiţiei. Se va putea
folosi numai cerneală sau pix de culoare albastră. La cerere, se pot pune la
dispoziţie în mod suplimentar coli de hârtie, iar dacă este necesar, cerneală
sau pixuri.
(7) La expirarea timpului prevăzut la art. 8 alin.
(2), delegatul care a supravegheat desfăşurarea probei strânge toate lucrările
în ordinea predării lor de către candidaţi, sub semnătură, după care le predă
numerotate comisiei de concurs, care le înscrie într-un borderou.
(8) Dacă examinarea se face în mai multe săli se
întocmeşte câte un borderou pentru lucrările din fiecare sală.
(9) Lucrarea se consideră predată de candidat după
verificarea stării acesteia de către delegatul care a supravegheat desfăşurarea
probei şi după semnarea borderoului de către candidat.
(10) Pe toată durata desfăşurării probei scrise este
interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. In cazuri
excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se va putea face numai cu
însoţitor.
(11) Orice fraudă sau încercare de fraudă dovedită se
sancţionează prin eliminarea din concurs. In aceste cazuri, delegaţii care supraveghează lucrările îl
sesizează de îndată pe preşedintele comisiei de concurs, care întocmeşte un
proces-verbal despre constatările făcute şi măsurile luate, iar lucrarea se
anulează, cu menţiunea „fraudă".
Art. 11. - (1) Pentru a fi declaraţi admişi în urma
probei scrise candidaţii trebuie să obţină cel puţin nota 7.
(2) Dacă în proba scrisă au fost incluse discipline
de concurs distincte, menţionate prin anunţul de concurs, candidaţii vor fi
declaraţi admişi dacă au obţinut minimum nota 5 la fiecare disciplină de
concurs şi minimum nota 7 pentru întreaga probă.
(3) Lucrările scrise se corectează sigilate. Acele
lucrări care prezintă însemnări în scopul identificării candidaţilor se
anulează şi nu vor mai fi notate. Menţiunea „anulat" se face atât pe
lucrare, cât şi pe borderoul de notare. După corectarea de către toţi membrii
comisiei, lucrările se desigilează, iar notele se trec în borderoul de notare.
Art. 12. - (1) Rezultatele la proba scrisă se afişează
în termen de maximum 7 zile lucrătoare de la data susţinerii probei.
(2) Candidaţii nemulţumiţi de
notele acordate la proba scrisă pot depune contestaţie la secretariatul
Direcţiei resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii din
Ministerul Justiţiei, în termen de 2 zile lucrătoare de la data afişării
rezultatelor. Contestaţiile au ca obiect doar nota obţinută în urma probei
scrise.
(3) In vederea soluţionării contestaţiilor, colţurile
lucrărilor se lipesc din nou.
(4) Contestaţiile se soluţionează de comisia de
soluţionare a contestaţiilor în termen de maximum 7 zile lucrătoare de la
expirarea termenului prevăzut la alin. (2).
(5) Nota obţinută în urma contestaţiei nu poate fi
mai mică decât nota contestată.
(6) Contestaţia este admisă, iar comisia de
soluţionare a contestaţiilor modifică nota finală acordată de comisia de
concurs, în situaţia în care sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
a) constată că nota nu a fost acordată potrivit
baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă;
b) acordă o notă mai mare decât cea acordată de
comisia de concurs.
(7) Contestaţia va fi respinsă în următoarele
situaţii:
a) dacă în urma analizării contestaţiei se constată
că nota a fost acordată potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea
scrisă;
b) dacă nota acordată de comisia de soluţionare a
contestaţiilor este mai mică sau egală cu nota acordată de comisia de concurs.
Art. 13. - (1) Proba interviului poate fi susţinută
doar de către acei candidaţi declaraţi admişi în urma probei scrise, conform
art. 11 alin. (1) şi (2).
(2) Interviul se susţine în termen de maximum două zile
lucrătoare de la afişarea rezultatelor contestaţiilor pentru proba scrisă sau
de la expirarea termenului prevăzut la art. 12 alin. (2), în cazul în care nu
au fost depuse contestaţii.
(3) Planul de interviu trebuie să conţină elemente
care să evidenţieze în persoana candidatului:
a) abilităţile de comunicare;
b) factorii care motivează sau demotivează
candidatul;
c) gândirea sintetică;
d) rezistenţa la stres;
e) comportamentul în situaţiile de criză;
f) cunoştinţele impuse de
post;
g) abilităţile impuse de post;
h) alte elemente considerate relevante.
(4) In cadrul interviului se verifică şi cunoştinţele
de limbă străină, menţionată în anunţul de concurs.
(5) Intrebările şi răspunsurile la interviu se
înregistrează audio. In acest sens, în cuprinsul cererii de înscriere la
concurs candidaţii îşi vor exprima acordul în vederea înregistrării
interviului, urmând ca această înregistrare să fie pusă la dispoziţie comisiei
de soluţionare a contestaţiilor, dacă este cazul.
(6) Planul interviului se afişează pe uşa sălii de
concurs şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei după încheierea interviului.
(7) Candidaţii sunt consideraţi admişi la proba
interviului dacă obţin minimum nota 7.
(8) Notele obţinute în urma probei interviului pot fi
contestate în termen de o zi lucrătoare de la afişare. Contestaţia se depune la
secretariatul Direcţiei resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al
Magistraturii din Ministerul Justiţiei.
(9) Contestaţiile se soluţionează de către comisia de
soluţionare a contestaţiilor în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la
expirarea termenului prevăzut la alin. (8).
Art. 14. - Media generală (nota) de promovare a
concursului este de cel puţin 7.
CAPITOLUL III
Notarea probelor
Art. 15. - (1) Fiecare probă de
concurs se notează cu note de la 0 la 10. Nu se acordă punct din oficiu.
(2) Corectarea lucrărilor scrise de verificare a
cunoştinţelor teoretice şi aprecierea notei pentru interviu se fac pe baza unui
punctaj/barem stabilit de toţi membrii comisiei de concurs.
(3) Baremul de corectare corespunzător probei scrise,
precum şi modul de notare a etapelor interviului se afişează pe uşa fiecărei săli
de concurs şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei după încheierea fiecărei
probe de concurs.
(4) Notele acordate la fiecare probă de concurs se
trec în litere şi în cifre în borderoul de notare, care este semnat pe fiecare
filă de membrii comisiei de concurs.
(5) Nota finală a fiecărei probe de concurs este
media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru
al comisiei de concurs.
(6) Nota finală a concursului este media aritmetică a
probelor de concurs.
Art. 16. - (1) Admiterea candidaţilor reuşiţi la
concurs se face în ordinea descrescătoare a notelor finale ale concursului
obţinute, în funcţie de posturile vacante pentru care s-a înscris fiecare
candidat.
(2) La note finale de concurs egale, comisia stabileşte
candidatul admis în raport cu nota obţinută la proba scrisă.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 17. - Comisiile de
concurs, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data finalizării
concursului, predau întregul material de concurs Direcţiei resurse umane şi
relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii din Ministerul Justiţiei.
Art. 18. - (1) Candidatul admis trebuie să se prezinte la post în maximum 15 zile de la data afişării
rezultatelor finale. In cazul în care candidatul admis nu poate respecta
termenul menţionat, acesta înaintează o cerere motivată, în scris, directorului
Direcţiei resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii, în
care prezintă motivele întârzierii şi termenul la care se poate prezenta la
post.
(2) In cazul neprezentării la post la termenul stabilit
sau al nemotivării prezentării la post, postul este declarat vacant, urmând să
se comunice următoarei persoane declarate reuşite la concurs posibilitatea de a
se angaja pe postul respectiv.
Art. 19. - Numirea candidaţilor declaraţi admişi în
urma concursului se face prin ordin al ministrului justiţiei.
Art. 20. - Lucrările scrise, fişele interviului şi
procesele-verbale privind rezultatele concursului se anexează la dosarele
personale ale candidaţilor declaraţi admişi.
Art. 21. - Dosarele, lucrările scrise,
procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi şi alte lucrări privind
concursul se arhivează şi se păstrează potrivit nomenclatoarelor arhivistice.
Art. 22. - Taxa de înscriere se restituie candidaţilor
care îşi anunţă retragerea cu cel puţin 5 zile înainte de prima probă de
concurs.
Art. 23. - Nerespectarea prevederilor regulamentului de concurs de către comisiile prevăzute la art. 5
alin. (1) sau de către persoanele desemnate conform art. 5 alin. (2) constituie
faptă de natură a atrage răspunderea disciplinară a persoanei vinovate.
Neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a responsabilităţilor stabilite în
desfăşurarea concursului atrage neplata sau reducerea corespunzătoare a
indemnizaţiei plătite pentru participarea în comisia de concurs, în comisia de
soluţionare a contestaţiilor ori în activitatea de organizare şi desfăşurare a
concursului.