ORDIN Nr. 1270
din 6 mai 2008
pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea si functionarea Consiliului tehnico-economic
al Administratiei Nationale a Penitenciarelor
ACT EMIS DE:
MINISTERUL JUSTITIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 379 din 19 mai 2008
Având în vedere prevederile
art. 42 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul art. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul justiţiei emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi
funcţionarea Consiliului tehnico-economic al Administraţiei Naţionale a
Penitenciarelor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. -Administraţia Naţională a Penitenciarelor va
duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 4. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă orice dispoziţie contrară.
p. Ministrul justiţiei,
Katalin Barbara Kibedi,
secretar de stat
ANEXĂ
REGULAMENT
privind organizarea si funcţionarea Consiliului tehnico-economic al Administraţiei
Naţionale a Penitenciarelor
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Consiliul tehnico-economic al Administraţiei
Naţionale a Penitenciarelor este structura decizională constituită în scopul
analizării şi avizării lucrărilor de investiţii din sistemul administraţiei
penitenciare pentru asigurarea unei concepţii unitare.
Art. 2. -In înţelesul prezentului ordin, termenii şi
expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) documentaţie de avizare
pentru lucrări de intervenţii - documentaţia
tehnico-economică similară studiului de fezabilitate, elaborată pe baza
concluziilor raportului de expertiză tehnică şi, după caz, ale raportului de
audit energetic, pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi
lucrărilor de intervenţii la construcţii existente;
b) lucrări de intervenţii- lucrările de construcţii existente, inclusiv instalaţiile
aferente, asimilate obiectivelor de investiţii, care constau în: reparaţii
capitale, transformări, modificări, modernizări, consolidări, reabilitări
termice, precum şi lucrări de intervenţii pentru prevenirea sau înlăturarea
efectelor produse de acţiuni accidentale şi calamităţi naturale, efectuate în
scopul asigurării cerinţelor esenţiale de calitate şi funcţionale ale
construcţiilor, potrivit destinaţiei lor;
c) studiu de fezabilitate - documentaţia tehnico-economică prin care se stabilesc principalii
indicatori tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii, pe baza
necesităţii şi oportunităţii realizării acestuia, şi care cuprinde soluţiile
funcţionale, tehnologice, constructive şi economice ce urmează a fi supuse
aprobării;
d) studiu de prefezabilitate - documentaţia tehnico-economică prin care se fundamentează
necesitatea şi oportunitatea investiţiei pe bază de date tehnice şi economice;
e) deviz general -
documentaţia economică prin care se stabileşte valoarea totală estimativă a
cheltuielilor necesare realizării obiectivelor de investiţii sau a
cheltuielilor asimilate investiţiilor, necesare realizării lucrărilor de
intervenţii la construcţii şi instalaţii, în faza de proiectare studiu de
fezabilitate/documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii;
f) expertiză tehnică - documentaţia tehnico-economică definită prin Normativul P
100/2002, pentru proiectarea antiseismică a construcţiilor de locuinţe,
social-culturale, agrozootehnice şi industriale, cu modificările şi
completările ulterioare;
g) proiect pentru
autorizarea executării lucrărilor de construcţii-proiectul
pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii, necesar emiterii
autorizaţiei de construire, este extras din proiectul tehnic şi se elaborează
în condiţiile prevederilor şi în conformitate cu conţinutul-cadru cuprins în
anexa nr. 1 la Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării construcţiilor,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 3. - Documentaţiile tehnico-economice analizate şi
avizate în cadrul Consiliului tehnico-economic se referă la:
a) obiectivele noi de investiţii;
b) lucrările de intervenţii constând în reparaţii
capitale şi consolidări pentru punerea în siguranţă a fondului construit
existent, precum şi în alte cheltuieli asimilate investiţiilor;
c) actualizarea devizelor generale, potrivit art. 5
din anexa nr. 4 „Metodologie privind elaborarea devizului general pentru
obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii la Hotărârea Guvernului nr.
28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice
aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de
elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de
intervenţii;
d) modificări de soluţii tehnice;
e) eliberarea autorizaţiilor de construire,
reconstruire, modificare, extindere, reparare sau desfiinţare a obiectivelor de
investiţii din sistemul administraţiei penitenciare;
f) schimbări de destinaţie a spaţiilor executate prin
lucrări de natura reparaţiilor curente.
Art. 4. - Limitele valorice privind competenţa de
aprobare a documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor noi de
investiţii sunt cele stabilite de Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice,
cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:
a) Guvernul României, pentru valori mai mari de 20
milioane lei;
b) Ministerul Justiţiei, pentru valori cuprinse între 3
milioane lei şi 20 milioane lei;
c) Administraţia Naţională a Penitenciarelor, pentru
valori până la 3 milioane lei, cu avizul prealabil al Ministerului Justiţiei.
CAPITOLUL II
Componenţa, atribuţiile, participanţii şi programul Consiliului tehnico-economic
Art. 5 - (1) Consiliul tehnico-economic este organizat
în componenţa următoare:
a) directorul general al Administraţiei Naţionale a
Penitenciarelor;
b) directorul general adjunct, responsabil cu
problemele economico-administrative din cadrul Administraţiei Naţionale a
Penitenciarelor;
c) directorii generali adjuncţi
ai Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
d) reprezentantul Serviciului de gestiune a
investiţiilor - Direcţia investiţii şi administrarea serviciilor din cadrul
Ministerului Justiţiei;
e) directorul Direcţiei economico-administrativ din
cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
f) directorul Direcţiei siguranţa deţinerii şi regim
penitenciar din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
g) directorul Direcţiei medicale din cadrul
Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
h) directorul Direcţiei intervenţie psihosocială din
cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
i) directorii adjuncţi ai Direcţiei
economico-administrativ din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
j) şeful Serviciului cazarmare construcţii investiţii
din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
k) un specialist din cadrul Compartimentului plan - serviciul
cazarmare construcţii investiţii din cadrul Administraţiei Naţionale a
Penitenciarelor, în calitate de secretar al Consiliului.
(2) In cazul în care persoanele menţionate la alin.(1)
lit. d)-j) nu pot participa la şedinţele Consiliului tehnico-economic, urmează
a participa înlocuitorul legal al acestora.
Art. 6. - (1) Conducerea Consiliului tehnico-economic
este asigurată de către directorul general al Administraţiei Naţionale a
Penitenciarelor, în calitate de preşedinte, şi de către directorul general
adjunct, responsabil cu problemele economico-administrative din cadrul
Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, în calitate de vicepreşedinte.
(2) In cazul în care directorul general al
Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor nu poate participa la şedinţele
Consiliului tehnico-economic, conducerea acestuia este asigurată de către
vicepreşedinte.
Art. 7. - In exercitarea atribuţiilor
sale, preşedintele Consiliului tehnico-economic poate emite orice alte
dispoziţii privind modalitatea de lucru a consiliului şi de analizare şi
avizare a documentaţiilor din cadrul şedinţelor de lucru.
Art. 8. - Directorul general al Administraţiei
Naţionale a Penitenciarelor stabileşte la începutul fiecărui an componenţa
nominală a Consiliului tehnico-economic.
Art. 9. - Consiliul tehnico-economic al Administraţiei
Naţionale a Penitenciarelor se întruneşte ori de câte ori este nevoie, în
prezenţa a minimum două treimi din numărul total al membrilor.
Art. 10. - Convocarea membrilor se face prin grija
secretarului Consiliului tehnico-economic, cu 5 zile înainte, prin telefon
şi/sau în scris.
Art. 11. - Consiliul tehnico-economic are următoarele
atribuţii principale:
a) avizarea documentaţiilor tehnico-economice
aferente obiectivelor noi de investiţii;
b) avizarea documentaţiilor de avizare aferente
lucrărilor de intervenţii la imobile, constând în reparaţii capitale şi
consolidări pentru punerea în siguranţă a fondului construit existent, precum
şi în alte cheltuieli asimilate investiţiilor;
c) analizarea documentelor şi documentaţiilor pentru
care sunt necesare dispoziţii de aprobare, respectiv actualizări ale devizelor
generale;
d) emiterea autorizaţiilor
de construire, reconstruire, modificare, extindere, reparare sau desfiinţare a
obiectivelor de investiţii din sistemul administraţiei penitenciare.
Art. 12. - Obiectivele de investiţii şi intervenţii la
imobile din categoria celor prevăzute la art. 11 nu se vor executa fără avizul
Consiliului tehnico-economic al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.
Art. 13. - La şedinţele Consiliului tehnico-economic
pot participa, fără drept de vot, şi următoarele categorii de persoane:
a) specialişti din cadrul Serviciului cazarmare
construcţii investiţii, în calitate de raportori pentru prezentarea
documentaţiilor supuse aprobării, responsabili ai lucrărilor analizate, precum
şi specialişti din cadrul altor direcţii şi servicii din cadrul Administraţiei
Naţionale a Penitenciarelor;
b) şeful Serviciului juridic din cadrul Administraţiei
Naţionale a Penitenciarelor, atunci când Consiliul tehnico-economic analizează
situaţia juridică a spaţiilor vizate de lucrările supuse avizării;
c) reprezentanţii societăţilor de proiectare care au
elaborat documentaţiile supuse avizării şi reprezentanţii ordonatorilor
terţiari de credite, beneficiari ai documentaţiilor supuse avizării, pentru
prezentarea şi susţinerea documentaţiilor menţionate, precum şi pentru luarea
la cunoştinţă a concluziilor Consiliului tehnico-economic.
CAPITOLUL III
Atribuţiile secretarului Consiliului tehnico-economic
Art. 14. - Secretarul Consiliului tehnico-economic are
următoarele atribuţii:
a) primeşte şi înregistrează documentaţiile propuse
spre analiză şi avizare, iar în situaţia depunerii unei documentaţii
incomplete, aceasta se restituie solicitantului, cu menţiunea de a fi
completată ulterior;
b) întocmeşte ordinea de zi şi convocatorul şedinţelor;
c) după aprobarea ordinii de zi şi a convocatorului
şedinţelor comunică celor interesaţi data întâlnirii şi agenda de lucru a
Consiliului tehnico-economic, în conformitate cu prevederile art. 10;
d) pregăteşte mapele de lucru pentru membrii şi
invitaţii Consiliului tehnico-economic;
e) întocmeşte avizul
Consiliului tehnico-economic, dispoziţia de aprobare, autorizaţia de construire
şi/sau autorizaţia de demolare;
f) întocmeşte şi păstrează registrul unic al
proceselor-verbale de şedinţă şi registrul avizelor şi autorizaţiilor emise;
g) numerotează şi înregistrează avizele şi
autorizaţiile într-un registru constituit special în acest scop;
h) transmite documentele avizate ordonatorilor terţiari
de credite, precum şi persoanelor autorizate interesate;
i) întocmeşte procese-verbale de avizare, urmăreşte
introducerea în documentaţii a condiţiilor şi recomandărilor stabilite prin
concluziile şedinţei de avizare;
j) păstrează un exemplar din documentaţia supusă
avizării, potrivit art. 16 lit. a), b), d), e), f) şi g);
k) întocmeşte anual un raport
privind activitatea Consiliului tehnico-economic;
l) întocmeşte baza de date şi
gestionează arhiva Consiliului tehnico-economic.
Art. 15. - (1) Mapa de lucru va fi pusă la dispoziţia
membrilor Consiliului tehnico-economic cu cel puţin 3 zile înaintea datei de
desfăşurare a şedinţei şi va conţine:
a) agenda de lucru;
b) notele de prezentare şi rapoartele de expertiză
aferente documentaţiilor supuse aprobării;
c) documentaţia tehnică aferentă lucrărilor supuse
analizei.
(2) Nota de prezentare prevăzută la alin. (1) lit. b)
este întocmită, potrivit anexei nr. 1 la prezentul regulament, de către
beneficiarul lucrării şi este însoţită de procesul-verbal de analiză a
documentaţiei, semnat de directorul unităţii, directorul responsabil cu
probleme economico-administrative, directorul responsabil cu problemele privind
siguranţa deţinerii, inginerul/tehnicianul constructor şi, după caz, de
medicul-şef al unităţii.
(3) Raportul de expertiză prevăzut la alin. (1) lit.
b) este întocmit, potrivit anexei nr. 2 la prezentul regulament, de către
responsabilul de lucrare din cadrul Serviciului cazarmare construcţii
investiţii.
CAPITOLUL IV
Documentaţii supuse analizei şi avizării
Art. 16. - Consiliul tehnico-economic analizează şi
avizează:
a) rezultatele şi concluziile
expertizelor tehnice;
b) indicatorii tehnico-economici din documentaţia de
avizare pentru intervenţii la imobile, respectiv studiile de prefezabilitate şi
studiile de fezabilitate pentru obiective noi de investiţii, şi stabileşte
necesitatea şi oportunitatea promovării lucrărilor;
c) proiectele pentru autorizarea executării
lucrărilor de construcţii;
d) listele cu imobilele propuse pentru scoaterea din
funcţiune şi casarea în vederea demolării;
e) valorile actualizate ale devizelor generale;
f) modificările de soluţii
tehnice;
g) alte documente sau documentaţii necesare luării
hotărârilor;
h) schimbările de destinaţie a spaţiilor executate prin
lucrări de natura reparaţiilor curente.
Art. 17. - Studiile de fezabilitate vor fi însoţite de
certificatele de urbanism eliberate de autorităţile publice locale şi de
avizele înscrise pe acestea.
CAPITOLUL V
Procedura de avizare
Art. 18. - (1) Procedura de avizare a documentaţiilor
menţionate presupune parcurgerea următoarelor etape:
a) prezentarea de către
responsabilii de lucrări din cadrul Serviciului construcţii cazarmare
investiţii a punctului de vedere tehnic şi economic asupra documentaţiilor
supuse avizării;
b) verificarea de către membrii Consiliului
tehnico-economic a dosarelor care cuprind lucrările supuse analizei;
c) votul asupra documentaţiei corespunzătoare fiecărui
dosar;
d) întocmirea procesului-verbal al şedinţei de către
secretarul Consiliului tehnico-economic;
e) întocmirea dispoziţiei de aprobare şi a avizului
tehnico-economic cu un termen de valabilitate 3 ani.
(2) După expirarea perioadei de valabilitate menţionate
la alin. (1) lit. e), documentaţiile corespunzătoare fiecărui dosar se supun
din nou analizei Consiliului tehnico-economic.
Art. 19. -Avizarea sau respingerea documentaţiei se
face prin votul a două treimi din numărul membrilor prezenţi şi se consemnează
în registrul de procese-verbale.
Art. 20. - Unitatea subordonată Administraţiei
Naţionale a Penitenciarelor, care beneficiază de proiectul supus avizării,
păstrează un exemplar din fiecare dosar al proiectelor pentru autorizarea
executării lucrărilor de construcţii prevăzute la art. 16 lit. c), precum şi
documentele necesare schimbării destinaţiei spaţiilor executate prin lucrări de
natura reparaţiilor curente, prevăzute la art. 16 lit.
h).
CAPITOLUL VI
Dispoziţii finale
Art. 21. - Consiliul tehnico-economic va analiza anual
situaţia lucrărilor supuse avizării, avizate sau respinse, pe baza raportului
întocmit de secretar.
ANEXA Nr. 1 la regulament
APROB
Director penitenciar
..................................
NOTĂ DE PREZENTARE
1. Date generale:
Obiectiv de investiţii/intervenţii la
imobile.....................................................................................................................................................................
Ordonator principal de credite....................................................................................................................................................................................
Ordonator secundar de
credite....................................................................................................................................................................................
Ordonator terţiar de
credite........................................................................................................................................................................ ...............
Beneficiar...................................................................................................................................................................................................................
Proiectant
general.......................................................................................................................................................................................................
Nr. proiect...........................faza de
proiectare...........................................................................................................................................................
Amplasamentul obiectivului.........................................................................................................................................................................................
2. Indicatorii tehnico-economici:
2.1. Valoarea totală a investiţiei (luna/anul).............................. din care
construcii-montaj............................................................................................
2.2. Durata de realizare a investiţiei
(luni).....................................................................................................................................................................
3. Necesitatea şi oportunitatea
investiţiei......................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
4. Conţinutul documentaţiei:
4.1. Descrierea investiţiei:
- descrierea lucrării
........................................................................................................................................................................ ...........................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
4.2. Avize şi acorduri:
- enumerarea avizelor prevăzute în certificatul de
urbanism (certificatul de urbanism şi avizele vor fi anexate în copie la nota
de prezentare)
5. Alte informaţii necesare susţinerii
lucrării................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
AVIZAT
Director Direcţia economico-administrativă,
........................................................................
Intocmit
Tehnician/Inginer constructor,
........................................................................
ANEXA Nr. 2 la regulament
RAPORT DE EXPERTIZĂ
privind studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii/intervenţii la imobile
,,.............................-
Penitenciar..........................."
judeţul......................
Studiul de fezabilitate elaborat pentru acest obiectiv
a fost transmis în vederea obţinerii avizului Consiliului tehnico-economic al
Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.
1. Indicatorii tehnico-economici:
1.1. Valoarea totală a investiţiei
(luna/anul).............................. din.........care construcţii-montaj...................................................................................
1.2. Durata de realizare a investiţiei
(luni).....................................................................................................................................................................
Valorile sunt confidenţiale şi se vor actualiza
potrivit evoluţiei ulterioare a preţurilor.
2. Constatări:
2.1. Scopul investiţiei/intervenţiei la imobile.................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
2.2. Descrierea lucrărilor
........................................................................................................................................................................ ..................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
3. Concluzii
Soluţiile tehnice corespund/nu corespund condiţiilor
din teren precizate în documentaţie şi cerinţelor normale de funcţionare.
Intocmit
Responsabil lucrare din cadrul Serviciului cazarmare
construcţii investiţii,
........................................................................................................................