ORDIN
Nr. 1266 din 26 august 2004
pentru aprobarea Procedurii de restituire a taxei pe valoarea adaugata aferente
bunurilor si serviciilor destinate desfasurarii la Bucuresti, in perioada 15
septembrie - 5 octombrie 2004, a celui de-al 23-lea Congres postal universal
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 813 din 3 septembrie 2004

In temeiul art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 1.574/2003
privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile
ulterioare,
in temeiul art. 15 din Acordul dintre Guvernul Romaniei si Uniunea Postala
Universala privind organizarea la Bucuresti a celui de-al 23-lea Congres postal
universal, semnat la Bucuresti la 20 iunie 2003, ratificat prin Legea nr.
495/2003,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Procedura de restituire a taxei pe valoarea adaugata aferente
bunurilor si serviciilor destinate desfasurarii la Bucuresti, in perioada 15
septembrie - 5 octombrie 2004, a celui de-al 23-lea Congres postal universal,
prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti din cadrul
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala va lua masuri pentru ducerea la
indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
PROCEDURA
de restituire a taxei pe valoarea adaugata aferente bunurilor si serviciilor
destinate desfasurarii la Bucuresti, in perioada 15 septembrie - 5 octombrie
2004, a celui de-al 23-lea Congres postal universal
Art. 1
(1) Potrivit prevederilor art. 15 din Acordul dintre Guvernul Romaniei si
Uniunea Postala Universala privind organizarea la Bucuresti a celui de-al
23-lea Congres postal universal, semnat la Bucuresti la 20 iunie 2003, se
scutesc de taxa pe valoarea adaugata bunurile si serviciile pentru activitatea
oficiala a congresului, suportate din contributia uniunii. Scutirea se aplica
prin restituirea de la bugetul de stat a taxei pe valoarea adaugata achitate
furnizorilor de bunuri si prestatorilor de servicii.
(2) Taxa pe valoarea adaugata se restituie in lei la cererea Uniunii
Postale Universale si pe baza documentelor emise de furnizorii de bunuri si
prestatorii de servicii pe numele uniunii, in care sunt consemnate bunurile
livrate si serviciile prestate si suma taxei pe valoarea adaugata aferente.
Art. 2
(1) Uniunea Postala Universala va depune la Directia Generala a Finantelor
Publice a Municipiului Bucuresti, pana la finele anului 2004, o cerere de
restituire a taxei pe valoarea adaugata, completata conform modelului prezentat
in anexa nr. 1, precum si un borderou completat potrivit anexei nr. 2.
Borderoul va fi insotit de copii xerox ale documentelor emise de furnizorii de
bunuri si/sau prestatorii de servicii pe numele Uniunii Postale Universale.
(2) Cererea de restituire a taxei pe valoarea adaugata, impreuna cu
documentatia prevazuta la alin. (1) se depun o singura data, fie direct la
registratura Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti,
fie se trimite prin posta cu scrisoare recomandata, la adresa: Bucuresti, bd.
Regina Elisabeta nr. 47, sectorul 5, codul postal 050013, Oficiul postal 1.
(3) Cererea de restituire a taxei pe valoarea adaugata se va solutiona in
termen de 15 zile de la data inregistrarii cererii.
Art. 3
(1) De la registratura, cererea insotita de documentatia prevazuta la art.
2 alin. (1) se va repartiza Serviciului de aplicare a conventiilor de evitare a
dublei impuneri si reprezentante straine, care va verifica, prin confruntare,
informatiile inscrise in cererea de restituire a taxei pe valoarea adaugata,
precum si in borderou, cu documentele justificative prezentate in copie.
Astfel, se va verifica daca suma taxei pe valoarea adaugata solicitata la
restituire este inscrisa in facturile fiscale sau in alte documente aprobate
prin ordine ale ministrului finantelor publice in baza Hotararii Guvernului nr.
831/1997.
(2) Rezultatele verificarilor se vor consemna in cartusul rezervat
directiei de pe cerere si vor fi aprobate de directorul executiv adjunct
coordonator.
(3) Serviciul de aplicare a conventiilor de evitare a dublei impuneri si
reprezentante straine va comunica trezoreriei, printr-o adresa completata
conform modelului prezentat in anexa nr. 3, suma taxei pe valoarea adaugata de
restituit, aprobata. Decizia de solutionare a cererii de restituire a taxei pe
valoarea adaugata se va comunica Uniunii Postale Universale printr-o adresa
conform modelului prezentat in anexa nr. 4.
(4) Dosarul cererii de restituire a taxei pe valoarea adaugata se va arhiva
la Serviciul de aplicare a conventiilor de evitare a dublei impuneri si reprezentante
straine.
Art. 4
Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezenta procedura.
ANEXA 1
la procedura
CERERE
de restituire a taxei pe valoarea adaugata
Uniunea Postala Universala, cu sediul in .................................,
in conformitate cu prevederile art. 15 din Acordul dintre Guvernul Romaniei
si Uniunea Postala Universala privind organizarea la Bucuresti a celui de-al
23-lea Congres postal universal, semnat la Bucuresti la 20 iunie 2003,
solicitam restituirea taxei pe valoarea adaugata, in suma de ...............
lei, aferenta bunurilor si serviciilor achizitionate, conform documentelor
anexate la prezenta cerere, pentru activitatea oficiala a congresului desfasurat
la Bucuresti in perioada 15 septembrie - 5 octombrie 2004.
Solicitam restituirea in contul nr. ...............................,
deschis la ................................ .
Semnatura solicitantei Data ...............
......................
______________________________________________________________________________
| CADRUL REZERVAT ORGANULUI FISCAL
|
| |
| Ca urmare a verificarii documentelor prezentate,
|
| aprobam restituirea sumei de ...................................... lei.
|
| Nu aprobam restituirea sumei de ............. lei din urmatoarele motive:
|
| ....................................................................... .
|
|
|
| Aprobat, Verificat,
|
| Functia .......................... Functia ..........................
|
| Numele si prenumele .............. Numele si prenumele ..............
|
| Semnatura ........................ Semnatura ........................
|
| Data ............................. Data .............................
|
|______________________________________________________________________________|
ANEXA 2
la procedura
BORDEROU
cuprinzand documentele justificative pentru bunurile si serviciile
achizitionate pentru activitatea oficiala a congresului desfasurat la Bucuresti
in perioada 15 septembrie - 5 octombrie 2004
________________________________________________________________________________
Nr. Documentul de Valoarea Valoarea Total Documentul de plata Suma
crt. livrare fara T.V.A. corespunzator
achitata
__________________ T.V.A. ___________________
Denumirea Nr. Data Denumirea Nr. Data
________________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Semnatura solicitantei Data
...................... ..................
ANEXA 3
la procedura
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA Nr. ....... din .............
DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE A
MUNICIPIULUI BUCURESTI
Serviciul de aplicare a conventiilor
de evitare a dublei impuneri si
reprezentante straine
Catre
Trezoreria ........................
Ca urmare a cererii de restituire a taxei pe valoarea adaugata a Uniunii
Postale Universale, inregistrata sub nr. ................ din ...............,
s-a aprobat restituirea taxei pe valoarea adaugata in suma de ............ lei,
in baza prevederilor art. 15 din Acordul dintre Guvernul Romaniei si Uniunea
Postala Universala privind organizarea la Bucuresti a celui de-al 23-lea
Congres postal universal, semnat la Bucuresti la 20 iunie 2003, ratificat prin
Legea nr. 495/2003.
Suma de ................ lei se restituie in contul nr. .................,
deschis la ............................... .
Dupa efectuarea restituirii va rugam sa ne transmiteti o copie de pe
Jurnalul contului "Taxa pe valoarea adaugata restituita", pentru
evidenta si comunicarea efectuarii restituirii.
Sef serviciu,
..................................
(Numele si prenumele, semnatura)
ANEXA 4
la procedura
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA Nr. ....... din .............
DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE A
MUNICIPIULUI BUCURESTI
Adresa ..................................
UNIUNEA POSTALA UNIVERSALA
Adresa:
Ca urmare a cererii de restituire a taxei pe valoarea adaugata in suma de
............... lei, inregistrata la Directia Generala a Finantelor Publice a
Municipiului Bucuresti sub nr. ................. din ................., in baza
prevederilor art. 15 din Acordul dintre Guvernul Romaniei si Uniunea Postala
Universala privind organizarea la Bucuresti a celui de-al 23-lea Congres postal
universal, semnat la Bucuresti la 20 iunie 2003, vi s-a restituit in data de
.................... suma solicitata in contul mentionat in cerere.
sau, dupa caz,
din suma solicitata vi s-a restituit in data de .................. suma de
............... lei in contul mentionat in cerere.
Pentru diferenta de .............. lei nu s-a aprobat restituirea din
urmatoarele motive: ................................
Director executiv,
.........................
(Semnatura si stampila)