Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1261 din 30 noiembrie 2007

pentru aprobarea Reglementarii aeronautice civile romane RACR - PM „Protectia mediului", editia 3/2007

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 847 din 10 decembrie 2007



Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Ministerului Transporturilor, ca autoritate de stat în domeniul transporturilor,

în temeiul prevederilor art. 4 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian al României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 privind înfiinţarea Autorităţii Aeronautice Civile Române, cu modificările ulterioare, precum şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare,

ministrul transporturilor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Reglementarea aeronautică civilă română RACR-PM „Protecţia mediului", ediţia 3/2007, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Derogările emise în conformitate cu prevederile Reglementărilor aeronautice civile române referitoare la protecţia mediului/RACR-PM, ediţia 2/2003, îşi păstrează valabilitatea până la data expirării acestora, dar nu mai mult de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.

Art. 3. - (1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 193/2003 pentru aprobarea Reglementărilor aeronautice civile române referitoare la protecţia mediului/RACR-PM, ediţia 2/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 654 din 16 septembrie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.

Art. 4. - Direcţia generală aviaţie civilă din cadrul Ministerului Transporturilor şi Regia Autonomă „Autoritatea Aeronautică Civilă Română" vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Ministrul transporturilor,

Ludovic Orban

ANEXĂ

REGLEMENTAREA AERONAUTICĂ   CIVILĂ   ROMÂNĂ RACR - PM „Protecţia mediului", ediţia 3/2007

CAPITOLUL I

Generalităţi

RACR- PM 1.001 Preambul

(1) Reglementările aeronautice civile române sunt emise sau adoptate în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare, cu Convenţia privind aviaţia civilă internaţională, semnată la Chicago la 7 decembrie 1944, denumită în continuare Convenţie, precum şi cu prevederile altor tratate internaţionale la care România a aderat sau este parte, astfel încât să se asigure un caracter unitar, coerent şi modern procesului de elaborare şi dezvoltare a cadrului naţional de reglementare specific domeniului.

(2) In conformitate cu prevederile Codului aerian civil şi în scopul reglementării domeniului aviaţiei civile, Ministerul Transporturilor, în calitatea sa de autoritate de stat, emite reglementări aeronautice civile române, care au caracter obligatoriu pentru toţi agenţii aeronautici civili, precum şi pentru persoanele care îşi propun ori desfăşoară activităţi în zonele supuse servitutilor de aeronautică civilă.

(3)  Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), în calitate de organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor, asigură aplicarea reglementărilor aeronautice civile naţionale, precum şi supravegherea respectării lor de către persoanele juridice şi fizice, române sau străine, care furnizează servicii ori produse pentru aviaţia civilă din România, realizând astfel funcţia de supraveghere a siguranţei în domeniul aviaţiei civile.

(4)  Reglementarea aeronautică civilă română RACR-PM, ediţia 3/2007, a fost elaborată în scopul armonizării cadrului legislativ naţional în domeniul aviaţiei civile cu prevederile actualelor acte normative adoptate de instituţiile comunitare pentru îndeplinirea obiectivului strategic, asumat de Comunitatea Europeană, de reducere a impactului activităţilor aeronautice asupra mediului.

(5)  Reglementarea aeronautică civilă română RACR-PM, ediţia 3/2007, asigură transpunerea în legislaţia naţională a următoarelor reglementări europene:

• Directiva 2002/30/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 25 iunie 2002 privind stabilirea regulilor şi procedurilor pentru introducerea restricţiilor de operare legate de zgomot pe aeroporturile Comunităţii;

• Directiva 2006/93/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 12 decembrie 2006 privind reglementarea operării avioanelor care intră sub incidenţa părţii a II-a, cap. 3, vol. 1 din anexa 16 la Convenţia privind aviaţia civilă internaţională;

•  Directiva 89/629/CEE a Consiliului European din 4 decembrie 1989 privind limitarea emisiilor de zgomot produse de avioanele civile subsonice cu reacţie.

RACR-PM 1.005 - Definiţii

In sensul prezentei reglementări, termenii de mai jos au următorul înţeles:

1.  abordare echilibrată - modalitatea în care autorităţile responsabile analizează măsurile disponibile în vederea soluţionării problemei zgomotului pe un aeroport situat pe teritoriul României, respectiv efectul previzibil al reducerii zgomotului aeronavei la sursă, măsurile de amenajare şi administrare a terenurilor, inclusiv a celor din vecinătatea aeroporturilor, procedurile operaţionale de reducere a zgomotului, precum şi restricţiile de operare;

2.  aeroport - aeroport civil din România care are mai mult de 50.000 de mişcări cu aeronave civile subsonice cu reacţie, pe an calendaristic (o mişcare fiind o decolare sau o aterizare), luându-se în considerare media ultimilor 3 ani calendaristici anteriori aplicării prevederilor prezentei reglementări;

3. aeroport urban - aeroport situat în interiorul unei aglomerări urbane, ale cărui piste nu au căi de rulare la decolare mai lungi de 2.000 m şi care asigură numai legături directe între România şi statele europene şi/sau zboruri interne, unde un număr semnificativ de persoane este afectat de zgomotul aeronavelor şi unde orice creştere a numărului de mişcări ale aeronavelor generează un impact negativ semnificativ, avându-se în vedere gradul de poluare fonică extrem de ridicat. Aeroporturile situate în interiorul unei aglomerări de pe teritoriul României sunt prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, cu modificările şi completările ulterioare;

4. aeronave marginale - avioane civile subsonice cu reacţie care satisfac limitele de certificare specificate în vol. I, partea a II-a, cap. 3 al anexei 16 la Convenţie, cu o marjă cumulată nu mai mare de 5 EPNdb (zgomot efectiv perceput în decibeli), unde marja cumulată, exprimată în EPNdb, este obţinută prin adunarea marjelor individuale (de exemplu, diferenţa dintre nivelul de zgomot certificat şi nivelul de zgomot maxim permis) în fiecare dintre cele trei puncte de referinţă pentru măsurarea zgomotului, aşa cum sunt definite în partea a II-a, cap. 3, vol. I din anexa 16 la Convenţie;

5.  avioane civile subsonice cu reacţie - avioane care au masa maximă certificată la decolare de 34.000 kg sau mai mare ori care au o capacitate maximă certificată pentru transport pasageri, pentru tipul de avion în cauză, mai mare de 19 locuri, exclusiv locurile pentru membrii echipajului;

6. certificat acustic - document emis de o autoritate competentă, care atestă conformarea cu standardele de certificare acustice aplicabile;

7. înmatriculare avion - acţiunea oficială prin care se stabileşte naţionalitatea unui avion prin introducerea acestuia în registrul de înmatriculare;

8. părţi interesate - persoane fizice sau juridice afectate ori susceptibile de a fi afectate de zgomot sau care au un interes legitim pentru introducerea măsurilor de reducere a zgomotului, inclusiv a restricţiilor de operare;

9. restricţii de operare - acţiunea prin care se limitează sau se reduce accesul avioanelor civile subsonice cu reacţie pe un aeroport, datorită zgomotului produs. Aceasta include restricţii de operare care vizează retragerea din exploatare a aeronavelor marginale pe anumite aeroporturi, precum şi restricţii de operare parţiale care limitează, pentru o perioadă de timp, operarea avioanelor civile subsonice cu reacţie.

CAPITOLUL II

Introducerea restricţiilor de operare legate de zgomot pe aeroporturile din România

RACR-PM 2.001 - Baza legală

Prezentul capitol reprezintă transpunerea în legislaţia naţională a prevederilor Directivei 2002/30/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind stabilirea regulilor şi procedurilor pentru introducerea restricţiilor de operare legate de zgomot pe aeroporturile Comunităţii.

RACR-PM 2.005 - Obiective

Obiectivele acestui capitol sunt:

a) stabilirea regulilor naţionale care să faciliteze introducerea, într-o manieră omogenă, a restricţiilor de operare la nivelul aeroporturilor din România, astfel încât să se limiteze sau să se reducă numărul persoanelor afectate de efectele nocive ale zgomotului;

b)  crearea unui cadru care să protejeze cerinţele pieţei interne;

c) promovarea dezvoltării capacităţii aeroportuare în armonie cu mediul înconjurător;

d) facilitarea îndeplinirii obiectivelor specifice de diminuare a zgomotului la nivelul fiecărui aeroport;

e) facilitarea alegerii unor măsuri dintre cele disponibile, cu scopul de a obţine un beneficiu maxim pentru mediul înconjurător, într-o manieră eficientă din punct de vedere economic.

RACR-PM 2.015 -Autoritatea competentă

In temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Hotărârii Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare, autoritatea competentă pentru toate aspectele care intră sub incidenţa prezentului capitol este Ministerul Transporturilor.

RACR-PM 2.020 - Reguli generale privind gestionarea zgomotului aeronavelor

(1) Gestionarea problemelor legate de zgomot pe aeroporturile situate pe teritoriul naţional se realizează printr-o abordare echilibrată, prin acţiuni în următoarele direcţii:

(i) reducerea zgomotului aeronavelor la sursă;

(ii) amenajarea şi administrarea terenurilor, inclusiv a celor din vecinătatea aeroporturilor;

(iii) implementarea de proceduri operaţionale de reducere a zgomotului;

(iv) introducerea de către Ministerul Transporturilor de restricţii de operare;

(v) acordarea unor avantaje economice.

(2)  Atunci când se au în vedere restricţii de operare, Ministerul Transporturilor trebuie să ia în considerare atât costurile preconizate, cât şi beneficiile diferitelor măsuri aplicabile, precum şi caracteristicile fiecărui aeroport.

(3) Măsurile sau combinaţiile de măsuri luate în conformitate cu prevederile prezentului capitol nu trebuie să fie mai restrictive decât este necesar pentru atingerea obiectivului privind protecţia mediului, stabilit pentru un anumit aeroport. Aceste măsuri nu trebuie să introducă niciun fel de discriminare în funcţie de naţionalitatea sau de identitatea transportatorului aerian ori a constructorului aeronavei.

(4) Restricţiile de operare bazate pe performanţe trebuie să aibă la bază numai performanţele acustice ale aeronavei, determinate prin procedura de certificare efectuată în conformitate cu vol. I din anexa 16 la Convenţie, ediţia a 3-a (iulie 1993).

RACR-PM 2.025 - Reguli de evaluare

(1) Atunci când se are în vedere introducerea unei restricţii de operare se iau în considerare, în măsura în care acest lucru este posibil şi aplicabil, informaţiile cuprinse în anexa la RACR-PM 2.025 referitoare la caracteristicile aeroportului şi la restricţiile de operare preconizate.

(2) Atunci când proiectele aeroportuare sunt supuse unei evaluări a impactului asupra mediului, în conformitate cu legislaţia naţională în domeniu, se consideră că evaluarea efectuată satisface cerinţele RACR-PM 2.025 (1), dacă aceasta ţine seama, în măsura în care este posibil, de informaţiile specificate în anexa la RACR-PM 2.025.

RACR-PM 2.030 - Reguli privind introducerea restricţiilor de operare în scopul retragerii din exploatare a aeronavelor marginale

(1) Atunci când evaluarea tuturor măsurilor posibile, inclusiv a restricţiilor de operare parţiale, efectuată în conformitate cu cerinţele prevăzute la RACR-PM 2.025, demonstrează că pentru atingerea obiectivelor acestui capitol este necesară introducerea de restricţii având ca scop retragerea din exploatare a aeronavelor marginale pe un aeroport, se aplică următoarele reguli:

a)  timp de 6 luni după efectuarea evaluării şi luarea unei decizii privind introducerea unei restricţii de operare, nu se admite creşterea volumului de operaţiuni efectuate cu aeronave marginale pe aeroportul respectiv peste nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului anterior;

b) dupa o perioadă de cel puţin 6 luni de la luarea deciziei privind introducerea unei restricţii de operare, oricărui operator i se poate solicita să reducă numărul mişcărilor aeronavelor marginale care deservesc aeroportul respectiv cu o rată anuală nu mai mare de 20% din numărul total iniţial al acestor mişcări.

(2)  Conform regulilor de evaluare specificate în RACR-PM 2.025, pentru aeroporturile urbane se pot introduce măsuri mai stricte în ceea ce priveşte definirea aeronavelor marginale, cu condiţia ca aceste măsuri să nu afecteze avioanele civile subsonice cu reacţie, care, fie prin certificarea iniţială, fie prin recertificare, se conformează standardelor de zgomot cuprinse în vol. I, partea a II-a, cap. 4 din anexa 16 la Convenţie.

(3) Restricţiile de operare pe aeroporturile situate pe teritoriul României se introduc numai de către Ministerul Transporturilor.

RACR-PM 2.035 - Restricţii de operare existente

Prevederile RACR-PM 2.025 nu se aplică în cazul:

a)  restricţiilor de operare deja existente la data intrării în vigoare a prevederilor prezentei reglementări;

b)  unor modificări tehnice minore la restricţiile de operare parţiale care nu au implicaţii semnificative asupra costurilor pentru operatorii aerieni care operează pe oricare aeroport din România şi care au fost introduse după intrarea în vigoare a prezentei reglementări.

RACR-PM 2.040 Excepţii pentru aeronavele înmatriculate în ţările în curs de dezvoltare

Aeronavele marginale înmatriculate în ţările în curs de dezvoltare sunt exceptate de la restricţiile de operare introduse în conformitate cu prevederile RACR-PM 2.030, până la data de 28 martie 2012, cu condiţia ca:

a) aeronavele în cauză, pentru care a fost emis un certificat de zgomot conform standardelor specificate în partea a II-a, cap. 3 vol. I din anexa 16 la Convenţie, să fi operat pe aeroportul respectiv între 1 ianuarie 1996 şi 31 decembrie 2001 (perioada de referinţă); şi

b) aeronavele în cauză să figureze, în perioada de referinţă, în registrul din ţara în curs de dezvoltare şi să continue să fie operate de persoane fizice sau juridice din ţara respectivă.

RACR-PM 2.045 - Exceptări pentru operaţiunile de zbor cu caracter excepţional

In cazuri excepţionale, Ministerul Transporturilor poate autoriza operaţiuni de zbor individuale, pe aeroporturile din România, ale unor aeronave marginale, care nu se pot efectua în baza altor articole ale prezentului capitol.

Exceptările se limitează la:

a) aeronave care efectuează operaţiuni de zbor individuale cu caracter excepţional, astfel încât ar fi nerezonabil să nu li se acorde o exceptare temporară;

b)  aeronave care efectuează zboruri nonprofit în scopul realizării lucrărilor de modificare, reparaţie sau întreţinere.

RACR-PM 2.050 - Consultări şi transparenţă

Pentru aplicarea prevederilor RACR-PM 2.025 şi RACR-PM 2.030, Ministerul Transporturilor stabileşte procedurile specifice de consultare a părţilor interesate, în conformitate cu legislaţia naţională în domeniu.

RACR-PM 2.055 - Notificări

(1)   Ministerul Transporturilor trebuie să notifice părţile interesate cu privire la introducerea oricărei noi restricţii de operare, inclusiv asupra cauzelor care au condus la decizia de introducere a restricţiei având în vedere procesul de abordare echilibrată, astfel:

a) cu 6 luni anterior intrării în vigoare a restricţiilor prevăzute în RACR-PM 2.030 alin. (1) lit. a);

b) cu 12 luni anterior intrării în vigoare a restricţiilor prevăzute în RACR-PM 2.030 alin. (1) lit. b) şi RACR-PM 2^030 alin. (2);

c)  cu două luni înainte de organizarea reuniunii pentru planificarea orarelor aferente perioadei relevante, în cazul restricţiilor prevăzute în RACR-PM 2.030.

(2) Ministerul Transporturilor trebuie să informeze autorităţile competente din statele membre UE şi Comisia Europeană cu privire la decizia de a introduce pe unul dintre aeroporturile din România o restricţie de operare, în baza prevederilor prezentului capitol.

(3)  Ministerul Transporturilor trebuie să informeze Comisia Europeană cu privire la transpunerea în legislaţia naţională a prevederilor Directivei 2002/30/CE a Parlamentului European şi a Consiliului.

(4)  Ministerul Transporturilor trebuie să transmită Comisiei Europene, la cererea acesteia, informaţii cu privire la modul de aplicare a prevederilor Directivei 2002/30/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, transpusă în legislaţia naţională prin prezentul capitol.

RACR-PM 2.060 - Dreptul la apel

Orice persoană fizică sau juridică are dreptul de a face apel, potrivit legislaţiei naţionale în vigoare, împotriva restricţiilor de operare introduse în conformitate cu prevederile RACR-PM 2.030 şi RACR-PM 2.035 (b).

CAPITOLUL III

Acordarea autorizaţiilor pentru utilizarea temporară pe aeroporturile situate pe teritoriul României a unor avioane civile subsonice cu reacţie, care nu au fost certificate acustic în conformitate cu standardele specificate în partea a II-a, cap. 3, vol. I din anexa 16 la Convenţia privind aviaţia civilă internaţională

RACR-PM 3.001 - Baza legală

Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2007 privind interzicerea operării pe aeroporturile din România a avioanelor civile care nu îndeplinesc standardele specificate în partea a II-a, cap. 3, vol. I din anexa 16 la Convenţia privind aviaţia   civilă internaţională, şi prezentul capitol asigură transpunerea în legislaţia naţională a prevederilor Directivei 2006/93/CE a Parlamentului European şi a Consiliului.

RACR-PM 3.005 -Aplicabilitate

Prevederile prezentului capitol sunt aplicabile avioanelor civile subsonice cu reacţie, cu o masă maximă la decolare de 34.000 kg sau mai mare, ori cu o configuraţie maximă certificată de transport pasageri pentru tipul respectiv de avion mai mare de 19 locuri, excluzând locurile rezervate echipajului, care nu îndeplinesc standardele specificate în partea a II-a, cap. 3, vol. I din anexa 16 la Convenţie şi a căror operare pe aeroporturile din România este interzisă, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.074/2007.

RACR-PM 3.010 - Obiectiv

Obiectivul acestui capitol este de a stabili condiţiile de acordare a autorizaţiilor pentru utilizarea temporară pe aeroporturile situate pe teritoriul României a unor avioane civile subsonice cu reacţie, cu o masă maximă la decolare de 34.000 kg sau mai mare ori cu o configuraţie maximă certificată de transport pasageri pentru tipul respectiv de avion mai mare de 19 locuri, excluzând locurile rezervate echipajului şi care nu au fost certificate acustic în conformitate cu standardele specificate în partea a II-a, cap. 3, vol. I din anexa 16 la Convenţie.

RACR-PM 3.015 - Condiţii de acordare a autorizaţiilor pentru utilizarea temporară a unor avioane civile subsonice cu reacţie, care nu au fost certificate acustic în conformitate cu standardele specificate în partea a II-a, cap. 3, vol. I din anexa 16 la Convenţie

In cazuri excepţionale, bine justificate, Ministerul Transporturilor, prin AACR, poate acorda autorizaţii pentru utilizarea temporară pe aeroporturile situate pe teritoriul României a unor avioane civile subsonice cu reacţie, cu o masă maximă la decolare de 34.000 kg sau mai mare ori cu o configuraţie maximă certificată de transport pasageri pentru tipul respectiv de avion mai mare de 19 locuri, excluzând locurile rezervate echipajului şi care nu au fost certificate acustic în conformitate cu standardele specificate în partea a II-a, cap. 3, vol. I din anexa 16 la Convenţie, după cum urmează:

a) avioane utilizate în operaţiuni care prin natura lor excepţională ar face nerezonabilă neacordarea unei autorizaţii temporare, astfel:

(i) operaţiuni de zbor exclusiv pentru transportul, în misiuni oficiale, al unui monarh în funcţie şi al membrilor apropiaţi ai familiei acestuia, al şefilor de stat, al şefilor de guvern şi al miniştrilor, dacă statutul zborului este indicat corespunzător în planul de zbor;

(ii) operaţiuni de zbor de căutare şi salvare, autorizate de autorităţile competente;

(iii) operaţiuni de zbor umanitare, de evacuare medicală, de transport cargo în zone calamitate şi  pentru stingerea incendiilor;

(iv) operaţiuni de transport individual cargo, numai pe aeroporturile enumerate în anexa la RACR-3.015 şi pentru   care   operatorul   aeronavei,   împreună   cu beneficiarul transportului, demonstrează că, datorită naturii încărcăturii transportate, nu poate fi utilizat un alt tip de aeronavă;

(v) operaţiuni de zbor exclusiv pentru instruire în scopul obţinerii/ revalidării/ reînnoirii unei licenţe sau a unei calificări pentru personalul navigant, dacă acest lucru este indicat corespunzător în planul de zbor;

(vi) operaţiuni de zbor aflate în situaţii de urgenţă datorită unor cauze  tehnice,   unor condiţii   meteorologice nefavorabile, unor urgenţe medicale sau altor situaţii de forţă majoră;

b) avioane utilizate în operaţiuni de zbor nonprofit în scopul realizării lucrărilor de modificare, reparaţie sau întreţinere a aeronavelor.

CAPITOLUL IV

Restricţii de înmatriculare pentru limitarea emisiilor de zgomot produse de avioanele civile subsonice cu reacţie

RACR-PM 4.001 - Baza legală

Prezentul capitol asigură transpunerea în legislaţia naţională a prevederilor aplicabile ale Directivei 89/629/CEE a Consiliului European din 4 decembrie 1989 privind limitarea emisiilor de zgomot produse de avioanele civile subsonice cu reacţie.

RACR-PM 4.005 -Aplicabilitate

Prevederile prezentului capitol sunt aplicabile avioanelor civile subsonice cu reacţie, care au masa maximă la decolare de 34.000 kg sau mai mare ori care au o capacitate certificată pentru transport pasageri mai mare de 19 locuri.

RACR-PM 4.010 - Obiectiv

Obiectivul acestui capitol este de a stabili reguli pentru limitarea nivelului emisiilor acustice produse de avioanele civile subsonice cu reacţie, pe teritoriul României.

RACR-PM 4.015 - Restricţii

Avioanele civile subsonice cu reacţie care au masa maximă la decolare de 34.000 kg sau mai mare ori care au o capacitate certificată pentru transport pasageri mai mare de 19 locuri pot fi înmatriculate în Registrul unic de înmatriculare al aeronavelor civile din România numai dacă sunt certificate acustic în conformitate cu standarde cel puţin egale cu cele specificate în partea a II-a, cap. 3, vol. I din anexa 16 la Convenţie.

RACR-PM 4.020 - Derogări

Ministerul Transporturilor, prin AACR, poate acorda derogări de la prevederile RACR-PM 4.015 pentru:

a) avioanele de interes istoric;

b) avioanele utilizate de un operator dintr-un stat membru al Uniunii Europene înainte de 1 noiembrie 1989, închiriate în vederea cumpărării sau aflate sub contract de leasing în vigoare şi care, în aceste cazuri, au fost înmatriculate într-un stat care nu face parte din Uniunea Europeană;

c) avioanele care au fost închiriate către operatori aerieni din state care nu fac parte din Uniunea Europeană şi care, din această cauză, au fost radiate temporar din Registrul de înmatriculare al unui stat membru al Uniunii Europene;

d)   un avion care înlocuieşte un avion distrus în mod accidental şi pe care operatorul aerian nu îl poate înlocui cu altul comparabil, disponibil pe piaţă, având o certificare acustică în conformitate cu standardele specificate la RACR-PM 4.015, cu condiţia ca înmatricularea avionului care îl înlocuieşte pe cel distrus să fie efectuată în termen de un an de la data distrugerii în cauză;

e)  avioanele echipate cu motoare cu raport de diluţie mai mare sau egal cu 2.

RACR-PM 4.025 - Recunoaştere mutuală

Ministerul Transporturilor recunoaşte derogările acordate de alte state membre ale Uniunii Europene în baza prevederilor art. 4 din Directiva 89/629/CEE a Consiliului European din 4 decembrie 1989 privind limitarea emisiilor de zgomot produse de avioanele civile subsonice cu reacţie.

RACR-PM 4.030 - Notificări

Ministerul Transporturilor informează autorităţile competente din statele membre ale Uniunii Europene şi Comisia Europeană cu privire la derogările acordate în baza prevederilor RACR-PM 4.020.

Anexă la RACR-PM 2.025

1. Situaţia actuală

1.1. Descrierea aeroportului, conţinând informaţii privind capacitatea, localizarea, împrejurimile, volumul şi compoziţia traficului aerian şi dispunerea pistelor

1.2. Descrierea obiectivelor privind mediul înconjurător, stabilite pentru aeroport, şi contextul naţional

1.3. Detalii privind curbele de zgomot pentru anul în curs şi pentru cei anteriori, inclusiv evaluarea numărului de persoane afectate de zgomotul aeronavelor. Descrierea metodei de calcul utilizate pentru stabilirea curbelor de zgomot

1.4. Descrierea măsurilor de reducere a zgomotului deja implementate, de exemplu: informaţii privind planificarea şi administrarea terenului, programe de izolare fonică, proceduri operaţionale de genul PANS-OPS, restricţii de operare, cum ar fi: limite de zgomot, limitarea/interzicerea zborurilor pe timp de noapte, taxe de zgomot, utilizarea preferenţială a pistelor, rute preferate din motive de zgomot/urmărirea traiectoriei de zbor şi monitorizarea zgomotului.

2.  Previziuni în absenţa unor măsuri noi

2.1. Descrierea amenajărilor aeroportuare (dacă este cazul) deja aprobate şi prevăzute în program, de exemplu: creşterea capacităţii, extinderea pistelor şi/sau a terminalelor, precum şi previziuni privind compoziţia traficului şi creşterea estimată

2.2. In cazul creşterii capacităţii aeroportului, beneficiile pe care această creştere le aduce

2.3.  Descrierea impactului asupra nivelului zgomotului în situaţia în care nu se iau alte măsuri, precum şi a măsurilor deja programate pentru atenuarea acestui impact în aceeaşi perioadă

2.4. Previziuni privind curbele de zgomot - inclusiv evaluarea numărului de oameni susceptibili de a fi afectaţi de zgomotul aeronavelor - distincţia dintre zonele rezidenţiale mai vechi şi cele nou-construite

2.5. Evaluarea consecinţelor şi a costurilor posibile în cazul neluării niciunei măsuri pentru atenuarea impactului produs de creşterea poluării sonore - dacă se aşteaptă o astfel de situaţie

3. Evaluarea măsurilor suplimentare

3.1.Prezentarea măsurilor suplimentare posibile ca parte a opţiunilor diferite menţionate în RACR-PM 2.020 şi, în mod deosebit, indicarea motivelor principale care au condus la alegerea lor. Descrierea măsurilor alese pentru o analiză aprofundată şi informaţii complete privind costurile legate de introducerea acestor măsuri, numărul persoanelor care ar trebui să beneficieze şi timpul în care ar apărea aceste beneficii, precum şi un clasament al măsurilor în funcţie de eficienţa lor globală

3.2. Evaluarea costurilor/eficienţei sau a costurilor/beneficiilor introducerii măsurilor speciale, ţinându-se cont de efectele socioeconomice ale măsurilor asupra utilizatorilor aeroportului: operatori (pasageri şi marfă), călători şi comunităţile locale

3.3. O prezentare a posibilelor efecte, din punct de vedere al mediului şi concurenţei, ale măsurilor propuse asupra altor aeroporturi, operatorilor şi asupra altor părţi interesate

3.4.  Motivele care au dus la alegerea unei anumite soluţii

3.5. Un rezumat care să nu fie tehnic

4. Corelarea cu legislaţia naţională care transpune şi implementează Directiva 2002/49 a Parlamentului European şi a Consiliului privind evaluarea şi gestionarea zgomotului în mediul înconjurător

4.1. Când şi unde există hărţi ale zgomotului ori s-au alcătuit planuri de acţiune în conformitate cu legislaţia naţională care transpune şi implementează Directiva nr. 2002/49 a Parlamentului European şi a Consiliului privind evaluarea şi gestionarea zgomotului în mediul înconjurător, acestea vor fi utilizate pentru a furniza informaţiile prevăzute în prezenta anexă.

4.2.  Evaluarea expunerii la zgomot (de exemplu: stabilirea curbelor de zgomot şi numărul persoanelor afectate) se face utilizându-se cel puţin indicatorii de zgomot uzuali Lzsn şi Lnoapte menţionaţi în legislaţia naţională care transpune şi implementează Directiva 2002/49 a Parlamentului European şi a Consiliului privind evaluarea şi gestionarea zgomotului în mediul înconjurător, în cazul în care aceştia sunt disponibili.

ANEXĂ LA RACR-PM   3.015

Lista aeroporturilor din România pentru care pot fi acordate autorizaţii de utilizare temporară, conform prevederilor RACR-PM 3.015 lit. a) pct. (iv)

Nr. crt.

Cod OACI

Denumirea aeroportului

1.

LRBM

Baia Mare

2.

LROP

Bucureşti - Otopeni - Henri Coandă

3.

LRCK

Constanta - Kogălniceanu

4.

LRSM

Satu Mare

5.

LRSV

Suceava

6.

LRTM

Târgu Mureş

7.

LRTR

Timişoara - Traian Vuia

8.

LRTC

Tulcea


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1261/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1261 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1261/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu