ORDIN Nr. 1260
din 10 aprilie 2006
pentru aprobarea
Metodologiei privind organizarea si functionarea ghiseului unic in cadrul
serviciilor publice comunitare locale de evidenta a persoanelor
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 383 din 4 mai 2006
In scopul optimizării fluxului şi procedurilor de
primire în sistem de ghişeu unic a cererilor privind eliberarea paşapoartelor
simple, permiselor de conducere auto, certificatelor de înmatriculare, cărţilor
de alegător, cărţilor de identitate, precum şi a plăcuţelor cu numere de înmatriculare,
având în vedere dispoziţiile art. 8 din Ordonanţa
Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea
serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 372/2004, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul art. 9 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 604/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Metodologia privind organizarea şi
funcţionarea ghişeului unic în cadrul serviciilor publice comunitare locale de
evidenţă a persoanelor, prevăzută
în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
ANEXĂ
METODOLOGIE
privind organizarea
şi funcţionarea ghişeului unic în cadrul serviciilor publice comunitare locale de evidentă a persoanelor
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Ghişeul unic reprezintă sistemul de intermediere a relaţiei dintre solicitanţii
de acte de identitate, cărţi de alegător, paşapoarte simple, permise de
conducere, certificate de înmatriculare a vehiculelor şi plăcuţe cu numere de
înmatriculare, pe de o parte, şi autorităţile publice competente să le emită,
pe de altă parte, şi are rolul de a facilita accesul persoanelor la serviciile
publice corespunzătoare, prin abilitarea unei singure autorităţi să primească
cererile şi să elibereze documentele respective.
Art. 2. - Funcţionarea ghişeului unic are ca scop
creşterea calităţii serviciilor publice oferite cetăţenilor, destinate emiterii
documentelor prevăzute la art. 1, prin:
- reducerea timpilor necesari pentru identificarea de
către cetăţeni a autorităţilor competente să le emită şi pentru deplasarea la
sediile acestor autorităţi;
- diminuarea gradului de
birocratizare a procedurilor necesare a fi îndeplinite de cetăţeni pentru
obţinerea documentelor respective;
- creşterea capacităţii autorităţilor publice de
informare a publicului cu privire la serviciile publice prestate şi la
modalităţile de acces al cetăţenilor la aceste servicii;
- constituirea unui corp de funcţionari specializaţi,
desemnaţi să desfăşoare activităţi de relaţii cu publicul, aferente procedurilor legale necesare a fi îndeplinite pentru
eliberarea documentelor respective.
Art. 3. - (1) Ghişeul unic se organizează în cadrul
serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor şi trebuie să
funcţioneze în fiecare comună, oraş sau municipiu în care sunt constituite
aceste servicii.
(2) Autorităţile administraţiei publice locale trebuie
să mediatizeze prin toate mijloacele de care dispun existenţa ghişeelor unice,
atribuţiile acestora, adresele la care funcţionează şi programul de lucru cu
publicul.
Art. 4. - Prin intermediul ghişeului unic se primesc
cererile pentru eliberarea documentelor prevăzute la art. 1 şi se eliberează
aceste documente, cu îndeplinirea condiţiilor prevăzute de actele normative
care reglementează regimul acestora, precum şi a celor prevăzute de prezenta
metodologie.
CAPITOLUL II
Condiţii generale privind organizarea şi
funcţionarea ghişeului unic
Art. 5. - Modul de organizare şi funcţionare a
ghişeului unic se stabileşte de către consiliile locale în a căror subordine
sunt constituite servicii publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor,
cu îndeplinirea condiţiilor prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.723/2004
privind aprobarea Programului de măsuri pentru combaterea birocraţiei în
activitatea de relaţii cu publicul, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 6. - (1) Consiliile locale
prevăzute la art. 5 trebuie să asigure, potrivit competenţelor, spaţiile necesare
desfăşurării activităţilor de ghişeu unic, respectiv amenajarea şi dotarea
corespunzătoare a acestor spaţii, precum şi personalul specializat, destinat să
asigure relaţia cu publicul solicitant al documentelor prevăzute la art. 1.
(2) La amenajarea şi dotarea spaţiilor prevăzute la
alin. (1), precum şi la asigurarea condiţiilor necesare desfăşurării
activităţilor specifice în cadrul ghişeului unic, trebuie avută în vedere şi
îndeplinirea următoarelor condiţii:
a) spaţiile să fie în permanenţă curate şi să
corespundă din punct de vedere al dimensiunilor volumului de activitate
specifică, iar numărul de ghişee să asigure separarea fluxurilor de primire a
cererilor şi de eliberare a documentelor, precum şi fluenţa acestor activităţi;
b) constituirea, în locurile unde se desfăşoară
activităţi de relaţii cu publicul, a unor panouri informative care să cuprindă
detalii referitoare la:
- documentele care trebuie să însoţească cererile
depuse de solicitanţi;
- modalităţile de obţinere a documentelor care trebuie
să însoţească cererile, dacă este cazul;
- lista autorităţilor competente cu soluţionarea
cererilor depuse, precum şi informaţiile de contact cu privire la aceste
autorităţi;
- programul de audienţe al autorităţilor competente
cu soluţionarea cererilor;
- termenele de soluţionare a cererilor;
- destinaţia şi condiţiile de utilizare a
documentelor eliberate;
c) personalul care desfăşoară activităţi de relaţii
cu publicul trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
- prezenţa acestuia să fie conformă programului de
lucru cu publicul;
- prezenţa numerică a acestuia să asigure fluenţă şi
celeritate în realizarea activităţilor specifice;
- să manifeste disponibilitate în comunicarea cu
publicul şi să deţină cunoştinţe în domeniile de activitate proprie şi ale
serviciilor publice competente să soluţioneze cererile, precum şi ale
autorităţilor competente să elibereze documentele care trebuie să însoţească
aceste cereri, suficiente pentru informarea completă a solicitanţilor şi pentru
desfăşurarea activităţilor specifice;
- să fie în măsură să ofere toate informaţiile
necesare cu privire la modalitatea de completare a cererilor pentru eliberarea
documentelor solicitate, precum şi cu privire la condiţiile care trebuie îndeplinite
pentru eliberarea acestora;
- să îndrume în mod corect solicitanţii pentru
rezolvarea unor probleme apărute cu ocazia depunerii cererilor sau eliberării
documentelor solicitate;
- să sprijine în mod activ şi
în limitele legii solicitanţii pentru îndeplinirea de către aceştia a
condiţiilor şi formalităţilor necesare soluţionării cererilor şi să faciliteze,
în limita posibilităţilor, comunicarea acestora cu cei în drept să răspundă
solicitărilor care excedează domeniilor de competenţă specifice serviciilor
publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor;
- să manifeste respect faţă de solicitanţi, tact în
comunicare şi să aibă o ţinută şi limbaj decente.
Art. 7. - Prefecţilor şi structurilor competente ale
Ministerului Administraţiei şi Internelor le revin următoarele obligaţii
destinate asigurării bunei funcţionări a ghişeului unic:
a) să coopereze cu consiliile locale şi să ofere
sprijin, în limitele competenţelor, pentru asigurarea desfăşurării în condiţii
optime a activităţilor de ghişeu unic;
b) să pună la dispoziţie serviciilor publice
comunitare locale de evidenţă a persoanelor toate informaţiile necesare pentru
informarea publicului şi a funcţionarilor care îşi desfăşoară activitatea în
cadrul ghişeului unic, cu privire la competenţele autorităţilor abilitate să
elibereze documentele prevăzute la art. 1 şi la condiţiile şi procedurile de
soluţionare a cererilor pentru eliberarea acestor documente;
c) să verifice prin personalul propriu anume desemnat,
precum şi pe baza sesizărilor primite îndeplinirea condiţiilor prevăzute la
art. 5 şi 6 şi, după caz, să semnaleze consiliilor locale eventualele
deficienţe constatate cu privire la îndeplinirea acestor condiţii;
d) să sprijine, în limitele competenţelor proprii,
autorităţile administraţiei publice locale pentru eliminarea deficienţelor
constatate, în condiţiile prevăzute la lit. c), precum şi a celor constatate de
aceste autorităţi, pentru eliminarea cărora solicită sprijinul;
e) să ofere asistenţă de specialitate serviciilor
publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor prin personal anume
desemnat care să participe la activităţile desfăşurate în cadrul ghişeului
unic;
f) să sprijine, la cerere, personalul care îşi
desfăşoară activitatea în cadrul ghişeului unic, în rezolvarea unor situaţii
deosebite, identificate cu ocazia primirii cererilor sau a eliberării
documentelor;
g) să organizeze întâlniri la nivel de specialişti în
domeniile specifice, destinate pentru informarea reciprocă în legătură cu
problemele identificate în îndeplinirea atribuţiilor proprii şi a celor care
presupun colaborarea dintre aceştia.
Art. 8. - In vederea asigurării funcţionării
corespunzătoare a ghişeului unic, autorităţile administraţiei publice locale
competente trebuie să verifice în permanenţă îndeplinirea condiţiilor prevăzute
la art. 5 şi 6 atât prin intermediul controalelor, cât şi pe baza sesizărilor
primite de la alte persoane şi să întreprindă demersurile necesare eliminării
deficienţelor constatate, solicitând în acest sens, dacă este cazul, sprijinul
prefecţilor sau al structurilor competente ale Ministerului Administraţiei şi
Internelor.
Art. 9. - Colaborarea pentru realizarea atribuţiilor
prevăzute la art. 7 şi 8, precum şi a celor prevăzute la cap. III, care
presupun transferul de documente şi informaţii între autorităţile competente cu
primirea cererilor şi eliberarea documentelor şi cele competente cu
soluţionarea cererilor şi emiterea documentelor, se realizează pe bază de
protocoale încheiate între consiliile locale sau serviciile publice comunitare
locale de evidenţă a persoanelor, pe de o parte, şi prefecţi, serviciile
publice comunitare competente să soluţioneze cererile pentru eliberarea
documentelor prevăzute la art. 1 sau structurile competente ale Ministerului
Administraţiei şi Internelor, după caz, pe de altă parte.
CAPITOLUL III
Organizarea activităţilor de primire a cererilor pentru eliberarea cărţilor de
identitate, a cărţilor de alegător, a paşapoartelor simple,
a permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare a vehiculelor şi a plăcuţelor cu numere de înmatriculare
SECŢIUNEA 1
Organizarea activităţilor de primire a cererilor
pentru eliberarea cărţilor de identitate şi a cărţilor de alegător
Art. 10. - (1) Cererile pentru
eliberarea cărţilor de identitate şi a cărţilor de alegător se soluţionează în
condiţiile şi în baza documentelor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de
identitate ale cetăţenilor români, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 290/2005.
(2) In vederea soluţionării cererilor privind
eliberarea cărţilor de identitate şi a cărţilor de alegător, personalul
serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor desfăşoară
următoarele activităţi:
a) verifică autenticitatea actelor prezentate, precum
şi dacă fizionomia solicitantului corespunde cu fotografia din documentele
prezentate sau, după caz, cu imaginea solicitantului înregistrată în Registrul
local de evidenţă a persoanelor, denumit în continuare R.L.E.P.;
b) verifică corectitudinea datelor înscrise de
solicitant pe formular şi solicită acestuia să semneze cererea;
c) certifică pentru conformitate copiile documentelor
prezentate, prin înscrierea menţiunii „conform cu originalul" şi a datei,
precum şi prin semnarea de către lucrător, după care restituie originalele
documentelor;
d) preia imaginea solicitantului; în cazul în care
imaginea este preluată de un alt lucrător decât cel care a primit documentele
la ghişeu, efectuează confruntarea fizionomiei cu fotografia din documentele
prezentate;
e) atunci când există suspiciuni cu privire la
identitatea solicitantului şi exactitatea datelor, efectuează verificări şi
întreprinde măsurile stabilite prin instrucţiuni ale Inspectoratului Naţional
pentru Evidenţa Persoanelor, denumit în continuare I.N.E.P;
f) înregistrează cererea în Registrul de evidenţă a
cererilor pentru eliberarea actelor de identitate şi pentru stabilirea
reşedinţei, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1, cu numerele din secvenţa
alocată de secretariat;
g) comunică solicitantului data la care urmează să se
prezinte pentru a-şi ridica actul de identitate şi, după caz, cartea de
alegător;
h) efectuează, după caz, verificări în următoarele
evidenţe: evidenţa operativă, evidenţa informatică sau manuală, centrală ori
locală;
i) prezintă spre avizare şefului serviciului public
comunitar de evidenţă a persoanelor sau persoanei desemnate de acesta cererea
şi documentele depuse;
j) efectuează operaţiunile informatice necesare
actualizării R.L.E.P. şi asociază imaginea preluată solicitantului la datele de
stare civilă ale acestuia;
k) creează lotul de producţie a cărţilor de identitate
şi îl copiază pe suport magnetic;
l) completează Fişa de însoţire
a lotului de producţie a cărţilor de identitate, al cărei model este prevăzut
în anexa nr. 2, pe care o înregistrează în Registrul pentru fişe de însoţire a
lotului de cărţi de identitate, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3, constituit în acest sens;
m) transmite lotul de producţie împreună cu fişa de
însoţire la biroul judeţean de administrare a bazelor de date privind evidenţa
persoanelor, în vederea personalizării cărţilor de identitate şi a cărţilor de
alegător;
n) primeşte cărţile de
identitate şi cărţile de alegător produse, precum şi raportul de producţie cu
seriile şi numerele tipărite pentru fiecare carte de identitate şi carte de
alegător;
o) actualizează R.L.E.P. cu informaţiile înscrise în
raportul de producţie a cărţilor de identitate şi a cărţilor de alegător;
p) completează cererile titularilor la rubricile
privind seria şi numărul cărţii de identitate, codul de secretizare, perioada
de valabilitate şi numărul cărţii de alegător;
q) înmânează cartea de identitate şi, după caz, cartea
de alegător solicitantului, care semnează de primire pe Cererea pentru
eliberarea actului de identitate;
r) completează Registrul de evidenţă a cererilor pentru
eliberarea actelor de identitate şi pentru stabilirea reşedinţei la rubrica
privind seria şi numărul actului de identitate eliberat;
s) efectuează în R.L.E.P. menţiunea privind data
înmânării cărţii de identitate şi, după caz, a cărţii de alegător.
(3) Personalul care efectuează activităţi de primire a
cererii şi a documentelor necesare soluţionării acesteia, de preluare a
imaginii, de verificare în evidenţă pentru certificarea identităţii, de
actualizare a R.L.E.P. şi de eliberare a actului de identitate completează
cererea la rubricile corespunzătoare fiecărei activităţi desfăşurate.
SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea activităţilor de primire a cererilor
pentru eliberarea paşapoartelor simple
Art. 11. - (1) Cererile pentru eliberarea paşapoartelor
simple se soluţionează în condiţiile prevăzute de Legea nr. 248/2005 privind
regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, cu modificările
şi completările ulterioare, şi de normele metodologice de aplicare a acesteia,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 94/2006.
(2) In vederea primirii cererilor, personalul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor desfăşoară
următoarele activităţi:
a) verifică autenticitatea actelor de identitate
prezentate, precum şi dacă fizionomia solicitantului corespunde cu fotografia
din documentele prezentate sau, după caz, cu imaginea solicitantului
înregistrată în R.L.E.P.;
b) verifică corectitudinea datelor înscrise de
solicitant pe formular şi solicită acestuia să semneze cererea;
c) certifică pentru conformitate copiile documentelor
prezentate, prin înscrierea menţiunii „conform cu originalul" şi a datei,
precum şi prin semnarea de către lucrător, după care restituie originalele
documentelor;
d) atunci când există suspiciuni cu privire la
identitatea solicitantului şi la exactitatea datelor, efectuează verificări şi
întreprinde măsurile stabilite prin instrucţiuni ale I.N.E.P.;
e) preia imaginea solicitantului; în cazul în care
imaginea este preluată de un alt lucrător decât cel care a primit documentele
la ghişeu, efectuează confruntarea fizionomiei cu fotografia din documentele prezentate;
f) înregistrează cererea în Registrul de evidenţă a
cererilor pentru eliberarea paşapoartelor simple, al cărui model este prevăzut
în anexa nr. 4, cu numerele din secvenţa alocată de secretariat şi înscrie pe
cerere - în partea stângă sus - numărul şi data înregistrării;
g) programează solicitantul pentru eliberarea
paşaportului, în termenul legal stabilit de şeful serviciului public comunitar
pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, sens în care completează
tichetul doveditor al depunerii cererii, al cărui model este prevăzut în anexa
nr. 5;
h) efectuează operaţiunile informatice necesare,
creează lotul de producţie a paşapoartelor şi îl copiază pe suport magnetic;
i) completează rubricile corespunzătoare din Registrul
de evidenţă a cererilor pentru eliberarea paşapoartelor simple, precum şi Fişa
de însoţire a lotului de producţie a paşapoartelor, al cărei model este
prevăzut în anexa nr. 6, în vederea înaintării lotului şi a dosarelor cu
documentele solicitanţilor la serviciul public comunitar pentru eliberarea şi
evidenţa paşapoartelor simple;
j) asigură transmiterea lotului de producţie şi a
dosarelor cu documentele solicitanţilor la serviciul public comunitar pentru
eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple şi primeşte paşapoartele
personalizate în vederea înmânării lor;
k) completează Registrul de evidenţă a cererilor pentru
eliberarea paşapoartelor simple cu informaţiile corespunzătoare, la data
primirii paşapoartelor simple transmise de structura care Ie-a personalizat;
l) înmânează paşaportul simplu
titularului sau persoanei împuternicite în baza actului de identitate sau, după
caz, a procurii şi îi solicită să semneze de primire pe Fişa înlocuitor, al
cărei model este prevăzut în anexa nr. 7;
m) trimite lunar fişele
deţinătorilor de paşapoarte simple la serviciile publice comunitare pentru
eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple.
Art. 12. - Paşapoartele simple prezentate pentru
preschimbare ca urmare a expirării valabilităţii, epuizării filelor sau
modificării datelor de stare civilă se anulează şi se lasă asupra titularilor.
Odată cu anularea paşapoartelor se procedează la decuparea prin tăiere a
colţului din partea de jos a filei informatizate, sub fotografie, astfel încât
să cuprindă şi seria acestuia, iar partea decupată se anexează la cererea de eliberare
a noului paşaport şi se clasează la mapa personală.
Art. 13. - (1) Personalul serviciilor publice
comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple consemnează în
Fişa de însoţire a lotului de producţie cererile respinse şi întocmeşte, în
acest sens, o adresă de răspuns către solicitant, precizând motivul şi temeiul
legal în baza căruia cererea a fost respinsă, precum şi, după caz, menţiunea
referitoare la restituirea chitanţei, situaţie în care înscrie pe versoul
chitanţelor sintagma „taxe nedatorate", semnează, datează şi aplică
ştampila.
(2) In situaţia prevăzută la alin. (1), personalul
serviciului public comunitar local pentru evidenţa persoanelor restituie
titularului sau, după caz, reprezentantului legal chitanţele, înmânându-i totodată
şi adresa de răspuns.
(3) Persoana căreia i s-au restituit chitanţele
consemnează pe cerere despre aceasta.
SECŢIUNEA a 3-a
Organizarea activităţilor de primire a cererilor
pentru înmatricularea
vehiculelor şi a celor pentru eliberarea permiselor
de conducere
Art. 14. - (1) Cererile pentru eliberarea
certificatelor de înmatriculare şi a plăcuţelor cu numere de înmatriculare se
soluţionează în condiţiile şi în baza documentelor prevăzute de Hotărârea
Guvernului nr. 85/2003 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile
publice, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Personalul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor primeşte cererile pentru
înmatricularea vehiculelor, cu excepţia cererilor pentru înmatriculare
permanentă cu numere preferenţiale, în cazul pierderii, furtului sau
distrugerii certificatului de înmatriculare, cererile de preschimbare a
certificatelor de înmatriculare cu menţiuni „auto furat din..." şi
cererile de înmatriculare pentru export.
(3) In vederea primirii cererilor de competenţa
serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor, personalul
acestuia desfăşoară următoarele activităţi:
a) verifică concordanţa datelor din documentele de
identificare cu cele din fişa de înmatriculare şi din cartea de identitate a
vehiculului;
b) încasează contravaloarea taxei pentru plăcuţele cu
numere de înmatriculare şi eliberează solicitantului chitanţă;
c) verifică corectitudinea datelor completate în fişa
de înmatriculare privind codul numeric personal al deţinătorului şi semnătura;
d) certifică pentru conformitate copiile documentelor
prezentate, prevăzute la art. 33 alin. (1) lit. d) şi e) din regulamentul
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 85/2003, cu modificările şi completările
ulterioare, prin înscrierea menţiunii „conform cu originalul", a datei,
precum şi semnarea de către lucrător, după care restituie
originalele documentelor;
e) în cazul persoanelor juridice, pe lângă documentele
prevăzute la alin. (1) al art. 33 din regulamentul aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 85/2003, cu modificările şi completările ulterioare, solicită
suplimentar documentele prevăzute la alin. (4) al aceluiaşi articol;
f) înregistrează cererea în Registrul de evidenţă a
cererilor pentru eliberarea certificatului de înmatriculare, al cărui model
este prevăzut în anexa nr. 8, cu numerele din secvenţa alocată de secretariat
şi înscrie pe fişa de înmatriculare a vehiculului - în partea stângă sus -
numărul şi data înregistrării;
g) completează, după caz, în două exemplare, dovada
înlocuitoare a certificatului de înmatriculare a vehiculului, al cărei model
este prevăzut în anexa nr. 9, cu termen de valabilitate de 15 zile, şi înmânează
originalul solicitantului, duplicatul rămânând în carnet;
h) completează rubricile corespunzătoare din Registrul
de evidenţă a cererilor pentru eliberarea certificatului de înmatriculare,
precum şi Fişa de însoţire a lotului de producţie pentru certificatele de
înmatriculare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 10, în vederea
înaintării dosarelor cu documentele prezentate de solicitanţi la serviciul
public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor;
i) transmite serviciului public comunitar regim permise
de conducere şi înmatriculare a vehiculelor dosarul constituit în vederea
confecţionării certificatului de înmatriculare a vehiculului, a cărţii de
identitate a vehiculului şi a plăcuţelor cu numere de înmatriculare;
j) completează Registrul de evidenţă a cererilor pentru
eliberarea certificatului de înmatriculare cu informaţiile corespunzătoare, la
data primirii documentelor transmise de structura care Ie-a personalizat;
k) înmânează simultan titularului sau reprezentantului
legal, pe bază de semnătură, certificatul de înmatriculare a vehiculului,
cartea de identitate a vehiculului şi plăcuţele cu numere de înmatriculare şi reţine dovada înlocuitoare a
certificatului de înmatriculare a vehiculului, în situaţia în care aceasta a
fost eliberată solicitantului; în cazul în care solicitantul a pierdut sau i
s-a furat dovada înlocuitoare, personalul serviciului public comunitar local de
evidenţă a persoanelor solicită acestuia o declaraţie pe propria răspundere,
din care să rezulte acest lucru, precum şi faptul că dovada nu a fost reţinută
de lucrătorii de poliţie.
Art. 15. - (1) Personalul serviciului public comunitar
local de evidenţă a persoanelor primeşte cererile pentru eliberarea permiselor
de conducere, cu excepţia cererilor pentru preschimbarea permisului de
conducere ca urmare a pierderii, furtului sau distrugerii, precum şi a
cererilor pentru preschimbarea permiselor de conducere obţinute în străinătate
de către cetăţenii străini care îşi stabilesc domiciliul sau reşedinţa în
România.
(2) In vederea primirii cererilor de competenţa
serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor, personalul
acestuia desfăşoară următoarele activităţi:
a) verifică dacă fizionomia solicitantului corespunde
cu fotografia din documentele prezentate sau, după caz, cu imaginea
solicitantului înregistrată în R.L.E.P.;
b) verifică documentele prezentate şi corectitudinea
datelor înscrise de solicitant pe formular;
c) certifică pentru
conformitate copiile documentelor prezentate, prin înscrierea menţiunii
„conform cu originalul", a datei, precum şi semnarea de către lucrător,
după care restituie originalele documentelor;
d) atunci când există suspiciuni cu privire la
identitatea solicitantului şi exactitatea datelor efectuează verificări şi
întreprinde măsurile stabilite prin instrucţiuni ale I.N.E.P.;
e) înregistrează cererea în Registrul de evidenţă a
cererilor pentru eliberarea permiselor de conducere, al cărui model este
prevăzut în anexa nr. 11, cu numerele din secvenţa alocată de secretariat, şi
înscrie pe fişa deţinătorului de permis de conducere - în partea stângă sus -
numărul şi data înregistrării;
f) completează, în două exemplare, dovada înlocuitoare
a permisului de conducere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 9, cu
termen de valabilitate de 15 zile, şi înmânează originalul cetăţeanului,
duplicatul rămânând în carnet;
g) completează rubricile corespunzătoare din
Registrul de evidenţă a cererilor pentru eliberarea permiselor de conducere,
precum şi Fişa de însoţire a lotului de producţie a permiselor de conducere, al
cărei model este prevăzut în anexa nr. 12, în vederea înaintării dosarelor cu
documentele prezentate de solicitanţi la serviciul public comunitar regim
permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor;
h) asigură transmiterea dosarelor cu documentele
prezentate de solicitanţi la serviciul public comunitar regim permise de
conducere şi înmatriculare a vehiculelor şi primeşte permisele de conducere;
i) completează Registrul de evidenţă a cererilor pentru
eliberarea permiselor de conducere cu informaţiile corespunzătoare, la data
primirii documentelor transmise de structura care Ie-a personalizat;
j) înmânează permisul de conducere, reţine dovada
înlocuitoare a acestuia, iar titularul semnează de primire în registru; în
situaţia în care solicitantul a pierdut sau i s-a furat dovada înlocuitoare,
personalul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor solicită acestuia o
declaraţie pe propria răspundere, din care să rezulte acest lucru, precum şi
faptul că dovada nu a fost reţinută de lucrătorii de poliţie.
(3) Personalul serviciilor publice comunitare regim
permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor consemnează, în fişa de
însoţire a lotului de producţie, cererile respinse şi întocmeşte în acest sens
o adresă de răspuns solicitantului, precizând motivul şi temeiul legal, iar
dosarele respective şi adresa de răspuns sunt restituite serviciilor publice
comunitare de evidenţă a persoanelor pentru a fi remise solicitanţilor.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 16. - (1) Cererile pentru eliberarea cărţilor de
identitate, precum şi imprimatele tipizate necesare în activitatea de eliberare
a cărţilor de identitate se asigură de către I.N.E.P. în condiţiile prevăzute
de Ordonanţa Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi
funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, cu
modificările şi completările ulterioare.
(2) Imprimatele tipizate
prevăzute în anexele nr. 4-7 sunt asigurate de către serviciile publice
comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, iar cele
prevăzute în anexele nr. 8 - 12 sunt asigurate de către serviciile publice
comunitare regim permise de conducere şi certificate de înmatriculare a
vehiculelor.
(3) Cererile şi imprimatele tipizate prevăzute la
alin. (1) şi (2) sunt distribuite serviciilor locale prin intermediul
serviciilor publice comunitare judeţene de evidenţă a persoanelor.
Art. 17. - (1) Serviciile
publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor transmit, pe bază de
adresă, loturile de producţie şi dosarele cu documentele prezentate de
solicitanţi la serviciile publice comunitare specializate în vederea emiterii
documentelor, într-un termen de comun acord stabilit, astfel încât să se
asigure respectarea termenului legal de eliberare a documentelor.
(2) Paşapoartele simple, permisele de conducere auto şi
certificatele de înmatriculare personalizate, precum şi plăcuţele cu numere de
înmatriculare sunt transmise pe bază de adresă, de către structurile emitente,
serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor, în termenele
stabilite în condiţiile alin. (1).
Art. 18. - Până la semnarea protocoalelor prevăzute la
art. 9, transportul loturilor de producţie şi, după caz, al dosarelor privind
cererile şi documentele prezentate în susţinere, respectiv ridicarea
documentelor personalizate de la structurile care le-au emis, se realizează de
serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor prin curier sau poştă
specială, asigurându-se condiţiile necesare prevenirii, pierderii sau
distrugerii acestora.
Art. 19. - Cererile care se primesc în cadrul ghişeului
unic se soluţionează în termenele prevăzute de actele normative în vigoare,
specifice fiecărei categorii de cerere.
Art. 20. - Anexele nr. 1-12*) fac parte integrantă din
prezenta metodologie.
*) Anexele nr. 1-12 sunt reproduse în facsimil.
ANEXA Nr. 1
REGISTRUL
de evidenţă a cererilor pentru eliberarea actelor de
identitate şi pentru stabilirea reşedinţei
Nr. înregistrare
|
Data Anul
|
Nume
|
Prenume
|
Motivul solicitării
|
Seria şi nr. actului eliberat
|
Data eliberării
|
Obs.
|
Ziua
|
Luna
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr.2
Serviciul Public Comunitar de Evidenţă
a Persoanelor al_________________
Data______________________
FIŞA DE ÎNSOŢIRE A LOTULUI DE PRODUCŢIE A CĂRŢILOR
DE IDENTITATE Nr.......
Suport magnetic Număr Spaţiu memorie
tip:___________ seria:___________
ocupat de lot:_________
Nume fişier listă Nr.
de înregistrare
de producţie:________________
din lista de producţie:_________________
|
Se transmite la centrul de producţie_____________________prin_________________________
(nume şi
prenume delegat)
Am primit____________________ Semnătura____________ Data_______________
(nume
şi prenume)
Nr.intrare
registru:_________________
|
Număr CI. Serie şi nr. CI. Data:__________
tipărite_________
de la_________la____________
Certific tipărirea lor:_______________________________
Semnătura:________
(nume şi prenume)
|
Am primit CI. Tipărite:___________________________
Data:_______________
(nume şi prenume delegat)
Semnătura:________________
|
ANEXA Nr. 3
REGISTRUL
pentru fişe de însoţire a lotului de
cărţi de identitate
Nr. crt.
|
Nr.fişă de însoţire
|
Dată
producere
lot
|
Nr.lucrări lot
|
Nume/prenume Operator
|
Tip/număr
suport
magnetic
|
Dată
predare
suport
|
Nume/prenume delegat
|
Dată retur
|
Nr. CI. Primite
|
Nr. CA.
|
Semnătura
|
Am primit
|
Serie şi nr. CI
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr.4
Registrul de evidenţă a cererilor pentru eliberarea
paşapoartelor simple
preluare şi înregistrare acte la
S.P.C.E.P.
|
Nr.înreg.dosar
|
Data depunerii actelor
|
Nume, prenume solicitant
|
Serie şi nr.act de identitate
|
Domiciliul (telefon)
|
Felul (tipul) operaţiunii
|
Nr. paşaport depus
|
Nume, prenume lucrător ghişeu Semnătura de primire
|
Nr. adresă înaintare acte
|
Data transmit, dosar
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
documente la SPCEP
|
retur lucrări rezolvate
|
predare documente
|
Nume, prenume lucrator predare. Semnătura de predare
|
Nume, prenume delegat
(nr.deleg./legitimatie) Semnătura de primire
|
Data retur dosar
|
Nume, prenume delagat. nr. deleg. / legitimaţie Semnătura de
predare
|
Nume, prenume lucrator ghişeu. Semnătura de primire
|
Nr. paşaport primit
|
Data înmânării către titular
|
Semnătura de primire
|
Semnătura de predare paşaport
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr.5
SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR DE EVIDENŢA A PERSOANELOR
AL
Numele şi prenumele____________________________________________________
_____________________________________________________________________
Data depunerii
cererii___________________________________________________
Data programării pentru eliberarea paşaportului_______________________________
_____________________________________________________________________
Semnătura,
ANEXA Nr.6
Serviciul Public Comunitar de Evidentă
a Persoanelor al_________________
Nr.__________din__________
FIŞĂ DE ÎNSOŢIRE A LOTULUI DE PRODUCŢIE A
PAŞAPOARTELOR
Prezentul lot de producţie conţine un număr de______cereri pe linie
de paşapoarte, însoţite de____paşapoarte, după cum urmează:
Nr. Crt.
|
Numele şi prenumele
|
Felul operaţiunii
|
Nr. dosar (paşaport)
|
Nr. paşaportului produs
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Şef serviciu______________________
(grad, nume, prenume)
Semnătura:__________________________
NOTĂ:
Coloanele 1 4 se completează de către personalul serviciului
public comunitar de evidenţă a persoanelor
Coloana 5 se completează de către personalul Serviciului public
comunitar de evidenţă şi eliberare a paşapoartelor simple
ANEXA Nr.7
FIŞĂ ÎNLOCUITOR
Nr. Paşaport________________________________________________________
Nume _____________________________________________________________
___________________________________________________________________
Prenume____________________________________________________________
___________________________________________________________________
Mapa______________________________________________________________
Data eliberării paşaportului_____________________________________________
Semnătură titular_____________________________________________________
ANEXA Nr.8
Registrul de evidenţă a cererilor pentru eliberarea certificatului
de înmatriculare
preluare şi înregistrare acte la S.P.C.E.P.
|
Nr.înreg.dosar (lucrare)
|
Data depunerii actelor
|
Nume, prenume deţinător
|
Seria şi nr.act de identitate
|
Domiciliul (telefon)
|
Seria CI auto
|
Nr. înmatric.auto
|
Serie certificat vechi
|
Serie chitanţă A.P.P.S.
|
Serie nr. dovadă de circulaţie
|
Nume, prenume lucrător ghişeu Semnătura
de primire acte
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
transfer documente la S.P.C.E.P.
|
retur documente la S.P.C.E.P.
|
predare documente
|
Nr. adresa inaintare acte
|
Data transmit. dosar
|
Nume, prenume lucrator ghişeu. Semnătura de predare
|
Nume, prenume delegat
(nr.deleg./legitimatie) Semnătura de primire
|
Data retur lucrare
|
Nume, prenume delagat Semnătura de predare
|
Nume, prenume lucrator ghişeu. Semnătura de primire
|
Serie certificat nou
|
Data înmânării către titular
|
Semnătura de predare CIV, CI şi reţinere dovadă
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 9
Unicat Valabil numai în ROMÂNIA
DOVADA Seria_______nr._______________
Permis de conducere
categoria_____________nr._____________________________________
Certificat de înmatriculare seria_________al autovehiculului
nr.________________________ aparţinând_______________________________________________________________________ a fost reţinut pentru (motivul şi locul)_______________________________________________
Prezenta s-a eliberat la data
de_____________________________________________ora_______
Cu valabilitate până
la______________________________________________________________
Agent constatator______________________________________ecuson
nr.____________________
(numele în
clar şi semnătura)
(ştampila emitent)
Semnătura,
ANEXA Nr. 10
Serviciul Public Comunitar de Evidentă
a Persoanelor al___________________
Nr.___________din___________
FIŞĂ DE ÎNSOŢIRE A LOTULUI DE PRODUCŢIE A
CERTIFICATELOR DE ÎNMATRICULARE
Prezentul lot de producţie conţine un număr de_____dosare în
vederea preschimbării certificatului de înmatriculare, aparţinând următoarelor persoane :
Nr. Crt.
|
NUMELE ŞI PRENUMELE
|
Certificatul retras
|
Certificatul produs
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Şef serviciu______________________
(grad, nume, prenume)
Semnătura:_______________________
NOTĂ:
Coloanele 1 - 3 se completează de către personalul serviciului
public comunitar de evidenţă a persoanelor
Coloana 4 se completează de către personalul Serviciului public
comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor
ANEXA Nr. 11
Registrul de evidenţă a cererilor pentru eliberarea permiselor de
conducere
preluare şi înregistrare acte la
S.P.C.E.P.
|
Nr.înreg. dosar (lucrare)
|
Data depunerii actelor
|
Nume, prenume deţinător/titular
|
Seria şi nr.act de identitate
|
Domiciliul (telefon)
|
Seria chitanţă A.P.P.S.
|
Serie P.C. vechi şi categoria
|
Serie nr.dovadă de circulaţie
|
Nume, prenume lucrător ghişeu Semnătura
de primire acte
|
Nr. adresă înaintare acte
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
transmitere date S.P.C.E.P.
|
retur documente de la S.P.C.E.P.
|
predare documente către solicitant
|
Data transmit.dosar
|
Nume, prenume lucrator
predare.
Semnătura de predare
|
Nume, prenume delegat (nr.deleg./legitimaţie) Semnătura de
primire
|
Data retur dosar (lucrare)
|
Nume, prenume delagat. Nr. delegat / legitimaţie Semnătura de
predare
|
Nume, prenume lucrator
ghişeu.
Semnătura de primire
|
Serie P.C. nou
|
Data înmânării P.C.
|
Semnătura de primire
|
Semnătura de predare P.C. şi reţinere dovadă
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 12
Serviciul Public Comunitar de Evidenţă
a Persoanelor al______________________
Nr. _____________din____________
FIŞĂ DE ÎNSOŢIRE A LOTULUI DE PRODUCŢIE A PERMISELOR
DE CONDUCERE
Prezentul lot de producţie conţine un număr de______dosare în
vederea preschimbării permisului
de conducere aparţinând următoarelor persoane :
Nr. Crt.
|
NUMELE ŞI PRENUMELE
|
Permisul retras
|
Permisul produs
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Şef serviciu_________________________
(grad, nume, prenume)
Semnătura:__________________________
NOTĂ:
Coloanele 1 - 3 se completează de către personalul serviciului
public comunitar de evidenţă a persoanelor
Coloana 4 se completează de către personalul Serviciului public
comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor.