Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1222 din 8 octombrie 2008

privind aprobarea Instructiunilor pentru organizarea si desfasurarea licitatiilor publice pentru atribuirea contractelor de inchiriere a unor bunuri imobile, proprietate publica a statului, aflate in administrarea Administratiei Nationale „Apele Romane", a Contractului-cadru de inchiriere a bunurilor imobile aflate in proprietatea publica a statului si in administrarea Administratiei Nationale „Apele Romane", precum si a Listei cuprinzand bunurile imobile propuse spre inchiriere si durata inchirierii

ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 867 din 22 decembrie 2008



In baza prevederilor art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 632/2007 privind aprobarea închirierii unor bunuri, proprietate publică a statului, aflate în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele Române", cu modificările ulterioare,

în temeiul art. 5 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 368/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul mediului şi dezvoltării durabile emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Instrucţiunile pentru organizarea şi desfăşurarea licitaţiilor publice pentru atribuirea contractelor de închiriere a unor bunuri imobile, proprietate publică a statului, aflate în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele Române", prevăzute în anexa nr. 1.

Art. 2. - Se aprobă Contractul-cadru de închiriere a bunurilor imobile aflate în proprietatea publică a statului şi în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele Române", prevăzut în anexa nr. 2.

Art. 3. - Se aprobă Lista cuprinzând bunurile imobile propuse spre închiriere şi durata închirierii, prevăzută în anexa nr. 3.

Art. 4. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului si dezvoltării durabile,

Attila Korodi

ANEXA Nr. 1

INSTRUCŢIUNI

pentru organizarea şi desfăşurarea licitaţiilor publice pentru atribuirea contractelor de închiriere a unor bunuri imobile, proprietate publică a statului, aflate în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele Române"

Art. 1. - Prezentele instrucţiuni reglementează procedura de închiriere a bunurilor imobile, respectiv terenuri situate în albiile minore ale cursurilor de apă, malurile acestora şi cuvetele lacurilor, precum şi imobile construcţii, proprietate publică a statului, aflate în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele Române", prin direcţiile de ape din subordine.

Art. 2. - Persoanele juridice sau persoanele fizice pot realiza, în interes privat, construcţii provizorii pe terenurile aparţinând domeniului public al statului, aflate în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele Române", numai cu respectarea prevederilor legale specifice domeniului gospodăririi apelor şi al ariilor naturale protejate, respectiv a celor privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, şi a reglementărilor privind documentaţiile urbanistice aprobate, cu avizul prealabil al Administraţiei Naţionale „Apele Române".

Art. 3. - Direcţia de ape care deţine în administrare bunurile imobile pe care doreşte să le închirieze iniţiază procedura de închiriere, prin întocmirea referatului de oportunitate şi a caietului de sarcini, denumite împreună documentaţia de închiriere.

Art. 4. - (1) Referatul de oportunitate cuprinde în mod obligatoriu următoarele:

a)  descrierea bunului care urmează a fi închiriat, inclusiv situaţia juridică a acestuia;

b)  motivele de ordin economic şi social, după caz, care justifică încheierea contractului de închiriere;

c)  precizarea expresă a activităţii pentru care se solicită încheierea contractului de închiriere;

d) durata închirierii;

e) nivelul minim al chiriei propuse;

f) alte consideraţii ce fundamentează oportunitatea încheierii contractului de închiriere.

(2) Stabilirea cuantumului chiriei minime de la care va fi pornită licitaţia se realizează pe baza expertizei gradului de folosinţă a bunului imobil.

Art. 5. - Caietul de sarcini conţine în mod obligatoriu următoarele:

a)   datele de identificare ale titularului dreptului de administrare;

b)  descrierea bunului imobil care face obiectul închirierii, inclusiv situaţia juridică a acestuia;

c) condiţiile şi regimul de exploatare a bunului închiriat;

d) obiectivele de ordin economic şi social, după caz, urmărite de titularul dreptului de administrare;

e) criteriul de selecţie utilizat;

f) cerinţe privind calificarea ofertanţilor, respectiv:

1.   înregistrarea la oficiul registrului comerţului, actul constatator al existenţei persoanei juridice sau actul de identitate al persoanei fizice;

2.  cifra de afaceri minimă pe anul anterior celui în care se iniţiază procedura, în cazul persoanelor juridice;

3. solvabilitatea patrimonială şi lichiditatea generală;

4.  certificatul fiscal;

5.  cazierul fiscal şi cazierul judiciar, unde este cazul;

6. nu se află în litigiu cu titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită;

g) destinaţia bunurilor care fac obiectul închirierii;

h) interdicţia subînchirierii sau cesionării bunului fără acordul titularului dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită;

i) durata închirierii, care nu va putea depăşi 10 ani;

j) posibilitatea prelungirii duratei contractului de închiriere pe bază de act adiţional, pentru încă maximum 10 ani;

k) chiria minimă;

l) contractul de locaţiune, cu clauzele specifice adaptate în funcţie de bunul închiriat;

m) cuantumul garanţiei de participare;

n) facilităţi suplimentare;

o) perioada de valabilitate a ofertei;

p) garanţia de bună execuţie.

Art. 6. - Documentaţia de închiriere se întocmeşte de către direcţia de ape în două exemplare şi se înaintează Administraţiei Naţionale „Apele Române", în vederea aprobării acesteia.

Art. 7. - (1) Documentaţia de închiriere se verifică şi se analizează de către comisia constituită în acest scop prin decizie a directorului general al Administraţiei Naţionale „Apele Române". Propunerile comisiei se înaintează Consiliului de conducere al Administraţiei Naţionale „Apele Române", în vederea aprobării documentaţiei de închiriere.

(2) Comisia nu va aviza documentaţia de închiriere în situaţia în care nu există informaţiile privind situaţia juridică a imobilului sau imobilul este supus unor sarcini, privilegii ori condiţii legale.

Art. 8. - (1) Termenul de analizare şi aprobare a documentaţiei de închiriere este de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la Administraţia Naţională „Apele Române" sau, după caz, de la data completării documentaţiei de atribuire.

(2) In situaţia în care comisia de analiză a documentaţiei de închiriere consideră că este necesară completarea acesteia, va comunica direcţiei de ape să transmită datele/actele solicitate, în termen de cel mult 10 zile de la comunicare.

(3) Documentaţia de închiriere aprobată se transmite direcţiei de ape în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data aprobării.

Art. 9. - (1) Caietul de sarcini, după aprobare, va fi pus în vânzare de către direcţia de ape la sediul său şi/sau în alte locuri stabilite de către aceasta şi prevăzute în anunţul publicitar.

(2) Preţul de vânzare al caietului de sarcini se stabileşte de către direcţia de ape, prin decizie a conducătorului acesteia.

Art. 10. - (1) Inchirierea bunurilor imobile aflate în proprietate publică a statului şi în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele Române" se realizează prin licitaţie publică, potrivit prevederilor prezentelor instrucţiuni, organizată de direcţia de ape care deţine în administrare bunurile imobile pe care doreşte să le închirieze.

(2)  La licitaţia publică poate participa orice persoană fizică sau juridică de drept privat, română sau străină, care depune o ofertă, care cumpără caietul de sarcini şi care constituie garanţia de participare.

(3) Inchirierea se face pe baza unui contract prin care direcţia de ape transmite unei alte persoane, pentru o perioadă de până la 10 ani, dreptul de folosinţă temporară, totală sau parţială, asupra bunurilor prevăzute la alin.(1), în schimbul unei sume de bani, denumită chirie.

Art. 11. - (1) Direcţia de ape, după aprobarea documentaţiei de închiriere, va publica anunţul licitaţiei publice într-un cotidian local şi în unul naţional, precum şi pe site-ul propriu, cu cel puţin 20 de zile înainte de data fixată pentru organizarea licitaţiei.

(2) Anunţul de participare conţine:

a)    informaţii generale privind titularul dreptului de administrare;

b) obiectul şi durata închirierii;

c) condiţiile de participare;

d) cuantumul şi forma garanţiei de participare;

e) descrierea succintă a bunului ce urmează a fi închiriat;

f) data, locul şi ora limită de primire a ofertelor;

g) data şi locul deschiderii acestora;

h) modul de obţinere a caietului de sarcini, preţul acestuia şi modalităţile de plată;

i) durata în care ofertanţii rămân angajaţi prin termenii ofertelor lor.

(3)   Ofertele trebuie depuse în termen de 20 de zile calendaristice de la publicarea anunţului de participare.

(4)   Oferta trebuie să cuprindă detaliat toate condiţiile prevăzute în caietul de sarcini.

Art. 12. - (1) Garanţia de participare este obligatorie.

(2) Valoarea garanţiei de participare la licitaţia de închiriere va fi de 10% din valoarea de pornire a chiriei anuale pentru bunul ce face obiectul licitaţiei.

(3) Garanţia de participare la licitaţia de închiriere se restituie în cazul ofertanţilor a căror ofertă nu a fost declarată câştigătoare, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data semnării contractului de închiriere.

Art. 13. - (1) Ofertanţii transmit ofertele în două plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior. Ofertele vor fi înregistrate, în ordinea primirii lor, într-un registru special, ţinut de direcţia de ape. Fiecare participant poate depune o singură ofertă.

(2) Pe plicul exterior se va indica bunul propus spre închiriere prin licitaţie publică, pentru care este depusă oferta. Plicul exterior trebuie să conţină următoarele documente:

a) garanţia de participare;

b) dovada cumpărării caietului de sarcini;

c) fişa cu informaţii generale ale ofertantului;

d) declaraţia de participare;

e)   documente care dovedesc calităţile şi capacităţile ofertanţilor, conform cerinţelor caietului de sarcini.

(3)   Pe plicul interior se înscriu denumirea ofertantului, precum şi sediul social/domiciliul acestuia. Acest plic va conţine oferta tehnico-economică propriu-zisă.

(4) Nu se admit oferte telefonice, telegrafice, prin fax, e-mail, poştă sau curierat.

(5) Plicurile sigilate vor fi predate comisiei de evaluare în ziua fixată pentru deschiderea lor.

Art. 14. - (1) Componenţa comisiei de evaluare de la nivelul direcţiei de ape se stabileşte de către Administraţia Naţională „Apele Române", prin decizie a conducătorului acesteia.

(2)  Comisia de evaluare este formată din 5 membri, dintre care unul este preşedintele comisiei. Din comisie face parte cel puţin un salariat al Administraţiei Naţionale „Apele Române". De asemenea, vor fi desemnaţi 2 membri supleanţi şi un secretar. Secretarul nu are drept de vot.

(3)  Prin decizie a conducătorului Administraţiei Naţionale „Apele Române" se stabileşte remunerarea membrilor comisiei de licitaţie sau ai celei de soluţionare a contestaţiilor.

Art. 15. - (1) Membrii comisiei de evaluare care sunt soţ/soţie, rude sau afini până la gradul al patrulea inclusiv cu persoanele fizice ori cu asociaţii, acţionarii, precum şi cu administratorii sau cenzorii societăţilor comerciale participante la licitaţia publică nu pot fi membri ai comisiei de evaluare.

(2)  Membrii comisiei de evaluare sunt obligaţi să dea o declaraţie de compatibilitate, imparţialitate şi confidenţialitate, pe propria răspundere, după deschiderea plicurilor exterioare, care se va păstra la dosarul închirierii.

(3) In situaţia în care membrii comisiei de evaluare constată că se află în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la alin. (1), aceştia sunt obligaţi să îl anunţe imediat pe preşedintele comisiei de evaluare, care dispune înlocuirea persoanei incompatibile cu unul dintre membrii supleanţi.

Art. 16. - (1) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt:

a)  selectarea ofertelor pe baza datelor, informaţiilor şi documentelor cuprinse în plicul exterior;

b)  întocmirea listei cuprinzând candidaţii admişi pentru prezentarea ofertei tehnico-economice şi comunicarea acesteia;

c)  analizarea şi evaluarea ofertelor tehnico-economice pe baza criteriilor de evaluare stabilite prin caietul de sarcini;

d) întocmirea raportului de evaluare;

e) întocmirea proceselor-verbale prevăzute de prezentele instrucţiuni;

f) desemnarea câştigătorului licitaţiei publice;

g) în cazuri justificate, elaborarea unei propuneri de anulare a licitaţiei.

(2)  Secretarul comisiei de evaluare redactează Procesele-verbale prevăzute de prezentele instrucţiuni.

(3)  Deciziile comisiei de evaluare se validează de către conducătorul titularului dreptului de administrare.

Art. 17. - (1) Comisia de evaluare este legal întrunită numai în prezenţa tuturor membrilor. In cazul în care, din motive obiective sau în caz de incompatibilitate, un membru al comisiei nu poate fi prezent, acesta va fi înlocuit cu unul dintre cei 2 membri supleanţi.

(2) Deciziile comisiei de evaluare se adoptă cu votul a două treimi din numărul membrilor.

Art. 18. - (1) Pentru desfăşurarea procedurii licitaţiei publice este obligatorie participarea a cel puţin 2 ofertanţi pentru fiecare bun propus spre închiriere.

(2)  La şedinţa de deschidere a plicurilor exterioare pot participa reprezentanţii împuterniciţi ai ofertanţilor pentru bunul licitat.

(3)   După deschiderea plicurilor exterioare, comisia de evaluare elimină ofertele care nu conţin totalitatea documentelor şi datelor cerute la art. 13 alin. (2) şi întocmeşte un proces-verbal care va fi semnat de membrii comisiei de evaluare. Acest proces-verbal se face public prin afişare la sediul locatorului, imediat după semnare.

(4) Pentru continuarea desfăşurării procedurii de licitaţie este necesar ca după deschiderea plicurilor exterioare cel puţin două oferte să fie acceptate, în caz contrar procedura de licitaţie urmând să fie refăcută în condiţiile prevăzute la art. 21.

(5)   La şedinţa de deschidere a plicurilor interioare pot participa ofertanţii acceptaţi pentru bunul licitat.

(6)   După deschiderea plicurilor interioare, comisia de evaluare întocmeşte un proces-verbal semnat de membrii comisiei de evaluare şi de ofertanţii prezenţi.

Art. 19. - (1) Comisia de evaluare analizează ofertele tehnico-economice din plicurile interioare şi alege oferta cea mai bună din punctul de vedere al îndeplinirii criteriilor de evaluare precizate în caietul de sarcini.

(2)   Pe baza evaluării ofertelor, comisia de evaluare întocmeşte raportul de evaluare care va cuprinde descrierea procedurii de închiriere şi operaţiunile de evaluare, elementele esenţiale ale ofertelor depuse şi motivele alegerii ofertantului câştigător sau, în cazul în care nu a fost desemnat câştigător niciun ofertant, cauzele respingerii. Raportul de evaluare va primi de îndată număr de înregistrare.

(3) Comisia de evaluare procedează în termen de maximum două zile la informarea tuturor ofertanţilor despre rezultatul licitaţiei.

Art. 20. - (1) Ofertanţii pot face contestaţie privind eventualele încălcări ale dispoziţiilor prezentelor instrucţiuni.

(2) Termenul de depunere a contestaţiilor este de maximum două zile de la data primirii înştiinţării privind rezultatul licitaţiei publice. Contestaţiile se depun la sediul locatorului.

(3)  Contestaţiile vor fi soluţionate, în maximum două zile lucrătoare, de către o comisie de soluţionare a contestaţiilor constituită la nivelul fiecărei direcţii de ape, compusă din 3 (trei) membri, dintre care unul este preşedintele comisiei. Comisia va avea un secretar care nu are drept de vot şi 2 membri supleanţi. Membrii, membrii supleanţi şi secretarul sunt desemnaţi din rândul altor salariaţi decât cei care fac parte din comisia de evaluare. Componenţa fiecărei comisii se stabileşte de către Administraţia Naţională „Apele Române", la propunerea direcţiilor de ape, prin decizie a conducătorului acesteia, în maximum două zile de la data deschiderii plicurilor exterioare. Din comisie face parte un salariat al Administraţiei Naţionale „Apele Române". Prin aceeaşi decizie se va stabili remuneraţia membrilor comisiei de soluţionare a contestaţiei.

(4) Comisia de soluţionare a contestaţiilor decide cu privire la oportunitatea suspendării procedurii de atribuire a contractelor de închiriere.

(5)   Rezultatul soluţionării contestaţiilor va fi comunicat contestatarului şi celorlalţi participanţi, în termen de două zile lucrătoare de la soluţionare.

Art. 21. - (1) In cazul în care licitaţia publică nu a condus la desemnarea unui câştigător, se va consemna această situaţie într-un proces-verbal, iar în termen de 20 de zile se va organiza o nouă licitaţie.

(2) Dacă în urma organizării unei noi licitaţii, în condiţiile prevăzute la alin. (1), au fost depuse cel puţin două oferte, dar numai una a fost acceptată, contractul de închiriere se poate încheia cu ofertantul a cărui ofertă a fost acceptată, în condiţiile în care oferta tehnico-economică îndeplineşte criteriile minime prevăzute în caietul de sarcini.

Art. 22. - (1) Contractul de închiriere se semnează în maximum 5 zile de la împlinirea termenului de contestare sau de la soluţionarea irevocabilă a contestaţiei, dacă o asemenea cale de atac a fost formulată, şi intră în vigoare la data constituirii garanţiei de bună execuţie, dar nu mai târziu de 10 zile de la data semnării.

(2)   Garanţia de participare pentru ofertantul/ofertanţii desemnat/desemnaţi câştigători se restituie în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data constituirii garanţiei de bună execuţie.

(3)  Garanţia de participare la licitaţie se pierde în cazul în care nu se perfectează contractul de închiriere din culpa ofertantului desemnat câştigător.

(4) In cazul nesemnării contractului de închiriere din culpa exclusivă a ofertantului desemnat câştigător sau în cazul neconstituirii garanţiei de bună execuţie în termenul prevăzut la alin. (1), locatorul încheie contractul cu ofertantul clasat pe locul următor.

Art. 23 - (1) Contractul de închiriere va cuprinde în mod obligatoriu prevederile din contractul-cadru, clauzele din caietul de sarcini, precum şi alte clauze convenite de părţile contractante, în completarea celor din caietul de sarcini şi fără să contravină prevederilor legale şi obiectivelor închirierii.

(2)  Contractele de închiriere încheiate cu nerespectarea prevederilor din caietul de sarcini, referitoare la preţ, durată şi destinaţie, sunt lovite de nulitate.

(3)  Direcţia de ape are obligaţia de a asigura păstrarea documentelor care stau la baza încheierii contractului de închiriere timp de 5 ani de la data încetării contractului.

(4)  Direcţia de ape are obligaţia înregistrării contractului de închiriere încheiat pe o durată mai mare de 3 (trei) ani în cartea funciară a imobilului.

ANEXA Nr. 2

CONTRACT-CADRU   DE  ÎNCHIRIERE

a bunurilor imobile aflate în proprietatea publică a statului şi în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele Române"

I.  Părţile contractante

(titularul dreptului de administrare) .................................................., cu sediul în localitatea............................... judeţul/sectorul ................................, str....................................................... nr.........., cont..............nr....................., deschis la.................., cod fiscal nr............., reprezentat/reprezentată prin........................., având funcţia de................................., în calitate de locator,

şi

............................................, cu sediul în localitatea......................., judeţul/sectorul......................, str.......................................................nr.........., înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sub nr............................din......................., cont nr............................, deschis la................................, cod fiscal ..............................., reprezentată prin ............................., având funcţia de........................., sau (numele persoanei fizice şi datele de identificare) ..................................................................., în calitate de locatar,

au convenit încheierea prezentului contract de închiriere.

II.  Obiectul contractului

Art. 1. - Locatorul se obligă să asigure locatarului folosinţa bunului imobil.................................., situat în............................., având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul contract-cadru de închiriere.

Art. 2. - (1) Locatorul predă locatarului bunul imobil închiriat la data de..................

(2) Predarea-primirea bunului imobil închiriat se va consemna în procesul-verbal de predare-primire care va fi încheiat, datat, semnat şi ştampilat de părţile contractante, menţionându-se totodată starea fizică a imobilului, dotările şi utilităţile de care acesta beneficiază în momentul predării-primirii.

III.  Scopul contractului

Art. 3. - Bunul imobil închiriat este dat în folosinţa locatarului pentru (destinaţia) .............................................

IV.  Durata contractului

Art. 4. - Prezentul contract de închiriere-cadru se încheie pe o perioadă de.............luni/ani, cu începere de la data de...................şi până la data de.................

Art. 5. - (1) Contractul de închiriere poate fi prelungit prin acordul părţilor, pentru o perioadă egală cu durata sa iniţială.

(2) Intenţia de prelungire se notifică de către locatar cu cel puţin 60 de zile înainte de expirarea duratei de închiriere.

V.  Preţul contractului şi modalităţile de plată

Art. 6. - Locatarul datorează locatorului o chirie anuală care va fi actualizată prin indexare cu indicele de inflaţie aferent anului precedent.

Art. 7. - Preţul închirierii - chiria - este de..........lei/m2/lună/fără TVA.

Art. 8. - Plata chiriei se face lunar, în cel mult 15 zile de la recepţionarea facturii de către locatar.

VI.  Clauza penală

Art. 9. -In cazul neexecutării obligaţiei de plată prevăzute la art. 8, se percep penalităţi de întârziere de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere, cu decontarea prioritară a valorii penalităţilor de întârziere, pentru sumele scadente, indiferent de instrucţiunile de pe ordinul de plată.

Art. 10. - Cuantumul penalităţilor de întârziere în decontarea debitelor restante va putea depăşi cuantumul sumei asupra căreia sunt calculate.

VII.  Drepturile şi obligaţiile părţilor

Art. 11. - Locatorul are dreptul:

a)  să primească chiria în condiţiile şi în termenele stabilite la art. 6-8;

b)  să controleze executarea obligaţiilor locatarului şi respectarea condiţiilor închirierii;

c) să verifice şi să constate, lunar sau ori de câte ori este nevoie, starea integrităţii bunului care face obiectul închirierii şi dacă acesta este folosit conform scopului pentru care a fost încheiat contractul de închiriere, fără a stânjeni folosinţa bunului imobil de către locatar;

d) să modifice în mod unilateral contractul de închiriere, din motive excepţionale, legate de interesul naţional sau local, cu condiţia notificării locatarului.

Art. 12. - Locatorul se obligă:

a)  să predea bunul imobil închiriat, precum şi toate accesoriile sale în starea corespunzătoare destinaţiei în vederea căreia a fost închiriat;

b)  să garanteze pentru liniştita şi utila folosinţă a bunului imobil închiriat, fiind răspunzător faţă de locatar pentru evicţiune şi pentru viciile ascunse ale lucrului;

c) să depună diligente, la cererea şi împreună cu locatarul, pentru obţinerea oricăror avize necesare întrebuinţării în bune condiţii a bunului, conform destinaţiei stabilite prin prezentul contract.

Art. 13. - Locatarul are dreptul:

a) să primească bunul imobil închiriat, precum şi toate accesoriile sale în starea corespunzătoare destinaţiei în vederea căreia a fost închiriat;

b) să folosească bunul închiriat conform destinaţiei stabilite prin prezentul contract. Art. 14. - Locatarul se obligă:

a) să întrebuinţeze, pe toată durata închirierii, bunul imobil ca un bun proprietar, cu bună-credinţă şi potrivit destinaţiei stabilite prin contract, purtând răspunderea pentru toate pagubele produse din culpa sa;

b)  să suporte, pe toată durata contractului, cheltuielile referitoare la utilităţile consumate pentru folosinţa bunului imobil închiriat, respectiv..................;

c) să execute la timp şi în bune condiţii lucrările de întreţinere şi reparaţii normale ce îi incumbă, în vederea menţinerii bunului imobil închiriat în starea în care l-a primit în momentul încheierii contractului;

d) să plătească chiria la termenul stipulat în contract, precum şi contravaloarea utilităţilor în termen de 15 zile de la data recepţionării facturii;

e) să răspundă pentru distrugerea totală sau parţială a bunului imobil închiriat, care se datorează culpei sale;

f)  să permită locatorului să controleze modul în care este utilizat bunul imobil închiriat şi starea acestuia, la termenul stabilit în contract;

g) să nu aducă modificări bunului imobil închiriat decât cu acordul prealabil, în scris, al locatorului şi cu respectarea prevederilor legale privind autorizaţia de construire;

h) să restituie bunul imobil la încetarea contractului în starea în care l-a primit, conform procesului-verbal de predare-primire, luându-se în considerare gradul normal de uzură, şi liber de orice sarcini şi să suporte toate cheltuielile necesare aducerii imobilului închiriat la standardul la care a fost primit spre închiriere;

i) să răspundă integral pentru deteriorările aduse spaţiului de către persoanele aduse de acesta în spaţiu, precum prepuşii, vizitatorii etc;

j) să execute la timp şi în condiţii optime reparaţiile locative, de întreţinere a imobilului închiriat, inclusiv ale instalaţiilor accesorii acestuia care permit furnizarea utilităţilor;

k) să suporte cheltuielile apărute ca urmare a unor efecte neprevăzute iniţial asupra bunului care face obiectul (această prevedere se dezvoltă de la caz la caz, în funcţie de natura bunului care face obiectul închirierii);

l) alte obligaţii, conform cerinţelor specifice ale caietului de sarcini.

VIII.  Garanţii pentru executarea contractului de închiriere

Art. 15. -In scopul garantării îndeplinirii întocmai a obligaţiei de plată a chiriei, precum şi a obligaţiei de reparare a oricărui prejudiciu suferit de locator prin neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă de către locatar a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, locatarul se obligă să constituie, prin scrisoare de garanţie bancară, în termen de 10 zile de la încheierea prezentului contract, o garanţie de bună execuţie.

Art. 16. - (1) Locatorul poate executa garanţia de bună execuţie, fără nicio formalitate prealabilă, în cazul în care locatarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile contractuale.

(2) In cazul executării scrisorii de garanţie bancară, locatarul are obligaţia reconstituirii acesteia la valoarea iniţială, în termen de 15 zile de la data executării, sub sancţiunea rezilierii de drept a contractului.

(3) Toate comisioanele şi spezele bancare, precum şi alte cheltuieli necesare executării garanţiei de bună execuţie se suportă de către locatar.

Art. 17. - Pentru anul calendaristic 2008 garanţia de bună execuţie este de......lei, reprezentând 30% din valoarea pentru anul 2008 a contractului, şi se pune la dispoziţie locatorului în termen de 10 zile de la data încheierii contractului de închiriere.

Art. 18. - Pentru fiecare dintre anii următori, garanţia este de 30% din chiria aferentă anului precedent şi se pune la dispoziţie locatorului până la data de 31 ianuarie a anului pentru care se constituie garanţia.

IX.  Răspunderea contractuală

Art. 19. - Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, părţile răspund potrivit prevederilor legale şi dispoziţiilor contractuale.

Art. 20. - Partea în culpă se obligă să plătească despăgubiri proporţionale cu paguba suferită de cealaltă parte pentru nerespectarea parţială sau totală ori pentru îndeplinirea defectuoasă a clauzelor contractuale.

X.  Rezilierea contractului

Art. 21. - (1) Neexecutarea/Executarea necorespunzătoare a obligaţiilor asumate de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate să ceară rezilierea contractului şi să pretindă daune-interese.

(2) Rezilierea nu va avea niciun efect asupra obligaţiilor deja scadente între părţi.

Art. 22. -In cazul în care s-a depăşit termenul de plată a chiriei şi a contravalorii utilităţilor cu 90 de zile de la data scadenţei sau în cazul nerespectării unei clauze asumate de locatar, prezentul contract se consideră reziliat de către locator, fără punere în întârziere, fără alte formalităţi şi fără intervenţia instanţei de judecată.

XI.  Forţa majoră

Art. 23. - (1) Părţile convin să fie exonerate de răspundere pentru neîndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, atunci când această neîndeplinire este urmare a intervenţiei unui caz de forţă majoră.

(2) Forţa majoră invocată va fi comunicată celeilalte părţi în scris, în termen de 5 zile de la apariţie, de către partea interesată, şi este opozabilă numai dacă este atestată de o autoritate competentă în raport cu natura evenimentului.

(3)  Locatarul este obligat să accepte planurile de măsuri stabilite de către organele competente, neavând dreptul la despăgubiri pentru eventualele pagube produse.

XII.  Subînchirierea şi cesiunea

Art. 24. - (1) Subînchirierea, în tot sau în parte, a bunului imobil închiriat sau cesiunea contractului de închiriere unui terţ este permisă numai cu acordul expres al locatorului, exprimat în scris.

(2) Imobilul este destinat exclusiv uzului titularului de contract. Introducerea unei terţe persoane, sub orice formă, în spaţiul închiriat se consideră subînchiriere şi atrage rezilierea contractului, fără notificare şi fără intervenţia vreunei instanţe de judecată.

XIII. Incetarea contractului

Art. 25. - Locaţiunea încetează prin:

a) acordul de voinţă al părţilor;

b) ajungerea la termen;

c) pieirea bunului;

d) rezilierea pentru neexecutarea obligaţiilor;

e) neconstituirea garanţiei de bună execuţie;

f) din orice alte cauze prevăzute de lege.

Art. 26. - La expirarea termenului pentru care a fost încheiat, contractul încetează de drept, tacita relocatiune nu operează, putând fi prelungit numai prin acordul părţilor, exprimat în scris.

XIV.  Litigii

Art. 27. - Orice litigiu izvorât din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract se va soluţiona pe cale amiabilă, iar dacă acest lucru nu este posibil, va fi supus spre soluţionare instanţelor judecătoreşti române, în a căror arie de competenţă îşi are sediul locatorul.

XV.  Dispoziţii speciale

Art. 28. -In cazul în care locatarul a executat pe imobilul închiriat construcţii fără acordul locatorului, acesta din urmă are dreptul de a rezilia de drept contractul şi de a păstra pentru el construcţiile sau de a-l obliga pe locatar să le ridice.

Art. 29. -In condiţiile art. 28, dacă locatorul solicită desfiinţarea construcţiilor şi a lucrărilor edificate, desfiinţarea acestora se va face pe cheltuiala locatarului. De asemenea, locatorul are dreptul la daune-interese.

Art. 30. -In condiţiile art. 28, dacă locatorul doreşte să păstreze construcţiile sau lucrările edificate pe imobilul închiriat, acesta are obligaţia de a plăti locatarului valoarea materialelor şi preţul muncii, fără a fi luată în consideraţie sporirea valorii fondului, ocazionată prin realizarea acestor construcţii.

Art. 31. -In cazul în care locatarul a edificat construcţii, lucrări pe imobilul închiriat, cu acordul locatorului şi respectând legislaţia în vigoare, la terminarea contractului, locatorul nu va putea solicita desfiinţarea acestora, dar va avea dreptul de a le păstra pentru el, plătind valoarea materialelor şi preţul muncii sau o sumă egală cu cea a creşterii valorii fondului.

XVI.  Dispoziţii finale

Art. 32. - Legea aplicabilă prezentului contract este legea română.

Art. 33. - Orice modificare a prezentului contract se poate face numai prin act adiţional semnat şi ştampilat de ambele părţi.

Art. 34. - Contractul se modifică în următoarele cazuri:

a) actualizarea chiriei anuale, ca urmare a indexării cu indicele de inflaţie;

b) apariţia unor împrejurări sau acte normative care modifică în mod esenţial obligaţiile părţilor sau care impun obligaţii noi;

c) prelungirea, în condiţiile prezentului contract, a duratei contractului;

d) în mod unilateral, de către locator, din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local, cu condiţia notificării locatarului.

Art. 35. - Limba contractului este limba română.

Art. 36. - (1) Orice comunicare între părţi trebuie expediată la adresele menţionate la pct. I, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, prin curier sau prin fax, cu confirmarea expedierii acestuia.

(2) In situaţia în care comunicarea se face prin poştă, aceasta va fi considerată primită la data menţionată pe confirmarea de primire, iar în cazul în care comunicarea se face prin fax, aceasta va fi considerată recepţionată în a doua zi lucrătoare de la data expedierii acestuia.

Art. 37. - Prezentul contract se completează cu prevederile caietului de sarcini şi ale ofertei tehnico-economice depuse de locatar.

Art. 38. - Prezentul contract s-a încheiat astăzi..............., la................,în 3 (trei) exemplare, dintre care unul pentru fiecare parte şi un exemplar pentru Administraţia Naţională „Apele Române".

ANEXA Nr. 3

LISTA

cuprinzând bunurile imobile propuse spre închiriere şi durata închirierii

Nr. crt.

Descrierea sumară a bunului

Durata propusă pentru închiriere

Număr de inventar (potrivit Hotărârii

Guvernului nr. 1.705/2006)

Denumire

Suprafaţa

(ha)

Teritoriu administrativ

DIRECTIA APELOR Someş - Tisa

1

Cuveta acumulării Colibiţa*)

300,00

Bistriţa-Năsăud

10 ani

64019

2

Cuveta acumulării Gilău

68,00

Cluj

10 ani

64021

3

Cuveta acumulării Strâmtori

113,00

Maramureş

10 ani

64026

4

Nod de presiune Ferneziu

Maramureş

10 ani

113181

5

Cuveta acumulării Sălăţig

23,00

Sălaj

10 ani

64022

6

Cuveta acumulării Vârşolţ

460,60

Sălaj

10 ani

64024

DIRECTIA APELOR Crişuri

1

Canton Vărsând

0,14

Arad

10 ani

65227

2

Cuveta acumulării Leşu

151,00

Bihor

10 ani

64205

3

Cuveta lac CET I

17,00

Bihor

10 ani

64206

DIRECTIA APELOR Banat

1

Cuveta lac acumulare Tăria

3,40

Caraş-Severin

10 ani

101603

2

Cuveta lac acumulare Buhui*)

9,87

Caraş-Severin

10 ani

101606

3

Cuveta lac acumulare Dognecea Mică

2,30

Caraş-Severin

10 ani

101613

4

Cuveta lac acumulare Oraviţa Mare*) şi**)

6,20

Caraş-Severin

10 ani

101615

5

Cuveta lac acumulare Oraviţa Mică

2,87

Caraş-Severin

10 ani

101617

6

Clădire MHC Globu Craiovei

0,01

Caraş-Severin

10 ani

113286

7

Clădire MHC Grădinari

0,01

Caraş-Severin

10 ani

113287

8

Clădire hidrocentrala electrică

0,01

Timiş

10 ani

64908

9

Cuveta lac acumulare Surduc

357,00

Timiş

10 ani

63795

10

Cuveta lac acumulare Recaş

3,40

Timiş

10 ani

101572

DIRECŢIA APELOR Jiu

1

Insula Simian

2,00

Mehedinţi

10 ani

101763

2

Cuveta lacului Balta Gornoviţa*)

1,00

Mehedinţi

10 ani

116973

DIRECŢIA APELOR Olt

1

Cuveta lacului Săcele

135,00

Braşov

10 ani

64294

2

Cuveta lacului Dopca

13,00

Braşov

10 ani

64295

3

Cuveta lacului Mesteacăn

9,25

Harghita

10 ani

64292

4

Cuveta lacului Frumoasa*)

62,70

Harghita

10 ani

64293

5

Cuveta acumulare Şuta

9,00

Harghita

10 ani

64291

6

Cuveta lacului Caracal

50,00

Olt

10 ani

64300

7

Cuveta lacului Drăghiceni

35,00

Olt

10 ani

64301

8

Cuveta lacului Gura Râului

36,00

Sibiu

10 ani

64321

DIRECTIA APELOR Argeş - Vedea

1

Cuveta lacului Budeasa**)

440,61

Argeş

10 ani

64080

2

Cuveta lacului Bascov**)

199,30

Argeş

10 ani

64079

3

Cuveta lacului Mărăcineni

64,00

Argeş

10 ani

64081

4

Cuveta lacului Prundu

150,70

Argeş

10 ani

64082

5

Insula Plumbuita

1,94

Municipiul Bucureşti

10 ani

102136

6

Cuveta lacului Fundeni

88,00

Municipiul Bucureşti

10 ani

64091

7

Cuveta lacului Pantelimon I

93,00

Municipiul Bucureşti

10 ani

116570

8

Cuveta lacului Lacul Morii

241,50

Municipiul Bucureşti

10 ani

64108

9

Insula Lacul Morii

4,25

Municipiul Bucureşti

10 ani

112841

10

Cuveta lacului Zăvoiul Orbului**)

356,49

Dâmboviţa

10 ani

64084

11

Cuveta lacului Văcăreşti

216,50

Dâmboviţa

10 ani

64085

12

Canton Cocani

0,10

Dâmboviţa

10 ani

65006

13

Cuveta lacului Onceşti 3

18,90

Giurgiu

10 ani

64115

Nr. crt.

Descrierea sumară a bunului

Durata propusă pentru închiriere

Număr de inventar (potrivit Hotărârii

Guvernului nr. 1.705/2006)

Denumire

Suprafaţa

(ha)

Teritoriu administrativ

14

Cuveta lacului Chitila

35,00

Ilfov

10 ani

64092

15

Canton Buftea

0,46

Ilfov

10 ani

65005

16

Cuveta acumulării Snagov    R

592,00

Ilfov

10 ani

64094

17

Canton exploatare Bilciureşti

0,48

Ilfov

10 ani

64087

18

Canton Snagov şi drum acces canton

1,08

Ilfov

10 ani

65003

19

Canton Căldăruşani şi drum acces canton

0,13

Ilfov

10 ani

65004

20

Canton Roşiori de Vede

0,25

Teleorman

10 ani

65009

DIRECTIA APELOR Buzău -Ialomiţa

1

Canton Pătărlagele*)

0,26

Buzău

10 ani

65051

2

Canton Smeeni*)

0,11

Buzău

10 ani

65053

3

Canton Budeşti

0,39

Călăraşi

10 ani

65040

4

Canton exploatare Urziceni Valea Plopi

0,25

Ialomiţa

10 ani

65046

DIRECŢIAAPELOR Şiret

1

Cuveta lacului Bacău II

1,00

Bacău

10 ani

64194

2

Cuveta lacului Poiana Uzului**)

2,00

Bacău

10 ani

64193

3

Cuveta lacului Dragomirna*)

85,00

Suceava

10 ani

64200

4

Cuveta lacului Balta Berghel

5,40

Vrancea

10 ani

101407

DIRECTIA APELOR Dobrogea - Litoral

1

Cuveta lacului Misalia*) şi**)

70,00

Brăila

10 ani

63768

2

Cuveta lacului Fundu Mare*) şi**)

70,00

Brăila

10 ani

63794

3

Cuveta lacului Vulpaşu

107,62

Brăila

10 ani

63800

4

Cuveta lacului Privalul Cotineasa*) şi**)

6,72

Brăila

10 ani

63801

5

Cuveta lacului Balta Begu*) şi**)

100,00

Brăila

10 ani

63884

6

Cuveta lacului Melinte*) şi**)

35,00

Brăila

10 ani

63885

7

Cuveta lacului Sbenghiozul*) şi**)

75,00

Brăila

10 ani

63886

8

Cuveta lacului Curcubeu*) şi**)

784,22

Brăila

10 ani

63887

9

Cuveta lacului Privalul Baicului*) şi**)

12,10

Brăila

10 ani

63914

10

Cuveta lacului Privalul Prinţului*) şi**)

1,69

Brăila

10 ani

63915

11

Cuveta lacului Privalul Băjan*) şi**)

11,53

Brăila

10 ani

63916

12

Cuveta lacului Privalul Chirchineţu*) şi**)

2,21

Brăila

10 ani

63917

13

Cuveta lacului Lupul*) şi**)

75,00

Brăila

10 ani

63923

14

Cuveta lacului Iezerul Tăbăcari*) şi**)

40,00

Brăila

10 ani

63924

15

Cuveta lacului Iezerul Zainea*) şi**)

30,00

Brăila

10 ani

63925

16

Cuveta lacului Cucova de Jos*) şi**)

75,00

Brăila

10 ani

63926

17

Cuveta lacului Chiciul Popii*) şi**)

65,00

Brăila

10 ani

63927

18

Cuveta lacului Dobrele*) şi**)

210,23

Brăila

10 ani

63929

19

Cuveta lacului Iezerul Gâscă*) şi**)

202,86

Brăila

10 ani

63930

20

Cuveta lacului Bălaiele*) şi**)

133,31

Brăila

10 ani

63931

21

Cuveta lacului Privalul Vântoaia*) şi**)

6,67

Brăila

10 ani

63940

22

Cuveta lacului Cojoacele Mari*) şi**)

27,28

Brăila

10 ani

63944

23

Cuveta lacului Cojoacele Mici*) şi**)

26,79

Brăila

10 ani

63945

24

Cuveta lacului Privalul Japa*) şi**)

3,54

Brăila

10 ani

63946

25

Cuveta lacului Balta Cacaina*) şi**)

24,17

Brăila

10 ani

63947

26

Cuveta lacului Taşaul**)

2335,00

Constanţa

10 ani

63932

27

Cuveta lacului Siutghiol**)

1900,00

Constanţa

10 ani

63933

28

Cuveta lacului Hagieni**)

98,00

Constanţa

10 ani

63919

29

Cuveta lacului Ceamurlia**)

190,00

Constanţa

10 ani

63921

30

Cuveta lacului Iezerul Viile

70,00

Constanţa

10 ani

63900

31

Canton nr. 3 Poarta Albă

0,25

Constanţa

10 ani

65072

*) Bunul propus spre închiriere se află într-un sit de importanţă comunitară şi/sau în vecinătatea acestuia.

**) Bunul propus spre închiriere se află într-o arie de protecţie specială avifaunistica şi/sau în vecinătatea acestuia.

R- bunul propus spre închiriere se află într-o arie naturală protejată la nivel naţional.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1222/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1222 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu