Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1205 din 24 iulie 2007

pentru aprobarea Normelor procedurale interne privind organizarea si desfasurarea procedurilor de incheiere a contractului-cadru pentru asistenta juridica si reprezentare in legatura cu contractele/acordurile/protocoalele incheiate de Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, prin Directia generala pentru managementul instrumentelor structurale, in calitate de autoritate de management, pentru implementarea Programului operational sectorial de mediu, precum si asistenta juridica pentru contractele finantate in cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante

ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 563 din 16 august 2007



Avand în vedere prevederile art. 2 şi art. 16 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 5 alin. (7) din Hotărarea Guvernului nr. 368/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile,

ministrul mediului şi dezvoltării durabile emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele procedurale interne privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor de încheiere a contractului-cadru pentru asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele/acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, pentru implementarea Programului operaţional sectorial de mediu, precum şi asistenţă juridică pentru contractele finanţate în cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante, denumite în continuare servicii juridice, prevăzute în anexa nr. 1.

Art. 2. - Pentru încheierea contractului de achiziţie publică pentru servicii juridice în legătură cu contractele finanţate în cadrul Programului operaţional sectorial de mediu (POS Mediu), gestionat de autoritatea de management, a fost estimată suma de 178.500 euro, din care 28.500 este valoarea T.V.A.

Art. 3. - Se numeşte comisia de selecţie a avocaţilor, indiferent de forma de exercitare a profesiei, a cărei componenţă este prevăzută în anexa nr. 2.

Art. 4. - Se numeşte comisia de soluţionare a contestaţiilor, a cărei componenţă este prevăzută în anexa nr. 3.

Art. 5. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ministrul mediului şi dezvoltari durabile,

Attila Korodi

ANEXA Nr. 1

NORME   PROCEDURALE   INTERNE

privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor de încheiere a contractului-cadru pentru asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele/acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, pentru implementarea Programului operaţional sectorial de mediu, precum şi asistenţă juridică pentru contractele finanţate în cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Prezentele norme procedurale interne asigură cadrul şi metodologia unitară pentru organizarea şi desfăşurarea procedurilor de încheiere a contractului de achiziţie publică pentru asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele/acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, în vederea implementării Programului operaţional sectorial de mediu, şi asistenţă juridică pentru contractele finanţate în cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante, denumite în continuare contract-cadru de servicii juridice.

(2) Incheierea contractului-cadru de servicii juridice are la bază principiile enunţate la art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Contractul-cadru de servicii juridice

Art. 2. - (1) Contractul-cadru de servicii juridice este acel acord intervenit între Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, şi unul sau mai mulţi avocaţi, indiferent de forma de exercitare a profesiei, prin care aceştia din urmă îşi asumă obligaţia de a asigura asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele/acordurile/protocoalele încheiate de minister, în calitate de autoritate de management, şi asistenţă juridică pentru contractele finanţate în cadrul Programului operaţional sectorial de mediu, inclusiv alte documente relevante.

(2)  Modelul contractului-cadru de servicii juridice care va fi încheiat cu avocaţii selectaţi este prevăzut în anexa A.

(3) Contractul-cadru de servicii juridice se încheie cu cel puţin un avocat, indiferent de forma de exercitare a profesiei, pe o perioadă de 2 ani. Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile va emite solicitări/mandate de reprezentare în funcţie de necesităţile apărute.

(4)   Contractul-cadru de servicii juridice produce efecte începand cu data la care Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile emite solicitări/mandate de reprezentare.

(5) In perioada cuprinsă între încheierea contractului-cadru de servicii juridice şi emiterea solicitării/mandatului de reprezentare, avocaţii nu sunt îndreptăţiţi să pretindă Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile efectuarea de plăţi în baza contractului-cadru de servicii juridice.

(6) Avocaţii selectaţi să fie parte la contractul-cadru de servicii juridice încheiat pe parcursul a 2 ani calendaristici şi care au primit solicitare/mandat de reprezentare într-o cauză au obligaţia de a depune toate diligentele pentru apărarea intereselor încredinţate, pană la finalizarea procesului aflat în derulare, chiar dacă, ulterior expirării contractului-cadru de servicii juridice încheiat potrivit alin. (2), nu mai sunt selectaţi de către Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile pentru un alt contract-cadru de servicii juridice. In această situaţie, Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile are obligaţia corelativă de a face plata contraprestaţiilor acestor avocaţi, în baza solicitării/mandatului de reprezentare emise/emis, numai pentru serviciile juridice prestate efectiv de aceştia.

Procedura pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice

Art. 3. - Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial de mediu (AM POS Mediu), încheie contractul-cadru de servicii juridice prin aplicarea procedurii de selecţie a candidaturilor, respectiv a procedurii prin care comisia de selecţie, după aplicarea criteriilor în prealabil stabilite, analizează şi selectează echipa de avocaţi.

Reguli generale de participare

Art. 4. - Orice avocat care consideră că satisface cerinţele enunţate în invitaţia de participare, al cărei model este prevăzut în anexa B, şi în caietul de sarcini are dreptul de a participa, în condiţiile prezentelor norme procedurale interne, la procedura de selecţie a candidaturilor pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice.

Iniţierea procedurii pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice

Art. 5. - (1) Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial de mediu, va iniţia aplicarea procedurii de selecţie de candidaturi pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice numai dacă este constituită comisia de selecţie şi este publicată invitaţia de participare.

(2) Inainte de emiterea solicitării/mandatului de reprezentare, Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile trebuie să asigure fonduri suficiente pentru anul în curs, dar şi să aibă în vedere posibilitatea că un mandat de reprezentare se poate întinde pe o perioadă mai lungă de timp.

Evaluarea situaţiilor de concurenţă neloială şi de conflict de interese

Art. 6. - (1) Pe parcursul derulării procedurii de încheiere a contractului-cadru de servicii juridice, Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile va lua toate măsurile legale necesare pentru a combate apariţia eventualelor situaţii de concurenţă neloială sau de conflict de interese, precum şi a oricăror fapte considerate contravenţii ori infracţiuni, potrivit legislaţiei în vigoare. In cazul în care aceste situaţii se produc totuşi, se vor lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.

(2) Avocaţii selectaţi vor semna o declaraţie pe propria răspundere privind inexistenţa situaţiilor de conflict de interese în legătură cu obiectul contractelor finanţate în cadrul Programului operaţional sectorial de mediu, gestionat de autoritatea de management.

Intocmirea şi conţinutul documentaţiei de încheiere a contractului-cadru de servicii juridice

Art. 7. - Caietul de sarcini pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice este prevăzut în anexa C.

Art. 8. - (1) Cerinţele în vederea aplicării criteriilor de selecţie de candidaturi pot fi, după caz, şi fără a se limita la următoarele:

(i)    curriculum vitae al membrilor echipei propuse;

(ii)    cunoştinţe privind Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, cat şi  privind celelalte acte normative subsecvente   referitoare   la  achiziţiile   publice  din Romania şi procedurile de achiziţie ale Comisiei Europene,    atestate    prin    documente    relevante (certificate, contracte, atestate);

(iii)    cunoştinţe     temeinice     de     dreptul     comerţului internaţional atestate prin documente de formare academică recunoscute;

(iv)    nivelul cunoştinţelor de limbă engleză dovedit prin certificate  de  atestare   recunoscute,   cu   excepţia vorbitorilor nativi de limbă engleză;

(v)    să demonstreze că se bucură de încredere din partea clienţilor pe baza acţiunilor îndeplinite în cadrul unor proiecte finalizate cu o valoare mai mare de un milion de euro (recomandări, certificate, contracte, atestate).

(2) Criteriile aplicabile în vederea selectării ofertelor sunt:

 (i)    numărul de avocaţi definitivi care vor face parte din echipă şi vechimea în specialitatea juridică de minimum 3 ani - cate un punct pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 5 puncte;

(ii) numărul de avocaţi din echipă care au experienţă în litigii/tranzacţii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro - cate 5 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 25 de puncte;

(iii) numărul de litigii/tranzacţii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro caştigate/finalizate - cate 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 30 de puncte;

(iv) numărul de avocaţi din echipă care au acordat asistenţă juridică sau au asigurat reprezentarea în legătură cu contracte de lucrări publice cu finanţare internaţională - cate 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 40 de puncte.

(3) Punctajul tehnic se calculează pe baza punctelor obţinute (scor tehnic = media punctelor acordate de fiecare dintre evaluatori) la îndeplinirea criteriilor prevăzute la alin. (2), astfel:

1.  oferta cu scorul tehnic cel mai mare primeşte punctaj tehnic maxim de 100 de puncte, iar următoarele oferte primesc un punctaj tehnic calculat astfel:

Punctaj tehnic oferta „X" = [(Scor tehnic oferta „X" x 100)/scorul tehnic cel mai mare];

2. este declarată admisă în evaluarea financiară oferta care întruneşte un scor de cel puţin 70 de puncte.

(4) Contractul-cadru de servicii juridice se va încheia cu toţi ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic.

(5)  Fiecare ofertă va trebui să conţină şi o ofertă financiară care va cuprinde onorariul/oră/avocat solicitat, exprimat în lei/oră/avocat, fără TVA. Contractul-cadru de servicii juridice încheiat cu ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic va menţiona onorariul solicitat, cu menţiunea că, la acordarea fiecărei/fiecărui solicitări/mandat de reprezentare, se va negocia cuantumul total al onorariului estimat pentru solicitarea/mandatul de reprezentare respectivă/respectiv, avandu-se în vedere principiul asigurării utilizării eficiente a fondurilor publice.

(6)  Emiterea solicitării/mandatului de reprezentare va fi realizată pe baza următoarelor criterii:

(i)    specialitatea prestatorului în problema pentru care se emite solicitarea/mandatul de reprezentare;

(ii)    disponibilitatea efectivă a acestuia pentru realizarea mandatului de reprezentare;

(iii)    onorariul ofertat şi cuprins în contractul-cadru de servicii juridice, precum şi cel negociat estimat pentru mandatul de reprezentare respectiv.

(7) Indeplinirea cerinţelor şi a criteriilor de selecţie se atestă de către participanţi prin declaraţie pe propria răspundere sau prin documente relevante.

Publicitate

Art. 9. - (1) Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, va transmite spre publicare în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a „Achiziţii publice", şi cel puţin într-un cotidian naţional de mare tiraj o invitaţie de participare la procedura de selecţie pentru contractul-cadru de servicii juridice.

(2) Invitaţia de participare va fi publicată şi pe pagina web a Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile.

(3)  Invitaţia de participare va conţine informaţiile privind adresa Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile unde se pot solicita clarificări.

Aplicarea procedurii de selecţie a candidaturilor pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice

Art. 10. - Procedura de selecţie a candidaturilor se desfăşoară în mai multe etape, după cum urmează:

A.  Etapa de lansare a procedurii:

a)   transmiterea spre publicare în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a „Achiziţii publice", şi într-un cotidian naţional de mare tiraj a invitaţiei de participare privind achiziţia de servicii juridice;

b)   întocmirea caietului de sarcini pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice.

B.  Etapa de selectare:

a) primirea ofertelor;

b)  analiza şi stabilirea ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime solicitate;

c) aplicarea criteriilor de selectare;

d)  stabilirea ierarhiei propunerilor de oferte acceptate, pe baza cărora se va încheia contractul-cadru de servicii juridice;

e) înştiinţarea conducerii Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile cu privire la rezultatul aplicării procedurii;

f) încheierea contractului-cadru de servicii juridice;

g) întocmirea dosarului-cadru de servicii juridice.

Atribuţiile comisiei de selecţie a avocaţilor

Art. 11. - Comisia de selecţie a avocaţilor, denumită în continuare comisie de selecţie, constituită potrivit art. 3 din ordin, răspunde de desfăşurarea următoarelor activităţi:

a)  stabilirea ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime impuse;

b) aplicarea criteriilor de ierarhizare, potrivit celor stabilite în caietul de sarcini;

c)  stabilirea ierarhiei ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime impuse;

d) întocmirea grilelor de evaluare şi redactarea raportului de evaluare de către membrul evaluator desemnat. Raportul de evaluare este aprobat de către preşedintele comisiei;

e) înştiinţarea conducerii Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile cu privire la rezultatul selecţiei de candidaturi;

f) negocierea contractului.

Art. 12. - Pe parcursul desfăşurării procedurii de selecţie de candidaturi, membrii comisiei de selecţie au obligaţia de a păstra confidenţialitatea asupra conţinutului negocierilor, precum şi asupra oricăror alte informaţii prezentate de ofertanţi, a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja secretele comerciale.

Art. 13. - (1) Fiecare membru al comisiei de selecţie are obligaţia de a semna pe propria răspundere o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate, prin care se angajează să respecte prevederile art. 12 şi prin care confirmă totodată că nu se află în niciuna dintre situaţiile următoare:

a)  este soţ sau rudă pană la gradul al patrulea inclusiv ori afin pană la gradul al patrulea inclusiv cu avocaţii propuşi de către ofertanţi pentru a face parte din echipă;

b)  în ultimii 3 ani a avut contracte de muncă sau de colaborare cu unul dintre ofertanţi ori cu asociaţii unuia dintre ofertanţi sau a făcut parte din adunarea asociaţilor ori din orice alt organ de conducere sau de administrare al unuia dintre ofertanţi;

c)  are calitatea de asociat sau face parte din organele de conducere ori de administrare ale unuia dintre ofertanţi.

(2) Declaraţia prevăzută la alin. (1) trebuie semnată înainte de iniţierea etapei de ierarhizare a ofertelor.

(3) In cazul în care unul dintre membrii desemnaţi de comisia de selecţie constată că se află în una sau mai multe dintre situaţiile prevăzute la alin. (1), atunci aceasta are obligaţia de a solicita de îndată înlocuirea sa din componenţa comisiei respective.

Incheierea contractului-cadru de servicii juridice

Art. 14. - (1) Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial de mediu, în urma aplicării procedurii de selecţie a candidaturilor, va încheia contractul-cadru de servicii juridice cu avocaţii ale căror oferte au fost acceptate.

(2) Contractul-cadru de servicii juridice se semnează de către ministrul mediului şi dezvoltării durabile şi de către reprezentantul mandatat al ofertanţilor, pe baza documentelor depuse în cadrul procedurii de selecţie.

(3) Contractul-cadru de servicii juridice se încheie în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la anunţarea avocaţilor care au fost selectaţi în vederea încheierii acestuia, cu excepţia cazului în care au fost formulate contestaţii, situaţie în care termenul este de 5 zile lucrătoare de la data soluţionării contestaţiei de către Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile.

Dosarul contractului-cadru de servicii juridice

Art. 15. - (1) Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia asistenţă tehnică din cadrul Direcţiei generale pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial de mediu, are obligaţia de a întocmi dosarul contractului-cadru de servicii juridice încheiat.

(2) Dosarul achiziţiei publice trebuie să cuprindă cel puţin următoarele documente:

a) componenţa comisiei de selecţie;

b)  invitaţia de participare privind încheierea contractului-cadru de servicii juridice;

c) procesul-verbal de ierarhizare a ofertelor;

d)  hotărarea comisiei de selecţie cu privire la rezultatul aplicării procedurilor de selecţie a candidaturilor;

e)  contestaţiile primite, rezoluţiile şi, după caz, măsurile corective adoptate de Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile şi comunicate ofertanţilor, precum şi hotărarile judecătoreşti irevocabile;

f) contractul-cadru de servicii juridice semnat;

g) solicitări/mandate de reprezentare emise.

(3) Dosarul achiziţiei publice se păstrează de către autoritatea de management din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile atata timp cat contractul produce efecte juridice, dar nu mai puţin de 5 ani de la data finalizării contractului-cadru de servicii juridice.

Modalitatea de soluţionare a contestaţiilor

Art. 16. - Contestaţiile înaintate pe cale administrativă se soluţionează potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Dispoziţii finale

Art. 17. -Anexele A-C fac parte integrantă din prezentele norme procedurale interne.

ANEXA A  la normele procedurale interne

CONTRACT-CADRU   DE   SERVICII   JURIDICE

Nr.....data.....

- model -

1.  Părţi contractante

Intre:

Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, avand adresa sediului ........................................., telefon/fax........................, număr de înmatriculare........................................................., cod fiscal..................................................., cont trezorerie......................, reprezentată prin (denumirea conducătorului)...............................................................,funcţia............................................,în calitate de achizitor, pe de o parte,

şi

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(denumirea operatorului/operatorilor economic/economici)                                                                                                                                           adresă........................................................., telefon/fax................................, număr de înmatriculare......................................., cod fiscal............................., cont (trezorerie, bancă)........................., reprezentat prin (denumirea conducătorului)................................................, funcţia.................................................., în calitate de prestator, pe de altă parte.

2. Obiectul contractului

Prin încheierea prezentului contract prestatorul îşi asumă obligaţia de a asigura asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele/acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, în vederea implementării Programului operaţional sectorial de mediu, şi asistenţă juridică pentru contractele finanţate în cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante, denumite în continuare servicii juridice, în baza solicitării/mandatului de reprezentare acordate/acordat de minister.

3.  Preţul contractului

3.1. Achizitorul se obligă să plătească prestatorului onorariul convenit, în cazul în care, în baza solicitării/mandatului de reprezentare, prestatorul asigură asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele/acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, în vederea implementării Programului operaţional sectorial de mediu, şi asistenţă juridică pentru contractele finanţate în cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante.

3.2.  Onorariul convenit pentru îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, plătibil prestatorului de către achizitor, este de .... lei/oră/avocat, din care TVA.... lei.

3.3. Plata se face doar pentru serviciile juridice prestate efectiv de prestator, în baza solicitării/mandatului de reprezentare emise/emis de achizitor, încheierea prezentului contract negenerand nicio obligaţie financiară pentru achizitor.

3.4.  Valoarea estimată se stabileşte în caz de acordare a solicitării/mandatului de reprezentare prin negocierea dintre achizitor şi prestator, pe baza preţului convenit şi a complexităţii şi duratei seviciilor juridice solicitate (act adiţional).

4.  Regimul cheltuieilor

4.1. Cheltuielile de transport şi cazare vor fi decontate de achizitor pe bază de documente justificative, în limitele stabilite de reglementările legale în vigoare în Romania pentru funcţionarii publici.

4.2. Alte cheltuieli care apar pe perioada derulării prezentului contract vor fi decontate de achizitor numai pe bază de documente justificative.

5.  Durata contractului

5.1.  Prezentul contract se încheie pentru o perioadă de 2 (doi) ani. Prestatorul îşi asumă obligaţia de a asigura servicii juridice Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile, respectiv Direcţiei generale pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, în vederea implementării Programului operaţional sectorial de mediu, conform mandatului acordat.

5.2. In baza prezentului contract achizitorul va emite solicitări pentru asistenţă juridică sau mandate de reprezentare, în funcţie de necesităţile apărute.

5.3. In perioada cuprinsă între momentul încheierii prezentului contract şi emiterea solicitării/mandatului de reprezentare, prestatorul nu este îndreptăţit să pretindă achizitorului să efectueze plăţi în baza acestui contract.

5.4. Prestatorul care a primit solicitări/mandate de reprezentare are obligaţia de a depune toate diligentele pentru apărarea intereselor încredinţate, pană la finalizarea cauzei, chiar şi în situaţia în care în anul următor nu mai este selectat de către achizitor pentru un alt contract-cadru de reprezentare. In acest caz, durata prezentului contract se prelungeşte fără alte formalităţi.

6. Caracterul confidenţial al contractului

6.1.  (1) O parte contractantă nu are dreptul, fără acordul scris al celeilalte părţi:

a) să facă cunoscut prezentul contract sau orice prevedere a acestuia unei terţe părţi, în afară de acele persoane implicate în îndeplinirea prezentului contract;

b) să utilizeze informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a prezentului contract, în alt scop decat acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.

(2) Dezvăluirea oricărei informaţii faţă de persoanele implicate în îndeplinirea prezentului contract se va face confidenţial şi se va extinde numai asupra acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii acestuia.

6.2. O parte contractantă va fi exonerată de răspunderea pentru dezvăluirea de informaţii referitoare la contract, dacă:

a) informaţia era cunoscută părţii contractante înainte ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte contractantă; sau

b)  informaţia a fost dezvăluită după ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte părţi contractante pentru asemenea dezvăluire; sau

c) partea contractantă a fost obligată în mod legal să dezvăluie informaţia.

7.  Responsabilităţile prestatorului

7.1. (1) Prestatorul are obligaţia de a presta serviciile prevăzute în prezentul contract cu profesionalismul şi promptitudinea cuvenite angajamentului asumat şi în conformitate cu propunerea de ofertă.

(2) Prestatorul are obligaţia de a supraveghea prestarea serviciilor, de a asigura resursele umane, materiale, instalaţiile, echipamentele sau altele asemenea, fie de natură provizorie, fie definitivă, cerute de şi pentru prezentul contract, în măsura în care necesitatea asigurării acestora este prevăzută în contract sau se poate deduce în mod rezonabil din prezentul contract.

(3)  Prestatorul poate înlocui un membru al echipei numai cu acceptul achizitorului şi dacă avocatul propus are aceleaşi calificări şi întruneşte criteriile de selecţie aplicate de achizitor în cadrul procedurii de atribuire a contractului.

(4) Pe durata derulării prezentului contract, prestatorul are obligaţia de a informa achizitorul despre apariţia situaţiilor de conflict de interese şi de a lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.

7.2. Prestatorul este pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor. Totodată, este răspunzător atat de oportunitatea şi legalitatea tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cat şi de calificarea personalului folosit pe toată durata prezentului contract.

8.  Responsabilităţile achizitorului

Achizitorul are obligaţia de a pune la dispoziţie prestatorului orice facilitate şi/sau informaţii pe care acesta le-a cerut în propunerea de ofertă şi pe care le consideră necesare pentru îndeplinirea prezentului contract.

9. Verificări

9.1. Achizitorul are dreptul de a verifica modul de prestare a serviciilor.

9.2. Verificările vor fi efectuate în conformitate cu prevederile prezentului contract. Achizitorul are obligaţia de a notifica în scris prestatorului identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi pentru acest scop.

10. Asigurarea serviciilor juridice

Prestatorul are obligaţia de a începe prestarea serviciilor juridice în timpul cel mai scurt posibil de la formularea de către achizitor a solicitării de asistenţă juridică sau, în cazul solicitărilor de reprezentare, din momentul emiterii mandatului de reprezentare.

11.  Modalităţi de plată

Achizitorul are obligaţia de a efectua plata către prestator în termen de cel mult 30 de zile de la emiterea facturii de către prestator. Plăţile în valută se vor efectua cu respectarea prevederilor legale în materie.

12. Amendamente

Modificarea prezentului contract se face numai în scris, cu acordul părţilor contractante.

13.  Penalităţi şi daune-interese

In situaţia în care, din cauza neprezentării la termene, prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate prin prezentul contract, achizitorul are dreptul de a-i imputa contravaloarea litigiului, prezentul contract constituind titlu executoriu.

14.  Rezilierea contractului

14.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese.

14.2. Achizitorul îşi rezervă dreptul de a renunţa unilateral la prezentul contract în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încat îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului public.

14.3. In cazul prevăzut la pct. 14.2, prestatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din prezentul contract îndeplinită pană la data denunţării unilaterale a acestuia.

15.  Forţa majoră

15.1.  Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care acesta acţionează.

15.2.  Indeplinirea prezentului contract va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor pană la apariţia acesteia.

15.3.  Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

15.4.  Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.

16.  Soluţionarea litigiilor

16.1. Achizitorul şi prestatorul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea prezentului contract.

16.2. Dacă achizitorul şi prestatorul nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanţele judecătoreşti competente din Romania.

17.  Limba care guvernează contractul

17.1.  Limba care guvernează contractul este limba romană.

18.  Comunicări

18.1.1. Orice comunicare între părţi referitoare la îndeplinirea prezentului contract trebuie transmisă în scris.

18.1.2. Orice document scris trebuie înregistrat atat în momentul transmiterii, cat şi în momentul primirii.

18.2. Comunicările între părţi se pot face şi prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.

19.  Legea aplicabilă contractului

19.1. Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din Romania.

Incheiat astăzi, ................, în ...(...) exemplare originale, un exemplar pentru Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, un exemplar pentru Direcţia juridică şi un exemplar pentru prestator.

Achizitor,

.........................                                                                                        

Prestator,

........................

ANEXA B la normele procedurale interne

FORMULAR   DE   INVITAŢIE   DE   PARTICIPARE

MINISTERUL MEDIULUI ŞI DEZVOLTĂRII DURABILE

Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale

(autoritate de management - POS Mediu)

Nr......../........2007

Aprobat.

Secretar general,

...............................

Denumirea autorităţii contractante:

Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile - Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale (autoritate de management - POS Mediu)

Cod fiscal nr. 16335444

Adresa: Bucureşti, Bd. Libertăţii nr. 12, sector 5

Telefon: +40 21 300 77 77

Fax:+40 21 316 07 78

Obiectul contractului: servicii juridice - cod CPV 74110000-3 la 7114000-1

Procedura aplicată: selecţie de candidaturi

Data limită pentru depunerea ofertelor:(ziua/luna/anul/ora)............................................................................, la sediul ministerului, Bucureşti, Bd. Libertăţii nr. 12, sector 5, camera........, telefon.........................................

Modul de prezentare a candidaturilor: un exemplar original al ofertei tehnice şi 3 copii, un exemplar original al ofertei financiare şi o copie, introduse fiecare într-un plic sigilat. Aceste două plicuri vor fi introduse într-un plic exterior, sigilat şi marcat cu datele de identificare ale ofertantului.

Clarificări, precum şi documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor pot fi solicitate la sediul Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile - Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale (autoritate de management - POS Mediu), Bucureşti, Bd. Libertăţii nr. 12, sectorul 5, camera................, telefon................

Persoana de contact: ...................., telefon...............

Deschiderea ofertelor se va face în:(ziua/luna/anul/ora) ..............................................., la sediul ministerului, Bucureşti, Bd. Libertăţii nr. 12,  sectorul 5, camera................, telefon................

Director,

..........................

ANEXA C la normele procedurale interne

CAIETUL   DE   SARCINI

pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice

Informaţii generale

Denumirea autorităţii contractante:

Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile

Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale

(autoritate de management - POS Mediu)

Bd. Libertăţii nr. 12, sector 5, Bucureşti

Persoană de contact:

Tel: +40 21 300 77 77

Fax:+40 21 316 07 78

Finanţare: buget de stat

Scopul aplicării procedurii: atribuirea contractului-cadru de asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele/acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, în vederea implementării Programului operaţional sectorial de mediu, şi asistenţă juridică pentru contractele finanţate în cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante referitoare la POS Mediu, denumite în continuare servicii juridice.

Procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică: selecţie de candidaturi

Criterii de selecţie

Cerinţele în vederea aplicării criteriilor de selecţie ale candidaturilor pot fi, după caz, şi fără a se limita la următoarele:

(i)     curriculum vitae al membrilor echipei propuse;

(ii)     cunoştinţe despre Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, cat şi despre celelalte acte normative subsecvente în materie de achiziţii publice din Romania şi procedurile de achiziţie ale Comisiei Europene atestate prin documente relevante;

(iii)     cunoştinţe temeinice de dreptul comerţului internaţional atestate prin documente de formare academică recunoscute;

(iv)     nivelul cunoştinţelor de limbă engleză dovedit prin certificate de atestare recunoscute, cu excepţia vorbitorilor nativi de limbă engleză;

(v)     să demonstreze că se bucură de încredere din partea clienţilor pe baza acţiunilor îndeplinite în cadrul unor proiecte cu valoare mai mare de un milion de euro (certificate, contracte, atestate).

Criteriile de selecţie aplicabile în vederea ierarhizării ofertelor sunt:

(i)     numărul de avocaţi definitivi care vor face parte din echipă şi vechimea în specialitatea juridică de minimum 3 ani - cate un punct pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 5 puncte;

(ii)     numărul de avocaţi din echipă care au experienţă în litigii/tranzacţii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro - cate 5 pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 25 de puncte;

(iii)     numărul de litigii/tranzacţii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro caştigate/finalizate - cate 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 30 de puncte;

(iv)     numărul de avocaţi din echipă care au acordat asistenţă juridică sau au asigurat reprezentarea în legătură cu contracte de lucrări publice cu finanţare internaţională - cate 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 40 de puncte.

Punctajul tehnic

Punctajul tehnic se calculează pe baza punctelor obţinute (scor tehnic = media punctelor acordate de fiecare dintre evaluatori) la îndeplinirea criteriilor prevăzute mai sus, astfel:

1. oferta cu scorul tehnic cel mai mare primeşte punctaj tehnic maxim de 100 de puncte, iar următoarele oferte primesc un punctaj tehnic calculat astfel:

Punctaj tehnic oferta „X" = [(Scor tehnic oferta „X" x 100)/scorul tehnic cel mai mare];

2. este declarată admisă în evaluarea financiară oferta care întruneşte un scor de cel puţin 70 de puncte. Contractul-cadru de servicii juridice se va încheia cu toţi ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic.

Fiecare ofertă va trebui să cuprindă şi o propunere financiară care va conţine onorariul/oră/avocat solicitat, exprimat în lei/oră/avocat, fără TVA. Contractul-cadru de servicii juridice încheiat cu ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic va menţiona onorariul solicitat, cu menţiunea că, la acordarea fiecărei solicitări/mandat de reprezentare, va fi negociat cuantumul total al onorariului estimat pentru activitatea respectivă, avandu-seîn vedere principiul asigurării utilizării eficiente a fondurilor publice. Adresarea solicitării/acordarea mandatelor de reprezentare va fi realizată avand la bază următoarele criterii:

(i)     specialitatea prestatorului în problema pentru care este solicitat/mandatat;

(ii)     disponibilitatea efectivă a acestuia pentru realizarea solicitării/mandatului de reprezentare;

(iii)     onorariul ofertat şi cuprins în contractul-cadru de servicii juridice, precum şi cel negociat estimat pentru solicitarea/mandatul de reprezentare respectivă/respectiv, Indeplinirea cerinţelor şi a criteriilor de selecţie se atestă de către participanţi prin declaraţie pe propria răspundere sau prin documente relevante.

Director,

.......................

ANEXA Nr. 2

COMPONENŢA

Comisiei de selecţie a avocaţilor

Preşedinte - director în cadrul Direcţiei generale pentru managementul instrumentelor structurale (autoritate de management pentru POS Mediu) din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile

Secretar -

Membrii votanţi:

membru - reprezentant al Direcţiei juridice;

membru - consilier în cadrul Direcţiei generale pentru managementul instrumentelor structurale (autoritate de management pentru POS Mediu) din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile;

membru - consilier în cadrul Direcţiei generale pentru managementul instrumentelor structurale (autoritate de management pentru POS Mediu) din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile.

ANEXA Nr. 3

COMPONENŢA

Comisiei de soluţionare a contestaţiilor

Preşedinte - director în structura Direcţiei generale pentru managementul instrumentelor structurale (autoritate de management pentru POS Mediu) din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile

Membru - director în cadrul Direcţiei generale pentru managementul instrumentelor structurale (autoritate de management pentru POS Mediu) din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile

Membru - director în cadrul Direcţiei generale pentru managementul instrumentelor structurale (autoritate de management pentru POS Mediu) din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1205/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1205 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu