Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 962 din 18 iunie 2010

pentru aprobarea Normelor procedurale interne privind organizarea si desfasurarea procedurilor de încheiere a acordului-cadru pentru consultanta juridica în legatura cu contractele/acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului si Padurilor, prin Directia generala AM POS Mediu

ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 469 din 8 iulie 2010



In baza prevederilor art. 2 şi 16 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

văzând Referatul de aprobare nr. 105.869 din 3 iunie 2010 al Direcţiei generale AM POS Mediu,

în temeiul prevederilor art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pădurilor,

ministrul mediului şi pădurilor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aproba Normele procedurale interne privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor de încheiere a acordului-cadru pentru consultanţă juridică în legătură cu contractele/acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului şi Pădurilor, prin Direcţia generală AM POS Mediu, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului mediului şi dezvoltării durabile nr. 1.205/2007 pentru aprobarea Normelor procedurale interne privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor de încheiere a contractului-cadru pentru asistenţa juridica şi reprezentare in legătură cu contractele/acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, pentru implementarea Programului operaţional sectorial de mediu, precum şi asistenţă juridică pentru contractele finanţate în cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 563 din 16 august 2007, se abrogă.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul mediului şi pădurilor,

Mircea Ioan Cotoşman,

secretar de stat

ANEXĂ

NORME PROCEDURALE INTERNE

privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor de încheiere a acordului-cadru pentru consultanţă juridică în legătură cu contractele/acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului şi Pădurilor, prin Direcţia generală AM POS Mediu Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Prezentele norme procedurale interne asigură cadrul şi metodologia unitară pentru organizarea şi desfăşurarea procedurilor de încheiere a acordului-cadru de consultanţă juridică, inclusiv reprezentare, în legătură cu contractele/ acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului şi Pădurilor, prin Direcţia generală AM POS Mediu, în calitate de autoritate de management, în vederea implementării Programului operaţional sectorial „Mediu", denumit în continuare acord-cadru de consultanţă juridică.

(2) Incheierea acordului-cadru de consultanţă juridică are la bază principiile prevăzute la art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Acordul-cadru de consultanţă juridică

Art. 2. - (1) Acordul-cadru de consultanţă juridică este acel acord intervenit între Ministerul Mediului şi Pădurilor, prin Direcţia generală AM POS Mediu, şi mai mulţi operatori economici, respectiv avocaţi, indiferent de forma de exercitare a profesiei (cabinete individuale, cabinete asociate, societăţi civile profesionale sau societăţi profesionale cu răspundere limitată), prin care aceştia din urmă îşi asumă obligaţia de a asigura consultanţă juridică necesară gestionării Programului operaţional sectorial „Mediu", inclusiv reprezentarea autorităţii contractante în faţa oricăror autorităţi/instituţii/organisme publice şi întocmirea tuturor şi oricăror acte necesare, precum şi îndeplinirea oricăror formalităţi şi/sau operaţiuni necesare apărării intereselor autorităţii contractante, fie că privesc organizarea, funcţionarea, controlul şi jurisdicţia sa, fie că privesc sancţionarea sa.

(2) Modelul pentru acordul-cadru de consultanţă juridică care va fi încheiat cu operatorii economici, precum şi cel pentru contractul subsecvent vor fi prevăzute în documentaţia de atribuire.

(3) Acordul-cadru de consultanţă juridică se va încheia cu operatorii economici declaraţi câştigători, pe o perioadă de 2 ani. Ministerul Mediului şi Pădurilor va emite solicitări pentru acordarea de consultanţă juridică în funcţie de necesităţile apărute.

(4) Operatorii economici vor fi îndreptăţiţi să solicite plata serviciilor prestate conform contractelor subsecvente încheiate cu autoritatea contractantă, contracte care vor avea la bază acordul-cadru de consultanţă juridică. Contractele subsecvente se vor încheia ori de câte ori autoritatea contractantă va emite o solicitare pentru acordarea de consultanţă juridică.

Pe parcursul derulării acordului-cadru de consultanţă juridică, operatorii economici nu vor fi îndreptăţiţi să pretindă Ministerului Mediului şi Pădurilor efectuarea de plăţi decât aferent serviciilor prestate în cadrul contractelor subsecvente încheiate în baza acordului-cadru de consultanţă juridică. Plăţile se pot realiza numai pe baza facturii acceptate de către autoritatea contractantă pentru serviciile prestate de către operatorul economic, ca urmare a solicitării pentru acordarea de consultanţă juridică şi numai pe baza tarifelor stabilite în acordul-cadru încheiat între părţi.

(5) Operatorii economici părţi la acordul-cadru de consultanţă juridică au obligaţia de a depune toate diligentele pentru apărarea intereselor încredinţate, respectiv de a realiza servicii de consultanţă juridică, până la finalizarea operaţiunii aflate în derulare, chiar dacă aceasta se va finaliza după expirarea duratei acordului-cadru de consultanţă juridică. In această situaţie, Ministerul Mediului şi Pădurilor are obligaţia corelativă de a face plata prestaţiilor realizate de către operatorul economic, în baza solicitării pentru acordarea de consultanţă juridică, numai pentru serviciile juridice prestate efectiv de acesta şi numai pe baza tarifelor stabilite în acordul-cadru încheiat între părţi.

Etape procedurale pentru încheierea acordului-cadru de consultanţă juridică

Art. 3. - Ministerul Mediului şi Pădurilor, prin Direcţia generală AM POS Mediu, în calitate de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial „Mediu", după aplicarea cerinţelor stabilite prin documentaţia de atribuire şi parcurgerea etapelor prevăzute în prezentele norme procedurale interne, va încheia acordul-cadru de consultanţă juridică.

Reguli generale de participare

Art. 4. - (1) Orice operator economic care consideră că îndeplineşte cerinţele enunţate în anunţul de participare şi în documentaţia de atribuire elaborată de autoritatea contractantă are dreptul de a participa, în condiţiile prezentelor norme procedurale interne, la procedura de atribuire pentru încheierea acordului-cadru de consultanţă juridică.

(2) Acordul-cadru de consultanţă juridică se va încheia cu toţi operatorii economici care au îndeplinit în totalitate cerinţele documentaţiei de atribuire.

(3) Numărul operatorilor economici cu care se va încheia acordul-cadru este de minimum 3. In cazul în care, în urma derulării procedurii, numărul operatorilor economici care îndeplinesc cerinţele documentaţiei de atribuire este mai mic de 3, autoritatea contractantă are dreptul:

- fie de a anula procedura de atribuire;

- fie de a continua procedura şi de a încheia acordul-cadru cu operatorii economici care îndeplinesc în totalitate cerinţele documentaţiei de atribuire.

Iniţierea procedurii

Art. 5. - Ministerul Mediului şi Pădurilor, prin Direcţia generală AM POS Mediu, va iniţia aplicarea procedurii de atribuire pentru încheierea acordului-cadru de consultanţă juridică numai dacă sunt îndeplinite, în principal, următoarele condiţii:

a) este elaborată documentaţia de atribuire; şi

b) este identificată sursa de finanţare pentru acordul-cadru de consultanţă juridică.

Evaluarea situaţiilor de concurenţă neloială şi de conflict de interese

Art. 6. - (1) Pe parcursul derulării procedurii de încheiere a acordului-cadru de consultanţă juridică, Ministerul Mediului şi Pădurilor va lua toate măsurile legale necesare pentru a combate apariţia eventualelor situaţii de concurenţă neloială sau de conflict de interese, precum şi a oricăror fapte considerate contravenţii ori infracţiuni, potrivit legislaţiei în vigoare. In cazul în care aceste situaţii se produc totuşi, se vor lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.

(2) Personalul operatorilor economici declaraţi câştigători va semna declaraţii pe propria răspundere privind inexistenţa situaţiilor de conflict de interese în legătură cu obiectul contractelor finanţate în cadrul Programului operaţional sectorial „Mediu", gestionat de autoritatea de management.

Publicitate

Art. 7. - (1) Ministerul Mediului şi Pădurilor, prin Direcţia generală AM POS Mediu, va transmite spre publicare în cel puţin un cotidian de circulaţie naţională şi pe paginile web ale Ministerului Mediului şi Pădurilor (www.mmediu.ro şi www.posmediu.ro ) un anunţ de participare la procedura de atribuire pentru acordul-cadru de consultanţă juridică.

(2) Anunţul de participare va conţine cel puţin informaţii privind:

a) instituţia contractantă;

b) obiectul şi durata acordului-cadru;

c) adresa la care se pot solicita clarificări;

d) modul de obţinere a documentaţiei de atribuire;

e) data-limită, ora şi locul de depunere a ofertelor;

f) persoana de contact.

Intocmirea şi conţinutul documentaţiei de atribuire a acordului-cadru de consultanţă juridică

Art. 8. - (1) Documentaţia de atribuire a acordului-cadru de consultanţă juridică cuprinde:

a) caietul de sarcini;

b) fişa de date a achiziţiei;

c) formulare;

d) model acord-cadru şi contract subsecvent.

(2) Documentaţia de atribuire pentru încheierea acordului-cadru de consultanţă juridică se va obţine numai la solicitarea scrisă a operatorilor economici, de la persoana de contact stabilită de către Ministerul Mediului şi Pădurilor, prin Direcţia generală AM POS Mediu.

(3) Cerinţele minime de calificare a operatorilor economici pot fi, după caz şi fără a se limita la, următoarele:

a) să dispună de o echipă formată din cel puţin (un număr ce urmează a se preciza în fişa de date a achiziţiei) avocaţi definitivi cu minimum (un număr ce urmează a se preciza în fişa de date a achiziţiei) ani experienţă în domeniul juridic de la definitivare şi cu nivel avansat al cunoştinţelor de limbă engleză; din cadrul echipei propuse trebuie să facă parte cel puţin:

(i) (un număr ce urmează a se preciza în fişa de date a achiziţiei) avocaţi definitivi care au cunoştinţe temeinice privind dreptul civil, penal, comercial, comunitar;

(ii) (un număr ce urmează a se preciza în fişa de date a achiziţiei) avocaţi definitivi care au cunoştinţe temeinice în domeniul accesării şi utilizării fondurilor structurale şi de coeziune europene;

(iii) (un număr ce urmează a se preciza în fişa de date a achiziţiei) avocaţi definitivi care au cunoştinţe temeinice privind Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi celelalte acte normative subsecvente referitoare la achiziţiile publice din România şi procedurile de achiziţie ale Comisiei Europene.

De asemenea, în scopul îndeplinirii cerinţelor specifice autorităţii contractante, operatorul economic va trebui să asigure o echipă de experţi care au cunoştinţe temeinice privind dreptul mediului (legislaţia din domeniul protecţiei mediului, în special legislaţia specifică privind deşeurile), dreptul muncii, dreptul proprietăţii intelectuale, dreptul afacerilor, dreptul financiar, dreptul administrativ, dreptul comerţului internaţional. Cel puţin unul dintre membrii echipei trebuie să aibă o vechime neîntreruptă în profesie de cel puţin 5 ani de la definitivare, astfel încât să pună concluzii la toate instanţele;

b) operatorul economic trebuie să facă dovada experienţei similare prin prezentarea cel puţin a:

(i) unui contract având ca obiect un litigiu/tranzacţie civil(ă)/comercial(ă) câştigat(ă)/finalizat(ă) cu o valoare de minimum (o valoare ce urmează a se preciza în fişa de date a achiziţiei) euro;

(ii) unui contract având ca obiect un litigiu penal câştigat/finalizat;

(iii) unui contract având ca obiect un litigiu rezultat din achiziţii publice câştigat/finalizat;

c) operatorul economic trebuie să facă dovada capacităţii economico-financiare prin prezentarea unei cifre medii de afaceri pe ultimii 3 ani în valoare de minimum (o valoare ce urmează a se preciza în fişa de date a achiziţiei) euro.

Prezentarea ofertei

Art. 9. - (1) Oferta va fi redactată în limba română. Ofertele redactate în altă limbă decât limba română vor fi însoţite de traduceri autorizate şi legalizate.

(2) Cerinţele minime de calificare prevăzute la art. 8 alin. (3) vor fi dovedite de către operatorii economici participanţi la procedura de atribuire prin prezentarea de documente, respectiv diplome, certificate, atestate, CV-uri, contracte, recomandări, declaraţie de disponibilitate şi exclusivitate etc. Documentele se vor prezenta conform cerinţelor specificate în fişa de date a achiziţiei.

(3) In situaţia în care autoritatea contractantă consideră necesar, în funcţie de complexitatea achiziţiei, aceasta poate solicita îndeplinirea si altor cerinţe decât cele prevăzute la art. 8 alin. (3).

(4) Oferta trebuie să fie transmisă autorităţii contractante în pachet sigilat şi să conţină documentele solicitate prin documentaţia de atribuire, precum şi propunerea tehnică şi propunerea financiară. Modul de prezentare a propunerii tehnice şi a propunerii financiare va fi precizat în documentaţia de atribuire.

(5) Paginile din pachet trebuie să fie prezentate în original sau în copie legalizată, numerotate şi îndosariate, iar pachetul trebuie să conţină un opis al documentelor, inclusiv cu numărul paginii de referinţă.

(6) Ofertele trebuie să fie depuse până la termenul-limită specificat în anunţul de participare şi să fie înaintate către autoritatea contractantă prin una dintre următoarele modalităţi:

a) prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire (serviciu poştal oficial) către:...................adresa.....................

b) livrate personal la aceeaşi adresă, însoţite de o scrisoare de înaintare - semnată şi datată, direct către .................... adresa .............................. Ofertele depuse prin alte mijloace decât cele menţionate anterior nu vor fi luate în considerare.

(7) Ofertele trebuie să fie depuse folosindu-se sistemul de plic dublu, adică un pachet sau un plic exterior sigilat şi netransparent care să conţină două plicuri interioare marcate „ORIGINAL" (un exemplar), respectiv „COPIE" (un exemplar), fiecare sigilat şi netransparent. Copiile trebuie sa aibă menţiunea „conform cu originalul", semnătura persoanei autorizate a ofertantului şi ştampila acestuia.

Plicul cu exemplarul marcat „ORIGINAL" va conţine şi împuternicirea pentru persoana autorizată să reprezinte ofertantul, în original, dacă este cazul.

Pe plicul exterior se vor scrie următoarele informaţii:

a) adresa unde trebuie depuse ofertele;

b) menţiunea „Oferta pentru acord-cadru consultanţă juridică";

c) cuvintele „A nu se deschide înainte de data de................... ora............".

(8) Perioada de valabilitate a ofertei va fi precizată în fişa de date a achiziţiei.

(9) La depunerea ofertelor nu vor fi admise plicuri exterioare deteriorate sau desfăcute.

(10) Niciun cost suportat de ofertanţi pentru pregătirea şi depunerea ofertei nu va fi rambursat. Toate aceste costuri vor fi suportate de către ofertanţi.

Comisia de evaluare

Art. 10. - (1) In scopul atribuirii acordului-cadru de consultanţă juridică, în baza referatului de necesitate, se va constitui o comisie de evaluare formată din minimum 3 membri şi un membru de rezervă. Preşedintele comisiei de evaluare se desemnează dintre membrii acesteia şi este membru votant.

(2) După caz, alături de comisia de evaluare, conducerea autorităţii contractante poate desemna experţi cooptaţi în scopul elaborării rapoartelor de specialitate.

(3) Comisia de evaluare răspunde de desfăşurarea următoarelor activităţi:

a) deschiderea şi analizarea din punct de vedere formal a ofertelor primite, precum şi întocmirea procesului-verbal de deschidere a ofertelor;

b) evaluarea ofertelor conform cerinţelor stabilite în documentaţia de atribuire;

c) solicitarea de clarificări şi/sau completări, după caz;

d) stabilirea ofertelor care au respectat regulile formale de prezentare şi depunere a ofertelor şi care au îndeplinit cerinţele documentaţiei de atribuire, inclusiv cele ale caietului de sarcini;

e) întocmirea raportului procedurii şi înaintarea lui spre aprobare către conducerea autorităţii contractante;

f) comunicarea către ofertanţi a rezultatului procedurii;

g) efectuarea demersurilor prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul în care au fost formulate contestaţii;

h) transmiterea spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) a anunţului de atribuire, dacă este cazul.

(4) Pe parcursul desfăşurării procedurii de atribuire a acordului-cadru de consultanţă juridică, membrii comisiei de evaluare au obligaţia de a păstra confidenţialitatea asupra conţinutului ofertelor, precum şi asupra oricăror alte informaţii prezentate de către ofertanţi, a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja secretele comerciale.

(5) Membrii comisiei de evaluare au obligaţia de a semna pe propria răspundere o declaraţie de confidenţialitate şi de imparţialitate prin care se angajează să respecte prevederile alin. (4) şi prin care confirmă totodată că nu se află în niciuna dintre situaţiile următoare:

a) sunt soţ/soţie, rudă sau afin, până la gradul al patrulea inclusiv, cu unul dintre ofertanţi;

b) deţin părţi sociale şi/sau acţiuni din capitalul social subscris al unuia dintre ofertanţi;

c) am un interes de natură să le afecteze imparţialitatea pe parcursul procesului de verificare/evaluare a ofertelor.

(6) Declaraţia prevăzută la alin. (5) trebuie semnată înainte de deschiderea ofertelor.

(7) In cazul în care unul/mai mulţi dintre membrii desemnaţi în comisia de evaluare constată că se află în una sau mai multe dintre situaţiile prevăzute la alin. (5), acesta/aceştia are/au obligaţia de a solicita de îndată înlocuirea sa/lor din componenţa comisiei respective.

Aplicarea procedurii de atribuire a acordului-cadru de consultanţă juridică

Art. 11. - Procedura de atribuire a acordului-cadru de consultanţă juridică se desfăşoară în mai multe etape, după cum urmează:

I. Etapa de solicitare a ofertelor

a) publicarea în cel puţin un cotidian de circulaţie naţională şi pe paginile web ale Ministerului Mediului şi Pădurilor (www.mmediu.ro şi www.posmediu.ro) a unui anunţ de participare la procedura de atribuire pentru acordul-cadru de consultanţa juridică;

b) transmiterea către Ministerul Finanţelor Publice - Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice (MFP - UCVAP) a notificării în conformitate cu prevederile legale, referitor la funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, dacă este cazul;

c) primirea solicitărilor de clarificare de la operatorii economici cel mai târziu cu 6 zile înainte de termenul-limită pentru depunerea ofertelor, dacă este cazul; termenul-limită de depunere a ofertelor va fi de minimum 12 zile de la data publicării anunţului de participare;

d) transmiterea răspunsului la solicitările de clarificare către toţi operatorii economici în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data primirii acestora, dar cu cel puţin două zile anterior depunerii ofertelor.

II. Etapa de primire şi deschidere a ofertelor

(1) Ofertele se primesc şi se înregistrează la adresa autorităţii contractante.

(2) In cadrul şedinţei de deschidere a ofertelor comisia de evaluare verifică conformitatea ofertelor din punct de vedere al termenului de depunere şi al documentelor solicitate şi întocmeşte procesul-verbal al şedinţei de deschidere a ofertelor.

(3) Ofertele care sunt depuse la o altă adresă decât cea stabilită sau cele care au fost depuse după termenul-limită de depunere vor fi returnate nedeschise.

III. Etapa de evaluare a ofertelor

In această etapă, comisia de evaluare are următoarele atribuţii:

a) analizează şi stabileşte ofertele care îndeplinesc cerinţele minime de calificare şi cerinţele minime obligatorii din caietul de sarcini;

b) solicită clarificări şi/sau completări pentru documentele de calificare, dacă este cazul;

c) solicită clarificări pentru propunerea tehnică şi/sau financiară, dacă este cazul;

d) stabileşte ofertele admisibile din punct de vedere al îndeplinirii tuturor cerinţelor şi prezentării tuturor documentelor solicitate prin documentaţia de atribuire, precum şi pe cele inacceptabile/neconforme; ofertele inacceptabile/neconforme sunt ofertele care se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 925/2006 privind aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare; oferta tehnică şi oferta financiară trebuie să respecte în totalitate cerinţele stabilite prin documentaţia de atribuire; oferta financiară trebuie să se încadreze în limita sumei ce poate fi disponibilizată pentru încheierea acordului-cadru.

IV. Etapa de finalizare a procedurii de atribuire a acordului-cadru de consultanţă juridică

(1) In această etapă, comisia de evaluare are următoarele atribuţii:

a) întocmeşte raportul procedurii de atribuire;

b) pune la dispoziţia MFP - UCVAP raportul procedurii, dacă este cazul;

c) înaintează spre aprobare conducerii autorităţii contractante raportul procedurii de atribuire;

d) comunică ofertanţilor rezultatul procedurii;

e) efectuează demersurile prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul în care au fost formulate contestajii.

(2) In această etapă, autoritatea contractantă are următoarele obligaţii:

a) încheie acordul-cadru de consultanţă juridică;

b) notifică MFP - UCVAP, în termenul legal, cu privire la semnarea acordului-cadru de consultanţă juridică, dacă este cazul;

c) transmite spre publicare în SEAP anunţul de atribuire, dacă este cazul;

d) întocmeşte dosarul de achiziţie privind procedura de atribuire a acordului-cadru de consultanţă juridică.

Incheierea acordului-cadru de consultanţă juridică

Art. 12. - (1) Ministerul Mediului şi Pădurilor, prin Direcţia generală AM POS Mediu, în urma aplicării procedurii de atribuire, va încheia acordul-cadru de consultanţă juridică cu ofertanţii ale căror oferte au fost declarate câştigătoare.

(2) Acordul-cadru de consultanţă juridică se semnează de către ministrul mediului şi pădurilor şi de către reprezentanţii mandataţi ai ofertanţilor, pe baza documentelor depuse în cadrul procedurii de atribuire a acordului-cadru de consultanţă juridică.

(3) Acordul-cadru de consultanţă juridică se încheie numai după trecerea a cel puţin 5 zile de la data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii, cu excepţia cazului în care au fost formulate contestaţii.

Dosarul acordului-cadru de consultanţă juridică

Art. 13. - (1) Ministerul Mediului şi Pădurilor, prin Direcţia generala AM POS Mediu, are obligaţia de a întocmi dosarul procedurii de atribuire a acordului-cadru de consultanţă juridică.

(2) Dosarul procedurii de atribuire a acordului-cadru de consultanţă juridică trebuie să cuprindă cel puţin următoarele documente:

a) referatul de necesitate;

b) actul doveditor privind existenţa fondurilor alocate cel puţin pentru anul în curs;

c) prezentele norme procedurale interne, aprobate de ordonatorul principal de credite;

d) documentaţia de atribuire;

e) decizia de numire a comisiei de evaluare;

f) anunţul de participare;

g) procesul-verbal al şedinţei de deschidere a ofertelor;

h) clarificările şi răspunsurile la solicitările de clarificare;

i) raportul de atribuire al comisiei de evaluare cu privire la rezultatul aplicării procedurii de atribuire a acordului-cadru de consultanţă juridică;

j) comunicările către ofertanţi cu privire la rezultatul procedurii;

k) contestaţiile formulate în cadrul procedurii de atribuire, dacă este cazul;

l) formularele de ofertă;

m) acordul-cadru de consultanţă juridică, semnat, vizat de către compartimentul juridic şi înregistrat;

n) raportul de activitate şi, după caz, notele intermediare şi avizul consultativ emis în conformitate cu prevederile legale, referitor la funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, dacă este cazul;

o) invitaţiile la procedura de reofertare, daca este cazul;

p) procesele-verbale întocmite cu ocazia fiecărei şedinţe de reofertare;

r) contractele subsecvente şi solicitările pentru acordarea de consultanţă juridică aferente acestora, dacă este cazul;

s) documentul constatator care conţine informaţii referitoare la îndeplinirea obligaţiilor contractuale de către contractant.

Modalitatea de soluţionare a contestaţiilor

Art. 14. - Contestaţiile se soluţionează potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Etape procedurale pentru încheierea contractelor subsecvente de consultanţă juridică

Art. 15. - (1) Prestarea serviciilor juridice se va realiza numai la solicitarea autorităţii contractante, în acest sens contractele subsecvente fiind încheiate ori de câte ori autoritatea contractantă va emite o solicitare pentru acordarea de consultanţă juridică.

(2) In sensul alin. (1), înainte de emiterea fiecărei solicitări pentru acordarea de consultanţă juridică şi de încheiere a fiecărui contract subsecvent, Ministerul Mediului şi Pădurilor trebuie să asigure fondurile necesare pentru derularea acestora.

(3) Acordul-cadru este încheiat cu mai mulţi operatori economici, iar fiecare contract subsecvent se va încheia în urma unei proceduri de reofertare.

(4) Ori de câte ori autoritatea contractantă intenţionează să atribuie un contract subsecvent, aceasta va transmite solicitări către operatorii economici semnatari ai acordului-cadru pentru prezentarea unor oferte pentru serviciile solicitate în respectivul contract subsecvent. In acest sens, autoritatea contractantă va transmite o solicitare scrisă către acei operatori care, pe baza documentelor depuse la faza anterioară (de încheiere a acordului-cadru), dovedesc o experienţă suficientă cu privire la speţa care face obiectul contractului subsecvent.

(5) In toate cazurile, operatorii economici, părţi la acordul-cadru invitaţi vor prezenta oferte în care vor preciza numărul de ore necesar pentru realizarea sarcinilor care vor constitui obiectul contractului subsecvent, precum şi preţul solicitat pentru îndeplinirea acestora (număr de ore x tarif/oră ofertat). Tariful/oră va fi cel precizat în anexa la acordul-cadru şi reprezintă tariful ferm pe care operatorul economic îl va păstra pe toată perioada de desfăşurare a acordului-cadru.

(6) In cazul în care unul sau mai mulţi operatori economici invitaţi nu doresc sau nu au posibilitatea prezentării unei oferte în cadrul unei/unor anumite proceduri de reofertare în scopul încheierii de contracte subsecvente, aceştia vor transmite, în termenul-limită precizat în invitaţia transmisă de autoritatea contractantă, refuzul lor de a participa la reofertare pentru respectivul contract subsecvent. Refuzul acestora nu va atrage sancţiuni, însă în cazul în care niciunul dintre operatorii economici semnatari ai acordului-cadru nu va confirma participarea, autoritatea contractantă îşi rezervă dreptul de a rezilia acordul-cadru faţă de aceştia.

(7) De asemenea, în cazul în care, ca urmare a primirii unei solicitări din partea autorităţii contractante, un operator economic invitat prezintă o ofertă în care preţurile unitare prezentate la reofertare sunt mai mari decât preţurile prezentate iniţial la procedura de atribuire, aceasta va fi respinsă, iar autoritatea contractantă îşi rezervă dreptul de a rezilia acordul-cadru faţă de acesta.

(8) Ofertele se vor prezenta, ori de câte ori se solicită şi numai în condiţiile prezentate în invitaţia transmisă de către autoritatea contractantă, numai pentru serviciile care vor face obiectul contractelor subsecvente. In acest sens, aşa cum este menţionat mai sus, operatorii economici invitaţi vor prezenta atât numărul de ore pe care îl solicită ca fiind necesar pentru îndeplinirea serviciilor precizate de autoritatea contractantă, cât şi valoarea totală a ofertei. Pentru stabilirea operatorului economic câştigător, pentru fiecare contract subsecvent autoritatea contractantă va aplica criteriul de atribuire „preţul cel mai scăzut", comparând în acest sens valorile totale ofertate fără TVA. Dacă autoritatea consideră necesar, poate aplica şi o procedură de negociere cu operatorii economici care au depus oferte.

(9) Contractul subsecvent se va încheia cu operatorul economic care a prezentat oferta cu valoarea totală cea mai mică (preţul cel mai scăzut) ca urmare a procesului de reofertare sau ca urmare a procesului de reofertare şi negociere.

(10) După declararea câştigătorului în urma procesului de reofertare, în termen de maximum două zile, operatorul economic se va prezenta la sediul autorităţii contractante în scopul încheierii contractului subsecvent de servicii.

(11) In toate cazurile, ofertele tehnice prezentate de către operatorii economici la semnarea acordului-cadru se vor menţine neschimbate pe toată durata acestuia.

(12) Procesul de reofertare se va relua de către autoritatea contractantă ori de câte ori este necesară încheierea unui contract subsecvent pentru unul sau mai multe servicii care fac obiectul acordului-cadru.

(13) In cazul în care operatorul economic declarat câştigător în urma unui proces de reofertare refuză în mod justificat încheierea contractului subsecvent, autoritatea contractantă va transmite solicitarea pentru încheierea contractului subsecvent respectiv către următorul clasat în urma procesului de reofertare. Procesul de solicitare a ofertelor se va reitera până în momentul în care autoritatea contractantă va încheia contractul subsecvent. In cazul în care procesul de reiterare a solicitării se realizează până la ultimul operator economic clasat, iar acesta din urmă refuză justificat încheierea contractului subsecvent, autoritatea contractantă îşi rezervă dreptul de a rezilia acordul-cadru faţă de toţi operatorii economici semnatari ai acordului-cadru.

(14) In cazul în care operatorul economic declarat câştigător în urma unui proces de reofertare refuză în mod nejustificat semnarea contractului subsecvent/nu răspunde invitaţiei de semnare a contractului/nu se prezintă la semnarea contractului subsecvent în termenul precizat de către autoritatea contractantă, aceasta din urmă va rezilia acordul-cadru faţă de operatorul economic respectiv, fără nicio altă notificare prealabilă. Procesul de solicitare a încheierii contractului subsecvent şi de reziliere în cazurile menţionate la prezentul alineat se va reitera până în momentul în care autoritatea contractantă va realiza încheierea contractului subsecvent. In cazul în care procesul de reiterare a solicitării se realizează până la ultimul clasat şi acesta refuză în mod nejustificat semnarea contractului subsecvent/nu răspunde invitaţiei de semnare a contractului/nu se prezintă la semnarea contractului subsecvent în termenul precizat de către autoritatea contractantă, aceasta îşi rezervă dreptul de a rezilia acordul-cadru şi faţă de acesta din urmă fără punere în întârziere, fără intervenţia instanţei de judecată şi fără nicio altă notificare prealabilă.

(15) In cazul în care serviciile care urmează să facă obiectul unui contract subsecvent/unor contracte subsecvente sunt în legătură sau derivă din serviciile care au constituit obiectul unui alt contract subsecvent/unor alte contracte subsecvente, finalizat/finalizate sau în curs de finalizare, în scopul soluţionării unitare a serviciilor ce urmează să constituie obiectul acelui contract subsecvent/acelor contracte subsecvente, autoritatea contractantă îşi rezervă dreptul de a transmite solicitarea pentru încheierea acelui contract subsecvent/acelor contracte subsecvente numai către operatorul economic/operatorii economici cu care a fost încheiat respectivul contract/au fost încheiate respectivele contracte care are/au legătură sau din care au derivat respectivele servicii. Ca urmare a acestei situaţii, ceilalţi operatori economici părţi la acordul-cadru nu au dreptul de a solicita daune sau alte compensaţii în legătură cu acest fapt.

(16) In funcţie de tipul serviciilor solicitate, autoritatea contractantă va stabili termenele de soluţionare a acestora. In acest sens, operatorul economic este obligat ca pe durata acordului-cadru să presteze serviciile în termenele indicate de către autoritatea contractantă în cadrul contractelor subsecvente.

(17) De asemenea, ofertantul este obligat să presteze în timp util serviciile încredinţate, în vederea îndeplinirii cu succes a obiectivelor contractelor subsecvente.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 962/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 962 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu