Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 120 din 24 ianuarie 2011

privind aprobarea modalitatii de plata a taxei pe valoarea adaugata pentru livrarile de bunuri s/sau prestaile de servicii realizate ocazional, precum si pentru aprobarea modelului si continutului formularelor „Cerere pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de plata a taxei pe valoarea adaugata pentru livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii realizate ocazional" si „Decizie privind modalitatea de plata a taxei pe valoarea adaugata pentru livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii realizate ocazional"

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 74 din 28 ianuarie 2011



In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 157 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 111 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă modelul şi conţinutul formularelor:

a) „Cerere pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de plată a taxei pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii realizate ocazional", prevăzut în anexa nr. 1;

b) „Decizie privind modalitatea de plată a taxei pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii realizate ocazional", prevăzut în anexa nr. 3.

Art. 2. - Instrucţiunile de completare, caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare ale formularului prevăzut la art. 1 lit. a) sunt prevăzute în anexa nr. 2.

Art. 3. - (1) In vederea efectuării plăţii taxei pe valoarea adăugată, persoanele impozabile nestabilite în România şi scutite, în condiţiile legii, de obligaţia înregistrării în scopuri de TVA în România vor depune „Cererea pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de plată a taxei pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii realizate ocazional".

(2) Cererea prevăzută la art. 1 lit. a) se depune de către persoanele impozabile la registratura organului fiscal teritorial în raza căruia a avut loc operaţiunea taxabilă, denumit în continuare organ fiscal competent, sau prin poştă, până cel târziu în ultima zi a lunii în care s-au efectuat livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii realizate ocazional.

(3) Decizia prevăzută la art. 1 lit. b) se completează de către organul fiscal competent, potrivit datelor înscrise în cererea pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de plată a taxei pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii realizate ocazional şi depusă de persoanele prevăzute la alin. (1), fiind aprobată de către conducătorul organului fiscal competent.

(4) Decizia privind modalitatea de plată a taxei pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii realizate ocazional se emite de către organul fiscal competent în două exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, iar celălalt exemplar se păstrează de către organul fiscal competent şi se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.

(5) Decizia se înregistrează într-un registru special al persoanelor impozabile nestabilite în România, scutite de obligaţia înregistrării în scopuri de TVA, atunci când efectuează ocazional în România operaţiuni taxabile pentru care este obligată la plata TVA.

Art. 4. - Până cel târziu în data de 10 a lunii următoare celei în care s-a depus cererea prevăzută la art. 1 lit. a), organul fiscal competent va comunica persoanei prevăzute la art. 3 alin. (1) Decizia privind modalitatea de plată a taxei pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii realizate ocazional.

Art. 5. - Persoana impozabilă nestabilită în România şi care este scutită de obligaţia înregistrării în scopuri de TVA în România va achita suma reprezentând taxa pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii realizate ocazional, potrivit reglementărilor legale în vigoare, în lei, în numerar, prin decontare bancară sau prin mandat poştal, până cel târziu în data de 25 a lunii următoare celei în care s-au efectuat operaţiunile impozabile.

Art. 6. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 7. - Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 8. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Ialomiţianu

ANEXA Nr. 1*)

CERERE

pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de plată a taxei pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii realizate ocazional

ANUL: |_|_|_|_|

LUNA:      |_|_|

DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI

DENUMIRE/NUME, PRENUME

NUMAR DE IDENTIFICARE FISCALA

 |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

ŢARA DE REZIDENŢA

ADRESA COMPLETA IN ŢARA DE REZIDENŢA

COD POŞTAL |                                         TELEFON |

FAX     

E-MAIL

OBIECTUL PRINCIPAL DE ACTIVITATE

REPREZENTARE PRIN ÎMPUTERNICIT/REPREZENTANT FISCAL

NR. ACT ÎMPUTERNICIRE

DATA

DATE DE IDENTIFICARE A ÎMPUTERNICITULUI

DENUMIRE/NUME, PRENUME

COD DE IDENTIFICARE FISCALA

 |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

JUDEŢ |            SECTOR |

| LOCALITATE |

S TRĂDA

| NR.  |    |     BLOC |    |     SC.  |    |

ET. |  |  AP. |    |  COD POŞTAL |         |

| TELEFON

FAX

| E-MAIL

Solicit a mi se elibera Decizia privind modalitatea de plată a taxei pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii realizate ocazional, în vederea efectuării plăţii sumei de...........lei.

Anexez la prezenta cerere, în copie, actele doveditoare ale tranzacţiei efectuate1).

1) Se anexează, în copie, contractul de vânzare-cumpărare, facturi, alte documente doveditoare.

Se completează de personalul organului fiscal

Organ fiscal

Număr înregistrare

 Data înregistrare |_|_|/ |_|_|/ |_|_|_|_|_|_|

Numele persoanei care a verificat

*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 2

INSTRUCŢIUNI

de completare a Cererii pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de plată a taxei pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii realizate ocazional

1. Cererea pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de plată a taxei pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii realizate ocazional (denumită în continuare cerere) se completează şi se depune de către persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România sau de către împuternicitul acestora, după caz, pentru efectuarea plăţii taxei.

2. Cererea se depune după efectuarea livrărilor de bunuri şi/sau prestărilor de servicii realizate ocazional, dar nu mai târziu de ultima zi a lunii în care s-a efectuat livrarea/prestarea taxabilă:

- la registratura organului fiscal pe a cărui rază teritorială s-a efectuat livrarea de bunuri şi/sau prestarea de servicii realizate ocazional;

- la poştă, prin scrisoare recomandată.

3. Cererea va fi însoţită de actele doveditoare ale tranzacţiei efectuate.

Cererea se completează în două exemplare:

- un exemplar se depune la unitatea fiscală;

- un exemplar rămâne la solicitant.

4. Cererea se completează astfel: a) Secţiunea 1

- anul la care se referă; se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu: 2010);

- luna aferentă operaţiunilor taxabile (de exemplu: pentru luna iunie se va înscrie 06).

b) Cartuşul Date de identificare a solicitantului conţine:

I. Denumire/nume, prenume - se înscrie, după caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile.

II. Număr de identificare fiscală - se înscrie numărul de identificare fiscală atribuit de către organul fiscal cu ocazia înregistrării fiscale.

Inscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.

III. Se completează datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al persoanei impozabile.

Reprezentare prin împuternicit - în cazul în care depunerea cererii se realizează printr-un împuternicit, se bifează căsuţa corespunzătoare şi se completează datele referitoare la numărul şi data actului de împuternicire.

c) Cartuşul Date de identificare a împuternicitului se completează doar în cazul în care depunerea cererii se realizează printr-un împuternicit şi conţine:

I. Denumire/nume, prenume - se înscrie, după caz, denumirea sau numele şi prenumele împuternicitului.

II. Cod de identificare fiscală - se înscrie codul primit la înregistrare, înscris în certificatul de înregistrare fiscală, sau codul numeric personal, în cazul în care împuternicitul este persoană fizică.

Inscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.

III. Se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al împuternicitului.

Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a Cererii pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de plată a taxei pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii realizate ocazional

Denumirea formularului: Cerere pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de plată a taxei pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii realizate ocazional

Format: A4/t1

Caracteristici de tipărire:

- pe o singură faţă;

- se poate utiliza echipament informatic pentru editare. Se difuzează: gratuit.

Se utilizează la: solicitarea Deciziei privind modalitatea de plată a taxei pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii realizate ocazional.

Se întocmeşte de: persoanele impozabile nestabilite în România care sunt scutite de obligaţia înregistrării în scopuri de TVA, atunci când efectuează în România una sau mai multe operaţiuni pentru care sunt obligate la plata TVA.

Circulă: în format hârtie, în două exemplare semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care:

- un exemplar la solicitant;

- un exemplar la organul fiscal.

Se păstrează: la dosarul fiscal al solicitantului.

ANEXA Nr. 3

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Unitatea fiscală1)...................

Str..........................nr............., localitatea.........................

Nr........./Data................

DECIZIE

privind modalitatea de plată a taxei pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii realizate ocazional

Către:

Denumirea/Numele şi prenumele ................................................................................................................................

Domiciliul fiscal: localitatea....................oraşul...................., str.....................nr.............., ţara ........................................

Număr de identificare fiscală .....................................................................................................................................

Reprezentat fiscal/Imputernicit prin .........................................................................................................................

Ca urmare a cererii dumneavoastră nr............................din data de ...................................şi în temeiul prevederilor art. 157 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, pentru livrarea de bunuri/prestarea de servicii efectuată de dumneavoastră, aveţi obligaţia să achitaţi taxa pe valoarea adăugată aferentă în contul 2010010104 „TVA plătită de persoane impozabile nestabilite în România şi care pot fi scutite de obligaţia înregistrării în scopuri de TVA, când efectuează în România una sau mai multe operaţiuni pentru care sunt obligate la plata taxei", deschis la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent, codificat cu codul de identificare fiscală al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, după caz.

Achitarea sumei ce reprezintă taxa pe valoarea adăugată datorată de către persoana impozabilă nestabilită în România şi care este scutită de obligaţia înregistrării în scopuri de TVA se efectuează potrivit reglementărilor legale în vigoare, în lei, în numerar, prin decontare bancară sau prin mandat poştal, până cel târziu în data de 25 a lunii următoare celei în care s-au efectuat operaţiunile impozabile.

In condiţiile nerespectării acestui termen se datorează, după acest termen, obligaţii fiscale accesorii conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Conducătorul unităţii fiscale,

Numele şi prenumele..........................

Semnătura şi ştampila unităţii...............

Verificat

Numele şi prenumele

.....................................................

Funcţia.........................

Data..........................

Semnătura............................

Intocmit

Numele şi prenumele

.............................................

Funcţia.........................

Data..........................

Semnătura............................

1) Se va menţiona denumirea organului fiscal emitent al prezentului act administrativ.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 120/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 120 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 120/2011
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu