Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1181 din 23 august 2007

privind modelul si continutul Raportului de inspectie fiscala

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 611 din 4 septembrie 2007



In temeiul dispoziţiilor art. 4 alin (2) pct. 2 şi ale art. 12 alin. (3) din Hotărarea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

avand în vedere prevederile art. 109 şi ale art. 228 alin (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale pct. 106.4 din Hotărarea Guvernului nr. 1.050/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin

Art. 1. - Se aprobă modelul şi conţinutul Raportului de inspecţie fiscală, prevăzut în anexa nr. 1.

Art. 2. - Instrucţiunile privind întocmirea şi obiectivele minimale ale Raportului de inspecţie fiscală sunt prezentate în anexa nr. 2.

Art. 3. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 4. - La data publicării prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 551/2004.

Art. 5. - Direcţia generală de coordonare a inspecţiei fiscale, Direcţia antifraudă fiscală, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Daniel Chitoiu

ANEXA Nr. 1

APROBAT

Conducătorul activităţii

de inspecţie fiscală,

Funcţia,

...................................

Numele şi prenumele,

...................................

Semnătura şi ştampila

...................................

RAPORT   DE   INSPECŢIE   FISCALA

încheiat la data de.............

CAPITOLUL I   Date despre inspecţia fiscală

CAPITOLUL II   Date despre contribuabil

CAPITOLULUI   Constatări fiscale

(se completează pentru fiecare obligaţie fiscală verificată)

1.  Informaţii despre obligaţia fiscală

2. Obiective minimale avute în vedere

3.  Baza de impunere

4. Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare

CAPITOLUL IV  Alte constatări

1. Organizarea şi conducerea evidenţei contabile

2. Utilizarea şi ţinerea registrelor

CAPITOLUL V   Discuţia finală cu contribuabilul

1.   Prezentarea    sintezei    punctului    de    vedere    al contribuabilului

2.   Concluzii   asupra   analizei   punctului   de   vedere   al contribuabilului

CAPITOLUL VI   Sinteza constatărilor inspecţiei fiscale

CAPITOLUL VII   Anexe

Avizat

Şef serviciu/birou,

Numele şi prenumele,

.................................

Semnătura

................................

Intocmit

Numele şi prenumele,

..................................

Funcţia şi semnătura

.................................

ANEXA Nr. 2

INSTRUCŢIUNI

privind întocmirea şi obiectivele minimale ale Raportului de inspecţie fiscală

Raportul de inspecţie fiscală se întocmeşte de echipa de inspecţie fiscală pentru consemnarea constatărilor inspecţiei fiscale, indiferent dacă se stabilesc sau nu diferenţe de obligaţii fiscale suplimentare în cadrul unei inspecţii fiscale generale ori parţiale.

CAPITOLUL I

Date despre inspecţia fiscală

Prezentarea organelor de inspecţie fiscală care efectuează verificarea şi care întocmesc raportul de inspecţie fiscală, precizandu-se, pentru fiecare, numele şi prenumele, funcţia, numărul legitimaţiei de inspecţie fiscală, unitatea fiscală din care face parte şi numărul şi data ordinului de serviciu.

De asemenea, se vor preciza:

- temeiul juridic al inspecţiei fiscale;

- numărul şi data transmiterii avizului de inspecţie fiscală. In cazul în care data începerii inspecţiei fiscale a fost amanată, se vor specifica numărul şi data acordului, precum şi noul termen aprobat;

- perioada supusă verificării. In cazul în care verificarea se va face pentru o perioadă diferită de cea din avizul de inspecţie fiscală, se va înscrie perioada verificată efectiv, cu precizarea motivului care a condus la modificarea perioadei supuse inspecţiei fiscale;

- numărul de înregistrare şi data începerii inspecţiei fiscale înscrise în Registrul unic de control;

- perioada în care s-a desfăşurat inspecţia fiscală, precum şi locul de desfăşurare. In cazul în care inspecţia fiscală a fost suspendată, se vor înscrie perioadele în care s-a efectuat inspecţia fiscală;

- obligaţiile fiscale şi perioadele care fac obiectul inspecţiei fiscale;

- modul de îndeplinire a dispoziţiilor stabilite prin ultimul act de control.

CAPITOLUL II

Date despre contribuabil

1.  Datele de identificare ale contribuabilului: denumirea, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, codul CAEN al activităţii principale desfăşurate, capitalul social subscris şi vărsat, comentarii privind majorarea/diminuarea capitalului social.

2.  Forma de proprietate, forma juridică, precum şi principalii acţionari/asociaţi şi evoluţia capitalului social.

3.  Informaţii referitoare la acţionari/asociaţi, în situaţia în care sunt constatate relaţii de participare la alt contribuabil cu care are relaţii de afaceri.

4.  Verificarea corectitudinii listei conturilor bancare cu cele comunicate de unităţile bancare organelor fiscale competente;

5.   Evoluţia cifrei de afaceri şi a rezultatului exerciţiului financiar, conform ultimelor 3 bilanţuri anuale, indiferent de perioada verificată.

6.  Verificarea evidenţei documentelor cu regim special, cu prezentarea actelor cu care au fost achiziţionate: plaja de numere pentru facturile achiziţionate, facturile utilizate, alte documente cu regim special, documente cu regim special anulate, stocul celor rămase (pentru perioada de pană la 31 decembrie 2006 ). Incepand cu 1 ianuarie 2007 se vor verifica existenţa seriei şi plajei de numere aprobate de conducerea societăţii şi data începerii utilizării acestora.

7.   Prezentarea subunităţilor contribuabilului cu precizări specifice, dacă este cazul, pentru cele care prezintă un interes fiscal deosebit: declararea punctelor de lucru, respectarea regimului autorizărilor, antrepozit fiscal, utilizator final, jocuri de noroc - licenţe etc.

8.     Persoana care asigură administrarea activităţii contribuabilului verificat.

9.  Persoana care răspunde de conducerea contabilităţii.

10.  Persoana desemnată să reprezinte contribuabilul pe durata inspecţiei fiscale.

11.  Prezentarea relaţiilor de afiliere dintre contribuabilul verificat şi alţi contribuabili care au calitatea de clienţi sau furnizori.

CAPITOLUL III

Constatări fiscale

Pentru fiecare obligaţie fiscală care a făcut obiectul inspecţiei fiscale se vor avea în vedere şi se vor cuprinde în constatări următoarele:

1.  Informaţii despre obligaţia fiscală:

- denumirea obligaţiei fiscale;

- perioada supusă inspecţiei fiscale;

- prezentarea procedurii de control utilizate. In cazul controlului prin sondaj, selectarea documentelor şi a operaţiunilor semnificative se apreciază de organul de inspecţie fiscală in funcţie de natura activităţii contribuabilului;

- facilităţile fiscale (scutiri, reduceri, ajutor de stat, subvenţii) de care a beneficiat contribuabilul în perioada supusă inspecţiei fiscale şi modul de respectare a acestora.

2. Obiective minimale avute în vedere

In acţiunea de inspecţie fiscală se vor avea în vedere următoarele obiective minimale:

- verificarea realităţii declaraţiilor fiscale şi informative în corelaţie cu datele din evidenţa contabilă, registrele societăţii sau orice alte documente justificative existente în societate ori obţinute prin controale încrucişate, precum şi cu alte declaraţii depuse în conformitate cu legile speciale;

- verificarea existenţei contractelor şi modul lor de derulare, în vederea determinării tuturor operaţiunilor impozabile realizate de contribuabil, inclusiv identificarea faptică a surselor generatoare de venit;

- verificarea înregistrării tuturor veniturilor aferente activităţii desfăşurate;

- verificarea utilizării documentelor cu regim special, pentru perioade anterioare datei de 1 ianuarie 2007. După această dată se va verifica modul de alocare şi gestionare a documentelor fiscale conform prevederilor legale;

- verificarea modului de înregistrare a cheltuielilor aferente obţinerii veniturilor, precum şi a tratamentului fiscal al acestora;

- verificarea corectitudinii sumelor utilizate cu drept de deducere din impozitele, taxele sau contribuţiile datorate.

3.  Baza de impunere

A. In cazul în care se constată aspecte care modifică baza de impunere, se vor menţiona:

- elementele identificate în activitatea contribuabilului care au influenţat baza de impunere;

- punctul de vedere al inspecţiei fiscale faţă de interpretarea contribuabilului;

- consecinţele fiscale ale abaterilor constatate, motivele de drept şi temeiul legal pentru modificarea bazei de impunere;

-   modul de calcul al bazei impozabile şi stabilirea eventualelor diferenţe, precum şi calculul impozitului, taxei sau al contribuţiei stabilite suplimentar. Pentru obligaţiile fiscale pentru care legea prevede dreptul contribuabilului de a efectua deduceri/reduceri se va verifica modul de exercitare a acestui drept şi corectitudinea calculului sumei deduse;

-  calculul obligaţiilor fiscale accesorii la diferenţele de impozite, taxe sau contribuţii stabilite de inspecţia fiscală;

-   stabilirea responsabilităţilor pentru aplicarea sau determinarea eronată a bazei impozabile şi efectuarea de propuneri pentru sancţionare conform prevederilor legale, acolo unde este cazul.

B. In cazul în care baza de impunere nu se modifică, se va menţiona acest lucru. In această situaţie se vor prezenta următoarele:

- perioadele efectiv verificate;

- documentele care au stat la baza concluziei că obligaţia fiscală este corect determinată.

4.  Soluţionarea deconturilor de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare

Pentru soluţionarea deconturilor de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare se va efectua inspecţie fiscală parţială, care va avea ca obiect doar verificarea TVA-ului.

Dacă se soluţionează mai multe deconturi, fiecare dintre ele va fi verificat separat, cu înscrierea distinctă a constatărilor aferente fiecăruia dintre acestea, astfel:

- prima perioadă verificată va cuprinde intervalul de timp de la începutul perioadei anterioare neverificate (cu condiţia încadrării în termenul legal de prescripţie) pană la data de sfarşit a perioadei aferente decontului de TVA cu sume negative în care s-a bifat opţiunea de rambursare;

-  următoarea perioadă verificată va începe de la data ultimului decont verificat pană la sfarşitul perioadei aferente următorului decont ce urmează a se verifica.

In acelaşi mod se va continua pană la soluţionarea tuturor deconturilor de TVA cu sume negative cu opţiune de rambursare, depuse şi neverificate.

Soluţionarea fiecărui decont de TVA cu sume negative cu opţiunea de rambursare se va finaliza astfel:

- în cazul în care nu se constată sume suplimentare în baza raportului de inspecţie fiscală, se va emite decizia de nemodificare a bazei de impunere, care, împreună cu un exemplar al raportului de inspecţie fiscală, se va transmite după avizare şi aprobare compartimentului de specialitate pentru emiterea deciziei de rambursare;

- în cazul în care se constată sume suplimentare în baza raportului de inspecţie fiscală, se va emite decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală, care în acest caz are şi rol de decizie de rambursare.

CAPITOLUL IV

Alte constatări

1. Organizarea şi conducerea evidenţei contabile

In acest capitol se vor prezenta constatările inspecţiei fiscale referitoare la organizarea compartimentului de contabilitate (acolo unde este cazul), urmărindu-se în principal respectarea prevederilor Legii contabilităţii. In acest sens, se va avea în vedere modul de evidenţiere a operaţiunilor de capital, a imobilizărilor, a operaţiunilor de trezorerie, contabilizarea stocurilor şi a producţiei în curs de execuţie, precum şi contabilitatea angajamentelor şi a altor drepturi patrimoniale, efectuarea şi valorificarea inventarierii patrimoniului.

Pentru contribuabilii care aplică Reglementările contabile armonizate cu directivele europene şi cu standardele internaţionale de contabilitate se va avea în vedere modul de retratare a conturilor contabile.

2.  Utilizarea şi ţinerea registrelor

Se vor consemna constatările referitoare la modul de utilizare a registrelor contabile şi întocmirea jurnalelor obligatorii.

Se va menţiona dacă s-a efectuat inventarierea patrimoniului conform prevederilor legale şi modul de valorificare a acestuia.

CAPITOLUL V

Discuţia finală cu contribuabilul

1. Prezentarea sintezei punctului de vedere al contribuabilului

In acest capitol se vor consemna, în mod obligatoriu, numărul şi data documentului prin care contribuabilul este înştiinţat despre data, ora şi locul de desfăşurare a discuţiei finale.

In caz de refuz al contribuabilului de a se prezenta la discuţia finală, acest fapt va fi menţionat expres în raport.

De asemenea, se va prezenta o sinteză a punctului de vedere al contribuabilului pentru fiecare diferenţă de impozit, taxă, contribuţie, care va fi anexată la Raportul de inspecţie fiscală.

2. Concluzii asupra analizei punctului de vedere al contribuabilului

In acest capitol se va prezenta rezultatul analizei efectuate de echipa de inspecţie fiscală faţă de punctul de vedere al contribuabilului. Argumentele organelor de inspecţie fiscală vor fi prezentate pentru fiecare impozit, taxă sau contribuţie pentru care contribuabilul a prezentat punctul său de vedere.

CAPITOLUL VI

Sinteza constatărilor inspecţiei fiscale

Pentru fiecare impozit, taxă sau contribuţie la care s-au calculat diferenţe sau accesorii în sarcina contribuabilului se vor prezenta următoarele informaţii:

Nr. crt.

Denumire impozit, taxă,

contribuţie*)/Obligaţii fiscale

accesorii

Perioada verificată/ Perioada pentru care s-au calculat obligaţiile fiscale accesorii

Baza impozabilă

stabilită

suplimentar**)

- lei -

Impozit, taxă, contribuţie

stabilită suplimentar de plată/ Obligaţii fiscale accesorii***)

- lei -

De la data

Pană la data

0

1

2

3

4

5

1.

Obligaţie fiscală

zz. ll. aa

zz. ll. aa

2.

Majorări de întarziere

zz. ll. aa

zz. ll. aa

*) Se va completa pentru fiecare obligaţie fiscală suplimentară stabilită de organele de inspecţie fiscală.

**) Se va completa cu suma totală a bazei impozabile stabilită suplimentar de inspecţia fiscală şi calculată în anexele la Raportul de inspecţie fiscală, pentru fiecare categorie de impozit, taxă sau contribuţie.

***) Se va completa cu valoarea totală a impozitului, taxei, contribuţiei sau a obligaţiilor fiscale accesorii calculate suplimentar de inspecţia fiscală în anexele la Raportul de inspecţie fiscală.

Raportul de inspecţie fiscală va fi semnat de organele de inspecţie fiscală, avizat de şeful serviciului/biroului şi aprobat de conducătorul activităţii de inspecţie fiscală.

Raportul de inspecţie fiscală stă la baza întocmirii următoarelor acte administrativ fiscale:

- decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală;

- decizia de nemodificare a bazei impozabile;

-  dispoziţia privind măsurile stabilite de organele de inspecţie fiscală.

Raportul va fi întocmit în 3 (trei) exemplare, dintre care unul pentru contribuabil, unul pentru organele de inspecţie fiscală şi unul pentru organul fiscal de administrare competent, unde contribuabilul este luat în evidenţă ca plătitor de impozite şi taxe.

Raportul de inspecţie fiscală se anexează la actul administrativ fiscal emis, după caz, respectiv la decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală, la decizia de nemodificare a bazei de impunere sau la dispoziţia privind măsurile stabilite de organele de inspecţie fiscală.

CAPITOLUL VII

Anexe

Pentru fiecare impozit, taxă sau contribuţie verificată, la Raportul de inspecţie fiscală se vor anexa situaţii, tabele, copii de pe documente, note explicative, necesare susţinerii constatărilor, fiind parte integrantă din Raportul de inspecţie fiscală.

Tabelele sau situaţiile se întocmesc ori de cate ori este necesară sintetizarea unui număr mai mare de documente sau operaţiuni şi în toate cazurile în care se prezintă şi se susţin constatările din Raportul de inspecţie fiscală.

Tabelele şi situaţiile anexate la Raportul de inspecţie fiscală vor fi semnate de organele de inspecţie fiscală şi, pentru luare la cunoştinţă, de către reprezentantul societăţii.

Tot în acest capitol se va prezenta declaraţia dată pe propria răspundere de reprezentantul legal al contribuabilului, prin care declară că a pus la dispoziţie toate documentele şi informaţiile solicitate.

De asemenea, la Raportul de inspecţie fiscală se va anexa orice document întocmit pentru înştiinţarea, solicitarea de documente, note explicative sau procese-verbale pentru consemnarea unor constatări în timpul inspecţiei fiscale.



COMENTARII la Ordinul 1181/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1181 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 530 2001
     salut, ai nevoie de un împrumut pentru a achita facturile sau rezolva orice fel de problemă financiară, vă rugăm să contactați-mă acum prin e-mail: johnlutherloanfirm1@outlook.com i oferim toate tipurile de împrumut. mulțumiri
ANONIM a comentat Legea 143 2014
    Da ,s-a amanat pana in 1 ianuarie 2017,legea 143, asa a hotarat guvernul prin oug.nr 83din 12.12 2014,articolul 43,capitolul 3 !!!Cati mai triesc pana atunci sau asa s-a dat ca sa nu beneficieze oamenii !!!!!RUSINE GUVERNANTILOR !!!!!!
ANONIM a comentat Decretul 641 2014
    Halal guvernanti !!!!!Dati legi si le aplicati la ,,sfantul asteapta !,,Vezi legea 143 din octombrie 2014 care au prorogat-o pana la 1 ianuarie 2017 !!Cati mai traiesc pana atunci ?????RUSINE !!!!!
ANONIM a comentat Ordin 4 2007
    care este distanta minima(explicit in m )de amplasare a unei cladiri locuite fata de un stalp cu lea de 20k pe care se afla amplasat un pta cu ulei
ANONIM a comentat Hotărârea 387 2005
    In legatura cu uniformizaeea-unificarea -practicii judiciare in cadrul aceleeasi curti de Apel cum (se) (si cine) formuleaza cerere pentru unificarea solutiilor,adica in cauza fiind hotarari diferite-exact inverse la 180 de grade prima Da a doua Ba-Existand pentru DA si precedent Juridiv-TB Sect.a IX-a CAF dos.26521/3/2007 SC 867/31.10.2007-ramasa definitiva prin respingerea recursului si a cailor extrordinare de atacui? Decizia 5/2009 a ICCJ nu este clara!! Eu m-am adresaICCJ Dosar 8851/2/2012 si ICCCJ mi-a respins actiunea a inabmisibila in loc sa o retrimita aceleeasi curti de apel.Email tuguicostin@yahoo.com
ANONIM a comentat Legea 50 1997
    Hello, I am Mr. Fred Collins loans Service Lender, we are a legit, registered and guaranteed loan company and we give out loans to individuals, companies, government establishments, churches and business organizations and people of all sorts. Are you in need of a loan for any purpose? Are you in a financial problem? Do you need financial solution? Fred Collins loans Service is the solution to all your financial problems, our loans are easy, cheap, and quick. Contact us today for that loan that you desire, we can arrange any loan to suit your budget at only 3% interest rate. If interested, contact us immediately via email,(fredcollinsloanoffer@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 165 2013
    Da,asa este..ai dreptate!A facut tot ce a putut sa nu ne depagubesca.In Romania dreptul la proprietate nu exista.Acest premier este o rusine!A facut in asa fel, incat nici drepturile litigioase sa nu le mai pot valorifica.Asta pentru ca, dupa ce a dat minunata lege 165/2013 prin care, cei care cumparau aceste drepturi sa fie impozitati cu 85%, nimeni nu mai doreste sa achizitioneze drepturi litigioase.Mai nou, se tranzactioneaza minunatele puncte ( puncte Ponta ), dar sincer sa fiu,nici macar nu am primit puncte.Deci,am de asteptat....................Toti politicienii,in frunte cu marele Ponta sunt niste nesimtiti,hoti,ticalosi!
ANONIM a comentat Legea 165 2013
    Dragi romani, Sa va luati gandul definitiv de la retrocedari, despagubiri! Ponta " procurorasul plagiator " ne-a aranjat pe toti.
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Ești în nevoie de un împrumut? Vrei să fi stabil financiar? Ai nevoie de bani pentru a extinde afacerea dvs.? Va oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și co-operează organisme, oferim împrumuturi firma, credit auto, împrumut de afaceri, împrumuturi onsolidation datorii și împrumuturi personale la rate ale dobânzii de 2% și cu o durată confortabil, care este negociabil. Această ofertă este deschis tuturor care va fi capabil să ramburseze înapoi în cauza time.Email-ne acum pentru soluția de împrumut E-mail: mauricefinance@hotmail.com
ANONIM a comentat Legea 165 2013
    Statul roman, cel mai mare hot!!! De 25 de ani ni se arunca cu praf in ochi! Legea spune, ca nimeni nu are dreptul de asi face singur dreptate. Dar, cine ne face dreptate si cand??? Statul pretinde ca nu are bani pentru despagubiri? Pai milioanele de euro pe care le incaseaza pentru fiecare proprietate R.A.P.P.S. unde se duc??? Pana cand nu ne vom strange cu TOTII, CU TOTII SI, IAR CU TOTII sa iesim in strada, sau sa mergem la CEDO, nimic nu se va intampla!!! Oare cat si pana cand o sa mai dormim??? RUSINE PONTA ( FOST MAGISTRAT si PROFESOR DREPT PENAL )!
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1181/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu