ORDIN Nr. 112
din 19 octombrie 2009
pentru constituirea în
cadrul Ministerului Apararii Nationale a Comisiei de coordonare a programelor
de construire a locuintelor proprietate personala pentru cadre militare,
soldati si gradati voluntari, precum si pentru personalul civil din armata
ACT EMIS DE: MINISTERUL
APARARII NATIONALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 715 din 23 octombrie 2009
In vederea coordonării şi punerii în aplicare a
programelor de construire a locuinţelor proprietate personală pentru cadre
militare, soldaţi şi gradaţi voluntari, precum şi pentru personalul civil din
armată, avute în vedere de dispoziţiile art. 42 din Legea nr. 346/2006 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările
ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) şi ale art.
44 din Legea nr. 346/2006, cu modificările ulterioare,
ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.
Art. 1. - (1) Se aprobă constituirea în cadrul
Ministerului Apărării Naţionale a Comisiei de coordonare a programelor de construire
a locuinţelor proprietate personală pentru cadre militare, soldaţi şi gradaţi
voluntari, precum şi pentru personalul civil din armată.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare a
Comisiei de coordonare a programelor de construire a locuinţelor proprietate
personală pentru cadre militare, soldaţi şi gradaţi voluntari, precum şi pentru
personalul civil din armată este prevăzut în anexa care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului apărării nr. M. 38/2007*) pentru
constituirea în cadrul Ministerului Apărării Naţionale a Comisiei de coordonare
a programelor de construire a locuinţelor proprietate personală pentru cadre
militare, soldaţi şi gradaţi voluntari, precum şi pentru personalul civil din
armată, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul apărării naţionale,
Mihai Stănisoară
*) Ordinul nr. M. 38/2007 nu a fost publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări
din sectorul de apărare a tării si securitate naţională.
ANEXA
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de
coordonare a programelor de construire a locuinţelor proprietate personală
pentru cadre militare, soldaţi şi gradaţi voluntari, precum şi pentru
personalul civil din armată
Art. 1. - Comisia de coordonare a programelor de
construire a locuinţelor proprietate personală pentru cadre militare, soldaţi şi
gradaţi voluntari, precum şi pentru personalul civil din armată, denumită în
continuare Comisia, îşi desfăşoară activitatea în subordinea nemijlocită
a ministrului apărării naţionale.
Art. 2. - (1) Comisia are următoarea componenţă:
- preşedinte: locţiitorul şefului
Departamentului pentru relaţia cu Parlamentul şi informare publică;
- membri:
- locţiitorul şefului Departamentului pentru politica
de apărare şi planificare;
- locţiitorul şefului Departamentului pentru armamente;
- locţiitorul şefului Statului Major General;
- locţiitorul directorului general al Direcţiei
generale de informaţii a apărării;
- şeful Direcţiei financiar-contabile;
- şeful Direcţiei pentru relaţia cu Parlamentul şi
asistenţă juridică;
- şeful Direcţiei calitatea vieţii personalului;
- şeful Direcţiei domenii şi infrastructuri;
- şeful Direcţiei audit intern;
- şeful Corpului de control şi inspecţie;
- secretar: un consilier al secretarului de stat
pentru relaţia cu Parlamentul, informare publică şi creşterea calităţii vieţii
personalului.
(2) Secretariatul tehnic al Comisiei este asigurat de
Direcţia domenii şi infrastructuri.
(3) Secretariatul tehnic al Comisiei are caracter
nepermanent şi funcţionează la dispoziţia preşedintelui Comisiei, care îi
aprobă compunerea şi programul de lucru.
(4) Secretariatul tehnic al Comisiei se află în
coordonarea nemijlocită a locţiitorului şefului Direcţiei domenii şi
infrastructuri şi îşi desfăşoară activitatea la sediul Direcţiei domenii şi
infrastructuri, între şedinţele Comisiei în cadrul programului normal de lucru
al structurii.
(5) Atribuţiile secretariatului tehnic sunt
următoarele:
a) identifică şi propune Comisiei, spre avizare,
imobile disponibile din patrimoniul sau din administrarea Ministerului Apărării
Naţionale, pe care se pot realiza locuinţe proprietate personală pentru
personalul propriu sau care se pot transforma în spaţii locative;
b) întocmeşte o bază de date privind potenţialii
investitori în domeniul imobiliar;
c) elaborează specificaţiile tehnice şi cerinţele
pentru elaborarea unor studii de fezabilitate şi le supune Comisiei pentru
avizare;
d) elaborează caiete de sarcini, în baza cerinţelor
aprobate de ministrul apărării naţionale, în domeniul construcţiilor de
locuinţe;
e) întocmeşte şi propune Comisiei proiecte de hotărâri
ale Guvernului şi acte normative specifice, în vederea promovării programelor
de realizare a locuinţelor;
f) întocmeşte documente specifice domeniului
tehnico-ingineresc, la solicitarea preşedintelui Comisiei;
g) reprezentantul secretariatului tehnic, participant
la şedinţă, reprezintă şi susţine documentele întocmite.
Art. 3. - Principalele atribuţii ale Comisiei sunt
următoarele:
a) identifică şi propune ministrului apărării naţionale,
spre aprobare, terenuri disponibile din administrarea Ministerului Apărării
Naţionale, pe care se pot amplasa, în condiţiile legii, locuinţe proprietate
personală pentru personalul propriu. In acest scop, structurile din cadrul
Ministerului Apărării Naţionale cu atribuţii pe linia evidenţei patrimoniului
imobiliar sunt obligate să furnizeze Comisiei toate informaţiile specifice
solicitate de aceasta, prin secretarul său;
b) identifică nevoile de locuinţe pe garnizoane, în
baza cererilor/situaţiilor transmise de comandanţii de garnizoane, respectiv
şeful Direcţiei domenii şi infrastructuri, pentru Garnizoana Bucureşti;
c) conform prevederilor legale, identifică sursele de
finanţare, precum şi modul de utilizare a fondurilor respective, posibili
finanţatori, creditori, proiectanţi şi executanţi pentru locuinţele destinate
cumpărării de către personalul propriu;
d) avizează tipul de construcţii, amplasarea,
tehnologia de execuţie etc. care, ulterior, vor fi incluse în studiile de
fezabilitate ce se vor elabora;
e) elaborează proiectele de documente necesare în
procesul de realizare a locuinţelor proprietate personală pentru cadre
militare, soldaţi şi gradaţi voluntari, precum şi pentru personalul civil din
armată şi le supune aprobării celor în drept;
f) elaborează proiecte de acte normative specifice
domeniului de activitate;
g) înfiinţează, după caz, grupuri proprii de lucru
tehnice şi/sau financiare ce vor fi subordonate preşedintelui Comisiei.
Grupurile proprii de lucru vor fi alcătuite din personalul care încadrează
structurile Ministerului Apărării Naţionale;
h) elaborează şi propune spre aprobare ministrului
apărării naţionale criteriile de admitere pe listele cu cereri de cumpărări de
locuinţe proprietate personală, pe care le actualizează periodic;
i) urmăreşte stadiul îndeplinirii programelor de
construire a locuinţelor proprietate personală pentru cadre militare, soldaţi
şi gradaţi voluntari, precum şi pentru personalul civil din armată şi dispune
măsurile care se impun sau face propuneri ministrului apărării naţionale;
j) organizează întâlniri şi informează personalul aflat
pe listele de cereri de cumpărări de locuinţe proprietate personală despre
hotărârile luate în vederea îndeplinirii programelor de construire a
locuinţelor proprietate personală, la care s-au înscris.
Art. 4. - (1) Lucrările Comisiei se materializează prin
programe, rapoarte, studii, analize şi/sau precizări.
(2) Proiectele documentelor prevăzute la alin. (1) sunt
elaborate de secretariatul tehnic al Comisiei şi se înaintează secretarului
Comisiei în vederea transmiterii acestora membrilor Comisiei.
Art. 5. - (1) Comisia îşi poate desfăşura lucrările în
prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor acesteia.
(2) Sediul de lucru al Comisiei se află în spaţiile de
lucru ale Departamentului pentru relaţia cu Parlamentul şi informare publică.
Art. 6. - Documentele prevăzute la art. 4 alin. (1) se
consideră aprobate dacă sunt semnate de cel puţin două treimi din numărul
membrilor Comisiei.
Art. 7. - In absenţa preşedintelui Comisiei,
atribuţiile acestuia vor fi preluate de către locţiitorul şefului
Departamentului pentru politica de apărare şi planificare.
Art. 8. - (1) Comisia îşi desfăşoară activitatea în
plen trimestrial sau ori de câte ori situaţia o impune.
(2) Convocarea membrilor Comisiei se face de către
secretarul acesteia cu cel puţin 5 zile înainte de data programată de
desfăşurare a şedinţei. Cu această ocazie se trimit ordinea de zi şi proiectele
care urmează a fi analizate.