ORDIN
Nr. 1111 din 2 septembrie 2002
pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a Legii nr. 521/2002 privind
regimul de supraveghere si autorizare a productiei, importului si circulatiei
unor produse supuse accizelor
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 683 din 16 septembrie 2002
Ministrul finantelor publice,
in baza art. 56 din Legea nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere si
autorizare a productiei, importului si circulatiei unor produse supuse
accizelor,
in temeiul art. 14 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 18/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile
ulterioare,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Instructiunile de aplicare a Legii nr. 521/2002 privind regimul
de supraveghere si autorizare a productiei, importului si circulatiei unor
produse supuse accizelor, prevazute in anexa care face parte integranta din
prezentul ordin.
Art. 2
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
INSTRUCTIUNI
de aplicare a Legii nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere si autorizare
a productiei, importului si circulatiei unor produse supuse accizelor
TITLUL I
Regimul de supraveghere a productiei, importului si circulatiei unor
produse supuse accizelor
CAP. 1
Alcool si distilate
SECTIUNEA 1
Sistemul de supraveghere a productiei de alcool si de distilate
Lege:
Art. 2
(1) Pentru inregistrarea anuala a tuturor producatorilor de alcool si de
distilate, precum si a capacitatilor de productie detinute de acestia agentii
economici producatori de alcool si de distilate vor intocmi si vor depune in
perioada 1 decembrie - 31 decembrie a fiecarui an, la directiile generale ale
finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a caror
raza teritoriala isi desfasoara activitatea, declaratia privind capacitatile de
productie ale instalatiilor detinute, precum si nivelul productiei de alcool si
de distilate, ce se estimeaza a se realiza in anul imediat urmator.
Instructiuni:
1. - Declaratiile ce urmeaza sa fie depuse vor fi verificate si vizate de
supraveghetorii fiscali desemnati potrivit legii, pentru conformitate cu
realitatea datelor inscrise in acestea.
Anual directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, vor centraliza declaratiile privind capacitatile de
productie ale instalatiilor detinute de agentii economici producatori de alcool
si distilate, precum si nivelul productiei de alcool si de distilate ce se estimeaza
a se realiza in decursul unui an, conform modelului prezentat in anexa nr. 1.
Aceste situatii centralizatoare vor fi transmise Ministerului Finantelor
Publice - Directia generala a tehnologiei informatiei, pana la data de 15
februarie a fiecarui an.
Lege:
Art. 2
(3) Modificarea efectiva a capacitatilor de productie initial declarate si,
respectiv, realizarea efectiva de noi capacitati de productie de alcool si de
distilate se comunica de catre agentul economic producator, in termen de 30 de
zile de la producerea acestora, directiilor generale ale finantelor publice
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti. Aceasta perioada reprezinta si
perioada maxima admisa de productie in regim de probe tehnologice.
Instructiuni:
2. - Semestrial, pana la finele primei luni a semestrului urmator,
directiile generale ale finantelor publice judetene si, respectiv, a
municipiului Bucuresti vor proceda la actualizarea situatiilor centralizatoare
comunicate Ministerului Finantelor Publice, in raport cu modificarile
intervenite in cursul semestrului.
Lege:
Art. 3
(2) Pentru fiecare agent economic producator de alcool si de distilate,
inclusiv pentru filialele acestora, vor fi desemnati reprezentanti permanenti
ai directiilor generale ale finantelor publice judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, denumiti in continuare supraveghetori fiscali. Prezenta
supraveghetorilor fiscali va fi asigurata pe tot parcursul desfasurarii
procesului de productie, respectiv pe cele 3 schimburi si in zilele de
sarbatori legale.
Instructiuni:
3. - (1) Pentru fiecare agent economic producator de alcool si de
distilate, inclusiv pentru filialele acestora, supraveghetorii fiscali vor fi
desemnati de catre directiile generale ale finantelor publice judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, in raza carora isi desfasoara activitatea
agentul economic in cauza.
(2) In situatia in care agentii economici producatori de alcool si
distilate estimeaza ca pe parcursul unui an vor realiza o productie mai mica
decat capacitatea de productie instalata, acestia sunt obligati ca in termen de
minimum 30 de zile inainte de inceperea trimestrului urmator sa depuna la
directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, in raza carora isi desfasoara activitatea, programul de lucru
aferent trimestrului ce urmeaza, in care vor preciza perioada in care se va
desfasura efectiv productia, prezenta supraveghetorilor fiscali asigurandu-se
numai in aceasta perioada. Pe durata inactivitatii instalatiile de producere a
alcoolului si a distilatelor vor fi sigilate. Orice intentie de modificare a
programului de lucru declarat va fi comunicata directiilor generale ale
finantelor publice judetene.
(3) In procesul de sigilare a instalatiilor de producere a alcoolului si a
distilatelor se vor utiliza sigilii de unica folosinta, de tipul "capse de
sigilat cu sarma", marcate cu inscriptia "MFP" si stema Romaniei
pe fata, iar pe verso cu numarul unic de identificare. Sigiliile vor fi aplicate
atat la elementele tuturor instalatiilor de producere alcool si distilatelor
aflate in functiune si conservare, cat si la rezervoarele si recipientele in
care se depoziteaza alcoolul si distilatele. Acest tip de sigilii se va utiliza
in toate situatiile de sigilare prevazute de lege, cu exceptia cazurilor in
care sigilarea se efectueaza de catre organele vamale.
(4) Dupa fiecare operatiune de desigilare sigiliile dezafectate se vor
atasa procesului-verbal de sigilare-desigilare, constituind proba martor,
inregistrarea, pastrarea si arhivarea acestora efectuandu-se cu respectarea
normelor legale in vigoare.
Lege:
Art. 7
(2) In cazul in care pentru producerea alcoolului si a distilatelor se
achizitioneaza materii prime de la persoane fizice, borderourile de achizitie
si documentele de receptie se intocmesc in doua exemplare si vor purta in mod
obligatoriu viza supraveghetorului fiscal.
Instructiuni:
4. - Modelul borderourilor de achizitie si al documentelor de receptie este
cel prevazut in normele metodologice de intocmire si utilizare a formularelor
tipizate, comune pe economie, care nu au regim special, privind activitatea
comerciala si contabila.
Lege:
Art. 9
(6) Daca timpul de remediere a contoarelor depaseste 24 de ore, se suspenda
activitatea de productie a alcoolului si a distilatelor. Instalatiile
respective vor fi sigilate.
Instructiuni:
5. - (1) In cazul in care agentul economic aflat in aceasta situatie detine
plamezi ce trebuie prelucrate, se pot continua distilarea si rafinarea
acestora. Supraveghetorul fiscal este obligat sa constate si sa consemneze
intr-un proces-verbal cantitatea de plamezi existenta, precum si sa urmareasca
personal procesul de distilare si rafinare, utilizand pentru masurare mijloace
de determinare a volumului de alcool si de distilate, precum si a concentratiei
alcoolice a acestora, altele decat contoarele.
(2) In situatia in care dupa finalizarea procesului de distilare si
rafinare a cantitatii de plamezi, consemnata in procesul-verbal, contoarele
defecte nu au fost remediate, supraveghetorul fiscal va intocmi procesul-verbal
de suspendare a activitatii.
SECTIUNEA a 2-a
Sistemul de supraveghere a circulatiei alcoolului si a distilatelor in vrac
Lege:
Art. 10
(6) La sosirea efectiva a alcoolului si a distilatelor la destinatie
agentul economic beneficiar este obligat sa solicite directiei generale a
finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a carei
raza teritoriala isi desfasoara activitatea, desemnarea unui supraveghetor
fiscal care, in maximum 24 de ore, va efectua verificarea documentelor de
transport si a datelor inscrise in documentul de supraveghere fiscala, dupa
care va proceda la desigilarea cisternelor sau a recipientelor.
Instructiuni:
6. - In acest caz supraveghetorul fiscal reprezinta persoana desemnata de
conducerea organului fiscal teritorial sa efectueze verificarea documentelor de
transport si a datelor inscrise in documentul de supraveghere fiscala si sa
desigileze cisternele sau recipientele.
CAP. 2
Sistemul de supraveghere pentru tuica, rachiuri naturale si vinuri
Lege:
Art. 15
(1) Fabricarea tuicii si a rachiurilor naturale se poate efectua numai
prin:
a) distilerii legal autorizate;
b) cazane industriale legal autorizate;
c) cazane individuale cu o capacitate minima de 100 litri, apartinand
detinatorilor legali autorizati.
Instructiuni:
7. - (1) Distileriile reprezinta instalatiile de fabricatie a tuicii si
rachiurilor naturale, care sunt formate din mai multe cazane sau din mai multe
coloane de distilare, cu o capacitate de productie mai mare de 400 litri.
(2) Cazanele industriale si cazanele individuale sunt instalatii compuse
dintr-un cazan si un racitor in care sunt supuse distilarii fructele si
derivatele din fructe, constand in borhoturi, tescovina, drojdie de vin si
altele similare. Materiile prime pot proveni din productia proprie sau prin
achizitionare de la alti producatori.
(3) Cultivatorii de pomi si vii, care efectueaza operatiuni de distilare a
productiei proprii de fructe, marcuri, borhoturi, drojdie si tescovina, la
cazanele proprii, si ale caror produse rezultate sunt destinate
comercializarii, se vor inregistra ca persoane fizice autorizate sa
comercializeze aceste produse.
Lege:
Art. 15
(2) Comercializarea in vrac a tuicii si a rachiurilor naturale de catre
agentii economici este interzisa, cu exceptia cazurilor in care producatorii
livreaza direct aceste produse catre alti agenti economici legal autorizati sa
imbutelieze produsele respective sau sa le comercializeze in sistem de
alimentatie publica ori direct catre magazine specializate pentru produse
alimentare, cu respectarea legislatiei in vigoare.
Instructiuni:
8. - Circulatia in vrac a tuicii si a rachiurilor naturale este permisa si
in cazul in care aceste produse:
- se livreaza agentilor economici legal autorizati, pentru imbuteliere sau
comercializare, potrivit legii, sub aceeasi denumire;
- se obtin de catre producatorii individuali in sistem de prestari de
servicii.
Lege:
Art. 16
(1) Pentru inregistrarea anuala a tuturor producatorilor de tuica si
rachiuri naturale, precum si a capacitatilor de productie ale acestora, agentii
economici - persoane juridice, asociatii familiale si persoane fizice
autorizate - care produc tuica si rachiuri naturale vor intocmi si vor depune
in perioada 1 decembrie - 31 decembrie a fiecarui an, la organele fiscale
teritoriale in a caror raza isi desfasoara activitatea, declaratia privind
capacitatile de productie ale instalatiilor detinute, tipul instalatiilor,
precum si nivelul productiei de tuica si rachiuri naturale estimat a se realiza
in anul imediat urmator.
Instructiuni:
9. - Anual directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, vor centraliza declaratiile privind capacitatile de
productie ale instalatiilor detinute de producatorii de tuica si rachiuri
naturale - agenti economici: persoane juridice, asociatii familiale si persoane
fizice autorizate -, precum si nivelul productiei de tuica si rachiuri naturale
estimat a se realiza anual, conform modelului prezentat in anexa nr. 2. Aceste
situatii centralizatoare se vor transmite Ministerului Finantelor Publice -
Directia generala a tehnologiei informatiei, pana la data de 15 februarie a
fiecarui an.
Lege:
Art. 17
(1) In vederea inregistrarii corecte a productiei de tuica si de rachiuri
naturale fiecare agent economic detinator de distilerii si cazane industriale
este obligat sa se doteze cu mijloace de masurare volumetrica, denumite in
continuare contoare, avizate de Biroul Roman de Metrologie Legala, precum si cu
mijloace legale de masurare a concentratiei alcoolice a materiei prime si a
produselor rezultate din prelucrarea acestora.
(2) Cazanele individuale ale producatorilor de tuica si rachiuri naturale
vor fi litrate si vor fi dotate cu vase litrate de organele abilitate de Biroul
Roman de Metrologie Legala, precum si cu mijloace de masurare legala a
concentratiei alcoolice a produselor obtinute.
Instructiuni:
10. - Termenul limita privind obligativitatea dotarii cu mijloace de
masurare a productiei si concentratiei alcoolice este data de 31 decembrie
2002.
Lege:
Art. 18
(2) Dupa primirea materiei prime in vederea distilarii detinatorii de
astfel de instalatii vor solicita, in scris, organului fiscal teritorial
desigilarea acestora. Data si ora desigilarii, precum si cantitatile si
tipurile de materie prima ce urmeaza a se prelucra se vor consemna intr-un
registru de fabricatie, care va fi numerotat, vizat de organul fiscal si
pastrat la producator. In acelasi timp organul fiscal va consemna aceleasi date
intr-un proces-verbal.
Instructiuni:
11. - (1) Pe toata perioada de functionare detinatorii de cazane sau de
alte instalatii de fabricatie au obligatia inscrierii zilnice in registrul
deschis potrivit legii a datelor prevazute in anexa nr. 4.
(2) Pentru completarea registrului detinatorii de cazane sau de alte
instalatii de fabricatie vor deschide un registru complementar in care se vor
inscrie materiile prime receptionate si introduse in depozit, precum si
cantitatile scoase din depozit in vederea prelucrarii in tuica si rachiuri
naturale.
Lege:
Art. 19
Comercializarea in vrac a vinului de catre agentii economici este
interzisa, cu exceptia cazurilor in care acestia livreaza direct acest produs
catre alti agenti economici legal autorizati sa prelucreze, sa imbutelieze sau
sa comercializeze vinul in sistem de alimentatie publica ori direct catre
magazine specializate pentru produse alimentare, cu respectarea legislatiei in
vigoare.
Instructiuni:
12. - Nu intra sub incidenta prevederilor art. 19 din lege cantitatile de
vin acordate angajatilor agentului economic producator in limitele prevazute in
contractele colective de munca.
CAP. 3
Sistemul de supraveghere a productiei si a circulatiei bauturilor alcoolice
distilate
Lege:
Art. 21
(1) Pentru inregistrarea anuala a tuturor producatorilor de bauturi
alcoolice distilate, precum si a capacitatilor de productie ale acestora,
agentii economici producatori de bauturi alcoolice distilate vor intocmi si vor
depune in perioada 1 decembrie - 31 decembrie a fiecarui an, la directiile
generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
in a caror raza teritoriala isi desfasoara activitatea, declaratia privind
capacitatile de productie ale instalatiilor detinute, precum si nivelul productiei
de bauturi alcoolice distilate ce se estimeaza a se realiza in anul imediat
urmator.
Instructiuni:
13. - Anual directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv
a municipiului Bucuresti, vor centraliza declaratiile privind capacitatile de
productie ale instalatiilor detinute de agentii economici producatori de
bauturi alcoolice distilate, precum si nivelul productiei de bauturi alcoolice
distilate ce se estimeaza a se realiza in decursul unui an, conform modelului
prezentat in anexa nr. 3. Aceste situatii centralizatoare vor fi transmise
Ministerului Finantelor Publice - Directia generala a tehnologiei informatiei,
pana la data de 15 februarie a fiecarui an.
Lege:
Art. 21
(3) Modificarea efectiva a capacitatilor de productie initial declarate si,
respectiv, realizarea efectiva de noi capacitati de productie de bauturi
alcoolice distilate se comunica de catre agentul economic producator, in termen
de 30 de zile de la producerea acestora, directiilor generale ale finantelor
publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti. Aceasta perioada
reprezinta si perioada maxima admisa de productie in regim de probe
tehnologice.
Instructiuni:
14. - Semestrial, pana la finele primei luni a semestrului urmator,
directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, vor proceda la actualizarea situatiilor centralizatoare comunicate
Ministerului Finantelor Publice, in raport cu modificarile intervenite in
cursul semestrului.
TITLUL II
Regimul de autorizare a agentilor economici care produc, importa si/sau
comercializeaza produse supuse accizelor
Lege:
Art. 30
(1) Intra sub incidenta regimului de autorizare agentii economici care
produc si importa, pentru prelucrare si/sau comercializare, urmatoarele grupe
de produse:
a) alcool etilic rafinat, distilate si bauturi, asa cum sunt definite in
legislatia care reglementeaza regimul accizelor;
b) produse din tutun;
c) cafea, cafea cu inlocuitori, cafea solubila, inclusiv amestecuri cu
cafea solubila.
(2) Intra, de asemenea, sub incidenta regimului de autorizare agentii
economici care comercializeaza, in sistem angro sau de alimentatie publica,
produse supuse autorizarii.
Instructiuni:
15. - (1) Autorizarea reprezinta dreptul agentilor economici de a produce
si de a importa, de a prelucra si/sau de a comercializa ori, dupa caz, numai
dreptul de a comercializa anumite produse supuse accizelor.
(2) Intra, de asemenea, sub incidenta regimului de autorizare:
- agentii economici, inclusiv asociatiile familiale si persoanele fizice
autorizate, care desfasoara activitati de comercializare a tuicii si a
rachiurilor naturale provenite din uium. Din punct de vedere al autorizarii
aceasta activitate este asimilata productiei;
- activitatea de comercializare in sistem de alimentatie publica a
produselor supuse autorizarii de catre institutiile publice si organizatiile
nonprofit, prin unitati proprii ale acestora, cu exceptia celor care utilizeaza
credite bugetare conform prevederilor legale in materie.
(3) Agentul economic care achizitioneaza in vrac produse supuse autorizarii
- altele decat alcoolul si bauturile alcoolice -, pe care le ambaleaza apoi in
ambalaje mici (fara ca produsele sa sufere vreo modificare sau transformare),
in scopul comercializarii acestora in sistem angro, va fi autorizat cu plata
taxei corespunzatoare formei de comercializare.
Lege:
Art. 32
Agentii economici prevazuti la art. 30 isi pot desfasura activitatea numai
in baza autorizatiei emise de:
...........................................................................
b) directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, in cazul:
...........................................................................
- agentilor economici comercianti in sistem de alimentatie publica de
bauturi, de produse din tutun si de cafea.
Instructiuni:
16. - Pentru agentii economici comercianti in sistem de alimentatie publica
de bauturi alcoolice - altele decat bauturile alcoolice distilate -, de produse
din tutun si de cafea, eliberarea autorizatiilor se face in conditiile legii
fara taxa de autorizare.
Lege:
Art. 33
(1) Autorizatiile se emit in baza unei cereri insotite de urmatoarele
documente:
...........................................................................
c) cazierele judiciare ale administratorilor si/sau directorilor executivi;
...........................................................................
e) agentii economici producatori de alcool si de distilate, precum si
agentii economici producatori de bauturi alcoolice distilate, care
achizitioneaza instalatiile de fabricatie sau anumite parti din acestea de la
alti agenti economici producatori de alcool, distilate sau bauturi alcoolice
distilate, sunt obligati sa prezinte propriul certificat de atestare fiscala si
o copie de pe certificatul de atestare fiscala al agentului economic vanzator
al instalatiei sau al revanzatorilor, in cazul in care in cursul aceluiasi an
instalatiile au fost vandute de mai multe ori, din care sa rezulte ca acestia
nu au la bugetul de stat obligatii restante reprezentand accize;
f) declaratia solicitantului privind sediul social, filialele, sucursalele,
punctele de lucru, spatiile de depozitare si orice alte locuri unde isi
desfasoara activitatea, precum si adresele acestora. In cazul agentilor
economici producatori de alcool, de distilate si de bauturi alcoolice distilate
declaratia va fi insotita si de documentele care atesta dreptul de proprietate
asupra cladirilor, precum si dreptul de proprietate sau concesiune asupra
terenului;
...........................................................................
j) contractele de import incheiate direct cu producatorii externi sau cu
reprezentantii acestora, in cazul agentilor economici importatori, insotite de
copii legalizate de pe certificatele care atesta detinerea marcii de produs din
tara de origine;
k) contractele de vanzare-cumparare incheiate direct intre agentii
economici, producatori interni sau importatori de alcool si distilate, si
agentii economici, producatori interni de bauturi alcoolice distilate. Orice
reziliere a acestor contracte sau incheierea de noi contracte va fi adusa la
cunostinta organului emitent al autorizatiilor;
...........................................................................
n) lista sortimentelor de bauturi alcoolice distilate pentru care se
solicita autorizatie, avizata de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si
Padurilor ca fiind in conformitate cu prevederile legale care reglementeaza
denumirile atribuite acestor produse.
Instructiuni:
17. - (1) Modelul cererii de autorizare este cel prevazut in anexa nr. 5.
(2) In situatia in care agentii economici care solicita autorizarea nu au
ca angajati directori executivi, vor prezenta o declaratie scrisa din care sa
rezulte acest fapt si cazierele judiciare ale administratorilor.
(3) Certificatul de atestare fiscala al agentului economic vanzator sau
revanzator de instalatii de producere a alcoolului, distilatelor si bauturilor
alcoolice distilate sau de parti ale acestor instalatii va fi prezentat numai
in cazul in care vanzarea sau revanzarea a avut loc in anul solicitarii autorizatiei,
fapt demonstrat prin documentele de achizitie.
(4) Documentele care atesta detinerea in proprietate a cladirilor, precum
si detinerea in proprietate sau in concesiune a terenurilor sunt:
- pentru cladiri, extrasul de carte funciara insotit de contractul de
vanzare-cumparare sau, dupa caz, de procesul-verbal de punere in functiune,
atunci cand acestea au fost construite cu forte proprii;
- pentru teren, extrasul de carte funciara insotit de contractul de
vanzare-cumparare sau de contractul de concesiune, dupa caz.
(5) Obligatia prezentarii copiilor legalizate ale certificatelor sau
actelor care atesta dreptul de utilizare a marcii de produs din tara de origine
revine agentilor economici care importa produse supuse regimului de autorizare,
produse ce urmeaza sa fie comercializate sub aceeasi denumire, inclusiv catre
consumatorul final.
(6) Agentii economici care livreaza alcool etilic rafinat sau distilate
altor beneficiari - altii decat producatorii de bauturi alcoolice distilate -
vor prezenta contractele de vanzare-cumparare incheiate cu acestia, iar agentii
economici care isi desfasoara activitatea in sistem integrat vor prezenta
contracte de vanzare-cumparare pentru bauturi alcoolice distilate.
(7) Lista sortimentelor de bauturi alcoolice distilate pentru care se
solicita autorizatie va purta viza directiilor teritoriale ale Ministerului
Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor pentru conformitate cu prevederile
legale care reglementeaza denumirile atribuite acestor produse, numai in cazul
produselor din productia interna.
Lege:
Art. 34
Emiterea autorizatiilor se efectueaza in baza deciziilor unor comisii
instituite la nivelul Ministerului Finantelor Publice, prin ordin al
ministrului finantelor publice, iar la nivelul fiecarei directii generale a
finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, prin ordin al
directorului general.
Instructiuni:
18. - (1) Emiterea autorizatiilor se efectueaza in baza deciziei comisiei
instituite special in acest scop la Ministerul Finantelor Publice si la fiecare
directie generala a finantelor publice judeteana.
(2) In ceea ce priveste emiterea autorizatiilor pentru municipiul
Bucuresti, administratiile finantelor publice de sector au competenta directiilor
generale ale finantelor publice judetene.
(3) Agentii economici din municipiul Bucuresti depun documentatiile pentru
eliberarea autorizatiilor la administratiile finantelor publice de sector in
raza carora isi desfasoara activitatea, acestea indeplinind si calitatea de
emitent al autorizatiilor.
(4) Pentru eliberarea autorizatiilor in cazul alcoolului, distilatelor,
rachiului de vin si bauturilor alcoolice distilate, altele decat tuica si
rachiurile naturale, la Ministerul Finantelor Publice se va institui o comisie
formata din 7 membri desemnati prin ordin al ministrului finantelor publice si
cate un reprezentant al patronatelor producatorilor de alcool si bauturi
alcoolice.
(5) Pentru eliberarea autorizatiilor in cazul bauturilor alcoolice, altele
decat cele prevazute la alin. (4), al produselor din tutun si al cafelei, la
nivelul directiilor generale ale finantelor publice judetene si al
administratiilor finantelor publice de sector din municipiul Bucuresti se va
institui, prin decizie a directorului general, cate o comisie formata din 5
membri.
(6) Cererile si documentatiile depuse de agentii economici in vederea
obtinerii autorizatiei vor fi analizate de aceste comisii special instituite.
Dupa analizare comisiile vor emite decizii de aprobare sau respingere a
cererilor discutate, iar rezultatele vor fi comunicate in scris agentilor
economici in cauza.
(7) In baza deciziei comisiei autorizatiile se vor emite, dupa caz, sub
semnatura presedintelui comisiei din Ministerul Finantelor Publice si,
respectiv, a directorului general al directiei generale a finantelor publice
judetene sau a directorului administratiei finantelor publice de sector, pentru
municipiul Bucuresti.
(8) Autorizatiile sunt documente cu regim special, tiparite de Compania
Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A.
(9) Modelul autorizatiei este prezentat in anexa nr. 6.
Lege:
Art. 35
Autorizatiile emise au o valabilitate de 12 luni de la data inscrisa pe
formularul de autorizatie ca data de eliberare a acesteia.
Instructiuni:
19. - (1) Autorizatiile emise au o valabilitate de 12 luni de la data
inscrisa pe formularul de autorizatie ca data de emitere a acesteia, data care
intotdeauna va fi data de intai a lunii urmatoare celei in care a fost aprobata
de catre comisie cererea de autorizare si in care a fost achitata taxa
aferenta.
(2) Agentii economici care solicita reautorizarea vor depune documentele
prevazute la art. 33 alin. (1) din lege, cu exceptia celor de la lit. b) a
aceluiasi articol, pentru care agentul economic in cauza va depune o declaratie
pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu au intervenit modificari fata
de ultima comunicare adusa la cunostinta organului emitent al autorizatiei.
Lege:
Art. 36
(1) Autorizatiile se emit de organele cu competenta in acest sens, cu
percepere de taxe, si se elibereaza in termen de maximum 60 de zile de la data
depunerii documentatiei complete.
(2) Taxele de autorizare se fac venit la bugetul de stat, cuantumul
acestora fiind cel prevazut in anexa nr. 11.
(3) Taxele de autorizare se datoreaza anticipat, dovada achitarii acestora
prezentandu-se la data ridicarii autorizatiei.
Instructiuni:
20. - (1) Sumele datorate bugetului de stat drept taxe de autorizare se vor
vira de catre agentii economici in contul 20.17.01.25 "Taxe de autorizare
pentru comercializarea alcoolului, bauturilor alcoolice, produselor din tutun
si a cafelei", deschis la unitatile trezoreriei statului in raza carora
acestia isi au sediul fiscal.
(2) Din punct de vedere al autorizarii si incadrarii in cuantumul taxelor
de autorizare alcoolul etilic rafinat imbuteliat si esentele alimentare cu
continut de alcool etilic rafinat mai mare de 1,2% in volum sunt asimilate
bauturilor alcoolice dupa cum urmeaza:
- alcoolul etilic rafinat imbuteliat este asimilat bauturilor alcoolice
distilate;
- esentele alimentare sunt asimilate produselor intermediare.
Lege:
Art. 37
(1) Autorizatiile se emit de organele care au competenta in acest sens,
pentru fiecare loc de desfasurare a activitatii.
Instructiuni:
21. - (1) Agentii economici autorizati in calitate de producatori sau
importatori de produse supuse regimului de autorizare - altele decat alcoolul
si distilatele - isi pot comercializa propriile produse prin punctele de lucru
legal infiintate, fara sa mai detina alta autorizatie de comercializare.
(2) Agentilor economici comercianti angro de produse supuse autorizarii li
se vor emite autorizatii pentru fiecare loc de desfasurare a activitatii, cu
plata unei singure taxe. Fac exceptie de la aceasta prevedere agentii economici
care desfasoara activitate de comert al produselor supuse autorizarii in sistem
cash & carry, pentru care autorizatiile se vor emite cu plata taxei
aferente pentru fiecare loc de desfasurare a activitatii.
(3) Agentilor economici care desfasoara activitati de comercializare in
sistem de alimentatie publica prin mai multe unitati proprii, situate insa in
sedii diferite, li se elibereaza autorizatii cu plata taxei corespunzatoare
pentru fiecare unitate.
(4) In situatia in care agentii economici detin autorizatii pentru anumite
sortimente de bauturi alcoolice si solicita, in cadrul termenului de
valabilitate a autorizatiei, completarea acesteia cu alte sortimente de bauturi
alcoolice din aceeasi grupa de produse, vor depune la organul emitent o cerere
de autorizare suplimentara, insotita de certificatul de atestare fiscala din
care sa rezulte ca nu au obligatii restante fata de bugetul de stat.
(5) In situatia mentionata la alin. (4) organul competent va emite o
autorizatie de completare care va avea acelasi termen de valabilitate cu
autorizatia initiala si pe care se va inscrie sub cuvantul
"Autorizatie" cuvantul "completare". In acest caz taxa
datorata pentru noul sortiment va fi proportionala cu numarul de luni ramase
pana la expirarea termenului de valabilitate a autorizatiei emise initial.
(6) Precizarile mentionate la alin. (4) si (5) se aplica si in cazul
agentilor economici autorizati, pentru care taxa de autorizare se percepe pe
grupe de produse.
Lege:
Art. 40
(1) Agentii economici autorizati in calitate de producatori de alcool
etilic rafinat, de distilate si/sau de bauturi alcoolice distilate, care isi
schimba sediul activitatii de productie, vor solicita eliberarea unei noi
autorizatii, cu plata taxei aferente. Nedetinerea autorizatiei pentru noua
adresa presupune ca activitatea desfasurata in acel loc este neautorizata.
(2) In situatia in care agentii economici autorizati isi schimba sediul
social sau denumirea societatii, fara schimbarea proprietarilor majoritari,
acestia au obligatia sa solicite eliberarea unei noi autorizatii. Eliberarea
acestei autorizatii se face fara plata taxelor de autorizare.
Instructiuni:
22. - (1) Agentii economici autorizati, altii decat producatorii de alcool
etilic rafinat, de distilate si/sau de bauturi alcoolice distilate, care isi
schimba sediul social, sediul activitatii sau denumirea societatii, fara
schimbarea proprietarilor majoritari, au obligatia solicitarii unei noi
autorizatii. Organul competent va emite o noua autorizatie, fara plata taxei,
care va avea acelasi termen de valabilitate cu autorizatia initiala si pe care
se va inscrie sub cuvantul "Autorizatie" cuvantul
"modificare".
(2) Nedetinerea autorizatiilor modificate presupune ca activitatea
desfasurata in acel loc este neautorizata.
Lege:
Art. 42
(1) Comercializarea de produse supuse autorizarii, ca urmare a
achizitionarii de bunuri confiscate si devenite proprietatea statului de la
Ministerul Finantelor Publice, se poate efectua numai de catre agentii
economici legal autorizati.
Instructiuni:
23. - Comercializarea de produse supuse autorizarii - altele decat
produsele din tutun -, achizitionate de agentii economici de la Ministerul
Finantelor Publice, indiferent de modul de achizitionare, ca fiind bunuri
confiscate si devenite proprietatea statului, se poate efectua in situatia in
care legea prevede aceasta, numai in baza autorizatiei obtinute conform
prevederilor legale.
Lege:
Art. 44
Agentii economici care, printr-o hotarare judecatoreasca definitiva si
irevocabila, intra in posesia unor produse supuse autorizarii pot utiliza sau
valorifica produsele respective numai cu aprobarea prealabila a Ministerului
Finantelor Publice.
Art. 45
(1) Agentii economici carora le-a fost anulata autorizatia si care detin
stocuri de produse la data anularii autorizatiei pot valorifica produsele
respective numai cu acordul Ministerului Finantelor Publice. De asemenea, cu
acordul Ministerului Finantelor Publice, poate fi finalizata si apoi
valorificata si materia prima aflata, la data anularii autorizatiei, in stadiu
de productie neterminata.
Instructiuni:
24. - (1) In toate situatiile mentionate la art. 44 si art. 45 alin. (1)
din lege aprobarile vor fi date de Ministerul Finantelor Publice sau, dupa caz,
de organele fiscale teritoriale, in functie de competentele de emitere a
autorizatiilor.
(2) Valorificarea produselor se poate efectua numai catre agenti economici
autorizati potrivit legii, pe baza de contracte scrise, iar documentele fiscale
speciale vor fi procurate de la agentii economici cumparatori.
Lege:
Art. 48
(1) Achizitionarea de produse supuse regimului de autorizare, in vederea
comercializarii sau prelucrarii, se poate efectua numai de la agentii economici
legal autorizati.
Instructiuni:
25. - Nu intra sub incidenta acestor prevederi produsele confiscate sau
intrate potrivit legii in proprietatea privata a statului, achizitionate de
agentii economici in vederea valorificarii de la Ministerul Finantelor Publice.
Lege:
Art. 49
(1) Necomercializarea sau neprelucrarea de catre agentii economici
producatori de alcool etilic rafinat si/sau distilate, in fiecare trimestru al
anului pentru care s-a obtinut autorizatie de comercializare, a unei cantitati
egale cu cel putin 10% din cantitatea estimata a se realiza pe perioada de
autorizare atrage suspendarea activitatii si sigilarea instalatiilor de
productie pe termen de 3 luni.
Instructiuni:
26. - (1) In toate situatiile prevazute de lege, cu exceptia celei de la
art. 49 alin. (1), masura suspendarii autorizatiilor se va dispune de catre
comisiile de autorizare, in baza:
- actelor de control emise de organele de specialitate, prin care s-au
constatat incalcari ale prevederilor legale;
- referatului intocmit de organul fiscal in raza caruia functioneaza
agentul economic, in care se consemneaza neindeplinirea conditiilor prevazute
la art. 49 alin. (2) din lege.
(2) In sensul celor aratate mai sus, actele de constatare vor fi inaintate
imediat dupa finalizare comisiilor de autorizare, care vor analiza propunerile
de suspendare a autorizatiei si vor dispune in consecinta.
(3) Decizia comisiei de autorizare va fi comunicata operativ agentului
economic sanctionat, organului de constatare care a facut propunerea, organului
fiscal teritorial si Companiei Nationale "Imprimeria Nationala" -
S.A., in vederea neonorarii comenzilor privind achizitionarea documentelor cu
regim special ori a marcajelor.
(4) Suspendarea autorizatiei atrage suspendarea activitatii, operatiune
care va fi efectuata de organul fiscal teritorial in raza caruia isi desfasoara
activitatea agentul economic. Procedura de suspendare are la baza un
proces-verbal incheiat de o echipa formata din 3 membri, dintre care unul va fi
reprezentantul Garzii financiare.
(5) In cazul necomercializarii sau neprelucrarii de catre agentii economici
producatori de alcool etilic rafinat si/sau de distilate a cel putin 10% din
cantitatea estimata a se realiza pe perioada de autorizare, in fiecare
trimestru, suspendarea activitatii va fi efectuata de organul fiscal teritorial
in raza caruia isi desfasoara activitatea agentul economic, de catre o echipa
formata din 3 membri, dintre care unul va fi reprezentantul Garzii financiare.
Suspendarea are la baza situatia privind modul de valorificare a alcoolului
etilic rafinat si/sau a distilatelor si se efectueaza pe o perioada de 3 luni
consecutive, cu posibilitatea reluarii activitatii numai dupa expirarea acestui
termen. Pe perioada celor 3 luni de suspendare a activitatii nu se suspenda si
autorizatia, agentul economic producator putand comercializa productia din stoc.
(6) La analiza situatiei privind modul de valorificare care sta la baza
suspendarii activitatii se va tine seama de perioada de intrerupere a
procesului de productie cauzata fie de revizia planificata, fie de avarii.
(7) Suspendarea activitatii agentilor economici producatori de produse
supuse autorizarii atrage aplicarea sigiliilor pe instalatiile de producere sau
imbuteliere a alcoolului, distilatelor, bauturilor alcoolice sau de fabricare a
celorlalte produse supuse regimului de autorizare.
Lege:
Art. 49
(2) Intarzierea la plata a accizelor cu mai mult de 60 de zile de la
termenul legal atrage suspendarea autorizatiei si, respectiv, a activitatii
agentului economic in cauza, pana la plata sumelor restante.
Instructiuni:
27. - Intra sub incidenta acestor prevederi toti agentii economici
producatori platitori de accize, autorizati potrivit legii, pentru accizele
aferente livrarilor de produse efectuate incepand cu data de 2 august 2002.
TITLUL III
Regimul produselor din tutun confiscate sau intrate, potrivit legii, in
proprietatea privata a statului
Lege:
Art. 50
(1) Produsele din tutun confiscate sau intrate, potrivit legii, in
proprietatea privata a statului se predau de catre organul care a dispus confiscarea,
pentru distrugere, cu titlu gratuit, agentilor economici autorizati in calitate
de producatori interni de tigarete, astfel:
a) sortimentele care se regasesc in nomenclatorul de fabricatie al
agentilor economici producatori interni se predau in totalitate acestora;
b) sortimentele care nu se regasesc in nomenclatorul de fabricatie al
agentilor economici producatori interni se predau in custodie, de catre
organele care au procedat la confiscare, agentilor economici producatori
interni a caror cota de piata reprezinta peste 5% . Repartizarea fiecarui lot
de produse din tutun confiscate catre agentii economici producatori interni se
face proportional cu cota de piata detinuta. Situatia privind cotele de piata
se comunica trimestrial de Ministerul Finantelor Publice directiilor generale
ale finantelor publice judetene si, respectiv, a municipiului Bucuresti,
Directiei generale de indrumare si control fiscal, Garzii Financiare, Directiei
Generale a Vamilor si Ministerului de Interne.
Instructiuni:
28. - Distrugerea produselor din tutun se va efectua prin diverse metode
specifice, inclusiv prin ardere, care sa asigure denaturarea acestora dincolo
de orice posibilitate de reconstituire, sortare, triere sau orice alta
modalitate de recuperare a materiilor prime ce intra in componenta acestor
produse. In acest scop agentii economici care preiau cantitatile de produse din
tutun confiscate vor asigura distrugerea acestora, in baza aprobarii date de
Ministerul Finantelor Publice - Directia generala de indrumare si control
fiscal, la cererea acestora si in prezenta comisiei de distrugere constituite
special in acest scop.
TITLUL IV
Dispozitii tranzitorii si finale
Lege:
Art. 61
Stocurile de alcool etilic rafinat, de distilate si de bauturi alcoolice
existente, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, la agentii economici
care nu detin autorizatie de comercializare si care nu indeplinesc conditiile
legale de autorizare pot fi utilizate sau valorificate numai cu aprobarea Ministerului
Finantelor Publice, in conditiile stabilite prin instructiunile emise in
aplicarea acestei legi.
Instructiuni:
29. - (1) In toate situatiile aprobarile vor fi date de Ministerul
Finantelor Publice sau de directiile generale ale finantelor publice judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz, in functie de competentele de
emitere a autorizatiilor.
(2) In vederea obtinerii aprobarilor necesare valorificarii agentii
economici in cauza vor inventaria stocurile existente la data de 2 august 2002
si vor depune listele de inventar la organele fiscale teritoriale in raza
carora isi desfasoara activitatea, in termen de 20 de zile de la data
publicarii prezentelor instructiuni in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(3) Organele fiscale teritoriale vor verifica exactitatea datelor inscrise
in listele de inventar depuse de agentii economici si provenienta stocurilor.
Pentru fiecare caz se va intocmi un referat care va sta la baza aprobarii
valorificarii stocurilor.
Lege:
Art. 62
(1) Agentii economici care detin autorizatii de comercializare valabile pe
toata perioada de desfasurare a activitatii, eliberate anterior intrarii in
vigoare a prezentei legi, au obligatia ca pana la data de 15 noiembrie 2002 sa
prezinte aceste autorizatii organelor emitente in vederea anularii si emiterii
unor noi autorizatii. Dupa data de 15 noiembrie 2002 autorizatiile eliberate
anterior datei de intrare in vigoare a prezentei legi sunt nule de drept.
(2) Eliberarea noilor autorizatii se face cu plata taxei aferente si in
conditiile prevazute in prezenta lege.
Instructiuni:
30. - (1) Nu intra sub incidenta prevederilor art. 62 alin. (1) din lege
agentii economici care detin autorizatii a caror valabilitate este de 12 luni.
(2) Autorizatiile emise agentilor economici, cu valabilitate pe toata
perioada de desfasurare a activitatii, si care pana la data de 15 noiembrie
2002 nu depasesc 12 luni de la autorizare vor fi prezentate organelor fiscale
emitente pentru anulare, eliberandu-se noi autorizatii cu valabilitate pe
perioada ramasa pana la 12 luni de la data autorizarii initiale.
(3) Obligativitatea detinerii noilor autorizatii revine si agentilor
economici comercianti de produse supuse autorizarii, in sistem de alimentatie
publica. Comercializarea in sistem de alimentatie publica numai de bauturi
alcoolice - altele decat bauturile alcoolice distilate -, de produse din tutun
si de cafea se autorizeaza fara plata taxei de autorizare.
Alte dispozitii
31. - Prin activitate sezoniera se intelege activitatea desfasurata de
agentii economici pe o perioada de maximum 6 luni consecutive.
32. - Agentii economici a caror activitate a fost autorizata inainte de
data intrarii in vigoare a Legii nr. 521/2002 sunt obligati la plata integrala
a taxei de autorizare, in conditiile si la termenele prevazute de legislatia in
vigoare la acea data.
33. - Agentii economici comercianti in sistem en detail care au depus
documentatia in vederea obtinerii autorizatiei de comercializare, cu plata
taxelor aferente, si pentru care pana la data intrarii in vigoare a legii nu a
fost emisa autorizatia de comercializare pot solicita restituirea sau
compensarea taxelor platite fara obiect.
34. - Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezentele instructiuni.
ANEXA 1
la instructiuni
Directia generala a finantelor publice
a judetului ........................./municipiului Bucuresti
SITUATIE CENTRALIZATOARE
privind capacitatile de productie ale instalatiilor detinute de agentii
economici producatori de alcool si distilate pentru anul .......
Semnificatia coloanei A din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Numarul coloanelor de distilare, rafinare sau numarul instalatiilor de
distilare
______________________________________________________________________________
| | | | | | Capacitatea |
|Productia|
| | | | | |de productie | |estimata
|
|Nr. | Denumirea |Codul |Denumirea | A |a instalatiei| Capacitatea| a se
|
|crt.|producatorilor|fiscal|produselor| |de distilare |de productie| realiza
|
| | | |fabricate | | si rafinare | anuala | (litri
|
| | | | | |in 24 de ore | (litri | alcool
|
| | | | | | (litri |alcool pur) | pur)
|
| | | | | | alcool pur) | |
|
|____|______________|______|__________|___|_____________|____________|_________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
|
|____|______________|______|__________|___|_____________|____________|_________|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | | |
|____|______________|______|__________|___|_____________|____________|_________|
| TOTAL GENERAL: | x | x | x | x | |
|
|___________________|______|__________|___|_____________|____________|_________|
Director general,
...................
ANEXA 2
la instructiuni
Directia generala a finantelor publice
a judetului ........................./municipiului Bucuresti
SITUATIE CENTRALIZATOARE
privind capacitatile de productie ale instalatiilor detinute de agentii
economici producatori de tuica si rachiuri naturale pentru anul ........
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Numarul de coloane, blaze, cazane
B - Capacitatea de fierbere in 24 de ore (litri/grad dal)
______________________________________________________________________________
|N | | | | |
|Capacitatea|Productia|
|r.| | | | | | de |estimata
|
| | Denumirea |Codul | Adresa | A | B | productie | a se
|
|c |producatorilor |fiscal|______________________| | | lunara | realiza
|
|r | | |localitatea strada nr.| | |(litri/grad| (litri/
|
|t.| | | | | | dal) |grad
dal)|
|__|_______________|______|______________________|___|___|___________|_________|
|0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
|
|__|_______________|______|______________________|___|___|___________|_________|
| | | | | | | | |
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
|__|_______________|______|______________________|___|___|___________|_________|
| TOTAL GENERAL: | x | x | x | x | |
|
|__________________|______|______________________|___|___|___________|_________|
Director general,
...................
ANEXA 3
la instructiuni
Directia generala a finantelor publice
a judetului ........................./municipiului Bucuresti
SITUATIE CENTRALIZATOARE
privind capacitatile de productie ale instalatiilor detinute de agentii
economici producatori de bauturi alcoolice distilate pentru anul ......
Semnificatia coloanei A din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Capacitatea de productie in 24 de ore (litri alcool pur)
______________________________________________________________________________
| | | | | | Capacitatea| Productia
|
| | | | | |de productie| estimata
|
|Nr. | Denumirea |Codul | Adresa | A | anuala | a se
|
|crt.|producatorilor|fiscal|______________________| | (litri | realiza
|
| | | |localitatea strada nr.| | alcool pur)| (litri
|
| | | | | | |alcool
pur)|
|____|______________|______|______________________|___|____________|___________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|
|____|______________|______|______________________|___|____________|___________|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
|____|______________|______|______________________|___|____________|___________|
| TOTAL GENERAL: | x | x | x | | |
|___________________|______|______________________|___|____________|___________|
Director general,
...................
ANEXA 4
la instructiuni
REGISTRU
de fabricatie pentru tuica si rachiuri naturale
1. Numarul curent
2. Numele producatorului sau agentului economic detinator de materii prime
fermentate si adresa
3. Numarul carnetului de producator sau al autorizatiei de comercializare a
tuicii si rachiurilor naturale
4. Felul materiei prime introduse in fabricatie
5. Cantitatea de borhot, drojdie de vin sau tescovina introdusa in
fabricatie
6. Durata fiecarei fabricatii (ore/zi)
7. Productia de tuica sau rachiuri obtinuta (litri, concentratie alcoolica)
8. Cantitatea de uium retinuta pentru prestatii (litri, concentratie
alcoolica si grade dal)
9. Cantitatea predata producatorului sau agentului economic (litri, concentratie
alcoolica)
10. Semnatura producatorului sau a delegatului agentului economic autorizat
care a primit tuica sau rachiurile cuvenite
NOTA:
a) In registru se vor opera zilnic fabricatiile in ordinea producatorilor
si a materiilor prime introduse in fabricatie.
b) Detinatorii de distilerii si cazane care presteaza servicii vor elibera
beneficiarilor de tuica si rachiuri naturale o adeverinta cu cantitatile
livrate, pe tipuri de rachiuri (exprimate in litri si concentratie alcoolica).
ANEXA 5
la instructiuni
Nr. ........ din .............
CERERE
Agentul economic ........................................, cu sediul in
..........................., str. ................................ nr. .......,
inregistrat in Registrul comertului la nr. ..........................., codul
fiscal ..................., telefon ..............., fax .....................,
reprezentat prin ........................................., domiciliat in
................................, str. ............................ nr. ......,
bl. ......, sc. ......, et. ......., ap. ......, sectorul ....................,
judetul ...................., posesor al buletinului/cartii de identitate seria
........ nr. ................., eliberat/eliberata de ........................,
avand functia de ....................., pe baza pieselor anexate la dosar,
solicit eliberarea autorizatiei pentru:
1. ........................................................................
2. ........................................................................
3. ........................................................................
Data ................ .......................
(semnatura)
Domnului/Doamnei director al Directiei ....................................
ANEXA 6*)
la instructiuni
*) Anexa nr. 6 este reprodusa in facsimil.
______________________________________________________________________________
|
|
| ______________________________________________________________________
|
| | |
|
| | ROMANIA Seria A nr. 1234567 |
|
| | MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE |
|
| | |
|
| | |
|
| | AUTORIZATIE |
|
| | |
|
| | |
|
| | |
|
| | |
|
| | |
|
| | |
|
| | |
|
| | |
|
| | |
|
| | |
|
| | |
|
| | |
|
| | |
|
| | |
|
| | |
|
| | |
|
| | |
|
| |______________________________________________________________________|
|
|
|
|______________________________________________________________________________|